Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 30 Mai 2006 20:20:16 Titlul subiectului: Tramvaiele Timis orădene |
24010 |
|
La Oradea numeroatare la Timisuri avea regula N+72 adica primul fiind 64+136 al doilea 65+137,..., 99+171, 100+172, dupa care la vagoanele motor s-a ajuns la capatul numerelor, deoarece 101 deja era un numar de vagon remorca, insa acesta intretimp a fost casat si urmatorul Timis a fost numerotat 1+101, urmat de 2+102 pana la 7+107 in 1978. In 1981 inca circulau cu remorcile originale dar dupa asta s-au schimbat intre ele doar lotul din 1986 8+108 9+109 10+110 si 1989 11+111 respectiv din 1991 12+112,...,17+117 s-a pastrat cu remorcile originale dar in 1997 si din aceste vagoane au fost renumerotate.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Sep 2007 09:11:46 Titlul subiectului: Tramvaiele Timis |
82745 |
|
. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.76 kb |
Vizualizat: |
de 39821 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.72 kb |
Vizualizat: |
de 39821 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sytrus
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 04/Iul/2021 Mesaje: 46 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 19 Sep 2007 14:07:08 Titlul subiectului: Tramvaiele Timis |
82909 |
|
Ce pacat ca au fost casate toate...
E adevarat ca toate au fost casate si au fost duse intr-o curte in Iosia chiar langa fosta linie de tramvaie industriale? Eu asa stiu, ca au fost duse intr-un loc in Iosia chiar vis-a-vis de casa varului meu si pe acolo ne faceam noi veacu printre tramvaie casare
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 20 Sep 2007 00:11:37 Titlul subiectului: |
82931 |
|
În 1990 încă mai circula un tramvai la care unul din vagoane (cred că remorca, dar nu sunt sigur) nu avea acele decupaje caracteristice Timișurilor din alte orașe;
Multe dintre Timișuri aveau, încă, "cucuveaua" acel lăcaș pentru numărul de linie situat deasupra parbrizului din față, dar nu am văzut niciunul care să aibă numărul de linie pus acolo, în condițiile în care acesta era scopul cucuvelei. Lăcașul respectiv se prezenta sub forma unui "hău", unui "gol" în sensul că nu mai era nimic acolo, numărul de linie fiind așezat în partea din dreapta jos a parbrizului din față. Cucuveaua nu mai era folosita de ani buni. Arăta sinistru; ca o carcasa care se degradează
La Oradea , cel putin pe linia al carei capat era la iesirea spre Deva, circulau putine Timisuri cu "display", adica cu fereastra ovala situata deasupra parbrizului din fata. Nu tin minte sa fi vazut Timisuri cu numarul de linie in display.
Un aspect care merită amintit: în ciuda aspectului - uneori deplorabil - nivelul sonor al Timișurilor din Oradea era sub cel al Timișurilor clujene. Ca sa nu spun ca, la Oradea, nu am remarcat niciun Timiș cu alt avertizor sonor (claxon) afara de sonerie.
În primăvara anului 1998 nu am mai văzut nici "urmă" de Timișuri în condițiile în care, în vara anului 1997 era plin de ele. Deci, sigur că au fost retrase între august 1997-martie 1998, dar nu pot spune când s-a început, efectiv, tăierea lor.
|
|
Sus |
|
|
Tatra-KT4D
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 02/Oct/2013 Mesaje: 6 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 21 Sep 2007 17:39:03 Titlul subiectului: |
82963 |
|
Tramvaiul 64 cu remorac 136 a fost primul Timis din Oradea. Era unicul dotat cu instalatie de sonorizare astfel incat vatmanul anunta numele statiilor.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 30 Noi 2007 23:33:13 Titlul subiectului: 000000 |
85206 |
|
Timisurile la Oradea nu au circulat fara remorca, (tocmai de asta m-a deranjat la ochi cand la Timisoara am vazut vagoane motor solo). Poate si din acest motiv nici la Oradea nu s-a vopsit numar pe spatele vagonului motor sau pe fata vagonului remorca, si evident in timp s-a desfiintat si lampa din spatele vag. motor locasul fiind acoperit cu tabla. Niciodata nu am inteles de ce Timisurile aveau acel tampon si acea bara, mi se pare ca avea doar de design. Intr-adevar fara acea bara arata urat de tot... Un alt rol mai putea fi si cel de distantier. In depou pentru a utiliza spatiul cat mai eficient tramvaiele se trageau unul in spatele celuilalt pana la "tamponare". Stie cineva eventual un alt rol a barilor si tampoanelor respective???
Vad ca la Galati s-a facut si un tuning optic schimbandu-se bara respectiva... de material nu imi dau seama (banuiesc cauciuc tare sau plastic)
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 06 Dec 2007 13:06:21 Titlul subiectului: Re: Tramvaiele Timis |
85441 |
|
Tatra-KT4D a scris: | Tramvaiul 64 cu remorac 136 a fost primul Timis din Oradea. Era unicul dotat cu instalatie de sonorizare astfel incat vatmanul anunta numele statiilor. | Ai auzit tu sau ti-a zis cineva asta??? Ca eu nu am apucat sa calatoresc cu acel tramvai. Prin 1989 cand deja le recunosteam dupa numar si tineam evidenta lor, pe 64 nu l-am vazut in trafic primul era 65+102.
Nu cred ca acel sistem audio a functionat mult si ca vatmanul se sinchisea sa anunte statiile... Tramvaiele nemtesti sunt dotate cu asa ceva si totusi la inceput unii vatmani le foloseau sa dea muzica prin el sau sa urle la calatorii care nu lasau usile sa se inchida (atunci inca mai functiona si circuitul de conditionare a pornirii doar daca toate usile erau inchise. Asta evident a fost scos ca la noi se calatorea frecvent pe scari la inceput prin 1994).
In legatura cu 65+102. Perechea lui initial in 1976 a fost 137. Prin 1985 deja incepeau sa divorteze (amestece) remorcile de la perechea lor (vagon motor). Vagonul remorca #137 a ajuns sa fie trasa si de vagonul motor 1 (care nu era primul vagon Timis2) Intre 1985-1991 au mai venit 10 garnituri Timis noi ocazie cu care am avut iar perechi 8-108, 9-109, 17-117.
Incepand cu 11-111 tramvaiele erau vopsite cu o culoare portocalie mai intensa si in loc de alb era un gri. In rest mecanismul de refulare a aerului comprimat inainte de pornire (prin care se dezarma frana de pozitionare) era semi-automata (lipsea acea parghie din dreapta din cabina vatmanului). Refularea se facea in momentul aducerii controlerului din zona de franare pe pozitia 0. Refularea se facea silentios fara suierat. Sytrus a scris: | E adevarat ca toate au fost casate si au fost duse intr-o curte in Iosia chiar langa fosta linie de tramvaie industriale? Eu asa stiu, ca au fost duse intr-un loc in Iosia chiar vis-a-vis de casa varului meu si pe acolo ne faceam noi veacu printre tramvaie casare | Da, bine iti amintesti... In septembrie 2000 au inceput sa curete curtea din spate a OTL unde erau depozitate de 2-3 ani tramvaiele Timis casate si de 4-5 ani cele T4D casate, adica cele care au fost la inceput desemnate pentru donor de piese 1034 ('95), 2003 ('94), 1188 (originalul!), 1057 (renum 1060"), 2041 (renum 2070"), 1077 (renum 1045") 1082 (renum. in 1147") . Le-au taiat in doua si cu trailerul conventional ROMAN DIESEL cu o semiremorca cu o osie le-au dus rand pe rand. Concomitent s-au dus si cateva DAC-uri casate tot acolo.
|
|
Sus |
|
|
Tatra-KT4D
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 02/Oct/2013 Mesaje: 6 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 06 Dec 2007 20:13:36 Titlul subiectului: |
85469 |
|
Da 64 avea instalatie de sonorizare, dar ca la noi a functionat cateva saptamani de la introducerea in circulatie, oricum oradenii stiau statiile. Avea si un radio tip Predeal, intre statii vatmanul si calatorii ascultau radio Romania 1.
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 22 Mar 2008 22:07:18 Titlul subiectului: |
90496 |
|
Vagonul 64 pare destul de renumit, vad ca am gasit niste poze cu el pe acasa. Au ceva vechime. Am sa incerc sa le transpun pe digital si sa le uploadez.
Eu am impresia ca erau niste tramvaie bune, daca au rezistat atatia ani in coditiile romanesti de exploatare: se circula pe scari la greu, liniile erau asa de proaste incat nu era zi sa nu fie cateva deraieri, mai ales pe linia 1, dupa anii 92.
Pierdeau la piese ca daca mergeai sa le culegi de pe jos se adunau linistit cateva sute de kg
Inca si acuma am acasa "amintire" niste piese care seamana cu niste ochi de lant de la bicicleta, imi amintesc ca se chemau parca semicuplatori, nu mai stiu exact, ca de la Tatre nu cad asa ceva.
Am multe amintiri de toate felurile legate de Timisurile oradene,t oata copilaria mi-am petrecut-o printre ele.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 23 Mar 2008 00:19:38 Titlul subiectului: |
90518 |
|
1. Când eram elev de liceu (nu mai știu dacă în 1989 sau 1990) singurele Timișuri pe care le-am văzut circulând cu remorca corespunzătoare erau:
-11 cu 111
-15 cu 115
E foarte probabil să mai fi fost și altele și să nu le fi văzut, dar moda era de a atașa diverse vagoane remorcă la vagoanele motor
2. Timișurile au fost retrase brusc din circulație. În vara lui 1997 era plin de ele pentru ca, în martie 1998 să nu mai văd urmă de Timiș
3. La Timișurile orădene nu am remarcat niciun fel de claxon înafara soneriei. Știe careva cum de Timișurile orădene au scăpat de goarne și alte claxoane suplimentare?
4. De asemenea, nu am remarcat niciun far suplimentar; dacă la Cluj, Timișurile aveau frecvent unul sau două faruri montate pe capotă, deasupra "displayului" pentru numărul de linie, la Oradea nu am văzut niciun Timiș cu faruri pe capotă.
5. Nu de puține ori, caseta pentru numărul de linie arăta ca o carcasă goală, sinistră, numărul de linie fiind așezat în spatele parbrizului din față. Situația nu e singulară; și în alte locuri din țară numărul de linie se punea în spatele parbrizului, dar nu știu dacă a existat vreun municipiu unde caseta să răpmână și să nu fie folosită.
6. Pantograful avea o singură frânghie: cea din exterior. Frânghia care permite coborârea pantografului din cabina vatmanului era scoasă. Situație similară am văzut la Timișoara, dar și la Cluj, între 1989 și 1993.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Dum 01 Feb 2009 15:57:41 Titlul subiectului: |
105304 |
|
Ma bucur mult ca ai adaugat poza asta, cu vagonul 91, vagon pe care l-am condus, ce-i drept cu 10 ani dupa ce poza a fost facuta!
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Dum 01 Feb 2009 16:20:25 Titlul subiectului: Re: Tramvaiele Timis |
105307 |
|
Sytrus a scris: | Ce pacat ca au fost casate toate...
E adevarat ca toate au fost casate si au fost duse intr-o curte in Iosia chiar langa fosta linie de tramvaie industriale? Eu asa stiu, ca au fost duse intr-un loc in Iosia chiar vis-a-vis de casa varului meu si pe acolo ne faceam noi veacu printre tramvaie casare |
Din pacate vagonul 64 desi primul cam asa a sfarsit destul de devreme!
Aici se poate observa ca intrerupatorul automat (de tip Siemens) era mult mai mic decat cel cu care eram noi obisnuiti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56 kb |
Vizualizat: |
de 38089 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Dum 01 Feb 2009 16:26:09 Titlul subiectului: vagonul 11 |
105308 |
|
Vagonul 11-111 achizitionat in penultima transa de timisuri, inainte de seria 12-112.....17-117.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
362.84 kb |
Vizualizat: |
de 38086 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 01 Feb 2009 19:14:57 Titlul subiectului: |
105315 |
|
Imi amitesc foarte bine 11le, era un vagon bine ingrijit de vatmanii care il aveau, din cate imi aduc aminte era fabricat pe 28 oct 87. Mi-a placut mult sa calatoresc cu acel vagon.
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Lun 02 Feb 2009 11:58:08 Titlul subiectului: vagonul 11 |
105361 |
|
Da asa este vagonul 11 a avut mandatari foarte pretentiosi, printre cei mai pretentiosi de aceea cand ei lipseau nu prea aveai acces la el. Pana la urma s-a ales praful de el, ulterior unul din mandatari a plecat de la OTL , celalalt a trecut pe vagonul Tatra 1043, si asa vagonul s-a degradat.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 25 Dec 2009 13:03:48 Titlul subiectului: |
121689 |
|
Poze datand din 1991, postate la http://tramwaysdumonde.skynetblogs.be/category/1296903/1/Roumanie
cu tramvaiele Timis din Oradea:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.86 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.87 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.24 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.51 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.06 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.29 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.28 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.51 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.7 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.75 kb |
Vizualizat: |
de 36483 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Feb 2012 12:03:06 Titlul subiectului: |
152973 |
|
6 mai 1992, Ferdinand Huizer:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.48 kb |
Vizualizat: |
de 32413 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 22 Iul 2012 15:49:07 Titlul subiectului: |
157512 |
|
Este adevarat ca tramvaiele TIMIS aveau franele destul de slabe si cedau cam des?
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Mie 25 Iul 2012 11:46:27 Titlul subiectului: |
157626 |
|
Este adevarat, la un moment dat ( mai ales in anii '90) era o adevarata aventura sa conduci aceste tramvaie.
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 31 Iul 2012 15:02:01 Titlul subiectului: |
157735 |
|
Asteptam acest raspuns pentru a posta unul dintre accidentele din cauza franelor. Este vorba despre un accident pe dealul dintre statiile B-dul Dacia si Olosig. Un tramvai TIMIS a ramas fara frana si urca acel deal, iar curentul s-a oprint. Tramvaiul urcand, s-aoprit si a pornit sa mearga inapoi, nemaiputand sa opreasca, a tampont doua sau trei tramvie dn spatele lui. Acest accident l-am auzit de la o cunostinta, dar mai departe nu stiu urmarile. Daca mai stie cineva ceva despre acest accident, sa posteze.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 31 Iul 2012 15:11:23 Titlul subiectului: |
157736 |
|
darius_somolan a scris: | a ramas fara frana |
...asta insemnand...
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 01 Aug 2012 15:21:44 Titlul subiectului: |
157769 |
|
Cand a avut loc accidentul? Daca a fost in anii '90, sunt sanse sa se gaseasca ceva in presa vremii.
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 02 Aug 2012 12:07:10 Titlul subiectului: |
157795 |
|
Probabil ca in '90, nu sunt sigur pentru ca nu imi aduc aminte sa-mi fi spus anul.
Nu am vazut acele tramvaie in Oradea pentru ca nu le-am prins.
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Vin 03 Aug 2012 08:06:02 Titlul subiectului: |
157821 |
|
Referitor la acel accident, cel putin din 1992 pana in 1997 cat am lucrat la OTL imi aduc aminte de un singur caz in care a fost implicat vagonul 17-117. Acesta cand a ajuns in varful pantei (avea o defectiune la compresor si nu functiona frana de stationare adica nu avea aer in instalatie) a oprit vatmana apreciind, evident gresit , ca va apuca sa schimbe macazul spre gara inainte ca vagonul sa o ia la vale.Dupa cum banuiti nu a reusit asta, vagonul a luat-o la vale, vatmana disperata a incercat sa puna in fata rotii tot felul de pietre in speranta ca va opri garnitura ocazie cu care roata ia sectionat vreo 3-4 degete, nu mai stiu cine a oprit garnitura pe 6 Martie pe undeva, nu retin sa se fi tamponat de alte vagoane, dar ceea ce e cert curentul nu a fost intrerupt, nu asta era cauza accidentului.
Putem discuta ce trebuia facut, in primul rand tinand cont de defectiunea majora garnitura trebuia sa fie insotita de echipa de interventie, daca totusi a ramas singura nu trebuia sa coboare din vagon ci trebuia sa mearga in directia in care era macazul, iar in cazul in care totusi se intrerupea curentul si garnitura o lua la vale (pe mers inapoi) se putea frana cu frana electrica care functiona si fara curent cu conditia sa se fi schimbat inversorul in directia de deplasare adica, ca sa fi avut frana electrica inversorul trebuia sa fie in directia de deplasare.
Daca nu m-am facut inteles va pot da si alte explicatii.
|
|
Sus |
|
|
|