Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 02 Ian 2008 00:56:19 Titlul subiectului: Desene in AutoCAD |
86409 |
|
Consider utilă realizarea - în autocad - a tuturor modelelor de vehicule care au circulat pe liniile urbane; eventual și a autocarelor. Ideal ar fi ca fiecărui vehicul să-i corespundă 4 desene:
-fața (postul 1 de conducere în cazul vehiculelor bidirecționale)
-laterala dreaptă
-laterala stângă
-spatele (postul 2 de conducere)
De asemenea, să fie specificat - pe desen sau dedesubtul acestuia - anul fabricației, anul achiziționării și anul retragerii din circulație, făcându-se specificarea "casat" sau "în conservare"
Ar fi bine ca cei care se pricep să facă desene în paint, să reconstituie toate vehiculele mega (troleibuze și autobuze). De asemenea, ar fi bine să reconstituie:
-Rocarul 318
-DAC 217 E cu 3 uși
-DAC 217 UD. Deși pare un nonsens, dm afirmă că circulă un exemplar în Zalău. Conform celor spuse de el, ușa 2 este chiar în fața axei B iar în spatele ușii 4 se află un gemuleț, ca la Rocar 212. De altfel, pe forumul vechi se presupunea că ar fi existat autobuze pe caroserie de 217, dar, din diverse motive, nu au intrat în producția de serie.
|
|
Sus |
|
|
Admin Administrator/Moderator FORUM
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Mai/2024 Mesaje: 642
|
Trimis: Mie 02 Ian 2008 10:45:51 Titlul subiectului: |
86417 |
|
Absolut de acord ca ar fi si util si interesant dar exista o mare problema: CINE sa faca aceste desene? Daca dvs. sau altcineva are atat priceperea cat si timpul liber disponibil pentru a realiza aceste desene noi le vom gazdui cu placere, fie in forum fie intr-un eventual site specializat daca materialul este suficient de bogat.
Deci, ca si in cazul multor alte potentiale idei bune, problema este de CONTINUT. Odata ce avem acest continut, noi putem asigura fara probleme infrastructura de gazduire a sa.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 02 Ian 2008 12:22:16 Titlul subiectului: Desene in autocad II |
86419 |
|
Exista cel putin doi membri ai forumului care stiu sa lucreze in programul respectiv: Ovidiu (Amiralul Byrd) si userul care se semneaza ca "cg2005", ambii fiind foarte bine documentati. Daca timpul le va permite, ar fi ideal ca cei doi - la care se pot afilia si alti membri - sa realizeze schitele de care ziceam.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Ian 2008 15:45:47 Titlul subiectului: |
86428 |
|
Ma bag si eu la treaba asta! Am 3 ani de lucru cu programe de proiectare (proiectare constructii), printre care si AutoCAD, dar preferatul meu este Allplan - Nemetschek.
Un borderou al unui proiect de vagon, fie proeict nou sau releveu al unui tip de tramvaie existent sau care a circulat, sa contina atat parte desenata cat si parte scrisa, ceva date tehnice si un scurt istoric al vehiculului respectiv, plus fotografii. Partea de desen sa cuprinda plan general al vagonului, vederile aferente si ceva detalii. As dori ca aceste planse sa fie cotate cat mai bine si, de preferinta, la exteriorul desenului.
Eu am schite de Tatra, ITB, AEG, Vagon Huhulea, V2A de Iasi, GT4, GT5, ST7-8 facute pe foaie pe care intentionez sa le "transfer" in format electronic.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 13 Ian 2008 00:04:20 Titlul subiectului: |
86943 |
|
Voi reproiecta DAC si Rocar in toate variantele existente (ma refer la cele urbane) in autocad. ce am nevoie (daca nu gasesc in arhiva personal) dimensiunile caroserie (Lxlxh) si eventual orice alta dimensiune (ex ampatament ecartament lungime geamuri, si ma refer la dimensiuni certe, nu deduse din poze).
Desenele pe care le voi realiza vor fi in Autcad, in trei dimensiuni. sper ca nu imi va lua mult, din moment ce am deja un autobuz gata si multe elemente se pot adapta. wish me luck
Am facut ceva progres, dar mai e inca mult de adaugat (ex interior, compartiment etc) pana atunci ca sa mai trezesc interesul o imagine cu ce am reusit sa termin pana acum. Comentariile sunt binevenite.
Cam atat pentru saptamana asta...mai e de finisat...anumite elemente sunt de pe serii mai noi. de fapt acesta este master copy-ul. E mai usor sa scot elemente pentru un anumit autobuz (eg geamurile culisante)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.08 kb |
Vizualizat: |
de 42902 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.4 kb |
Vizualizat: |
de 42824 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Dum 13 Ian 2008 00:22:26 Titlul subiectului: |
86946 |
|
Foarte frumos, foarte realist, in AutoCAD l-ai facut?
Spune-mi te rog sub ce extensie salvezi fisierul care este modelul 3D?
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2008 01:22:37 Titlul subiectului: |
87212 |
|
Voi incepe acum lucru la articulat, si apoi trolee.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
296.43 kb |
Vizualizat: |
de 42767 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
285.05 kb |
Vizualizat: |
de 42656 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 21 Ian 2008 02:02:48 Titlul subiectului: |
87356 |
|
In sfarsit 117UD...de-acum e la vale, cel putin pana la modelele scunde
Si din interior...
Mi se pare mie ca farurile si oglinzile sunt putin mai mici decat in realitate... oglinzile sunt cat de cat aproape, dar pe modele foarte vechi... dar stiu ca sunt in general mai mari.
Despre faruri: cunoaste cineva daca sunt aceleasi ca pe V3A? si daca da, stie cineva dimensiunile...ca ma fura ochii, de aceeia mi-au iesit mai mici acum.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
304.21 kb |
Vizualizat: |
de 42678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.04 kb |
Vizualizat: |
de 42666 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 22 Ian 2008 02:52:18 Titlul subiectului: |
87417 |
|
Am corectat problema cu farurile, si am facut oglinzile mari (cele mici au existat la un moment dat)
Apreciez sugestiile, si multumesc celor care trimit informatii si pareri contructive!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.36 kb |
Vizualizat: |
de 42615 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Ian 2008 02:59:33 Titlul subiectului: |
87418 |
|
Farurile de pe DAC-uri nu sunt identice cu cele de pe Dacia 1300?
Oricum, felicitari pentru modelele 3D create, sunt senzationale.
_________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 22 Ian 2008 13:02:34 Titlul subiectului: |
87433 |
|
Farurile de pe gama Roman/Dac si tramvaiele EP si VxA sunt acelasi model, si sunt diferite de cele de Dacia. Dimensiunea este de 30x15 cm (baza x inaltimea).
@Castrosua: felicitari pentru artwork!
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 22 Ian 2008 14:55:47 Titlul subiectului: |
87435 |
|
Le generația de DAC 117 UD cu emblema TV (denumite TV DAC 117 UD într-una din statisticile RATB, deși nu știu dacă denumirea cu care a fost omologat e aceasta au nu), partea de jos a ferestrelor ușilor ajunge doar până în dreptul marginii superioare a roților. În rest, felicitări. Un element tipic DAC-urilor vechi - prezent și la desenele de față - îl constituie "șina" care se întinde pe toată lungimea autobuzului, "șină" situată pe ambele părți, deasupra roților, dar dedesubtul ferestrelor caroseriei
Dacă va apărea o "vedere din spate" a lui #3713 sau a unui coleg de generație cu acesta, trebuie avută în vedere poziționarea stopurilor și a luminii numărului de înmatriculare. Dacă nu greșesc, la generația veche (cea cu emblemă TV), lampa respectivă se afla considerabil mai jos decât la generația gri cu dungă albastră a anului 1986-1987
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Ian 2008 15:28:53 Titlul subiectului: |
87436 |
|
Nu s-ar putea ca aceste modele să poată fi adăugate, în viitorul apropiat, unor jocuri precum VBus?
Oricum, superbe DACurile.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Joi 24 Ian 2008 22:41:18 Titlul subiectului: |
87548 |
|
Arata de-a dreptul splendid modelul realizat si stadiul actual de evolutie al lui. Felicitari!
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 00:48:11 Titlul subiectului: |
87601 |
|
Am fost plecat cateva zile si nu m-am atins de model si beineinteles cand m-am uitat acum la el, am realizat ca am facut o greseala grava la spate. Luneta la mine era in forma de trapez si spatele nu era bombat.
Acum iata corectia spatelui. Mi-a scos peri albi, dar trebuia facut, ca nu era corect inainte. In plus am refacut usile la nivel perioadei.
Si din interior (prin usa din spate)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.69 kb |
Vizualizat: |
de 42383 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
231.01 kb |
Vizualizat: |
de 41420 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 01:28:21 Titlul subiectului: |
87604 |
|
Ușile astea sunt caracteristice DACurilor cu cilindrii de uși plasați pe podea (vezi și http://transport-tulcea.uv.ro/Autobuze/dac112udm/dac112udm1.html ). Asemenea DACuri nu prea se mai găsesc (cel din link aștepta autogenul - sunt mașini produse înaintea scundelor, deci înainte de 1987), dar ușile au fost ,,transplantate" la alte autobuze mai noi și mai pot fi găsite.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 01:31:30 Titlul subiectului: |
87605 |
|
1. Excelent! O mică problemă la lampa numărului de înmatriculare. Aceasta se găsește puțin mai jos - dacă țin bine minte sub nivelul podelei iar nișa de deasupra ei avea altă formă - dar este un detaliu minor; nu de puține ori, DAC-uri vechi aveau lampa respectivă așezată mai sus decât trebuia
2. Dacă faci interiorul trebuie acordată atenție și capacelor de vizitare. Există 8 capace de vizitare. Fiecare era prevăzut cu niște "cerculețe" în interiorul fiecăruia aflându-se câte un șurub, exceptând cele din zona articulației. Dispunerea capacelor era următoarea:
A. Capac situat deasupra punții A: 6 cerculețe
B. capac situat deasupra radiatorului și ventilatorului, puțin mai lung decât cel de deasupra punții A; și acesta are tot 6 cerculețe
B1. Capac situat în dreapta celui de deasupra ventilatorului, mai exact deasupra rezervorului de combustibil
C. Capac situat deasupra motorului: 6 cerculețe
C1. Capac situat în stânga celui corespunzător motorului, mult mai lung și mai îngust; 4 cerculețe
D. Capac situat deasupra cutiei de viteze: 4 sau 6 cerculețe
E. Capac situat deasupra diferențialului: 6 cerculețe
E1. Capac mic, situat chiar în fața platformei circulare
E2. Capac simetric precedentului
F. Capac semicircular, cu model din grupuri de 2 striuri paralele, acesta constituind partea dinspre "tractor" a platformei circulare corespunzător articulației
G. Capac identic cu cel anterior, constituind partea dinspre remorcă a platformei circulare
H. Capac situat deasupra punții C: 4 sau 6 cerculețe
3. Corespondența dintre capacele de vizitare și trapele din exterior e următoarea:
A. Capacul "B" corespunde într-o anumită măsură trapei mici de pe partea opusă ușilor: partea trapei mici dinspre trapa mare coincide exact cu capacul de vizitare "B", cea dinspre roata din stânga față nu
B. Capacele "C" și "D" coincid exact cu trapa mare de pe partea opusă ușilor iar capacul D coincide exact și cu trapa de pe partea ușilor corespunzătoare acumulatorului.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 06:35:04 Titlul subiectului: 6u56u5u65 |
87668 |
|
Prima faza a 117E...nu am nici o poza in detaliu cu ce se afla sub gratar
Cum spunea OAB, numarul e mai jos si alt model (greu pana am dat de o poza cu el original). Capacele exista in desen, insa din probleme tehnice (nu mai am memorie pe hard si nu pot sa rendez in interior) pot renda numai imagini din exterior.
Si din spate (voi posta si in varianta cu tragatoare "civilizate")
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
230.96 kb |
Vizualizat: |
de 42313 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
269.39 kb |
Vizualizat: |
de 41422 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
managertransport
Data înscrierii: 29/Noi/2007 Ultima vizita: 30/Ian/2024 Mesaje: 276 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 11:37:29 Titlul subiectului: |
87674 |
|
Eu as propune (doar daca ai vreme) sa faci un Maz 103 ca in Tg. Mures sau un Mercedes 305G ex-Basel; daca vrei pot sa-ti dau poze cu ele. Sunt curios cum ar arata un Mercedes in AutoCAD !
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 12:47:19 Titlul subiectului: |
87681 |
|
castrosua, ce fel de AutoCAD ati folosit pentru aceste DAC-uri? Mie-mi place sa fac si cateva modele cu DAC biarticulat si noul Mercedes Citaro 2. O a doua intrebare: de cate poze am nevoie pentru a face un model de vehicul? Sau desene? Am nevoie si de date tehnice referitor la lungimea (L), latimea (l) si inaltimea (h) vehiculului/vehiculelor? La ce scara sunt facute deseneles? Felicitari pentru DAC-uri pe care ati facut!
_________________
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 28 Ian 2008 00:34:07 Titlul subiectului: 00000 |
87750 |
|
Imagini cu barile cu gaura de remorcare, plus varianta cu tragatoare,
apoi si din fata si vederea cutiei cu contactori.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
291.56 kb |
Vizualizat: |
de 42235 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
273.27 kb |
Vizualizat: |
de 41421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
213.59 kb |
Vizualizat: |
de 41421 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 28 Ian 2008 20:30:54 Titlul subiectului: 65u656u |
87823 |
|
Nu stiu daca s-a fabricat 112E in 81 pentru tara. Stiu de cel pentru Kiev, care a facut turul tarilor comuniste care avea schema usilor la fel ca la autobuz, si stiu de 112EM, dar acela era destul de diferit. (va urma si acela dupa ce il fac pe 217E). Ce nu stiu insa este unde era cutia cu contactori in 112E original si nu cele dupa RK. Speculatii folosind logica inginereasca ajuta, dar ideal ar fi poze daca mai exista.
Iata-l dupa o poza de la un TIB, (aproximativ, poza e foarte proasta), cu captatori drepti si carlige spre exterior, apoi si din spate (inca nu stiu exact cum aratua rezistentele sub grilajul de pe acoperis).
Acest 112E (din seria 81) starneste multe intrebari, pe care le putem lamuri in grup.
1- Daca intr-adevar avea usile ca la autobuz (1001001 si nu 1000101). stiu din poze ca s-a fabricat cel putin unul care a ajuns in Kiev.
2 Deci chiar daca acest 5321 nu era ca cel din Kiev, totusi cred ca nu avea geam dupa ultima usa (aparitie recenta) si deci cum arata cutia cu contactori in spatiul acela ingust?
Am inceput curatenia generala in desen... scuzele de rigoare dar e mizerie mare in uzina virtuala. Dar progresez la elemente exterioare. (de altfel cele mai grele, mai grele decat caroseriile diferite).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
257.42 kb |
Vizualizat: |
de 42948 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
406.11 kb |
Vizualizat: |
de 41425 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 29 Ian 2008 22:14:29 Titlul subiectului: |
87891 |
|
Mutlumiri tutoror celor care mi-au trimis poze.
Am iarasi probleme cu calculatorul si memoria..asa ca numai doua imagini am reusit sa rendez.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
371.25 kb |
Vizualizat: |
de 42895 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.49 kb |
Vizualizat: |
de 42895 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
radudinis
Data înscrierii: 23/Ian/2008 Ultima vizita: 03/Feb/2008 Mesaje: 2 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Ian 2008 22:23:09 Titlul subiectului: EXCELENT |
87893 |
|
Sunt chiar mai frumoase decat cele reale pt ca nu au lufturile, oribile, in caroserie.
_________________ imi place site-ul vostru |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 30 Ian 2008 22:35:42 Titlul subiectului: |
87975 |
|
112 E a existat la Berceni (#5321), avand cutia cu contactori in spate (sigur). Din pacate nu am poze...
Eu il stiu rosu cu o dunga alba de prin 1988 (schema clasica pe atunci). Prin anii 90 a fost vopsit portocaliu.
Usile le avea ca la autobuz, clar, 1001001. Sper ca memoria nu-mi joaca feste, cred ca lada cu contactori era dispusa la fel ca la E117, dar in spate. Adica longitudinal, nu transversal...
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
|