Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 09 Dec 2007 20:21:57 Titlul subiectului: Germania, Stuttgart : Marea despartire |
85579 |
|
Ieri si astazi au avut loc la Stuttgart manifestarile pregatite de SSB pentru inaugurarea liniei U15 (Stadtbahn) si despartirea de ecartamentul metric si vagoanele GT4. Actiuni normale pentru o societate civilizata...
Dintre cele tocmai retrase vor ramane in Stuttgart 11 vagoane, unele pentru curse speciale pe portiunea din fosta linie 15 ce va fi pastrata si cu ecartament metric (linia istorica 23), altele pentru a fi expuse in muzeu si cateva pentru piese de schimb. Mai exista un vagon modernizat precum cele retrase acum, care a fost expus in 2005 in spatiul apartinand SSB din Waldaupark. Pe langa acestea, raman si 3 vagoane GT4 nemodernizate, pastrate de ani buni ca tramvaie istorice.
Foto: Martin Rimmele, DSO.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.67 kb |
Vizualizat: |
de 31295 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.56 kb |
Vizualizat: |
de 31295 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.08 kb |
Vizualizat: |
de 31295 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.88 kb |
Vizualizat: |
de 31295 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.45 kb |
Vizualizat: |
de 31295 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
StefanMz
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Dec 2007 11:17:26 Titlul subiectului: |
85646 |
|
Radub, am gasit pe un site o informatie cum ca GT4-urile care au circulat pe linia 15 sunt o versiune imbunatatita/modernizata prin 1990-1991 si poarta denumirea GT4U. Tu ce stii? Sunt sau nu sunt GT4 modernizate?
P.S. Sunt sanse ca restul de GT4 din Stuttgart sa vina la Iasi?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 11 Dec 2007 11:59:13 Titlul subiectului: |
85652 |
|
GT4U (banuiesc ca Umbau) este o denumire interna. Este vorba despre modificari realizate local, la SSB, care au presupus:
tehnic:
- inlocuirea totala a cablajelor
- posibilitatea de alimentare la 750 Vcc
dpdv al aspectului si al confortului din salon si cabina:
- scaune noi, de tipul celor din vagoanele stadtbahn
- alte mici modificari asupra mobilierului din salon
- refacerea mobilierului din cabina vatmanului
- pozitionarea levierului de la controler intr-o carcasa similara celei de la vagoanele GT4 modernizate de MGB
- alte mici modificari la nivelul bordului
Deci, tehnic, sunt cam la nivelul celor 24 de vagoane - aduse direct - din Stuttgart care circula in Iasi. Asta nu inseamna ca nu prezinta siguranta in exploatare sau mai stiu eu ce tampenii inventeaza "ziaristii" si politicienii. Dimpotriva, sunt vagoane pregatite pentru abordarea traseelor in panta, doar au fost concepute pentru Stuttgart.
In privinta aducerii a 25 (maxim oferit spre vanzare) dintre ele la Iasi, mingea e in terenul SSB acum.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 25 Ian 2008 22:31:47 Titlul subiectului: |
87593 |
|
Au mai ramas in Stuttgart GT4?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Ian 2008 23:01:03 Titlul subiectului: |
87596 |
|
marius2 a scris: | Au mai ramas in Stuttgart GT4? | Da, pentru muzeu si pentru curse speciale cu vagoane istorice, plus vagoane care vor fi folosite ca piese de schimb pentru cele ramase: 401, 411, 422, 434, 450, 454, 471, 519, 629, 630, 631, 632, 638, 642, 722 (de la GT4 clasic pana la asa-numitul GT4-U).
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 20:53:17 Titlul subiectului: |
87640 |
|
Revenind la SSB, eu am inteles din spusele lui Radub ca tramvaiele GT4 pe ecartament de 1000 mm vor ramane ca tramvaie turistice!Intrebarea mea:pe ce linie vor merge daca se va trece la ecartament 1435 mm?Sau se pastreaza si linia pe ecartament 1000 mm doar pentru acest scop?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 26 Ian 2008 21:50:58 Titlul subiectului: |
87649 |
|
Se pastreaza linia istorica 23 si se pare ca se va infiinta, cu acelasi scop, linia inel 21. Repet, este vorba despre curse ocazionale, nu circulatie zilnica.
Pe linia 23 s-a facut deja o cursa speciala cu tramvaie istorice dupa retragerea vagoanelor GT4 (insa nu au participat si vagoane GT4 cu acea ocazie, spre disperarea multora).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Mar 2008 21:32:10 Titlul subiectului: |
89701 |
|
Totul e atat de trist acum in depoul Bad Cannstatt... L-am gasit cufundat in tacere (cu masinile care se vad in curte veniseram noi si lucratorii de la SSB care ne-au insotit, in rest curtea e cat se poate de pustie).
Dupa cum se stie, depoul Bad Cannstatt este construit pe doua niveluri, unul fiind in subsol. Sectiunea respectiva este acum in renovare, urmand sa gazduiasca muzeul (inclusiv vagoanele care vor fi expuse si care nu vor circula). In sectiunea de la suprafata vor stationa vagoanele care vor fi utilizate pentru asa-numitele curse cu vagoane istorice si utilitarele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.59 kb |
Vizualizat: |
de 31497 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.9 kb |
Vizualizat: |
de 31497 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.77 kb |
Vizualizat: |
de 31497 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.73 kb |
Vizualizat: |
de 31497 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Mar 2008 22:58:14 Titlul subiectului: |
90057 |
|
GT4 - sa vedem ce-a mai ramas:
- 401: a fost livrat pe 11.01.1961; in 1971 a fost modificat pentru a putea fi utilizat ca vagon-scoala; in 1993 a fost modernizat; a fost retras in 2006.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.25 kb |
Vizualizat: |
de 31441 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Mar 2008 23:00:16 Titlul subiectului: |
90058 |
|
- 411: a fost livrat pe 09.03.1961; a fost modernizat in 1988; a fost retras in 2002.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.35 kb |
Vizualizat: |
de 31444 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.53 kb |
Vizualizat: |
de 31444 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Mar 2008 23:02:38 Titlul subiectului: |
90059 |
|
- 422: a fost livrat pe 09.05.1961; a fost modernizat in 1991; a fost retras in decembrie 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.17 kb |
Vizualizat: |
de 31443 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Mar 2008 23:04:51 Titlul subiectului: |
90060 |
|
- 434: a fost livrat pe 17.07.1961; a fost modernizat in 1992; a fost retras in decembrie 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.48 kb |
Vizualizat: |
de 31442 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Mar 2008 23:12:57 Titlul subiectului: |
90061 |
|
- 450: a fost livrat pe 11.10.1961; a fost modernizat in 1992; a fost retras in 2002 si reactivat in 2005; a fost retras in decembrie 2007. Poarta reclama la Strassenbahnmuseum Stuttgart.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.57 kb |
Vizualizat: |
de 31436 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.9 kb |
Vizualizat: |
de 31436 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 13 Mar 2008 23:34:07 Titlul subiectului: |
90067 |
|
- 471: a fost livrat pe 26.01.1962; a fost retras in 1999 si reactivat in 2001; a fost retras in 2002. Nu a fost modernizat, insa nu a fost pastrat in formatul original (usi modificate, perete cabina, primul geam din stanga impartit in doua parti - una in cabina, cealalta in salon -, alt tip de pantograf, alta schema de vopsire, alte fonturi la afisaj). L-am gasit la atelierele de reparatii de la depoul Möhringen.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.11 kb |
Vizualizat: |
de 31430 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 21:31:20 Titlul subiectului: |
90135 |
|
- 519: a fost livrat pe 14.10.1959; dupa 1973 a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost retras in 1990; din 1991 este parte a Straßenbahnmuseum Stuttgart.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.98 kb |
Vizualizat: |
de 31403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.94 kb |
Vizualizat: |
de 31403 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 21:41:31 Titlul subiectului: |
90136 |
|
- 629: a fost livrat pe 19.07.1963; dupa 1973 a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost modernizat in 1990, cu aceasta ocazie revenind la statutul de vagon motor ce poate fi utilizat ca tragator; a fost retras in decembrie 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.09 kb |
Vizualizat: |
de 31400 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 21:45:01 Titlul subiectului: |
90137 |
|
- 630: a fost livrat pe 02.08.1963; dupa 1973 a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost modernizat in 1989, cu aceasta ocazie revenind la statutul de vagon motor ce poate fi utilizat ca tragator; a fost retras in 2002 si reactivat in 2006; a fost retras in decembrie 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.16 kb |
Vizualizat: |
de 31398 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 22:21:23 Titlul subiectului: |
90138 |
|
- 631: a fost livrat pe 07.08.1963; dupa 1973 a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost modernizat in 1990, cu aceasta ocazie revenind la statutul de vagon motor ce poate fi utilizat ca tragator; a fost retras in decembrie 2007. Din informatiile pe care le am, se pare ca reclama actuala va fi inlaturata si va primi in loc reclama la Seilbahn, pentru a-l inlocui pe 618, adus la Iasi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.2 kb |
Vizualizat: |
de 32347 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.52 kb |
Vizualizat: |
de 32347 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.62 kb |
Vizualizat: |
de 32351 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 22:41:53 Titlul subiectului: |
90141 |
|
- 632: a fost livrat pe 12.08.1963; dupa 1973 a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost modernizat in 1989, cu aceasta ocazie revenind la statutul de vagon motor ce poate fi utilizat ca tragator; a fost retras in 2002 si reactivat in 2005; a fost retras in decembrie 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.01 kb |
Vizualizat: |
de 32322 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 22:45:23 Titlul subiectului: |
90142 |
|
- 638: a fost livrat pe 27.09.1963; a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost modernizat in 1990, cu aceasta ocazie revenind la statutul de vagon motor ce poate fi utilizat ca tragator; a fost retras in decembrie 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.73 kb |
Vizualizat: |
de 32321 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 23:03:09 Titlul subiectului: |
90144 |
|
- 642: a fost livrat pe 25.10.1963; a fost modificat pentru a fi folosit ca al doilea vagon in cuplu; a fost retras in 1986; din 1988 este parte a Strassenbahnmuseum Stuttgart. Este vagonul cel mai apropiat, ca aspect, de original (usi cu geamuri late si indicatoare luminoase, fonturi originale la casetele de traseu, interior aproximativ la fel cu cel original, schema de vopsire partial pastrata ca la inceputuri).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.86 kb |
Vizualizat: |
de 32320 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.11 kb |
Vizualizat: |
de 32320 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.42 kb |
Vizualizat: |
de 32320 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 23:12:59 Titlul subiectului: |
90146 |
|
- 722: a fost livrat pe 30.11.1964; a fost retras in 1986; din 1988 este parte a Strassenbahnmuseum Stuttgart. Din pacate, prezenta peretelui despartitor intre cabina si salon, primul geam din stanga impartit in doua, schema de vopsire si fonturile folosite pentru numarul de parc si inscriptia SSB anuleaza efectul dat de celelalte elemente originale (usile cu geamuri late si indicatoare luminoase, fonturile folosite la casetele de traseu).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.98 kb |
Vizualizat: |
de 32318 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mar 2008 23:47:43 Titlul subiectului: |
90147 |
|
Cu exceptia vagonului 471, aflat in lucru la Atelierele Centrale din cadrul depoului Möhringen, celelalte 13 vagoane prezentate se gasesc la depoul Bad Cannstatt. Mai exista un al 15-lea vagon GT4 pastrat la Stuttgart, 454, expus in Waldaupark, langa centrul de conferinte al SSB. Din pacate, nu am avut timpul fizic necesar pentru a ajunge in locul respectiv.
Cateva date despre 454: a fost livrat pe 03.11.1961; a fost modernizat in 1993; a fost retras in 2004, din cauza unor probleme tehnice, iar din 2005 se afla expus in Waldaupark.
Au fost 350 pentru Stuttgart, au mai ramas 15. Dintre acestea, 3 se alatura celor 3 deja existente in muzeu si vor fi expuse vizitatorilor, 6 vor fi utilizate pentru curse speciale cu vagoane istorice, iar 3 vor ramane pentru piese de schimb. Trebuie reamintit faptul ca in 2009 se implinesc 50 de ani de cand vagonul de tip GT4 produs la Maschinenfabrik Esslingen a inceput sa scrie un capitol important in istoria transportului public din Stuttgart. Avem bucuria de a-l tine la Iasi pe cel mai "varstnic" dintre cele care inca mai exista (chiar daca a fost "intinerit" in 1994, fiind modernizat la MGB Mittenwalde pentru HAVAG Halle): vagonul 128 (a purtat numarul 504 in Stuttgart, fiind cel de-al 4-lea vagon GT4 produs - a fost livrat pe 16.07.1959, la mai putin de doua luni dupa prototipul 501).
|
|
Sus |
|
|
StefanMz
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2013 Mesaje: 42 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Mar 2008 18:26:44 Titlul subiectului: |
90173 |
|
Impresionanta este istoria acestor vagoane. Pacat ca multi dintre cetatenii din orasul Iasi nu apreciaza aceste masini, plangandu-se ca sunt niste jafuri luate la mana a doua.
Pe de alta parte eu ma bucur ca avem aceste vagoane in Iasi. Si ma bucur ca in ultima vreme sunt spalate mai des, par a fi mai ingrjite. Chiar mi-e greu sa mai fac diferenta la exterior dintre cele proaspat aduse din Stuttgart si dintre unele ce au ceva ani de serviciu in Iasi.
|
|
Sus |
|
|
|