|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 10 Iun 2007 00:26:54 Titlul subiectului: Vehicule pe si sub pod |
79414 |
|
Dr2006 a scris: | In plus, folosirea remorcilor este extrem de periculoasa pe linia 100 (pirncipala line de transport), deoarece statia ,,Pod Electroputere - COB,URC" este amplasata (inca din 1987) in curba la stanga si a provocat nenumarate accidente (unele foarte grave) cu remorcile de Timis (oameni cazuti sub tramvai, busituri, tramvaie care veneau din spate si nu le vedeau pe cele din fata etc.). La SGP E1 se deschid doar usile din sectiunea A.
Cu toate astea, nu inteleg de ce nu se muta statia in linie dreapta, sub pod (in acest fel ar putea opri si 101 si 102 acolo). |
E legală oprirea sub pod? Din câte știu, pe pod și sub pod nu e voie să oprești. Uite ce scrie noul cod rutier:
Citat: | Art. 174. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
a) în zona de actiune a indicatorului "Oprirea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a opririi;
b) la o distanta mai mica de 50 m de o trecere la nivel cu calea ferata;
c) pe poduri, pe si sub pasaje denivelate, pe viaducte si în tuneluri;
d) în curbe si în alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 m;
e) în locul unde este instalat indicatorul "Trecere pentru pietoni" sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai putin de 25 m înainte si dupa acestea;
f) în intersectii, inclusiv cele cu sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 5 m de coltul intersectiei;
g) la mai putin de 25 m de indicatorul statiei pentru mijloacele de transport public de persoane;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
i) pe sectoarele de drum unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Depasirea interzisa";
j) în dreptul unui indicator sau semnal luminos, daca prin aceasta se împiedica observarea lor;
k) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificatia "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulatia din sens invers" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers";
l) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
m) pe platforma caii ferate sau de tramvai ori în apropierea acestora, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenita sau împiedicata;
n) pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E).
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Iun 2007 11:09:07 Titlul subiectului: |
79415 |
|
O statie sub pod este si in Bucuresti, ma refer la statia tramvaiului 44, care este amplasata exact sub podul Grant. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Dum 10 Iun 2007 11:54:19 Titlul subiectului: |
79416 |
|
Pei cum tramvaiele sunt mijloace de transport in comun si teoretic nu au ce cauta alte vehicule pe linia de tramvai,nu vad de ce n-ar avea voie sa opreasca.
Pana la urma de ce exista acea interdictie?? Logica ar spune ca daca opresti pe pod sau sub el, atunci vei forta alte vehicule sa te depasesca, si apare pericolul de a intra intr-un pilon, sau a cadea peste marginea podului. Nu prea e cazul la tramvai, cu calea de rulare separata.
Asa pot spune ca toti soferii care opresc pe podul Mihai Bravu, de exemplu, la semafor incalca legea (desi unii opresc pe linia de tramvai, ca sa faca stanga si blocheaza mereu calea tramvaiului ) _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 10 Iun 2007 20:56:58 Titlul subiectului: |
79418 |
|
Legea vorbeste de oprirea VOLUNTARA. Adjectivul asta diferentiaza situatiile in care opresti pentru ca asa vrei tu versus cele in care esti fortat (de exemplu de un blocaj in trafic). Situatia in care astepti pe sau sub un pod sa ti se faca loc sa mergi mai departe nu este oprire voluntara. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 15 Iun 2007 14:48:37 Titlul subiectului: |
79598 |
|
Regiile de transport în comun au voie să amplaseze stații în:
-curbe fără vizibilitate?
-pe și sub pod?
Pentru că
-una e să oprești pe pod că ai chef, fără să te constrângă nimeni:
-alta e să oprești pe / sub pod pentru că ai o defecțiune
-alta e să oprești pe / sub pod că ai semafor / orice indicator de pierdere a priorității
-alta e să oprești pe / sub pod pentru că ai stație
Prima situație este, într-adevăr, oprire voluntară. A doua situație, evident, nu. Nici a treia situație nu se poate numi oprire voluntară, deși intersecția ar putea fi dirijată de indicatoare în așa fel încat drumul care duce spre/ dinspre pod să aibă prioritate. A patra situație e discutabilă. E absolută nevoie ca stația să fie pe / sub pod sau în curbe fără vizibilitate? În străinătate, pentru stații gen Pod Electroputere sau Podul Grant (dacă, într-adevăr, se află sub pod) regiile de transport nu ar fi plătit amenzi usturătoare?
Instructorul cu care am făcut teoria spunea următorul lucru: dacă se surpă podul? Ori, surparea podului nu ține cond dacă ai vrut sau ai fost constrâns să oprești pe/ sub acesta.
În Cluj sunt 4, uneori 5 poduri unde mașinile sunt obligate să staționeze pe acestea: Garibaldi, Napoca, Horea, Traian și câteodată, Abator. Mă voi opri puțin asupra situației de la Podul Garibaldi:
Până în 1987 drumul de pe pod (Strada Giuseppe Garibaldi) avea prioritate iar:
-Splaiul Independenței - pe atunci Aleea Tineretului - avea cedează trecerea; nu era nici pe departe traficul din prezent neexistând decât un drum neasfaltat către Mănăștur
-Uzinei Electrice avea Stop
Între 1987 și 1989 a fost o situație aparte. Prioritățile pentru mașini au rămas aceleași, dar tramvaiul avea regin special, beneficiind de prioritate. Deci, cei care veneau pe pod către intersecție trebuiau să acorde prioritate tramvaiului, dar celorlalte mașini nu. Între intersecția Pod Garibaldi și Sala Sporturilor, linia de tramvai nu trecea prin mijlocul stăzii, ci la marginea acesteia. Indicatorul Cedează Trecerea era amplasat atât de aproape de linia de tramvai încât pasagerii care călătoreau pe trepte puteau foarte ușor să se lovească de acesta; tramvaiele frânau și claxonau ca să îi atenționeze pe cei de pe scări e îi așteaptă; odată știu sigur că un pasager s-a lovit de indicatorul respectiv
-După 1989, odată cu lărgirea Splaiului Independenței, demolărilor masive din Plopilor (Vest) și asfaltarea drumului spre Mănăștur, Splaiul Independenței a devenit drumul cu prioritate, Garibaldi primind cedează trecerea iar uzinei electrice șia menținut stopul. Efectul: cozi interminabile și necesitatea de a ieși de pe pod tăind calea celor care veneau pe Splaiul Independenței. În 2002, prin semaforizarea intersecției respective:
-mașinile pot ieși civilizat, fără a lua fața celor care vin pe drumul cu prioritate
-se stă 89 de secunde pe pod; asta dacă reușești să stai doar un stop.
În plus, multe mașini care vin de pe pod o iau spre Mănăștur iar verdele mașinilor e concomitent cu verdele pietonilor din dreapta. Cei care au de mers către Mănăștur sunt incomodați de pietoni, pietonii de mașini. Acum, prin modificarea semaforizării prin introducerea săgeții verzi intermitente, mașinile care au de mers de pe pod spre Mănăștur pot să facă acest lucru și după verdele pietonilor.
După cum văd lucrurile, una din soluții ar fi următoarea:
A. Pe terenul viran de lângă Uzinei Electrice să se facă o stradă paralelă cu Uzinei Electrice, care să lege Splaiul Independenței de Aleea Parcului
B. Tronsonul Uzinei Electrice cuprins între Podul Garibaldi și Aleea Parcului să aibă sens unic nord-sud
C. Stada nou construită, paralelă cu Uzinei Electrice, să aibă sens unic sud-nord
D. Porțiunea Splaiului Independenței cuprinsă între strada nou-construită și Uzinei Electrice (câteva zeci de metri) să aibă sens unic est-vest
E. Aleea Parcului, tronsonul cuprins între Uzinei Electrice și strada nou-construită să aibă sens unic vest-est
F. Linia de tramvai, sens vest-est (spre centru) să fie deviată pe Uzinei Electrice, Aleea Parcului, strada nou-construită
G. Fecare stradă aferentă intersecției nou-formate să aibă cedează trecerea, ca la sensurile giratorii
Astfel s-ar obține o intersecție cu sens unic antiorar; un fel de sens giratoriu, dar nu rotund, ci alungit |
|
Sus |
|
|
peti
Data înscrierii: 15/Ian/2008 Ultima vizita: 06/Sep/2012 Mesaje: 21 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 11 Sep 2008 15:08:20 Titlul subiectului: tramvaiul |
98171 |
|
In Oradea, sub podul C.F.R. stationeaza liniile de tramvai 1N si 1R (N=negru, R=rosu) sunt chiar interesante cablurile de sub pod. Este chiar interesant ca tramvaiele trec si peste 2 poduri in Oradea-podul Decebal pe unde trec liniile de tramvai 1N, 1R, 3N, 3R pe ambele sensuri si podul Dacia unde situatia e la fel. Ambele poduri sunt peste raul Crisul Repede. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|