Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Columbia, Bogota : Troleibuze

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> America
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2007 23:27:33    Titlul subiectului: Columbia, Bogota : Troleibuze 82355

Capitala Columbiei a beneficiat de troleibuze pe parcursul a 44 de ani.
In cadrul acestui subiect am sa dezvolt istoria troleibuzelor din Bogota pornind de la un material scris de Allen Morrison si descoperit la http://www.tramz.com

-> primele 20 de troleibuze care au functionat in Bogota au fost construite de Canadian Car & Foundry din Ontario, Canada, in anul 1947. Poza prezentata mai jos a fost realizata de Edward C. Piercy in 1951 si infatiseaza un troleibuz model T44, TMB 17:



T44.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.62 kb
 Vizualizat:  de 29034 ori

T44.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2007 23:40:12    Titlul subiectului: 82356

Intre anii 1956 si 1959 se achizitioneaza 70 de troleibuze "second-hand" din S.U.A.:
-> 10 troleibuze Pullman din Greenville, Carolina de Sud (1956);
-> 10 troleibuze Brill din Baltimore, Maryland (1957);
-> 20 troleibuze Brill si 30 troleibuze Marmon-Herrington din Kansas City, Missouri (1959).

Operatorul de transport in comun care detinea troleibuzele, Empresa Distrital de Transportes Urbanos (EDTU), a construit intre 1959 si 1960 un nou garaj pentru cele 90 de troleibuze.

In anul 1967 EDTU achizitioneaza 100 de troleibuze ZIU-5 din Uritsky, (fostul) U.S.S.R. care au primit numere de parc de la 600 la 699 (seria 6xx). Pozele prezentate mai jos au fost realizate in 1978 si infatiseaza:
1. troleibuzul ZIU-5 cu numarul de parc 640;
2. troleibuzul ZIU-5 cu numarul de parc 609;
3. troleibuzul ZIU-5 cu numarul de parc 669.



640.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.06 kb
 Vizualizat:  de 29033 ori

640.jpg



609.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.75 kb
 Vizualizat:  de 29033 ori

609.jpg



669.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.48 kb
 Vizualizat:  de 29033 ori

669.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2007 23:49:32    Titlul subiectului: 82357

In anul 1974 E.D.T.U. cumpara un lot de 118 troleibuze ZIU-9 tot din Uritsky, (fostul) U.S.S.R. Aceste troleibuze au avut numerele de parc cuprinse intre 2000 si 2118 (seria 2xxx). Pozele prezentate mai jos au fost realizate de Barry Blumstein:
1. troleibuzul ZIU-9 cu numarul de parc 2006;
2. troleibuzul ZIU-9 cu numarul de parc 2007;
3. troleibuzul ZIU-9 cu numarul de parc 2012;
4. troleibuzul ZIU-9 cu numarul de parc 2017;
5. troleibuzul ZIU-9 cu numarul de parc 2068.



2006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.07 kb
 Vizualizat:  de 29032 ori

2006.jpg



2007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.5 kb
 Vizualizat:  de 29032 ori

2007.jpg



2012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.26 kb
 Vizualizat:  de 29032 ori

2012.jpg



2017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.6 kb
 Vizualizat:  de 29032 ori

2017.jpg



2068.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.43 kb
 Vizualizat:  de 29032 ori

2068.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Sep 2007 23:55:39    Titlul subiectului: 82358

In anul 1982 E.D.T.U. cumpara 48 troleibuze DAC 112 EM din Romania. Aceste troleibuze au avut numerele de parc cuprinse intre 001 si 048.
In prima poza este prezentat un ZIU-9 urmat de doua DAC-uri 112 EM.
Cea de-a doua poza prezinta troleibuzul DAC 112 EM cu numarul de parc 003.



ZIU si DAC-uri.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.6 kb
 Vizualizat:  de 29031 ori

ZIU si DAC-uri.jpg



003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.46 kb
 Vizualizat:  de 29031 ori

003.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2007 00:04:38    Titlul subiectului: 82359

Trei ani mai tarziu (1985) E.D.T.U. achizitioneaza din Romania 8 troleibuze articulate, cu numerele de parc cuprinse intre 201 si 208. Aceste troleibuze nu au fost utilizate niciodata pe traseele locale! Se pare ca au existat neintelegeri referitoare la sistemul de plata si repartizare a soferilor pentru aceste troleibuze...
Decizia E.D.T.U. de a pastra cele 8 articulate in garaj pare pripita.
In poza de mai jos este prezentat troleibuzul DAC 117 EM cu numarul de parc 204.



204.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.98 kb
 Vizualizat:  de 29030 ori

204.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2007 00:20:11    Titlul subiectului: 82360

La sfarsitul anilor '80 incep sa apara defectiuni majore la troleibuzele E.D.T.U.-ului. Din cele 250 de troleibuze doar 80 erau functionale iar o parte din reteaua de alimentare urbana a acestora era intrerupta. O echipa de ingineri rusi trimisa la Bogota a considerat ca troleibuzele pot fi reparate. Cu toate acestea E.D.T.U. - ajunsa intre timp falimentara - se dizolva in a doua jumatate a anului 1991.
Cea din urma zi de functionare a ultimului troleibuz apartinand E.D.T.U-ului a fost 15 august 1991.
Dupa dizolvare, troleibuzele au fost abandonate pe un teren aflat la 40 kilometri departare de oras (unde se pot observa si in prezent). Cele 8 troleibuze articulate de provenienta romaneasca au fost "parasite" fara ca macar sa fi circulat vreodata pe traseele locale...
Poza de mai jos dateaza din anul 1996 si infatiseaza o parte din troleibuzele abandonate...



Abandonate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.31 kb
 Vizualizat:  de 29029 ori

Abandonate.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andreirosu14



Data înscrierii: 02/Feb/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 393
Locație: Craiova, Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2017 22:09:48    Titlul subiectului: 190975

Depoul de troleibuze din Bogota: 2012 vs 2017.
Prima poza este preluata de pe forumul Transira, multumita utilizatorului FBW58, iar cea de-a doua este a mea.



Troleibuze Bogota.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.69 kb
 Vizualizat:  de 20229 ori

Troleibuze Bogota.jpg



56366e6e6egh.png
 Descriere:
asa arata in 2017, troleibuzele au fost casate iar cladirile din jurul depoului au fost demolate.
 Mărime fișier:  1.97 MB
 Vizualizat:  de 20228 ori

56366e6e6egh.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 12 Iul 2017 16:09:20    Titlul subiectului: 191065

Deci au taiat troleibuzele... Oricum, saracele de ele, au stat destul acolo, prea le-a chinuit timpul...

Insa iata ca un troleu a fost salvat, nu este DAC, este un ZIU. Ma incanta initiativa, asa putem face si noi. Se pare ca fostul 2088 a devenit... Coffe Trolleybus!!! Laughing Razz

Iata si link-ul: http://tramz.com/co/tc/tc.html



tc02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.23 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc02.jpg



tc03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.93 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc03.jpg



tc04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.1 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc04.jpg



tc05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.77 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc05.jpg



tc06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.04 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc06.jpg



tc09.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.96 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc09.jpg



tc11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.51 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc11.jpg



tc13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.98 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc13.jpg



tc14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.54 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc14.jpg



tc15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.74 kb
 Vizualizat:  de 20180 ori

tc15.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 12 Iul 2017 16:14:04    Titlul subiectului: 191066

Acum inca o serie de poze, o parte din interior:


tc16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.22 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc16.jpg



tc21.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.98 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc21.jpg



tc22.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.27 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc22.jpg



tc24.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.81 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc24.jpg



tc26.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.37 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc26.jpg



tc27.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.39 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc27.jpg



tc30.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.88 kb
 Vizualizat:  de 20178 ori

tc30.jpg



Sistemul interesant.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.85 kb
 Vizualizat:  de 20177 ori

Sistemul interesant.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2017 15:57:03    Titlul subiectului: 191109

Mi-ar fi placut ca sa ramana un Dac. Si inca imi dau pumni ca nu am avut bani cand au scos la vanzare 117E. Erau cam jerpelite dar erau nerulate practic (doar vre-un an de circulatie). Erau 500 de dolari insa transportul erau problematic (fiind troleu) si vama, lasa ca Columbia nu are relatii cine stie ce cu SUA.

Cel putin avem acum o poza cu "rotiseria" aia cand ajung sa proiectez pe CAD Dacurile.

Totusi Ziu imi pare trist asa, ramas singur, fara retea, ajuns cafenea. Cu toata impingerea sprea eco asta sau basta, se renunta la trolee in masa in lume.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2017 01:05:43    Titlul subiectului: 191124

A avut loc un mare conflict intre soferii de troleibuze in perioada in care au sosit articulatele, conflict pornit din dorinta de a se acorda salarii mai mari pentru cei care le conduc pe cele cu burduf, fiind mai "greu de condus" decat cele scurte. Dar nu cred ca acesta este singurul motiv pentru desființarea transportului electric din Bogota. Sa nu uitam ca și acolo este multa saracie.

Cel care l-a reparat pe 2088 cu siguranta este iubitor de ZIU. In plus, sa nu uitam ca DAC-urile au ajuns acolo prin anii '80, pe cand ZIUri circulau si prin anii '70 pe acolo... Deci aveau mai multa traditie.

Ca si o mica observatie: ZIU si cu TV 20 sunt asemanatoare daca le privim din fata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2017 17:27:47    Titlul subiectului: 191127

Ce s-au construit la noi - MTD si TV au fost copiate dupa modele sovietice (caroserie si/sau partea tehnica). "
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Vin 22 Sep 2017 06:17:42    Titlul subiectului: 191732

Rocar a scris:
Deci au taiat troleibuzele... Oricum, saracele de ele, au stat destul acolo, prea le-a chinuit timpul...

Iata si link-ul: http://tramz.com/co/tc/tc.html


Repostez doua din imagine unde se vad Dacuri inca intregi. Cand au fost facute pozele? Ma intreb oare daca mai rezista vre-unul chiar daca au fost valorificate...

In poza tc02 sunt 7 Dacuri (6 sigur) si in tc04 este unul. Geamul din spate este sigur de 112EM si nu Ziu. Ziul are montantul acela gros in spate. Bine ca si Dacul are montantul mai gros decat cele obisnuite, dar nu chiar asa ca la Ziu.

Plus dungile la Ziu sunt imediate sub geamuri, si la Dac sunt sub chederul lateral. In poza se vede tabla alba, deci dungile sunt mai jos, adica e Dac.

Scaunele (chenarul de teava indoita) sunt de Ziu dar una din ele cred ca ar fi de Dac, dar e greu de zis. (Nu am marcat-o in poza ca nu sunt sigur)



tc02a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.8 kb
 Vizualizat:  de 19263 ori

tc02a.jpg



tc04a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.47 kb
 Vizualizat:  de 19263 ori

tc04a.jpg



_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2017 21:22:14    Titlul subiectului: 192863

Mai postez niste poze facute in 2007 si 2011(cele cu articulatul 209). Prima parca ar fi un tablou...

S-au degradat DAC-urile, dar parca nu precum 3713 din Bucuresti... Cred ca au folosit materiale mai bune pentru ca le exportau. Sau finisajele au fost mai calitative.

http://www.tramz.com/co/bg/b/be.html



c12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.27 kb
 Vizualizat:  de 18526 ori

c12.jpg



c06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.72 kb
 Vizualizat:  de 18526 ori

c06.jpg



c11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.28 kb
 Vizualizat:  de 18526 ori

c11.jpg



c10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.47 kb
 Vizualizat:  de 18526 ori

c10.jpg



c13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.78 kb
 Vizualizat:  de 18526 ori

c13.jpg




Ultima modificare efectuată de către Rocar la Joi 21 Dec 2017 21:33:18, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2017 21:30:19    Titlul subiectului: 192865

Poza cu un articulat in 3 usi, interesant cum este plasata cea de-a treia usa. Lasandu-l in numai 3 usi, au mai creat loc pentru inca vreo doua duble banchete (4 locuri).

Poze din 1987 si 1988.

http://www.tramz.com/co/bg/b/be.html



c03b.jpg
 Descriere:
1988
 Mărime fișier:  94.92 kb
 Vizualizat:  de 18523 ori

c03b.jpg



c04.jpg
 Descriere:
1987
 Mărime fișier:  58.43 kb
 Vizualizat:  de 18523 ori

c04.jpg



c05.jpg
 Descriere:
1988
 Mărime fișier:  50.34 kb
 Vizualizat:  de 18523 ori

c05.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 23 Dec 2017 00:38:01    Titlul subiectului: 192881

Asta era un fel de standard nescris, neruglamentat dictat de practica, mai ales in Ameica de Nord. Trei usi cat se poate de echidistante.

Unul din ele (posibil 2) au fost refuzate si au ajuns la RATT si sunt poze facute de Dl Bucsan, cu parca 6 (sau 5, in fine).

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 1235
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 31 Dec 2017 14:30:27    Titlul subiectului: 193036

Am gasit o poza cu articulatele noastre, din spate! De mult o cautam...
Observam ca luneta era normala, ceea ce inseamna ca lada de conectori nu se mai afla in spate, ci probabil tot ca si la cele din Romania, spre fata.

Aratau cam urat, dar asta din cauza murdariei, nicidecum a uzurii, intrucat documentarul este facut in 1985... In dreapta este un DAC 112 E, mult mai curat!



DAC 117 E in La Guerra del Centavo, Documentary, 1985.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.05 kb
 Vizualizat:  de 18303 ori

DAC 117 E in La Guerra del Centavo, Documentary, 1985.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 02 Ian 2018 03:36:23    Titlul subiectului: 193073

Mai sunt poze cu 117E din spate, dar nu am drepturi de a posta. Insa sunt online.

Despre lada, nu stiu pe moment unde era plasata dar nu cred ca e in fata.

Despre articulare, erau murdare desi practic noi si nerulate ca soferii au facut greva si voriau spor de articulat, si in final nu au mers mult. Apoi au desfiintat troleul si gata.

Tare pacat de ele. Cred ca erau cele mai bine finisate trolee facute de Autobuzul. Ce diferenta faca cand ai toate chedarele chromate si bine facute.

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> America Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community