|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Sâm 02 Dec 2006 13:00:51 Titlul subiectului: |
67485 |
|
mrM a scris: | Am ajuns să mă uit pe o hartă a Bucureștiului din 1938.
Pe hartă apare o ciudățenie: linia 16, pe același traseu din 1936, cu excepția faptului că merge pe Bd. Ferdinand până la Gara de Est (Obor) unde are capăt comun cu linia 24!
Deși 8 întorcea tot la Stadionul O.N.E.F., pe Str. Puișor între capătul lui 8 și Cal. 13 Septembrie apăruse șină de tramvai, deși nu circula nici o linie pe acea porțiune! | Nu e nimic ciudat aici! Probabil ca cei de la STB nu mai considerau viabila ideea de traseu circular a lui 16. Deja in anul urmator traseul avea forma literei C circuland intre Dristor si Obor pe o ruta extrem de ocolitoare.
Linia din zona Puisor a inceput sa fie folosita din 1939 de linia 4 pe traseul Cart. Tudor Vladimirescu-Sf Gheorghe.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 20:13:12 Titlul subiectului: |
68166 |
|
Aceasta e una din puținele relicve ale fostei linii 29: CFR Progresu-CFR Cent. Jilava. Pe alocuri se mai găsește terasament și dale de beton din refugii. În rest, s-a furat tot, probabil și linia s-a furat.
Această ultimă bucată de linie va dispărea curând, odată cu CF cu care se intersectează. CF ducea la f-ca de ulei Muntenia, care acum se demolează, linia fiind deja dezafectată între Anghel Alexandru și Trafic Greu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.67 kb |
Vizualizat: |
de 14648 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
puisor
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 22/Ian/2007 Mesaje: 5
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Mie 17 Ian 2007 17:06:40 Titlul subiectului: |
44034 |
|
Uh. Poate servi ca reamintire celor care se imbata prea usor cu apa rece zicand ca "pe vremea ailalta a fost mai bine, maica!". Am recunoscut in clip acelasi gen de atitudini care ma deranjeaza si in ziua de azi, semn ca oamenii de fapt nu s-au schimbat chiar asa de mult, doar au ajuns sa castige mai multi bani si sa devina implicit mult mai pretentiosi - si mai putin dispusi sa faca haz de necaz!
_________________ ... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică |
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Mie 24 Ian 2007 09:37:11 Titlul subiectului: |
44545 |
|
Acest filmulet este prezentat pe un ton vesel, dar ne arata o realitate trista. Ceea ce vedem la statiile si adaposturile prezentate in film sunt rezultatele vandalismului unora din locuitorii Bucurestiului. Mi-a povestit cineva cum a fost distrus in mod treptat prin anii 80 adapostul pentru calatori de la statia de tramvai Ozana din Titan.
Initial adapostul era din tabla jos si geamuri din sticla de la brau in sus. In fiecare seara dupa ora 9 se strangeau in acel adapost toti borfasii si vagabonzii din cartier la o dusca de alcool. Dupa ce se ameteau bine, ii apuca cheful de distrugere si incepeau sa sparga geamurile adapostului. Cei de la ITB ajunsesera intr-o vreme sa schimbe geamurile saptamanal, si la un moment dat nici nu mai faceau fata, pentru ca a doua zi dupa ce le puneau le gaseau din nou sparte. Asa ca au mers pe ideea de a inlocui geamurile cu tabla de sus pana jos. Insa nici asa lucrurile nu au mers. Indivizii fara ocupatie nu s-au lasat nici atunci. Au inceput sa loveasca cu piciorul, in special cu calcaiul in tabla adapostului pana au spart-o asa cum se vede si in filmulet.
Cam asta este povestea adaposturilor ITB, care s-a repetat cam peste tot prin Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 24 Ian 2007 20:39:51 Titlul subiectului: |
44587 |
|
Romanii au devenit experti in a prezenta realitatile triste pe un ton vesel. Filmul acela mi-a placut pentru vehiculele pe care le-am vazut acolo, nu pentru gaurile din refugii si geamurile sparte.
Poate filmul era vesel daca la sfarsit vedeam doi militieni maturand pe jos cu vreunul din cei care "se ameteau bine, ii apuca cheful de distrugere si incepeau sa sparga geamurile". Pe urma, sa-l puna sa si plateasca geamurile sparte. Asta chiar era ceva vesel. Probabil cat salariul lui.
Daca ajungem sa prezentam nereguli pe un ton vesel, vom accepta mai usor raul si in final vom ajunge sa spunem ca in Furtuna Secolului: "Binele este o iluzie, povesti care ii ajuta pe oameni sa treaca prin viata fara sa tipe prea mult.".
Pentru mine, imaginile au fost o "amintire pe 16mm". Un zambet, nu cred.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Ian 2007 12:17:37 Titlul subiectului: |
44635 |
|
De remarcat la V3A-ul din film lampa de marsarier de pe mijlocul barei de stopuri din spatele vagonului.
Lampa se gasea si la EP-V3A, la vagoanele pana la 6060 (remorci 6200-6260), dupa care o vreme, la cateva vagoane, gaura din bara a fost acoperita cu o placuta cu 2 suruburi.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 16/Mar/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Feb 2007 19:26:09 Titlul subiectului: Trasee tramvaie de-a lungul timpului |
75570 |
|
Să punem traseele de tramvaie din București de-a lungul timpului.
Traseele tramvaielor în 1936.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Tramvaie 1936.rar |
Mărime fișier: |
13.24 kb |
Descărcat: |
de 1077 ori |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 28/Mar/2024 Mesaje: 9823 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 28 Mar 2007 22:29:35 Titlul subiectului: |
77947 |
|
Eu remarc starea destul de proasta in care se gaseau mijloacele de transport in comun in perioada aia. Nu ma refer la calitate neaparat, ci la aspect exterior, usi care nu se inchid decat pe jumatate (la unul din troleibuze), usi deschise in mers (la tramvaiul care sosea in statie). Am vazut foarte multe autobuze/troleibuze articulate in filmulet. Ma intreb daca filmuletul asta a trecut de cenzura, deoarece nu prezenta "realizarile glorioase" din acea perioada.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2024 Mesaje: 1177 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 29 Mar 2007 22:14:16 Titlul subiectului: |
77971 |
|
E un filnulet cat se poate de nevinovat, fara treaba cu cenzura sau relizarile regimului, ce prezinta cotidianul intr-o nota satiric-pilduitoare, ca si celelalte clipuri prezentate sub genericul "Un zambet pe 16 mm". Dezinteres exista si pe vremea aia.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Lun 16 Apr 2007 14:26:22 Titlul subiectului: ist |
78306 |
|
Am si eu o intrebare. Cand eram mai mic si ma plimbam pe langa vechiul capat din Regie de tamvaie (vechiul capat al liniei 12) imi amintesc ca avea si o linie infundata. Urmele acestei linii sper ca se mai observa si astazi daca nu au asfaltat strada in totalitate, aceasta mergand pe langa gardul caminelor studentesti si fiind inconjurata de o bordura care facea un unghi drept cu gardul acolo unde linia se infunda. Era acest capat altfel decat o bucla simpla si avea si alte utilizari (remiza)?
Macazurule si firele stiu ca au disparut tarziu prin 96-97 iar liniile in totalitate un an mai tarziu, parca.
Azi din pacate a ajuns parcaj pentru utilajele primariei.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 16 Apr 2007 14:55:30 Titlul subiectului: |
78308 |
|
Acolo nu era o buclă de întoarcere, ci un triunghi, tramvaiul intra cu botul pe una dintre cele 2 linii înfundate (pe cea de pe străduța care duce la stadionul Sportul Studențesc). Apoi dădea cu spatele pe "ramura" de linie care lega cele două linii "înfundate" și apoi se intorcea spre Fabrica de Țigări. Nu am mai prins tramvaiul în circulație, dar pe perioada studenției mele încă mai erau liniile și rețeaua, așa că am căscat de multe ori ochii la ele...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
11.53 kb |
Vizualizat: |
de 16838 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 17 Apr 2007 08:02:37, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Apr 2007 10:07:25 Titlul subiectului: linii vechi tramvai 5 |
78473 |
|
Pentru amatorii de linii disparute!
In Bucuresti pe Calea Floreasca in dreptul nr. 9-11, langa Spit. de Urgenta a fost inlaturat asfaltul, provizoriu, si se pot vedea fragmente din liniile tramvaiului 5, de pe vremea cand trecea pe acolo.
Din pacate nu am aparat foto, daca este vreun amator pasionat, poate face niste poze, pana nu sunt acoperite din nou de asfalt ...
|
|
Sus |
|
|
Spasi
Data înscrierii: 29/Apr/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2009 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Apr 2007 18:18:20 Titlul subiectului: htrhrhtrh |
78632 |
|
Sunt nou pe acest forum, dar am urmarit discutiile voastre si am vazut ca sunt foarte interesante. Eu circul zilnic cu troleibuzele, in speta cu Ikarus 415 T, pentru ca folosesc linia 86. De ceva timp am vazut ca Rocarul De Simon cu dungi colorate (#7454) a fost scos, in locul lui aparand vreo 2 Ikarusuri de fabricatie 2001, si un Irisbus.
Pot sa ma declar un fan al Ikarusurilor. De cand au aparut, din 1997,eu am inceput sa calatoresc cu ele, caci atunci am inceput si eu clasa I si pot sa zic ca au evoluat "sub ochii mei". Sunt totusi dezamagit ca aceastea arata din ce in ce mai rau.Ma refer aici la faptul ca multe au fost reconditionate de mantuiala: usi vopsite si date cu vopsea si peste chedere, plexiglasuri in loc de geamuri, ceea ce este inadmisibil, in locuri unde acea imitatie de piele alba care imbraca colturile peretilor dat pur si simplu cu vopsea alba sau motoarele care au un uruit specific Rocarurilor, pe sistemul: "N-avem bani de piese originale, punem d-astea d-ale noastre, de Rocar". E totusi lipsa de profesionalism. Nu mai zic ca acolo unde chiar era nevoie de reparatie, nu se facea nimic. Ma refer aici de exemplu la faptul ca sub chederele de la geamuri, rugina incepe sa patrunda temeinic, dar cei ce se ocupa de aceste reparatii nu vad asta, ci dau cu vopsea peste bare, bare care nu aveau nevoie de vopsire, si a caror vopsea, dupa un timp, incepe sa se cojeasca.
In rest, pot sa zic ca la cat s-a investit in ele, s-au mentinut foarte bine. Au fost foarte rezistente,si daca avea si cei de la depou grija mai mare de ele, poate ca aratau mai bine acum.Sigur ca cele care au ca an de fabricatie 2001 arata mai bine, ca au doar 6 ani de exploatare, dar vor incepe sa se uzeze si ele.
Mi-a placut sincer si de acel Rocar de Simon amintit mai sus, un troleibuz foarte fiabil si, zic eu, potrivit pentru drumurile noastre.
Cu Irisbus Citelis am calatorit de trei ori pana acum si pot sa zic ca sunt destul de reusite si silentioase. De asemenea, am prins primii "ani de viata" a troleibuzului Rocar Autodromo, care prin anii 2000-2001 a circulat pe linia lui 86. Mi-a placut foarte mult,era mai silentios decat Ikarus si mi-a placut si noutatea de la acea vreme: podeaua joasa. Apoi nu am mai avut ocazia sa calatoresc cu el pana anul acesta, cand am fost curios sa-l vad cum se mai prezinta dupa atatia ani. Pot sa spun ca se prezinta chiar foarte bine, insa am facut o observatie pe care cand eram mai mic am scapat-o din vedere: culorile din interior nu sunt dintre cele mai fericit alese. Acel bleu cu gri nu da tocmai bine,plus designul destul de butucanos. Dar per ansamblu este un troleibuz reusit, care va ramane in istorie. Cu autobuzul cu acelasi nume nu am avut ocazia sa calatoresc. L-am vazut mai des cand circula pe linia lui 104.Acuma,cand circula pe 105 il vad foarte foarte rar.
Ma pot lauda cu faptul ca am mers si cu celebrul troleibuz dublu-articulat. Cand aveam vreo 4 - 5 ani am mers cu parintii mei cu el si tin minte ca si taica-miu s-a mirat de cat de lung era. Circula pe linia lui 90.
In rest, va salut cu respect si va urmaresc in continuare opiniile si informatiile voastre.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 08 Aug 2007 19:55:31 Titlul subiectului: |
81232 |
|
Zilele aste am cazut (poate din cauza vremii) intr-o melancolie totala si mi-am adus aminte de tramvaie cand circulau pe Iuliu Maniu, pe Panduri, pe Splaiul Unirii, traseul tramvaiului 2 din ani '80 cand il luam din Rahova si ma duceam impreuna cu parintii la Gara de Nord cand ai mei erau in concedii si treceam prin Chirigiu pe la Izvor, Cobalcescu etc, de tramvaiul 18 cand parcul era format din tramvaie Tatra si circula in Militari, de traseul autobuzului 239, de zona Uranus. Dar brusc m-am trezit la realitatea anului 2007 si Doamne ce as mai vrea sa traiesc anii aceia frumosi, din pacate sunt numai amintiri, amintiri ...
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2024 Mesaje: 1177 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 09 Aug 2007 17:00:35 Titlul subiectului: |
81262 |
|
Fotografii extrase din lucrarea "Bucuresti-Arhipelag. Demolarile anilor '80..." - Cristian Popescu, Ed. Compania, Bucuresti 2007. Foto: Cristian Popescu
1. Piata Muncii asa cum arata inainte de demolare, vedere spre Cal. Calarasilor si Th. Sperantia - in stanga imaginii, unde este jumatatea de DAC - capatul liniilor 15,39,43 si 134. DAC 117 si V5x in 1983
2. Persoana din magine este parohul bsericii MIhai Voda, parintele I. Severeanu. Cata zapada putea sa fie in iernile alea...
Tramvaiul din spate e posibil sa fie pe una din liniile 3, 8, 13, 20 sau 37
3-4. Cladiri ce nu mai exista acum. Un an mai tarziu, in 1985, Piata Unirii avea sa-si schimbe radical infatisarea, Hala ramanand in picioare doar pentru inca un un an. Imaginea surprinde excelent vehiculele care avea traseele pe acolo - T4R Ep/V3A, V3A, DAC 112 si 117, IK4. Peste un an, schimbarile vor fi din ce in ce mai dramatice. Intr-o alta serie de poze ale Pietei unirii luate in 1985 (nescanate deoarece nu prezinta relevanta) privelistea este dezolanta - pietoni multi si vreo trei tramvaie stinghere pe langa hala; scuarul din fata magazinului, unde alta data era capat de linie este ocupat de santierul metroului.
Tramvaiul 18 nu-mi amintesc sa fi circulat prin Militari. Toate cele patru linii care mergeau pe acolo au avut la un moment dat Tatre, dupa care numai 35 si 37 au mai rmas cu T4R.
Intersectia de la Sfanta Vineri din fata bisericii.
Descriere: |
Piata Muncii aprilie 1983 |
|
Mărime fișier: |
332.33 kb |
Vizualizat: |
de 14537 ori |
|
Descriere: |
Tramvai trecand pe langa manastirea Mihai Voda, in iarna lui 1985 |
|
Mărime fișier: |
534.4 kb |
Vizualizat: |
de 14537 ori |
|
Descriere: |
Magazinul Unirea si scuarul unde intorceau autobuze. Fotografie facuta in martie 1984 |
|
Mărime fișier: |
512.85 kb |
Vizualizat: |
de 14537 ori |
|
Descriere: |
Magazinul Unirea si scuarul unde intorceau autobuze. Fotografie facuta in martie 1984 |
|
Mărime fișier: |
385.29 kb |
Vizualizat: |
de 14532 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
473.25 kb |
Vizualizat: |
de 14154 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 10 Aug 2007 21:37:13 Titlul subiectului: |
81331 |
|
rosetti61 a scris: | Tramvaiul 18 nu-mi amintesc sa fi circulat prin Militari.. | Atunci daca imi aduc aminte bine vara anului 86 tramvaiul 18 a fost un timp deviat prin Militari imi aduc aminte foarte bine mic fiind am mers cu 18 si imi bagam picioarele prin golurile de la scaune dar fiind certat de parinti imi retrageam picioarele de acolo.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 13 Aug 2007 10:39:31 Titlul subiectului: |
81491 |
|
Iată ce a mai rămas din fosta linie de tramvai care făcea legătura între Apărătorii Patriei și I.M.G.B. ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.95 kb |
Vizualizat: |
de 14495 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.61 kb |
Vizualizat: |
de 14495 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BIGRED1984
Data înscrierii: 27/Iun/2007 Ultima vizita: 07/Sep/2016 Mesaje: 67 Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)
|
Trimis: Lun 13 Aug 2007 11:34:35 Titlul subiectului: |
81495 |
|
Inca nu este necesara largirea soselei, ca dispareau si urmele alea ... pe Iriceanu , intre IRA si Aparatori au disparut cred ca dupa 2, 3 ani sinele, stalpii, nici urma de tramvai; ce vremuri, exista tramvaiul 9, din cate stiu era si 46 in vremuri imemoriale... oricum intre Aparatori si IMGB nu mai avea rost tramvaiul dupa privatizare, metroul e mai mult decat suficient...
_________________ In me the WishMaster |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2024 Mesaje: 1177 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 13 Aug 2007 19:57:45 Titlul subiectului: |
81511 |
|
Depinde cand a circulat 18 prin Militari, deoarece in 1986 linia a fost in modernizare, in doua faze: Lujerului - Depoul Militari, si apoi Lujerului - Apaca. Portiunea de linie pana la Leu nu a mai fost modernizata deoarece se stia ca tramvaiul va fi scos de pe Panduri; initial se preconiza legarea liniei la noua magistrala de pe No si Min, dar in final linia a fost mutata cu totul pe Emil Bodnaras.
Asa ca in cea mai mare parte a anului 1986 prin Militari nu mai circulau decat 2 linii (in afara de 152 si 180):
639: Lujerului - Depoul Militari/ICTB-Pta Leul
51: Lujerului - Grozavesti - Gara Basarab (atunci am vazut pentru prima oara o linie naveta in functiune - veneam de la bunici si la Leul am vazut un bidirectional cu indicativul 51. Atat mi-a trebuit; de-ahia asteptam sa ajung acasa sa aflu de ce si cum - lucrarile au inceput prin primavara sau mai-iunie, deoarece spre vacanta de vara, spre sfaritul scolii, am mers cu 51 la Basarab si de acolo cu 12, care mai circula inca prin centru, pana pe Giurgiului.)
Restul liniilor erau deviate la Basarab sau la Giulesti astfel, la data de 18 mai 1986:
13: Granitul - Sevastopol
25: CFR Progresul - CArt 16 Febuarie
35: Cart. T. Vladimirescu - Sos. N.Titulescu
37: Dep. Alexandriei - Gara Basarab
Prin Militari au mers si 2, 11 si 12 cand s-a lucrat pe la Basarab si pe Giulesti.
Spre sfarsitul anului 1986 a fost data in folosinta linia pe Ho si Min (inainte a asa am prin perioada cand se cirula "la paleta" pe Grozavesti, datoprita lucrarilor la noul pod. Prima a fost linia de tramvai - intre Grozavesti si Armata POporului nu fusese pregatita inca trama stradakla pentru masini; longinele stateau cocotate pe patul lor de pietris iar in zona statiilor de la APAca fusesera puse dale - la nivelul liniei - mai tarziu fiind inlocuite cu refugii facute din sine vechi de tramvai (erau si pe linia lui 41) tot la nivelul liniei si suprainaltate ulterior. Strada Ho si Min era un santier -se largise portiunea pe partea cu unitatile mlilitare, banda de pe partea cu fabrica de confectii ramand neatins. Strapungerea strazii Emil Bodnaras spre Razoare nu era decat un transeu imens pe mjlocul caruia era linie de tramvai - intre linii un scuar de pamant, nefinisat (azi disparut odata modernizarea liniei); soseaua a aparut ulterior - din tramvai eram martor la fazele de transformare a zonei: inainte de gardurile de beton de la unitatile militare din zona nu erau decat garduri din panouri de tabla, dupa aia a aparut soseaua si scuaruul dintre linii, delinita coirespuznator cu borduri. De la Razoare, tramvaiul isi contiinua drumul pe vechiul traseu, prin Panduri Chirigiu (incepuse deja lucrul la Trafic Greu, asa ca zilele tramvaiului pe Panduri erau deja numarate).
Linia de pe Emil Bodnaras a fost data si ea in exploatare in doua faze:
1. Depoul Militari - Electrotehnica: capatul de la CFR Cotroceni a fost punct terminus pentru liniile 3, 8, 35, 37; la darea in folosinta a liniei, numai 3 mai avea capat acolo, restul liniilor faceau doar o bucla pentru schmibarea sensului (un timp macazele din zona nu au fost fucntionale in totalitate).
2. In ionie 1987 erau deja montate macazele in intersctia Bodnaras (Timisoara) cu Ho si Min (Vasile Milea) asa ca in cea de-a doua jumatate a anului 1987 a fost redata circulatiei si portiunea ramasa dintre Electrotehica si Ho si Min, tramvaiele liniei 35 nemaifiind obligate sa faca ocolul prin Ghencea pentru a ajunge la gara.
Nu sunt sigur daca in 1987 sau 1988 a fost data in folosinta linia de pe Trafic Greu (in taieturile din ziare nu este nici o data)
Tot in 1988 apare si linia 62 de troleibuze pe traseul Gara de Nord - Universitate - Spitalul Fundeni.
3 mai 1988: se infiinteza linia 7 de tramvaie pe traseul Sura Mare - sos. Giurgiului - CFR Progresul.
Linia de autobuze 173 se prelungeste de la Cart. T. Vladimirescu pana la Valea Argesului prin Bd. Ghencea - Al. Moghioros - Drumul Taberei - Valea Argesului - V. Oltului.
In vara anului 1987 se prelungeste linia 41 prin Pasajul Lujerului pana la Cart. T. Vladimirescu.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 19 Aug 2007 00:16:22 Titlul subiectului: |
81644 |
|
Zilele astea mi-am adus aminte de cateva trasee de autobuze unele desfiintate si altele infiintate in alte cartiere; bunaoara 103 care la inceputul anilor '90 circula pe traseul Dep.Alexandria - P.ta Rahova - Unirii; acest traseu apartinea autobazei Alexandria si circulau numai autobuze Dac 117UD; o parte din ele erau rosii dar cu sigla RATBului si foarte putine erau de culoarea lamaiei; al doilea traseu 239 care circula Piata Rahova - Petre Ispirescu (si nu pe Margeanului)- 13Septembrie - Piata Leul iar pe acest traseu circulau autobuze 112UDM de la Ferentari. 109 de acesta imi aduc aminte foarte vag stiu ca mergea din Colentina (fostul capat al liniei 1) - Bucur Obor - Universitate si stiu ca erau numai autobuze Dac 117UD dar nu mai stiu la ce autobaza se retrageau - daca nu ma insel la Floreasca? Dar sigur nu imi mai aduc aminte anul desfiintarii sale, stie cineva cand s-a desfintat acest traseu?
|
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 30/Dec/2023 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Sâm 20 Oct 2007 18:50:59 Titlul subiectului: |
83995 |
|
Ma intereseaza ce linii RATB circulau la cutremurul din '77 in jurul strazii Colonadelor (azi str. Toma Caragiu), unde s-a prabusit blocul "Continental" peste marele nostru actor. Ce schimbari au mai aparut astazi in acea zona fata de acum 30 de ani?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2024 Mesaje: 1177 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 21 Oct 2007 22:02:37 Titlul subiectului: |
84151 |
|
Liniile ITB care circulau In zona Universitatii in martie 1977 erau 84, 85, 88, 90, 92 (Universitate), 32 (Cal. Victoriei - Academiei nu stiu daca si 32 b), 103 (avea si ea capatul prin zona); 82, 83, 87, 94, 31, 34, 35, 109 (Balcescu - 1848). Or mai fi si alte linii, dar am avut ca punct de reper harta din 73 (intre 73 si 81 au mai fost editate ghiduri?). Multe linii au suferit atunci (1977) modificari majore, unele chiar permanente).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 16/Mar/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Oct 2007 13:13:51 Titlul subiectului: |
84313 |
|
Linia 103 exista încă din anii '80 -în 1982 era linie care circula doar la orele de vârf.
109 avea capătul la C.F.R. Constanța. Prima dată cred că a circulat via Bucur Obor (apare o poză cu un "Dac" 117 U.D. pe linia 109 la Bucur Obor în Ghidul Traseelor din 1982), dar tot în același ghid apare că linia 109 o lua de la intersecția Șos. Colentina cu Str. Ziduri Moși pe Str. Ziduri Moși, Șos. Pantelimon, Bd. Gh. Dimitrov (azi Ferdinand I), Foișorul de Foc, Bd. Gh. Dimitrov, P-ța (cum se numea P-ța Pache Protopopescu pe atunci?), după care intra pe Bd. Republicii către Universitate.
Mai exista linia 209 Spit. Fundeni - Universitate.
Eu nu înțeleg de ce când au dat în folosință prima variantă a liniei 66 avea trseul ăla ciudat.
Pe liniile 69 și 85 se perinda în anii '90 un troleibuz "Dac" x17E care avea montat în cabina șoferului, pe acel suport care împarte parbrizul în 2 un semafor cu 3 beculețe de lanternă (când troleibuzul pornea de pe loc se aprindea becul verde, când se oprea se aprindea becul roșu; nu mai țin minte când se aprindea becul galben). Mai ține minte cineva ce număr de parc avea troleibuzul ăla?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 26 Oct 2007 00:05:02 Titlul subiectului: |
84338 |
|
1. Autobuzul încercuit cu galben este, dacă bine văd, un predecesor al lui Roman 112 RDT. Spre deosebire de 112 RDT, autobuzul de care zic avea:
-două orificii dreptunghiulare, practicate pe trapa din spate, adică pe cea care asigură accesul la motor; în poză se observă - greu - cele două orificii
-butucul roților motoare nu era gros,ci era subțire; dacă vă uitați cu atenție în poză, se vede căroate din dreapta spate e concavă; având în vedere distanța de la care e făcută poza, concavitatea roților motoare poate fi sesizată numai dacă butucul este subțire
2. Pentru cineva care nu e din București, autobuzele pe care le-am încercuit cu roșu sunt adevărate rarități. Eu nu știu să fi existat în provincie modelul 112 UD înaintea anului 1985. Își mai aduce aminte careva dacă cutia de viteze era cea originală (hidramată) sau, deja, aceasta a fost înlocuită cu una mecanică? Să nu uităm că scandalul cu "Karosa" avusese deja loc
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.9 kb |
Vizualizat: |
de 14251 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|