Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 15 Mai 2007 19:54:35 Titlul subiectului: |
78937 |
|
andreiashu a scris: | -cum si pentru cine se acorda numerele de forma X(X) - (Y)YYYYY cu negru pe fond alb (numite in folclorul urban "de leasing")? | Din cate stiu, sunt masini fara taxe vamale platite, adica la ratele de leasing se include si contravaloarea taxelor.
Dupa parerea mea, leasingul este dezavantajos pentru ca- Nu este masina ta, dar cica platesti impzit pentru ea
- Nu poti iesi cu ea din tara fara aprobarea proprietarului, adica firma de leasing
- Bizonii cred ca isi pot scoate mai usor organul (la figurat), pentru ca masina nu e pe numele lor si se cred anonimi.
Sa nu uitam insa ca titlul (nu stiu daca legal), dar folosit in multe tari este Import temporar. Dintre sute de leasinguri, mai este cate un student de "la Liban" cu astfel de numar.
Citat: | -cum se acorda numerele provizorii cu scris rosu? Am vazut ca la un moment dat s-a pornit din nou de la numere mici (apropo, de la cat incep?), cel putin in Brasov | Numerele provizorii se dau la masini noi, de obicei pentru perioada intre momentul cumpararii dela dealer/fabrica pana la inmatricularea finala. Primul numar este "numarul militianului": 101. Va dati seama ca daca ei organizau Formula 1, Schumacher (sau care mai e acum) se clasa "de abia" pe locul 101 ?
Citat: | -de ce au aparut abia acum numere de MAI? | Pentru ca POL permite doar 99 numere, din care 93 sunt luate de smecheri Si ca sa separe odata pentru totdeauna cele doua categorii. Si mai mult, ca sa nu se mai plimbe personalul MAI prea mult cu ele pentru alte scopuri.
Citat: | In Brasov se ajunsese pe la 7-BV-XXXX in momentul schimbarii sistemului | In Prahova cred ca pe la 9 ajunsesera.
Cum spuneam, vechiul sistem putea fi putin "tunat" cu ceva de genul de mai jos si era mai bun decat ce e acum:
1-9 + 4-5 cifre = automobile
10-19 + 4 cifre = automobile, microbuze categoria B.
20-29 + 4 cifre = transport de marfuri + tractoare
30-39 + 4 cifre = tansport de persoane (+in comun) + autoutilitare
40-49 + 4 cifre = motociclete si ATV'uri
50-59 + 4 cifre = motorete, scutere &c.
60-69 + 4 cifre = automobile + microbuze + rulote
70-79 + 4 cifre = transport de marfuri + tractoare + remorcile lor
80-89 + 4 cifre = transport de persoane, autoutilitare + remorcile lor
90-99 + 4 cifre = masini si tractoare agricole
Total: 9 * 99999 + 90 * 9999 = 1799901, peste sistemul actual.
|
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 15 Mai 2007 23:19:13 Titlul subiectului: Numerele de înmatriculare5 |
78942 |
|
Trix a scris: | Bucuria firmelor e ca legea obliga si tramvaiele sa aiba placutele acelea oribile. Pentru ei e o sursa de castig. Daca nu sunt private, presupun totusi ca materialul si vopseaua le procura din surse private. | Pentru comparatie, intr-un atelier care are arondate patru judete din sudul Romaniei s-au confectionat in primul trimestru din 2007 peste 40.000 de placi de inmatriculare/inregistrare. E lesne de inteles ce "cistiguri" nemaipomenite ar aduce citeva zeci sau sute de asemenea placi la troleibuze si tramvaie, o data la zece-cincisprezece ani.
Trix a scris: | ... atunci poate imi explica cineva de ce la unele placute literele sunt mai spatiate decat altele, precum pe vremuri 1 - B - 6 6 6 fata de 8-B-746 ? |
E simplu: cifra 1, litera I si codificarea pt. Bucuresti permit aparitia spatiilor suplimentare.
Dimensiunile poansoanelor pt. litere si cifre sint standard in cazul inmatricularii. Pt. inregistrare, alegerea modelului este lasata la latitudinea fiecarei primarii.
Dr2006 a scris: | La Bucuresti numerele pe tramvaie sunt vopsite... |
Este o solutie provizorie.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 16 Mai 2007 10:13:19 Titlul subiectului: |
78944 |
|
Dorinel_G a scris: | E simplu: cifra 1, litera I si codificarea pt. Bucuresti permit aparitia spatiilor suplimentare. | Dar numere de genul Bxx W X X unde X'urile nu sunt nici litera I nici altceva ce permite spatii suplimentare ? Spatiul intre B si cifre era mult mai mic. Era clar ca personajele vroiau sa-si scoata in evidenta cele 3 initiale sau ce erau. Este o abatere dela standard.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 16 Mai 2007 13:32:10 Titlul subiectului: |
78945 |
|
Am văzut o chestie relativ interesantă la numărul de înmatriculare al mașinii unui "șmecher" sau "șmecheră" de Argeș. Numărul de înmatriculare era AG10ANA. "Șmecherul" în cauză răzuise "codița" acelui 1, astfel că, la prima vedere numărul era AG-IOANA. Destul de ineresantă ideea, nu știu însă și cât de legală...
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 16 Mai 2007 14:09:28 Titlul subiectului: |
78946 |
|
Dar nu e neaparat smecherie. Poti face sa dispara vopseaua, pentru ca oricum ea incepe sa se mai ia in timp.
O alta smecherie este ceva de genul BV 5OPEL.
Oricum, smecheria sta in sofer, nu in numarul masinii. Sa nu credeti ca radarul nu le ia si pe acestea, orcum ar fi spatiate sau modificate literele si cifrele.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 16 Mai 2007 14:18:07 Titlul subiectului: |
78947 |
|
Alte două cazuri:
1. anul 1993. o Dacie nouă avea combinatia literelor NAS iar sub S era o liniuta. Clar că se dorea a fi NAȘ
2. 19. 04. 2003. Stăteam în stația de autobuz de la "Podul navetiștilor (Podul Elisabeta) sens spre Grigorescu. La un moment dat, dinspre Hotelul Napoca (mergând spre oraș) văd un autoturism asemănător cu Renault 4 (poate era chiar Renault 4) care avea un număr de înmatriculare sub forma unei bucăți dreptunghiulare de plastic alb pe care era pictat un număr care ar fi trebuit să fie CJ 08 JLS. Ca să fiu mai clar, în locul unui carton pe care scrii cu marker (grosime medie) numărul de înmatriculare aici era un plastic alb pe care numărul de înmatriculare era scris ori cu marker gros, ori vopsit cu pensula. Dar... J-ul părea a fi I; nu avea curbura caracteristică și, în plus, părea că are punct. Cam ciudat. Primul lucru la care m-am gândit a fost că s-au introdus literele I și O în prima poziție. Am căutat să văd dacă există vreo firmă nu numele ILS. Există (sau, cel puțin, exista în 2003) și, de mai multe ori m-am în fața sediului firmei să văd dacă dau de ea. Nu am mai observat-o niciodată.
Ulterior, studiind formatul numerelor italiene m-am gândit că ceea ce credeam că e CJ08ILS să fie CJ-081-LS, ceea ce părea a fi punct să fie un "1" șters parțial.
|
|
Sus |
|
|
ciordescu
Data înscrierii: 02/Noi/2005 Ultima vizita: 07/Iul/2009 Mesaje: 143 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 16 Mai 2007 14:58:53 Titlul subiectului: |
78948 |
|
Nimeni nu-l intrece pe cel de la Bucuresti B 01 ERU adaptat sub forma de rigoare BOIERU ...bleah
|
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 16:39:34 Titlul subiectului: |
79002 |
|
Si la Brasov, placile cu numerele de inregistrare ale troleibuzelor sint confectionate din tabla de aluminiu.
Trix a scris: | ... Este o abatere dela standard. |
Standardul (uniformizarea dimensiunilor si caracterului literelor si cifrelor, la nivel national) nu presupune si dimensiunea si dispozitia spatiilor dintre acestea.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 21:28:15 Titlul subiectului: |
79010 |
|
Dorinel_G a scris: | Standardul (uniformizarea dimensiunilor si caracterului literelor si cifrelor, la nivel national) nu presupune si dimensiunea si dispozitia spatiilor dintre acestea. | Dar in acest caz, oricum aceasta dispunere pe care am vazut-o nu este cea pe care o obtii in mod normal. Ultimul exemplu vazut chiar astazi: B01 P S D.
Acest sistem a introdus multe controverse. Mai bine lasau sistemul vechi, intr'o varianta modernizata, din care adaugau zerouri la numerele mici, ca sa nu se mai dea rotunzi posesorii lor.
Cand se va ajunge la echivalentul trecerii la 5 cifre din vechiul sistem, nu se va face decat sa se dea liber la combinatii "preferate", cel putin pentru Bucuresti.
Chiar daca este doar o opinie personala, repet ca atunci cand am vazut acest format de numere am sperat ca e vreun vecin (de frontiera)
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 23:31:20 Titlul subiectului: |
79018 |
|
1. De fapt, acele numere nu sunt de tip Bxx ZZZ ci BxxZ Z Z. Distanța mare apare doar între prima și a doua, respectiv a doua și a treia literă. Fiți atenți la acest detaliu și confirmați / infirmați cele spuse de mine. Frecvent am văzut că astfel de numere au ca primă literă W.
2. Numerele care conțin litera I pot fi recunoscute de la depărtare prin faptul că grupul de 3 litere ocupă mai puțin loc decât de obicei. Litera, în sine nu poate fi văzută decât de la distanțe mici. Practic, din punct de vedere vizual, numerele care conțin I se comportă aproape ca și cum ar avea două litere.
3. S-a pus problema confuziei cifrei 0 cu litera O, respectiv cifrei 1 cu litera I, dar nimeni nu s-a gândit că:
-V se poate confunda foarte ușor cu Y; în cazul literei Y, locul de unire al celor două ramuri se află foarte aproape de baza literei, motiv pentru care Y-ul arată ca un V cu codiță
-O se confundă ușor cu D
asta ca să nu mai spun că am văzut un număr parcă gândit anume pentru confuzii: BH 02ZOZ.
4. În legătură cu tramvaiele, troleibuzele și alte vehicule care se înmatriculează, în prezent, de către primăriile localităților. Acestea ar putea primi numere normale, dar în prima poziție să se afle:
-I și O în cazul vehiculelor cu motor termic
-Q în cazul troleibuzelor și tramvaielor
De exemplu, un excavator care, în prezent are număr alcătuit din
-3 cifre
-localitatea unde e înmatriculat / indicativul acesteia (să zicem CJ-N)
ar putea avea un număr de tip CJ-01-Ixx sau CJ-01-Oxx
iar un tramvai din Ploiești să aibă număr de tipul PH-01-Qxx iar troleibuzele să zicem un număr de tip PH-02-Qxx.
Referitor la sistremul românesc dacă nu se dorește (prea curând) un echivalent al trecerii la 5 cifre, atunci ar trebui introduse I, O și Q iar locul destinat reviziei anuale să se afle între grupul de cifre și grupul de litere. Referitor la sistemul vechi, și mie îmi plăcea mai mult.
|
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 19 Mai 2007 23:42:39 Titlul subiectului: Numerele de înmatriculare11 |
79037 |
|
In ce priveste sistemul national de inmatriculare a vehiculelor: nu este sistemul bun pt. faptul ca unii fac diverse "manopere" mai mult sau mai putin legale? In alte "state", placa frontala nici macar nu este obligatorie, sau poate fi inscriptionata in intregime dupa imaginatia proprietarului (si au unii o imaginatie...), iar cea din spate e extrem de greu lizibila de la 20m.
Mai degraba este deranjant comportamentul in trafic al unor conducatori auto, indiferent de semnificatia numerelor de inmatriculare pe care le au vehiculele lor.
OAB a scris: | ...De exemplu, un excavator care, în prezent are număr alcătuit din
-3 cifre
-localitatea unde e înmatriculat / indicativul acesteia (să zicem CJ-N)
ar putea avea un număr de tip CJ-01-Ixx sau CJ-01-Oxx
iar un tramvai din Ploiești să aibă număr de tipul PH-01-Qxx iar troleibuzele să zicem un număr de tip PH-02-Qxx. |
Intimplator, Primaria Ploiesti este singura care a adoptat un sistem asemanator de inregistrare a troleibuzelor si tramvaielor, bineinteles inscriptionind numele orasului si nu indicativul judetului (PH).
Troleibuzele au grupa 1 de inregistrare, iar tramvaiele au grupa 8.
In restul oraselor cu transport electric inregistrarea vehiculelor s-a facut "la rind". La Galati nr. de parc al tramvaielor corespunde cu nr. de inregistrare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
12.77 kb |
Vizualizat: |
de 39436 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 20 Mai 2007 11:41:04 Titlul subiectului: |
79041 |
|
Dorinel_G a scris: | Mai degraba este deranjant comportamentul in trafic al unor conducatori auto, indiferent de semnificatia numerelor de inmatriculare pe care le au vehiculele lor. | ... Atunci cand semnificatia nu le serveste ca mijloc de intimidare, acolo unde le merge. In ceea ce ma priveste, asa este, dar in general este o corespondenta mare intre cei care se comporta cum se comporta si numerele de pe masina, in cazul "anumitor" numere, nu neaparat initiale de institutii.
Citat: | La Galati nr. de parc al tramvaielor corespunde cu nr. de inregistrare. | Mare atentie: numerele de parc au fost modificate dupa cele de inregistrare, nu invers. Toate tramvaiele au vopsit peste numarul vechi de parc numarul nou. Ca sa nu mai vorbim ca fata de fontul vechi, cel nou arata mult mai urat.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2007 00:58:48 Titlul subiectului: |
79401 |
|
Pe Softpedia Forum exista un topic asemanator cu acesta, dar nu imi dau seama cat e adevar si cat e fantezie, ca sa nu spun aberatie sau batut câmpi. Ca sa nu spun ca, in eventualitatea in care e adevarat tot ce scrie acolo, inseamna ca se incalca legea in stil mare. De aceea, va supun atentiei urmatoarele aspecte:
-Ați vazut careva din voi litera Q in grupul de 3 litere? Evident Q poate proveni ori din O (prin adaugarea coditei) oridin C (prin "inchidere" si adaugarea coditei). Pe Softpedia se spune de combinatia DRQ
-Ati vazut careva din voi litera O in prima pozitie? Nu ma refer la transformarea 0-ului in O, ci mai degraba la "inchiderea" C-ului. De exemplu X 88 OPT (B 88 OPT) in loc de B 88 CPT
-Ati vazut careva din voi I in prima pozitie? Pe Softpedia exista exemple in acest sens. De exemplu B xx ION in loc de B xx JON. Exemplu similar celui vazut de mine in 19. 04. 2003
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2007 08:58:44 Titlul subiectului: |
79403 |
|
Nu cred ca vreuna din cele 3 combinatii mentionatre mai sus e permisa. Cel putin varianta cu Q sigur nu e permisa. Si modificarea numarului de inmatriculare e infractiune, ca si cum ai avea masina fara numere sau cu numere false.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2007 14:58:35 Titlul subiectului: |
79407 |
|
Forumul Softpedia e vast si n'am apucat sa-l parcurg in intregime la acest capitol, dar am vazut ca la un topic cu asa ceva se bateau campii cu "ce numar sa-mi pun la masina noua." Evident, raspunsuri pe masura, dar si combinatii ciudate "OOS" sau altele.
V-am spus eu ca numerele acestea sunt o mare problema
Nu stiu ce se poate invoca pentru curatat o bucata dintr'o cifra sau litera pe motiv sa iasa ceva interesant, dar se intampla. Oricum, desi nu cunosc daca este prevazut sau nu in mod explicit in Codul Rutier, situatia asta este:- Nu exista combinatii care incep cu I sau O si nici combinatii care au una din aceste litere repetata *II sau *OO.
- Nu exista litera Q
- Nu exista restrictii explicite de spatiere, astfel incat pot aparea combinatii de combinatii: 10ANA, 2 0PEL, B01ERU, B05SUL &c.
- Nu exista combinatii cu conotatii obscene, dar exista combinatii cu conotaitii obscene subintelese (PUL, SUG). SEX exista si chiar recent am vazut un taxi cu asa numar. XXX erau pe vremuri taxiuri, dar combinatia nu se incadreaza in cele de mai sus.
Credeti ca politistul se uita ca e de Ilfov si are numar cu BKL, sau ca e Maybach ? Mai mult, oamenii cu adevarat puternici sunt discreti. Ce si cine sunt ei, doar politistul si seful lui cunosc
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2007 22:02:48 Titlul subiectului: |
79409 |
|
MUE exista pe numere de inmatriculare, C U R in schimb nu exista. SEX s-au dat toate, iar B 54 BKL e al politiei (a lu Gigi e de Ilfov.)
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 09 Iun 2007 22:14:31 Titlul subiectului: |
79410 |
|
Exista Ik4 B26MUY (s-a taiat) si un De Simon cu o combinatie asemanatoare.
|
|
Sus |
|
|
micul_sofer
Data înscrierii: 30/Apr/2007 Ultima vizita: 25/Feb/2024 Mesaje: 16 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 11 Iun 2007 14:40:33 Titlul subiectului: |
79431 |
|
In Cluj, am vazut un numar de inmatriculare CJ 91 LIE, insa proprietarul a "aplicat" un autocolant in zona cifrei 1, astfel incat arata ca si CJ 9I LIE
|
|
Sus |
|
|
coupe
Data înscrierii: 19/Noi/2007 Ultima vizita: 29/Mar/2008 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Noi 2007 10:32:14 Titlul subiectului: |
84883 |
|
Salut,
Cautam informatii pe net despre una din pasiunile mele (numere de inmatriculare) si am dat de subiectul asta de pe forumul vostru care m-a impresionat. Aveti o gramada de informatii in acest sens si mi-ati putea fi de mare ajutor. Incerc sa aflu mai multe despre perioadele in care s-au folosit anumite tipuri si formate de numere la noi. Cu cele comuniste mai stiam cate ceva dar oricum nu asa in amanunt, iar ceea ce am gasit aici mi se pare cu adevarat excelent.
Am sa o iau pe rand intai cu cele comuniste.
Am cateva nr ce respecta numerotarea inceputa in 1968 dar sunt turnate intr-un aliaj de aluminiu. In ce perioada au fost ele folosite?
In poza sunt primele 4 de sus. Cele 4 de motocicleta de jos cred ca sunt mai vechi....
Multumesc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.79 kb |
Vizualizat: |
de 39124 ori |
|
_________________ Fac schimb sau cumpar numere de inmatriculare vechi romanesti si straine |
|
Sus |
|
|
coupe
Data înscrierii: 19/Noi/2007 Ultima vizita: 29/Mar/2008 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Dec 2007 22:30:22 Titlul subiectului: |
85906 |
|
Din pacate n-am reusit sa va sensibilizez la mesajul anterior. Poate reusesc acum...
Dupa cum vedeti este acelasi nr dar inscris pe doua tipuri de suport diferite. Unul este turnat in AL iar celalalt este de tabla...
In ce perioade au fost ele valabile?
PS. N-am in colectie nici un nr comunist galben, mi-ar placea foarte tare macar unul. Daca va loviti de asa ceva pe undeva ganditi-va la mine. Platesc bine... E valabil si pt nr ce au fost pe transportul in comun (31B...)
Mi-ar placea sa primesc un raspuns mai documentat sau si mai bine, o indrumare unde as putea gasi raspunsul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.68 kb |
Vizualizat: |
de 38880 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.47 kb |
Vizualizat: |
de 38880 ori |
|
_________________ Fac schimb sau cumpar numere de inmatriculare vechi romanesti si straine |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mie 19 Dec 2007 23:34:59 Titlul subiectului: |
85912 |
|
Domnule, din ce stiu eu, dar nu ma pricep prea bine, numerele care aveau indicativul de localitate la sfarsit, au existat incepand din perioada interbelica, atunci cand au aparut mai multe masini in diverse judete ale tarii, pana atunci numerotarea fiind in ordine crescatoare.
Exista chiar si o anecdota reala cu privire la aceasta numerotare. Printul George Valentin Bibescu a fost primul care a adus un automobil in tara si a cerut cum era si oarecum normal numarul 1, dar acest numar era pastrat pentru acordare primului automobil regal. Suparat acesta a pus la automobilul sau cifra 0, lucru ce a starnit amuzamentul si cleventeala contemporanilor. Ulterior a acceptat sa puna cifra 2 pe masina, dar dupa ceva timp.
Inlocuirea cu sistemul considerat comunist s-a facut pe la sfarsitul anilor 50 - inceputul anilor 60, insa o data sigura nu pot furniza, cel putin nu in acest moment.
Pentru alte detalii las cuvantul coforumistilor.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Vin 21 Dec 2007 12:26:13 Titlul subiectului: |
85936 |
|
coupe a scris: | Mi-ar placea sa primesc un raspuns mai documentat sau si mai bine, o indrumare unde as putea gasi raspunsul. | Cred ca poti lua legatura cu ACR ( http://www.acr.ro/ ), Retromobil ( http://www.retromobil.ro/ ), Veteran ( http://veteran.ro/ , are si forum). Este imposibil sa nu gasesti pe cineva care sa stie mult mai bine aceste detalii.
Pana la standardizarea din 1976 (nu garantez anul) confectionarea numerelor de inmatriculare era ceva mai mult sau mai putin artizanal si partial era alocata micilor intreprinzatori, membri ai cooperatiei mestesugaresti. Cine avea abilitati tehnico-artistice sau relatii pe undeva, si le incropea mai mult sau mai putin reusit, din diverse materiale, uneori destul de ciudat (prima tabla cu 16985-B e un caz tipic de arta naiva).
Chiar eu am o tabla de la prima mea masina, facuta de proprietar la intreprinderea unde lucra, IDEB, cu numere stantate dar "non-standard", in 1970 si a circulat cu ea pana in 1993 fara sa'l intrebe nimeni de sunt asa.
|
|
Sus |
|
|
coupe
Data înscrierii: 19/Noi/2007 Ultima vizita: 29/Mar/2008 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 24 Dec 2007 19:23:30 Titlul subiectului: |
86050 |
|
Multumesc Acier, Intr-adevar la Retromobil sunt vreo 2 persoane care colectioneaza numere si au colectii impresionante dar din pacate sunt cam greu de abordat. Am incercat un dialog cu ei dar fara un rezultat notabil. Ideea cu ACR-ul e ok voi incerca sa-i contactez, sa vedem ce iese.
Multultumesc pentru amabilitate,
Craciun Fericit si vesel tuturor !
_________________ Fac schimb sau cumpar numere de inmatriculare vechi romanesti si straine |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 11:44:04 Titlul subiectului: |
86076 |
|
Impiegatul a scris: | Domnule, din ce stiu eu, dar nu ma pricep prea bine, numerele care aveau indicativul de localitate la sfarsit, au existat incepand din perioada interbelica... | Numerele provizorii aveau indicativul de localitate la sfarsit in anii '80. Inclusiv acele autobuze de care s'a mai vorbit pe forum, care aveau numerele 0557-B si 0558-B, culmea era ca erau galbene, desi transportul in comun nu avea numere normale galbene.
|
|
Sus |
|
|
tudorbt
Data înscrierii: 06/Iul/2009 Ultima vizita: 13/Feb/2011 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 06 Iul 2009 22:16:27 Titlul subiectului: |
113538 |
|
Am o intrebare catre posibilii cunoscatori.. anume:
Care este documentul oficial care reglementeaza exact modul de numerotare / atribuire a numerelor de inmatriculare auto-moto?
De exemplu, in codul rutier nu scrie nicaieri clar care sunt combinatiile interzise.
Mai mult, stie careva modul de numerotare a placutelor pentru scutere sub 50cc? Stiu ca sunt atribuite de catre localitatile de unde se face cererea ... insa exista un standard clar de numerotare?
|
|
Sus |
|
|
|