Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind transportul in comun de suprafata
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
gabinaum25



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2011
Mesaje: 18
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 18:04:37    Titlul subiectului: 56487

Cam asa stau lucrurile cand unii "se pun in unghii" si practic impiedica fluidizarea si modernizarea transportului in comun

http://www.cronicaromana.ro/luxul-si-paduchii-de-lemn-fac-echipa-buna-la-ratb.html

Luxul si paduchii de lemn fac echipa buna la RATB
Eugenia Popescu

Circ de zile mari in jurul unui tramvai care (nu-i mirare!) exista doar in mintile autoritatilor locale. Deocamdata! Ramasi in pana de subiecte, consilierii municipali, staful RATB, Primaria Capitalei si mereu tanarul si nelinistitul Vanghelie de la “5” s-au incaierat la sfarsitul saptamanii din pricina unui proiect vechi de... 4 ani! Proiectul prevede angajarea unui imprumut de la Banca Europeana de Investitii, in vederea reintroducerii unei linii de tramvai pe Soseaua Panduri, linie desfiintata pe vremea lui Ceausescu, o data cu construirea Casei Poporului. Scandalul, ca orice scandal care se respecta, are si sustinatori si protestatari, ca altfel nu se poate! 3.000 de persoane (pe numaratelea, sustine Vanghelie), locatari din zona, resping proiectul pe motive ecologice, dar si logice. “La 200 de metri mai incolo, pe Sos. Progresului, exista o linie de tramvai functionala, rapida si buna”, zic oamenii. Vanghelie le tine isonul, descoperind ca “daca s-ar introduce tramvai pe Panduri, strada s-ar taia in doua...”. O nemultumire mai mare nici ca se putea... In consecinta, cat timp va fi domnia sa primar, strada va ramane asa cum e - una si buna. De tramvai nici vorba! RATB isi sustine demersul aruncand in lupta un sondaj. Contestat insa pe motiv de... nereprezentativitate!!!, “deoarece a fost facut cu persoane care se aflau in trecere prin zona si nu cu cei care locuiesc acolo”. Sfidand “evidenta”, RATB a inceput deja lucrarile la intersectia Str. Panduri cu Calea Rahovei. In replica, Vanghelie a iesit la sfarsitul saptamanii in strada, marsaluind alaturi de o mana de riverani. El a promis ca va dispune sistarea lucrarilor, lipsite si asa de autorizatie de constructie. Incinsi bine, locuitorii strazii Panduri au prezentat in final si argumentul forte: punctul de vedere al institutiei prezidentiale care ii indeamna pe consilierii municipali sa-si aplece urechea la glasul multimii atunci cand purced la investitii de amploare, cum e si cea de pe Panduri. Acest razboi purtat in strada s-a consumat la “cateva sute de metri “(ca sa preiau si eu ceva din spiritul revoltei) de str. Trafic Greu, la locul de intalnire cu Calea 13 septembrie. De aici pana la capatul dinspre Ghencea al asa-zisului metrou usor 41, circula un singur tramvai. Pe “47”, caci despre el este vorba, se lupta zilnic sute de oameni. Aparitia lui este primita cu vii si indelungi aplauze dupa zeci de minute bune de asteptare. Daca ai norocul sa stai cu ferestrele la strada, stii si cand sa cobori in statie: atunci cand pe refugiu se strang cam o suta si ceva de oameni, bagati unii in altii de teama sa nu dea pe-afara in drumul masinilor. “Coboara, mama, ca s-a strans lumea,” striga soacra-mea din sufragerie, aflata de mai bine de o ora pe post de controlor de trafic. Abia atunci poti pune urechea la pamant sa simti trepidatia ravnitului “47”. Cel mai scump la vedere tramvai din toate cate au fost, sunt si vor fi vreodata in depourile RATB. Cam asa se pun problemele, atunci cand se pun pe bune. Restul sunt mofturi. Imprumuturi de la banci mondiale, investitii grandioase (incepute, intre noi fie vorba, in miez de iarna!!!), scandaluri cu substrat politic, argumente ecologice, rezolutii prezidentiale si alte chestii de casa mare. Pe ulita noastra - ca astia suntem, domnilor! - e nevoie de altceva, daca acest lucru intrereseaza pe cineva. In cazul de fata, ar fi vorba de suplimentarea cu cateva tramvaie a liniei 47. Si daca tot ne aflam in ograda Primariei, am cere si refacerea carosabilului de pe portiunea cuprinsa intre str. Drumul Sarii - Antiaeriana si Bdul Ghencea. O fi mult, o fi putin, noi, amarastenii, asta vrem. In rest se apropie alegerile locale si in aer miroase a praf de pusca. Parerea noastra!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 02:17:32    Titlul subiectului: 000 59157

Romania Libera,
Doar 80% din cererea de transport, acoperita
RATB va achizitiona 540 de autobuze, 100 de troleibuze si 50 de tramvaie Vineri 17 Martie 2006
In cursul acestui an vor fi aduse in Bucuresti 400 de autobuze Mercedes si inca 100 de autobuze in 2007, in baza contractului semnat cu firma germana Evobus Citaro Gmbh la sfarsitul anului trecut. Cele 40 de autobuze IVECO primite ca donatie de la Primaria din Milano vor fi folosite pentru suplimentarea capacitatii de transport in Bucuresti, pe rute solicitate de calatori, care sa faca legatura intre gara si aeroport sau intre zona de sud si cea de nord a orasului
. - Sa insemne asta 381, 78x (gara aeroport) ?
RATB va mai cumpara in acest an 100 de troleibuze si 50 de tramvaie cu fonduri de la bugetul local. Licitatia pentru troleibuze va fi organizata in trimestrul al II-lea, iar cea pentru tramvaie in trimestrul al III-lea. Noile mijloace de transport vor fi trimise pe trasee in 2007-2008. Daca vor exista fonduri suplimentare de la bugetul local, regia va putea achizitiona mai multe autovehicule decat si-a programat. Noile mijloace trebuie sa indeplineasca anumite cerinte tehnice, si anume: podea coborata, facilitati pentru persoanele cu handicap, sa respecte conditiile de mediu impuse de legislatie, sa prezinte siguranta in exploatare si un grad ridicat de confort. Un tramvai care indeplineste aceste conditii costa aproape doua milioane de euro, iar un troleibuz intre 220.000 si 230.000 de euro. - Ca o comparatie, cele 500 de mercedesuri au costat 94 mil eur, adica 188.000 eur un autobuz
Achizitionarea unor noi mijloace de transport in comun este necesara in conditiile in care 70% din troleibuze au norma de viata depasita, - Ma insel sau asta ar insemna ca 415T-urile ar fi bune de casat?... dar deja ne-am obisnuit cu greselile in articolele de genul asta - iar unele tramvaie sunt de 30-40 de ani in exploatare, a precizat Gh. Aron, directorul general al RATB.
In prezent in Bucuresti circula 1.480 de autovehicule RATB, dintre care 395 de tramvaie, 240 de troleibuze si 845 de autobuze. Gradul mediu de uzura este de 82%.
Pe masura introducerii in exploatare a celor 540 de autobuze, 100 troleibuze si 50 de tramvaie noi, vor fi retrase treptat din circulatie mijloacele de transport uzate, iar costurile se vor reduce. De asemenea, se va mari capacitatea de transport, vor creste incasarile si se vor imbunatati conditiile de transport.
Un articol de Autovehiculele de pe cele 101 linii RATB de transport in comun asigura doar 80% din cererea de transport existenta in prezent in Capitala. Conducerea RATB a anuntat ca pana la sfarsitul acestui an va rezolva problema prin dotarea regiei cu noi mijloace de transport
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Aug 2006 22:15:38    Titlul subiectului: 00000 63553

O licitatie interesanta pe siteul RATB:

gaz petrolier lichefiat pentru aragaz
Organizator: R.A.T.B. cu sediul in B-dul Dinicu Golescu nr.1, sect.1, tel/fax:313.67.49
Procedura aplicata: licitatie publica deschisa / repetare
Natura si cantitatea produselor: gaz petrolier lichefiat pentru aragaz
Cod CPSA: 2320.21
Data limita depunere ofertelor: 06.09.2006, ora 9,30 / RATB
Data si ora deschiderii ofertelor: 06.09.2006, ora 10 / RATB
Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului: pretul cel mai scazut
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 16:07:28    Titlul subiectului: 64153

Via Capital am aflat ca Veolia Transport (marca comerciala Connex) este interesat(a) - printre altele - de RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Sep 2006 14:12:56    Titlul subiectului: 500 64197

Ăștia gândesc când scriu articolele?: Laughing
http://www.gardianul.ro/2006/07/25/societate-c12/bucurestenii_circula_cu_h_rburi_care_trebuiau_casate_de_ani_buni-s82039.html
Bucurestenii circula cu hârburi care trebuiau casate de ani buni
Primaria a topit milioane de euro pe vehicule poluante si second-hand
25.07.2006
Municipalitatea promite in fiecare an conditii europene de transport in comun in Capitala, insa modul in care se circula in Bucuresti cu vehiculele RATB aminteste mai degraba de inceputurile transportului de persoane de la noi. Aproape jumatate din parcul auto al RATB ar fi trebuit casat de mai multi ani pentru siguranta calatorilor.
Pentru bucuresteni este din ce in ce mai periculos sa foloseasca mijloacele de transport in comun de suprafata din cauza starii de degradare in care se afla cele mai multe vehicule din parcul auto al Regiei de Transport Bucuresti. Cele mai uzate sunt tramvaiele care, desi au o durata de viata mult mai mare decat cea a autobuzelor sau troleibuzelor, ar fi trebuit trimise la fier vechi. Printre epavele cu care bucurestenii se duc la serviciu, cele care pot pune oricand viata calatorilor in pericol sunt tramvaiele de productie romaneasca V2A, fabricate la inceputul anilor ’70 si care au inregistrat cele mai multe acccidente pe liniile din Capitala. Ultimul eveniment nefericit s-a consumat la inceputul lunii iulie cand un V2A, de pe linia 27, s-a rupt in doua dupa ce a sarit de pe sine la intersectiaSoselei Mihai Bravu cu Calea Vitan. Ancheta demarata de specialistii RATB a scos la iveala faptul ca de vina a fost un „obiect strain“, posibil o piatra, care ar fi schimbat traiectoria vehiculului, si nu vechimea tramvaiului si a caii de rulare. Regia de Transport Bucuresti detine circa 45 de asemenea vehicule, din care numai vreo 30 mai sunt operabile. Ca sa nu cumpere altele noi, Primaria prefera sa le „modernizeze“ in tara din trei in trei ani. Sub pretextul ca vor sa economiseasca bani, edilii cheltuiesc triplu pentru peticirea unui tramvai (care poate costa si 500.000 euro), decat pentru achizitionarea unuia nou (1-1,5 milioane euro). In plus, in Bucuresti mai ruleaza alte 47 de tramvaie V3A, intrate in circulatie in 1984, 241 de V3A modernizate la uzina de reparatii a RATB intre anii 1993-2005, peste 70 de tramvaie Tatra T4R, cumparate inca din 1975, dar si 12 aparate second-hand Rathgeber, donate de nemti municipalitatii in 1998. Toate acestea au o durata normala de viata de cel mult 14 ani, dar cele mai multe dintre ele ruleaza si acum in Bucuresti.

Afacerea cu autobuze
Transportul in comun in Bucuresti a cunoscut o schimbare radicala abia dupa 1989 cand la mare cautare erau autobuzele Ikarus, produse peste granita la vecinii unguri. Primaria generala a achizitionat atunci cateva sute de astfel de masini, insa azi au mai ramas in functiune circa 147. In paralel, societatea Rocar SA Bucuresti a alimentat, pana cand a intrat in faliment, Bucurestiul cu autobuze care, peste ani, nu au mai facut fata concurentei ridicate de noile vehicule achizitionate din afara la preturi colosale, cum sunt autobuzele DAF sau Rocar de Simon, cumparate de municipalitate incepand cu 1993 si pana in 1999. Nota de plata achitata de Primarie, in aceasta perioada, depaseste 80 milioane de dolari pentru cele aproape 600 de autobuze DAF si Rocar. Dar afacerea cea mai banoasa pentru Capitala s-a consumat la finele anului trecut cand municipalitatea a semnat contractul de aproape o suta de milioane de euro cu societatea Evo Bus GmbH pentru cele 500 de autobuze Mercedes Benz (188.000 euro bucata) care vin in rate in Bucuresti pana la finele lui 2007. Contractul cu nemtii de la Evo Bus a fost pagubos pentru Capitala inca de la inceput din cauza ca specialistii care au analizat oferta depusa de reprezentanta Mercedes nu si-au dat seama ca sistemul de ventilatie al noilor autobuze nu va face fata regimului de transport public din Bucuresti. Asa ca Primaria va mai cheltui 4 milioane de euro din bani publici pentru dotarea corespunzatoare a vehiculelor cu aer conditionat. Daca cele 91 de aparate care ruleaza in prezent pe strazile din Bucuresti sunt dotate cu motoare la standarde euro, celelalte vehicule care compun parcul auto al RATB sunt adevarate bombe ecologice din cauza substantelor poluante pe care le emana.
Primaria va cheltui anul acesta inca aproape 100 milioane RON pentru achizitionarea a 100 de troleibuze, dar care vor circula prin Bucuresti abia in 2007.
Dan L. Brumar

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Sep 2006 07:53:17    Titlul subiectului: st 64354

"Bucharest en dix mots" in RATB
INEDIT Vineri, 15 septembrie, la ora 18.00, va avea loc vernisajul expozitiei "Bucharest en dix mots". Evenimentul va avea loc la galeria UNA a Universitatii Nationale de Arte. Dupa doua saptamani, expozitia va continua (2 - 15 octombrie) la rectoratul de limba franceza al Universitatii Bucuresti. Din 25 septembrie, timp de trei saptamani, expozitia se va muta in autobuze, troleibuze si tramvaie. Mai multe informatii: www.artlink.org.ro
Sursa : Compact Romania

Deci e posibil sa avem tramvaiul Popescu la strada ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rodeo



Data înscrierii: 15/Aug/2006
Ultima vizita: 24/Iun/2020
Mesaje: 24
Locație: Ramnicu Sarat

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 10:26:39    Titlul subiectului: 64550

Pe RealitateaTV, azi dimineata s-a citit un mesaj anonim al unui angajat RATB in functia de sofer de autobuz care denunta faptul ca a dat 500€ spaga pentru angajare si ca toti soferii contribie lunar cu 500mii-1milion ca sa nu aiba probleme cu sefii. Neoficial, e cineva care sa confirme aceasta stare de fapt? (perfect plauzibila dupa moravurile din Romania de azi...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 12:21:45    Titlul subiectului: 64551

Eu de cind sunt la RATB nu am dat la sefi nici un leu.
Probabil un simbure de adevar umflat de ziaristi, sau e vorba de banii dati la mecanici sa scoata piese care oficial nu sunt in magazie...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2006 20:27:52    Titlul subiectului: gngfngfn 64861

Va prezint un editorial din revista TRANZIT numarul din octombrie 2006
"Vin investitorii peste noi
Transportul de călători este într-un continuu proces de dezvoltare și modernizare, așa cum recunosc și reprezentanții autorităților din domeniu. În plus, este vizibilă preocuparea a tot mai mulți operatori pentru updatarea parcului auto în conformitate cu prevederile care vor intra în vigoare începând cu noul program de transport, dovadă interesul tot mai mare pentru autobuze de capacitate medie, care oferă o soluție de mijloc între microbuz și autobuzele de 12 m lungime și un preț pe măsură.
Problema care se pune însă este dacă vom fi gata, și, mai exact, câți vor fi gata la momentul noilor alocări de trasee interjudețene - aici sunt cele mai mari probleme, majoritatea dintre acestea având peste 200 km. Iar fără achiziționarea treptată, din timp, a mașinilor, este mai greu să le cumperi pe toate o dată. Mulți operatori se bazează încă pe faptul că lucrurile se mai pot schimba până în 2008 din punct de vedere legislativ, așa cum s-au produs mai multe modificări în lege în ultima perioadă, dar, de această dată, autoritățile par să nu-și mai schimbe deciziile.
Parcă ne și vedem cu doar câteva luni înainte de ședința de atribuire în căutare de vehicule. Iar atunci va interveni principala problemă, timpul de livrare, soluția, în disperare de cauză, fiind să achiziționăm ce prindem și ce corespunde, în același timp, directivei 2001/85.
Dar până în 2008 mai avem de trecut un hop: integrarea în UE, nu mai departe de începutul anului viitor. Deși autoritățile ne asigură că liberalizarea pieței de transport nu îi va afecta pe operatorii autohtoni, nu trebuie să ne culcăm pe o ureche. Este adevărat că punctajul este cel care face, până la urmă, diferența între competitori, iar în condițiile în care criteriul referitor la confortul și numărul de stele al vehiculului a fost scos din calcul la atribuire, rămânând vechimea neîntreruptă pe traseu și forma de proprietate asupra mașinilor, la care se mai adaugă vechimea acestora, operatorii români chiar nu prea au motive de îngrijorare.
Totuși, dacă nu suntem eliminați de pe piață de concurența puternică a firmelor străine, se pare că vom avea posibilitatea să ne scoatem singuri din activitate, de bună voie. Și asta pentru că nu este exclus ca piața de transport să fie asaltată, după 1 ianuarie 2007, de investitorii în transporturi. Începutul a fost deja făcut, grupul Veolia, divizie a gigantului francez Veolia Environnement, fiind interesat de începerea activității pe piața românească. Se pare că Veolia este unul dintre cei mai mari operatori europeni de transport persoane, interesat de investiții în toate sectoarele de transport, nu numai rutier, ci și feroviar. Intențiile grupului francez se pare că sunt serioase, acesta manifestându-și interesul atât pentru liniile publice de RATB și metrou, cât și pentru CFR. În plus, au fost purtate discuții și cu mai mulți operatori privați cărora li s-a oferit să-și vândă afacerea. Astfel că, dacă până acum ne temeam că vor veni străinii peste noi, nu este exclus ca, la un preț bun, să-i aducem de bună voie. Și dacă vor achiziționa câteva firme de transport în care vor investi puternic, de aici până la a-i scoate de pe piață pe cei care au încercat să se mențină prin forțe proprii mai este doar un pas. Pe principiul „ești cu noi sau ești împotriva noastră“. Desigur, fiecare este îndreptățit să procedeze cum crede că este mai bine și, în condițiile în care criteriile ce trebuie îndeplinite de firmele de transport sunt din ce în ce mai stricte, nu este exclus ca mulți să dorească să se reprofileze spre o activitate care dă mai puține bătăi de cap. În același timp însă, să nu uităm că dacă le dăm străinilor pâinea și cuțitul riscăm să ajungem, și pe segmentul transportului de persoane, o simplă piață de desfacere. Așa că mai bine încercăm să strângem rândurile și să dezvoltăm afacerea mai încet, dar cu resurse proprii. Nu este cazul încă să ne îngrijorăm. Cu toate acestea, și fără să intrăm în sfere naționaliste, odată ieșit dintr-o astfel de activitate, drumurile de întoarcere de închid.
Cristiana ȘOANCĂ "
sursa:http://www.traficmedia.ro/actual/tp_editorial.php
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2006 15:52:13    Titlul subiectului: bfbf 64998

Evenimentul Zilei,
Edilul Montrealului, invidios pe sinele noastre
27 Septembrie 2006
Dollores Benezic
In 1959, Montrealul avea 158 de km de linii de tramvai.
Crezand ca va satisface mai bine nevoia canadienilor de a se plimba cu masina personala, primaria a scos liniile de tramvai ca sa faca bulevardele mai largi.
"Am gresit. Azi, 38% din emisiile de gaze care produc efectul de sera vine de la autoturisme. Trebuie gasit un echilibru intre nevoile automobilistilor, transportul in comun si pistele pentru biciclete. Constat cu placere ca la dumneavoastra inca mai sunt multe tramvaie. Aveti o mare bogatie pe care trebuie s-o pastrati", s-a entuziasmat ieri Gerald Tremblay, primarul orasului Montreal.
"Si n-am aranjat nimic dinainte, va asigur", a completat primarul Adriean Videanu, fericit ca omologul sau canadian i-a sustinut teza conform careia sansa Bucurestiului la un trafic civilizat sta in incurajarea transportului in comun.
In Montreal traieste o importanta comunitate de romani, prin urmare, daca primarul Tremblay va decide sa reintroduca transportul cu tramvaiul, ii va face pe alegatorii sai de origine romana sa se simta ca acasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Emil
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 21 Oct 2006 13:12:56    Titlul subiectului: s 65426

RATB investeste 2 miliarde lei in infrastructura si parc auto
Necesarul de investitii pentru proiectele de infrastructura si de înnoire a parcului Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), în anii 2006 si 2007, se ridica la peste 2 miliarde lei, peste 77 la suta din aceste fonduri fiind alocate modernizarii infrastructurii de tramvai din Bucuresti, noteaza Rompres, citata de www.SMARTfinancial.ro.
"Fondurile necesare numai pentru înnoirea parcului RATB, în acest an si în 2007, depasesc 470 milioane lei. Acestea vor fi orientate catre achizitia celor 500 de autobuze Mercedes Citaro, dar si pentru alte 100 de troleibuze noi marca Astra si 100 de tramvaie", a declarat, pentru Rompres, Gheorghe Aron, directorul general al RATB.
In prezent, din cele 500 autobuze noi au fost livrate 260, urmand ca pana la finele acestui an sa soseasca 400 de autobuze, iar restul anul viitor. In ceea ce priveste achizitia celor 100 de troleibuze noi marca Astra, acestea vor fi livrate esalonat, 70 de bucati în 2007 si 30 de bucati în 2008. "Pentru achizitia unui numar de 100 tramvaie vom organiza o licitatie internationala la sfârsitul lunii noiembrie", a precizat Gheorghe Aron.
RATB a demarat în acest an cinci proiecte pentru reabilitarea infrastructurii de tramvai si de troleibuz, cu finalizare în 2007. Aceste lucrari se deruleaza de pe bulevardele Marasesti si Octavian Goga, pe liniile de tramvai de pe bulevardul Titulescu, soseaua Chitila, soseaua Progresul, precum si pe linia de troleibuz de pe Calea Vacaresti.
Potrivit directorului general al RATB, în 2007 vor demara alte opt proiecte de modernizare a infrastructurii de tramvai, fondurile necesare pentru investitii în infrastructura, în 2006 si 2007, ridicându-se la 1,6 miliarde lei.
Proiectele din 2007 vizeaza reabilitarea liniilor de tramvai de pe soseaua Mihai Bravu si Calea Vacaresti, de la Calea Vitan la Piata Sudului, si la Bucur Obor, pe bulevardul Ion Mihalache, pe strada Iacob Felix, pe linia de tramvai de pe Calea Calarasi si bulevardul Corneliu Coposu, pe strada Armand Calinescu, pe bulevardul Bucurestii Noi, de la Laromet la Soseaua Chitila, precum si pe linia de tramvai de pe calea Serban Voda, bulevardul Gh. Sincai, strada Nerva Traian.
Smart Financial
Sus
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 09:48:58    Titlul subiectului: htht 67207

500.000 euro pe un tramvai
Cativa angajati ai RATB mesteresc cate doi ani pentru a intoarce de la groapa uitarii tramvaiele de epoca. Din 1991 si pana acum, opt vagoane au fost restaurate, iar majoritatea au luat calea Vienei. In schimb, un colectionar i-a rasplatit pe romani cu o bijuterie de tramvai din 1926.
In 15 ani, au reusit sa reconstruiasca doar 15 tramvaie. Au lucrat in hala-muzeu, veche de peste 100 de ani, din centrul Capitalei. E o mare realizare, tinand cont ca restaurarea nu e principala noastra activitate, isi lauda echipa seful Atelierului Prototipuri si Restaurari, George Cazan.
Sunt doar cinci oameni, dar au transformat mormane de fiare in adevarate opere de arta. Prin mainile lor au trecut de la tramvaie trase de cai pana la garnituri romanesti din perioada interbelica. Valoarea unei astfel de jucarii e estimata de inginerul Cazan la peste 500.000 de euro. Pretul lor pleaca de la peste 100.000 de euro, dar un colectionar adevarat ar da pe ele si peste jumatate de milion de euro, afirma Cazan.
Pentru ei, adevarata comoara e vagonul donat in 1999 de un colectionar, Fleissner. A fost facut de vienezi in 1926 si a circulat pana in anul 1976, povesteste maistrul Ilie Bucur, cel mai experimentat dintre restauratori. O locomotiva de cel mult cinci metri, cu scaune din lemn, usi glisante si un stergator de parbriz manual, intruchipeaza tehnologia germana a anilor '20.
Acum, tramvaiul vienez de tip M este tinut pentru distractia mai-marilor in stat. Toate personalitatile politice ale vremii s-au plimbat cu el. Practic, oricine a fost la putere. Inginerul George Cazan ne arata dovada ca a fost restaurat de RATB, reprezentata de aceasta placuta asezata la loc de cinste in tramvai
http://www.libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=stire&sid=167954
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Dum 17 Dec 2006 21:25:09    Titlul subiectului: st 68215

VIDEANU: BUCUREȘTENI, MERGEȚI CU AUTOBUZUL!
Primarul Adriean Videanu nu mai vrea ca bucureștenii să vină cu mașinile la serviciu. El spune că locuitorii Capitalei ar trebui să folosească transportul în comun, în niciun caz mașina personală. Mai mult, Videanu vrea ca tarifele pentru parcările din București să fie diferențiate.
Primele două ore de staționare să coste puțin, iar următoarele să fie scumpe, ca să-i descurajeze pe șoferi. Astfel, crede primarul, traficul va fi redus considerabil în București.
Observator
Adăugat: 15 decembrie 2006
www.antena3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Vin 12 Ian 2007 01:41:10    Titlul subiectului: tw 43484

Un sfert din parcul RATB încalcă normele europene
Joi 11 Ianuarie 2007, 20:28
Aproximativ un sfert din autobuzele și utilajele aflate în parcul Regiei Autonome de Transport București sunt echipate cu motoare care încalcă normele europene de mediu.
Mijloace de transport urmează să fie scoase din uz în cursul acestui an, pe măsură ce se vor achiziționa altele noi.
Potrivit unei inițiative municipale, mijloacele de transport vechi, echipate cu motoare care nu respectă normele de mediu europene vor avea interdicția să circule pe străzile Capitalei începând cu anul 2008.
Conform unui comunicat RATB, în acest moment, aproximativ 74% din parcul regiei este format din autobuze care corespund, în mai mare sau mai mică măsură, normelor europene de emisii și zgomot.
Sursa: Realitatea TV
www.realitatea.net
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2007 21:33:06    Titlul subiectului: st 44158

Cu privire la armonizarea cu normele europene de mediu, Primarul General a anuntat intentia municipalitatii de a redacta un proiect de hotarare prin care sa se aplice recomandarea Uniunii Europene referitoare la reducerea poluarii in Capitala:
"Vom avea un pachet de masuri pe care municipalitatea le va introduce, undeva spre sfarsitul lunii februarie, legat de exigentele de mediu in privinta poluarii, fie ca vorbim de poluare fonica, fie cu noxe, de poluare in general. De exemplu, nu vom mai lasa sa circule in interiorul Bucurestiului autoturisme care au noxe peste un anumit nivel. Vom interzice, de asemenea, circulatia mijloacelor de tansport care produc zgomote peste un anumit nivel. Vom restrictiona toate aceste lucruri, astfel incât sa putem imbunatati indicatorii de mediu in Bucuresti. Restrictiile se aplica pentru toata lumea. Bucuresteanul cu masina neconforma trebuie sa o lase acasa. Celui din provincie, cu o astfel de masina, ii multumim pentru intentia de a veni in Bucuresti, insa nu va avea acces pe strazile Capitalei decât cu o masina care respecta normele de mediu. Nu pot sa compromit sanatatea a doua milioane de oameni pentru unul care vine cu o raba de 40 de ani si care ne asfixiaza pe toti."
Siteul PMB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhimede



Data înscrierii: 28/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2007
Mesaje: 57

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 12:23:02    Titlul subiectului: 44636

Doua treimi dintre autobuze au norma de exploatare depasita
RATB cumpara 700 mijloace de transport in comun noi
Joi, 25 Ianuarie 2007 - Un articol de Cristina Boiangiu - Romania Libera
Ikarus-urile sunt de mult depasite
In anii urmatori, bucurestenii vor calatori cu 700 de mijloace de transport in comun noi, care le vor inlocui pe cele vechi mentinute, in prezent, in exploatare de RATB. Pana acum, conducerea regiei nu a avut solutii pentru a scoate de pe trasee autobuzele, tramvaiele si troleibuzele foarte vechi, cu norma de exploatare indeplinita, pentru ca nu avea cu ce sa le inlocuiasca.
Din 2007, RATB va demara un program de achizitie a 500 de autobuze noi care vor fi livrate in termen de cinci ani. Furnizorul autobuzelor va fi stabilit prin licitatie, care urmeaza sa fie organizata de municipalitate. Parcul RATB de autobuze a mai fost innoit cu 400 de autovehicule noi achizitionate in 2006, la care se vor mai adauga inca 100 in cursul acestui an.Cumpararea de autobuze noi este o urgenta pentru RATB, care nu mai face fata conditiilor moderne de transport cu autovehiculele vechi. “Parcul de autobuze din dotarea RATB nu mai poate asigura mentinerea si cu atat mai putin dezvoltarea serviciului de transport in comun in conditii de siguranta si confort”, se arata in expunerea de motive la proiectul de hotarare prin care s-a aprobat cumpararea celor 500 de autobuze.
Modernizarea parcului, o prioritate a municipalitatii
In ultimii ani, parcul de autobuze s-a redus de la 1280 de autovehicule la 1188, iar doua treimi din numarul total au norma de exploatare indeplinita. Aproape 400 de autobuze marca Rocar sunt in exploatare de peste 10 ani, iar 30 marca Saviem au depasit 20 de ani de utilizare si ar trebui scoase din functiune si casate. De asemenea, autobuzele Ikarus au si ele norma de exploatare indeplinita, la fel si DAF-urile si o parte din Rocar-De Simon.
Mentinerea in exploatare a autovehiculelor vechi si cu grad de uzura determina cheltuieli de exploatare ridicate, ceea ce duce la cresterea subventiei necesare pentru transportul in comun.
Pretul mediu al unui autobuz nou este de 200.000 de euro, iar achizitia celor 500 de autobuze ar insemna o cheltuiala de 355 de milioane lei, dupa cum au estimat edilii.
Primarul Adriean Videanu a declarat ca prioritatea sa o constituie modernizarea parcului auto al RATB. “Este un obiectiv pe care il am, altfel nu vom putea rezolva problema traficului in Bucuresti, desigur, pe langa alte masuri complementare”, a afirmat Videanu. Acesta a afirmat ca doreste sa investeasca “atat cat va permite bugetul municipalitatii” pentru ca transportul public sa aiba o calitate la nivel european.
RATB va mai achizitiona 100 de troleibuze si va organiza o licitatie pentru cumpararea a 100 de tramvaie.

_________________
sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 07 Mar 2007 10:29:00    Titlul subiectului: 77276

"Soferul soferilor": http://libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=stire&sid=174342
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Sep 2007 08:00:49    Titlul subiectului: Știre despre camerele video din RATB 82991

Știre la orele dimineții pe ProTV: "Deși se laudă cu ele, camerele de supraveghere din vehiculele RATB nu înregistrează nimic".
Apoi ni-l prezintă pe dl Nicolau, purtătorul de cuvânt al RATB, care în același stil cu care ne-a obișnuit ne anunță că Poliția nu-i lasă să filmeze.
Reporterul Pro anunță că Poliția dezminte afirmațiile dlui Nicolau, însă purtătorul de cuvânt al milițienilor bucureșteni, Christian Ciocan, nici nu confirmă, nici nu infirmă: "Astfel de mijloace de supraveghere sunt binevenite"
Departe de datul la gioale dintre RATB și Poliție (sau manipulările ProTV, cum vor țipa unii) rămâne dezgustul călătorilor intervievați față de politica RATB vis-a-vis de călătorul bucureștean (o notă proastă totuși pt acei călători, pt că nu înțeleg utilitatea acestor camere video).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Lun 24 Sep 2007 10:50:03    Titlul subiectului: 82994

Da, si uite, ne mai intrebam de ce creste usor-usor numarul vehiculelor cu urme de markere si alte vandalisme stupide: multi pusti se uita la televizor, si chiar daca nu prea cred ei in securitate mai vin si asemenea stiri inutile care le mai dau inca putin curaj.
In loc sa faca reportaje despre alte lucruri mai dau putin in cap institutiilor statului, si ne mai intrebam de ce biserica si armata sunt asa bine vazute: pai ce, le face presa observatie? tace chitic. Daca se atinge de biserica se atinge de religie si nu convine, iar de armata le cam tremura picioarele ca armata e aproape de SRI si nu se stie niciodata.
Asa ne alegem cu jalnice stiri care deterioreaza si mai mult credibilitatea ramasa unor institutii care chiar au nevoie de asa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2008 16:03:25    Titlul subiectului: 97164

Un articol interesant din Evenimenul Zilei, aparut luni pe 18 august http://www.expres.ro/articole/detalii-articol/816952/De-ce-intarzie-autobuzul-vara/

Citat:
De ce întârzie autobuzul vara

Pe motiv că lumea e în vacanță, iar șoferii se îmbolnăvesc subit în august, RATB reduce parcul auto cu 25%, pregătindu-și mașinile pentru iarnă.

V-ați întrebat vreodată de ce în mijlocul verii, când îți dorești să stai cât mai puțin în soarele arzător al străzii, autobuzul parcă vine mai greu? Nu e o senzație indusă de căldură, e cronometrat pe ceas: un autobuz poate să întârzie și o oră. Cine e de vină? Cel dintâi dintre bucureșteni, primarul Sorin Oprescu, dă vina pe concediul medical al angajaților RATB. Instituția scuză durerile de șale ale șoferilor prin stresul provocat de transportul zilnic al miilor de călători. Soluția: răbdare și calm.

Nervoșii care ne conduc

Sunt unii inteligenți care păstrează mașini pentru 3005! 200 de mașini stau în parcare. Constat că 280 de inși sunt în concediu medical. Lumea așateaptă mașina în stație să vină 10-15 minute și vine în 45, o oră. Așa ceva nu se poate, descoperea primarul Oprescu, acum două săptămâni, amenințând că va avea o discuție pe această temă cu directorul RATB.

Purtătorul de cuvânt al regiei, Mihai Vlădărău, susține însă că situația concediilor medicale și de odihnă nu influențează asigurarea capacității la nivelul cererii de transport. Dispunem de resurse materiale și umane suficiente pentru asigurarea cererii de transport, utilizarea acestora se face rațional, contrazice Vlădărău impresiile din stradă.

Totuși, subit, în cea mai dorită lună de concedii - august -, 7% dintre conducătorii auto ai regiei se caută de sănătate și și-au luat concediu medical. Alți 13% sunt, conform planificărilor, în concediu legal de odihnă. Concediile medicale, înregistrate la categoria conducători de vehicule, sunt cauzate de condițiile dificile de muncă ale acestora. Fiecare dintre acești salariați transportând zilnic mii de călători, ceea ce implică mari responsabilități. Din acest motiv și exigența examinării stării de sănătate este foarte ridicată, explică Vlădărău, adăugând că șoferii suferă în general de afecțiuni ale coloanei vertebrale, ulcer, hipertensiune, diabet, tulburări nevrotice și stres, precum și de entorse.

Parcul auto, micșorat și fără aer

Un motiv evident al întârzierilor este și faptul că RATB-ul reduce în perioada verii numărul de autobuze cu 25%. Începând cu 14 iunie, când începe vacanța elevilor, precum și majoritatea concediilor de odihnă, parcul circulant este redus progresiv până la 30 iunie, urmând ca în ziua de 1 septembrie, odată cu începerea anului școlar, să fie majorat până la un nivel maxim corespunzător nevoilor de deplasare ale călătorilor, ne consolează Vlădărău, subliniind că în această perioadă are loc pregătirea parcului auto pentru iarnă, revizii și reparații la mijloacele de transport în comun. Ce reparații? Pe linia lui 385 sunt mașini noi și tot aștept cel puțin 20 de minute cu copilul în brațe până vine, se revoltă Cristina Nicoară, o călătoare care apreciază măcar faptul că, atunci când apare, autobuzul este destul de gol și nu trebuie să mai suporte mirosul greu și înghesuiala, spre deosebire de un alt călător, care circulă de la Televiziune la Casa Presei în autobuze înțesate și fără aer condiționat. Din cele 1.000 de autobuze care circulă în București, doar 230 sunt dotate cu instalații de aer condiționat.

Liniile cu întârzieri

RATB mai dă vina și pe traficul aglomerat de pe unele artere precum Splaiul Independenței - Piața Unirii și Răzoare, ce determină întârzieri pe liniile 104, 123, 385, 168, 368, 126, 268. Și pe lucrările de infrastructură, executate la Pasajul Băneasa, pasajul Pipera provocând întârzieri pe liniile 112, 135, 131, 335. 148, 304, 182 și 282. Și tramvaiele de pe linia 34 întârzie din cauza parcărilor neregulamentare de pe strada Dr. Felix și Șos. N. Titulescu. Vara circulă în București 750 de autobuze, 285 de tramvaie și 180 de troleibuze.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 12:57:46    Titlul subiectului: 98309

De astazi se revine la parcul circulant normal:

http://www.realitatea.net/ratb-suplimenteaza-numarul-mijloacelor-de-transport-in-comun_347546.html

Realitatea TV a scris:
Odată cu începutul anului școlar, RATB suplimentează numărul mijloacelor de transport în comun care vor circula în Capitală.

De astăzi, în traficul bucureștean vor fi în plus 100 de autobuze, 30 de tramvaie și 32 de troleibuze.

În plus, Primarul General, Sorin Oprescu a cerut conducerii RATB să identifice liniile cu cerere mare de călători, care se află în zonele școlilor și liceelor și să introducă curse suplimentare pe aceste rute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 17 Oct 2008 06:43:04    Titlul subiectului: 99662

Protocol de cooperare intre RATB si Directia Generala de Jandarmi a Municipiului Bucuresti
RATB.ro a scris:
In baza Protocolului de cooperare incheiat intre RATB si Directia Generala de Jandarmi a Municipiului Bucuresti, de prevenire si combatere a faptelor antisociale, in vederea crearii unui climat de ordine si siguranta in mijloacele de transport public si a sanctionarii abaterilor savarsite, in data de 15.10.2008 a avut loc o actiune de verificare a modului in care se achita contravaloarea taxei de calatorie de catre publicul calator.
Actiunea s-a desfasurat intre orele 06:00-08:10 pe liniile 162 si 163 in cartierul Giulesti. Au fost aplicate sanctiuni unui numar de 122 persoane gasite fara titluri de calatorie, 45 dintre acestea achitand pe loc suprataxa de calatorie, iar pentru 77 persoane s-au intocmit procese verbale de contraventie.
Acest gen de colaborare va continua si in perioada urmatoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Noi 2008 21:05:23    Titlul subiectului: 100711

Un nou control al jandarmeriei pe mijloacele de transport in comun. S-au controlat peste 300 de autobuze si tramvaie pe linii considerate rau famate, gasindu-se 507 persoane fara bilet !
Numarul de blatisti mi se pare foarte mare, aceste controle ar trebui sa se desfasoare de doua trei ori pe saptamana.
Pana la urma controlorii RATB ce pazesc, pentru ce isi iau salariile ?
http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=204

Citat:
Protocol de cooperare intre RATB si Directia Generala de Jandarmi a Municipiului Bucuresti (control pe liniile 139, 117, 25, 11)
In baza Protocolului de cooperare incheiat intre RATB si Directia Generala de Jandarmi a Municipiului Bucuresti, de prevenire si combatere a faptelor antisociale, in vederea crearii unui climat de ordine si siguranta in mijloacele de transport public si a sanctionarii abaterilor savarsite, in data de 06.11.2008 a avut loc o actiune de verificare a modului in care se achita contravaloarea taxei de calatorie de catre publicul calator in mijloacele de transport ce deservesc zonele Rahova, Salaj, Ferentari, Trafic Greu.
Actiunea s-a desfasurat pe liniile 139, 117, 25, 11 si 8.
In timpul acestei actiuni, au fost verificate 300 de mijloace de transport si au fost aplicate sanctiuni unui numar de 507 persoane gasite fara titluri de calatorie, 151 dintre acestea achitand pe loc suprataxa de calatorie, iar pentru 356 de persoane s-au intocmit procese verbale de contraventie.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramvaiul



Data înscrierii: 16/Oct/2008
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 08 Noi 2008 06:59:15    Titlul subiectului: 100743

Linia 139 nu ma mira,dar de ce 25 si 11 Shocked Nu sunt chiar asa de necivilizate(off topic)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Noi 2008 11:48:58    Titlul subiectului: 101075

Ieri la RealitateaTv a fost un reportaj despre nesimtitii care folosesc statiile RATB de pa Calea Dorobantilor (intre Perla si Piata Dorobanti) si str. Radu Beller pe post de parcare. Astazi a aparut pe site-ul lor link-ul referitor la acest reportaj http://www.realitatea.net/pe-calea-dorobantilor-masinile-de-lux-sunt-parcate-in-statiile-de-autobuz-sau-pe-trotuar_390401.html
Citat:
Pe Calea Dorobanților mașinile de lux sunt parcate în stațiile de autobuz sau pe trotuar
Câteva străzi din centrul Capitalei au fost transformate în parcări de lux. Ilegale, pentru că șoferii bijuteriilor pe patru roți nu pățesc nimic dacă parchează în stațiile de autobuz sau blochează trotuarul, forțându-i pe pietoni să meargă ei pe carosabil. mașini adevărate, ce să-i fac eu lu’ ăla?'', spune deja resemnat un șofer de autobuz de la RATB.
Pe Calea Dorobanților nu se respectă nicio regulă la parcarea mașinilor. Nu contează dacă blochează accesul autobuzului în stație, sau îi lasă pe pietoni fară trotuar sau acces la zebră. Important e să fie cât mai aproape de cafenea sau de magazinul de lux.
Reprezentanții Poliției rutiere nu sunt de văzut. Deși au fost anunțați prin telefon de situația mașinilor care au parcat neregulamentar, după o oră nu venise încă nimeni să facă ordine.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 1 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community