Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Renault ale CTP (ex-RATUC)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2008 12:33:33    Titlul subiectului: 89199

387 a fost reparat, acum functioneaza cum trebuie. Am observat si un semnal sonor care ii spune soferului cand poate pleca din statie (cand s-au inchis complet usile).

@ikarus...oare te referi la ce ma gandesc eu? Am vazut un R312, din pacate nu-mi amintesc numarul lui, care in loc de micile prize de aer sau ce o fi ("ciuperci"), de pe plafon, aveau niste veritabile "galeti", vreo 5 una dupa alta, pe mijloc. Nu am nici cea mai vaga idee ce ar putea fi. Eventual aer conditionat? Nu prea cred, avand in vedere varsta autobuzelor (model fabricat intre 1987 si 1997).

Pentru cei care inteleg franceza, cateva date despre R312
http://www.transbus.org/construc/renault_r312.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 14/Aug/2018
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 09 Mai 2008 19:34:02    Titlul subiectului: 93121

Ratucul a facut o afacere minunata cu autobuzele R312!
Dar mai au si ele problemele lor, am vazut ca autobuzul cand sta pe loc vibreaza foarte puternic si alte lucruri!

_________________
ikarusurile viata mea


Ultima modificare efectuată de către ikarus la Vin 09 Mai 2008 20:59:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 09 Mai 2008 20:57:50    Titlul subiectului: 93127

Se misca, adica ce face? Vad destul de des autobuzele R312 care circula pe 30, si mai si merg din cand in cand pe 27 sau 28 cu ele cand mai intra vreunul pe aceste linii, dar nu le-am vazut niciodata "dansand" in statie. Irisbusurile in schimb se balanseaza puternic, cateodata fac 3-4 miscari laterale pe sens cand stau la semafor. Au un sistem (nu stiu cum se numeste) care ar trebui sa le tina orizontal chiar si cand sunt incarcate dezechilibrat, dar uneori autobuzul ajunge inclinat in statie sau la semafor, si sistemul vrand sa corecteze pozitia se intampla sa supracompenseze, si atunci corecteaza din nou, pana gaseste pozitia corecta.

Legat de R312, este unul care circula cel mai mult pe liniile din Grigorescu, destul de frecvent pe 27 (momentan nu-mi amintesc numarul de parc, parca are HSC la nr de inmatriculare, soferul vorbeste mereu la telefon Wink ) care are o gaura dreptunghiulara in partea dreapta a placii tapitate care desparte salonul de compartimentul motor. Nu stiu cu ce scop s-a facut gaura, si cat de direct comunica salonul cu zona motorului, dar intra destul de puternic caldura, parca e si un pic mai zgomotos, si se simte in spate mirosul acela tipic de motor Renault cald (care se simte si la autoturismele mai vechi, probabil provenind de la micile scapari de lichide care ajung pe metal fierbinte).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 00:36:46    Titlul subiectului: 93139

1. Cred că este vorba de 356. Am remarcat acea deschidere rectangulară, nivelul de zgomot în interior e puțin mai ridicat (remarci treaba asta doar dacă ești atent) și, uitându-mă prin acea deschidere aveam impresia că văd în exterior "cu întreruperi", ca și cum aș fi privit printre palele ventilatorului. Sunt aproape sigur că e o iluzie optică deoarece radiatorul și ventilatorul nu sunt paralele cu sensul de mers, ci așezate oblic ori, din unghiul respectiv, este aproape imposibil de a vedea elicea; deschiderea este mai jos de ventilator și, dacă aș vedea ceva, acel ceva ar fi radiatorul
2. Din câte am observat, balansarea Irisbusului poate apărea doar dacă sunt îndeplinite 3 condiții:
-motorul merge
-autobuzul staționează
-ușile sunt închise
Când ușile sunt deschise, eventual, poate apărea o balansare discretă; corectorul lucrează corespunzător în astfel de situații
3. Un aspect mai puțin obișnuit întâlnit la DFV (686). Când să mă sui în el (pe Memorandumului), aud că motorul e turat zdravăn. Pornește de pe loc, dar, după a doua viteză, cutia nu mai vrea să treacă în a treia, autobuzul mergând o bucată de drum în virtutea inerției; din nou, o turare de aveai impresia că acum-acum motorul își va da ultima suflare; cutia nu vroia sub nicio formă să își facă treaba. La un moment dat, cupla una din treptele inferioare de viteze. Și tot așa până la capăt; lumea credea că acum-acum ne lasă în drum. În general ,dacă, în timpul opririi în stații motorul era turat ca lumea, nu avea probleme cu pornirea. Șoferul trebuia să aibă grijă ca să folosească doar primele două trepte, ceea ce nu se întâmpla tot timpul. Odată ce cutia vroia să cupleze a treia... adio. Din nou circ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 13:01:50    Titlul subiectului: 93156

Foarte ciudat. Daca cutia ar avea probleme, in mod normal s-ar bloca intr-o treapta (la autoturisme in regim de avarie cutia ramane in treapta 3). Ma gandesc ca probabil s-a blocat acceleratia, sau din vreun alt motiv motorul a ramas turat, si de aceea s-a comportat aiurea si cutia. Poate ca numai de la treapta 3 in sus functioneaza "kick-back"-ul, adica retrogradarea la apasarea puternica a pedalei de acceleratie; si astfel, dupa schimbarea in trepta 3, cutia sesiza acceleratia deschisa si retrograda imediat in a 2-a, turandu-se din nou schimba in a 3-a si o lua de la capat. In orice caz o sa le dea ceva batai de cap mecanicilor.

Apropo, stiti cumva daca la Agora pedala de acceleratie e cu cablu sau electronica?
Si inca o intrebare: in majoritatea cazurilor numele Voith se asociaza cu cutiile automate (si retardere, turbine si alte sisteme, bineinteles) iar ZF cu cutiile manuale. Pana la urma pe Agora de care este? Pentru ca are cutie automata, dar pe butucul rotii scrie ZF...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 14:37:42    Titlul subiectului: 93158

Din câte știu, cutia de pe Agora este Voith. În legătură cu corespondența Voith = automată iar ZF = mecanică nu e o regulă. Există ZF automată iar pe de altă parte, la unele autocare scrie Voith Retarder ori autocarele au cutie manuală. Inscripția Voith Retarder am văzut-o și pe autocare mai vechi.
În legătură cu orificiul observat de Tomi MS în peretele care desparte salonul pasagerilor de motor:
-autobuzul în cauză este 356 iar numărul de înmatriculare este CJ 10 HSG
-dacă mă uit prin acel orificiu, ceea ce văd afară este, într-adevăr, întrerupt periodic de "ceva", dar frecvența acelui "ceva" care se interpune între orificiu și exterior crește odată cu viteza. Deci, este vorba de sistemul de prindere al unuia din arborii care legă cutia de diferențial; motorul, fiind așezat transversal, trebuie să existe doi arbori: unul paralel cu motorul și celălalt sub un anumit unghi; nu știu dacă ambii arbori sunt cardane sau doar acela care ajunge la diferențial
Citat:
Ma gandesc ca probabil s-a blocat acceleratia
Nu cred; dacă era blocată pedala, turația motorului trebuia să fie constantă. Mi-am dat seama de treaba asta deoarece turația motorului nu era totdeauna constantă; șoferul încerca să "simtă" când cutia vrea să cupleze iar, dacă ar fi cuplat, ar fi ridicat piciorul de pe pedală. Din păcate, singurele soluții care au dat roade erau:
-turarea motorului în stații
-plecarea lentă de pe loc astfel încât cutia să nu "vrea" să cupleze a treia
Treaba asta am observat-o și la unul din saviem-urile vechi, acum câțiva ani buni. Prima viteză nu era folosită, dar a doua și a treia mergeau normal. Când șoferul punea joystick-ul (schimbătorul) la viteza a IV-a, cutia nu vroia să cupleze nicicum; motorul era turat (cu simț, dar, uneori turația era aproape de cea maximă). În cazul acelui autobuz, șoferul putea să reintroducă treapta a III-a. Nu a făcut-o, preferând să forțeze motorul și, implicit cutia. Fiind un șofer cu experiență, înclin să cred că avea motive întemeiate să facă treaba asta
Atât în cazul acelui autobuz, cât și în cazul lui 686, impresia era că ambreiajul patinează. Bun, dar atunci de ce face figura asta doar la treptele superioare? Să fie o un senzor electronic care să nu permită cuplarea acestuia dacă nu sunt respectați niște parametri de funcționare a cutiei?
Mergând cu un asemenea autobuz îmi imaginam cum ar fi dacă, în locul cutiei de viteze ar fi un generator și un motor electric de tracțiune. Altfel spus, dacă Irisbusul ar fi diesel-electric în serie. Spun în serie deoarece mai există varianta diesel-electrică în paralel (a se vedea familia de autobuze New Flyer) care e diferită de cea în serie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 23:58:12    Titlul subiectului: 93201

E posibil ca Agora sa aiba cutie Voith si punte ZF.
Voith retarderul la autocare e independent de cutie, chiar si pe site-ul celor de la Voith apare posibilitatea de montaj ulterior (retro-fitting) intre cutie si diferential (evident daca diferentialul nu e incorporat in cutie, dar nu prea cred ca e cazul la autocare).
Cat despre transmisia diesel-electrica, nu trebuie sa mergem in America pentru ea, avem exemple si la noi, cum ar fi Mercedes Cito (am mers o singura data cu cel din Tg Mures, nu pot descrie cu exactitate cum se comporta).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community