Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 15:27:16 Titlul subiectului: |
75171 |
|
CLAXON a scris: | Am observat o degradare brusca a aspectului si a modului de functionare la DAF-uri dupa sosirea autobuzelor Mercedes.
Care este cauza, lipsa de pricepere sau nepasarea mecanicilor din garaje? | Depinde si despre care DAF-uri este vorba. Cel mai rau arata seria 665-72x, care sunt cele mai vechi, majoritatea fara RK, care au fost date la Ferentari. Problema nu este neaparat ca au ajuns la Ferentari, ci faptul ca nu au fost bine intretinute in ultimii ani. La Ferentari chiar au ajuns vreo 3 DAF-uri tractate de la Pipera. O alta mare problema este faptul ca in ultimii ani nu prea s-au mai folosit piese originale, iar despre consumabile (uleiuri, etc) nici nu mai vorbim. Multe cutii de viteza Voith nu mai functioneaza cum trebuie din cauza ca nu s-a mai folosit ulei de calitate pentru acestea.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mie 28 Feb 2007 23:32:58 Titlul subiectului: |
76992 |
|
Asa arata 672 acum:
Daca tot vorbim de jeg. Alt autobuz "care este" tunat de cei de la ferentexas:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.21 kb |
Vizualizat: |
de 22250 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.53 kb |
Vizualizat: |
de 20453 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 19:20:49 Titlul subiectului: |
77140 |
|
S-au mai aplicat lși alte metode... de exemplu, autobuzele care au îmbrăcat reclame pe toată suprafața au rămas cu ele și după expirarea contracterol... pentru că șoferii au oprit bucăți din ele și și le-au lipit pe pereții de la cabină, geamurile jumătății ușii de la șofer etc..
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 03 Mar 2007 22:50:12 Titlul subiectului: |
77151 |
|
Totusi, cat au stat la Nordului si la Pipera, autobuzele au aratat bine. Acum, au inceput sa fie "tunate" in felul acesta.
Un exemplu pozitiv este autobaza Obregia, nici ea nefiind centrala, dar autobuzele Rocar care au fost acolo arata bine si acum.
Stie cineva daca autobuzele DAF 830 si 869 au reaparut la traseu ? Daca au dat ELVO la Ferentari, 830 a plecat si el acolo ?
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Dum 15 Apr 2007 14:40:30 Titlul subiectului: |
78274 |
|
Daf 830 este cu defect la motor si zace in continuare in parcul rece la Pipera,basca s-au mai luat si ceva piese de pe el.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Daf686
Data înscrierii: 19/Dec/2006 Ultima vizita: 27/Iul/2014 Mesaje: 173 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 21 Iun 2007 20:56:13 Titlul subiectului: |
79721 |
|
Cum a ajuns #756 de la Pipera la Ferentari...intr-un hal fara de hal...las poza sa vorbeasca....
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mie 27 Iun 2007 03:18:09 Titlul subiectului: 00000 |
79868 |
|
893 fara aer...parca erau odata nelamuriri daca venise asa din farbrica sau nu...evident nu, poza e facuta in 99 cand era nou..(se remarca ca afisul deja avea bule care nu se intorceau)
si salt in timp..autobuzul 666 cand era mai tinar
714 in Pipera...cam tot prin 99.poate vara 2000
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
370.47 kb |
Vizualizat: |
de 21931 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
466.92 kb |
Vizualizat: |
de 20509 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
367.25 kb |
Vizualizat: |
de 20509 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Iul 2007 15:01:34 Titlul subiectului: |
79970 |
|
Îmi amintesc cât de frumos arătau autobiuzele "D.A.F." când erau noi. Păreau un vis frumos. Pentru cei care nu erau înalți aveau niște mânere care arătau barele de susținere. Scaune de plastic confortabile, muzică (și aveai încă muzică bună de ascultat ), iluminare fluorescentă (cu noeane).
Dar acum au ajuns "Mulțumesc" atât călătorilor, cât și R.A.T.B.
Castrosua, mulțumesc pentru că mi-ai adus din nou anii '90 aproape.
Mai ține cineva minte în ce an s-au introdus aceste autobuze pe anumite linii. În 1994 sigur s-au introdus pe 104 și 135. Când au venit ultimele "D.A.F." SB200 în București?
La sf. lui 1995 circulau pe linia 335 autobuze "D.A.F." ? În iunie îmcă circulau pe această linie autobuze "Dac/Rocar" 112 U.D.M.
Cumva cele cu caroserie "ELVO" aveau neon albastru? Văd că pe "Castrosua" și "Hispano-Carrocera" nu prea mai sunt așa ceva.
Mai există acele lămpi fluorescente albastre?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 9896 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Iul 2007 15:02:28 Titlul subiectului: |
80069 |
|
In 1996 deja circulau pe liniile 131, 331 si 301.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 06 Iul 2007 15:13:05 Titlul subiectului: |
80071 |
|
Cand autobuzele erau dela 665 la 697 + 778 + 205, erau pe liniile 104 si 300.
Pe urma au aparut 779-814, dar nu stiu ce linie au introdus, posibil 301 ex 231.
Cand au aparut 698-72x, au aparut pe linia 135 si cred ca si pe 131.
Pe urma au aparut 815-834 si 758-777 si cred ca atunci au introdus si pe liniile 110 si 335. Pe urma 72x-757 si atunci au aparut si pe 783 si probabil ca 330 a aparut tot cam in perioada aceea, probabil si 282.
Mai tarziu au venit 835-883 si pe urma 884-899 la Nordului si atunci 131, 205 si 331 s'au mutat acolo.
In orice caz, sigur 104 si 300 au fost primele linii, urmate aproape sigur de 301 si 135. In ordinea asta le-am vazut si le vedeam in fiecare zi.
Imi amintesc ca undeva la sfarsitul lui 1995 (adica noiembrie sau decembrie) sau cel mai tarziu inceputul lui 1996 erau deja DAF'uri, dar 335 atunci intorcea ca actualul 330.
|
|
Sus |
|
|
ciordescu
Data înscrierii: 02/Noi/2005 Ultima vizita: 07/Iul/2009 Mesaje: 143 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Iul 2007 16:18:55 Titlul subiectului: |
80093 |
|
104 este prima linie deservita de DAFuri.
Cu ultima serie de DAFuri sosite s-a inaugurat si linia 335.
|
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 164 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 08 Iul 2007 11:11:30 Titlul subiectului: |
80114 |
|
Initial, neoanele albastre nu erau la montate la sofer in cabina?
Cine-si mai aduce aminte de perioada in care o parte din DAF-uri aveau montate sub sasiu neoane albastre si erau "imbracate" in reclama la o cunoscuta bautura racoritoare bazata pe cola?
_________________ 611 |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 08 Iul 2007 14:37:55 Titlul subiectului: |
80121 |
|
Cred ca si Castrosua aveau neon albastru. Era primul neon din salonul pasagerilor. Nu-mi amintesc ce lumina avea lampa dela sofer, n'am prea vazut aprisnse.
Intotdeauna mi-au placut aceste neoane. Am avut si eu demult acasa unul verde si unul albastru, exact ca acelea dela autobuze. Tubul era insa alb, doar lumina era diferita. Chiar nu stiu daca se gasesc pe undeva.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 08 Iul 2007 20:04:02 Titlul subiectului: |
80129 |
|
Toate Elvo Hispano si Castrosua aduse avea prima instalatie cu neon albastru (de fapt Argon). Motivul este ca soferul sa nu fie deranjat de lumina alba, si sa luceasca pe interiorul pabrizului. Eventual cand s-au inchis cabinele si-au pierdut rostul
O "felicitare" in forma de poza, cu DAF #837...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.19 kb |
Vizualizat: |
de 20489 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Lun 09 Iul 2007 14:29:55 Titlul subiectului: 55555 |
80159 |
|
Dafurile ELVO nu au avut neon albastru, nici Hispano. La Hispano neonul era introdus intr-un tub albastru. Acestea erau si singurele care nu aveau neon in cabina la sofer. Acestea aveau ceva asemanator cu lampile de Ikarus, cu patru becuri "sofit"
_________________
|
|
Sus |
|
|
Daf686
Data înscrierii: 19/Dec/2006 Ultima vizita: 27/Iul/2014 Mesaje: 173 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Oct 2007 17:36:57 Titlul subiectului: |
83782 |
|
Uite si Castrosua #857 pe linia 139
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mar 16 Oct 2007 23:23:40 Titlul subiectului: |
83802 |
|
O lampa fluorescenta (impropriu spus "neon") poate oferi aproape lumina de aproape orice culoare cu acelasi amestec de gaze in interior. Culorile sunt date de combinatia luminoforilor numai sub actiunea excitarii gazului din interior. Lampile cu neon sunt o categorie aparte de lampi cu descarcare in gaze, iar firmele luminoase subtiri in alte culori sunt tot lampi fluorescente.
Revenind la aspectul discutat, mi s-au parut mereu ca dau o nota de prost gust asemenea modificari. Puteau fie reduce lumina acoperind cu o folie reflectorizanta partea aproape de sofer (corpul lung de iluminat de la Rocar de Simon) sau sa stinga acel corp. Cand au avut cabina inchisa se rezolva usor si frumos cu o perdea, stofa sau autocolant in cabina. Mi se pare o idee stupida sa nu lasi lumina cand ai cabina inchisa. Pentru cei care nu stiu pe geamul din spatele soferului sunt informatii despre tarife si alte afise poate importante puse intr-un loc care adesea este neluminat sau iluminat prost noaptea.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 17 Oct 2007 14:15:51 Titlul subiectului: |
83807 |
|
In general prima lampa este pentru a vedea soferul cine intra pe usa, sau pentru a cumpara bilet de la sofer si pentru a nu il incurca pe acesta in trafic. Noi avem cabine. Dar poate ca eu nu vreau sa vad perdeluta... poate io vreau sa il vad pe sofer. Si cine crezi tu ca sta sa citesaca hartiile alea lipite acolo? De ce nu le citeste ziua de exemplu?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Mar 25 Dec 2007 01:29:38 Titlul subiectului: DAF Castrosua=Mercedes O405? |
86053 |
|
Am o intrebare:
Dupa cum vedeti pozele de mai jos, nu-i cumva Mercedes-ul O405 de pe primele 3 poze are acelasi model ca DAF-ul care circula in Bucuresti (poze 4-6)? Numai ca O405 are numai 2 usi, in schimb, DAF-uri de pe liniile 300 si 783 au 3 usi.
Primele 3 poze sunt cu Mercedes-ul O405 luate de pe site-ul Wikipedia, iar ultimele 3 poze este cu 3 tipuri de DAF luate de pe site-ul ratb.stfp.net.
Descriere: |
Un Mercedes O405 cu 2 usi |
|
Mărime fișier: |
104.25 kb |
Vizualizat: |
de 20815 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.57 kb |
Vizualizat: |
de 20815 ori |
|
Descriere: |
O405 pozat de pe partea cealalta |
|
Mărime fișier: |
90.52 kb |
Vizualizat: |
de 20815 ori |
|
Descriere: |
Iata un DAF #779 care circula prin Bucuresti |
|
Mărime fișier: |
603.58 kb |
Vizualizat: |
de 20815 ori |
|
Descriere: |
Un DAF Hispano #738 pe linia 300 |
|
Mărime fișier: |
400 kb |
Vizualizat: |
de 20815 ori |
|
Descriere: |
Un DAF Hispano #668 care circula pe linia 783 |
|
Mărime fișier: |
405.95 kb |
Vizualizat: |
de 20809 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către bogdanpopescu la Mar 25 Dec 2007 02:14:18, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Mar 25 Dec 2007 01:49:18 Titlul subiectului: Detalii asemanatoare intre O405-uri si DAF-uri |
86054 |
|
Iata detaliile asemanatoare intre cele 2 tipuri de autobuze (Mercedes O405 comparat cu DAF Castrosua):
1. Usa de la O405
2. Usa de la DAF
3. Parbriz de la O405
4. Parbriz de la DAF
5. Indicator de la O405*
6. Indicator de la DAF*
7. Maner de la usa O405**
8. Maner de la usa DAF**
*= Indicatorul O405 se asemenea cu cel de la DAF Hispano #738, nu de la Castrosua #779
**= Manerul O405 se asemenea cu cel de la DAF Hispano #668, nu de la Castrosua #779 si Hispano #738
Descriere: |
Prima usa de la Mercedes O405 |
|
Mărime fișier: |
13 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
Prima usa de la DAF Castrosua |
|
Mărime fișier: |
91.22 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.72 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.33 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
Indicatorul O405: 612 OEG-Bahnhof |
|
Mărime fișier: |
10.75 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
Indicatorul DAF: 300 N. Balcescu-Clabucet |
|
Mărime fișier: |
46.3 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
Manerul unui Mercedes O405 |
|
Mărime fișier: |
1.6 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
10.43 kb |
Vizualizat: |
de 20811 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 03:16:41 Titlul subiectului: |
86069 |
|
Nu ar trebui sa ne surprinda totusi. In fond, parte din piesele constructive ale unui autobuz sunt produse de subcontractori, ce colaboreaza cu diverse firme mari. Inerent, vor aparea situatii in care o piesa standard (o usa, un afisaj, un tip de scaun etc) vor fi cumparate de doua firme diferite, atata timp cat se potrivesc sau pot fi adaptate usor modelelor proprii. Ganditi-va ca Iveco-urile portocalii bucurestene au usile facute de Bode, iar aceeasi marca a furnizat usile (evident, alt model) si pentru Citaro I din Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 13:54:55 Titlul subiectului: gfngfngfngf |
86085 |
|
Mă întreb cât au să mai reziste autobuzele "D.A.F." în București? Am ajuns să-mi pun această întrebare în urma unei scurte călătorii efectuate ieri cu "D.A.F."-ul "Castrosua" #786. Pe lângă clasica rugină de deasupra apărărtorei de plastic de la roți, în spate podeaua era atât de uzată încât se vedea o bară de metal
Cred că toți își amintesc ce minunate vehicule erau "D.A.F." când erau noi?
Partea de vină pentru distrugerea acestor vehicule o au desigur, călătorii.
Dar și R.A.T.B. Una e să lași să nu schimbi de ex. un geam zgâriat, sau periile alea de sub ușa, dar să lași podeaua să ajungă în halul ăsta. Și cică suntem Capitala. Și înlocuirea podelei trebuia făcută de acum măcar 3 ani, dar acum au motiv să nu o mai facă, că vin autobuze noi.
Și muzica de ce nu mai merge în salon? La "Mercedes" Citaro nu deranjează călătorii?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 15:16:25 Titlul subiectului: |
86091 |
|
786 este unul din primele DAF'uri. E normal sa arate asa, dupa o exploatare bucuresteana si nici un RK. Probabil ca va disparea, in total reducandu-se pe la jumatate numarul de DAF'uri, iar cele ramase fie vor mai fi reparate, fie vor fi casate cand vor mai veni inca 500 stele pentru Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
andreea_78
Data înscrierii: 17/Dec/2007 Ultima vizita: 23/Iun/2015 Mesaje: 50 Locație: Bucuresti 3 (Nerva Traian)
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 01:00:55 Titlul subiectului: |
86251 |
|
Stau in Bucuresti, aproape de linia lui 330 si de foarte multe ori am mers cu #792, un Daf Castrosua care avea o masca mai altfel. Dar cam de vreo o luna si ceva nu l-am mai vazut deloc Stie careva daca s-a intamplat ceva cu el?
|
|
Sus |
|
|
|