Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presă
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SUCEAVA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 21 Feb 2006 15:28:55    Titlul subiectului: 11111111 16527

Văd că s-a cam rezolvat situația de criză de acum o lună când TPL a dat faliment și asta a fost doar una din cauyele crizei... Mai multe în articolul de mai jos Sursa:
http://72.14.207.104/search?q=cache:e2n6x7KOJGYJ:stiri.rol.ro/stiri/2006/01/cetatenii_din_suceava_a_lasati_de_primarie_fara_transport_in_comun.htm+transport+public+suceava&hl=ro&gl=ro&ct=clnk&cd=3&ie=UTF-8&inlang=pl
Cetatenii din Suceava lasati de primarie fara transport in comun
Data: 27 ianuarie 2006
Situație explozivă la Suceava. Cetațenii riscă să rămână fără transport în comun. După ce firma Transport Public și Servicii SA (TPS) a falimentat, clădirile și câteva bunuri mobile ale autobazei TPS au fost licitate public pentru stingerea câtorva datorii la stat. Bunurile mezate de finanțiști au fost adjudecate cu 6 miliarde lei de Transporturi Auto Suceava SA (TASA). Aleșii suceveni a " care dețin terenul de sub imobilele TASA a " au parafat un act normativ prin care au impus TASA o chirie înrobitoare: echivalentul în lei a 3 euro pe metru pătrat (9 miliarde lei până la finele lui 2005). Măsura vizează terenurile primăriei cu situația patrimonială incertă aflate în folosința agenților economici suceveni. A urmat lichidarea juridică a TPS cu creanțe către stat de 62 miliarde lei și 70 de disponibilizări, iar edilii au decis, în aprilie 2005, înființarea unei noii societăți, Transport Public Local SA (TPL). TASA și-a închiriat proprietățile, până la 31 decembrie 2005, firmei TPS, pentru ca sucevenii să rămână cu transport public. Doar că TPS a permis TPL-ului să funcționeze în spațiul TASA până la finele anului. Fără lichidăți, atât TPS cât și TPL au omis să achite cele două miliarde lei promise prin contract, motiv pentru care sediul administrativ și garajul trebuiau eliberate până la 16 ianuarie 2006. De aici, lucrurile se complică. Conștientizând greșeala falimentării transportului în comun de către deliberativul pesedist și faptul că s-a permis vânzarea imobilelor municipalității, actualii edili fac presiuni disperate pentru a reintra în proprietatea clădirilor: chirie înrobitoare, hărțuială în instanță, șicanări perpetue la adresa TASA. Blocajul în transportul public a apărut în 16 ianuarie, când chiriașul a fost evacuat, clădirile sigilate, iar mijloacele de tansport au rămas în drum, în ger și fără combustibil. Jandarmeria, Poliția Comunitară și firme de pază și protecție au fost a consemnatea în strada Traian Vuia pentru a se păzi reciproc. Primarul Ion Lungu a invocat neplata chiriei pe terenul de sub imobilele TASA, pentru a obține, suspect de iute, o ordonanță președințială de executare silită. Sigiliile au sărit în aer pe 19 ianuarie, iar TPL a devenit, din chiriaș, proprietar. Într-o conferință de presă, ieri, Marius Iliescu (administratorul TASA) a invocat seria de a abuzuri concertate ale municipalității și Justiției sucevene împotriva noastrăa și a anunțat că va chema la bară pe primarul Sucevei, administratorii TPL, membri ai Executivului local, șeful Poliției Comunitare, comandamentul Jandarmeriei, un executor judecătoresc, magistrații care au parafat ordonanța președințială a " toți, acuzați de abuz în serviciu cu scopul premeditat de a încălca dreptul la proprietate privată. a Ce încearcă să facă Primăria este ca și cum ar pune chirie pe terenul de sub un bloc cu locataria , ne-a declarat administratorul Iliescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 23:00:42    Titlul subiectului: Stiri / Articole de presă 77480

Investiție
15.000 de euro pentru un computer de întreținere a autobuzelor TPL

• Aparatura este necesară pentru diagnosticarea defectelor care apar la componentele electronice ale autobuzelor Irisbus-Iveco, ale căror comenzi sunt automatizate în întregime
Societatea de transport public local din municipiul Suceava se va dota cu un computer în valoare de 15.000 de euro, achiziționat de peste hotare. Decizia a fost luată de membri AGA ai TPL, aceasta fiind considerată a fi varianta cea mai ieftină de întreținere a celor 30 de autobuze noi Irisbus-Iveco.
“Pentru a diagnostica defectele sau erorile care apar la aceste autobuze, ale căror comenzi sunt în întregime automatizate, este necesar acest computer. Valoarea sa este destul de mare, dar e mult mai ieftin să-l achiziționăm noi, decât să-l închiriem. Prețul de achiziție e ceva mai mic de 15.000 de euro, în vreme ce pentru închirierea sa de la niște firme din România ni se cereau câteva mii de euro lunar”, a precizat unul din membrii AGA ai TPL, Vasile Bilius.
Computerul va fi achiziționat prin intermediul firmei Cefin, care a câștigat prima licitație de achiziționare a 15 autobuze noi, contractul urmând să fie semnat în perioada următoare.
Cosmin ROMEGA
cosminmonitorulsv.ro
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 23:02:00    Titlul subiectului: 77481

02-12-2006
Vandalism
Parbrizul unui autobuz nou, spart de doi scandalagii

· Cei doi au sărit la bătaie la taxatoare și la călătorii din autobuz, când li s-a cerut să prezinte biletul
· Valoarea pagubei este de aproximativ 130 de milioane de lei vechi
Pagubă de 130 de milioane de lei, din cauza a două bilete de autobuz. Asta s-a întîmplat ieri seară, în jurul orei 18.00, când parbrizul unui autobuz Irisbus – Iveco, al societății de transport public local, a fost spart de două persoane, indignate că li s-a cerut să plătească pentru călătorie.
Cei doi au sărit la bătaie la taxatoare, care s-a refugiat în cabina șoferului autobuzului, în vreme ce alți călători, indignați de comportamentul celor doi “petrecăreți”, s-au aliat contra lor.
Mai mult, în stația din Centru, cei doi cheflii, puși pe harță, au fost dați jos din autobuz de călători, lucru care i-a supărat atât de tare, că s-au apucat să lovească cu pumnii în parbrizul autovehiculului.
Este posibil ca cei doi să fi lovit in parbriz cu ceva ascuțit și tare, pentru că parbrizul s-a spart, paguba produsă fiind de aproximativ 130 de milioane de lei.
Cei doi au fost ridicați de o echipă a Jandarmeriei, care a avut de furcă cu ei, până să îi ducă la sediu, cu cătușele la mâini.
Administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc, s-a arătat mâhnit de faptul că acest lucru s-a întâmplat în ciuda numeroaselor apeluri publice a conducerii Primăriei Suceava, ca autobuzele, care sunt un bun al tuturor, să nu fie vandalizate, pentru a putea fi utilizate o perioadă cât mai îndelungată.
Paguba produsă va fi acoperită de societatea de asigurare, urmând va valoarea parbrizului distrus să fie recuperată de la cei responsabili de ce s-a întâmplat.
Cosmin ROMEGA
După faptă și răsplată
Răsplată pentru tinerii care s-au opus vandalizării autobuzului

Incidentul de joi seară, când parbrizul unui autobuz TPL a fost spart de doi scandalagii, în stare de ebrietate, nu a rămas fără urmări.
Astfel, dacă celor doi cheflii care și-au vărsat nervii pe taxatoarea ce a încercat să-i determine să-și plătească călătoria, dar și pe autobuzul din care au fost dați afară de călătorii indignați, li s-a întocmit dosar penal, pentru săvârșirea infracțiunilor de distrugere și ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii publice, cei care au intervenit contra lor vor fi răsplătiți de municipalitate.
Cei care se fac vinovați de distrugerea parbrizului autobuzului Irisbus- Iveco și care au fost “săltați” de un echipaj al Jandarmeriei sunt Radu C, de 39 de ani, din Ipotești, și Petru Toma C., de 26 de ani, din municipiul Suceava, ambii cu antecedente penale.
Conform comunicatului trimis de Inspectoratul Județean de Jandarmi Suceava, „scandalagiii s-au luat la ceartă cu taxatoarea, pe care au înjurat-o și amenințat-o cu acte de violență, proferând injurii și gesturi obscene și la adresa celorlalți călători din autobuz. După ce au fost dați jos din mijlocul de transport de către călători, Petru Toma C. a lovit cu pumnii și picioarele ușile autobuzului, iar apoi s-a deplasat înspre șofer lovind cu pumnii în parbriz, fisurându-l”. Cei doi au provocat distrugeri în valoare de aproape 150 de milioane de lei vechi, pe care vor trebui să le acopere din buzunarul propriu.
În schimb, tinerii care au luat atitudine și au intervenit, scoțându-i cu forța din autobuz pe cei doi scandalagii și luând apărarea taxatoarei, vor fi recompensați de Primăria Suceava și TPL.
Primarul Ion Lungu a anunțat ieri că cei doi tineri care au intervenit contra vandalilor vor fi răsplătiți cu abonamente gratuite pentru tot anul 2007, în semn de mulțumire și apreciere pentru faptul că au dat dovadă de responsabilitate civică și s-au opus distrugerii unui bun public și insultării și agresării taxatoarei și călătorilor.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 23:02:36    Titlul subiectului: 77482

Avertizare
Șofer de pe autobuzele TPL, pedepsit pentru viteză excesivă

• Prins că făcea curse de mașini cu autobuzul plin de călători, șoferul a fost pedepsit disciplinar
Un șofer al societății de transport public în comun a fost sancționat disciplinar, după ce a fost prins că gonea nebunește pe străzile Sucevei, fără a ține cont de faptul că autobuzul era plin de călători, ale căror vieți le-a pus în pericol.
Decizia a fost luată ieri dimineață, în urma unei sesizări primite de administratorul TPL, Darie Romaniuc, care a verificat apoi tahografele ce înregistrează vitezele și timpii de parcurgere a traseelor.
“Se poate vedea foarte ușor cum șoferul de pe autobuzul cu numărul 49 YMW a parcurs traseul 4 în timp record, mergând cu viteze ce depășesc cu mult limita legală. Drept urmare, am luat decizia de a nu-i mai permite să conducă mijloacele de transport în comun, cel puțin o perioadă. Această sancțiune trebuie să fie un avertisment și pentru ceilalți șoferi, pentru că nu vom tolera asemenea comportament. Facem transport public și trebuie să avem grijă atât de călător cât și de autobuze, pentru a le menține într-o stare bună”, a declarat Darie Romaniuc, care i-a îndemnat pe toți călătorii să sesizeze orice neplăceri au avut pe mijloacele de transport în comun.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava
Rezultate bune
Numărul de abonamente TPL s-a dublat în prima lună a anului

• Și numărul de bilete vândute a fost mai mare decât în lunile anterioare, după ce au intrat în funcțiune toate autobuzele noi
Tot mai mulți suceveni aleg să circule cu mijloacele de transport în comun ale TPL, după ce, la finele anului trecut au fost aduse încă 15 autobuze noi Irisbus – Iveco, care s-au adăugat celor 15 aduse anterior, din Franța.
În decurs de numai o lună de zile, numărul de abonamente vândute în ianuarie s-a dublat față de numărul celor eliberate în luna decembrie.
Administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc, a spus că numai din vânzarea abonamentelor, în luna ianuarie s-au încasat 1,4 miliarde de lei vechi, față de 700 de milioane de lei vechi, cât s-a încasat în luna decembrie.
De asemenea, au crescut și încasările din vânzarea biletelor de transport în comun, în luna ianuarie fiind vândute 553.000 de bilete, față de 478.000 de bilete date în ultima lună a anului trecut.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 23:10:47    Titlul subiectului: 77486

Neatenție
Măturător lovit de un autobuz al TPL

Un angajat al societății de salubrizare care asigură curățenia din municipiul Suceava a fost acroșat de au autobuz al TPL chiar în timp ce-și făcea meseria. Totul s-a întâmplat luni, în jurul orelor 12, la intersecția dintre străzile Ana Ipătescu și Mitropoliei. Datorită neatenției, șoferul autobuzului, Dimitrie M., în vârstă de 50 de ani, localnic, l-a acroșat de pe marginea carosabilului pe Marcel D., în vârstă de 46 de ani, și el din localitate, angajat al societății „Rosal”. Acesta efectua lucrări de curățare pe marginea drumului, fiind echipat corespunzător, cu echipament de protecție și avertizare. Angajatul societății de salubritate a scăpat cu leziuni ușoare, necesitând pentru vindecare între 3 și 5 zile de îngrijiri medicale. Florin PAIU
Monitorul de Suceava
Rezultate
Timpul de așteptare a autobuzelor, redus la jumătate

• Într-o singură zi, autobuzele de pe linia 4 fac acum 231 de curse
Timpul pe care sucevenii îl petrec în stații, în așteptarea unui autobuz TPL, s-a redus la jumătate. Aceasta este concluzia analizării graficelor de circulație a autobuzelor societății de transport public local, în cadrul ședinței Adunării Generale a Acționarilor, întrunită pentru prima dată în acest an.
“De la 1 ianuarie 2007, timpul de așteptare în stații s-a redus la jumătate pe toate traseele. Astfel, dacă pe linia 4, timpul de așteptare mediu era de 8 minute, acum, acesta a fost redus la 4 minute, la orele de vârf. Similar, pe traseele pe care se aștepta 15 minute un autobuz, acum, populația nu are de așteptat decât 7-8 minute”, a precizat membrul AGA al TPL, Vasile Bilius.
Afirmația sa este întărită de administratorul TPL, Darie Romaniuc, care a spus că pe traseul 4, care este cel mai circulat, făcând legătura între Burdujeni și celelalte cartiere ale Sucevei, cu excepția Ițcanilor, cele 16 autobuze puse la dispoziția călătorilor fac în prezent 231 de curse în fiecare zi.
Pentru a putea asigura aceste servicii sucevenilor, TPL a trebuit să își mărească personalul, care a crescut de la aproximativ 140 de oameni, la înființare, la 221 de angajați, în prezent.
Consilierul local Vasile Bilius a mai adăugat că AGA TPL, împreună cu conducerea societății, lucrează deja la elaborarea unei strategii pentru anul în curs, prin care transportul public local din Suceava să fie asigurat în cele mai bune condiții.

Cosmin ROMEGA
cosminmonitorulsv.ro
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 23:12:10    Titlul subiectului: 77487

( 08-03-2007 ) Sentință judecătorească
TPL, la un pas de a ajunge cu autobuzele în stradă


• În urma sentinței formulate de Curtea de Apel Suceava, TPL riscă să fie evacuată din spațiile cumpărate de societatea TASA
• Primăria Suceava va ataca această sentință, prin recurs, la Înalta Curte de Casație și Justiție
Societatea de Transport Public Local (TPL) Suceava se află la un pas de a ajunge cu toate autobuzele în stradă în urma sentinței de evacuare formulate de Curtea de Apel Suceava. Potrivit primarului Ion Lungu, Primăria intenționează să atace această sentință, prin formularea unui recurs, la Înalta Curte de Casație și Justiție, în termen de 10 zile de la înștiințarea oficială cu privire la această hotărâre judecătorească.
Situația conflictuală dintre Primăria Suceava și societatea TASA, care deține acte de proprietate pentru spațiile în care funcționează acum TPL, este foarte veche. Punctul culminant a fost atins în ianuarie 2006, când societatea de transport public local a fost scoasă în stradă, în urma unei sentințe judecătorești, de către reprezentanții TASA, societate care face parte din holdingul Atlassib. Ideea „salvatoare”, de care s-a agățat atunci conducerea Primăriei Suceava, pentru a rezolva parțial situația, ca platforma betonată din curte să nu fie trecută în actele de achiziție a clădirilor TPL și ca TASA să nu se fi intabulat pe ea, a fost spulberată în urma verificărilor făcute de juriștii Primăriei. Ulterior, Primăria a reușit să se intabuleze pe suprafața de 22.000 de metri pătrați, ajungându-se astfel la situația ciudată ca municipalitatea să dețină terenul, iar TASA platforma betonată.
Conflictul a izbucnit în momentul în care TASA a preluat clădirile care le aparțin în mod legal, în urma licitației organizate de Direcția Finanțelor Publice, iar societatea de transport public local a fost evacuată. Odată cu clădirile TPS (veche societate de transport public local), firma TASA a cumpărat și platforma betonată, ceea ce a complicat mult situația. Starea financiară critică, ce a dus la falimentarea TPS-ului, a fost și motivul pentru care clădirile și terenul aferent au fost scoase la licitație. Astfel, la trei luni și jumătate de la începerea activității, noua societate de transport public a rămas, în plină iarnă, fără un sediu în care să își desfășoare activitatea. La numai câteva zile, Tribunalul Suceava a formulat o altă decizie prin care TASA era obligată să se retragă din respectivul sediu, decizie care a fost atacată.
• 39 de autobuze și 9 microbuze ar putea fi retrase din garaje și parcate în stradă
Acum, TPL revine practic la situația din ianuarie 2006, riscând să rămână fără un sediu pentru cele 30 de autobuze noi, 9 autobuze vechi și 9 microbuze din baza pe care o deține. Consiliul Local Suceava a decis ca, în 19 martie, să se întrunească într-o ședință extraordinară pentru a discuta un plan concret de măsuri și pentru a identifica o cale legală prin care TPL să nu poată fi evacuată. Potrivit consilierului local Ovidiu Donțu, dacă următoarele acțiuni în instanță nu se vor încheia cu soluții favorabile, Primăria Suceava se va așeza la masa negocierilor cu reprezentanții TASA. Din situația ciudată în ceea ce privește proprietatea asupra spațiilor în care funcționează TPL reiese că Primăria deține un patrimoniu de 50 de miliarde de lei vechi, în timp ce valoarea bunurilor pentru care TASA are acte de proprietate se ridică la suma de 6 miliarde de lei vechi. O posibilă soluție pentru dezamorsarea conflictului și rezolvarea situației este ca municipalitatea să plătească societății TASA cele 6 miliarde de lei. Aceasta și alte soluții vor fi însă discutate în următoarea ședință extraordinară a Consiliului Local.
Adina TUDOSE
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 15 Mar 2007 00:42:30    Titlul subiectului: 77494

Atac armat
Hoții dau iama prin autobuzele de transport în comun

• Unul dintre hoți a amenințat-o cu cuțitul pe taxatoarea de bilete, în timp ce alți doi „operau” la buzunarele călătorilor
Atenție la buzunare! Așa ar trebui să scrie pe ușile de la intrarea în mijloacele de transport în comun din municipiul Suceava, care au fost luate în vizor de o bandă de hoți care nu s-au sfiit să le amenințe cu cuțitul pe taxatoare, pentru a le determina să nu intervină atunci când văd ceva suspect.
Pericolul din mijloacele de transport în comun a fost sesizat chiar de administratorul TPL Suceava, Darie Romaniuc, care a declarat ieri că a cerut sprijinul Poliției, după ce ieri dimineață, una din taxatoarele de pe autobuzele TPL a fost amenințată cu cuțitul, pentru a-i lăsa în pace pe doi hoți de buzunare, care au furat telefonul mobil al unui copil.
“În această dimineață, una din taxatoarele de la TPL a fost amenințată cu cuțitul de un individ, care i-a spus să nu cumva să se amestece în treburile altor două persoane, care înghesuiseră deja un copil în spatele autobuzului, pentru a-i fura telefonul mobil. Am înțeles că cei trei lucrează mereu împreună și au mai amenințat o taxatoare și săptămâna trecută, dar abia acum a avut curajul să îmi spună. Am anunțat cazul la Poliție, pentru că ei sunt singurii care pot să facă ceva în această problemă gravă”, a precizat Darie Romaniuc.
Purtătorului de cuvânt al IPJ Suceava, inspectorul principal Alin Botezatu, a spus că acest caz este unul important, fiind în atenția organelor de ordine, care vor încerca să-i depisteze pe cei vinovați în cel mai scurt timp.
“Este imposibil să verificăm în permanență toate mijloacele de transport în comun, nu avem în nici un caz atâția oameni la dispoziție. Tocmai de aceea mizăm foarte mult pe spiritul civic al cetățenilor, care să ia atitudine în astfel de cazuri. Dacă vor fi mai mulți care să intervină, răufăcătorii vor fi descurajați”, a declarat Alin Botezatu.
Până când hoții de buzunare care acționează prin mijloacele de transport în comun vor fi prinși, o parte din angajații TPL putând să-i identifice, sucevenii vor trebui să stea cu ochii în patru și cu mâna pe portofel.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 15 Mar 2007 00:59:52    Titlul subiectului: 77495

Marți, 13 03 2007
Autobuz urmărit de ghinion
• Acesta a fost implicat în două accidente în aceeași zi
Ziua de marți, 13 martie, s-a dovedit a fi una ghinionistă pentru un autobuz al TPL Suceava, care a fost implicat în două accidente, petrecute la scurt timp unul de celălalt.
Primul accident, minor, a avut loc la Orizont, în cartierul Burdujeni, unde autobuzul a atins cu partea dreaptă oglinda unui taxi care era parcat la intrarea în stație.
Dacă acest incident nu s-a soldat cu pagube materiale, ci doar cu un schimb de replici tăioase între șoferul autobuzului și taximetristrul a cărui oglindă retrovizoare a fost ușor îndoită, al doilea, petrecut după câteva ore, tot în Burdujeni, a lăsat autobuzul fără oglindă, dar cea de pe partea opusă primului accident.
Administratorul TPL, Darie Romaniuc, a spus că autobuzul a fost lovit ușor de o mașină care a trecut prea aproape, smulgând oglinda retrovizoare a mijlocului de transport în comun.
“E clar că a fost ghinionist, doar e marți 13”, a concluzionat și Romaniuc, care a precizat că paguba produsă va fi despăgubită de firma de asigurări a șoferului mașinii care a retezat oglinda autobuzului.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Lun 19 Mar 2007 00:50:12    Titlul subiectului: 77580

AGA societății TPL vrea să recupereze autobaza cumpărată de TASA
• consilierii membri în AGA societății de transport vor ca Primăria să plătească societății TASA suma pe care aceasta a plătit-o când a cumpărat clădirile falitei TPS • atuul pe care consilierii susțin că municipalitatea îl are în acest caz este terenul de sub autobază care aparține Primăriei, nu societății TASA • astăzi, deliberativul local sucevean va stabili dacă va aproba formularea unei acțiuni în instanță pentru redobândirea clădirilor prin accesiune imobiliară
Consilierii Radu Florin Vătafu, Vasile Bilius și Ovidiu Donțu au inițiat un proiect de hotărâre care va fi supus aprobării în ședința de astăzi a Consiliului Local Suceava care va avea loc în cursul zilei de astăzi și în baza căruia municipalitatea ar putea redobândi dreptul de proprietate asupra clădirilor de la autobaza societății de transport public. Acestea au fost vândute în urma unei licitații organizate de Finanțele sucevene pentru a recupera din datoriile fostei societăți de transport public - TPS SA. Clădirile au fost achiziționate de TASA cu 650.000 de lei, însă cu toate acestea TPS a intrat în faliment. Nou înființata societate de transport public de călători - TPL SA Suceava a continuat să funcționeze în clădirile cumpărate de TASA. Aceasta, însă, a obținut o hotărâre de evacuare a firmei TPL. Municipalitatea nu a fost de acord ca firma de transport public să fie evacuată, primarul Ion Lungu anunțând că va fi făcut recurs imediat după ce hotărârea va fi comunicată în scris Primăriei. Totodată, primarul a arătat că terenul este în proprietatea Municipiului Suceava, nu a societății TASA care are doar clădirile și platforma betonată. Valoarea de piață a terenului este de cel puțin șase ori mai mare decât suma cu care au fost cumpărate clădirile. La ultima ședință extraordinară a Consiliului Local Suceava, mai mulți consilieri locali au ridicat această problemă. Radu Vătafu și Ovidiu Donțu, membri în AGA societății TPL, au insistat asupra faptului că trebuie avute în vedere mai multe variante pentru aplanarea situației dificile datorate conflictului cu TASA. Primarul Ion Lungu a afirmat că nu are nimic împotrivă, dar a precizat că în eventualitatea deschiderii unor noi acțiuni în instanță ar trebui să existe o răspundere solidară pentru a nu risca numai el să fie șicanat cu procese în instanță. Potrivit lui Ovidiu Donțu, după ședință au urmat negocieri între AGFA societății TPL și conducerea Primăriei în urma cărora s-a stabilit o nouă modalitate ca societatea de transport să preia vechea autobază.
În aceste condiții, cei trei consilieri locali membri în AGA societății TPL SA Suceava, au inițiat proiectul care se va dezbate astăzi în ședința extraordinară a deliberativului local. Ovidiu Donțu, Vasile Bilius și Radu Vătafu au propus că să se formuleze o acțiune în instanță pentru dobândirea dreptului de proprietate prin accesiune imobiliară asupra clădirilor respective. Totodată, plata ar trebui să se facă ulterior, conform contravalorii stabilite de instanța judecătorească. Președintele de ședință va fi mandatat să semneze acțiunea, care va trebui formulată de Serviciul Contencios Administrativ, Juridic al Primăriei Suceava.
Accesiunea imobiliară are la bază faptul că, în România, regimul juridic al clădirilor urmează regimul juridic al terenului. În raportul serviciului de specialitate al Primăriei Suceava, semnat de Paul Iftimie, se arată că "potrivit articolului 494 din Codul Civil, Municipiul Suceava - ca proprietar al terenului - poate opta între a invoca accesiunea (dobândind astfel dreptul de proprietate asupra construcțiilor cu obligația de dezdăunare cu valoarea materialelor încorporate și a muncii efectuate) și a obliga pe constructor să desființeze sau să ridice construcțiile pe cheltuiala sa". Dacă municipalitatea optează pentru varianta accesiunii imobiliare, atunci proprietarul clădirilor va trebui despăgubit. În expunerea de motive a inițiatorilor proiectului de hotărâre se arată că ridicarea construcțiilor pe cheltuiala proprie a celor de la TASA și obligarea la plata de daune interese pentru lipsa de folosință a terenului nu reprezintă o soluție optimă alternativă, deși este legală și ar ține cont de acțiunile adoptate de SC TASA. Pe de altă parte, consilierii din AGA TPL SA, consideră că TASA este proprietar de bună credință al clădirilor și că în urma accesiunii imobiliare nu poate primi mai mult decât prețul plătit pentru cumpărarea construcțiilor. (Dan PRICOPE)
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2007 01:15:19    Titlul subiectului: 77623

( 19-03-2007 ) Ultima soluție
Primăria Suceava se va lupta în instanță pentru garajele TP
L
• Consiliul Local va decide astăzi dacă aprobă formularea unei acțiuni în instanță pentru dobândirea dreptului de proprietate prin accesiune imobiliară asupra clădirilor care găzduiesc societatea de Transport Public Local
• Aceasta este practic ultima soluție pentru a se evita ca TPL să fie evacuată de actualul proprietar al clădirilor, SC Transporturi Auto SA Suceava
Consiliul Local Suceava va încerca, în cadrul ședinței extraordinare ce se va desfășura astăzi, să identifice o soluție prin care să evite evacuarea Societății de Transport Public Local (TPL) din clădirile și garajele situate pe strada Traian Vuia nr.4. Conform proiectului de hotărâre ce va fi supus astăzi aprobării Consiliului Local, o ultimă soluție pentru rezolvarea acestei situații pare formularea unei acțiuni în instanță pentru dobândirea dreptului de proprietate prin accesiune imobiliară asupra clădirilor în care funcționează acum TPL Suceava.
Primăria va încerca astfel, prin accesiune imobiliară artificială forțată, să obțină dreptul de proprietate și asupra clădirilor, municipalitatea fiind acum doar proprietarul terenului. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre, se menționează că, „întrucât municipalitatea suceveană este proprietarul bunului principal- terenul, iar SC TASA SA este proprietarul bunului mai puțin important- respectiv totalitatea construcțiilor, iar principiul este acela ca proprietarul terenului pe care există aceste construcții devine, prin accesiune, proprietarul lor, având obligația unei despăgubiri față de proprietarul construcțiilor, raporturile juridice dintre părțile implicate în această operațiune sunt diferite după cum proprietarul construcțiilor este de bună credință sau de rea credință”.
În aceeași expunere de motive se menționează că proprietarul construcțiilor, SC Transporturi Auto SA Suceava, cunoștea faptul că terenul pe care sunt ridicate nu este proprietatea sa, element ce se poate demonstra prin faptul că suprafețele de teren nu au fost niciodată trecute în cartea funciară ca proprietate a SC TASA SA, ci numai proprietatea municipiului Suceava.
• TPL Suceava se află acum la un pas de a ajunge cu toate autobuzele în stradă, în urma unei sentințe de evacuare
Situația conflictuală dintre Primăria Suceava și societatea TASA este mai veche. Punctul culminant a fost atins în ianuarie 2006, când societatea de transport public local a fost scoasă în stradă, în urma unei sentințe judecătorești, de către reprezentanții TASA, societate care face parte din holdingul Atlassib. Ulterior, Primăria a reușit să se intabuleze pe suprafața de 22.000 de metri pătrați, ajungându-se astfel la situația ciudată ca municipalitatea să dețină terenul, iar TASA platforma betonată. Conflictul a izbucnit în momentul în care TASA a preluat clădirile care le aparțin în mod legal, în urma licitației organizată de Direcția Finanțelor Publice, iar societatea de transport public local a fost evacuată. Odată cu clădirile TPS (veche societate de transport public local), firma TASA a cumpărat și platforma betonată, ceea ce a complicat mult situația. Starea financiară critică, ce a dus la falimentarea TPS-ului, a fost și motivul pentru care clădirile și terenul aferent au fost scos la licitație. Astfel, la trei luni și jumătate de la începerea activității, noua societate de transport public a rămas, în plină iarnă, fără un sediu în care să își desfășoare activitatea. La numai câteva zile, Tribunalul Suceava a formulat o altă decizie prin care TASA era obligată să se retragă din respectivul sediu, decizie care a fost atacată. Acum, TPL revine practic la situația din ianuarie 2006, riscând să rămână fără un sediu pentru cele 30 de autobuze noi, 9 autobuze vechi și 9 microbuze din baza pe care o deține.

Adina TUDOSE
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2007 02:23:38    Titlul subiectului: 77624

TPL vrea să cumpere un autocar nou
• consilierul Ovidiu Donțu a precizat că autocarul va fi cumpărat în cursul acestui an, directorul Darie Romaniuc și consilierul Vasile Bilius avansând și ipoteza că ar fi necesare două asemenea autocare
Societatea de transport a Primăriei Suceava intenționează să își diversifice segmentul de activitate și să recâștige cât mai mult din piața de transport de călători. Una din măsurile propuse de TPL pentru acest an este, conform afirmațiilor consilierului local Ovidiu Donțu, achiziția în leasing a unui nou autocar. Directorul Darie Romaniuc a precizat că acest mijloc de transport ar trebui să înlocuiască autocarul făcut de ROCAR București în anul 1994. Motivul pentru care cei de la TPL doresc să cumpere un autocar nou este acela că în ultima perioadă s-a constatat o cerere crescândă pentru transportul la nunți, botezuri, în excursii, a unor delegații sau a unor cluburi sportive. Atât Darie Romaniuc, cât și consilierul Vasile Bilius nu exclud ipoteza de a fi achiziționate două autocare, însă consilierul Ovidiu Donțu s-a arătat ceva mai prudent și a precizat că, pentru anul acesta, a fost aprobată cumpărarea unui singur autocar. (Dan PRICOPE)
Obiectiv de Suceava
TPL vrea să se profileze și pe taximetrie
• directorul Darie Romaniuc și consilierul Vasile Bilius au declarat că această variantă este inclusă în strategia de dezvoltare pentru anii următori, însă consilierul Ovidiu Donțu a declarat că au fost dezbateri pe această temă, dar că anul acesta nu s-a stabilit nimic în acest sens
Conducerea societății TPL SA Suceava are în vedere, ca în anii următori, să își diversifice segmentul de activitate intenționând să realizeze un parc auto pentru taximetre. Directorul Darie Romaniuc și consilierul local Vasile Bilius, membru în AGA societății TPL, au confirmat că există o astfel de măsură în planul de dezvoltare a societății. Cei doi au precizat că realizarea unei linii de taximetre nu este programată pentru acest an, ci în cursul anului viitor sau chiar în anul 2009. "Cred că pentru anul 2008 - 2009 ar fi bine să facem o coloană de taximetrie. A fost cândva, cu ani în urmă, un serviciu de taxi la RAUCL", au fost explicațiile date de Darie Romaniuc și Vasile Bilius. Cei doi au precizat, însă, că acest lucru este posibil de realizat doar în contextul în care societatea TPL va continua să funcționeze în profit și își va rezolva problema legată de autobaza aflată în dispută cu firma TASA, membră a holdingului Atlassib.
De cealaltă parte, consilierul local Ovidiu Donțu, și el membru în AGA societății TPL, s-a arătat mai prudent în aprecieri spunând că nu există o hotărâre a AGA în acest sens și că au fost doar discuții pe această temă, dar nu s-a prevăzut niciun buget pentru anul curent. "Aceasta nu a fost consemnată ca o hotărâre AGA. A fost doar o discuție și cred că trebuie să se facă diferența între ce s-a stabilit clar și ceea ce doar s-a dezbătut. După părerea mea, acesta nu este un subiect de presă. Nici măcar nu s-a alocat un buget pentru așa ceva", ne-a declarat Ovidiu Donțu. Pe de altă parte, consilierul Vasile Bilius susține că nici măcar nu avea cum să se aloce buget întrucât crearea unui serviciu de taximetrie în cadrul TPL nu a fost preconizată a se face anul acesta. (Dan PRICOPE)
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2007 02:27:10    Titlul subiectului: 77626

Undă verde pentru un nou proces între Primărie și TASA
Aleșii locali suceveni au aprobat în ședința extraordinară de ieri darea în judecată a societății TASA pentru dobândirea dreptului de proprietate prin accesiune imobiliară asupra clădirilor autobazei societății de transport de călători. Conform Codului Civil, regimului juridic al clădirilor din România urmează pe cel al terenurilor. Având în vedere că terenul de sub autobaza situată pe strada Traian Vuia nr. 4 este al Primăriei, aleșii locali suceveni au considerat că și clădirile ar putea fi ale municipalității, Primăria urmând să achite prețul plătit de TASA pentru acestea, adică aproximativ 650.000 de lei. TASA Suceava a câștigat licitația organizată de Direcția Generală a Finanțelor Publice pentru vânzarea activelor societății de transport public de persoane TPS, al cărui actual continuator este societatea de transport Public TPL. Inițiatorii proiectului de hotărâre sunt consilierii locali membri în AGA societății TPL: Ovidiu Donțu, Radu Vătafu și Vasile Bilius. Ei doresc preluarea imobilelor la prețul cu care TASA le-a cumpărat în urma licitației organizate de Finanțele publice sucevene. (D.P.)
Obiectiv de Suceava
Majorare de salarii la TPL
• este cea de-a doua creștere a salariilor care a fost operată de la începutul acestui an
Salariații societății sucevene de transport public vor beneficia, începând cu data de 1 aprilie, de o majorare de salariu de 5%. Consilierul local Vasile Bilius, membru în AGA firmei TPL SA, a precizat că la începutul anului au existat negocieri cu sindicaliștii de la societatea de transport a Primăriei Suceava. La un moment dat, aceștia avansaseră și propunerea unor creșteri salariale de 85%. În final, s-a convenit ca salariul să crească anul acesta cu circa 20 de procente, în două etape. "Am cerut sindicatelor să nu solicite ca majorarea salarială să se facă într-o singură etapă pentru a nu ajunge la situația de blocaj financiar cum a fost la vechea societate de transport TPS", ne-a declarat consilierul local Ovidiu Donțu, membru în AGA societății TPL SA Suceava. El a precizat că directorul Darie Romaniuc urma să stabilească datele la care vor fi operate creșterile salariale.
Astfel, prima mărire de salariu la TPL a debutat din luna ianuarie a acestui an, când lefurile angajaților societății de transport public au crescut cu 16%. În prezent, la TPL sunt 215 angajați iar salariul pe unitate este de aproximativ 800 de lei brut. Darie Romaniuc a explicat, însă, că aproape 80% din angajați sunt șoferi și taxatori. Salariul brut al acestora este de 580 și, respectiv, 460 de lei plus bonuri de masă. Totuși, Vasile Bilius susține că șoferii și taxatorii pot lua salarii și până la 1.200 de lei dacă fac ore suplimentare foarte multe. De aceea, consilierul susține că s-a discutat la nivelul conducerii și ipoteza angajării mai multor șoferi în așa fel încât cheltuielile mari cu orele suplimentare să fie reduse. Pe de altă parte, Darie Romaniuc susține că șoferii au câștigat cel mult 1.000 de lei atunci când au efectuat un număr mare de ore suplimentare. Salariul brut al directorului societății de transport se apropie de 4.000 de lei. El recunoaște, însă, că plata orelor suplimentare nu este avantajoasă pentru unitate, ci numai pentru angajați, principala cauză fiind aceea că orele suplimentare se plătesc dublu în zilele de sâmbătă și duminică, însă numărul călătorilor și, implicit, al încasărilor nu crește. (Dan PRICOPE)
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2007 20:49:44    Titlul subiectului: 77705

( 20-03-2007 )
Decizie finală
Consiliul Local adoptă o poziție de forță pentru câștigarea bazei TPL

• Consiliul Local Suceava a aprobat formularea unei acțiuni în instanță pentru dobândirea dreptului de proprietate prin accesiune imobiliară asupra clădirilor în care funcționează societatea de Transport Public Local
Consiliul Local Suceava a decis, în cadrul ședinței extraordinare care s-a desfășurat ieri, să adopte ultima soluție posibilă pentru a evita evacuarea societății de Transport Public Local din clădirile în care își desfășoară acum activitatea. Imediat ce hotărârea de Consiliu Local aprobată ieri va primi avizul de legalitate din partea Prefecturii Suceava, municipalitatea va iniția o acțiune în instanță pentru dobândirea dreptului de proprietate prin accesiune imobiliară asupra clădirilor aflate acum în proprietatea SC Transporturi Auto SA Suceava.
„Mi se pare o acțiune corectă și cu șanse de reușită”, a apreciat primarul municipiului Suceava, Ion Lungu. Acesta a declarat că Primăria va încerca astfel, prin accesiune imobiliară artificială forțată, să obțină dreptul de proprietate și asupra clădirilor, municipalitatea fiind acum doar proprietarul terenului.
În expunerea de motive a proiectului de hotărâre se menționează: „principiul este acela că proprietarul terenului pe care există aceste construcții devine, prin accesiune, proprietarul lor, având obligația unei despăgubiri față de proprietarul construcțiilor”, iar proprietarul construcțiilor, SC Transporturi Auto SA Suceava, cunoștea faptul că terenul pe care sunt ridicate nu este proprietatea sa, element ce se poate demonstra prin faptul că suprafețele de teren nu au fost niciodată trecute în cartea funciară ca proprietate a SC TASA SA, ci numai proprietatea municipiului Suceava.
„TASA și-a asumat proprietatea unor clădiri pe proprietatea altora. Primăria ar trebui să despăgubească proprietarul clădirilor cu suma plătită de acesta, nu cu valoarea actuală a clădirilor. Întindem mâna societății TASA pentru a veni la negocieri. Proprietarul va primi exact cât a investit”, a explicat consilierul local, Ovidiu Donțu.
Conform ultimei evaluări, Primăria Suceava deține o proprietate cu o valoare de aproximativ 50 de miliarde de lei vechi, în timp ce valoarea clădirilor deținute în proprietate de SC TASA SA este de 6,5 miliarde de lei vechi. Dacă acțiunea în instanță va avea un rezultat favorabil Primăriei Suceava, municipalitatea va plăti doar cele 6,5 miliarde de lei, indiferent cât de mult a crescut valoarea acestor clădiri.
În cadrul aceleiași ședințe extraordinare a Consiliului Local, consilierul local Gheorghe Jitaru a propus efectuarea unui studiu de circulație privind oportunitatea actualului amplasament al Autogării din strada Vasile Alecsandri. Autogara din centrul municipiului Suceava este acum proprietatea holdingului Atlassib, din care face parte și SC TASA SA Suceava.
Adina TUDOSE
Monitorul de Suceava
Amenzi pentru cei care călătoresc fără bilet pe autobuz
Controlorii societății TPL SA Suceava au dat de la începutul acestui an și până în prezent un număr de 75 de amenzi. Anunțul a fost făcut de consilierul local Radu Florin Vătafu, membru în AGA societății sucevene de transport local. La ședința extraordinară a deliberativului local el a precizat că au fost situații când persoanele care au refuzat să cumpere bilet au avut o conduită imorală față de controlori. Chiar dacă Poliția Comunitară a intervenit, scandalagii nu au putut fi amendați decât cel mult pentru faptul că nu au avut bilet de călătorie. Sancțiunea în acest caz este cuantumul a zece bilete de călătorie. (D.P.)
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Lun 02 Apr 2007 21:31:29    Titlul subiectului: 78047

Violență în trafic
Șofer de la TPL Suceava, bătut de patronul de la „Latino”

Un șofer de la TPL Suceava susține că a fost lovit în trafic, pe timpul serviciului, de către patronul restaurantului „Latino”, în urma unui conflict spontan. Incidentul s-a petrecut sâmbătă după amiază, în jurul orelor 15:00, la intrarea în cartierul Obcini, în apropiere de „cuptorul de aur”. Victima, pe nume Ioan Mititiuc, a ajuns la Unitatea de Primire a Urgențelor de la Spitalul Județean plin de sânge, necesitând îngrijiri medicale.
Șoferul ne-a povestit ieri că după ce a luat călătorii din stația de autobuz de la Școala Generală Numărul 9, imediat după ce a plecat din stație, un jeep marca Mercedes, cu numere de București, a intrat în depășire din spate, a depășit după aceea autobuzul care încetinise, iar apoi a blocat accesul autobuzului.
Ioan Mititiuc declară că a fost nevoit să oprească autobuzul, a coborât geamul cabinei și l-a întrebat pe șoferul jeepului ce are de gând să facă și de l-a blocat, moment în care cel din urmă a devenit violent. „L-am întrebat doar . El a coborât, a venit spre mine și m-a lovit cu pumnul în nas, pur și simplu, fără să mai zică ceva”, povestește șoferul TPL. Acesta a declarat că a fost rănit la nas și că a trebuit să coboare pasagerii și să sune la numărul de urgență „112” din cauză că sângera abundent.
De altfel, bărbatul a ajuns la „Urgențe” cu un prosop plin de sânge la nas, acuzând dureri. După ce i-au oprit sângerarea și l-au examinat pe pacient, medicii au stabilit că acesta nu a suferit fractură de piramidă nazală, ci o contuzie, fapt pentru care Ioan Mititiuc nu a necesitat internarea, fiind lăsat să plece acasă cu rețetă. Polițiștii au demarat cercetări în acest caz, pentru a stabili circumstanțele exacte în care s-a petrecut incidentul.
Șoferul agresat declară că nu l-a cunoscut anterior pe agresor (ulterior aflând de la polițiști că e vorba despre patronul restaurantului „Latino”, Ion Matei) și că tocmai de aceea a fost surprins de reacția acestuia.
„Nu îl cunoșteam pe șoferul care m-a lovit, deci nu am avut ceva cu el vreodată. La Poliție l-am întrebat ce a avut cu mine că m-a lovit așa rău. Mi-a răspuns că știe că a greșit, și că nu am eu vreo vină, ci el era nervos din altă cauză, că avea niște probleme personale. Eu cumva m-am împăcat cu el, dar gestul lui rămâne, asta e”, spune Mititiuc.
Surse din cadrul conducerii TPL Suceava spun că este anormal ca un autobuz plin cu pasageri să fie blocat de o mașină particulară, iar apoi șoferul acestuia să fie agresat în trafic.
În cursul zilei de ieri am încercat să luăm legătura cu Ion Matei, pentru a-i lua și acestuia punctul de vedere asupra celor petrecute sâmbătă după amiază, însă acesta nu a fost de găsit la restaurant și nici la telefonul mobil.
Alina BĂBEANU
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 12 Apr 2007 15:43:12    Titlul subiectului: 78226

Proiect de modernizare a stațiilor de autobuz din Suceava
• stațiile de autobuz pe care municipalitatea suceveană vrea să le modernizeze sunt cele situate pe Calea Unirii, bulevardele 1 Mai și Ana Ipătescu, strada Traian Vuia și de la Gara Ițcani
Proiectul de modernizare a stațiilor de autobuz din Suceava ar putea fi finalizat în circa trei luni. Viceprimarul Angela Zarojanu a arătat că primăria a finalizat tema de proiectare referitoare la modernizarea stațiilor de autobuz, urmând ca în săptămânile următoare să fie organizată selecția de oferte iar în două luni de la încheierea contractului să fie realizată documentația. Valoarea estimată a contractuui este de 20.000 de lei.
Principalele obiective ale studiului sunt, potrivit directorului de urbanism Mihai Jitariuc, regimul juridic, economic și tehnic al terenului și construcțiilor, redimensionarea stațiilor de călători conform standardelor europene, relațiile funcționale și estetice cu vecinătatea, asigurarea accesibilității și racordarea la rețelele edilitare. Vor fi luate în cconsiderare și funcțiunile complementare care vor putea fi permise în stațiile de autobuz și anume cele referitoare la actele de comerț și de prestări servicii. Totodată, studiul de fezabilitate va trebui să includeă un deviz general al lucrărilor de modernizare a stațiilor de autobuz și indicatorii tehnico-economici ai lucrărilor.
Stațiile de autobuz pe care municipalitatea suceveană vrea să le modernizeze sunt cele situate pe Calea Unirii, bulevardele 1 Mai și Ana Ipătescu, strada Traian Vuia și de la Gara Ițcani. (Dan PRICOPE)
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Sâm 14 Apr 2007 12:20:10    Titlul subiectului: 78253

Modernizare
TPL va înlocui controlorii de bilete cu automate montate în stațiile de așteptare

Controlorii de la care se achiziționează în prezent bilete pentru transportul public în comun din municipiul Suceava vor fi înlocuiți din 2008 cu automate de bilete, montate în stațiile de așteptare. Conducerea TPL Suceava a întocmit un plan de dezvoltare a societății, pe termen lung, una din măsurile care vor fi luate în perioada următoare fiind cea menționată.
Administratorul societății de transport public local, Darie Romaniuc, a precizat că în cursul acestei luni va avea o întâlnire cu reprezentanții firmei care a montat astfel de automate în mai multe mari orașe din țară, intenționând ca anul acesta să monteze câteva aparate de acest gen pe un traseu principal.
“Vrem ca din 2008 să fie dotate cu automate de bilete cel puțin 30 de stații de pe principalele trasee ale Sucevei, adică 4 și 2. Această variantă este mai economică decât angajarea a tot mai mulți controlori, cum se întâmplă în prezent, plus că ne confruntăm cu mari probleme din cauza lipsei de personal. Investiția este necesară, pentru că doar astfel vor putea fi utilizate și validatoarele de bilete cu care sunt dotate toate autobuzele noi”, a precizat Darie Romaniuc.
Costul unui astfel de automat de vânzare a biletelor este de aproape 1000 de euro, iar acestea vor înlocui vechile gherete de vânzare a biletelor, din stațiile de așteptare.
O parte din actualii controlori și vânzători de bilete vor fi în continuare menținuți pe posturi la TPL, urmând să se ocupe de efectuarea unor controale aleatorii în mijloacele de transport în comun.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Sâm 21 Apr 2007 17:35:36    Titlul subiectului: 78428

TPL are de încasat 300.000 de lei de la Primăria Suceava
Societatea de transport a Primăriei Suceava are de încasat de la Primăria Suceava peste 300.000 de lei. Administratorul unic al SC TPL SA Suceava, Darie Romaniuc, a explicat că peste 210.000 de lei reprezintă o datorie de anul trecut în contul gratuităților și reducerilor la abonamentele de călătorie pentru diferite categorii sociale cum ar fi pensionari, veterani de război, persoane cu dizabilități, o parte a elevilor și studenților. Restul banilor, reprezentând o sumă care depășește 90.000 de lei, este restanța de luna trecută pe care Primăria municipiului Suceava mai trebuie să o achite la SC TPL SA Suceava. De menționat că, de la începutul acestui an, municipalitatea nu mai alocă bani la TPL reprezentând subvenții la cheltuieli materiale, ci doar o sumă care, de cele mai multe ori, depășește 100.000 de lei și reprezintă subvenții pentru abonamentele gratuite sau cu preț redus. (Dan PRICOPE)
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Lun 23 Apr 2007 10:05:23    Titlul subiectului: 78452

Atenționare
Nesimțirea funcționarilor publici în mijloacele de transport în comun

• Conducerea TPL va sesiza conducerii instituțiilor publice toate cazurile în care funcționarii refuză să plătească contravaloarea călătoriilor
O practică des întâlnită în rândul funcționari publici este cea de a abuza de funcția lor, pentru a obține foloase necuvenite. Un exemplu clar este „obiceiul” unora dintre ei de a pretinde să circule gratuit cu toate mijloacele de transport în comun, pe motiv că lucrează în instituții publice, iar dacă vreun controlor îi ia la întrebări, să le răspundă cu amenințări.
Conducerea societății de transport public în comun a precizat că cel mai mult s-au confruntat cu astfel de cazuri imediat după preluarea acestei activități de la fostul TPS.
“Deși numărul celor care pretind să călătorească gratuit, în baza legitimațiilor de serviciu, a scăzut semnificativ, tot ne mai confruntăm cu o serie de cazuri în care respectivii nu vor deloc să înțeleagă că nu au nici un drept în plus față de restul cetățenilor. Mai mult, au venit cu tot felul de amenințări, precum că ne vor trimite pe cap tot felul de controale, că vor da afară pe unul sau pe altul”, a declarat administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc.
Astfel de cazuri s-au petrecut recent, când un funcționar din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă a făcut un scandal monstru în autobuz, atunci când controlorul i-a solicitat să plătească biletul de călătorie. Acesta nu s-a potolit nici măcar atunci când a intervenit o echipă de supracontrol a TPL și nici în prezența polițiștilor comunitari, chemați în ajutor.
Drept urmare, conducerea TPL Suceava a sesizat oficial conducerea ITM despre cazul inspectorului din cadrul acestei instituții, care i-a amenințat cu controale “la sânge” pe cei care au avut curajul să-i ceară să-și plătească călătoria.
Un alt caz, petrecut săptămâna trecută, a fost cel al unui angajat din cadrul Direcției Domeniului Public, care a pretins că are dreptul să circule gratuit, pentru că „e de la Primărie”.
Administratorul TPL a precizat că toate abuzurile de acest gen vor fi sesizate direct conducerii instituțiilor din care aceștia fac parte, pentru a fi luate măsuri, în urma unor anchete interne.
În plus, toți angajații instituțiilor publice care sunt prinși că circulă fără bilet sau abonament de călătorie vor fi amendați.
Singurele cazuri în care este permis angajaților unor instituții publice să circule gratuit sunt cele ale agenților comunitari, jandarmilor și polițiștilor, dar numai în interes de serviciu.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 26 Apr 2007 21:05:23    Titlul subiectului: 78513

Măsuri
Program de igienizare și reparare a stațiilor de autobuze

Stațiile de așteptare a mijloacelor de transport în comun din municipiul Suceava vor face obiectul unei campanii de reabilitare, pentru ca acestea să nu mai arate de parcă ar fi a nimănui.
Primarul Ion Lungu a spus că până la punerea în aplicare a proiectului de modernizare a stațiilor de așteptare, sunt necesare o serie de măsuri de igienizare și înfrumusețare a acestora, pentru a se asigura cât de cât confortul călătorilor.
Conducerea municipalității sucevene și-a propus să realizeze aceste lucrări până în data de 9 mai, când va fi sărbătorită Ziua Europei, dar și împlinirea a 550 de ani de la urcarea pe tron a domnitorului Ștefan cel Mare.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2007 13:02:55    Titlul subiectului: 79029

Săptămâna ghinionistă
Controlori de pe autobuzele TPL, concediați pentru că vindeau aceleași bilete de mai multe ori

• Călătorii pot sesiza orice fel de abuzuri sau probleme la numărul de telefon afișat în autobuzele și microbuzele TPL
Prinși cu cioara vopsită. Mai mulți controlori de pe autobuzele de transport public în comun din municipiul Suceava au fost concediați pe loc, după ce au fost prinși că revindeau biletele cumpărate de alți călători.
Administratorul unic al TPL, Darie Romaniuc, a precizat că numai zilele trecute a dat afară patru controlori, care au fost prinși că vindeau aceleași bilete de mai multe ori, la călători diferiți, încât banii ajungeau în buzunarele lor, nu la bugetul de venituri și cheltuieli al societății de transport.
“Aceste cazuri nu sunt singurele, dar sunt cei mai mulți prinși că au călcat pe bec, într-un termen scurt. Cum au greșit, cum le desfacem contractul de muncă. Cea mai bună dovadă e faptul că de la înființarea societății și până acum, noi am angajat 386 de persoane, iar în prezent sunt doar 223. Rulajul de personal este foarte mare, pentru că nu permitem abuzuri de genul celor făcute de controlori prin revânzarea biletelor. Avem o bază de date cu persoane dornice să se angajeze la noi și oricând putem renunța la serviciile celor care nu respectă regulile impuse”, a declarat Darie Romaniuc.
Administratorul TPL a precizat că în toate mijloacele de transport în comun este afișat numărul său de telefon și emailul societății pe care o conduce, la care pot fi sesizate orice probleme constatate de călători în autobuzele sau microbuzele de maxi-taxi.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Sâm 19 Mai 2007 13:07:32    Titlul subiectului: 79030

Lăsate de izbeliște
Stațiile de așteptare – pete de rușine pe obrazul Sucevei



Stație nouă, distrusă la scurt timp după montare
• Cele care nu au fost vandalizate și transformate în adăpost pentru vagabonzi, au fost ocupate de chioșcuri
• Spațiile distruse și murdare în care oamenii trebuie să aștepte autobuzele sunt ignorate de cei care profită de urma lor, construind spații comerciale în preajma acestora
De ani și ani de zile, stațiile de așteptare au fost abandonate în ghearele paraginii. Deși situate în zone centrale, foarte vizibile și mai ales foarte populate, stațiile în care sucevenii așteaptă sosirea mijloacelor de transport în comun au fost ignorate de autorități, încât, de la amenajarea lor, acum mai bine de 20 de ani, nimeni nu s-a ocupat de modernizarea lor.
Tocmai de aceea, stațiile de așteptare au ajuns adevărate pete de rușine pe obrazul Sucevei, nu doar prin aspectul extrem de neîngrijit, cît și prin faptul că o parte din acestea colcăie de mizerie și vagabonzi.
Vandalism și nesimțire – bolile de pe urma cărora suferă imaginea Sucevei
Pentru majoritatea celor care vin în vizită la Suceava, gările și stațiile de autobuze sunt principalele repere, tot acolo fiind create primele impresii despre oraș.
În cazul Sucevei, primele impresii cu siguranță sunt cît se poate de proaste. Ambele locații, atât gările (cu excepția Gării Burdujeni, recent renovată) cât și stațiile de așteptare a transportului în comun suferă de boli cumplite – vandalismul și nesimțirea celor care le-au distrus, puțin câte puțin, transformându-le în spații insalubre, în care puțini călători se mai încumetă să pună piciorul ori să se așeze pe bancă (acolo unde mai există).
Pereți găuriți, murdari, plini de inscripții “pline de duh”, bănci și scaune rupte (care au tot fost înlocuite, mai ales în ultimii doi ani), sute de resturi de afișe puse unele peste altele și sfâșiate la repezeală, zeci de ambalaje, hârtii și mucuri de țigări aruncate pe jos, deși la nici doi metri se află coșuri de gunoi, vagabonzi tolăniți pe băncile de așteptare și cerșetori care te agasează să le dai bani, împotriva voinței tale, asta e imaginea obișnuită din stațiile de așteptare.
Încercările municipalității sucevene de a mai da cît de cât o altă față acestor zone în care zilnic se opresc mii și mii de oameni, prin montarea unor stații noi, moderne, în zonele în care călătorii ce așteptau autobuzele nu aveau unde să se adăpostească de ploaie, soare ori zăpezi, au fost curând zădărnicite de cei care s-au grăbit să le distrugă.
Casa vagabonzilor
Imaginea stațiilor de așteptare ale Sucevei are de suferit și de pe urma vagabonzilor care se aciuează frecvent în acestea, mai ales în zona centrală, unde au găsit un loc numai bun de dormit și de petrecere a timpului. Mai ales în timpul iernii, cei ce merg dimineața la serviciu ori la școală au ocazia să îi admire pe vagabonzi, tolăniți pe băncile de așteptare și înfofoliți în hainele lor murdare, dormind cît se poate de liniștiți, fără a fi deranjați nici de zgomotul mașinilor ce trec pe lângă ei și nici de cei ce vorbesc în jurul lor. Cufundați într-un somn adânc, deși stau direct pe scândurile de lemn ale băncilor, aproape că trezesc invidia celor ce nici măcar în patul comod și călduros de acasă nu dorm atât de bine.
Dacă cei care dorm în stații nu deranjează chiar atât de tare, decât prin mirosurile greu suportabile ce emană din hainele lor murdare, în schimb, există unii care adeseori bagă spaima în călători prin comportamentul lor.
Probabil că cel mai cunoscut specimen e „Țapu’”, cum l-au poreclit unii dintre cei ce îl întâlnesc aproape zilnic prin stațiile din zona Centru. Îmbrăcat în zdrențe care curg de pe el, murdar de ți-e groază să-l privești, cu barba lungă de un cot și cu mișcări bruște, uneori de-a dreptul violente, însoțite și de răgete animalice, „Țapu’” a băgat în sperieți o mulțime de oameni, nu doar copii, ci și persoane în vârstă.
Curios e că deși cei ce se ocupă de serviciile sociale din Primărie l-au adunat de pe drumuri de câteva ori, internându-l la spitale pentru a fi diagnosticat și tratat, bărbatul zdrențăros, aproape negru la față de mizerie și care acum trage cu sete dintr-un chiștoc cules de pe stradă, acum urlă de nebun, cu mâna dreaptă ridicată în față, ca într-un salut nazist, trecând strada printre mașini fără a se uita nici în stânga, nici în dreapta, ori dezbrăcându-se în mijlocul mulțimii, pentru a se căuta de purici, cei de la spitale l-au catalogat drept „sănătos tun” și i-au dat drumul din nou în stradă.
Paradoxul stațiilor de așteptare – lux lângă mizerie
Un aspect cel puțin ciudat îl reprezintă prezența a numeroase magazine, care de care mai aranjate și modernizate, în imediata apropiere a stațiilor de autobuze. Luxul unora din acestea contrastează la maxim cu sărăcia și mizeria modestelor construcții de așteptare a mijloacelor de transport în comun, care le asigură de fapt toată clientela, fiind un vad comercial obținut mai mult prin relații.
Practic, urâtele stații de așteptare aduc bani frumoși celor care au prins spații comerciale în preajma lor, dovadă fiind transformările prin care trec multe din ele, care dintr-un umil chioșc băgat în stație, ajung să fie transformate în centru comercial (cum va fi la Orizont, unde chioșcul firmei Iorgos se va transforma într-o clădire cu trei nivele – subsol, parter și mansardă, cu destinația de spații comerciale și birouri, pe suprafața totală de 831,80 metri pătrați, investiția fiind estimată la peste 4,5 miliarde de lei).
În vreme ce societățile comerciale au beneficiat din plin de vadul comercial asigurat de stații, nu s-au implicat deloc în amenajarea și păstrarea acestora în limita decenței, ocupând chiar cât mai mult din spațiul destinat călătorilor.
Recent, municipalitatea suceveană a inițiat un program de modernizare a stațiilor de așteptare, după o inventariere a acestora. Este prima inițiativă care presupune mai mult decât înlocuirea băncilor rupte și vopsirea lor, urmărindu-se o reparare capitală, la care să contribuie și firmele care au spații comerciale în stațiile de așteptare pentru mijloace de transport public în comun.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 22 Mai 2007 23:21:29    Titlul subiectului: 5,5,3 79160

Proiecte de turism
Telegondolă și pârtie de schi în zona Cetății de Scaun

• Finanțarea acestora va fi asigurată prin emiterea de obligațiuni municipale
Transport rapid către Cetatea de Scaun a lui Ștefan cel Mare și locuri amenajate pentru amatorii sporturilor de iarnă. Acestea sunt două din proiectele de dezvoltare a turismului în municipiul Suceava, pe care conducerea Primăriei intenționează să le pună în practică utilizând banii pe care îi va obține din emiterea obligațiunilor municipale.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a precizat că au fost făcuți deja primii pași pentru emiterea obligațiunilor municipale, în valoare de 500 de miliarde de lei vechi, o parte din bani urmând să fie utilizați pentru realizarea unei telegondole de la McDonalds până pe platoul Cetății de Scaun, precum și pentru amenajarea unei pârtii de săniuș și de schi, pentru ca zona respectivă să fie atractivă pentru turiști și în timpul iernii.
“Aceste două proiecte sunt strâns legate de intenția noastră de a prelua în administrare Parcul Șipote, pentru care deja a fost înaintat către Guvern un proiect referitor la transferul a 30 de hectare de teren. Judecând după experiența celor de la Piatra Neamț, realizarea telegondolei va costa cel puțin 5 milioane de euro”, a declarat Ion Lungu.
Proiectele de amenajare a telescaunului către Cetate și a unei pârtii pentru sporturi de iarnă vin în completarea proiectului de reabilitare a Cetății de Scaun și al celui de modernizare a Parcului Dendrologic Șipote, scopul final fiind de creștere a valorii turistice a municipiului reședință de județ.
Cosmin ROMEGA
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Joi 31 Mai 2007 19:21:16    Titlul subiectului: 79299

Licitație pentru motorina autobuzelor TPL
Societatea de transport în comun a Primăriei Suceava va organiza, la Bursa Română de Mărfuri, o licitație de achiziție a carburanților pentru cele 30 de autobuze Irisbus, a celor opt autobuze vechi și a celor zece maxi-taxi. Potrivit lui Darie Romaniuc, directorul TPL SA Suceava, licitația va avea loc până la sfârșitul lunii viitoare, în așa fel încât contractul să poată fi derulat de la mijlocul acestui an. În prezent, TPL are încheiat un contract pe șase luni în acest sens cu Unicom Holding. Necesarul mediu zilnic de motorină la SC TPL SA Suceava este de circa 3.500 de litri.
Obiectiv de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Lun 18 Iun 2007 10:09:55    Titlul subiectului: 79651

( 18-06-2007 ) Decizie
Primăria Suceava nu mai cumpără autobuze

• Potrivit primarului Ion Lungu, Primăria Suceava nu va mai achiziționa alte autobuze până la achitarea integrală a celor 30 de autobuze cumpărate în 2006
Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, dezminte zvonurile conform cărora Primăria ar avea intenția de a mai achiziționa autobuze pentru transportul public local. Acesta a negat categoric posibilitatea ca municipalitatea să mai investească sume de la bugetul local sau obținute prin îndatorare la bănci în suplimentarea numărului de autobuze TPL.
„Primăria și-a făcut datoria față de TPL și a cumpărat deja 30 de autobuze noi. Nu consider o prioritate achiziționarea altor autobuze, de vreme ce nu le-am plătit pe cele cumpărate deja. TPL-ul, pe banii societății, poate să mai cumpere autobuze, dacă se dorește acest lucru. În Suceava avem și alte probleme la fel de importante, precum termoficarea, care își așteaptă o rezolvare urgentă”, a declarat primarul Ion Lungu.
Pentru cele 15 autobuze achiziționate în 2005, Primăria Suceava va plăti în total, prin sistemul de leasing, cu tot cu taxele aferente, aproximativ 2,5 milioane de euro. Prețul total de achiziție a celor 15 autobuze, cumpărate la sfârșitul anului 2006, este de 113,830 miliarde de lei, însemnând aproximativ 3,5 milioane de euro. Efortul financiar de la bugetul local pentru schimbarea parcului de autobuze al societății de transport public local va fi, în final, de aproximativ 6 milioane de euro. În prezent, pe străzile municipiului Suceava circulă oficial 30 de autobuze și 10 microbuze ale societății TPL. Deși în septembrie 2006 a intrat în vigoare o hotărâre a Consiliului Local, prin care se interzice ca transportatorii publici de pe traseele județene și interjudețene să oprească în stațiile de pe raza municipiului, majoritatea acestora ignoră această decizie, opresc în continuare în toate stațiile din municipiul Suceava, “furând” călătorii societăților de transport public local.
Adina TUDOSE
Monitorul de Suceava
Organizare
Măsuri speciale, în transport și salubrizare, de Zilele Sucevei


Primăria Suceava pune la punct ultimele detalii pentru sărbătoarea orașului ce se va desfășura în perioada 22-25 iunie. Primarul municipiului, Ion Lungu, a declarat că în ultima săptămână înainte de Zilele Sucevei va discuta cu conducerea societății de Transport Public Local (TPL) un orar special pentru zilele în care se vor desfășura manifestările. Edilul șef al Sucevei a precizat că în zilele de sâmbătă, duminică și luni, în 23, 24, respectiv 25 iunie, autobuzele și microbuzele TPL vor circula în intervalul orar 5.00-24.00 pentru a se putea asigura transportul persoanelor ce vor participa la manifestările, concertele și activitățile ce se vor desfășura în centrul municipiului, în cartierul Burdujeni sau la Cetatea de Scaun.
„Curățenia în zonele unde se vor desfășura spectacolele în aer liber de Zilele Sucevei intră în atribuțiile societății Rosal, care va amplasa pubele suplimentare pentru deșeurile menajere”, a explicat primarul Ion Lungu.
Primăria a pregătit un program foarte variat de manifestări cultural-artistice, prilejuite de ediția din acest an a Zilelor Sucevei. Dacă zilele de 22 și 23 iunie vor fi dedicate manifestărilor desfășurate în spații închise, expoziții și festivități de premiere, zilele de 24 și 25 iunie vor însemna concerte în aer liber, dedicate atât iubitorilor de folclor, cât și celor care preferă muzica ușoară sau folk.
Adina TUDOSE
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2007 10:28:57    Titlul subiectului: 82070

( 28-08-2007 ) Comunicații
Iordache cere municipalității să promoveze transportul ecologic

• Președintele Organizației Municipale Suceava a PSD, Virginel Iordache, i-a sugerat primarului Ion Lungu să reintroducă în circulație troleibuzele
Liderul social-democraților din municipiul reședință de județ, consilierul local Virginel Iordache, i-a cerut primarului Sucevei, Ion Lungu, să se preocupe mai mult pentru promovarea transportului ecologic. Iordache i-a sugerat edilului șef să reintroducă troleibuzele în circulație în viitorul apropiat, în opinia lui, acest tip de transport fiind cel mai puțin poluant și cel mai economic. „Indiferent de condițiile care există astăzi la TPL, îi solicit primarului Ion Lungu să facă toate demersurile pentru a reface linia de conductori în vederea funcționării troleibuzelor și, în viitorul apropiat, transportul acesta modern realizat cu autobuze de tip IVECO să fie completat cu troleibuze. Suceava trebuie să fie un oraș ecologic. Trebuie să creăm condițiile celor care vin în Suceava nu numai pentru a folosi orașul ca o localitate de tranzit, ci să creăm condiții turiștilor de a rămâne în Suceava”, a spus Iordache. Primarul Ion Lungu a declarat că nu renunță definitiv la transportul cu troleibuze. El a spus că deocamdată acesta nu este economic, arătând că prețul unui troleibuz este cu 50% mai mare decât cel al unui autobuz. Mai mult, a subliniat Lungu, cablul de contact care este uzat trebuie schimbat, ceea ce implică costuri foarte mari. Primarul a mai spus că troleibuzele vor fi reintroduse în circulație, dar numai după ce vor fi amortizate cele 30 de autobuze IRISBUS-IVECO cumpărate recent de municipalitate.
Tudor Ionescu
Monitorul de Suceava

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SUCEAVA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community