Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Dublari de linii

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2005 23:49:13    Titlul subiectului: Dublari de linii 57002

336 e necesar, daca ar ramane doar 61 pe traseu, nu ai avea loc sa te urci in el...
Singurul mod in care pot sa mute autobuzele pe alta linie e sa dubleze numarul de troleibuze de pe 61...e vorba despre numar de calatori care incearca sa ajunga dintr-un punct in altul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 15:45:41    Titlul subiectului: Dublari de linii 57227

Daca ne gandim bine, exista dubluri si dublari de trasee...
1. Dublura de traseu ar fi un tramvai care sa faca Policolor - Dristor - Pta Muncii - Obor - Victoriei - Garile de Nord si Basarabi. Dubleaza inept metroul in loc sa suplineasca vehiculele pe trasee suprasolicitate.
2. Dublarea consista intr-a creea un traseu care sa amelioreze frecventa pe tronsonul cel mai incarcat al unei linii. De exemplu, daca cea mai mare aglomerare pe linia 116 ar fi intre Sura Mare si Luica, ar fi doua solutii :
- frecventa foarte "intensa" pe 116, datorita carora autobuzele ar umbla goale in afara tronsonului suprasolicitat,
- fecventa neschimbata pe 116, dar aparitia liniei 216 Pta Resita - Sura Mare (via traseul lui 116) care sa usureze 116 pe tronsonul cu pricina.
Deci, daca se vor elimina redundantele cu metroul (sau majoritatea lor), unele linii de suprafata care se dubleaza ar putea ramane in functiune.
Cineva zicea ca risca sa dispara 312 si 313. Nu prea cred, fiindca dubleaza metroul numai intre Sincai si Unirii. Calatorii care vor sa ajunga de la Sudului la Sincai sau Unirii iau in general metroul, nu stau sa se inghesuie jumatate de ora sau mai mult in Ikarusurile alea rablagite.
In schimb, il vad bine pe 385 marginit la Sf-Vineri, ca un fel de camarad al liniilor 312 si 313. Ar putea si sa-l reboteze 314, in omagiu unei linii de la inceputul anilor 80 (Resita - Brancovenu - Sura Mare - Sincai - Unirii).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 12:25:50    Titlul subiectului: 62175

Cam multe linii dublate in Bucuresti, nu credeti? Uneori 2 linii parcurg acelasi traseu jumatate din distanta. Chiar nu se gandeste nimeni la o reorganizare si redistribuire a traseelor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2007 14:57:14    Titlul subiectului: 85343

Un alt exemplu de dublura este troleibuzul 65.
Desi initial nu am vazut rostul acestui traseu, care il dubleaza 100 % pe 86, dupa ce am asteptat de mai multe ori peste 20 de minute pe 86 pe la Clabucet sau Pajura mi-am schimbat parerea.
Pentru locuitorii din Cartierul Pajura este o linie buna. Daca 86 s-ar bloca de exemplu pe la Matei Voievod, bulevardul Dacia, sau Piata Romana, s-ar creea goluri de troleibuze in traseu, si intervale mari de asteptare, mai ales in cartierul Pajura (pe Bucurestii Noi circula 97 si tramvaiele 20, 24, 45, iar pe Calea Grivitei 105 si 97). Asa ca 65 deocamdata este o solutie buna, cel putin pentru moment.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2007 15:07:59    Titlul subiectului: 85345

De-a lungul timpului au fost mai multe astfel de linii... in afara de cea de mai de sus mai a supravietuit vreuna pana in zilele noastre? De ce oare s-or fi desfiintat?

Tin minte - in perioade diferite - de liniile:

- 7 (inclus in 12): CFR Progesu - Sura Mare
- 27 (inclus in 15, 19): RATB Titan - bucla Dristor
- 50 (inclus in 23): Faur Poarta 4 - bucla Dristor
- 63 (inclus in 66): Fundeni - Rosetti
- 305 (inclus in 105): Gara - Valea Oltului
- 678 (inclus in 178): Gara - Apusului

Cred ca 65 (de la depoul Bucurestii Noi) s-a infiintat in perioada in care 86-le era la depoul Vatra Luminoasa, poate de aceea au coexistat atunci si au ramas pana acum.

Alt exemplu din zilele noastre ar fi troleele din Berceni, incluse in autobuzele 312, 313, 381 - dar aici avem motive tehnice pentru aceasta (reteaua limitata la Piata Sudului)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2007 15:56:22    Titlul subiectului: 85347

Este acelasi motiv ca si in cazul liniilor barate din alte orase...
Sa explic: exemplu Brasov: liniile 23 si 23b. 23 este o legatura pentru centrele comerciale, iar 23b o legatura destul de rapida a cartierului Bartolomeu cu Gara. O parte din autobuze, e.g. cele ale lui 23b, nu are rost sa circule pana la Saturn...
Aici in Olanda, nu exista barate ci, se precizeaza pe afisaj la o anumita ora pana unde circula. Desigur aceasta e mentionata si pe program...
Exemplu de program (nu am poza):
linia 11

Statia X: 17.07a
17.17b
a = circula pana/intoarce la C1
b = circula pana/intoarce la C2.
Acesta e doar un exemplu. Exista cazuri unde, pe aceeasi linie vin 2 autobuze unul care merge la C1 altul la C2, la acelasi moment de timp.
Pe aceste asa-zise dublari, le consider necesare, mai ales la fluxul de trafic de la noi.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci


Ultima modificare efectuată de către Ionescu la Mar 04 Dec 2007 16:59:21, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2007 16:11:22    Titlul subiectului: 85348

stfp a scris:
- 305 (inclus in 105): Gara - Valea Oltului
Cat timp au existat linii rapide, 305 (Autobaza Alexandria, apoi, la venirea DeSimoanelor a trecut la Militari) era o varianta ,,rapida" intre Valea Oltului si Gara de Nord (nu oprea in toate statiile). Dupa ce s-a renuntat la ,,rapiditatea" liniilor rapide, 305 (la cateva zile de la modificarea traseului, a trecut la Autobaza Alexandria) a primit traseul Valea Oltului, Prel. Ghencea, Str. Raul Doamnei, Drumul Taberei (Ramura de Sud), Str. Brasov, Pasajul Lujerului, Sos. Virtutii, Splaiul Independentei (malul drept), Podul Grozavesti, Sos. Orhideelor, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcanescu, Str. Baldovin Parcalabul, Sos. Garii de Nord, gara de Nord, cu intoarcere prin Str. Witting, Cal. Plevnei, Sos. Orhideelor. Avea uninterval jenant (vreo 50 de minute) si circula doar pana la ora 17, in zilele lucratoare. A disparut cu putin timp inaintea inceperii lucrarilor la linia 41, fara a fi anuntat nimic pe nicaieri.
Interesat era ca statia ,,P-ta. Drumul Taberei", sensul spre Gara de Nord, era amplasata cam in dreptul Bisericii din Str. Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Daf686



Data înscrierii: 19/Dec/2006
Ultima vizita: 27/Iul/2014
Mesaje: 173
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Dec 2007 21:38:56    Titlul subiectului: 85362

305 mai apare și pe stația FAVORIT sens Răzoare...eu nu știam de această linie că a existat...mă și miram că poate au greșit cei de la RATB cu 305 în loc de 105
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2007 00:02:53    Titlul subiectului: 85375

678 a avut ca traseu initial Gara de Nord - Calea Crangasi, traseu ce a durat doar cateva luni.
Intoarcerea se executa ptin triunghiul format de Calea Cangasi - Bd. Contructorilor - C. Virtutii. Statia de capat era pe Calea Crangasi inainte de trecerea de pietoni si de prima curba la stanga. Bunicul meu imi povestea ca in aproape acelas loc ar fi existat si statia autobuzului 36, prima legaturia a cartierului cu orasul.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2007 17:14:55    Titlul subiectului: 85395

Alta linie care dubla aproape 90% din traseu liniei 139 a fost linia 239 si avea urmatorul traseu Piata Rahova-strada Margeanului-13 Septembrie-Piata Leul, iar o perioada scurta a circulat prin strada Petre Ispirescu.
278 poate fi si el numit dublura de linie a lui 178, dar numai ca aceasta linie circula pe Calea Plevnei venind dinspre Calea Giulesti (capatul fiind pe Bulevardul Constructorilor), Piata Virgiliu si de aici pe traseul autobuzului 178.
In opinia mea linia 278 dubla in proportie de 50%traseul liniei 178. Intr-o zi poate RATBul va reveni la sentimente mai fata de aceste dublari de trasee!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2007 21:50:27    Titlul subiectului: 85411

Liniile dublate sunt foarte utile, desigur ca devin din ce in ce mai putin utile in cazul in care tot traficul este congestionat. Altfel sunt folositoare, permit o frecventa mai mica de succedare decat o linie lunga fara vehicule suplimentare, realizeaza legatura intre puncte de interes si este ceva mai bine protejata de aglomerarea unor segmente ce pot afecta linii mai lungi.

O alta posibilitate a unei linii "naveta" ar fi ca aceasta sa aiba un traseu foarte scurt legand un centru rezidential sau comercial de o statie a transportului de mare capacitate (metrou subteran de preferabil, dar util si metrou usor). Asemenea linii ar putea sa circule pe stradutele mici din centru sau de pe la periferie pe care nu se prea inghesuie masinile (sau si mai bine benzi doar pentru transportul public) si ar realiza legaturi rapide si eficiente cu transportul de mare capacitate (bineinteles bine configurat si temporizat). Astfel s-ar realiza legaturi utile in zonele in care nu este disponibil metroul (Baneasa, Drumul Taberei, Floreasca, Doamna Ghica) si cea mai apropiata statie de metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 00:08:25    Titlul subiectului: 85420

Eu am zis mai demult de utilitatea acestor linii în caz de ambuteiaj, dar nimeni nu m-a ascultat
Dacă după finalizării modernizării căi de rulare a tramvaiului 34 și construirea Pasajului Basarab (videan), 34 revine la vechiul traseu, ar trebui reînfințate liniile 1 și 17, dar cu frecvențe decente - cu 1 ar fi mai greu deoarece s-a desființat bucla de la Șos. Andronache; în cazul lui 1 ar trebui creeate niște macaze la Bucur Obor, ca să nu mai prindă ambuteaijul de pe Bd. Ferdninand și nici să nu încurce circulația la intresecția Mihai Bravu/Ferdinand I; în plus mulți călători se tranbordează din 21 în 34 și invers, așa că 1 le-ar mai ușura sarcina. Aș mai vedea:
- 17A: Lacul Tei - Maica Domnului - Lizeanu - Ștefan cel Mare - ... comun cu 34 până la Gara de Nord (e cum e pe Lizeanu, dar 182 care asigură o legătură directă între Lacul Tei și Gara de Nord când prinde un ambuteaj prin Floreasca)
- 27 refăcut pe traseul de altădată (Complex R.A.T.B. - Gara de Nord). Actualul 27 să devină un 38
- 59 P-ța Titan - Bd. Camil Ressu - Șos. Mihai Bravu - Pod. Mihai Bravu - Cal. Văcărești (lor) - P-ța Sudului - Șura Mare (Doamne, Doamne ce e pe Gh. Șincai de dimineață de rămân tramvaie blocate pe acolo) - deci această linie ar fi utilă și pt. 19

De asemenea un 202 sau 602 care să meargă pe traseul lui 102, dar care să meargă în continuare pe Cal. Vitan, apoi Mihai Bravu... P-ța Sudului, după care traseul lui 76 și 381 până la Luică, și apoi la Șos. Giurgiului. Pe Turnu Măgurele de la Luică spre Șos. Bereceni, la intresecția cu Metaulrgiei se produc uneori ambuteaije mai mari decât pe Văcărești.

Și să nu uit un 75 Baicului - Gara de Est (Obor) - P-ța Pache Protopopescu - P-ța Rosetti - Universitate - Cișmigiu - Vasile Pârvan, care să circule de luni până vineri, de la 6 la 21, că uneori 69 și 85 sunt extrem de aglomerate.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2009 19:49:31    Titlul subiectului: 114453

32-ul ar trebui dublat cumva, macar la orele de varf. Desi vine la 2 minute, nu ai loc sa te urci in el. O linie de autobuz Depoul Alexandria - Piata Unirii ar fi excelenta.

46 mi se pare o linie care dubleaza fara nici un folos. Mai bine luau vagoanele de pe 46 si reinfiintau 17, care ar fi dublat 34 pe cea mai aglomerata parte din traseu (Obor - Piata Sudului), apoi 11 (care are un interval destul de prost si este in general cam aglomerat).

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 23 Iul 2009 20:54:16    Titlul subiectului: 114457

Tramvaiul 32 era dublat inainte pe o portiune destul de importanta (de la Patriarhie, intersectia cu 11 Iunie pana la depou la Alexandriei) de tramvaiul 15, care circula din Titan prin Dudesti, Parcul Carol pana la depou la Alexandriei. Apoi 15-le circula numai pana la Sura Mare, nu stiu de ce nu mai circula pana la Alexandriei si intr-un final a fost desfiintat de tot. Tramvaiul 11 are si el o istorie complicata, fiind desfiintat o perioada apoi reinfiintat, dar nu pe traseul original, cel pana in Giulesti, ci pana in Ghencea.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Dec 2009 19:12:30    Titlul subiectului: 121529

In categoria "dublari de linii" intra si nou infiintata 138, care il dubleaza in proportie de 95 % pe 137.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Ian 2010 12:37:43    Titlul subiectului: 122867

Ma surprinde cum unii isi doresc linii de transport inelare, gen 34, iar altii vor ca legaturile din cartiere sa intre "peste" inele, in scopul evitarii transbordarilor. Cam urat, avand in vedere ca linia 34 este exact o linie inelara. Daca ar fi dupa mine, in privinta asta as intoarte tramvaiul 46 la Obor faza ezitare, eventual pe vechea linie Baicului. Nici vorba de suprapuneri dinspre Titan, cum scria mai sus cineva.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Ian 2020 22:06:27    Titlul subiectului: 205313

Intrebarea mea este daca mai este necesara linia 65, in conditiile in care s-a reinfiintat linia 97 ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 30 Ian 2020 00:17:39    Titlul subiectului: 205322

Le mai ajuta pe 86 si 97 pe tronsonul comun.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community