|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 04 Dec 2007 12:47:49 Titlul subiectului: Propuneri pentru transportul local buzoian |
85337 |
|
Am depistat mai multe zone din Buzău în care amplasamentul stațiilor de transport în comun nu pare să fie reactulalizat în funcție de nevoile călătorilor.
0. Hartă de ansamblu a Buzăului, preluată din Pagini Aurii
1. Prima zonă cu amplasament deficitar al stațiilor de trasnsport în comun este în perimetrul Complexului Comercial "Penny Market" - XXL și al Autogării XXL. Amplasamentul actual la stațiilor pare să fi rămas neactualizat de pe vremea când acolo era capătul orașului. În prezent însă există fluxuri de călători generate de magazinul XXL și de Autogara XXL, așa că, pentru o mai bunp deservire a călătorilor, ar trebui ca stațiile să fie mutate pe un nou amplasamant, mai apropae de punctele de interes, pentru că altfel va avea de suferit doar Transbus-ul, care oprește doar în stațiile oficiale, în timp ce dubarii opresc oriunde li se cere, indiferent de legile de circulație pe care le încalcă. E distanță destul de mare între stațiile actuale și punctele de interes, așa că mulți preferă să meargă cu dubele, care opresc oriunde, decât să meargă cu autobuzul și apoi să mai parcurgă câteva sute de metri pe jos...
2. A doua zonă este cunoscută în Buzău ca "Piața Săracă", unde actualmente funcționează o Autogară, astfel că sunt numeroase solicitări din partea călătorilor pentru a coborâ acolo. Din nou, șoferii Tansbus nu opresc acolo, nefiind stație amenajată, în timp ce dubarii opresc, direct pe șosea, încurcând circulația. Din când în când aici mai sunt controale și într-o zi chiar și un dubar a refuzat să oprească, spre indignarea călătorilor care-l amenințau că nu mai merg cu duba dacă nu oprește. Șoferul însă era tare cătrănit, cică la chiar prima cursă din dimineața aia își luase o amendă de 170 RON + 1 punct de penalizare, spre marea mea bucurie că mai e cineva care să-i "ardă" și pe nesimțiții ăștia cu dubele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.66 kb |
Vizualizat: |
de 11099 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.27 kb |
Vizualizat: |
de 11099 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.99 kb |
Vizualizat: |
de 11101 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Mar 07 Ian 2020 22:57:54 Titlul subiectului: |
204934 |
|
Stația la Piața Săracă (actuala - Autogara de Sud) a fost înființată, încă de acum 2 ani pe ambele sensuri. Cât despre zona Autogara Nord/Penny XXL, nu a fost înființată stație spre oraș, decât spre Mărăcineni chiar în dreptul pasajului subteran de la Carrefour unde opresc 2, 3 și 11.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 26 Apr 2020 21:52:32 Titlul subiectului: |
206811 |
|
În timpul pandemiei, midibuzele Isuzu ale TCE Ploiești au fost retrase din circulație pe toată perioada stării de urgență pe motiv că erau prea mici, astfel că nu se putea respecta distanțarea socială pentru combaterea virusului. La Buzău, autobuzele Van-Hool (articulate) merg aproape goale irosind carburant. Deși la Ploiești, autobuzele Ikarus 280 (articulate) ale TCE circulă ca deobicei pe defuncta linie 104 unde numărul călătorilor nu este mai mare de 5-10 călători pe semi-cursă, dar la Buzău autobuzele articulate nu ieșeau în timpul weekendului pe motiv că ar căra aer și ar irosi carburantul, acestea find înlocuite de BMC-uri. Deși pe o parte este mai bine, deoarece spațiul este mai mărit față de un autobuz solo obișnuit, unde lumea poate sta la o distanță corectă, dar acestea pur și simplu sunt plimbate degeaba pentru cei câțiva călători care pot merge cu alte autobuze ce au un traseu comun. Să nu mai zic că între orele 7 sau 8 dimineața până la orele 12-13 nu circulă nici măcar un autobuz pe o linie, și nici după orele 17, până la 21 când acestea reies pentru a prelua angajații fabricilor. Chiar este o bătaie de joc la adresa bătrânilor cu vârste de 65 de ani deja împliniți sau peste, ce au o restricție dură de a circula, să fie nevoiți să apeleze la autoturisme sau la taxi pentru ieșirile la cumpărături sau din alte motive, deoarece între orele 11-13 nu circulă nici-un autobuz?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
218.17 kb |
Vizualizat: |
de 5034 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 29 Apr 2020 22:55:07 Titlul subiectului: |
206841 |
|
Se pare că programul Transbus s-a schimbat, astfel că odată cu reluarea unor activități comerciale s-a prelungit și programul de funcționare al autobuzelor. Deja autobuzele Van-Hool articulate transportă într-adevăr călători numeroși, acestea find solicitate pe timp de zi.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 14 Mai 2020 16:29:17 Titlul subiectului: |
207084 |
|
În urmă cu ~2 ani aveam de gând să trimit o sugestie celor de la Primăria Buzău sau societății Transbus pentru instalarea cabinelor la șoferi cu ușă separată față de restul salonului (cum este în București/Ploiești etc), prezentând avantajele acestui proiect într-o țară unde autoritățile cred că o vor face ”civilizată” dacă aduc autobuze dintr-o țară civilizată, nu unde mulți detinuți periculoși circulă liberi pe străzi și oricând un șofer poate fi atacat de un călător psihopat sau ”supărat”. Însă am renunțat deoarece mă așteptam ca sugestia mea să fie ocolită, fie din nepăsare către șoferi și familiile lor, fie că cele mai vechi autobuze (BMC-urile portocalii) aveau în acel moment 12 ani și erau în curs de retragere, cele galbene aveau o mică cabină (deși în București autobuzele DAF au circulat o perioadă bună fără cabină, și asta vreo 13 ani până au ajuns la Ferentari), iar VDL-urile nu s-ar putea implementa decât ceva ca în cazul BMC-urilor Probus/troleibuzelor Neoplan sau Karosa 2295 din Ploiești. Că până la urmă și Buzăul tot în România se află, nu văd de ce s-ar trece ”peste” această privință obligatorie din punctul meu de vedere pentru siguranța șoferilor, nu văd și de ce nu s-a instalat de la bun început cabină autobuzelor (cică s-ar fi renunțat ).
Însă o dată cu pandemia asta, folosirea exclusiv doar a ușilor 2 și 3 și purtarea măștii pe tot parcusul zilei, a venit vorba despre autobuzele vechi care aveau cabină și problemele care s-ar putut evita și când totul era la normal. Astfel că, s-a încercat pe primul VDL instalarea unei mici cabine ceva similar BMC-urilor 250 galbene, acesta find HMN. Din păcate nu am poze însă am văzut pe ”viu” și chiar m-a surprins și aștept cu mare interes dacă vor monta și pe autobuzele Mercedes cu deschidere separată la șofer.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Lun 01 Iun 2020 17:54:25 Titlul subiectului: |
207396 |
|
Deși chiar și așa, se pare că aceaste mici cabine, mai mult un prexiglas, au fost montate pe majoritatea autobuzelor (inclusiv pe BMC 220 SLF) iar de astăzi se poate folosi și ușa 1.
Felicitări celor de la Transbus!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.62 kb |
Vizualizat: |
de 4418 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|