Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Rathgeber

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sorinvoinea4ratt



Data înscrierii: 26/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2008
Mesaje: 27
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 11:02:18    Titlul subiectului: Tramvaiele Rathgeber 81840

Tramvaiele Rathgeber au fost aduse in Timisoara incepand cu 2004 (stiu eu). Daca ma insel, corectati-ma, va rog, iar in rest... propun aici discutii pe tema acestor tramvaie, pe cat de vechi, pe atat de agere, puternice, cu clopotul ca il auzi de la sapte strazi + foarte apreciate de vatmani (cel putin in Timisoara).
Variantele "grase" sau "slabe" - cum doriti: aici propun sa dezbatem Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 15:37:19    Titlul subiectului: 81864

În București am avut din cele slabe... dăeau clasă V3A-urilor făcute de URAC, făceau la viteză și modelel mai noi... așa că le-au pus cruce.
Când am fost în Timișoara, am rămas Shocked când am văzut că pe linia 1b (exista atunci linia 1b... de la Gara de E până undeva în Centru, unde rebrusa) se circula cu peste 70 la oră.
La Craiova există Rathgeber-uri ,,slabe" (M5.65+m5.65) , pe boghiurile lor originale...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 580
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 20:29:01    Titlul subiectului: 81883

Bune tramvaie! Am calatorit cu ele in Bucuresti si mi-a placut rapiditatea lor!Pacat ca au ajuns fier vechi.... dar ce sa ii faci...
_________________
32 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2019! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai158



Data înscrierii: 23/Aug/2007
Ultima vizita: 29/Noi/2011
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 20:57:50    Titlul subiectului: 81886

Au fost bune Crying or Very sad. Singurul defect treptele erau prea inalte!
Rathgeber aveau scaunele bine modelate (adica comode) si daca apasai pe buton pentru deschiderea usii in timpul mersului usa se deschidea in statie.

_________________
iubesc ratbul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 335
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 09:34:36    Titlul subiectului: 81900

Am avut si in Brasov, erau primele tramvaie aduse second hand. Erau bune dar nu existau piese de schimb la ele si dupa 2 ani le-au casat. Asta s-a intamplat in jurul anilor 2000-2002. Din pacate nu exista poze cu ele pe traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alecs11



Data înscrierii: 17/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2008
Mesaje: 28
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 10:14:32    Titlul subiectului: 81901

In Timisoara chiar sunt bune. Aproape la fel de rapide si agere ca Hansele, dar ceva mai finute si mai frumoase si mai cu stil decat hansele!
_________________
Linile de troleibuz 15 si 19 sunt viata si copilaria mea (Timisoara)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 10/Feb/2020
Mesaje: 974
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 13:14:50    Titlul subiectului: 81906

Cele din București au fost tramvaie de lux. Îmi plăcea că puteai să cobori geamul atât cu 45 de grade, cât și cu 180 de grade, iar la caniculă la remorcă puteai să deschizi și gemurile alea din față; iarna, și pe ger era cald. Trepetele erau cocoțate din cauza boghirilor de EP/V3A (când le-au adus erau chiar low-floor față de V2A, V3A și EP/V3A).
Concluzie: au fost excelente!!!
Dar le-am distrus și am rămas cu V*A care....

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 19:27:23    Titlul subiectului: 81926

Rathgeber avea destule compromisuri ca model. Bun la vremea lui dar acum erau depasite. Compresor pentru usi si frana (nu sunt sigur dar parca era si pentru frane desi pentru stergatorul de parbriz sigur da). Era o solutie total invechita. Eficienta energetica nu prea, frana recuperativa doar in vise... in fine un V3A vechi era mult mai bun, poate doar mai slab la suspensie.
La ce intr-adevar stateau bine Rathgeber: ferestre (multe si rabatabile total), incalzire buna, usi rototranslatante (ca la V3A), scaune bune si iluminat fluorescent. Cam atat. Din punct de vedere tehnic, al capacitatii si al performantelor erau slabe. Pentru calatori, da era de preferat un Rathgeber. Pentru cine il intretine, pentru cat costa intretinerea si pentru cat curent consuma, NU.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 19:48:00    Titlul subiectului: 81927

Usi roto-translatante doar la M5. La M4 erau telescopice.
Aceste vagoane imi placeau cat timp au avut boghiurile originale. Aveau un sunet asemanator cu V56.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 19:52:03    Titlul subiectului: 81928

Nu mai aveau frână pneumatică...că boghiurile de V3A nu au așa ceva.
În ceea ce privește partea tehnică... s-au înlocuit boghiurile pentru că RATB nu a fost în stare să schimbe bandajele roții intermediare, roată ce avea diametru mai mic decât celelelate.
Un V3A vechi (ca și unul nou, fie el cu chopper sau nu) era de 1000 de ori sub Rathgeber. Pronind de la finisaje și partea de confort a călătorilor, tăblărie (ați văzut voi rugină pe Rathgeber?) și mergând până la partea tehnică: controller mult mai ușor de folosit, frânare reostatică, pneumatică și electomagnetică, pantograf acționat pneumatic, motoare ,,de firma" (AEG), sistem de cuplare automata a vagoanelor (intre vag. motor si remorca), sistem de comandare a deschiderii usilor de catre calatori (fara actiunea vatmanului la inchidere), sistem de siguranta la inchiderea usii (daca era cineva pe treapta nu se inchidea usa), vagoanele nu plecau cu usile deschise.
Pe cand V3A: recarosari peste recarosari, rugina la greu, pantograf cu sfoara (doar la cele noi s-a pus electric), usi in care daca erai prins erai facut praf (mai ales cele batante), vagoane care mergeau cu ușile deschise (au fost multe accidente cu călători căzuți), defecțiunile erau și sunt la ordinea zilei, viteză de deplasare redusă, controller cu care faci mușchi, frânare reostatică și electromagnetică (deși de obicei au efect de saie... se blochează roțile și alunecă în continuare vagonul), iluminare cu becuri chioare (la modernizare s-a pus neon), scaune de lemn (mai tarziu de plastic, dar foarte inghesuite, apoi iar de lemn, apoi de plastic dar alt design si la distanta ceva mai mare), incalzirea lipsea cu desavarsire, gemauri prin care ploua/ningea, acoperis la fel, articulatii la fel, boghiuri care scot un sunet de scoala si mortii, cupla manuala de se chinuie vatmanii un an sa lege 2 vagoane, motoare romanesti, per total totul facut pe princioiul ,,lasa-l ma ca merge si asa".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Dum 26 Aug 2007 12:27:26    Titlul subiectului: 81961

Nu contest punctele bune ale tramvaielor Rathgeber. Dupa cum am spus pentru confortul calatorilor stateau bine. Nu are importanta sa comparam aluminiul sau inoxul de la ferestrele Rathgeber cu fierul si cauciucul de la V3A. Insa nu aici era problema. La Rathgeber nu am vazut sa aiba o acceleretie fluenta cand au venit. Cand li s-au pus boghiuri V3A (stim ca a fost de economie si simplitate) au devenit ceva mai bune desi cu treaptele mult mai inalte. Aspectul cu comanda locala de deschidere a usilor nu e mare lucru. Multi si acum asteapta sa se deschida usa la comanda vatmanului la V3A-93, deci nu e chiar mare lucru. Cuple automate aveau si V3A-uri vechi in formula 2xV3A folosite pe raza platformei Dudesti inainte de aparitia metroului. Pentru sistemul de la usi, din curiozitate asa ceva aveau si vagoanele IVA cand erau noi, dar a fost scos sistemul, deci nu era vorba de "se poate" cat de are sens sau nu.
Pantograful de V3A cu funie a fost pastrat pentru ca era usor de intretinut. Oricum in timp pantografele de V3A au fost cele mai rezistente, depasind uneori chiar rezistenta celor de pe Tatra.
Controller-ul era usor de folosit dar era mult sub cel de V3A-93 unde ai mult mai multe trepte, poate comparat cu cel de V3A vechi nu era cine stie ce, dar noi AVEAM deja V3A-93 cand au venit Rathgeber deci erau oricum un pas inapoi pentru calitatea transportului.
Referitor la problemele V3A-urilor. Sunt probleme obisnuite. Sa nu uitam ca au fost folosite pe linii oribile si au rezistat, majoritatea circuland pe rute cu o afluenta mult mai mare de calatori decat cele pe care circulau de obicei Rathgeber, plus ca acum cativa ani traficul era mai putin stresant decat acum. Incalzirea... deh, vechea problema din Epoca de aur. Oricum vagoanele care au trecut prin RK chiar si V3A vechi au primit incalzire performanta. Sunet la boghiuri... hmmm... iarasi discutia sterila despre sistemul invechit de la V3A, si cel mult mai bun de la V3A-93. Raman la parerea ca Rathgeber era un tramvai bun, dar pentru un oras mic.
V3A era doar putin sub un vagon Rathgeber din anumite puncte de vedere. Un V3A-93-M sau un V3A-93-M 2002 nici nu se compara cu un Rathgeber, distanta e foarte mare. Cat despre V3A cu chopper, V3A-93-PPC este lux pe langa Rathgeber. De aici toata discutia privind inutilitatea achizitiei lor la acea vreme. Mai bine modernizau (a doua oara) niste EP/V3A si iesea ceva mult mai bun. Dar mereu a fost problema banilor. Crezi ca in 1988-89 nu vroiau sa faca tramvaie V3A cu chopper? dar nu au fost bani. Nici acum situatia nu e roz.
De ce comparam un vagon cu suspensii la fiecare capat al vagonului cu unul ca V3A? E inutila ideea, Rathgeber va avea intodeauna un avantaj cum avea si EP/V3A. In schimb boghiul sub articulatie permite o flexibilitate mult mai mare si posibilitatea de a lua curbe cu viteza sporita. De ce oare TGV-ul francez si alte trenuri de viteza au acest tip de suspensie. Iar daca mai doriti comparatii fara sens: e mai confortabil un vagon de accelerat decat unul Desiro? La o prima vedere da, din acelasi motiv al suspensiei sub articulatie. Dar la trenurile de viteza mare conteaza sa distribui forta de miscare cat mai echilibrat pentru un mers stabil. Vagoanele cu remorca ca Rathgeber sau EP/V3A (fara sistem ABS) nu au nici o sansa in acest caz. Despre tangajul la vagoanele motor+remorca nici nu mai vorbesc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 26 Aug 2007 13:05:06    Titlul subiectului: 81963

Cele 20 sau catâ contacte o avea controller-ul V3A (că era la fel și pe cele vechi și pe cele noi) erau o frecție la un picior de lemn... am avut plăcerea să conduc un Rathgeber cu booghiu și echipamente originale și era să zbor de pe linie cu el, că nu mă așteptam să accelereze așa repede.
Sistem ABS nu au nici V3A-urile noi... ce-i drept, cele cu chopper au un sistem de reducere a patinajului roților și a alunecării vagonului după oprirea roților, dar în niciun caz nu e vorba de ABS.
Când au venit Rathgeber aveam vreo 4 V3A-93, toate cu scaune de lemn.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sorinvoinea4ratt



Data înscrierii: 26/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2008
Mesaje: 27
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2007 08:15:40    Titlul subiectului: 82068

motivul pt care nu se inchid usile cand stai pe treapta (e valabil si pt Wegmann, Hansa, GTx) este ca sunt senzori pt prezenta vreunei persoane acolo sau pt flux pe usa. in momentul in care trec vreo 20sec fara a fi "deranjat" senzorul, usa se inchide.
revenind la rathgeber, cele "grasute" au ultima treapta mobila (ca un fel de pedala care revine in pozitia initiala, deci cu arc) pe care cand pui piciorul se apasa, cand il ridici (ai terminat de coborat/urcat din tramvai) se ridica, dar s-a sesizat prezenta ta acolo, iar usa mai ramane inca aprox 20sec deschisa.
la restul mentionate (plus altele daca mai cunoasteti) e senzor optic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 28 Aug 2007 15:46:09    Titlul subiectului: 82084

Si Rathgeber slabe au (avut) senzor de presiune, cel putin cele din Bucuresti. Pacat ca nu exista practic nimeni care sa stie acest lucru, asa ca toti injurau vatmanul daca li se inchidea usa in fata, dupa ce alergau ei dupa tramvai.
De mentionat ca la cele din Bucuresti numai usile remorcii si ultima usa a vagonului motor foloseau acest sistem automat (inclusiv comanda de deschidere a usii, inainte de statie). Restul usilor erau comandata de vatman.

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 01 Sep 2007 22:46:12    Titlul subiectului: 82282

Și ușa 2 putea fi deschisă de către călători. Probabil faptul că ea se poate deschide de la vatman este o modificare URACistică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community