Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie Vxx
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 14:44:40    Titlul subiectului: 43706

Iasi.


S4016659.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.41 kb
 Vizualizat:  de 17486 ori

S4016659.jpg



S4016664.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.9 kb
 Vizualizat:  de 17486 ori

S4016664.jpg



S4016663.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.75 kb
 Vizualizat:  de 17486 ori

S4016663.jpg



S4016660.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  186.82 kb
 Vizualizat:  de 17486 ori

S4016660.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 15:41:12    Titlul subiectului: 43710

Trix, ai dreptate.Lampile de gabarit provin probabil de remorcile care s-au casat si s-au montat pe vagoanele motor in partea din spate.Urmarind atent arhiva de tramvaie ITB din Galati, nu am vazut nici o garnitura ITB, a carui vagon motor sa aibe lampi de gabarit in fata si spate.
OAB a scris:
1. Motorul este foarte aproape de nivelul solului. Sau numai mi se pare mie ?

*******************************
Trucul este tip ,,Simmering" apartinand unui V56.Aceste trucuri am intalnit in marea lor majoritatate la tramvaie ITB-V56 pentru ecartament metric-1000mm.Nu stiu cum erau la Iasi reductoarele si motoarele, dar la noi in Galati reductoarele(angranajul) aveau capac de protectie din fonta, pentru a nu intra zapada,praf,nisip,pietre sau apa.In schimb motoarele...in cel mai fericit caz aveau o tabla (scut) de protectie, asemanator ca la Dacie sa apere motorul de lovituri accidentale de terasament in cazul deraierilor sau tasari liniei si aparitia ,,cocoasei" dintre linii.Intr-adevar, distanta dintre motor si terasament era mica.
**************
Acum in alta ordine de idei, observand fotografiile, am ajuns la concluzia ca aceste trucuri erau identice ca mod de echipare si asezare a elementelor componente intre cele pentru 1000mm si 1435mm. Dar diferite in privinta distantelor dintre lonjeronul/stanga si lonjeronul/dreapta. De ce spun asta? In una din pozele postate de Radu, observ ca distanta dintre lonjeron si fata laterala a rotii e foarte mica. Deci daca ar fi sa pun trucul din imagine, pe linii de 1435mm, atunci rotile ar aparea in fata trucului in toata splendoarea lor, asa cum se vad la mai toate tramvaiele care au boghiuri pe 1435mm. Reiese ca distanta dintre lonjeronul lateral-dreapta si lonjeronul lateral-stanga este special conceputa pentru truc de ecartament metric (1000mm). Dar truc ,,Simmering" era intalnit si la Timisoara si la Oradea si la Bucuresti si la Braila, deci orase cu ecatament standard CFR: 1435 mm. Ceea ce ma face sa cred ca pentru aceste orase, distanta dintre longeronul/stang si longeronul/drept era mai mare prin montarea la ambele capete ale trucului a unor grinzi identice ca (virgula!) conceptie si constructie cu cele de ecartament metric, doar ca erau mai lungi.Asta fiind singura deosebire intre trucurile ,,Simmering" pentru ecartament de 1000mm, si trucurile ,,Simmering" pentru ecartament 1435mm.
******************
In ce priveste vagoanele V54, normal ca puteau trage remorci dupa ele. Doar aveau cam aceleasi motoare ca si V56, V58, Thomson etc.
Dat fiind ca vagoanele ITB-V5x erau de fapt vechi tramvaie carora li s-au creat alta caroserie (mai...,,futurista" la vremea aceea, ca sa ma exprim asa...), tot la fel fiecare oras si le-a tunat dandu-le diferite forme si aspecte care la prima vedere ne duc in eroare. Cum este cazul ITB-ului V58 din Arad proaspat renovat care are 4 ferestre mici in loc de clasicele 3 ferestre mari. Explicatia e simpla. S-a modificat oarecum aranjamentul stalpilor de rezistenta dintre geamuri, li s-a micsorat intervalul dintre ei cat sa poate fi montate ferestre de Tatre. Asadar acel vagon este exact V58 dar oarecum modificat in ceea ce priveste structura si aranjamentul geamurilor.In alta ordine de idei, se banuia ca acela este ITB-ul V-12 transformat in vagon-motor...!Nici pe departe! E adevarat ca acea vedere postata la Judetul Arad, reprezenta clar un V12 modificat luandu-i-se botul de la un vagon-motor V5x de unde si diferenta de culoare dintre restul vagonului( gri) si capatul cu cabina(crem), dar acel vagon nu mai exista de mult timp.Cea ce s-a renovat acum la Arad este vagon motor V58 pe truc ,,Simmering". De unde am dedus asta? Din pozele pe care le-am vazut , se vede clar ca la capetele trucului exista reazeme tipic pentru arcuri in foi, care arcuri in foi erau tipic trucurilor ,,Simmering".Marind f mult poza am observat o mica parte din bratul articulat care leaga cutia de osie de lonjeron.Plus de asta, se mai vad gauri in fusta exact pe directia capetelor arcurilor in foi ale suspensiei secundare, prin care se putea inspecta legaturile articulate ale prinderii capetelor arcurilor de sasiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2007 14:45:37    Titlul subiectului: 43794

Radu, multumesc mult pentru poze, sunt foarte relevante in ce priveste istoricul acestor tramvaie.
motorul este evident diferit de cele folosite in bucuresti, la fel si rotile, nu au sectiune conica. din ce vad eu, bazat pe statisticile de mai sus, pentru orasele cu ecartament pe 1000mm URAC nu a modificat trucurile de Simmering existente, ci a confectionat altele dupa tiparul lor. in primul rand cele originale au fost in numar de 87, transformate in 1958 in tipul V58, iar cele produse pentru alte orase in numar de 164 bucati. dat fiind ca in 1982 inca mai existau V58 pe sasiu Simmering in bucuresti, e de inteles ca nu le'au trimis pe cele de aici. in al doilea rand, lonjeroanele trucului de la Iasi au marginile sudate, nu sunt presate dintr'o bucata ca la cele originale. in 1911 sudura era un lux, inca in faza de pionierat. in URAC mai sunt in prezent 3 trucuri Simmering originale, folosite la transportul caroseriilor intre sectii (vopsitorie, tinichigerie, etc).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Apr 2007 10:39:53    Titlul subiectului: 78597

Dupa toate discutiile care au fost despre remorci, n'am mai inteles nimic despre ele.
Ceea ce se stie sigur este ca V08 se pare ca sunt niste remorci mai vechi folosite la V56/58, V10 par a fi remorcile de V56, V11 nu se stie ce e (poate cele de V58 sau altceva), V12 sunt remorcile mai lungi folosite la EP vechi si la V56/8, V13 este remorca EP clasic (din surse RATB), V14 s'a presupus ca ar fi remorca EP/V3A, se pare ca nu e asa, iar V15 este tot un fel de V12, care a fost la Timisoara. In Timisoara V58 au circulat cu remorci V12(5).
Nota: V56/58, V12 &c sunt notate in unele surse Vo56, Vo58, Vo12 &c.
Iata dovada: Monografia RATT 1896-1994, pagina 33.



p033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.8 kb
 Vizualizat:  de 16791 ori

p033.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 30 Apr 2007 01:19:10    Titlul subiectului: 78624

125 DE CIRCULATIE CU TRAMVAIUL IN TIMISOARA Monografie 1994 preia informatii din lucrarea CENTENARUL TRAMVAIELOR DIN TIMISOARA 1869-1969 editata in 1969. Aici se face referire de trei ori la vagoane remorca ITB (cod ITT - R8 ); codificarea Vo15 apare o singura data, iar Vo12 de doua ori ceea ce coroborat cu faptul ca in nici-o alta sursa documentara - indiferent de provenienta ei- nu se regaseste acest Vo15 (V15), ne duce la concluzia ca avem de-a face pur si simplu cu o greseala de tipar, devenita greseala de redactare la monografiile RATT din 1994 si 1999. Din pacate nu este singura.
----------------------------------------------------------------------------------
Lucrarea CENTENARUL TRAMVAIELOR DIN TIMISOARA 1869-1969 a fost scrisa de ing. sef ITT la acea vreme si de un asistent universitar care intimplator avea prenumele de Gheorghe. Greselile de culegere (tipografice), neplacute desigur, le sint imputabile in mica masura (ce-o fi pazit corectura si tiparul de proba?).
Cu toate minusurile lor, important este faptul ca aceste documente exista si pe baza lor, cu ceva efort, se poate reconstitui o istorie cit mai corecta in domeniu. In fond, fiecare este liber sa judece exactitatea unor informatii, sa compare diverse surse, iar pe baza unor argumente logice sau documentare sa-si aduca propria contributie.
Codificarile de tip Vxx erau codificari interne ale ITB. Ele nu prezentau interes pt.intreprinderile de transport in comun din celelalte orase care au fost dotate cu astfel de vehicule. Timisoara de exemplu avea propriul sistem de codificare pt. tramvaie.
Revenind la subiect, nu exista nici-o sursa -scrisa sau orala- corecta care sa mentioneze existenta vagoanelor remorca V15.
Ultimele vagoane remorca avind doua axe realizate la Atelierele Centrale ITB au fost V12, dupa care a urmat transformarea in vagoane motor EP pina in 1965 a remorcilor EP, EP/V3A (construite intre 1976 si 1980) si V12/V3A (construite in intervalul 1976-1982).



v12-v15.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.98 kb
 Vizualizat:  de 16754 ori

v12-v15.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 30 Apr 2007 10:04:17    Titlul subiectului: 78625

Foarte interesante aceste monografii, in care se pune destul de mult accent pe literatura. E adevarat ca documentele sunt destul de incurcate si contin greseli, dar daca niste profani ca noi in mare masura stiu ca acele remorci sunt Vo12, cum se face ca persoane din interiorul lor nu stiu sau daca stiu, lasa sa se perpetueze aceste greseli ?
In monografia din Iasi nici macar nu se specifica tipul Vo56/Vo58, ci sunt numite vagoane ITB. Cel putin monografia din Timisoara mai spune si ce numere aveau vagoanele, in timp ce la Iasi singura mentiune este intr'un document vechi si niste numere gresite (sau de fabrica) ale vagoanelor Tatra. Cred ca mai bine m-as apuca eu sa scriu memorii de calator cu ITB/RATB/RATP Iasi din perioada 1982-2007 si ar arata mai bine, poate nu atat de beletristic ca monografia din Iasi Twisted Evil
Acum e o diferenta sa stii ca vagonul 79 e facut din nu stiu ce vagon vechi, iar 98 din altul. Problema e cu tipurile de vagoane. Daca e Vo12 de ce il numesc Vo15 ? Adica ori e monografia RAT* ori e cartea "Transportul in comun in orasul X", scrisa de Gigi scriitorul.
Legat de V15 si altceva, exista doua referiri la ele:
Prima este din cateva fotografii din arhiva RATB pe care le-am vazut, in care apare de mai multe ori in descriere EP+V13 pentru un EP cu remorca EP. Daca odata este in prim-plan un EP+V12 si mai departe un EP+remorca si scrie EP+V13, in toate celelalte confuzia nu este posibila.
A 2'a referire este in S'B-Atlas si il voi cita cuvant cu cuvant:
Strassenbahn Atlas a scris:
Unter den Typenbezeichnungen Vo56, Vo58 (Triebwagen) und Vo8, Vo12 sowie Vo15 (Beiwagen) wurden ingesamt 467 Trieb- und 1106 Beiwagen hergestellt und im ganzen Land verteilt
tot ei a scris:
Sub denumirea de Vo56, Vo58 (M) si Vo12 precum si Vo15 (R) au fost fabricate in total 467 (nota: stiam ca asta cu tot cu V54) vagoane motor si 1106 remorci si distribuite in toata tara
Timisoara folosea o codificare proprie, dar corespondenta cu codificarea ITB este cunoscuta, exceptand acea eroare legata de Vo12 = Vo15 dupa ce scriau ei acolo.
La fel si Darmstadt foloseste o codificare proprie de tipul STx / SBx , unde ST sunt vagoane motor si SB sunt remorci.
Ca sa nu mai vorbim de Iasi unde Vo5x sunt numite simplu ITB Smile
Desi cel putin strainii organizati (BS, Prietenii Tramvaiului &c) au avut acces la niste documentatii mai detaliate, altii au luat de buna orice informatie disponibila, dela literatura la povestile vatmanilor din care am auzit si eu, ca de exemplu ca V56 se numea V07 si EP(/V3A?) se numea V09 ! Dupa vatmani din Iasi, V58 se numea Vo35 !!
Intr'adevar, ITB nu a prea folosit denumiri "comerciale", lucru reprosat acestora si cu ocazia unor intalniri ale transportatorilor. Aceasta este explicatia pentru care vagonul Bucur are acest nume, dupa ce initial a fost prezentat sub denumiri ca V2ST sau V2AT.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 21:09:46    Titlul subiectului: 78708

E adevarat ca ITB-ul a codificat vagoanele refacute/reconditionate in denumirea de ITB-V5x. Dar nu era o codificare interna - cred eu! - ci si nationala. De exemplu la Galati tot ITB-V5x erau denumite. Pai ce ar fi insemnat ca si Uzinele de Autoturisme Pitesti sa fi intitulat celebrele noastre autoturisme ,,Dacia" in interiorul fabricii, iar in exterior...sa le fi spus: ,,Trivale" , ,,Gavana" , ,,Pitesti-1" , ,,Renault-Gavana Break" etc. Deci denumirea unui vehicul nu se da numai in cadrul intreprinderii ci per ansamblu in general. Ca este codificat intr-un fel in cadrul intreprinderii unde este produs, si altfel in cadrul Regiilor unde sunt livrate, asta e cu totul altceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 06 Mai 2007 09:35:41    Titlul subiectului: 78718

In ce priveste greseala de tipar din monografia ITT 1969 care a dus la aparitia unui cod ITB inexistent (V15), lucrurile sper ca sint clare.
Tot respectul pt. realizatorii SBA 2004, dar bazindu-se pe sursele documentare autohtone - apar la bibliografie - au perpetuat si ei niste erori, a se vedea printre altele si aliniatul imediat urmator referitor la vagoanele EP. Daca ar fi avut la indemina si monografia ITT din 1969, poate ar fi realizat ca e vorba de o eroare. La Timisora vagoanele remorca V12 au fost cit se poate de V12, tot asa cum vagoanele remorca EP apar in literatura din domeniu ca remorci EP, cu exceptia citorva surse straine care le numesc EB (Electroputere Beiwagen).
Daca vrem sa luam ca baza de pornire arhiva de fotografii a RATB, ar fi interesant de stiut cine a facut adnotarile respective, in baza caror criterii si eventual care au fost tramvaiele V11, V14 , V15 samd. Dpdv al perioadei de fabricatie, vagoanele remorca EP au fost produse inainte de 1959 cind a inceput producerea de V12, deci dupa logica folosita de ITB pina atunci, normal ar fi fost sa fie codificate V11 nu V13.
Indiferent cum sint denumite sau codificate, ele ramin aceleasi vagoane remorca, produse de Electroputere pt ITB.
Sergabi28 a scris:
Dar nu era o codificare interna - cred eu! - ci si nationala.
E o diferenta intre denumirea comerciala a unui produs, codificarea -tipul- lui si codul intern, necesar pt. inventariere. Codificarea data de producator nu este preluata totdeauna identic de catre beneficiar, care are propriul sau specific de inventariere.
In calitate de producator, ITB a codificat produsele sale asa cum a dorit si a folosit aceasta codificare in cadru intern. ITT a avut o codificare proprie, diferita de a producatorilor, pentru tramvaiele pe care le utiliza indiferent ca erau produse la Budapesta, Timisoara, Craiova sau Bucuresti. La Iasi, Arad, Oradea, V58 si remorcile V10 si V12 au fost trecute in inventar ca "tip ITB". La Braila si Sibiu sursele straine vorbesc despre "vagoane si remorci pe doua axe tip ITB". La Galati cum au fost inventariate? V5x? Ma refer la documente, desigur.
Sergabi28 a scris:
Ca este codificat intr-un fel in cadrul intreprinderii unde este produs, si altfel in cadrul Regiilor unde sunt livrate, asta e cu totul altceva.
Chiar despre asta vorbeam.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 07 Dec 2007 15:04:20    Titlul subiectului: 85502

Aveți idee de la ce tip de tramvaie provin aceste boghiuri/truc-uri?


DEPOU-07744.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.18 kb
 Vizualizat:  de 16054 ori

DEPOU-07744.jpg



DEPOU-07745.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.67 kb
 Vizualizat:  de 16054 ori

DEPOU-07745.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Dec 2007 16:50:47    Titlul subiectului: 85506

Uau! Shocked Boghiurile sunt de Festival sau de EP! Shocked Acum mă întreb ce face U.R.A.C.-ul cu ele?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 07 Dec 2007 21:02:01    Titlul subiectului: 85519

Între timp, boghiul (care este de Ep original) a fost ,,chelit".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 08 Dec 2007 00:52:55    Titlul subiectului: 85531

Citat:
In calitate de producator, ITB a codificat produsele sale asa cum a dorit si a folosit aceasta codificare in cadru intern
Cu ce denumire au fost omologate vagoanele STB / ITB pe 2 osii? În principiu, aia ar fi denumirea care ar trebui să apară în monografii. Bineînțeles, alături de diverse alte codificări, care diferă de la o regie la alta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2015 12:10:29    Titlul subiectului: TRAMVAI 176324

TRAMVAI VECHI


filee.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.57 kb
 Vizualizat:  de 10527 ori

filee.jpg



_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2015 13:56:57    Titlul subiectului: 176329

Acela este un <<Timi>>-1, nu un V-56!
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community