|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Sep 2006 09:56:54 Titlul subiectului: |
34616 |
|
Continuare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.53 kb |
Vizualizat: |
de 33445 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.05 kb |
Vizualizat: |
de 33445 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Sep 2006 09:59:13 Titlul subiectului: |
34617 |
|
Continuare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.67 kb |
Vizualizat: |
de 33443 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.2 kb |
Vizualizat: |
de 33443 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.22 kb |
Vizualizat: |
de 33443 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.78 kb |
Vizualizat: |
de 33443 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Sâm 30 Sep 2006 10:17:46 Titlul subiectului: |
34619 |
|
Multumim pentru informatii si fotografii si felicitari organizatorilor.
Ne intoarcem in timp gratie muncii depuse cu pasiune de catre Stefan (mrM).
"Istoria Energeticii si Electrotehnicii în Romania" - Vol. 1 "Electrificarea Romaniei de la primele inceputuri pina in anul 1950", coordonare generala Prof. Emerit. Ing. Constantin Dinulescu, Ed. Tehnica (1981):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
320.86 kb |
Vizualizat: |
de 33433 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.46 kb |
Vizualizat: |
de 33433 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
329.51 kb |
Vizualizat: |
de 33433 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
356.63 kb |
Vizualizat: |
de 33433 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.14 kb |
Vizualizat: |
de 33433 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
403.79 kb |
Vizualizat: |
de 33433 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 09:59:26 Titlul subiectului: Sageata Verde"70 |
34852 |
|
In data de 30 septembrie 2006 am vizitat si eu Aradul in speranta sa mai pot calatori cu Sageata Verde (in afara de "calatoria" din primavara in depou vreo 20 m), si evident sa vad cum se comporta Gotha pe linie.
Ajuns la Arad am fost intampinat de DanTM care mi-a zis ca vine si "convoiul" adica WeepingEye si alti membrii de pe railwayfan.ro. Dupa o "razzie" prin Gara CFR Arad dupa locomotive si automotoare, ne-am dus la statia Maximilian. Ne-am strans intr-un numar de 10 persoane din care cunosteam 5, insa niciun membru Transira... A trecut de 10 Sagetata pe nicaieri... nici in depou. La 10:30 ne-a anuntat o femeie ca Sageata in drum spre Arad s-a stricat. Va dati seama... Nororc cu un prieten din Arad care era cu masina m-am dus sa intampin Sageata. La iesirea din Vladimirescu am zarit-o impinsa de Timis 1+2. Ce priveliste...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.32 kb |
Vizualizat: |
de 31709 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.8 kb |
Vizualizat: |
de 31709 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 19:15:13 Titlul subiectului: |
34909 |
|
Completare la ,,nota informativa" a lui Zsizsi:
,,Convoiul Railwayfan.ro" a fost format din: Weeping Eye, Robert S, Florin Tuica din Bucuresti, in Arad ne-am combinat si Paul + tatal lui, din Oradea.
In formatie completa ne-am intilnit cu pasionatii din Arad. Gabi, Zgirkenstein si srazvi. etc.
Pt ca Sageata s-a defectat grupul de la Arad ,a incercat sa isi foloseasca cunostintele pentru a ne introduce in Depoul de locomotive CFR Arad (fara srazvi, care a plecat la Ghioroc).
Zsizsi a facut totusi o ,,greseala monumentala".La sosirea sagetii, impinsa de Timis 2 ,,convoiul" a sperat in realizarea unei sedinte foto ad-hoc prilejuite de oprirea garniturii pentru schimbarea macazului la linia catre depou, moment in care Zsiszi fiind pe faza a sachimbat macazul.
Concluzie: Timis 2 is the best, iar noi n-am mai pozat sageata.
Pt mine nu e o problema ca sint aproape, dar convoiul de la Bucuresti...
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 13:58:02 Titlul subiectului: |
34953 |
|
De circulat, nu va mai circula Sageata verde, doar la comanda speciala iar muzeul va ramine acolo permanent
Sageata(gri) a fost marti reparata cu piese de la acea sageata albastra care era functionala, deci acum e in stare buna dar din pacate singura in aceasta stare.
Stiati ca Sageata verde refacuta in 1995 are piese de Timis? Cel putin compresorul marti amaflat ca e unul de la Timis 2 deoarece cel original nu mergea doar cind si sageata se deplasa!
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 06 Oct 2006 00:32:29 Titlul subiectului: Sageata Verde"75 |
35009 |
|
Pe forumul DSO, la adresa http://drehscheibe.ist-im-web.de/forum/read.php?5,3100340,3100340#msg-3100340, am realizat un fotoreportaj despre prima zi a sederii in Arad, dedicata centenarului CFAP.
Vizitatorii muzeului au primit si pliantul (12 pagini A4) pregatit de catre CTP Arad, cuprinzand o scurta istorie ilustrata a CFAP.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.36 kb |
Vizualizat: |
de 33222 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Vin 06 Oct 2006 16:06:27 Titlul subiectului: |
35038 |
|
Sageata este functionala, chiar astazi am vazut-o in statia Maximilian unde era asteptata de un grup de copii pentru o cursa spre Ghioroc.
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 08:13:12 Titlul subiectului: |
35195 |
|
pai pina ieri ar fi circulat la o comanda de cel putin 10 oameni, de azi ea va circula doar daca sint 40 de calatori, muzeul ramine teoretic deschis, din pacate nu am reusit sa merg cu ea, din 1991, dar poate va veni o zi in care vom calatori cu ea
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Noi 2006 22:21:46 Titlul subiectului: |
39163 |
|
Poze tare frumoase aici:
http://gr-theater.ch/RO/RO.html
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 21:25:58 Titlul subiectului: |
39404 |
|
Cele mai inedite poze sunt, zic eu, cele din hala unde se moderniza Sageata. Observati ca au pus carcasele vagoanelor pe boghiuri de tren.
Asezarea carcaselor pe boghiurile originale cred ca afost facuta in curtea Astra, unde exista o linie care se unea cu linia de tramvai pe Calea Aurel Vlaicu.
|
|
Sus |
|
|
adyf117
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2020 Mesaje: 54 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 13 Dec 2006 19:10:03 Titlul subiectului: |
41114 |
|
quiksilver, pozele cu modernizarea "Sagetii" sunt facute la, actualmente - ASTRA Vagoane Calatori - in hala de constructie a metrourilor bucurestene, hala ce a fost modernizata total in scopul construirii - asamblarii - "Sagetii Albastre" pentru Caile ferate romane, iar boghiurile de "naveta" pe care sunt asezate vagoanele sunt de tip - Y25 - , folosite la vagoanele de marfa (vezi poza Arad 822-8 din adresa de e-mail de mai sus amintita in cadrul paginii).
Printre pozele pe care le-am facut cu ocazia sarbatorii a 100 de ani a "Sagetii Verzi" am gasit si tabla firmei - sigla ASTRA Vagoane Calatori - montata pe sasiul vagonului motor langa sigla firmei constructoare - GANZ - . Momentan nu pot ca sa-ti pun la dispozitie aceasta poza pentru ca nu mai am cum sa o pun pe site din motive tehnice, imi pare rau, cu scuzele de rigoare.
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 20 Mai 2007 22:05:21 Titlul subiectului: Sageata Verde"80 |
79067 |
|
Si iata ca in sfarsit visul a devenit realitate...
Dupa multa munca si mult timp va anunt cu bucurie ca, in sfarsit, site-ul dedicat "Sagetii Verzi" este deschis. Mai trebuie putin lucrat la unele sectiuni ale lui insa in general site-ul este finalizat.
Doresc sa multumesc pe aceasta cale lui Stelian pentru ajutorul acordat realizarii efective a site-ului, cat si colaboratorilor care ne-au trimis informatii si ne-au ajutat in realizarea acestui proiect. Acestea fiind spuse va invit sa vizitati http://sageata-verde.uv.ro/ ,site-ul dedicat primei linii electrificate din E europei si a 8a din lume.
Galeria foto a "Sagetii Verzi" este in sfarsit functionala. Va invit sa vizitati http://sageata-verde.uv.ro/foto.html pentru a viziona poze cu si despre "Sageata Verde".
In cele ce urmeaza doresc sa va prezint cateva detalii tehnice legate de "Sageata". Din pacate datele mele inca nu sunt complete, lipsind unele dimensiuni Datele vor fi publicate si pe site-ul "Sagetii".
1. Material rulant:
- Automotoarele benzo-electrice: BC 1-11 aveau cate un motor cu benzina tip Dion – Buton cu 4 cilindrii de 60 HP, care actiona un dinam serie compoundat de curent continuu cu 4 poli si 500V tensiune , care la randul lui actiona 2 motoare de tractiune legate in serie fixate pe osiile din spate. Incalzirea se realiza cu sobe .
i. Producator: Fabrica de vagoane Johann Weitzer Arad
ii. Lungimea:
iii. Latimea:
iv. Numar de locuri: 52.
v. Greutate:
vi. Viteză maximă: 40 km/h.
vii. Ani de serviciu: 1906-1913*.
viii. In total, au fost 11 astfel de automotoare.
* Dupa 1913 au fost transformate in vagoane de calatori, avand un compartiment amenajat pentru transportul bagajelor si al mesagerilor. Ele au continuat sa circule ca vagoane de calatori pana in 1991.
- Automotoarele electrice Ganz: BC 1-15 erau acționate de 4 motoare electrice a câte 50 HP. Motoarele erau cuplate cate 2 in serie, avand fiecare tensiunea la borne de 825V. Conducerea se facea cu ajutorul a 2 contactori electromagnetici, actionati in mod electric cu ajutorul unui curent auxiliar de 80V, curent folosit si la iluminatul interior al automotorului, furnizat printr-un motor generator de 2kW, complet inchis, instalat sub cutia vagonului. Incalzitul se facea cu 12 radiatori instalati sub banchetele automotorului, alimentati cu curent de 1650V.
i. Producator: Ganz Es. Danubius Budapesta.
ii. Lungimea: 14,070 m.
iii. Latimea: 2,160 m.
iv. Numar de locuri: 48.
v. Greutate: 23 t.
vi. Viteză maximă: 45 km/h.
vii. Ani de serviciu: 1913-1991.
viii. In total, au fost 15 astfel de automotoare.
2. Echipamente de alimentare cu energie electrică:
a. La Arad s-a construit o centrala electrică (care a apartinut societatii anonime de electricitate Arad), fiind compuse din 3 turbo-generatoare de putere 1000, 1500 si 3000 HP si un alternator de 500 kVA, cuplat cu o masina cu aburi cu piston. Curentul era alternativ bifazic de 2000V cu 42 de perioade. Un dispozitiv Scott transforma curentul bifazic in curent trifazic de 15000V.
b. În substația Ghioroc s-a făcut transformarea curentului trifazat în curent continuu prin două grupuri convertitoare rotative compuse fiecare din motor sincron pentru tensiune de 15000V si 42 perioade și un dinam de curent continuu 1650 V, 300 kW(suportand o supratensiune de pana la 375kW) pentru tractiune, montati pe acelasi ax, si de 110V alternativ pentru lumina.. În aceeași substație s-a instalat in paralel și o baterie tampon de acumulatoare tip Tudor la 1500 V, având inițial 798 de elemente cu o capacitate de 375 Ah , cea mai mare baterie acumulatoare din țară de atunci. Bateria era incarcata de un survoltor, compus dintr-un motor asincron de 500V si transformator de 15000/100V si dintr-un dinam pentru curent continuu de 600V.
c. În 1935 s-au introdus la Ghioroc redresoare cu vapori de mercur de 600 și 700 kW , grupurile motor-generator au fost păstrate ca rezervă, iar bateria treptat dezafectată. În anul 1942 odată cu trecerea centralei și rețelei Arad de la 42 la 50 Hz s-au modificat și aceste grupuri rotative pentru 50 Hz și 15 kV.
d. Iluminatul saloanelor s-a făcut la 80 V din grupurile auxiliare.
3. Traseul: - Linia: a. Avea 15 statii cu o declivitate maxima de 35 mm/m, curbe cu o raza minima de 50m si a fost construit cu sina si ramificatii de tip 15,7 ce au functionat pana in 1934 cand au fost inlocuite cu sina de tipul 23,6, folosindu-se in premiera la noi sudura sinelor cap la cap.
b. In perioada 1966-1970 intreaga linie a fost inlocuita cu sina de tip 45 SB si 49 SB, iar pe unele portiuni traversele de lemn au fost inlocuite cu traverse de beton.
c. In statiile Arad, Radna si Pancota au fost montate placi turnante
d. Numarul liniilor de garaj: 53
e. Lungime liniilor de garaj: 7,179 km
f. Pentru adapostul calatorilor erau prevazute gherete din lemn sau beton armat cu distanta dintre ele variind intre 190m si 3759m dupa necesitate
g. Au fost construite 4 remize:
i. Arad – 12 locuri.
ii. Ghioroc – 6 locuri.
iii. Radna – 4 locuri.
iv. Pancota - 4 locuri.
- Catenara:
a. Aceiasi stalpi folositi pentru firele de contact sunt folositi si pentru transportul de 15000V de la Arad la Ghioroc, iar intre Ghioroc – Pancota (Radna) pentru distributia luminii si fortei motrice in comunele de pe traseu.
b. Conductele de transport erau din Cu cu Ø de 6 mm.
c. Conductele pentru linia de contact aveau o sectiune de 80mm cu profil in forma de 8.
d. Firul era intins in mod automat cu o tensiune mijlocie de 500kg, cu ajutorul unor greutati de 300kg asezate pe stalpi la o distanta de 1,5km.
e. Intre firele de transport si firul de contact era interpus firul de alimentare pentru linia de contact de 1500V, avand puncte der alimentare la distanta de 3km cu sectiune de 90 si 120 mm2.
f. Pentru telefon sunt dispuse 2 fire de Cu pe toata lungimea traseului.
_________________ [img]http://tramclub.org/Static/www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/ssv_banner_2.jpg[/img] |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 29 Iul 2007 22:18:17 Titlul subiectului: |
80788 |
|
Cu ocazia venirii in Arad a lui Christian Boden, mare pasionat de M8S, am ajuns si noi la Ghioroc in formula: srazvi, radu161, grandpapascout, scorpion si zgircanstein. De mers am mers cu tramvaiul de 10:30 de la Calu' Balan si ne-am intors cu M8S 1008. Dar iata si niste poze cu sageata verde proaspat inmatriculata:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.73 kb |
Vizualizat: |
de 31666 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.2 kb |
Vizualizat: |
de 31666 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.93 kb |
Vizualizat: |
de 31666 ori |
|
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
Zgârcănstein
Data înscrierii: 06/Oct/2006 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 169 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 23 Aug 2007 23:46:57 Titlul subiectului: |
81825 |
|
În perioada 22.08.2007 - 26.08.2007, Săgeata Verde va pleca din Arad la orele 11:00 de la stația Maximilian (prima stație după ce se coboară viaductul Micălaca), iar ora de plecare din Ghioroc va fi la 13:00. Prețul biletului este 4,5 lei și se cumpără în tramvai.
Informația de mai sus am aflat-o de la serviciul PDC al CTP Arad, deci provine din sursă sigură
Săgeata Verde în depoul Micălaca
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.93 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.28 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.08 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.3 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.56 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.65 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.51 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.59 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.3 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.72 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.25 kb |
Vizualizat: |
de 31527 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.36 kb |
Vizualizat: |
de 31491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.51 kb |
Vizualizat: |
de 31491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.79 kb |
Vizualizat: |
de 31491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.73 kb |
Vizualizat: |
de 31491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.18 kb |
Vizualizat: |
de 31491 ori |
|
_________________ Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi! |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 26 Aug 2007 14:27:35 Titlul subiectului: |
81970 |
|
Da si sageata verde gri s-a stricat duminica cind a venit DanTm special pentru o cursa Arad-Ghioroc si retur. Noroc ca mai erau vagoanele Sudarec in gara si am avut ce face, nefiind nimeni sa nu ne lase sa pozam(nici ciinii n-aveau nimik impotriva)
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
scorpion
Data înscrierii: 01/Mai/2007 Ultima vizita: 26/Iun/2014 Mesaje: 38 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 10:02:53 Titlul subiectului: |
82006 |
|
Motorul albastru, acela are alte boli: parca avea numai 3 motoare si in plus nu e adaptat pentru tensiunea de 750 V=> viteza mica, putere scazuta.
Revenind la AM2, reconstruit, acesta s-a defectat dintr-o greaseala a muncitorilor de la Astra...
In timpul reconstructiei li s-a atras atentia asupra acoperisului, ei i-au pus tabla iar original era.....foaie de cort. Astfel izolatorii neexistand, a facut masa la pantograf, din cate am auzit.
Descriere: |
Acoperisul sagetilor. Se observa pe cele vechi foaia de cort si pe cele noi tabla. |
|
Mărime fișier: |
154.51 kb |
Vizualizat: |
de 31428 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 14 Oct 2007 14:26:41 Titlul subiectului: Ar-rail Club |
83730 |
|
La Arad se va infiinta in urmatoarele cateva luni o asociatie a pasionatilor de domeniul feroviar si modelism feroviar, asociatie denumita Ar-rail Club, ai carei membri de peste un an intretin diverse activitati, intalniri si expeditii. Mai multe detalii despre intalnirile noastre puteti gasi pe site-ul nostru http://www.arrailclub.lx.ro/ dar si aici
Asociatia, pe langa promovarea modelismului feroviar, se ocupa si cu protejarea si conservarea pieselor de istorie feroviara(printre care se numara si "Sageata Verde". Printre membrii nostri prezenti si pe aici, pe forum, se numara scorpion si srazvi. Astfel asociatia noastra se adauga celorlalte 2 (Asociatia modelistilor feroviari Bucuresti si Asociatia Transylvania Railway Club) care doresc sa promoveze modelismul feroviar si pasiunea noastra pentru transportul pe sine.
_________________ [img]http://tramclub.org/Static/www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/ssv_banner_2.jpg[/img] |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 14 Oct 2007 21:20:26 Titlul subiectului: |
83740 |
|
Iata si orarele trenurilor Sageata Verde asa cum apar in Mersul Trenurilor valabil intre 22 mai 1977 si 27 mai 1978. Click pe poza pentru varianta mare.
Linia Arad - Ghioroc - Pancota:
Linia Ghioroc - Radna:
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 08 Noi 2007 10:25:19 Titlul subiectului: |
84621 |
|
iata peste ce reportaj am dat din intimplare, aparut la stirile www.virtualarad.net in data de 9 iulie 2001 :
CTP trece la dezafectarea liniilor Ghioroc-Radna si Ghioroc-Pancota
La Ghioroc va lua fiinta un muzeu dedicat acestor linii
Compania de Transport Public a obtinut toate aprobarile necesare pentru a scoate din functiune linia de tramvai de pe traseele Ghioroc-Radna si Ghioroc- Pancota. Aceasta linie face parte din mijloacele fixe, apartinand domeniului privat al CTP. Linia de cale ferata pe acest traseu a fost construita in anul 1905 si electrificata in anii 1911-1913. Pe aceasta linie, cativa zeci de ani a circulat celebrul tramvai cunoscut aradenilor ca "Sageata verde", care facea legatura intre oras si localitatile din podgorie, permitand taranilor sa aprovizioneze orasul cu produse agricole. De la inceputul anului 1983, linia a fost trecuta din patrimoniul CFR in patrimoniul intreprinderii judetene de transport local, intrucat traficul nu justifica refacerea liniei, care deja nu mai prezenta siguranta in circulatie. Incepand cu anul 1991, circulatia a fost intrerupta pe aceste tronsoane, cu acordul Prefecturii, datorita riscului de producere a unor accidente grave. In anul 1997, Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate Bucuresti a elaborat un proiect pentru refacerea liniei, pe tronsoanele Ghioroc-Radna si Ghioroc-Pancota. Dar, costurile totale ale acestei lucrari au fost evaluate la 5.000.000 USD, o suma impdsibila pentru bugetul unei societati de talia CTP si chiar pentru bugetul CJA. In aceste conditii si, mai ales ca traficul este asigurat prin mijloace auto, s-a luat aceasta hotarare de dezafectare a liniilor. Acestea, dupa dezmembrare, vor fi valorificate. Totusi, avand in vedere importanta istorica a acestei linii, prima cale ferata electrificata din sud-estul Europei, in depoul Ghioroc va fi infiintat un muzeu tehnic. Asta, pentru ca generatiile urmatoare sa-si poata aminti ca, odata, prin comuna lor trecea un tramvai. Muzeul va functiona in fostul depou, iar materialele care vor fi expuse au fost adunate de-a lungul timpului.
De mentionat ca intregul traseu a fost demontat imediat dupa ce n-a mai circulat sageata verde iar in 2001 mai era ce a ramas si azi, doar urme la trecerea liniei peste drumul judetean
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
adyf117
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2020 Mesaje: 54 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2008 20:33:51 Titlul subiectului: Scurta vizita la Depoul Ghioroc - 19.01.2008 |
87295 |
|
Inafara de "placuta de inmatriculare" a lui ITB 60 - 00905 si mici mutari, ale vagoanelor prin Depou, din pacate, nimic nou.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.07 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.73 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
249.48 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
245.68 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.75 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
380.24 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
388.93 kb |
Vizualizat: |
de 30449 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2008 22:29:57 Titlul subiectului: 760 |
87298 |
|
Ceva schimbat este totusi: Timisul 31+32 este mutat. S-a mai scris pe aici ca este folosit la manevre. Ma intreb de ce nu ar folosi doar vagonul motor 31, dar asta e o chestie nesemnificativa.
Arata bine depoul. Poate daca ar fi si cateva "Sageti" la vedere ar arata mai bine. Oricum este foarte ingrijit, iar apropos de Tatrele care iata ca nu sunt acolo sau au fost mutate, chiar ii lipsesc. Daca tot nu mai au de gand sa foloseasca unele T4R, cei de la CTP ar putea duce acolo 1-2 vagoane.
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 09 Apr 2008 15:19:31 Titlul subiectului: |
91683 |
|
Am fost astazi la Ghioroc si am intrat si in depou, din pacate multe Sageti au disparut, ultima data in 2006 erau de 3 ori mai multe, remorcile de afara se pare ca au fost taiate, mai sint in spate vreo 3 si inca 2 motoare. Cele 6 bucati inchise sint in stare buna, dar din 4 motoare si 2 remorci, doar motorul gri e functional, intre timp si de la cel albastru s-au luat piese. E trist sa vezi cum dispare o bucata de istorie...
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 01 Mai 2008 20:59:06 Titlul subiectului: Intrebari |
92811 |
|
Sunt un vatman din Oradea si ce imi doresc cel mai mult e sa ajung si prin Arad sa merg cu tramvaiul, sa vad cum e pe acolo. Vara trecuta am avut ocazia sa merg prin Timisoara si Resita, luna asta vreau sa merg in Debrecen (Ungaria) si sper sa imi fac timp sa ajung cat mai repede si prin Arad. Ce ma intereseaza cel mai mult e linia Arad - Ghioroc. Ce vreau sa va intreb legat de aceste vagoane. Intra la categoria tramvai? Personalul care conducea sau conduce si acum Sageata Verde (daca a mai ramas ceva din aceasta istorie) are ceva scoala speciala sau e un simplu vatman cu permis Tv? Apoi o alta intrebare legata de Sageata Verde, e cum poate circula un asemenea gabarit (ma refer la latime) pe o linie atat de ingusta ca la Arad? Nu are tendinta de a cadea intr-o parte sau alta? Au fost incidente de acest gen? Cum se comporta in curbe? Este o restrictie anume de viteza?
|
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Mar 06 Mai 2008 17:47:25 Titlul subiectului: |
92997 |
|
La Ghioroc circula tramvaiele care circula in mod obisnuit in Arad.
Linia a fost construita pentru Sageata Verde inca de la inceput astfel incit nu are probleme de gabarit.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|