Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ce ati zice de cateva linii de tramvai pe ecartament ingust?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 23:08:37    Titlul subiectului: *Ce ati zice de cateva linii de tramvai pe ecartament îngust 86027

Ce ați zice de câteva linii de tramvai pe ecartament îngust (1.000 mm) în București. Oare 5 și 16 s-ar descurca mai bine pe străzile din centru dacă ar avea tramvaie mai înguste (tramvaiele pe ecartament de 1.000 mm sunt de obicei mai înguste decât alea care circulă pe ecartament de 1.435 mm).
GT4, 6, 8 sunt mai înguste decât V3A.
În Sofia există ecartamnet dual: 1.009 mm și 1.435 mm.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 23:19:27    Titlul subiectului: 86030

Și Tatre exista pe 1000 mm si sunt la fel de late... iar distanța între 2 linii înguste este mai mare decât cea dintre 2 linii de 1435mm, din motivul spus mai sus (nu e vorba doar de Tatre... și vagoanele mai noi Bombardier, Alstom au, la comandă, boghiuri de 1000 mm dar au aceleași dimensiuni).
mrM a scris:
GT4, 6, 8 sunt mai înguste decât V3A.
GT4 si 5 da, GT6... hai sa fim seriosi...
MF Esslingen GT4

Duewag GT6

și uite ce poți să faci cu licență după GT4 (pe ecartament normal, ce-i drept):
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 24 Dec 2007 00:20:46    Titlul subiectului: 86035

Cred ca nici un oras din lume nu s-ar gandi sa treaca de la un ecartament unic la doua ecartamente diferite. Problemele logistice care le-ar ridica prezenta a doua ecartamente ar fi de multe zeci de ori mai mari decat beneficiile obtinute cu tramvaie mai subtiri.

Uite si un exemplu care arata deja problemele ridicate de linii 'speciale': Cand s-a hotarat ca 41 va avea un statut aparte s-au scos rutele care imparteau aceeasi cale de rulare; daca dupa 3 (Piata Presei - 1 Mai - Schitu Magureanu) sau 42 (Piata Presei - actualul Plaza Romania - Urbis (o fosta bucla inainte de Dep. Militari)) nu plange probabil mai nimeni in schimb modificarea lui 8 pe la Razoare in loc de Ghencea a ridicat dupa parerea mea cateva probleme: Au disparut legaturile directe Militari - Ghencea si respectiv Ghencea - zona fostului Circ al Foamei Progresului; reteaua de pe Calea 13 Septembrie sta cvasi-degeaba...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 24 Dec 2007 11:56:44    Titlul subiectului: 86043

Tramvaiele PCC din Bruxeles, care sunt pe ecartament normal, au o latime de doar 2,18m[link]. Mai putin de atat ar fi chiar foarte/prea incomode in interior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 04:07:06    Titlul subiectului: 86071

Doua probleme:
1. ar fi o tevatura extrem de mare, logistica, infrastructura, efectuarea de trasee de retragere etc...chinul de pe lume.
2. Rezultatul nu-l vad satisfacator. Hai sa zicem ca ne inhamam la treaba si introducem un tramvai cu 1000 mm ecartament, care ar fi ceva mai ingust decat unul normal (ca daca vor fi la fel de late atunci chiar e munca in zadar). Dar chiar si asa, diferenta de latime nu este suficienta in general pentru a crea inca o banda de mers, deci masinile tot in spatele tramvaiului vor sta...atunci ce rost are? (plus ca daca intr-adevar vor fi mai inguste, vor avea si capacitate de calatori mai redusa, nu?)
In concluzie eu unul nu vad partea practica a acestei idei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 11:53:56    Titlul subiectului: 86079

Folosirea mai multor ecartamente creaza probleme economice. In afara de asta, liniile ar trebui dublate pe portiunile comune, cu o sina comuna (Stuttgart) sau nu. Stuttgart a renuntat anul acesta complet la ecartamentul ingust, dar va pastra linii cu sina comuna si doua ecartamente din motive istorice, pentru vagoanele pastrate la muzeu. Sofia are ecartamentul de 1009mm in majoritatea retelei si 1435mm doar pentru 2 linii. Rezulta depouri separate &c.

In general, tendinta este de a trece dela ecartamentul metric la "standard" (1435mm) si nu invers.

Pentru ca 1435 a devenit un standard european, niste destepti de ziaristi din Iasi s'au grabit sa proclame ca acolo se va schimba ecartamentul, pentru ca asa cere UE. Dar standardul nu este o norma obligatorie, iar la ce costuri implica asta, ma indoiesc ca se va intampla vreodata.

Pentru Bucuresti, ecartamentul ingust va fi favorabil soferilor care nu-si vor mai strica pneurile mergand pe sine Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 12:55:11    Titlul subiectului: Arad 90725

Din nou, revin cu parerea mea: Aradul are cea mai buna retea de tramvaie din Romania. Dintotdeauna, liniile au fost pe ecartament ingust. Bineinteles, epoca Ceausescu s-a chinuit sa strice cate ceva si acolo, insa n-a prea reusit. Doar tramvaiele care circulau inainte pe marginea Caii Aurel Vlaicu au fost puse pe mijloc, dar tot cu zona proprie, astfel incat nu incurca traficul rutier. Ar fi cel putin pacat (daca nu o prostie) sa se treaca si acolo la ecartament normal. Insa nu cred asta. Mai mult, tot in "glorioasa" epoca au fost adaptate longrinele de beton folosite in Bucuresti (fabricate la Precon) pentru ecartamentul ingust, solutia aplicandu-se la linia de tramvai care circula in cartierul Gradistea. Din fericire, numai acolo s-a adoptat solutia asta.
In apropiere de Sibiu existau, in decembrie 1993, cateva linii de cale ferata cu ambele ecartamente pe aceeasi linie, astfel ca un sens de circulatie avea 3 sine si nu 2, ca de obicei. Asta deoarece exista o linie de "mocanita" ce deservea o zona industriala. Banuiesc ca acum nu mai exista acele linii, fiindca zone industriale in Romania nu prea mai sunt.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community