Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Lucrari pentru modernizarea circulatiei urbane

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 14 Feb 2008 09:57:39    Titlul subiectului: Lucrari pentru modernizarea circulatiei urbane 88636

O carte foarte interesanta pe care am cumparat-o prin '97 de la Muzeul CFR se numeste "Construcții pentru transporturi în România", editată de Centrala de Construcții Căi Ferate CCCF București in 1986.
Autori sunt Dumitru Iordănescu și Constantin Georgescu.
Cartea contine informatii mai mult decat interesante despre evolutia transporturilor in Romania de la inceputuri si pana in prezent.

Iata capitolul Lucrari pentru modernizarea circulatiei urbane

Atrag atentia cateva aspecte:
1. A existat intentia de constructie a unei linii de troleibuz pe Valea Jiului Exclamation Avand in vedere ca nu se spune Targu-Jiu, ci Valea Jiului, inclin sa cred ca intr-adevar s-a dorit crearea acestei retele, probabil pentru deservirea numeroaselor mine din zona.
Se vorbeste de asemenea de introducerea tramvaielor in Constanta, Craiova, Cluj si Ploiesti, lucrari deja concretizate, cu mari eforturi, pe care imbuibatii zilei se chinuie sau chiar au reusit sa le distruga, vezi cazul lui mazare la Constanta sau scripcaru la Brasov.
2. Demararea transportului suburban de calatori cu rame de mare capacitate in orasele mari din tara. Daca pentru Bucuresti stiam ca au fost discutii, am fost placut surprins sa constat ca au fost avute in vedere si orase sau zone precum: Pitesti, Ploiesti, Constanta-Mangalia, Buzau Exclamation , Galati, Bacau, Iasi, Baia Mare, Cluj, Brasov, Craiova si Timisoara
3. Se vorbea inca de atunci, din anii premergatori lui '86 de constructia pasajului Basarab, asa ca sa ne scuteasca basestii si videnii (vorba lui Tudor/Tom) care se umfla in pene de parca ar fi ideile lor...
4. De asemenea, spre sfarsitul articolului, se vorbeste despre celebrul vehicul cu motor liniar si sustentatie magnetica, sunt sigur ca este vorba despre acel ROM-U-LINE prezentat intr-o revista, Stiinta si Tehnica, parca, dar pe care nu reusesc s-o mai gasesc, pentru a o scana. Daca aveti acces la astfel de reviste, sapati dupa acel articol, are si poze cu acel vehicul...
Se spune ca proiectul acestui vehicul a fost conceput, in colaboarre, de catre Institutul Politehnic din Timiasoara si Electroputere Craiova.
Ce e si mai interesant este ca in articol se spune explicit ca a fost deja construita o linie experimentala, numita viaduct de zbor, in apropierea uzinei Electroputere, asadar se confirma ceea ce afirma cineva aici, pe forum, despre existenta acelei linii.
De asemenea, ar trebui vazut daca a mai ramas ceva, macar imagini, din acel prim prototip. Cred ca ar trebui intrebat atat la Electroputere, cat si la Politehnica din Timisoara...



583.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.94 kb
 Vizualizat:  de 3383 ori

583.jpg



584.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  280.24 kb
 Vizualizat:  de 3383 ori

584.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 18 Aug 2009 13:13:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9892
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Feb 2008 14:27:24    Titlul subiectului: 88656

Pana una alta, nemtii si japonezii fac cercetari serioase pe aceasta tema.
In Shanghai, s-a dat in exploatare comerciala acest sistem de transport, incepand din anul 2004.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Maglev_Train
http://www.rtri.or.jp/rd/maglev/html/english/maglev_frame_E.html

Pe National Geographic a fost difuzat de mai multe ori un documentar pe aceasta tema, lunile trecute.
Citat:
Megastructuri : Trenul viitorului

Gonind cu 430 km/h, un tren futurist pe pernă magnetică transformă o călătorie de 30 km într-o plimbare de opt minute. Sigură și eficientă, tehnologia MAGLEV ar putea schimba modul de a călători.

http://natgeochannel.ro/watch/program_details.aspx?id_program=28431

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community