Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze Renault

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 16:26:43    Titlul subiectului: 0000000000 9713

Agora poarta emblema Renault fiindca a fost fabricat inainte ca Renault sa vanda activitatea Autocare si Autobuze grupului Irisbus. Noul proprietar a continuat sa fabrice modelul Agora, punand numai logoul Irisbus (un delfin), iar mai tarziu a pus si un motor Iveco Cursor.
Modelul Agora a fost oprit din productie si acuma se produce modelul Citelis, care este un Agora retusat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 02:05:02    Titlul subiectului: 9801

La Cluj circulă 45 Irisbusuri și un Renault 312 și pot să spun că motorul Renault e mult mai silențios decât motorul Iveco. Din punct de vedere sonor, Irisbusul nu stă cu mult mai bine decât Rocar de Simon. Așa hulit cum este, Rocar de Simon e unul dintre cele mai bune autobuze scoase de Rocar. Părerea mea este că se găsește mult deasupra modelelor 112 și 312 Laughing Laughing Păcat că designul e învechit. Sad Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 12:25:02    Titlul subiectului: 0000000 11219

Ultima versiune Irisbus Agora S, cea de 12m €3 cu trei usi, este low floor pe toata lungimea podelei, cu exceptia unei "cocoashe" intre usile din mijloc si din spate. Dar podeaua este fara trepte la cele trei usi !
Isprava s-a facut punand dulapul in spate, dupa usa 3. Deci, motorul nu este "in podea" ci "PE podea"
Modelul din poza este versiunea anterioara, cu o treapta la usa 3. Dar, privind poza, vei intelege ca motorul si "perifericele" pot fi impinse si mai in spate, permitand deci usa fara podea la modelul urmator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 21:43:44    Titlul subiectului: 11306

andrei a scris:
ultima versiune Irisbus Agora S, cea de 12m €3 cu trei usi, este low floor pe toata lungimea podelei, cu exceptia unei "cocoashe" intre usile din mijloc si din spate. Dar podeaua este fara trepte la cele trei usi !
Ar putea ca, desi autobuzul este low-floor, sa aiba garda mai sus, ceea ce ar permite amplasarea unor elemente sub podea, pentru a nu mai exista cazuri precum Maz 103 unde trebuie lectii de alpinism pentru scaune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 23:52:13    Titlul subiectului: 11368

O altă modalitate pentru podeaua joasă pe toată lungimea autobuzului este motorul central vertical. Varianta respectivă a fost adoptată de Vanhool pentru autobuzele
- A 300 (standard)
-300 AG (simplu articulat)
-300 AGG (dublu articulat)
Motorul se găsește tot "pe podea", dar în stânga autobuzului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 01:22:44    Titlul subiectului: Renault 60460

V-ar plăcea așa ceva? Este o rudă puțin mai îndepărtată a Renault-ului
Are șasiu tubular, de PR180.2



RF_GX 187.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.87 kb
 Vizualizat:  de 19208 ori

RF_GX 187.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 23:15:47    Titlul subiectului: 0000000 23087

Un "șarpe" construit de Renault în colaborare cu Heuliez. Din acesta a derivat Heuliez GX 237.

Atenție: Autobuzul de mai sus NU e heuliez GX 237. Comportamentul autobuzului de mai sus mă determină să cred că respectivul autobuz are tracțiune doar pe axa D. E posibil să aibă tracțiune și pe axele B și C (ca GX 237) și, totuși, să se îndoaie așa?
1. Priviți cum se comportă autobuzele Renault PR 180.2 și Heuliez GX 187 pe drum alunecos și vreme rea. Precizez faptul că, conform celor spuse pe un forum francez, ambele sunt de tip 6x4, deci au tracțiune pe axele C și B. În ceea ce privește GX 187, sigur tracțiunea e pe 2 axe, la PR 180 nu am găsit alte surse care să confirme că tracțiunea ar fi de tipul 6x4.
Priviți PR 180:

și GX 187:

2. PR 180 în condiții "normale":

3. Fișa tehnică a PR 180 și GX 187 precizează că șasiul e tubular la amândouă modelele (GX 187 are șasiu de PR 180). Șasiul tubular nu înseamnă suspensie independentă?
4. Parțial off-topic. Pe același forum se spune că Renault biarticulat (cel îndoit ca un șarpe, din care derivă GX 237) ar avea tracțiune 8x6 realizată cu ajutorul a două cardane, ceea ce eu nu cred. E greu de crezut ca un biarticulat 8x6 nu se îndoaie în halul ăla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Mai 2006 16:44:03    Titlul subiectului: 23110

Axa C are jante de fata deci nu e motoare. avnd in vedere drumul, nu cred ca axa B e motoare, caci segmentul 2 ar fi indoit in directia opusa.
Deci probabil ca doar axa D e motoare, ceea ce-l face greu de condus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 13:58:00    Titlul subiectului: ir 23147

O folosire necorespunzătoare a termenilor. Citez fișa tehnică a autobuzului
Irisbus L :
Constructeur
Renault VĂ©hicules Industriels puis Irisbus France: 69200 VĂ©nissieux
Châssis et caisse
Structure autoportante -Panneaux latéraux en tÎle d'aluminium
Places assises
51 ou selon option : 46
Places debout
105 ou selon option :115 ou 103
Nombre de places total
156 ou selon option : 161 ou 154
Accès
Par 3 portes louvoyantes à 2 vantaux chacune ( il existe un modèle à 4 portes)
Largeur des portes
environ 1,38 m
Longueur hors-tout
17,800 m
Largeur hors-tout
2,50 m
Empattement tracteur
5,355 m
Empattement remorque
6,575 m
Porte-à-faux avant
2,710 m
Porte-à-faux arrière
3,160 m
Hauteur totale
3,185 m
Hauteur intérieure libre
2,333 m à l'avant - 2,108 m à l'arrière
Hauteur accès porte avant et mĂ©diane
32 cm -Il n'y a pas de marche à l'avant et au milieu -En option possibilitĂ© d'agenouillement du bus sur le cĂŽtĂ© droit
Hauteur marche porte arrière
22,2 cm ( il y'a une marche à la porte arrière)
Voie avant
2,049 m
Voie arrière
1,825 m
Poids total à vide
17,080 tonnes
P.T.A.C
28,500 tonnes
Moteur
MIDR 06.20.45 L41 - Diesel 4 temps - 6 cylindres en ligne placĂ© en position verticale et transversale à l'arrière du vĂ©hicule - Injection directe - AlĂ©sage x course : 120 x 145 - CylindrĂ©e 9840 cm3 -SuralimentĂ© par turbocompresseur.
Moteur en option
MIDR 06.20.45 J41 221 KW soit 300 Ch à 2100 tr/ mn
Boîte de vitesses
Boîte automatique ZF 4 HP 500 /590 : 4 AV + 1 AR
Boîtes de vitesses en option
Boîte automatique ZF 4 HP 500 /590 : 4 AV + 1 AR -Boîtes automatiques Voith 863-3/ 851-3 :3 AV + 1 AR ou ZF 5 HP 500 /590 5 AV + 1 AR ou Voith 864-3/ 854-3 / 4 AV + 1 AR
RĂ©servoir gazole
360 litres orifices de remplissages à droite et à gauche
Puissance
186 Kw soit 253 Ch à 2100 tr /mn
Vitesse maximale
75 à 78 km/ h selon Ă©quipements fournis
Rayon de balayage
11,671 m
Suspensions
Suspensions pneumatiques intĂ©grales à correction d'assiette -2 coussins d'air à l'avant-4 à l'arrière
Pneumatiques
275/70R 22.5 XZV
Se observă că, deși motorul este în spate, se folosesc termenii de:
-tractor
-remorcă
Conform celor spuse pe forumul francez la care am făcut referire, Irisbus L este 6x2, tracțiuna fiind pe axa C, deci termenul de remorcă e total nepotrivit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 20:29:16    Titlul subiectului: * Autobuzele Renault 78704

Propun ca acest topic sa fie dedicat autobuzelor fabricate de firma Renault
Incep cu cel mai vechi, fabricat pentru prima oara in 1965, si anume Saviem SC 10 U, care mai tarziu a devenit Renault SC 10 R (restilizat), care avea urmatoarele caracteristici tehnice:
Constructor SAVIEM, apoi Renault Vehicule Industriale -Uzina d'Annonay -07-Ardèche
Caroserie pavilion din aluminiu Duralinox
Locuri pe scaune 27
Numar de pasageri in picioare 73
Locuri in total 93
Acces Exista doua versiuni: cu 2 sau cu 3 usi “pliante”.
Lungime 11,00 m
Latime 2,50 m
Inaltime 2,96 m
Inaltime interioara pe axa rotii 2,20 m
Ampatament 5,58 m
Ecartament fata 2,57 m
Ecartament spate 2,79 m
Diametrul de viraj 22 m
Cutie de viteze Cutie automatica Saviem R107 cu 3 trepte+demaraj+marsarier / Cutie mecanica Saviem 332 cu 5 sau 6 trepte+marsarier / Cutie Wilson Pont-à-Mousson HVD cu 4 trepte pentru mers inainte+marsarier cu comanda manuala, mecanica, electrica sau automatic.
Masa neta 8,10 t
Greutatea totala 15,00 t
Motor M.A.N. diesel cu 6 cilindri dispusi orizontal in linie (motorul se afla sub scaunul soferului) de tip D 0836 HM 8V de 7034 cm3, 160 CP la 2500 rot/min / M.A.N. D 0846 HM 82 U de 7258 cm3, 160 CP la 2500 rot/min
Putere 160 CP
Viteza maxima Intre 50 si 85 Km/ h, depinde de versiune
Capcitate rezervor motorina 200 litri
Roti si pneuri Simple (pe puntea spate doar doua roti) - Pneumatice 11.00 x 20



renault_sc10r_112trace.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.99 kb
 Vizualizat:  de 18765 ori

renault_sc10r_112trace.jpg



renault_sc10r_cote.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.12 kb
 Vizualizat:  de 18761 ori

renault_sc10r_cote.jpg



renault_sc10r_int.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.27 kb
 Vizualizat:  de 18761 ori

renault_sc10r_int.jpg



renault_sc10uma.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.56 kb
 Vizualizat:  de 18761 ori

renault_sc10uma.jpg



diagramme_sc10_av_ar_gd.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.54 kb
 Vizualizat:  de 18761 ori

diagramme_sc10_av_ar_gd.jpg



diagramme_sc10_sodetrav_gd.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.49 kb
 Vizualizat:  de 18761 ori

diagramme_sc10_sodetrav_gd.jpg




Ultima modificare efectuată micul_sofer la Dum 06 Mai 2007 14:13:54, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 21:08:32    Titlul subiectului: 78707

Urmeaza succesorul lui SC 10 U, si anume Renault R312,fabricat din 1987 pana in 1997. Exista 10 asemenea modele in Cluj-Napoca.
DATE TEHNICE
-Dimensiuni-
Lungime : 11,999 m
Latime : 2,500 m
Inaltime : 3,109 m
Garda la sol : 0,300 m
Ecartament fata : 2,710 m
Ampatament : 6,120 m
Ecartament spate : 3,160 m
Diametru de virare : 11,450 m
-Franare-
Frane cu disc pe toate rotile
-Mase-
Masa neta : 11450 kg
Masa maxim autorizata : 19000kg
-Motor-
RENAULT MIDR 06.20.45 F/L supraalimentat cu turbocompresor
Cilindree : 6 cylindres - 9,834 litres
Putere : 152 kW (206 CP)
Transmisie cu comanda automatica, 3 sau 4 viteze, cutie ZF sau Voith
Intre 1988 si 1997, R 312 a fost dotat cu motoare Euro 0, Euro I si Euro II. Aceste versiuni se disting prin capota motorului.
-Usi-
2 sau 3 usi pneumatice
-Rezervor carburant (motorina)-
Capacitate : 2 x 180 l (360 l)
-Capacitate pasageri- (depinde de model si de numarul de scaune)
Asezati pe scaune : 28 sau 31
In picioare : 80 sau 70
Total : 108 sau 101



renault_r312.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.38 kb
 Vizualizat:  de 18759 ori

renault_r312.jpg



renault_r312_trace.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.12 kb
 Vizualizat:  de 18759 ori

renault_r312_trace.jpg



renault_r312_tur.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.58 kb
 Vizualizat:  de 18759 ori

renault_r312_tur.jpg



diagramme_renault_r312_gd.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.17 kb
 Vizualizat:  de 18759 ori

diagramme_renault_r312_gd.jpg




Ultima modificare efectuată de către micul_sofer la Sâm 05 Mai 2007 21:33:44, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 21:27:07    Titlul subiectului: 78711

Citat:
RENAULT MIDR 06.20.45 F/L supraalimentat cu turbocompresor
Cilindree : 6 cylindres - 9,834 litres
Putere : 152 kW (206 CP)
Așezat vertical și transversal (într-un compartiment special), cu "fața" către partea opusă ușilor. Altfel, este orientat invers decât la Irisbus Agora, care are "fața" către partea ușilor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
micul_sofer



Data înscrierii: 30/Apr/2007
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 16
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 21:55:31    Titlul subiectului: 78713

Acum succesorul lui R312, Irisbus Agora S. Aceste autobuze au fost prima oara fabricate in 1995. In Cluj exista 45 de astfel de modele.
Inainte se numeau Renault, dar dain 2001 se comercializeaza sub numele de "Irisbus" si are ca sigla un delfin.
Constructor Renault Vehicule Industriale, apoi Irisbus France la d'Annonay (-07 Ardèche)
Sasiu si caroserie Structura autoportanta –Panouri laterale cu tole de aluminiu
Locuri pe scaune 45
Nr. De pasageri in picioare 78
Locuri in total 113
Acces 3 usi ( exista si modelul cu 2 usi)
Latimea usilor 1,38 m
Lungime 11,990 m
Latime 2,50 m
Ampatament 6,120 m
Ecartament fata 2,710 m
Ecartament spate 3,160 m
Inaltime totala 2,845 m
Inaltime interioara 2,333 m in fata - 2,108 m in spate
Masa neta 11,556 t - modelul 1995 si 11,160 t - Euro 3 versiunea 2001
Masa maxim admisa 19,00 t
Motor Diesel 4 timpi - 6 cilindri in linie asezat transversal in partea dreapta in spatele vehiculului : Iveco Cursor 8 F2B de 7800 cm3 Euro 3 - Putere : 289 CP
Cutie de viteze Cutie automatic Voith sau ZF
Capacitate rezervor 220 l
Putere 289 CP
Viteza maxima 75 - 78 km/ h
Diametru de viraj 22,610 m
Suspensii Suspensii pneumatice integrale cu cu system de corectare a pozitiei -2 perne de aer in fata -4 in spate
Pneuri 275/70R 22.5 XZV
Am descris pe acest topic doar vehiculele renault existente in Cluj. Desigur, puteam lua si Renault PR 100, dar nu stiu sa fie asemenea autobuze in Romania insa am urmarit seria SC 10 U-R312-Agora, deoarece ele sunt de fapt o succesiune de modele in istoria transportului in comun.



diagramme_agora_s.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.6 kb
 Vizualizat:  de 18743 ori

diagramme_agora_s.jpg



renault_agoras_profil.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.3 kb
 Vizualizat:  de 18743 ori

renault_agoras_profil.jpg



renault_agoras_ratpv0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.89 kb
 Vizualizat:  de 18743 ori

renault_agoras_ratpv0.jpg



agora_s_1764_md.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.43 kb
 Vizualizat:  de 18743 ori

agora_s_1764_md.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 22:44:07    Titlul subiectului: 78716

1. Capacitatea Irisbusului este sub 110 locuri, nu 113
2. Renault PR 100 știu că există la București (număr de parc: 97), dar să nu deviem de la topic. Dragoș poate să îți dea mai multe detalii în legătură cu autobuzul respectiv (dacă, între timp, nu l-au casat, dat fiind "genocidul" care are loc acolo)
3. Că tot veni vorba de genocid, și aici a avut loc așa ceva, find vizate exact autobuzele SC 10. Dacă ai fost atent, fiecare număr alocat unui SC 10 U a fost, mai devreme sau mai târziu alocat unui SC 10 R.
4. Două dintre Saviem-uri mi-au atras atenția. Este vorba de
-8009, devenit 242 și casat în 1996 (avea probleme, printre altele, la cutia de viteze; nu cupla dacă nu ambalai tare și smucea zdravăn atât la plecare cât și la schimbarea vitezelor); în anul respectiv a fost adus Renaultul cu 3 uși care, în prezent, are numărul 242. Nici acesta nu e grozav. Până nu demult, cardanul intermediar vibra îngrozitor de tare; în prezent, deficiența e remediată. Cutia e ceva mai specială. E automată, dar, pentru a schimba viteza trebuie ridicat piciorul de pe pedala de accelerație. Cutia se comportă ca una semiautomată, deși nu există niciun levier
-8356 (devenit 292). Acesta a avut - în ultimele luni de viață - cutie manuală. În locul levierului avea schimbător de viteze obișnuit și, în plus, avea pedală de ambreiaj. Nu îmi dau seama, dar înclin să cred că respectiva cutie avea aceleași rapoarte de transmisie cu cea originală. Înprezent, numărul 292 e alocat unui SC 10 R
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community