Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2020
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2007 08:29:49    Titlul subiectului: 84339

Autobuzele incercuite cu rosu aveau cutie hidramata, aveau numere de parc din seria 9** (cu trei cifre), o linie pe care circulau era 141, de exemplu, in noiembrie 1980.
Pe 134 si 167 circulau surorile lor articulate, care au venit din fabrica cu cutii hidramate, dar care nu au rezistat foarte mult, fiind inlocuite cu cele clasice ( u schimbatorul la podea cum ziceau soferii de atunci).
mrM a scris:
Pe liniile 69 și 85 se perinda în anii '90 un troleibuz "Dac" x17E care avea montat în cabina șoferului, pe acel suport care împarte parbrizul în 2 un semafor cu 3 beculețe de lanternă (când troleibuzul pornea de pe loc se aprindea becul verde, când se oprea se aprindea becul roșu; nu mai țin minte când se aprindea becul galben). Mai ține minte cineva ce număr de parc avea troleibuzul ăla?
O multime de IK 4 aveau montate asemenea semafoare, spre deosebire de troleibuze, galbenul se aprindea pe frana de decompresare!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Oct 2007 22:44:07    Titlul subiectului: 84359

Autobuzele DAC 112 din Bucuresti au fost:
3140..3179, 3262..3342 si 933..969
Intr'adevar, seria de autobuze articulate 3180..3261 avea cutie hidramata, am mers si eu de multe ori cu ele pe linia 134. Cu DAC112UD n'am mers niciodata, dar foarte des il vedeam pe 3166 prin centru. Nu stiu ce facea pe acolo pentru ca mergea fara calatori. Deci, n'am avut unde sa observ ce cutie avea, iar ulterior a fost probabil inlocuita.
DAC112UD nu cred ca s'au produs prea multe din cauza ca se punea accentul pe transportul de mare capacitate, pentru cel de capacitate (mai) redusa fiind vechile Roman, IK4 si in provincie SM11.
Cred ca la Bucuresti au primit aceste autobuze pentru a inlocui niste modele straine de autobuze scurte, cum ar fi SM-11, Leyland si Ikarus 260.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Oct/2020
Mesaje: 987
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2007 02:08:44    Titlul subiectului: 84580

Linia de tramvai 28 m-ar interesa unde avea capetele? Am o poza de prin inceputul anilor 80 cu un ITB Vo58. In acel loc mai aveau capatul si autobuze Se vede un Roman 112 cu inscriptia SCOALA si numar de parc 5 dar cu pasageri, totodata si spatele unui DAC 117 UD numarul 32-B-5242
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 05/Sep/2020
Mesaje: 1755
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2007 09:52:20    Titlul subiectului: 84583

Linia 28 mergea de la Granitul la ICME: http://carti.tramclub.org/01/010

Probabil era capatul de la Granitul; acest capat este folosit si in ziua de astazi pentru tramvaiele 5, 14 si 46, linia de autobuz periferica 246 si pentru cateva linii preorasenesti. Traseul fostului tramvai 28 este acum acoperit in buna parte de linia 246.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Dec 2007 00:15:36    Titlul subiectului: 85245

Într-o scurtă perioadă, prin 1986-1987, tramvaiul 7 a circulat până la Sf. Gheorghe via Mihai Bravu, Bucur Obor, Ștefan cel Mare, Vasile Lascăr (pe atunci Galați). Știe cineva care era traseul până la Mihai Bravu, și cum ajungea la Sf. Gheorghe (via P-ța Rosetti sau deja exista linia de pe Armand Călinescu).
Înainte ca tramvaiul 45 să intre pe traseul Mezeș - Șos. Chitilei - P-ța Mureș (Chibrit) - Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache) - Str. Dr. Felix - Șos. Nicolae Titulescu - Cal. Griviței - Gara de Nord - Cal. Griviței - Str. Theodor Aman - Str. Nuferilor (azi G-ral Berthelot) a mai avut vre-un alt traseu?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Dec 2007 12:01:11    Titlul subiectului: 85254

Uitandu-ma la dezbaterile televizate referitoare la eliberarea lui Miron Cozma, mi-au venit in minte niste intrebari legate de mineriade si transportul in comun din Bucuresti din acele momente tulburi.
In perioada mineriadei din 13-15 iunie 1990, cat de mult a fost afectat transportul in comun ? Ce s-a intamplat cu liniile de troleibuz si autobuz care ajungeau in Piata Universitatii ? Intorceau la Piata Rosetti, au fost suspendate sau deviate pe alte rute ? Dar metroul, a circulat normal in aceea perioada ?
Dar in timpul mineriadei din 1991, a fost afectata circulatia mijloacelor de transport in comun (mai ales in zona Piata Victoriei) ?


Ultima modificare efectuată de către guest la Dum 02 Dec 2007 13:29:21, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 05/Sep/2020
Mesaje: 1755
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 02 Dec 2007 12:46:06    Titlul subiectului: 85256

Chiar daca nu raspunde la intrebarea lui 'guest', are o vaga legatura: in aprilie 1990 am fost si eu la demonstratia din Piata Universitatii; tin minte ca am fost foarte mirat (aproape socat) cat de multa mizerie era in pasajul de la Universitate: Pur si simplu era un strat continuu de gunoaie pe jos, si se mergea calcand pe/printre ele.

Parca imi amintesc vag ca axa est-vest era totusi deschisa circulatiei in timpul celor 2 luni de demonstratie la Piata Universitatii, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 03 Dec 2007 09:55:35    Titlul subiectului: 85281

Tramvaiul 45 a avut dintotdeauna acest traseu asta ca sa raspund la intrebarea lui mrM,in timpul mineriadei din 13-15 iunie 1990 circulatia in zona a avut de suferit foarte mult troleibuzele care circulau dinspre estul orasului au intors la C.A Rosetti,iar cele din vestul orasului au intors la Opera Romana insa nu mai tin minte ce s-a intamplat cu autobuzele din zona chiar si metroul a fost blocat datorita "invaziei" minierilor in statiile Aviatorilor.Victoriei si Universitatii.In timpul mineriadei din septembrie,parca 25,1991 circulatia din zona Piata Victoriei nu a avut de suferit deoarece minerii s-au adunat pe platoul din fata caladirii Guvernului.In timpul demonstratiilor studentilor din 1990 circulatia troleibuzelor nu a avut de suferit!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 128
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 08 Dec 2007 03:10:40    Titlul subiectului: 85534

Ultimele 10 autobuze UDM articulate au circulat pe liniile 101 si 153, ambele linii deservite de autobaza Titan. In martie 1998 au fost taiate aceste ultime 10 autobuze UDM articulate.
Intre anii 1990-1991 o conduceam pe colega mea de banca (eram in cl. a 11-a) pana in Macaralei; intotdeauna trebuia sa vorbim tare ca sa acoperim urletele produse de burduful (articulatia) autobuzului 101, pe care-l luam de la Obor, din fata magazinului.
Traseul liniei era (cu denumirile de atunci): Bucur Obor (coborare-urcare, cu controlor cap linie), sos. Colentina, str. Ziduri Mosi, sos. Pantelimon, str. Socului, bd. Leontin Salajan, str. Postavarului, bd. 1 Decembrie 1918, Faur Poarta 4; intoarcerea se facea la fel, cu o mica deosebire: str. Ziduri Mosi, bd. Dimitrov, sos. Mihai Bravu, sos. Colentina.
Ce vremuri...

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 128
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mie 12 Dec 2007 12:37:09    Titlul subiectului: 34 85687

34 a scapat de desfiintare fiindca era una din liniile pe care se circula pe scara in 1987-1988. Si-au dat seama ca, daca scot tramvaiul, metroul nu va face fata. Oricum, traseul magistralei a treia de metrou, si anume Gara de Nord-Dristor 2, e cel mai prost dintre toate. Imi pare rau ca nu mai am monografia Bucurestiului din 1985, asa comunista cum era ea, cu depasiri de plan si cu propuneri pentru planul cincinal de ti se facea parul maciuca: acolo era desenata "Schema traseului inelar al liniei de metrou - Magistrala 3", al carei traseu trebuia sa fie total diferit de cel actual si de vreo 3-4 ori mai lung, cu vreo 30 statii, parca. Esential e de stiut ca metroul trebuia sa ajunga in Fundeni, in Drumul Taberei, in Baneasa-Aviatiei, intr-un loc urmand sa atinga chiar linia de centura.
Sau poate ca 34 a scapat... din fericire. Poate ca exista un plan de desfiintare, insa revolutia (sau ce-o fi fost) a stricat acel plan. Oricum, in 1988 se vorbea clar de desfiintare.
Repet ce-am mai spus odata:
Ceausescu voia sa lase doar vreo 6 linii de tramvai foarte lungi (5, 41, 17 si altele) si cateva linii de troleibuz strict locale - din aceasta cauza liniile 73, 74 si 76 circula pe actualele mini-trasee. In restul orasului, transportul s-ar fi facut cu autobuze si maxi-taxi.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Dec 2007 16:34:46    Titlul subiectului: 85694

Adică nu mai trebuia să existe deloc troleibuz pe axa est-vest urmau să dispară troleibuzele? Crying or Very sad
M3 nu face față nici acum la orele de vârf Laughing
Pe linia tramvaiului 34 se călătorea pe scară numai la orele de vârf sau toată ziua lungă?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Dec 2007 17:20:29    Titlul subiectului: 85698

mrM a scris:
Adică nu mai trebuia să existe deloc troleibuz pe axa est-vest urmau să dispară troleibuzele? Crying or Very sad
Eram doar un copil in perioada aia, dar tin minte ca in august 1989 a existat o tentativa de restrangere a troleibuzelor de pe axa est-vest.
Eu mergeam zilnic la spitalul militar (pe Calea Plevnei, in apropiere de Gara de Nord), la o dezalergizare, iar cu putin timp inainte de manifestatiile de 23 august stiu ca au fost suspendate cateva trasee de troleibuz care ajungeau de la Vasile Parvan la Gara de Nord sau Eroilor, fiind zvonuri ca se vor desfiinta pe sectorul respectiv.
62 parca fusese desfintat in acea perioada, 85 fusese restrans la Vasile Parvan, de asemenea troleibuzul care ajungea de la Stadionul National la Gara de Nord a fost restrans la Vasile Parvan etc.
Poate sa imi confirme cineva mai batran decat mine?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 128
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mie 12 Dec 2007 22:49:18    Titlul subiectului: 85710

Nu stiu daca sunt sau nu mai batran, dar pot sa-ti confirm.
In august 1987 a fost demolata strada Stirbei Voda, intre str. Berzei si Cal. Plevnei. Hipodromul deja fusese distrus mai demult (posibil 1986, nu mai stiu, eram si eu tot pionier si oricum nu prea mergeam pe acolo prea des pe atunci). Cu exceptia scolii de muzica, a blocului de pe coltul strazii Stirbei Voda cu Cal. Plevnei si a inca 2 cladiri, in rest au disparut toate vilele, caci vile erau acolo, nu era nicio maghernita. Ba chiar au fost daramate si blocuri cu 2-3 etaje! De asemenea, a disparut si casa memoriala Octav Bancila. In 1988 a disparut si cladirea postei (construita in 1960, deci fara norma de casare), care se afla pe Cal. Plevnei, aproape de str. Stirbei Voda. Strada Stirbei Voda a fost largita cu ocazia asta.
Ei bine, in aceeasi perioada de timp s-a efectuat distrugerea retelei de troleibuz de pe str. Stirbei Voda, intre Cal. Plevnei si podul Eroilor.
Referindu-ma acum la zona cu pricina, spun asa: pe Cal. Plevnei, traversand drept str. Stirbei Voda, mergea spre Gara de Nord linia 85. De pe Cal. Plevnei, la stanga pe str. Stirbei Voda, mergea 69. De pe str. Stirbei Voda, la stanga pe Cal. Plevnei spre Gara de Nord, mergea linia 71. Astea erau liniile importante; in 1988 trecea pe acolo si reinfiintata (pentru scurt timp) linie 88. Parca era si 96... in fine.
Cu linia 62 nu mai stiu cum a fost. Adica cand anume s-a scos. Stiu ca in locul ei a aparut 63, scurtata insa pana la P-ta Rosetti. Mai exista si acum bucla de capat de pe str. Dianei, unde intorcea 63; e pastrata pentru cazuri speciale, adica pentru asfaltarile periodice ale bulevardului Regina Elisabeta, care acum un an sau doi a fost asfaltat desi nu era necesar din punct de vedere tehnic, insa trebuiau facute cateva inginerii financiare pe banii nostri - dar deja sunt off topic.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 12 Dec 2007 22:53:40    Titlul subiectului: 85711

E destul de interesanta si curioasa ideea lui Ceausescu de a reduce ponderea transportului electric de suprafata. Intr-adevar, nu era la fel de eficient ca metroul, dar totusi nu trebuia neglijat. Imi pare ca era oarecum o contradictie sustinuta si de criza energetica, dar nu numai. Este adevarat ca metroul era mult mai eficient dar autobuzele care inlocuiau troleibuzele nu era nici pe departe asa, chiar daca erau articulate si alimentate cu gaz ("rachetate").

Imi amintesc de momentul in care s-a scos reteaua de troleibuz de pe soseaua Cotroceni, cand s-a limitat linia 69 la Piata Operei si alte asemenea "idei". Probabil ca si disparitia tramvaielor de pe General Berthlot era intr-un fel planificata dinainte de '89. Oricum, bine ca au fost minti "luminate" ca Videanu care sa puna din nou vechea placa: metrou in centru, tramvaie la periferie. Din fericire realitatea nu pare sa fie de acord cu el si o sa mai avem nevoie substantial de tranzitul zonei centrale cu transportul de suprafata, chiar daca nu prea o sa vedem trasee mai multe de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 128
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Vin 21 Dec 2007 11:24:50    Titlul subiectului: Ce a fost acolo? 85933

Din P-ta Mihail Kogalniceanu porneste la dreapta, spre Splai, str. Gradina cu Cai. In 1993 am putut vedea, pe acea strada, retea de troleibuz. Linia avea macaz (desfiintat deja) care pornea din actuala linie de pe bd. Kogalniceanu, facea la dreapta pe str. Gradina cu Cai, din nou la dreapta pe Splai si probabil se unea din nou cu celelalte linii in P-ta Operei.
Stie cineva ce troleibuz a intors in acea bucla si de ce?
Daca mergeti acum la fata locului, pe unii stalpi cred ca mai sunt si acum mufele de prindere ale consolelor. N-am mai fost demult pe acolo, dar e posibil sa mai fie. Pe str. Gradina cu Cai, reteaua era sustinuta de stalpi din beton.

In timpul lucrarilor la extinderea bd. Dacia pana la Eminescu, in 1987 adica (ocazie cu care a disparut str. Taras Sevcenco), troleibuzele 79 si 86 circulau pe bd. Dacia pana in dreptul acelei cladiri care a gazduit o centrala telefonica (actuala P-ta Spaniei). De acolo faceau la stanga spre str. Tunari, dupa care faceau in scurt la dreapta, din nou pe bd. Dacia, de unde mergeau ca de obicei spre P-ta Romana, pe vremea aia capat de linie.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 21 Dec 2007 14:51:05    Titlul subiectului: Re: Ce a fost acolo? 85939

PSC a scris:
Din P-ta Mihail Kogalniceanu porneste la dreapta, spre Splai, str. Gradina cu Cai. In 1993 am putut vedea, pe acea strada, retea de troleibuz. Linia avea macaz (desfiintat deja) care pornea din actuala linie de pe bd. Kogalniceanu, facea la dreapta pe str. Gradina cu Cai, din nou la dreapta pe Splai si probabil se unea din nou cu celelalte linii in P-ta Operei.
Conform ghidurilor din 1982 si 1984 au existat 2 trasee de troleibuz venind din vestul orasului care aveau capatul de linie denumit generic Vasile Parvan: Linia 91 Cet Vest - Vasile Parvan si 96 Tacerii - Vasile Parvan. Cele 2 trasee trebuie sa fi folosit acea bucla de intoarcere, pentru ca altfel nu-mi imaginez cum ar fi putut intoarce la Vasile Parvan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 1157
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 22 Dec 2007 23:12:42    Titlul subiectului: 85987

1 Situatia de la Podul Hasdeu cu retea pe malul Dambovitei; in 1984 nu mai apare retaua in prelungire la Hasdeu.
2.Asa se circula inainte pe Popa Nan-Delea Noua - zona a fost capat de linie pentru 86 un timp, apoi s-a prelungit reteaua in Titan pentru liniile 84 si 92
3. in 1982
In zona Tunari-Alecu Russo-Luminei a fost capatul lui 97



piata operei1982.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.03 kb
 Vizualizat:  de 8148 ori

piata operei1982.jpg



deleaveche1963.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.66 kb
 Vizualizat:  de 8148 ori

deleaveche1963.jpg



delea veche1982.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.56 kb
 Vizualizat:  de 8148 ori

delea veche1982.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 11:21:38    Titlul subiectului: Re: Bucla de capat temporara la bd. Dacia 86004

PSC a scris:
In timpul lucrarilor la extinderea bd. Dacia pana la Eminescu, in 1987 adica (ocazie cu care a disparut str. Taras Sevcenco), troleibuzele 79 si 86 circulau pe bd. Dacia pana in dreptul acelei cladiri care a gazduit o centrala telefonica (actuala P-ta Spaniei). De acolo faceau la stanga spre str. Tunari, dupa care faceau in scurt la dreapta, din nou pe bd. Dacia, de unde mergeau ca de obicei spre P-ta Romana, pe vremea aia capat de linie.
Nu mai stiu ce traseu aveau mijloacele de transport care veneau dinspre Piata Roamna in perioada intreruperii circulatiei de pe Taras Sevcenco (actuala prelungire a Bulevardului Dacia). Eu stau chiar in zona, si tin minte ca troleibuzele intorceau la Mihai Eminescu in perioada lucrarilor. Bucla mai exista si astazi. O vreme a fost folosita de troleibuzele liniei 66 pentru retragerea la Vatra. Lucrarile la prelungirea Bulevardului Dacia, au fost finalizate in vara anului 1989.
Retea de troleibuz era si pe strada Icoanei, dar nu stiu exact anul cand a fost scoasa (1986 ?). Pana nu demult erau niste resturi ale retelei de troleibuz pe aceasta strada.
Inainte sa fie introdus pe strazile Alecu Russo si Tunari, tramvaiul 5 mergea in continuare de la Piata Galati pe strada Vasile Lascar pana la Stefan cel Mare (in dreptul spitalului Colentina), iar de acolo facea stanga inspre Circ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 23:12:56    Titlul subiectului: 86028

Linia de tramvai de pe Cal. Floreasca a fost mutată pe Barbu Văcărescu pt. că îl deranja pe Tovarășul.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 15:55:38    Titlul subiectului: 86095

Linia de tramvai de pe Cal. Floreasca a fost mutată pe Barbu Văcărescu pt. că îl deranja pe Tovarășul.

Când s-au scos autobuzele de pe Str. Căderea Bastiliei + Str. Roma?
Îmi amintesc că atunci când eram mic (probabil 4-5 ani, eu sunt născut de ziua numelui, în 1982), în fața Blocului Zodica (cel de lângă Policlina Al. Sahia - azi Dorobanți) exista stație de autobuze. Prin 1987 (sau 1988) a fost desființată, dar nu știu de ce. De acolo luam 129 sau 135 spre Floreasca,
129 era deservită de "Dac" articulate
Pe 135 parcă erau "Dac" nearticulate
Chiar și prin 1987 știu că 135 venea pe Magheru. După aia l-au băgat pe Polonă. Mai țin minte că într-o nopate eram cu ceva rude, și l-am așteptat, dar el nu mai venea. După ce am aflat de modificare ne-am târât până la Polonă. A fost scos de pe Magistrala Nord-Sud din cauza demolărilor din zona istorică?
Primul autobuz cu care am mers singur când eram mic a fost 101. Primele curse nu le-am făcut singur, ci împreună cu sor-mea. Pe atunci 101 întorcea pe traseul: Bucur Obor - Șos. Colentina - Str. Ziduri Moși - Halele Obor - Șos. Pantelimon. A fost prelungit la Doamna Ghica destul de târziu (după 1996-1997, poate mai ține cineva minte anul exact).
Trebuia să ajung la cealaltă bunică (asta înainte de 1989) la Parcul I.O.R. și nu am mai luat tramvaiul 51, ci autobuzul 101 (pe atunci ajungea la Întreprinderea de Cinescoape, pe Platf. Ind. Pipera - fosta fabrică e acum depozit "Nestle") și o tăia pe Ziduri Moși, nu ajungea la Bucur Obor. Eu mă miram ce caută 110 pe acolo (degeaba îmi repetau ai mei că e 101, nu 110 Laughing)
De ce l-au scurtat pe 101? Rolling Eyes
Pentru cei care contestă existența lui 51 în anii '80 pe traseul Republica - Berthelot. Eu mergeam cu tramvaiul ăla din Balta Albă/Titan până în Obor, așa că exista. Pe atunci becurile erau pt. mine "gagaoa" Very Happy
Pe 51 a era și un tren de EP/V3A + 2 remorci (eram prea mic pe atunci să știu dacă remorcile erau EP/V3A sau V13/V3A).
Uhh, când l-au scurtat pe 101 și aveam legătură directă uram să merg cu autobuzul în locul tramvaiului (chiar dacă dispăruse 51, cred că exista deja 31; 36 când a intrat pe varianata Bucur Obor).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 18:33:15    Titlul subiectului: 86098

mrM a scris:
Când s-au scos autobuzele de pe Str. Căderea Bastiliei + Str. Roma?
Cand exact nu tin minte, oricum pe undeva prin 92-93. Oricum, ultima linie care mai mergea pe acolo era 131 (cu DAC-uri), doar pe sensul Romana - Stefan cel Mare. Acolo facea dreapta si apoi stanga pe Dorobanti.
Este posibil ca odata cu sosirea DAF-urilor sa fi fost mutata direct pe Dorobanti.

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 19:22:23    Titlul subiectului: 99999 86102

In ceea ce priveste circulatia autobuzelor pe Caderea Bastiliei, tin minte ca in anul 1991 am mers cu 131 pe Caderea Bastiliei, erau nista DAC-uri scurte, de culoare alba si cu banda rosie. Veneau normal pe Dorobanti si se intorceau pe Caderea Bastiliei.

Multa vreme autobuzul 331 intorcea la Piata Lahovari (fosta Piata a Cosmonautilor), nu ajungea la Romana, ci ocolea rondul din piata, lucru imposibil de facut azi din cauza masinilor parcate acolo.

Pe 135 nu am vazut decat DAC-uri scurte, iar pe 143 am vazut DAC-uri articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2007 21:52:28    Titlul subiectului: yy 86151

Ma voi referi pe scurt la incalzirea salonului autobuzelor. La Ikarus 260, DAF, Rocar de Simon, toate au avut incalzirea functionala cand au sosit in Bucuresti. Motivul desfiintarii nu a fost economia de combustibil cat confortul soferilor, nepornind aerotermele din salon ramanea mai multa caldura pentru cea din cabina. Nota: si toate DAC-urile se pare ca au avut incalzire in salon dar nu stiu cum aratau aerotermele orginale din anii '80. S-au montat aeroterme in salon la DAC-uri, chiar si din seria scundelor la RK dupa 1990, indeosebi incepand cu 1995. Tramvaiele (EP, V3A, TATRA) au avut toate incalzire in salon dar s-a dezactivat din motive de "economie" in anii '80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Balkanton



Data înscrierii: 28/Dec/2007
Ultima vizita: 12/Mai/2020
Mesaje: 13
Locație: Sofia (Bulgaria)

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 16:37:02    Titlul subiectului: 86225

Have you seen this postcard from the 70s (although it is written that it is from the 50s): http://cgi.ebay.com/Bucuresti-View-Postcard-Romania-1950s_W0QQitemZ360008208898QQihZ023QQcategoryZ20256QQcmdZViewItem#ebayphotohosting Several Romans, one Ikarus 280 and something like MB can be seen. As if there were some problems with the Ikarus, because the cover above its frontlights is opened Smile
In ebay you may search for many other old poscards of Romanian cities with vehicles in them.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 03 Ian 2008 22:37:35    Titlul subiectului: 86496

Harta "Delea Veche 1982" - impreuna cu una dintre pozele realizate de Dan Vartanian pe Calea Calarasilor in 1976 - lamureste cel putin partial
misterul capatului de la Piata Muncii al tramvaielor 15, 39 si 43. Este clar ca 15 si 39 veneau pe Calea Calarasilor pina la intersectia cu Agricultori, virau dreapta pe Agricultori pina la Theodor Sperantia, pe care continuau pina la Piata Muncii. Dupa intersectia cu Agricultori, pe Calea Calarasilor exista doar linie simpla pina in Piata Muncii. Returul liniilor 15 si 39 de la Piata Muncii spre Calea Calarasilor se facea tot pe strazile Theodor Sperantia si Agricultori.
Ce se intimpla insa cu 43 ? 1) Traversa Piata Muncii dinspre Bd. Muncii spre Theodor Sperantia si apoi revenea pe Calarasilor comun cu 23 sau 2) Intorcea in bucla de la Piata Muncii, in jurul fostei fintini ?

Daca tot am amintit de Bd. Muncii, merita amintit ca linia veche, incastrata in piatra cubica, a dainuit multa vreme alaturi de cea noua(cel putin, prin 1996 inca exista) pe portiunea dintre Piata Muncii si Patinoarul National.

_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 15 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community