Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

I.V.A./Astra vs Bombardier
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 20:35:31    Titlul subiectului: *I.V.A./Astra vs Bombardier 60510

Mie imi plac I.V.A/Astra. Bombarider sunt mai rapide și mai silențioase (mai puțin țiuitul ăla la demaraj) și poți să circuli între vagoane, dar "I.V.A/Astra" are mai multe geamuri, ferstrele se deschid și intră mai mult aer și scaunele sunt mai confortabile, iar mie îmi place ca uneori să stau în dreptul ușilor, iar "Bombardier" nu au bare decât la unele uși.

"Bombardier"-urile au primit nume de flori
Ce nu-mi place la "Bombardier":
- Are mai puține geamuri
- Ferestrele nu se pot deschide
- Nu există barele alea verticale decât la ultima ușă, deci nu pot să mă țin de bară când mă sprijin de ușă) când îmi țin capul sprijinit de ușă parcă trece timpul MAI repede)
- la "Bombardier" sunt scaunele prea aproapea unul de altul.
- Vagoanele "Astra" au la vagoanele pare (2, 4, 6) au înainte de prima UȘĂ un geam, iar dacă te așezi pe primul scaun și stai paralel cu pereții tunelului ai o viziune mai bună ("Bombardier" nu are acel geam) - mie îmi place când sunt pe sub Dâmbovița (M1 Semănătoare-Timpuri vai de Noi) unde-i tunel dublu când ia curba trenul să văd celălalt capăt - pare o copilărie, dar eu am stoluri, nu păsărele
Ce-mi place la "Bombardier"
- Sunt MAI rapide
- Sunt MAI silențioase
- Consumă MAI puțin curent


Ultima modificare efectuată mrM la Mie 17 Mai 2006 09:23:07, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 22:40:14    Titlul subiectului: 60517

Vagoanele I.V.A. merg fără probleme din 1979 )! Modelul ăla de vagon s-a produs între 1978 și 1995.
Bombardier, când au făcut probe în prima zi, au reușit performanța să distrugă o bucată de șină (că de, Metrorexul nu putea să specifice că vrea niște trenuri care să se potrivească pe infrastructura existentă).
La capitolul confort, deși aspectul interior al Bombardierului pare mai confortabil la prima vedere, după o călătorie cap coada pe M2 (eventual la orele de vâf) se pot observa unele lucruri care de fac să îți pui întrebări de genul ,,oare chiar au făcut o afacere bună prin a aduce asemenea trenuri?"
De exemplu, barele de susținere din tren sunt puse prea aproape de scaune (chiar dacă bucureștenii sunt obișnuiți să stea la înghesuilă), ceea ce îi obligă pe cei de pe scaune să fie tot timpul expuși ,,atcaului" genților, gecilor, pungilor și a tot ce riscă să cadă de la un călător la o curba mai strânsă ori la o frână. Scaunele, deși de altă culoare, nu sunt cu mult diferite de cele de pe Astra, cele de pe Astra par mai mari.
Un alt lucru mai puțin bun la Bombardier este aerisirea vagoanelor. Practic, după ce se închid ușile, întregul tren devine un tub sigilat, în care s-au dat câteva găurele. Chiar dacă asta face trenul mai bine izolat fonic decât Astra, atunci când este mai cald este o zăpușală aproape de nesuportat. Trenul are un sistem de introducere în salon a aerului recirculat din tunel (nu aer condiționat cum ar fi fost normal). Că veni vorba de aer recirculat...și Dac 112 UDM are un sistem de introducere în cabină de aer din exterior, ce-i drept, un model mai vechi.
Viteza maximă în tunelele de metrou este de 70 km/h (până în 2003 era de 80...deci e posibil ca Delia și Narcisa să aibă limitatoarele setate pe 80), iar Bombardierele au limitatoare de viteză...dacă viteza este depășita accidental (de exemplu...la 70 la oră merge și la vale se iau măsuri drastice, care sunt resimțite foarte brutal de cître călători. Aceste măsuri constau în aplicare frânei de urgență până la scăderea vitezei trenului sub viteza maximă admisă în acea porțiune de tunel. Un tren Astra nu are limitator și nici nu au ăia de la dsispecerat cum să-i aplice frâna de urgență...
Sunt și capitole la care Bombardierul stă mai bine ... de exemplu, absența compresorului, care face ca vagonul să nu vibreze în anumite momente), faptul că se poate trece dintr-un vagon într-altul și prezența celor 2 agenți de pază.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 22:45:36    Titlul subiectului: 60519

Mie imi plac Bombardier. Desing modern, flexibilitate, mobilitate intre vagoane, silentiozitate. Ce sa mai zic, schimba aspectul metroului Bucurestean.

Dar totusi de ce este limitata atat de drastic viteza metrourilor? 70 este putin pentru metrou, linia 41 atinge 60, Tatrele ating 60 si sunt tramvaie de suprafata. Metroul de ce nu are voie macar 80? Liniile vad ca le schimba...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 16 Mai 2006 22:49:08    Titlul subiectului: 60521

Un tren fără limitator poatte depăși 70 Smile
Cât despre cele cu limitator, se pare că viteza maximă e de 70 ,,din motive de siguranță".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2006 20:55:28    Titlul subiectului: 62108

Dr2005 a scris:
Un alt lucru mai puțin bun la Bombardier este aerisirea vagoanelor. Practic, după ce se închid ușile, întregul tren devine un tub sigilat, în care s-au dat câteva găurele. Chiar dacă asta face trenul mai bine izolat fonic decât Astra, atunci când este mai cald este o zăpușală aproape de nesuportat. Trenul are un sitem de introducere în salon a aerului recirculat din tunel (ci nu aer condiționat cum ar fi fost normal).
Subscriu la cele spuse de tine. Uneori simti ca te sufoci in ele. Calustrofobica senzatie. Vezi si incidentul de prin februarie de care am relatat pe celelalte topicuri despre metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 160
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 21:55:54    Titlul subiectului: 75379

Am votat Bombardier, acesta avand ca plusuri posibilitatea trecerii dintr-un vagon in altul, silentiozitatea si aspectul, iar minusuri ventilatia in tren si scaunele cam inghesuite
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 681
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 22:04:49    Titlul subiectului: Bombardier 75380

Chiar azi am avut ocazia sa merg cu o rama Bombardier si am ramas uimit cat de silentioase si cat de incapatoare sunt! Deci votul meu merge la Bombardier!!
_________________
37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2023
Mesaje: 144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 23:18:48    Titlul subiectului: 75391

Siguranta inainte de toate. Pentru mine acest lucru este un plus pentru ramele Bombardier.
Noile rame au rezolvat problema barelor de sustinere prin marirea numarului lor. Dar nici in cele vechi nu am avut probleme cu echilibrul/sustinerea. Plus ca exista loc si in interiorul articulatiei unde poti sta.
La Astre, pe langa faptul ca sunt foarte galagioase daca deschizi geamul devine mult prea deranjant pentru urechi zgomotul puternic.

Eu am mers foarte mult cu ambele tipuri de rame in toate anotimpurile. Dar, sincer, nu am avut niciodata probleme cu temperatura in ramele Bombardier. Gurile de ventilatie sunt foarte dese si pe timpul verii dau un randament foarte bun.

Acum va las pe voi sa ghiciti ce am votat eu Very Happy

_________________
We are just a small, lonely piece in the world of computers.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 00:09:27    Titlul subiectului: 75394

Dexter23 a scris:
Siguranta inainte de toate
Mă întreb ce au simțit oamenii din garnitura Bombardier de pe M2 rămasă fără frâne acum câteva săptămâni
Dexter23 a scris:
Noile rame au rezolvat problema barelor de sustinere prin marirea numarului lor.
Cu o floare nu se face primăvară... tu faci referire la 3 (4?) garnituri din peste 20.
Dexter23 a scris:
Dar nici in cele vechi nu am avut probleme cu echilibrul/sustinerea
Într-adevăr... ultima oară eram și eu... și era așa înghesuială că nu aveam nevoie de bare... ne foloseam de restul călătorilor.
Dexter23 a scris:
Plus ca exista loc si in interiorul articulatiei unde poti sta.
Din câte știu, e total contraindicat să staționezi acolo (parcă și scria pe undeva că e interzis)... e locul cel mai vulnerabil din tren în cazul unui accident (la fel se procedează și la vehiculele de suprafață).
Dexter23 a scris:
Eu am mers foarte mult cu ambele tipuri de rame in toate anotimpurile.
O ,,legendă" a metroului zice că tovarășul Ceaușescu ar fi ordonat contruirea unei linii de metrou până la Târgoviște și că respectivul tuner ar pleca de undeva de sub Depoul Militari.
Dexter23 a scris:
sincer, nu am avut niciodata probleme cu temperatura in ramele Bombardier
Eu am avut... de asemenea, sunt multe probleme și pentru cei de pe peron... boghiurile se încălzesc foarte tare, iar dacă ai nenorocul să aștepți să urci pe la ușa de deasupra unui boghiu te topești... iar dacă e un boghiu motor e chiar grav.
Dexter23 a scris:
Gurile de ventilatie sunt foarte dese
Nu sunt deloc dese... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 09:43:02    Titlul subiectului: 75395

Clar Astra sunt mai bune. Dr2006 a punctat foarte bine avantajele vagoanelor Astra.

Noile rame au rezolvat problema barelor de sustinere? Asta e tot ce poate firma Bombardier sa aduca nou? Erau necesare bare in centru vagonului. Cele puse langa usi ii incomodeaza pe cei ce stau pe scaune. Jenant. Barele de la Astra sunt dispuse oricum mult mai inteligent.

Silentioase? Bombardier? e vreo gluma sau e virba de neintelegerea termenului de silentios la mijloc? Comparati nivelul de zgomot din orice statie cand intra un Bombardier si un tren Astra.

In Astra nu am vazut:
- oameni lesinand de caldura
- oameni cazand de la niste sisteme de franare declansate aiurea (ce siguranta asigura aceste sisteme, Astra nu le-a avut 30 de ani si nu au fost probleme)

Ma indoiesc ca un tren Bombardier are consum mai mic decat Astra. Dupa cate stiu pierderile se manifesta si prin degajare de caldura, care e peste limitele admisibile, ca sa nu zic ale suportabilitatii umane. Sa urci in tren si sa te izbeasca un val de caldura...

Dezavantaje Bombardier:
- semnalele de alarma sunt dispuse in locuri accesibile pentru pigmei.
- erau de ajuns geamuri care se puteau deschide, nu trebuia un sistem de aer conditionat care nu face fata uneori iarna (!). Dar probabil asa surzeau toti de zgomotul consorvei in miscare.

Asa cum V3A s-au modernizat, asa puteau si ramele Astra sa fie modernizate. Parerea mea. Bombardier - o mare dezamagire.

Singurul lucru bun - se poate trece dintr-un vagon in altul. Atat. Cam putin pt un produs mai nou cu 30 de ani.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 10:17:05    Titlul subiectului: 75396

Am fost pana acum in diferite state europene si in afara de Germania, in restul trenurile folosite sunt vechi, arata foarte rau, zgomotoase. Cel mai rau arata in Barcelona si Londra (majoritatea liniilor).
Trenurile Bombardier sunt foarte moderne, arata foarte bine (desi in locul acelui gri-metalic as fi preferat o culoare mai vesela (eventual proprie magistralei)). Imi place faptul ca ma pot misca in voie de-a lungul trenului si faptul ca sunt pazite de vandali.
Dragos spunea intr-un mesaj de mai sus ca in Bombarier deraiaza si ca este cald in ele. Faptul ca acel tren a deraiat este rezultatul unor linii uzate si necompatibile 100% cu materialul din care sunt realizate rotiile celor noi. Iar IMGB 2 este singura statie in care metroul iese la suprafata, iar numarul de calatori care tranziteaza acea statie este cel mai mic de pe intreaga retea. Asa ca nu vad o problema majora!
Asadar, parerea mea este ca Bombardier bate la fund rau pe IVA.

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 15:11:31    Titlul subiectului: 75406

Bombardier:
+bare poziționate mai sus, nu mai dai cu capul în ele când te ridici de pe scaun
-aluneci mai ușor din scaun
-mai puține geamuri, ușoară senzație de spital (interior alb) claustrofob
-ventilație forțată care îți bate în ceafă dacă stai pe scaun; încă nu mi-a înțepenit gâtul
--lipsește bara din dreptul ușilor situată pe culoar
++te poți deplasa dintr-un vagon în altul (mai ales că lumea e cam leneșă/obosită și nu se distribuie întotdeauna uniform pe peron)
+interfon în fiecare vagon
+ (sau - după caz) au "pază"
+accelerație mai bună
+mai economice (căldura aia vine de la răcirea electronicii de putere - iar radiatoarele sufla aerul direct sub ușa 2/3 ale vagoanelor motoare; se știe că acționarea cu IGBT-uri e mai economica)
-suflu de aer cald a-la Marilyn Monroe dacă ești neinspirat când ieși din vagon
+iluminat mai bun (neoane cu lumină caldă)
--unele vagoane nu au suspensia calibrată calumea: pe șină dreaptă ai sedință de vibromasaj gratuit
-țiuit obositor (pentru unii)
+izolare fonică mai bună
-încă există probleme la punerea lor în circulație (computer de bord care se blochează, etc)

IVA:
+geamuri care se deschid
+suprafață vitrată mare
++mai multe bare; mai ales barele verticale din dreptul ușilor
+low+tech, fără componente "inutile" care aduagă la complexitatea vagonului și care adaugă încă o verigă ce poate ceda...
---aspect general jalnic spre mediocru: table desprinse (sunt curios dacă au agățat vreodata clanțele de la ușile conductorilor pe cineva așezat pe peron), așezate cu toporul; parcă sunt scoase pe traseu de pe linia de casare; nespălate cu lunile(?)
+flexibilitate în exploatare: se pot forma trenuri de 2, 4 sau 6 vagoane
-vagoanele cu compresor (A-urile): vibromasaj gratuit, ce-i drept, mai plăcut Laughing
--fibilitate mai redusa (boghiurile troncăne cum troncăne si la tramvaie uneori (de la cutia cu rulmeniți?), se mai întâmplă să miroasă a ars uneori în vagon).. îmi aduc aminte că după greva RATB au trebuit să bage în revizie 25% din parc
--uși pericol public: fără detectarea obstacolelor (dacă ți-au prins mâna și mecanicii nu au observat, noroc bun), nu se închid corect, sau se închid-deschid cu efect întârziat de nu mai ști pe unde sa alergi mai repede la ușa vecină să cobori

Bombardier are votul meu... Ce-i drept, cred ca o sa-mi lipsească balansul vagoanelor IVA când urcă/coboară mulți călători...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 15:33:06    Titlul subiectului: 75408

RobertC a scris:
Faptul ca acel tren a deraiat este rezultatul unor linii uzate si necompatibile 100% cu materialul din care sunt realizate rotiile celor noi.
O întrebare puțin ciudată: Se știe că atunci când comanzi ceva foarte scump, el poate fi personalizat conform cerințelor tale... de ce nu a cerut Metrorex niște boghiuri compatibile cu linia noastră? Nu costa mai puțin decât înlocuirea completă a liniei?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 19:36:43    Titlul subiectului: 75434

Bombardier am votat.Ramele Bombardier ofera siguranta,iar Metrorex-ul trebuie sa se modernizeze.

Ramele IVA au fost si sunt si ele bune,dar au normele de casare depasite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Feb 2007 23:18:59    Titlul subiectului: 76357

Am votat cu ramele Bombardier.
Sunt mult mai silentioase, mi se par si mai rapide decat ramele IVA.
Imi place ca poti sa treci dintr-un vagon in altul si de asemenea nu mai sunt cersetori.

Ramele IVA au fost bune la timpul lor, dar cum spuneau si alti useri inaintea mea, au peste 20 de ani vechime.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 02 Ian 2008 14:31:42    Titlul subiectului: 86426

Ce sa spun? Iata parerile mele despre cele 2 rame (Astra si Bombardier).

Arrow Bombardier-ii au vagoane conectate prin articulatie, asa poti deplasa din primul vagon in al doilea vagon pana la ultimul vagon (in sensul in care cautati un scaun gol) fara mai intai sa coborati la urmatoarea statia. Astrele, chiar daca are cate o usa intre 2 vagoane, poate ca sunt folosite pentru deplasarea intre vagoane in caz de urgenta.

Arrow Vagoanele Bombardier au (chiar nu toate rame) si bare si manere de sustinere. Vagoanele Astra au bare orizontale puse langa geam in schimb de manere. Langa usile Bombardier-ilor exista bare verticale pentru orice oameni cu inaltime diferite. Ca sa nu fiti "dependenti" de aceste are verticale, cei de la Astra au pregatit inca o mica parte din barele orizontale de langa geam pentru a va sustine cand stati langa usa.

Arrow In schimb, vagoanele Astra se cam "misca" in timpul coborarii/urcarii pasagerilor, in timp ce vagoanele Bombardier nu se "danseaza" in statiile de metrou.

Arrow Capacitatea? Locuri pe scaune, ar fi logic ca vagoanele romanesti au mai multe locuri, cu 24 (cate 4 in fiecare vagon) scaune in plus (cele de intre vagoanele 1-2, 3-4, si 5-6) adica 12x6 (72) + 4x6 (24) = 96 de locuri pe scaune fata de numai 12x6 = 72 de locuri pe scaune in interiorul unui Bombardier (daca am gresit numerotarea locurilor pe scaune corectati-ma Exclamation ), iar in picioare, multumita articulatiei intre vagoane, cele suedeze au mai multe spatiu.

Arrow Confortabilitate, scaunele "a la Astra" sunt mai spatios si mai mare decat Bombardier, la capitolul "zgomot" Bombardier-ii castiga logic, iar la "aerisire" urca in tron "pe viata" Astrele.

Arrow Concluzia mea Arrow imi place sa merg cu cele 2 tipuri de rame.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 03 Ian 2008 15:07:57    Titlul subiectului: 86462

bogdanpopescu a scris:
Arrow Capacitatea? Locuri pe scaune, ar fi logic ca vagoanele romanesti au mai multe locuri, cu 24 (cate 4 in fiecare vagon) scaune in plus (cele de intre vagoanele 1-2, 3-4, si 5-6) adica 12x6 (72) + 4x6 (24) = 96 de locuri pe scaune fata de numai 12x6 = 72 de locuri pe scaune in interiorul unui Bombardier (daca am gresit numerotarea locurilor pe scaune corectati-ma Exclamation ), iar in picioare, multumita articulatii intre vagoane, cele suedeze au mai multe spatiu.
Astrele au doar cinci locuri pe bancheta, deci 6 banchete x 5 locuri + 2 banchete x 2 locuri = 34 locuri pe scaun/vagon
Bombardierele au 6 locuri (mai ingramadite) pe bancheta, 6 banchete x 6 locuri = 36 locuri pe scaun/vagon


Ultima modificare efectuată de către bercenicity la Joi 03 Ian 2008 15:29:17, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 03 Ian 2008 15:23:02    Titlul subiectului: 86464

Adica capacitatea pe scaune a unei rame Astra=204 de locuri, in timp ce exista 216 de locuri pe scaune intr-o rama Bombardier.

Arrow Concluzia: Bombardier-ii au mai multe locuri pe scaune, nu Astre.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 03 Ian 2008 19:19:47    Titlul subiectului: 86484

Dar scaunele din Bombardier sunt foarte inghesuite si mai ales acum iarna stai foarte inconfortabil, pe cand in Astre stai cat de cat mai bine. Chiar daca Bombardierele sunt mai moderne si silentioase si uitandu-te la IVA, care au aproape 30 de ani de exploatare, eu unul le aleg, acum, pe ambele, dar inclin totusi spre ASTRE!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vvvladut



Data înscrierii: 28/Feb/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2008
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2008 16:01:33    Titlul subiectului: 89252

Intre Astra si Bombardier sunt vreo 20 de ani diferenta in timp real, si vreo 40 in varsta lor morala. Bombardier sunt mai rapide, mai silentioase, MULT mai curate (deocamdata), si ofera o senzatie subiectiva de comfort, pe cand cele romanesti ofera o senzatie subiectiva de masina timpului - "Back to the 80's".

Mentionez ca nu am habar de cum functioneaza un metrou, deci nu stiu exact unde sunt boghiurile motor fata de boghiurile simple, si unde sunt boghiurile in general fata de restul trenului. Ignoranta mea in materie nu inseamna ca nu pot sa fiu de parere ca nu mi se pare ca ar fi cald de la podea in vreun loc al trenului; ba chiar ma declar relativ multumit de aerisire, chiar si vara - desi bineinteles, AC ar fi fost minunat. Nu inteleg cum poate cineva sa prefere geamurile deschise ale vagoanelor romanesti, care nu inseamna pentru mine decat zgomot teribil si curent si mai teribil.

Singurul dezavantaj ar fi, intr-adevar, scaunele mai mici. Dar si aici e un avantaj pentru ca sunt mai mici dar mai multe, si cum eu sunt lenes si imi place sa stau jos, prefer un scaun liber in plus, chiar si mai mic. Si da, imi place mult mai mult plasticul lucios, chiar si cu tendinta de a te da usor la vale, fata de plasticul rapciugos al vagoanelor romanesti - asta ca sa nu mai zic nimic de culoare.

A, si sunetul? Da, imi place tiuitul ala, de reactor Razz. Se inscrie in impresia generala de modernitate, la fel cum trancanitul garniturilor romanesti ne anunta de departe intrarea in statie a inca una din realizarile epocii de aur, de care abia astept sa scapam.

Sigur, voi ramane totusi nostalgic dupa senzatiile tari de genul: palpait frenetic neoane, stins neoane, ramas aprins bec de 15W stil frigider, bucurat atmosfera misterios-romantica alaturi de concitadini, palpait frenetic neoane din nou, aprins neoane, stricat atmosfera romantica, recreat atmosfera obisnuita depresiva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2008 23:49:25    Titlul subiectului: 89276

Imi pare rau, dar trebuie sa fiu de acord cu cei care spun ca scaunele din Bombardiere sunt mici si neconfortabile. Si aici voi fi foarte subiectiv. Sunt o persoana corpolenta care pur si simplu nu are loc sa stea intr-un astfel de scaun pe spatiu strict desemnat de acesta decat intr-o pozitie destul de incomoda a membrelor inferioare. In plus aceste scaune ma fac sa stau putin aplecat in fata, iar nu drept asa cum ar fi normal, din cauza faptului ca stau cu genunchii ridicati. O persoana inalta sta de-a dreptul cu genunchii la gura ceea ce nu cred ca este de loc bine pentru coloana calatorului.
Pur si simplu atunci cand merg cu metroul, daca este un singur loc pe o bancheta in vagon, prefer sa stau in picioare pt a nu deranja ceilalti calatori si a nu ma chinui pe mine.
Nu stiu ce sa cred, ma confrunt cu o greseala de proiect sau cu o discriminare subtila?... Embarassed

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BOGDABUS



Data înscrierii: 22/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Oct/2023
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 20:17:52    Titlul subiectului: 90034

Rotile de la Bm se incalzesc foarte repede si de aceea s-ar putea sa aibe probleme. Cand am coborat odata la statia Eroilor, m-a izbit o caldura foarte mare care venea din spatiul dintre peron si garnitura de metrou.
De aceea cred ca ramele IVA sunt mai bune din acest punct de vedere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 20:42:20    Titlul subiectului: 90035

Si se mai si strica datorita calculatorului. Calculatorul inregistreaza fiecare dereglare de la cursul normal de circulatie. Daca mecanicul nu vizualizeaza aceea dereglare si ii da accept (nu stiu sigur cum se procedeaza, este ceva gen ca la calculator cu ok sa zicem) calculatorul merge mai departe. La un anumit numar de erori, fie ele si minore, se blocheaza. Odata calculatorul blocat trenul nu mai e bun decat de dus in depou si resetat sistemul. Astea erau problemele la inceput ,cand au venit BM "capitale". Or mai fi si alte probleme. Chestia e ca BM fata de IVA au un dezavantaj, nu se pot repara romaneste, doar cu o sarma, cu o impletitura care sa mai tina o trasa Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Voineag



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 05/Iun/2008
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 18:05:08    Titlul subiectului: "Bombardier" vs. "Astra" 90552

Dupa parerea mea Bombardier sunt mai bune decat Astra pentru ca:
-Au un fel de ventilatie;
-Sunt mai luminoase;
-Consuma mai putin curent;
-Sunt mai silentioase;
-Au mai multe locuri;
-Au manere;
-Vagoanele comunica intre ele printr-un burduf.


Ultima modificare efectuată Matei Voineag la Lun 24 Mar 2008 16:02:53, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 20:13:52    Titlul subiectului: Toate au fost bune la timpul lor 90563

Da, intr-adevar garniturile Bombardier sunt bune, dar sa nu uitam...
guest a scris:
Ramele IVA au fost bune la timpul lor [...]
Si peste 15-20 de ani, cand vor veni alte garnituri mai moderne vom spune ca "Bombardier-ii sunt mai proaste/n-are aparatura X sau Y". Eu insumi sunt un fan al celor 2 garnituri, nu fac favoare garniturilor I.V.A., nici Bombardier-ilor...
Ma gandesc cum pot eu sa salvez macar o garnitura I.V.A.? Nu sunt baiatul directorului general al Metrorex, nici al unui mecanic dintr-un depou Metrorex, nici nu sunt nepotul unui constructor vagoanelor I.V.A. (daca as fi eu un urmas al unuia dintre constructorii de la Arad as putea sa merg cu bunicul - un fost constructor de la Intreprinderea de Vagoane Arad, in cazul asta - la sediul general Metrorex sa fac un mic protest fata de casarile nemiloase ale vagoanelor aradene), deci n-am ce sa fac. Dar totusi se spune ca "speranta moare ultima".
Deci putem sa speram, sa fim optimisti, ca macar una dintre garniturile I.V.A. sa nu fie casata, macar sa fie pastrata ca garniturile albastre in depou. Totusi ar fi bine ca aceea garnitura sa fie modernizata, sa fie in aceea garnitura punctele pozitive ale Bombardier-ilor (linistea, rapiditatea) cu cele bune de la I.V.A. (scaune mai distantate), macar sa mai circula inca un an dupa reinnoirea, chiar daca normele de casare au fost depasite. Intr-adevar, ideile mele sunt cam imposibile, dar sa nu uitam! Iata un exemplu bun: The London Underground (cu alte cuvinte, metroul londonez)! Unele dintre garnitrui care circula sub picioarele si edificii londonezilor sunt mult mai vechi decat Astrele noastre, dar britanicii au putut sa aiba griji de garniturile lor. Noi, romanii, de ce nu putem? Ba putem, dar n-avem atatea vointa cat au cei de pe Insula.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community