|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 04 Ian 2008 15:26:49 Titlul subiectului: |
86524 |
|
mariooo a scris: | machete de TATRE scara1/87 la PRAGA , 42 Euro bucata |
pe www.ebay.de sint atit autobuse
si tramvaie:
link
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 07 Ian 2008 21:53:49 Titlul subiectului: |
86736 |
|
Iata un articol al unei prietene care a castigat locul 3 la un concurs de jurnalism studentesc la Cluj anul trecut.
MACHETE DE TRAMVAI
Da la maximum volumul boxelor din care izbucnesc vocile ragusite ale rock-erilor de la Judas Priest si se apuca sa lipeasca intre ele bucati de carton, de coli de plastic, de poliestiren extrudat, de hirtie autocolanta, fragmente din carcase de CD-uri, arcuri de pix, margele mici, leduri, sirme, ate si creioane. Dar asta numai dupa ce a fost in depou, unde a facut toate masuratorile posibile si a realizat un desen pe calculator, intr-unul dintre cele mai eficiente programe de proiectare. La 25 de ani, Adrian Crenganis, din Iasi, are o pasiune veche de 22 de ani si o colectie de 22 de machete de tramvai, care reconstituie imaginea de mai bine de un secol a celui mai vechi mijloc de transport in comun iesean.
"Cum sa desfiinteze tramvaiele din Iasi?! N-au voie sa faca asa ceva! Tramvaiul, in Iasi, e monument istoric, e de 107 ani", se revolta Adrian, rotind intre degete o bucata de poliestiren decupata in forma de scaun. Relaxat, arata spre usa pe care sta ilustrata o istorie a tramvaiului din Iasi. Pe 1 martie 1900 a fost dat in functiune Tramvaiul Electric. In 1959 au aparut primele tramvaie de tip I.T.B. In 1978 au fost introduse in circulatie tramvaiele Tatra T4R, in 1981 au fost date in exploatare vagoaneler Timis 2. In 1993 au aparut primele tramvaie modernizate – modelele V2AM, iar in 1998 au fost aduse tramvaie second hand din Germania.
Toate aceste date mi le prezinta patimas, cuvintele ii alearga asemeni unui tren de mare viteza, facind cu privirea un tur al camerei: zeci de fotografii, postere, afise, placute turnate desprinse de la tramvaie si, fireste, machetele, care stau in vitrina ca intr-un depou ferit de praf, de ploi si de trecerea timpului. Nici monitorul lui nu mai e LG, e CKD PRAHA, iar pe desktop tocmai vireaza un V2AM.
Cu ochii negri atintiti pe tabla de traseu cu numarul doi – CANTA-BAZAR-TUTORA de deasupra patului, Adrian ma invita la o plimbare cu tramvaiul imaginar pe sinele unei pasiuni ceva mai tinere decit virsta primului Tatra adus in Iasi.
Prima statie: Era pe cind...
"...aveam trei ani. Bunicul meu pleca mereu de-acasa si eu eram dupa el. M-a luat prima oara cu el, chiar aici (si arata cu degetul pe o macheta de Tatra, spre cabina vatmanului). Mi-a explicat toate comenzile, mi-a spus ce e cu numerele de pe tramvaie". Asa isi aminteste Adrian, care se plimba cu tramvaiul de placere. A invatat numele si rostul fiecarei piese care pune in miscare uriasul ce se cutremura din toate incheieturile la fiecare curba si scoate un scirtiit obsedant de fiecare data cind placutele de frina ating rotile grele de fier. "Cind ai mei se intilneau pe la cite-o masa, eu stateam si ma uitam pe geam, la tramvaie, si notam in carnetel orice tramvai trecea. Notam numerele de parc, si asa le-am invatat pe toate care treceau pe unde stateam".
Isi aminteste si acum cu entuziasm de reactia pe care a avut-o cind s-au pus in circulatie vagoanele Tatra cu alt tip de pantograf "Cind l-am vazut asa vopsit cu rosu am lasat tot si am fugit dupa el. L-am asteptat si patru ore m-am plimbat cu el", iar ochii ii sclipesc si acum ca la vederea noului tip de tramvai, alergind increzator pe sinele lustruite.
Tot de mic ii placea sa vada cum functioneaza diferitele jucarii, sa le asambleze si sa le dezasambleze "Taica-miu imi aducea masini, tramvaie, tractorase si stateam ore in sir sa le dau de capat". De acest obicei nu s-a lasat, insa acum foloseste piesele pentru machete.
Statia doi: Primele incercari...
...au fost niste machete din cutii de pasta de dinti. Le faceam repede, doar opt-noua ore de munca. Erau la scara 1/100, mai ales modele de Tatra. Am avut vreo 50, dar multe dintre ele le-am dat. Pe altele, care nu mi-au placut le-am…". Adrian simuleaza cum si-a strivit cu piciorul o zi sau doua de decupat, de lipit si de asamblat, rizind ca de ceva firesc. Prima si ultima astfel de macheta am pastrat-o si ma indeamna sa ma uit cu atentie la detalii "Vezi, asta, prima, e foarte prost facuta, destul de grosolan. Aici e mai bine", sufla Adrian pe o Tatra usor prafuita. Cutia de pasta de dinti e invelita intr-o hirtie pe care sint desenate, pina la cel mai putin vizibil detaliu, toate amanuntele: dungile de vopsea, pozitia exacta a usilor, numarul de geamuri, farurile si forma precisa a pantografului facut dintr-o sirma fina. Reclamele sint si ele desenate, iar pentru ca inscriptiile sa nu se stearga cu timpul, "tramvaiul" e invelit cu fisii de scotch.
Se amuza de aceste prime machete ca de niste incercari naive ale unui copil talentat la desen. "Atunci incepusem liceul de arhitectura si stiam cite ceva despre machete". Se ridica grabit de pe scaun si, cu entuziasm, imi prezinta primul lui dosar: fotografii si schite facute in creion, de mina unui diletant pasionat si atent la detalii. Liceanul de-atunci se ducea pe inserat in depou si facea toate masuratorile posibile "Am gasit o Tatra desfiintata si-am stat la ea, am studiat-o si i-am facut schita cu tot ce-mi trebuia pentru macheta", povesteste Adrian, actualizind prin tonul vocii fiorul unei aventuri usor incognito. Stie pe dinafara istoricul fiecarui tip de tramvai si se mindreste cu o placuta turnata pe care o tine la loc de cinste "Mi-am dorit foarte mult sa o am. E o poveste intreaga cum am facut rost de ea. Un prieten care lucreaza in regie a tras trenul pe alta linie, in capat, in Dacia, si da-i cu ciocanul sa cada placuta, care era prinsa de partea de dedesubt a tramvaiului, in dreptul rotii. E importanta pentru ca pe ea sint inscrise datele de fabricatie ale tramvaiului", sutine Adrian care tine cu grija masivul obiect din fonta, de parca i-ar fi frica nu cumva sa il sparga.
Statia trei: Se schimba macazul
"Din '98 m-am apucat propriu-zis de machete adevarate. La inceput mi-a fost mai greu, ca nu stiam sa lucrez pe calculator si faceam desenele de mina", recunoaste tinarul care se considera a fi "asa, mai nebun". Cu o experienta de mai bine de 20 de machete, acum se poate lauda cu un sistem de lucru bine pus la punct, care ii ia, dupa un calcul aproximativ, intre 40 si 60 de ore. Mai intii face in Allplan o schita, listeaza pe o foaie autocolanta pe care o lipeste pe un carton de la cutiile de calculatoare; decupeaza apoi conform desenului. Dintr-un carton mai gros face podeaua tramvaiului. Scaunele le realizeaza din poliestiren expandat pe care il decupeaza cu cutter-ul, la fel ca si portiunile din placa de plastic din care face boghiurile. Geamurile sint din carcase de CD-uri iar pantograful este din sirma.
Pe calculator are o arhiva de mii de poze cu machetele in diferite stadii de lucru. Pe masura ce deruleaza fotografiile, isi aminteste sa mai povesteasca despre tipul acela de tramvai sau se amuza de povestea vreunuia. "Pe asta, dupa ce l-am facut, l-am vopsit cu spray si nu mi a placut cum arata. Asa ca l-am rupt de picior si apoi, pentru ca aveam pe atunci soba in casa, l-am pus pe foc", ride Adrian care exemplifica prin gesturi fiecare miscare.
Cel mai mindru este de instalatia facuta pentru Tatra cu trei vagoane legate intre ele – formula in care acum nu mai circula tramvaiele in Iasi. De cum intru in camera sa, in timp ce ochii imi fug cind pe desenele de pe pereti, cind pe posterele cu formatii rock din care niste pletosi arunca priviri intunecate, cind pe machetele de tramvaie, Adrian imi arata cum se lumineaza un tramvai la scara 1/50. Printr-o retea de fire foarte subtiri trase in interiorul machetei, peste 30 de leduri sint aprinse. In rest, elctrificarea este asigurata de fire de ata care fac legatura intre pantegraf si stilpii din tuburi de plastic. Suportul este confectionat dintr-o placa de pal iar printre sine a presarat pietris de granulatie mica.
De pe peretele cu geam al camerei sale, un personaj pictat din desene animate ameninta cu artileria grea, in timp ce lumina brazdata de jaluzele cade asupra unei strazi pe care circula cinci machete de tramvaie alimentate de la stilpii din creioane, care si-au intersectat liniile. Patru masini circula pe o strada cu sens unic pe care stau plantati braduti si palmieri.
Statia DEPOU: Deraierea controlata
Adrian a inceput Facultatea de Constructii de care s-a lasat dupa un an si jumatate. "Era prea tehnica, pe cind eu am inclinatie mai mult inspre artistic". Lucreaza insa in proiectare si imi arata case pe care le-a facut in Allplan, in 3D. A inceput o macheta la scara 1/20 pe care insa n-a mai terminat-o. Imi arata niste poze cu scaunele facute din fisii fine de lemn, lucrate cu grija, pe care i le-a distrus nepotul de trei ani. Are si un boghiu minutios lucrat, tot pentru aceeasi macheta. "De obicei, cind ma apuc de o macheta o termin, orice-ar fi. Asta e o exceptie, pentru ca nu-mi place sa lucrez la scara asta", recunoaste Adrian, care i-a transmis pasiunea pentru tramvaie si prietenei sale, care are si ea o macheta inceputa.
Nu va renunta la a da examen la Arhitectura si la ideea de a face un muzeu al tramvaiului la Iasi, unul "cu tramvaie adevarate, nu cu machete. Este posbil, deoarecere in Iasi se mai gasesc toate modelele care au circulat. Doar unul lipseste, dar poate fi adus". Adrian a inceput deja proiectul si stie exact cum sint transportate tramvaiele in Romania si in strainatate. "Muzeul poate fi pe acolo pe unde sint halele nefolosite CUG", este increzator rock-erul convins.
***
Calatoria cu tramvaiul doi s-a sfirsit, iar Adrian se asaza in fata calculatorului cu paharul de cola alaturi. Da muzica mai tare si pune un black metal. La iesire, pe partea din afara a usii observ ca cele doua cifre ale apartamentului cu numarul 11 sint asezate asimetric. /
Laura Paulet
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.94 kb |
Vizualizat: |
de 38965 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 14 Ian 2008 10:28:43 Titlul subiectului: |
87010 |
|
Iata ca mai sunt pasionati ai transportului public:
http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/tramvaiele_viitorului_expuse_la_ateneul_tatarasi_151500.html
Tramvaiele viitorului expuse la Ateneul Tatarasi
Autor: Claudia CRAIU
Cum ar putea arata, intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, tramvaiele si autobuzele din Iasi este tema expozitiei ce va fi vernisata astazi la Ateneul Tatarasi.
Expozitia "Evo - design, vibratii, cautari, certitudini" apartine lui Silviu Teodor Stanciu, student in anul al II-lea la Universitatea de Arta "George Enescu", sectia Design. Aceasta este alcatuita din 24 de machete de vehicule, cinci machete din materiale reciclabile, 30 de planse si 6 panouri iluzie optica.
"Silviu este un student foarte bun care va fi un designer foarte bun. Pasiunea pentru design este unul dintre cele mai importante ingrediente a reusitei sale profesionale viitoare", explica conf. univ. dr. Magda Sficlea, sef specializare Design care va fi prezenta la vernisaj.
"Evo-design vibratii, cautari, certitudini reprezinta rezultatul preocuparilor artistice din perioada 2005 - 2007, EVO semnificind evolutia mea profesionala, dar si evolutia din punct de vedere conceptual a obiectelor expuse. Prin aceasta prezentare doresc sa impartasesc publicului materializarea pasiunii pentru transportul urban indeosebi", isi descrie expozitia tinarul artist.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Ian 2008 00:50:56 Titlul subiectului: |
87846 |
|
Macheta tramvaiului de Sararie se apropie de sfarsit.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.58 kb |
Vizualizat: |
de 38892 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.33 kb |
Vizualizat: |
de 38891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.83 kb |
Vizualizat: |
de 38890 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.79 kb |
Vizualizat: |
de 38889 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.18 kb |
Vizualizat: |
de 38888 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Ian 2008 00:05:34 Titlul subiectului: |
87917 |
|
Forma finala a tramvaiului de Sararie. Urmeaza platforma vagonului unde voi incerca sa reproduc scena din aceasta fotografie:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110 kb |
Vizualizat: |
de 38865 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Ian 2008 00:06:44 Titlul subiectului: |
87918 |
|
MACHETA TRAMVAIULUI DE SARARIE
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.53 kb |
Vizualizat: |
de 38864 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.01 kb |
Vizualizat: |
de 38862 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.48 kb |
Vizualizat: |
de 38861 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.32 kb |
Vizualizat: |
de 38859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.16 kb |
Vizualizat: |
de 38858 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Feb 2008 22:53:12 Titlul subiectului: |
88350 |
|
Din lipsa spatiului pentru depozitare, am renuntat la platforma "Crasma Copou" si am realizat una mai simplista si mai mica. Arata mai degraba a peisaj de la tara, dar se potriveste de minune vagonului de Sararie. Maine dimineata voi ajunge cu el la depou, la domnul inginer Geba. Sper sa-i placa!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.1 kb |
Vizualizat: |
de 38829 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.22 kb |
Vizualizat: |
de 38828 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.47 kb |
Vizualizat: |
de 38827 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Feb 2008 22:57:24 Titlul subiectului: 566 |
88351 |
|
Ceva perspective aeriene.
Din cate stiu eu documentatie pentru AEG/Huhulea/Dorogan are domnul ing. Dorian Geba, dar nu cred ca va obtine fonduri pentru restaurarea acestui tramvai si mai ales a liniei de pe Sararie. Astazi voi incerca sa aflu mai multe.
Domnul Geba a fost foarte incantat de macheta. Cu toate astea, a mai avut de adaugat cateva lucruri care nu se vedeau in fotografii, in special la interior: modul de asezare al scaunelor, peretii despartitori dintre asa-zisele cabine si cupeu.
In ceea ce priveste restaurarea acestui tramvai, vestile sunt triste: nu da nimeni bani pentru acest lucru.
...............................................................................................................
Iata si galeria foto a vagonului de Sararie:
http://www.esnips.com/web/tramvaisararie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.23 kb |
Vizualizat: |
de 38831 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.2 kb |
Vizualizat: |
de 38830 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.81 kb |
Vizualizat: |
de 38829 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 08 Feb 2008 15:20:15 Titlul subiectului: |
88380 |
|
Linia de pe str Sarariei este sub asfaltul actual, dar sanse sunt extrem de mici ca ea sa fie refacuta.
O alta idee ar fi fost o linie intre Tatarasi si Ciric, dar nu exista fonduri pentru asa ceva, iar daca ar fi, s'ar duce pe stadioane si pe echipe de fotbal.
Despre vagonul de Sararie stiam ca s'ar restaura pentru anul acesta.
Legat de macheta, traseul era 4 nu 1.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 18 Feb 2008 11:01:59 Titlul subiectului: |
88822 |
|
TATRA a scris: | Cei din Iasi, si nu numai, poate-si amintesc de aceasta schema de culoare purtata de cateva vagoane Tatra T4R in anii 90. Din cate-mi amintesc vagoanele erau: 203, 210, 212, 223 si 263. | In afara de schema asta, mai exista schema asemanatoare, dar numai cu bleu, cu destule vagoane vopsite asa: 206, 208(?), 209, 211, 229(?), 240, 246 si 267 (posibil si altele). Ca sa nu mai mentionam schemele mai deosebite ale lui 215, 221 si 227 si alte scheme de culoare in care a mai fost vopsit 221.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 19 Feb 2008 22:40:32 Titlul subiectului: |
88895 |
|
Am terminat macheta de TATRA Z-T4D 902. Am lucrat in paralel la 900 si la 902, pe 902 l-am terminat duminica, iar pe 900 incerc sa il termin saptamana aceasta tot pe duminica.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.45 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.88 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.72 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.83 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.42 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.8 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
Descriere: |
Acesta este 900 pe care trebuie sa il finalizez |
|
Mărime fișier: |
65.74 kb |
Vizualizat: |
de 38625 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 28 Feb 2008 20:18:30 Titlul subiectului: |
89264 |
|
L-am terminat si pe 900
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.04 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.76 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.26 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.13 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.5 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.41 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.77 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.69 kb |
Vizualizat: |
de 38589 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 29 Feb 2008 23:39:31 Titlul subiectului: |
89339 |
|
Urmatorul proiect este tandemul de tatre T4D-W+B4D-Z+T4D-W adica 1030+150+1031 pe care il voi incepe la vara in luna iunie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.25 kb |
Vizualizat: |
de 38564 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.06 kb |
Vizualizat: |
de 38564 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mar 2008 21:55:32 Titlul subiectului: |
89833 |
|
Parcul meu a inceput sa capete proportii, cele mai recente achizitii fiind 2 vagoane GT4, un ULF A, transformat in ULF B prin adaugarea a 2 segmente (care se gasesc de vanzare separat), un vagon motor E/E1 si o remorca c2/c3.
Incep cu cele 2 GT4, produse de Halling Viena si achizitionate de la SSB:
- 413 - un "Gelber Klassiker". Din pacate, vagonul real cu acest numar nu a ajuns la Iasi, fiind casat la inceputul acestui an, la putin timp dupa ce si-a incheiat misiunea pe linia 15 din Stuttgart.
- 618 - unul dintre cele doua modele speciale produse de Halling Viena la solicitarea SSB, cu ocazia manifestarilor legate de incheierea serviciului vagoanelor GT4 (450, cu reclama la muzeu, si 618, cu reclama la Seilbahn). 618 se afla, din februarie, la Iasi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.79 kb |
Vizualizat: |
de 38526 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.95 kb |
Vizualizat: |
de 38526 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mar 2008 22:01:16 Titlul subiectului: |
89835 |
|
- ULF B (ULF A + 2 segmente achizitionate separat si montate ulterior), achizitionat de la Wiener Linien.
- E/E1 + c2/c3, achizitionate de la Wiener Linien.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.33 kb |
Vizualizat: |
de 38526 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
517.4 kb |
Vizualizat: |
de 38526 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.75 kb |
Vizualizat: |
de 38526 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Mar 2008 22:07:10 Titlul subiectului: |
89836 |
|
"Parcul" actual (1 GT4 Halle motorizat, 2 GT4 Stuttgart motorizate, 1 Tatra T4D + B4D Halle, 1 E/E1 + c2/c3 Viena, 1 ULF B Viena - pentru vagoanele nemotorizate urmeaza sa achizitionez cele necesare pentru a le transforma):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.29 kb |
Vizualizat: |
de 38524 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.25 kb |
Vizualizat: |
de 38524 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.88 kb |
Vizualizat: |
de 38524 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tnb
Data înscrierii: 26/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Noi/2010 Mesaje: 4 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 22 Apr 2008 21:59:05 Titlul subiectului: 566 |
92349 |
|
Aș vrea să va cer ajutorul celor mai familiarizați cu depourile, caut documentație pentru realizarea machetei la H0 a unor tipuri de tramvaie românești.
M-aș apuca de un releveu serios pentru asta. Aici, la Cluj, am la îndemînă doar Timiș-urile (e chiar minunat), însă îmi doresc mult mai mult să mă apuc de macheta ITB-ului V56 (o fi el mai "rotofei" si mai mult de lucru la el, da'... no... mi-i mult mai drag ). Ceea ce știu sigur e că la Oradea - unde mi-ar fi cel mai aproape - nu mai există, de mult, niciun exemplar . Dar poate că prin Timișoara, București, Iași sau Galați mai știu cîte ceva. Poate că mai știți cum aș putea, cîndva în vara asta, să ajung să fac cîteva măsurători exacte.
Ce ziceți, m-ați putea ajuta?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Apr 2008 22:09:05 Titlul subiectului: |
92351 |
|
O vizita la Arad te va ajuta cu siguranta. Acolo a fost refacut recent un vagon ITB. Chiar daca e controversatul model cu 4 geamuri intre usi, intalnit doar la Arad, dimensiunile vagonului sunt cele normale.
Iti recomand sa mergi la depoul UTA al CTP Arad si sa-l cauti pe domnul Chifa, care s-a ocupat de restaurarea vagonului. Vei gasi in depoul UTA si unica remorca V10 care mai exista (in stare avansata de degradare).
Vagoane ITB mai poti gasi doar la Bucuresti, Timisoara si Iasi (insa cel din Iasi nu a fost refacut fidel).
Pentru previzualizare, poze cu ITB-ul si remorca gasesti la http://arad.stfp.net.
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 09 Mai 2008 11:18:35 Titlul subiectului: |
93102 |
|
Am si eu o intrebare, pentru machetele statice, se gasesc boghiuri motoare care le inlocuiesc pe cele statice sau cum se pot motoriza?
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 16 Iul 2008 09:07:33 Titlul subiectului: |
95899 |
|
T4D/B4D 903, 1125, 1126, 171 si T4D-C 1181 machete cumparate din Germania de la firma Herrmann&Partner in luna Aprilie, dar nu amavut timp sa le postez pe site pozele. Acuma de cateva zile am finalizat macheta 985 (vagonul de scoalain Halle) si 035 mai am putin delucru la 1030, 1031 si 150.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.12 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.97 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.56 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.15 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.12 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.39 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.97 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.9 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.9 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.91 kb |
Vizualizat: |
de 38337 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 16 Iul 2008 09:27:57 Titlul subiectului: |
95900 |
|
continuare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.34 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.05 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.12 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.84 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.67 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.82 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.77 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.06 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.27 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.48 kb |
Vizualizat: |
de 38332 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 16 Iul 2008 09:29:12 Titlul subiectului: |
95901 |
|
985
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.37 kb |
Vizualizat: |
de 38331 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.54 kb |
Vizualizat: |
de 38331 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.57 kb |
Vizualizat: |
de 38331 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Sep 2008 22:04:49 Titlul subiectului: |
97863 |
|
Aproape de final: ST8-ul 106 isi asteapta boghiurile, pantograful, cuplele si cupola vopsita.
La inceput de drum cu Be4/4!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.16 kb |
Vizualizat: |
de 38268 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.05 kb |
Vizualizat: |
de 38268 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.34 kb |
Vizualizat: |
de 38268 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.86 kb |
Vizualizat: |
de 38268 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.52 kb |
Vizualizat: |
de 38268 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.53 kb |
Vizualizat: |
de 38268 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
P.I.
Data înscrierii: 02/Apr/2008 Ultima vizita: 06/Sep/2020 Mesaje: 31 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 06 Oct 2008 21:35:13 Titlul subiectului: |
99243 |
|
radub a scris: | - ULF B (ULF A + 2 segmente achizitionate separat si montate ulterior), achizitionat de la Wiener Linien.
- E/E1 + c2/c3, achizitionate de la Wiener Linien. |
Ce n-as da si eu pentru o macheta ULF...
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|