|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 16 Iul 2007 12:05:04 Titlul subiectului: ukuyk |
80356 |
|
Aici as vrea sa discutam mai mult probleme 'software', mai exact de natura comerciala.
Uitati niste idei imprumutate de la Chicago si Londra, orase care au implementat cu ani inainte sisteme similare (ChicagoCard si ChicagoCard+, respectiv OysterCard)
1. (de la Chicago): Conceptul de 'Transfer'. Adica la urcarea in primul bus/troleu/tramvai platesti un bilet intreg (1.10 lei la preturile curente) si urmatoarele validari in decurs de 60 de minute (cifra poate fi desigur ajustata dar cred ca e potrivita pentru Bucuresti) sunt fie gratuite fie la un tarif redus (sa zicem 35 de bani). Astfel ca majoritatea drumurilor din Bucuresti, care presupun doua vehicule, ar costa fie tot cat un drum cu un singur bus (in cazul cu transferul gratuit) fie doar putin mai mult (1.45 lei in cazul al doilea)
2. (de la Londra): Conceptul de 'Price Capping' care s-ar putea traduce prin 'limitarea costului': In Londra cand platesti bilete ti se garanteaza ca nu ti se va taia din cont mai mult de un abonament pe o zi. Revenind la scenariul cu Bucurestiul (unde abonamentul pe o zi e totusi relativ scump - 7 lei) sa zicem primele 6 validari in cadrul unei zile ar fi taxate normal la 1.10 lei, a saptea doar cu 40 de bani si toate urmatoarele ar fi gratuite. Eventual conceptul poate fi extins si la nivel de saptamana (sa se garanteze ca nu platesti mai mult de 15 lei pe saptamana) sau de luna (cel mult 40 de lei pe luna).
3. (de la Londra): Descurajarea biletelor clasice. Acolo la metrou calatoriile platite cu OysterCard-ul costa intre 1.50 si 3.70 sterline, in functie de distanta (majoritatea drumurilor din centru costa 1.50); in schimb ORICE drum cu bilet clasic, indiferent de distanta, este 4 lire. Cum majoritatea oamenilor se invart prin centru este o penalizare uriasa pentru ei sa NU foloseasca OysterCard (de la 1.50 la 4.00 lire).
4. (de la Chicago): Sistemul de bonusuri. Adica incarcarile de sume mici sa fie facute la valoarea reala (sa zicem dai 5 lei, primesti 5 lei pe card) dar de la o anumita suma in sus sa aiba si bonus: de exemplu de la 20 de lei in sus sa primesti inca 10-15% sau de la 40 de lei in sus sa zicem 15-20%. Astfel s-ar stimula incarcarea cu sume mari, convenabila RATB atat prin reducerea cozilor la ghisee cat si prin 'creditul' mai mare primit de la populatie (primesc acum 40 de lei sa zicem dar serviciile (transportul) vor fi efectuate mai incolo).
Toate sunt simplu de implementat din software-ul SAT; ar fi mai dificil de explicat populatiei dar toate ar contribui /cred eu/ la cresterea popularitatii sistemului. |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 16 Iul 2007 20:09:33 Titlul subiectului: Re: Idei pentru Sistemul Automat de Taxare (SAT) |
80366 |
|
Nu cred ca RATB in particular si in general nicio regie de transport din Romania actuala nu ar dori asa ceva, din simplul motiv ca le-ar limita incasarile. Si asa abonamentele lunare sau zilnice inseamna calatorii nelimitate la un pret rezonabil. In alte orase nici macar acesta nu e ieftin.
Dar ideile sunt bune, insa sunt la Londra si Chicago. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|