Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de tramvai din Cluj Napoca
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 19:26:27    Titlul subiectului: Infrastructura de tramvai din Cluj Napoca 4972

Merita incercate senzatiile tari de pe liniile din Cluj Smile. N-am sa uit niciodata cum imi clantaneau dintii in gura cat am mers cu KT4D prin Cluj Smile. Pe strada Horea, unde am stat, dansa totul prin casa cand trecea vreun tramvai Smile. Iar ca sa discut cu cineva in fata blocului cand trecea tramvaiul, trebuia sa tip sa ma aud pe mine Smile.
Pacat ca, in privinta tramvaielor, RATUC dezamageste. In rest, jos palaria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 09:09:27    Titlul subiectului: cj 25418

Romania Libera,
"Polus" a prins cea mai mare afacere imobiliara
Arpad Paszkany are in mana cheile Clujului Joi 15 Iunie 2006
Compania "Polus", condusa de patronul echipei CFR Cluj, Arpad Paszkany, va construi cel mai nou cartier al Clujului. Firma "Polus" a concurat pentru obtinerea acestui proiect cu companiile "Impact", condusa de omul de afaceri Dan Popp, si cu "American House".
Firma a fost desemnata castigatoare in unanimitate de catre comisia care a evaluat ofertele depuse. Cel mai mare atu al proiectului "Polus" este acela ca firma clujeana a oferit gratis administratiei locale 384 de locuinte. "Impact" oferise 100 de locuinte gratuite iar "American House" nici una. Reprezentantii "American House" au afirmat neoficial ca nu au stiut ca trebuie sa ofere apartamente gratuite, insa presedintele comisiei de evaluare, viceprimarul Adrian Popa, a afirmat ca a discutat in repetate randuri cu toti ofertantii si ca le-a explicat tuturor ca trebuie sa ofere case gratis. Reprezentantii "Impact" au sugerat, tot neoficial, ca pe viceprimarul Adrian Popa si pe patronul "Polus", Arpad Paszkany, ii leaga o veche prietenie. Adrian Popa a admis acest lucru si a adaugat ca se stie cu Arpad Paszkany pentru ca au fost colegi de scoala iar apoi a condus una dintre firmele patronului "CFR" Cluj.
Omul de afaceri Dan Popp a spus ca oferta pe care a depus-o firma sa a fost gandita pe baza hotararii de consiliu local si a anuntului, care punctau niste criterii clare, criterii de care nu s-a mai tinut cont ulterior. "Consider ca practic, daca lucrurile se vor finaliza asa cum se pare, comisia nu tine cont de nevoile clujenilor si ingroapa un proiect important. Aceasta solutie care se pare ca este preferata, nu mai lanseaza Clujul catre pozitia pe care si-o doreste alaturi de orasele europene" a spus Popp. El s-a aratat nemultumit si de relatia de prietenie dintre paronul "Polus" si seful comisiei de licitatie. "Consiliul Local trebuie sa se gandeasca bine in ce masura modul in care a fost condusa comisia tehnica a fost influentat de relatiile de prietenie si chiar de afaceri dintre patronul "Polus" si viceprimar, poate sa intre in contradictie cu legea achizitiilor publice si cu statutul functionarului public" a adaugat Popp, care a adaugat ca in acest caz ar putea fi vorba de o incompatibilitate.
Cartierul Tineretului se va intinde pe o suprafata de 203 hectare, adica pe actuala pasune a cartierului Someseni. Terenul se afla in domeniul privat al Clujului din anul 1938 si nu a fost niciodata revendicat. Cartierul va avea obligatoriu o unitate scolara, un cabinet medical, o primarie de cartier si un sediu pentru o circa de politie. Toate acestea vor fi construite pe socoteala "Polus". De asemenea, el ar urma sa aiba spatii verzi si locuri pentru petrecerea timpului liber. Cartierul Tineretului ar putea fi legat de restul orasului inclusiv printr-o linie de tramvai, in conditiile in care chiar in zona se afla depoul de tramvaie al Regiei Autonome de Transport Urban Calatori.
Asociere cu municipalitatea
Pentru ridicarea sa vor fi incheiate doua contracte. Primul prevede ca "Polus", in orice conditii, trebuie sa ofere administratiei locale cele 384 de locuinte gratuite. Apoi, firma "Polus" si administratia clujeana vor forma o societate comerciala independenta. In schimbul terenului, Consiliul Local va primi un pachet de 51 la suta dintre actiunile ei. Firma "Polus" va varsa in numerar contravaloarea pachetului de 49 la suta din actiuni. Suma exacta va fi cunoscuta dupa evaluarea terenului cu pricina, insa ea va fi probabil intre cinci si sase milioane de euro. Licitatia pentru desemnarea unui evaluator independent a fost fixata pentru data de 23 iunie. Cartierul va avea minimum 650 de case plus 250 de apartamente, carora li se adauga cele 384 de apartamente oferite gratis municipalitatii. Societatea la care Consiliul Local si "Polus" vor fi actionari se va desfiinta dupa cinci ani. In acest interval, ea trebuie sa vanda toate locuintele. Reprezentantii companiei "Polus" au depus un plan de afaceri, care arata ca profitul municipalitatii va fi de circa sase milioane de euro. Administratia locala va avea, la dizolvarea firmei, doua variante. Una dintre ele ar fi sa incaseze banii iar alta sa cumpere, la pret de constructor, o serie de apartamente.
Un articol de Claudiu Padurean
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 13 Mar 2008 23:57:13    Titlul subiectului: 90070

RATUC se gandeste la studii de fezabilitate pentru inlocurirea integrala (refacerea) infrastructurii de tramvai. Am pus in Arhiva Video, sectiunea Cluj un reportaj pe aceasta tema preluat de la Antena 1 Cluj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 16 Mar 2008 23:21:45    Titlul subiectului: 90226

Din păcate, calitatea terenului de sub linia de tramvai nu o avantajează. Va fi mult, mult de lucru
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2008 14:27:17    Titlul subiectului: 91066

Tot legat de modernizarea infrastructurii, se pare ca proiectul merge inainte; se spera ca proiectul de finantare sa fie gata pana la sfarsitul lunii aprilie.

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=10680

Ziua de Cluj a scris:
șeful Direcției Tehnice din Primãrie, Sorin Apostu, a explicat cã zona industrialã a Clujului este în plinã ascensiune, motiv pentru care tramvaiul este de viitor. [...] Pentru “Modernizarea liniei de tramvai și a tramei stradale aferente”, proiect aprobat de Consiliul Local încã din 2006, se intenționeazã accesarea unor fonduri structurale. La ședința de ieri, Consiliul Local a fost de acord sã asigure cofinanțarea cu aproximativ 20% din valoarea proiectului, lucrarea fiind evaluatã, conform datelor din studiul de fezabilitate, la 29,5 milioane de euro. Potrivit RATUC, în primul an urmau sã fie modernizați 6.476 de metri liniari de cale simplã, din cartierul Mãnãștur pânã la podul Garibaldi, iar costurile s-ar fi ridicat la 7.412.779 de euro. în cel de-al doilea an ar urma sã fie modernizați alți 7.640 de metri liniari, de la stadionul “Ion Moina” pânã pe strada Cãii Ferate, iar costurile vor ajunge la 8.780.156 de euro. în al treilea an se vor executa 11.654 de metri liniari de cale simplã, de la pasajul de pe strada Oașului pânã pe B-dul Muncii, iar costurile vor ajunge la 13.340.050 de euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 26 Apr 2008 23:46:13    Titlul subiectului: 92571

Pe langa proiectul de modernizare a infrastructurii existente se pare ca a mai aparut altul, o posibila extindere de 15 kilometri (!) pana spre comuna Jucu:

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=11868

Ziua de Cluj a scris:
Linia de tramvai de pe Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca se va prelungi cu aproximativ 15 kilometri, până la Jucu, pentru a deservi parcul Tetarom III - Nokia Village. Investiția se ridică la peste 15 milioane de euro, bani pe care municipalitatea urmează să-i obțină prin accesarea de fonduri europene, la pachet cu proiectul de modernizare a liniei de tramvai din oraș, deja finalizat. Șeful Direcției Tehnice din Primărie, Sorin Apostu, a declarat că și aeroportul ar putea fi legat la rețeaua de tramvaie, printr-o colaborare cu Consiliul Județean.

“Este o viziune a primarului și a echipei sale pentru transportul din viitoarea metropolă, care se va concentra în jurul municipiul Cluj-Napoca. Că va fi tramvai sau metrou ușor, asta vom vedea, însă proiectul de extindere a liniei de tramvai până la Jucu s-a conturat și se va face”, a explicat Sorin Apostu, șeful Direcției Tehnice a municipalității.

Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC), aflată în subordinea Consiliului Local, a declarat că, din calculele preliminare, extinderea cu 15 kilometri a liniei de tramvai de pe Bulevardul Muncii - plănuită prin strategia Primăriei - presupune o investiție între 12 și 15 milioane de euro.

Apostu precizează că banii urmează să fie obținuți din fonduri europene, la pachet cu proiectul de modernizare a liniei de tramvai din oraș, pe care Primăria deja l-a demarat și care urmează să fie depus spre finanțare în acest an. Ruta pentru tramvai ar urma să meargă paralel cu varianta rutieră de ocolire, care începe pe Bulevardul Muncii, și cu autostrada urbană și să ajungă până la gara Jucu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
DanyPMN



Data înscrierii: 17/Ian/2009
Ultima vizita: 06/Sep/2016
Mesaje: 6
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 14:43:24    Titlul subiectului: Articol Cetateanul Clujean 104564

Cetateanul Clujean spune:
Citat:
Puțini sunt clujenii care nu se plâng de mijloacele de transport în comun, iar dacă vorbim de tramvaiele din Cluj atunci cu siguranță nu există nici un călător mulțumit. Sunetul infernal scos de tramvaiele ruginite, zguduiturile la care sunt supuși călătorii de fiecare dată când circulă cu ele sau frânările bruște din cauza linilor proaste sunt doar câteva dintre nemulțumirile călătorilor.


Și șoferii auto se plâng de faptul că liniile de tramvai nu sunt modernizate, pentru că riscă în fiecare zi să-și strice mașinile în gropile apărute pe șosea, lângă acestea. În ciuda nemulțumirilor, municipalitatea nu făcut încă mare lucru pentru a repara sau a moderniza tramvaiele din Cluj, iar călătorii trebuie să se mulțumească cu promisiunea că „primul proiect pe care îl are Clujul pentru a accesa fonduri europene se referă la modernizarea tramvaielor”, lansată de primarul Emil Boc în mai multe rânduri. Ca și cum actualele șine de tramvai sunt deja modernizate și nu mai este nici o altă problemă în oraș, reprezentanții autorităților locale au început să promită prelungirea liniilor de tramvai până la Jucu, sau chiar până în Gilău.
Proiectul a fost propus încă de anul trecut, fiind o inițiativă a PNL Cluj-Napoca prin vocea fostului viceprimar Adrian Popa, trecut între timp în barca PD-L.


Personal, asta chiar mi se pare o prostie.
Daca au de gand sa faca ceva, atunci sa se angajeze sa puna autobuze macar din 30 in 30 de minute pe aceste trasee, ca pana o sa se construiasca 30 de km de sine, o sa imbatranim!

Am vazut cum vor sa ajunga la Jucu... Dar la Gilau, pe unde o apuca ?
Pe E60 - prin Floresti ? Pai, ar fi ingrozitor. Ar insemna sa reinvie dezastrul creat odata cu marcarea "benzii de urgenta", altfel spus, sa revina de unde au plecat. Doar ca o linie de tramvai de 50 de mil. de euro, odata terminata, nu se elimina asa usor ca un marcaj prost gandit...

Pare asta, pana la urma, o idee buna ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 00:30:41    Titlul subiectului: 104602

Intre bucla de la Bucium si E 60 este o portiune de drum cu panta mare: strada Bucium. Daca, intr-adevar, se aplica solutia amintita mai sus, atunci:
-fie se vor cumpara tramvaie dotate cu nisipar
-fie tronsonul Nodul N-Bucium va avea cremaliera, ceea ce presupune tramvaie dotate cu roti dintate.

Indiferent daca se adopta solutia nisiparului sau cremalierei, locuitorii blocurilor aflate la intersectia strazii Bucium cu Grigore Alexandrescu vor avea parte de vacarm. Celelalte blocuri- aflandu-se la o departare mai mare de strada - vor fi mai putin afectate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 12:39:57    Titlul subiectului: 104617

OAB a scris:
-fie se vor cumpara tramvaie dotate cu nisipar
Toate vehiculele feroviare motoare sunt dotate cu nisipiar...
Citat:
Doar ca o linie de tramvai [...]nu se elimina asa usor ca un marcaj prost gandit...
Ba da, vezi Brașov, Constanța și, în curând, și alte zone din eterna și fascinanta Republică Banaieră Română.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 29 Ian 2010 09:40:20    Titlul subiectului: 122845

Si nu se aude nimic de o eventuala schimbare a infrastructurii de tramvai? Question acum Aradul va scoate si tramvaie noi atat pentru piata interna cat si externa http://www.observator.info/actualitate-1/ziarul-observator-anticipa-corect-astra-vagoane-calatori-lanseaza-aradul-in-industria-constructiilor-de-tramvaie ... si oricum sper sa nu faca prostia ca in Oradea sa cumpere tramvaie noi avand o infrastructura care cam lasa de dorit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 15 Oct 2010 12:02:04    Titlul subiectului: 134809

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Parcul_Central_si_linia_de_tramvai-restaurate_cu_48_de_milioane_de_euro_0_353964833.html

"Cluj: Parcul Central și linia de tramvai restaurate cu 48 de milioane de euro

Bianca Pădurean, Dan Anghel

Vineri 15 oct 2010

Cluj

Clădirea vechiului cazinou, aflată în paragină de ani buni, va fi în sfârșit restaurată / Foto: Arhivă

Contractele pentru restaurarea parcului Central, clădirea Casino și linia de tramvai au fost semnate astăzi de Ministrul Dezvoltării Regionale, Elena Udrea, împreună cu primarul din Cluj-Napoca, Sorin Apostu. La eveniment a fost prezent și premierul Emil Boc.

Primele două proiecte vizează modernizarea liniei de tramvai din municipiul Cluj-Napoca pe tronsonul Mănăștur - Piața Gării și Piața Gării - Bulevardul Muncii, iar cel de-al treilea privește restaurarea "ansamblului monument istoric Parcul Central «Simion Bărnuțiu» și clădirea Casino", valoarea lor totală fiind de 203.108.479,4 lei (48,3 milioane de euro). Aleile parcului vor fi refăcute iar clădirea vechiului cazinou, acum aflată în paragină, va fi restaurată.

Proiectele au fost depuse în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană Cluj, finanțarea fiind asigurată prin Programul Operațional Regional (POR). Boc a declarat la Primăria Cluj-Napoca, după ceremonia de semnare, că aceste proiecte sunt consacrarea unor promisiuni din perioada când era primar al municipiului.

"În viața unui politician sunt multe momente dificile, neplăcute, dar când apar momente de împlinire profesională, uiți greutățile. Azi este un moment de consacrare a unor promisiuni. Orice lucru începe cu o idee și se concretizează într-un proiect. Facem pasul spre implementarea proiectelor și luăm coșmarul de pe umerii clujenilor, zgomotul actualei linii de tramvai", a spus Boc, citat de Mediafax.

Elena Udrea a declarat, la rândul său, că este important ca municipiul Cluj-Napoca "să poată beneficia de fonduri europene pentru realizarea de proiecte de investiții care, altfel, ar fi fost foarte greu de realizat în lipsa unor resurse financiare".

Aceasta a lăudat activitatea bogată a administrației clujene privind absorbția fondurilor europene, fiind semnate 21 de proiecte de 237 de milioane de lei, iar alte șapte urmează să fie contractate.

Primarul Sorin Apostu a afirmat că momentul semnării contractelor este "extrem de important, proiectul având cinci ani vechime".

"Este un obiectiv extrem de important, prin crearea zonei metropolitane care a creat nevoia unei circulații rapide, tramvaiul modern poate să ofere legătura între cartierele orașului și gară. Lucrările de execuție vor începe în primăvara anului 2011 și vom lucra pe tronsoane. Lucrările ar trebui să dureze maximun doi ani", a spus Apostu.

La ceremonia de semnare a contractelor au mai participat prefectul Florin Stamatian, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, și parlamentarii PDL de Cluj.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 25 Apr 2011 17:22:39    Titlul subiectului: 178 142891

Adevărul în editia de Luni 25 Aprilie 2011 a scris:
Modernizarea liniilor de tramvai se va face cu 24 de milioane de euro
Monika Krajnik

Comisia de licitație a finalizat procedura de atribuire a contractului de execuție pentru obiectivul "Modernizarea liniei de tramvai pe tronsoanele Mănăștur - Piața Gării - bulevardul Muncii" din Cluj-Napoca. Lucrările vor fi executate de consrțiul de firme Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup.

Pentru această licitație s-au depus șapte oferte de către: Alpine SA, Balzola Construcții SRL, ISAF - societatea de semnalizări și automatizări feroviare SA, Mari-Vila COM SRL, Martin Rose Romania, Societatea de Construcții în Transporturi București SA și SWIETELSKY Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup.

Dintre oferte s-au calificat numai două, respectiv cea a ISAF, în valoare de 111.188.845 de lei și cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, în valoare de 104.022.863,41 de lei. Oferta căștigătoare a fost declarată cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, în valoare de 104.022.863,41 de lei, adică circa 24 de milioane de euro.

Contractul se va semna după expirarea termenului de 10 zile pentru eventuale contestații, urmând ca lucrările să fie demarate concomitent pe cele două sectoare ale obiectivului de investiții, în cel mai scurt timp.

Finanțarea acestui proiect major de investiții în infrastructură se realizează din fonduri europene nerambursabile, accesate de către Primăria Cluj-Napoca prin Programul Operațional Regional, axa 1.1, destinată polilor de creștere.

Proiectul de modernizare a liniei de tramvai pe tronsonul Mănăștur -Piața Gării vizează modernizarea a 11,49 kilometri cale simplă tramvai, refacerea a 630 metri pătrați suprafață carosabilă și refacerea a 10.732 de metri pătrați de strat de uzură, construirea a 12 peroane refugiu și amenajarea a 3.200 metri pătrați spațiu verde. Modernizarea liniei de tramvai pe tronsonul Piața Gării - bulevardul Muncii va consta în refacerea a 14,18 kilometri de cale simplă pentru tramvai, refacerea a 1.420 de metri pătrați de suprafață carosabilă, 370 metri pătrați de sistem rutier integral refăcut, 15.547 de metri pătrați de strat de uzură refăcut, 402 metri pătrați de spațiu verde amenajat și construirea a trei rampe acces.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2011 09:42:12    Titlul subiectului: 143000

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Incep_lucrarile_la_tramvai-_Procedurile_de_atribuire_au_fost_finalizate_0_470353408.html

"Încep lucrările la tramvai. Procedurile de atribuire au fost finalizate

27 aprilie 2011

Autor: Monika Krajnik

Cluj

Proiectul va îmbunătăți simțitor condițiile de transport în comun din municipiu.

Primăria Cluj-Napoca a atribuit contractul pentru dirigenția de șantier a obiectivului de investiții «modernizarea liniei de tramvai». Titularul este asocierea SC Irimat Cons SRL/Acciona Ing. SA.

În data de 23 aprilie a avut loc atribuirea licitației pentru execuția lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai, către asocierea firmelor SWIETELSKY Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup, în valoare de 104.022.863,41 de lei.

Este vorba de un proiect foarte important pentru strategia de modernizare a transportului în comun. Prin realizarea acestuia, va crește viteza de transport (timpul de călătorie va fi redus la jumătate) și va crește capacitatea de transport cu cel puțin 10%. În același timp, va scădea poluarea sonoră, pentru că vor exista amortizoare de cauciuc pentru sunet și vibrații, clădirile nu vor mai trepida, iar carosabilul nu se va mai distruge. Nu în ultimul rând, realizarea acestui proiect înseamnă crearea a 200 de noi locuri de muncă în Cluj-Napoca.

Pe tronsonul Mănăștur - Piața Gării, proiectul presupune: refacerea a 11,77 kilometri de linie de tramvai, construirea a șapte noi refugii pentru persoane și refacerea celor cinci deja existente, amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și amenajarea a 3.200 de metri pătrați de spațiu verde.

Pe tronsonul Piața Gării - bulevardul Muncii, proiectul presupune: refacerea a 14,18 kilometri de linie de tramvai, construirea unui nou refugiu pentru persoane și refacerea celor două deja existente, amenajarea a trei rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și a 402 metri pătrați de spațiu verde.

Penalități, în caz de întârziere

În cazul în care executantul nu va reuși să își îndeplinească obligațiile asumate prin contract, va plăti penalități de 0,5% pe fiecare zi de întârziere din valoarea lucrărilor neexecutate, până la îndeplinirea efectivă a obligațiilor.

Pe perioada derulării proiectului, se vor introduce autobuze în locul tramvaielor și se va circula cu restricționări. În prima fază, cât se va lucra pe segmentul Bucium - Calvaria, tramvaiul va putea circula în continuare și cu câteva lucrări minore va putea întoarce la podul Calvaria. Dar pe alte tronsoane circulația va trebui asigurată cu autobuze. RATUC are pregătite autovehicule pentru a le pune la dispoziția călătorilor.

Fiecare etapă de lucrări va fi anunțată din timp, iar primăria va încerca să anticipeze problemele de trafic și disconfortul pentru cei direct afectați de șantier, în vederea reducerii la maximum a acestor probleme.

Contratul se va semna după expirarea termenului de 10 zile pentru eventuale contestații, urmând ca lucrările să fie demarate concomitent pe cele două sectoare ale obiectivului de investiții, în cel mai scurt timp. Finanțarea acestui proiect de investiții în infrastructură se realizează din fonduri europene nerambursabile, accesate de către Primăria municipiului Cluj-Napoca prin Programul Operațional Regional, axa 1.1, destinată polilor de creștere."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 00:44:54    Titlul subiectului: 145203

Toata povestea asta este destul de aiurea. Va si spun de ce

-Tramvaiele intorc la pasajul de la Calvaria

-Nu exista decat o statie pentru tramvai desi logic ar fi fost ca la capatul opus zonei centrale sa existe atat o statie de debarcare cat si una de imbarcare

-Din cauza sapaturilor, in statia de la Calvaria nu incape mai mult de un tramvai.

-Din cate am observat, se doreste sincronizarea mersului tramvaielor liniei 101 cu cea a autobuzelor care suplinesc tramvaiul pe ruta Calvaria-Bucium. Nu se reuseste totdeauna

-Neexistand posibilitatea gararii a mai multor tramvaie in bucla de la Calvaria atunci cand un tramvai care asteapta "autobuzul de Bucium" iar dinspre centru vine un alt tramvai, cel care astepta trebuie sa plece; evident, gol; doar cu pasagerii care s-au suit la Calvaria (si care nu sunt multi)

-Locurile unde pasagerii coboara din (respectiv urca in) autobuz nu sunt marcate. Se genereaza, astfel, confuzie

Parerea mea este ca trebuia trasa o retea de troleibuz pe toata lungimea traseului 101 iar casarile sa se opreasca pana la reluarea circulatiei tramvaielor, pentru ca suplinirea - de catre troleibuze - a liniei 101 sa nu afecteze celelalte trasee
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Iun 2011 20:58:22    Titlul subiectului: 145259

Este pregatit totul pentru ca maine sa inceapa lucrarile, cum era stabilit?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alescu67



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 01/Iul/2011
Mesaje: 3
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 10:43:08    Titlul subiectului: 145285

Harta cu modificarile:

http://harta-ratuc-cluj-napoca.netai.net/pdf/ratuc-harta-cluj-napoca-kolozsvar-klausenburg.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 11:19:39    Titlul subiectului: 145286

Adevarul a scris:
Clujul, în fața celui mai mare proiect de infrastructură

Linia de tramvai care traversează orașul va fi reabilitată complet, cu 163 de milioane de lei din fonduri europene. Lucrările încep astăzi. „Adevărul de Cluj-Napoca" vă prezintă într-un material documentar toate detaliile proiectului de schimbare a liniei de tramvai, investiție de la care se așteaptă să schimbe fața orașului.

Potrivit Ligiei Subțirică, arhitectul-șef al Clujului, acesta este cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii ani desfășurat în oraș. „Cel puțin de când lucrez în Cluj (1996 - n.r. ) aș putea spune că acesta e cel mai mare proiect de infrastructură", a declarat aceasta. La final, peste doi ani, timpul de călătorie cu tramvaiul va fi redus la jumătate, vom scăpa de zgomot, zgâlțâieli și „cratere" în asfalt, iar consumul de energie va fi redus cu 40%. Proiectul este în valoare de 163 de milioane de lei, din care 120,7 sunt fonduri europene nerambursabile.

Pentru construirea noii linii, însă, e nevoie de o adevărată desfășurare de forțe de forțe. Angajații Primăriei se ocupă de obținerea tuturor avizelor, RATUC va restricționa circulația tramvaielor pe tronsoane, începând din Mănăștur și continuând apoi, conform calendarului de lucrări, până pe Bulevardul Muncii și va construi rute de ocolire ori va pune la dispoziție autobuze.

De cealaltă parte, Poliția va gândi un plan de fluidizare a traficului pe perioada lucrărilor, iar muncitorii au început deja să pregătească logistica, materialele necesare și semnalizarea șantierului. La lucrări vor mai asista și echipaje din partea serviciilor de distribuție a gazului metan, a curentului electric, telecomunicații, dar și de la compania de apă.

Ce presupun lucrările

Muncitorii au început de câteva zile să pregătească terenul în zona Podului Calvaria. De aici tramvaiul nu va mai circula, până ce primul segment reabilitat nu va fi finalizat, iar transportul va fi asigurat de mai multe autobuze.

Întâi se vor scoate șinele, se va delimita fâșia de drum pe care se lucrează, se va tăia stratul de asfalt, urmând ca apoi să se scoată dalele de beton (acestea vor fi depozitate la RATUC sau vor fi folosite la construcția șinelor provizorii de pe celelalte tronsoane).

După toate acestea, se va începe excavarea zonei, vor fi repoziționate utilitățile din subteran pentru a nu fi afectate, urmând să fie realizat drenul.

Apoi, se va lucra la construirea infrastructurii propriu-zise a noii linii de tramvai (plasă, beton, sârmă, șine) și, în final, se va lucra la construcția refugiilor din stații, ce vor fi modernizate complet. Lucrările se vor realiza în același mod pe toate porțiunile.

Lucrările au fost împărțite în două tronsoane, Mănăștur - Piața Gării, respectiv Piața Gării - Bulevardul Muncii. Întâi se va reabilita linia de 11,7 kilometri care leagă Mănășturul de gară, iar apoi al doilea tronson, de 14, 1 kilometri, care unește gara de zona industrială. Proiectul presupune amenajarea a 17 rampe de acces pe întreaga distanță a liniei de tramvai, în stații, dar și amenajarea a 4.000 de metri pătrați de spațiu verde, în unele zone chiar între șine.

Proiect de importanță metropolitană

„Modernizarea infrastructurii va avea un impact semnificativ în creșetrea calității vieții tuturor clujenilor care locuiesc pe traseul liniei de tramvai", a dat asigurări primarul Sorin Apostu.

În urma unor calcule ale municipalității, numărul călătorilor cu tramvaiul va crește de la aproximativ 166.000 la peste 186.000. Totodată, timpul de călătorie de la un căpăt la altul al liniei va fi redus de la 48 de minute, în medie, la 24 de minute.

Tramvaiul „Golden Blitz"

Proiectul nu a fost scutit de controverse, deoarece licitația a fost câștigat de asocierea firmelor Swietelsky Baugesellschaft mbH - Astalrom - Euroconstruct - Transferoviar Grup. Dacă Swietelsky este un reper în domeniul construcțiilor civile din Europa, Euroconstruct este deținută de oamenii de afaceri Dan Besciu și Sorin Vulpescu, administratorii celebrului restaurant Golden Blitz.

La ora actuală nu se știe ce tramvaie vor fi cumpărate de către municipalitate, după schimbarea liniei de tramvai. „Va fi demarată o licitație în acest sens, dar mai e drum lung până acolo, momentan ne concentrăm asupra liniei de tramvai. Oricum, vor fi tramvaie moderne, cum vedem și pe străzile din orașele europene, dar nu avem de unde ști de pe acum cine se va înscrie la licitație", a afirmat Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj.

Actuala linie de tramvai a fost dată în folosință în anul 1987

Argumentele proiectului

- va crește viteza de transport (timpul de călătorie va fi redus la jumătate)

- va crește capacitatea de transport cu cel puțin 10%

- va scădea poluarea sonoră

- clãdirile nu vor mai trepida

- carosabilul nu se va mai distruge

- va fi mai eficient energetic cu 38-40%



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.77 kb
 Vizualizat:  de 36378 ori

4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 12:19:50    Titlul subiectului: 145291

Adevarul a scris:
Află cum modică lucrările la linia de tramvai circulația în Mănăștur

Circulația rutieră în cartierul Mănăștur s-a modificat, începând de astăzi, ca urmare a începerii lucrărilor de reabilitare a liniei de tramvai, pe tronsonul Bucium-Calvaria. Primele restricții de circulație au fost impuse pe strada Primăverii și vor fi valabile până în 1 octombrie.

Din cauza îngustării părții carosabile prin ocuparea a șapte metri, unde a fost amplasat șantierul, nu se vor mai permite oprirea, staționarea și parcarea pe strada Primăverii. Șoferii care nu vor ține cont de restricție riscă sancțiuni, respectiv ridicarea autovehiculelor.

Toate locurile de parcare cu abonament de pe strada Primăverii au fost desființate temporar, pe tronsonul cuprins între strada Izlazului și Podul Calvaria. De asemenea, au fost suspendate temporar și standurile de taxi din zona Clăbucet, la intersecția cu strada Răvașului, și din zona stației de carburanți MOL.

Stațiile de transport în comun se vor muta, astfel încât să se poată asigura în dreptul stației o bandă de circulație pe sens. Astfel, se relocă temporar următoarele stații de transport în comun:

- ultima stație la venirea dinspre centru spre strada Bucium se mută cu circa 100 de metri către intersecția străzilor Primăverii cu Bucium;
- stația pe sensul de venire dinspre centru din zona aleii Rucăr (Pritax) se retrage înainte de intersecția cu strada Grigore Alexandrescu;
- stația autobuzului de transfer de la Podul Calvaria se va amplasa lângă refugiul de tramvai;
- stația de tramvai de la nodul Calvaria va fi amplasată adiacent insulei de spațiu verde care delimitează cele două sensuri de circulație de pe strada Primăverii.

Noile reglementări de circulație vor fi materializate prin semnalizare rutieră adecvată.



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.09 kb
 Vizualizat:  de 36384 ori

4.jpg



4_561.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.04 kb
 Vizualizat:  de 36378 ori

4_561.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Iul 2011 09:23:44    Titlul subiectului: 145416

Lucrarile au inceput in data si la ora programate. Organizarea de santier este foarte buna, ca delimitare, utilaje, echiparea muncitorilor, etc. Partea dinspre strada Bucium a parkingului RATUC din Manastur a fost pusa la dispozitia constructorului/subcontractantilor pentru a-si organiza "cartierul general". La inceputul zilei de sambata, dupa prima zi de santier pe strada Primaverii, am gasit situatia din imaginile de mai jos:


IMG_7377.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.17 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7377.JPG



IMG_7376.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.89 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7376.JPG



IMG_7385.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.87 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7385.JPG



IMG_7387.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.38 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7387.JPG



IMG_7391.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.72 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7391.JPG



IMG_7393.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.64 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7393.JPG



IMG_7394.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7394.JPG



IMG_7395.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.98 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7395.JPG



IMG_7397.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.52 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7397.JPG



IMG_7399.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.13 kb
 Vizualizat:  de 36916 ori

IMG_7399.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Iul 2011 09:47:38    Titlul subiectului: 145419

Continuam:


IMG_7400.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.17 kb
 Vizualizat:  de 36911 ori

IMG_7400.JPG



IMG_7401.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.55 kb
 Vizualizat:  de 36911 ori

IMG_7401.JPG



IMG_7403.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.65 kb
 Vizualizat:  de 36911 ori

IMG_7403.JPG



IMG_7405.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.33 kb
 Vizualizat:  de 36911 ori

IMG_7405.JPG



IMG_7408.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.96 kb
 Vizualizat:  de 36911 ori

IMG_7408.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Iul 2011 09:58:30    Titlul subiectului: 145420

Inceputul zilei de sambata pe santier:


IMG_7436.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.76 kb
 Vizualizat:  de 36907 ori

IMG_7436.JPG



IMG_7437.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.3 kb
 Vizualizat:  de 36907 ori

IMG_7437.JPG



IMG_7438.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.24 kb
 Vizualizat:  de 36907 ori

IMG_7438.JPG



IMG_7440.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114 kb
 Vizualizat:  de 36907 ori

IMG_7440.JPG



IMG_7449.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.51 kb
 Vizualizat:  de 36907 ori

IMG_7449.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Iul 2011 10:06:40    Titlul subiectului: 145421

Si catre finalul programului:


IMG_7491.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.03 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7491.JPG



IMG_7493.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.56 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7493.JPG



IMG_7499.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.17 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7499.JPG



IMG_7500.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.2 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7500.JPG



IMG_7502.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.32 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7502.JPG



IMG_7505.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.78 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7505.JPG



IMG_7508.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.32 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7508.JPG



IMG_7510.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.99 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7510.JPG



IMG_7513.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.05 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7513.JPG



IMG_7515.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.13 kb
 Vizualizat:  de 36906 ori

IMG_7515.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 04 Iul 2011 21:11:13    Titlul subiectului: 145449

Se circula destul de dificil in zona. Am fost pe acolo in jurul orei 19: 20. Autobuzele si troleibuzele incap cum ar veni "la fix". De exemplu, daca o masina parcheaza pe trotuar iar "botul" sau spatele ei intra doar putin pe carosabil, deja creeaza probleme. Ma aflam in "002" (troleibuzul modificat din autobuzul 462) si am vazut treaba asta imediat dupa intersectia Primaverii-Ravasului.

Eu, personal, sunt destul de sceptic la toata povestea asta cu reabilitarea liniei de tramvai. s zicem ca pe tronsonul Bucium-Sala Sporturilor va tine, dar am indoieli destul de serioase cu privire la tronsonul Garibaldi-Baritiu atat din cauza terenului (Linia se afla pe malul Somesului iar terenul nu e foarte stabil) ca si din cauza traficului, care e intens.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Iul 2011 06:58:13    Titlul subiectului: 145474

OAB a scris:
Se circula destul de dificil in zona.

Orice lucrare de modernizare implica si deranj.
Sunt convins ca marea majoritate a soferilor care trec prin zona respectiva ar putea alege o alta varianta, pentru a o evita. Dar, stii cum e mentalitatea soferului roman: din pat pana pe scaunul din birou (sau dupa caz) cu masina, pe drumul cel mai scurt (sau singurul stiut).

OAB a scris:
daca o masina parcheaza pe trotuar iar "botul" sau spatele ei intra doar putin pe carosabil, deja creeaza probleme.

La Minerva s-a construit ditai parcarea supraetajata. Nu numai ca ar trebui amendati daca si le lasa cum ai spus, dar nu ar trebui sa li se permita nici macar relocarea pe trotuar.

OAB a scris:
am indoieli destul de serioase cu privire la tronsonul Garibaldi-Baritiu atat din cauza terenului (Linia se afla pe malul Somesului iar terenul nu e foarte stabil)

Daca atata amar de vreme a rezistat (chiar daca acum e la limita) linia aia trantita pe pamant fara fundatie (banuiesc ca s-a mers si acolo pe acelasi principiu folosit si in alte parti unde s-a utilizat solutia anilor '80) cu siguranta noua lucrare tine seama de particularitatile zonei si va fi trainica.

OAB a scris:
ca si din cauza traficului, care e intens.

Aici, intr-adevar, e o problema, insa ce nu tine atat de cat e de trainica lucrarea (sigur, conteaza, insa vorbim in general de masini usoare), ci cu efect mai mult asupra respectarii graficelor de circulatie ale traseelor de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 07 Iul 2011 22:50:00    Titlul subiectului: 145600

Se renunta la transborarea calatorilor la Calvaria precum si la ideea montarii sinelor provizorii pe tronsonul Calvaria-Gara. De luni, linia 101 va fi deservita de autobuze. Cel putin, asta e informatia vehiculata in presa:

http://www.ziuadecj.ro/administratie/tramvaiele-nu-mai-circula-de-luni-intre-manastur-si-gara-video--69926.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Următoare
Pagina 1 din 20

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community