Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 22 Apr 2006 21:58:37 Titlul subiectului: Sisteme de închidere/deschidere a ușilor și micile incidente |
21162 |
|
Metroul e singurul vehicul din București unde se anunță așa ceva... "Atentie, se inchid usile..". Oricum, pe ramele noi (Bombardier) nu se poate închide ușa până nu se anunță acest lucru + sunetul de rigoare. La cele vechi însă, totul depinde de mecanic (de aia îmi plac ). Dar, trebuie totuși ținut cont că în ambele cazuri unul dintre mecanici (sunt 2 pe fiecare tren) coboară pe peron și îi spune celuilalt când să închidă ușile (ca să nu rămână călători în stație sau prinși în ușă). Nu sunt rare cazurile când se anunță de 2-3 ori ,,Atenție, se închid ușile" dar cum sunt mulți călători mecanicul nu închide ușile, ba chiar face anunțuri de genul ,,Vă rugăm folosiți toate ulile trenului, nu numai ușa 1" (anunțuri care se fac uneori și la RATB, de multe ori coboară șoferul/vatmanul din cabină și începe să urle...în puține cazuri zice la microfon (e și normal...că la Dac nu are microfon ) ).
La V3A modernizate dacă ușa prinde ceva fie se deschide (V3A-A3, V3A-93M, V3A-H), fie poți să o împingi cu mâna dacă ai puțină forță (V3A-93) însă ele au garituri destul de moi în vârf.
La Rathgeber e și mai simplu...dacă pui picorul pe treaptă, nu se închide ușa... iar dacă începe să se închidă și pui piciorul pe treaptă, ușa se retrage imediat. La aceste tramvaie ușile se închid automat după 15 secunde (deci vatmanul nu are nicio treabă...chiar dacă oamenii cărora le e lene să apese pe buton îl înjură pe vatman că li se închid ușile în nas).
La V2A și V3A nemodernizat (ambele tipuri de uși) e însă nenorocire...dacă te-a prins o ușă din aia și vatmanul nu a văzut, ăla ești...acolo rămâi până la stația următoare... la fel și la Rocar de Simon. La T4R însă, dacă ai ceva forță, poți forța manual ușa să te eliberezi(atunci când ești prins în ea).
La troleibuze e mai ușor...că ușile de Dac știm cu toții ce greu se închid.... iar ușile de Ikarus dacă în câteva secunde (nu știu exact câte) nu se închid complet, se redeschid, eliberându-l pe potențialul om prins în ușă.
La autobuzele Dac e destul de ușor să ieși din ușă... la Ikarus e cel mai nasol...dacă te prinde în ușă...o stație stai acolo (am văzut cazuri...).
La Daf nu știu cum e...nu prea folosesc Daf-urile și nici nu am văzut cazuri de oameni prinși în ușă la Daf (șoferi mai atenți?). |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Aug 2007 15:13:01 Titlul subiectului: |
81912 |
|
M-ar interesa, sistemele de inchidere/deschidere a usii soferului la fiecare vehicul in parte, cand soferul vrea sa urce in cabina vehicului (la capetele de linii). _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mihai158
Data înscrierii: 23/Aug/2007 Ultima vizita: 29/Noi/2011 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Aug 2007 15:32:56 Titlul subiectului: |
81915 |
|
La Mercedes Citaro am vazut ca mai are un buton cu care schima deschiderea usii I,Adica daca este inclinat intr-o parte se deschide usa din salon,iar daca este inclinat in partea cealalta se deschide usa soferului. _________________ iubesc ratbul |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Sâm 25 Aug 2007 16:37:56 Titlul subiectului: |
81921 |
|
La autobuzele DAF cand au sosit se deschideau ambele segmente ale usii din fata.Apoi cand soferii au inceput sa delimiteze zona de langa postul de conducere si-au instalat butoane cu care sa poata deschide doar un segment al usii.
Din afara usile se deschideau in felul urmator:
-LA HISPANO - in ultima gaura din stanga de la grila din bara fata existau butoanele
-LA CASTROSUA - sub grila fata
-LA ELVO - sub coltul din dreapta al barei fata _________________
|
|
Sus |
|
|
valeryu
Data înscrierii: 30/Mar/2008 Ultima vizita: 15/Apr/2024 Mesaje: 62 Locație: Bacau
|
Trimis: Vin 19 Dec 2008 13:31:41 Titlul subiectului: |
102742 |
|
In autobuzele Karosa Irisbus de la bacau este un sistem de avertizare la fiecare usa deasupra care tiuie cand autobuzul pleca cu usa deschisa ,insa am observat ca in ultimul timp nu mai functioneaza la nici un autobuz ,probail au fost dezactivate . |
|
Sus |
|
|
zzz
Data înscrierii: 26/Aug/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 913 Locație: Bacau
|
Trimis: Vin 19 Dec 2008 13:53:05 Titlul subiectului: |
102745 |
|
Au functionat pana nu demult dar cred ca au fost dezactivate pentru ca dureaza mult inchiderea lor iar unii soferii nu mai asteptau sa se inchida de tot si plecau, moment in care alarma pornea pana se inchideau usile. Asta cred ca e motivul pentru care au fost dezactivate. |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Vin 19 Dec 2008 14:22:18 Titlul subiectului: |
102749 |
|
In Bucuresti Rocarurile si cred ca si Dafurile aveau un sistem care nu premitea deschiderea usilor pana autobuzul nu se oprea de tot,iar autobuzul nu pleca pana usile nu se inchidea, insa aceste sisteme au disparut cu timpul prin simplul fapt de dispariie a releului,dar si prein faptul ca soferiilor nu le placea acest sistem prin faptul ca usile se deschideau foarte greu si se inchideau la fel(aici ma refer la comanda pe care o primeau usile dim momentl apasari butonului).La Mercedes Citaro este acel sistem iar acesta camd este apasat butonul de deschidere a usilor si masina este inca im miscare masina este franata brusc(de pune in cap)iar la plecare masina nu pleaca pana ce nu se inchid usile si nu se inalta masina. _________________
|
|
Sus |
|
|
micul_sofer
Data înscrierii: 30/Apr/2007 Ultima vizita: 25/Feb/2024 Mesaje: 16 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 23 Dec 2008 00:34:22 Titlul subiectului: |
102897 |
|
La Cluj, cand s-au adus Irisbusurile (si troleibuze si autobuze), era un sistem care impiedica inchiderea usilor daca erau oameni in usa: deasupra era un senzor si daca te miscai pe sub el, chiar daca usa mai avea un pic sa se inchida, usile se redeschideau automat. Din cauza ca pierdeau timp si pentru ca erau multi care tot fluturau mana, sau cand era aglomeratie nici nu se inchideau usile, soferii cred ca au dezactivat acest sistem. |
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 25 Dec 2008 14:08:55 Titlul subiectului: |
103018 |
|
Cand s-au adus tramvaiele GT4,GT6 SI GT8 in Arad, calatorii nu erau obisnuiti cu faptul ca usiile tramvaielor nu erau inchise de catre vatmani, ci se inchideau automat. De aceea, foarte des puteau fi auzite multe reclamatii (mai mult sau mai putin jignitoare, departe de a fi niste critici constructive) aduse vatmanilor mai pentru nimic. Ceea ce este si mai suparator, il reprezinta faptul ca am mai intalnit astfel de cazuri nu cu foarte mult timp in urma. Am observat ca nu la toate GT4-urile se inchid usiile dupa o anumita perioada de timp. Mi-ar putea explica cineva cum de totusi se intampla treaba aceasta si cel mai probabil daca sunt programate(?) sa se inchida dupa cateva secunde? In cazul GT4-urilor, nu sunt probleme mari deoarece cand calatorul calca pe dreapta usii, usa vagonului se deschide automat din nou . |
|
Sus |
|
|
|