|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Dec 2007 23:08:37 Titlul subiectului: *Ce ati zice de cateva linii de tramvai pe ecartament îngust |
86027 |
|
Ce ați zice de câteva linii de tramvai pe ecartament îngust (1.000 mm) în București. Oare 5 și 16 s-ar descurca mai bine pe străzile din centru dacă ar avea tramvaie mai înguste (tramvaiele pe ecartament de 1.000 mm sunt de obicei mai înguste decât alea care circulă pe ecartament de 1.435 mm).
GT4, 6, 8 sunt mai înguste decât V3A.
În Sofia există ecartamnet dual: 1.009 mm și 1.435 mm. _________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 23 Dec 2007 23:19:27 Titlul subiectului: |
86030 |
|
Și Tatre exista pe 1000 mm si sunt la fel de late... iar distanța între 2 linii înguste este mai mare decât cea dintre 2 linii de 1435mm, din motivul spus mai sus (nu e vorba doar de Tatre... și vagoanele mai noi Bombardier, Alstom au, la comandă, boghiuri de 1000 mm dar au aceleași dimensiuni). mrM a scris: | GT4, 6, 8 sunt mai înguste decât V3A. | GT4 si 5 da, GT6... hai sa fim seriosi...
MF Esslingen GT4
Duewag GT6
și uite ce poți să faci cu licență după GT4 (pe ecartament normal, ce-i drept):
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 24 Dec 2007 00:20:46 Titlul subiectului: |
86035 |
|
Cred ca nici un oras din lume nu s-ar gandi sa treaca de la un ecartament unic la doua ecartamente diferite. Problemele logistice care le-ar ridica prezenta a doua ecartamente ar fi de multe zeci de ori mai mari decat beneficiile obtinute cu tramvaie mai subtiri.
Uite si un exemplu care arata deja problemele ridicate de linii 'speciale': Cand s-a hotarat ca 41 va avea un statut aparte s-au scos rutele care imparteau aceeasi cale de rulare; daca dupa 3 (Piata Presei - 1 Mai - Schitu Magureanu) sau 42 (Piata Presei - actualul Plaza Romania - Urbis (o fosta bucla inainte de Dep. Militari)) nu plange probabil mai nimeni in schimb modificarea lui 8 pe la Razoare in loc de Ghencea a ridicat dupa parerea mea cateva probleme: Au disparut legaturile directe Militari - Ghencea si respectiv Ghencea - zona fostului Circ al Foamei Progresului; reteaua de pe Calea 13 Septembrie sta cvasi-degeaba... |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 24 Dec 2007 11:56:44 Titlul subiectului: |
86043 |
|
Tramvaiele PCC din Bruxeles, care sunt pe ecartament normal, au o latime de doar 2,18m[link]. Mai putin de atat ar fi chiar foarte/prea incomode in interior. |
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 04:07:06 Titlul subiectului: |
86071 |
|
Doua probleme:
1. ar fi o tevatura extrem de mare, logistica, infrastructura, efectuarea de trasee de retragere etc...chinul de pe lume.
2. Rezultatul nu-l vad satisfacator. Hai sa zicem ca ne inhamam la treaba si introducem un tramvai cu 1000 mm ecartament, care ar fi ceva mai ingust decat unul normal (ca daca vor fi la fel de late atunci chiar e munca in zadar). Dar chiar si asa, diferenta de latime nu este suficienta in general pentru a crea inca o banda de mers, deci masinile tot in spatele tramvaiului vor sta...atunci ce rost are? (plus ca daca intr-adevar vor fi mai inguste, vor avea si capacitate de calatori mai redusa, nu?)
In concluzie eu unul nu vad partea practica a acestei idei. |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 11:53:56 Titlul subiectului: |
86079 |
|
Folosirea mai multor ecartamente creaza probleme economice. In afara de asta, liniile ar trebui dublate pe portiunile comune, cu o sina comuna (Stuttgart) sau nu. Stuttgart a renuntat anul acesta complet la ecartamentul ingust, dar va pastra linii cu sina comuna si doua ecartamente din motive istorice, pentru vagoanele pastrate la muzeu. Sofia are ecartamentul de 1009mm in majoritatea retelei si 1435mm doar pentru 2 linii. Rezulta depouri separate &c.
In general, tendinta este de a trece dela ecartamentul metric la "standard" (1435mm) si nu invers.
Pentru ca 1435 a devenit un standard european, niste destepti de ziaristi din Iasi s'au grabit sa proclame ca acolo se va schimba ecartamentul, pentru ca asa cere UE. Dar standardul nu este o norma obligatorie, iar la ce costuri implica asta, ma indoiesc ca se va intampla vreodata.
Pentru Bucuresti, ecartamentul ingust va fi favorabil soferilor care nu-si vor mai strica pneurile mergand pe sine |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Mar 25 Mar 2008 12:55:11 Titlul subiectului: Arad |
90725 |
|
Din nou, revin cu parerea mea: Aradul are cea mai buna retea de tramvaie din Romania. Dintotdeauna, liniile au fost pe ecartament ingust. Bineinteles, epoca Ceausescu s-a chinuit sa strice cate ceva si acolo, insa n-a prea reusit. Doar tramvaiele care circulau inainte pe marginea Caii Aurel Vlaicu au fost puse pe mijloc, dar tot cu zona proprie, astfel incat nu incurca traficul rutier. Ar fi cel putin pacat (daca nu o prostie) sa se treaca si acolo la ecartament normal. Insa nu cred asta. Mai mult, tot in "glorioasa" epoca au fost adaptate longrinele de beton folosite in Bucuresti (fabricate la Precon) pentru ecartamentul ingust, solutia aplicandu-se la linia de tramvai care circula in cartierul Gradistea. Din fericire, numai acolo s-a adoptat solutia asta.
In apropiere de Sibiu existau, in decembrie 1993, cateva linii de cale ferata cu ambele ecartamente pe aceeasi linie, astfel ca un sens de circulatie avea 3 sine si nu 2, ca de obicei. Asta deoarece exista o linie de "mocanita" ce deservea o zona industriala. Banuiesc ca acum nu mai exista acele linii, fiindca zone industriale in Romania nu prea mai sunt. _________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|