Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Locomotive Electrice pe linia de tramvai
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 13:01:38    Titlul subiectului: Locomotive Electrice pe linia de tramvai 1620

Din 1882 in Oradea exista linie industriala cu tractiune de locomotive cu abur.
Din 1906 se porneste tramvaiul si se electrifica si liniile industriale impreuna cu linii de garaj. La Calea Clujului si din 1909 in Iosia
linia de tramvai si transport de marfa se desfasoara pe aceasi linie.
Pentru transport de marfa se utilizeaza doua locomotive electrice
construite la uzina de vagoane Weitzer - Arad in 1906.
Echipamentele electrice au fost construite de catre firma SSW
(sau AEG ?). Functionau cu 550 V DC (ca si tramvaiele)
mai tarziu cu 600 V DC. AU avat frana macanica si pantograf romb,
din anii 50 - 60 doua pantografe de lira. Greutatea proprie 19 T.
In anul 75-76 motoarele si controlerul a fost schimbat cu
echipamente electrice din tramvaie ITB V56.
Ele functionau pana 1994 cand linia de tramvai pe calea Clujului a fost
desfiintata.
Pe langa aceste doua locomotive a mai fost utilizat o locomotiva
construita in uzina Katharinahutte la Rohrbach/St Ingbert cu nr. 33
in 1905 cu componente electrice SSW nr. 238.
Aceasta locomotiva a fost construit pentru Bingen NebenBahnen
in 1905/1906 si adus aici in jurul anului 1918.
In anii '30 au mai construit local o locomotiva, in anii 1942-1943
a fost utilizat inca o locomotiva electrica Ganz 1901 primit de la Budapesta
transferat la Debrecen
Iar in anii '50 a mai fost construit o locomotiva electrica cu forma vagon.\
In anii 30-40 linia industriala a avut cca. 35 de linii de garaj.
Am un site despre linia industriala cu multe poze:
http://www.istvan.home.ro
Daca cineva are informatii in plus sau doreste niste informatii
in acesta tema va rog sa ne contactati.
Nagy Istvan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 07:24:33    Titlul subiectului: 1682

Bun venit Istvan! Cred că nu te superi dacă pun poza pe care am făcut-o cu ocazia vizitei lui NZA la Oradea unde de altfel ai fost prezent și tu.
Deci azi cele 3 locomotivele rămase sunt expuse la intrarea în depoul de autobuze și sunt într-o stare deplorabilă. Nimeni nu mai este interesat de ele. Din păcate sunt mici șanse ca să ajungă într-un muzeu de transport sau să fie renovate căci singurul om de la OTL care a ținut la ele și a luptat împortiva tăierii lor din păcate a trecut pe lumea cealaltă



or3, 4, 5 OTL bus depot 17.08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.28 kb
 Vizualizat:  de 48504 ori

or3, 4, 5 OTL bus depot 17.08.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2006 20:11:22    Titlul subiectului: 11991

Am fost si eu acum vreo 2 ani sa vad locomotivele electrice, am fost dezamagit de starea in care erau, macar una mai putea fi salvata, poate nu se doreste, dar e o istorie vie a orasului si e pacat ca nu mai ramine nimic Confused
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2006 21:53:38    Titlul subiectului: 18846

Nu mai există niciuna cu motorul orginal?
Au ajuns cumva și la București așa ceva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 14:21:55    Titlul subiectului: 21440

nokia2010 a scris:
Nu mai există niciuna cu motorul orginal?
Motorul pare a fi original dar sistemul de control a fost preluat de la un vagon motor ITB casat.
nokia2010 a scris:

Au ajuns cumva și la București așa ceva?
http://www.ratb.ro/img/util_10_full.jpg
Nu, acele "locomotive" au fost construite la URAC probabil dupa un model AEG. Au faruri de ITB Vo5x Ele sunt vagoane motor de manevra insa nu au fost folosite pentru manevra vagoanelor CFR (nu au tampoane) ci doar pentru mujloacele feroviare din parcul RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 19:48:09    Titlul subiectului: 21554

Foarte faine pozele. Very Happy
Din cate stiu, Oradea nu are cale ferata electrificata, nu? Cel putin A-rad-Oradea nu e electrificata...Pacar, avand astfel de antecedente...Scria undeva ca locomotivele faceau legatura cu caile ferate normale. Exista deci portiuni de cale ferata in Oradea care au deasupra firul vechi folosit de aceste locomotive? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 10:41:18    Titlul subiectului: Locomotive Electrice pe linia de tramvai 21580

Numai doua linii de racord (una la gara Est Velenta si
una la gara Vest Iosia) au avut fir aerian unde vagoanele de marfa CFR au fost duse de catre locomotive diesel si de aici au luat
locomotivele electrice care au fost alimentate cu 600 V DC,
practic aceste locomotive au avut componente electrice aproape
identice cu tramvaiele cu capacitate de 45 HP.
Doua dintre ele au fost fabricate in fab. de vagoane Weitzer, Arad 1906
cu contorlere si motoare SSW.
Linia de tramvai a fost folosit si pentru marfuri. Adica vagoanele CFR
circulau si pe linii de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 10:44:09    Titlul subiectului: 21581

Salut Istvan,
Locomotiva electrica aflata in depoul RAT Timisoara a fost a Oradei?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 18:57:52    Titlul subiectului: 21623

Nu, In timisoara au fost trei locomotive.
Loc 1 a fost contruit in 1916 la Arad cu contorller si motor SSW
In anii '70 transformat in polizor de sine. Si acuma in functiune.
Loc 2 a fost construit in anii 30 la Budapesta, iar loc 3 a fost construit
la Timisoara in 1956. Acuma numai Loc 3 este functionabil.
In Oradea au fost cinci locomotive ditre care mai exita
locomotivele 1, 2 si 3 fara echipamente electrice in stare porasta.
Acuma se face conservarea loc 2 (acum 5)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 08:24:48    Titlul subiectului: 22332

sisintea a scris:
Salut Istvan,
Locomotiva electrica aflata in depoul RAT Timisoara a fost a Oradei?
istvan_eloc a scris:
Nu, In timisoara au fost trei locomotive.

Dar totusi cel care acum e in curtea Tramclub (Muzeul de tramvaie din Timisoara) in 1996 a fost la Oradea si a participat impreuna cu tramvaiul "1869" tot din TM si Thompsonul istoric al RATB la defilarea organizata cu ocazia implinirii a 90 de ani de la infiintarea tramvaiului la Oradea.
Si sa ne amintim si de cei care ar trebui sa fie adevaratii sarbatoriti adica aceste locomotive electrica dintre care 2 au implinit exact 100 de ani iar cealalta (numarul 3) provenita din Bingen are deja 101 ani.
de la mai multe persoane din OTL am auzit ca initial s-a dorit expunerea unuia dintre aceste locomotive, fapt pentru care cea cu nr. 5 (initial pusa in circulatie cu numarul 2) a fost restaurata dar numai pentru aspect fara functionalitate. Ea este expusa in curtea din spate a depoului de tramvaie. Pe aceasta cale doresc sa ii multumesc dl Muresan si implicit Conducerii OTL pentru permisiunea fotografierii si publicarii acesteia.



img4861copy3ji.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.11 kb
 Vizualizat:  de 46935 ori

img4861copy3ji.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2007 09:06:50    Titlul subiectului: 82742

. . .


118.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.63 kb
 Vizualizat:  de 46829 ori

118.jpg



118b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.19 kb
 Vizualizat:  de 46829 ori

118b.jpg



119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.1 kb
 Vizualizat:  de 46829 ori

119.jpg



119b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15 kb
 Vizualizat:  de 46829 ori

119b.jpg



120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.5 kb
 Vizualizat:  de 46829 ori

120.jpg



120b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.77 kb
 Vizualizat:  de 46829 ori

120b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2008 09:17:37    Titlul subiectului: 91050

Un muzeograf local se lupta pentru salvarea acestor locomotive:

http://www.realitateabihoreana.ro/content.php?c=articole&id_categorie=6&articol_id=2638&article=locomotive+de+epoca+la+otl

Realitatea Bihoreana a scris:
In depoul OTL stationeaza de o vreme trei locomotive electrice Siemens de epoca, cu curent continuu si ecartament normal, utilizate la transportul de marfa, pana in urma cu 14 ani, pe liniile industriale din Oradea. Muzeograful Ronald Otto Hochhauser, expert autorizat de Ministerul Culturii si Cultelor in domeniul bunuri de importanta tehnica, a facut mai multe adrese institutiilor abilitate, ca aceste trei locomotive sa fie clasate conform legii privind protejarea patrimoniului cultural national mobil. [...] Directorul OTL, Corneliu Lupau, s-a aratat incantat de aceasta idee, si anume de punerea celor doua locomotive ramase nereconditionate in circuitul muzeal. "Din punctul meu de vedere totul este in regula. Institutiile abilitate sa faca ceea ce este necesar, sa intocmeasca documentatia si sa le duca la Muzeu. Initiativa este buna, si acum ma bucur ca le-am pastrat la noi in depou. Aceste locomotive nu mai circula pe liniile industriale din 1994-1995, pana atunci singura lor utilizare fiind in transportul de marfa. Acum insa pot fi reabilitate si valorificate intr-un muzeu sau intr-o sectie tehnica a acestuia", ne-a declarat Corneliu Lupau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2008 10:27:41    Titlul subiectului: 91053

Pe domnul Ronald Hochhauser am avut onoarea sa-l cunosc anul trecut si este, intr-adevar, un mare pasionat al tramvaiului oradean.
Recent am descoperit pe www.domnuleprimar.ro o solicitare a sa adresata Primariei Oradea (evident, legata de tramvaie) si am avut mahnirea sa constat ca a primit un raspuns sec, formal.

Mesajul domnului Hochhauser:

"Adnotări la articolul Zece tramvaie moderne pentru Oradea


Ziarul Primăriei Oradea, anul III, nr.49, 25 ianuarie 2008.

În atenția domnului Primar, Mihai Groza !
Stimate domnule Primar,
Mă numesc Ronald Otto Hochhauser și sunt expert autorizat de către Ministerul Culturii și Cultelor în domeniul bunuri de importanță tehnică, specializarea creații tehnice unicat, rarități, prototipuri din creația curentă, creații tehnice cu valoare memorială, conform atestat nr. 26/17.01.2003, Seria EPCN 0000026. De profesie sunt inginer și îmi desfășor activitatea la Muzeul Țării Crișurilor Oradea în cadrul Secției Etnografie.

Consider ca salutară ideea municipalității de a revigora în permanență parcul de tramvaie, lucru benefic pentru categoria de călători ai orașului, care vor circula, în premieră, în România cu astfel de mijloace de transport ,similare cu cele care circulă și în alte mari metropole europene, precum Viena și Budapesta.

Personal consider că, ar fi de dorit, ca măcar aceste garnituri noi, să nu sufere modificări instrumentate de atelierul mecanic al Regiei de Transport Local, și evitarea pe cât posibil a actelor de vandalism practicate de către o anumită categorie de pasageri, cum se mai întâmplă și la ora actuală. Aceste “incidente” sunt urmări ale carențelor educaționale și a lipsei spiritului civic. Ar fi deosebit de utilă aducerea la cunoștința cetățenilor utilizatori ale acestor mijloace, asupra responsabilității care le revine în menținerea bunului la parametri de fabricație. Mă gândesc aici la o largă informare prin întreg sistemul mass - media, propagandă vizuală (afișe, pliante, sistemul audio-video și de autocontrol intern al vehicolului etc.), prin activități educaționale/formaționale a diferitelor categorii de vârstă și socio-profesionale instituționalizate la: grădinițe, școlile de toate nivelurile, universități, inclusiv instituțiile de reeducare etc.

Faptul cel mai deranjant din mijloacele de transport în comun (tramvaie și autobuze) care circulă actualmente pe arterele municipiului Oradea este semiîntunericul sau chiar bezna totală, de după lăsarea întunericului, lucru care favorizează actele antisociale și de vandalism. De asemenea, nu în toate tramvaiele funcționează instalația de încălzire, pe perioada rece, deși toate dispun de ea (cel puțin așa s-a susținut în presă, la achiziționarea lor). Vestimentația total inadecvată și atitudinea, uneori mai mult decât grosieră, mai ales la adresa unor călători vizibil defavorizați fizic, a unor controlori de bilete lasă și ele de dorit!

Personal vin cu o sugestie, pe care sper să o sprijiniți și Dumneavoastră:
În urmă cu 102 ani a fost introdusă circulația cu tramvaiul electric la Oradea. Pe atunci tramvaiele erau vopsite în culorile orașului, roșu și albastru, și aveau inscripționate pe cele două părți laterale stema orașului Oradea. Frumos ar fi să se revină la această “modă” (de fapt, o personalizare a mijlocului de transport), măcar în ceea ce privește afișarea însemnelor heraldice ale Oradiei, pe părțile laterale ale tramvaielor (în această sens, cred că ar fi o premieră în România). Propunerea rămâne valabilă și pentru autobuze!

Mergând mai departe, edilii orașului ar trebui să susțină ideea înființării unui Muzeu al Tramvaiului, în incinta R.A.O.T.L (Regia de Transport Local din Timișoara are deja rezultate bune în acest sens). Din păcate, din tramvaiele care au circulat în municipiul Oradea în perioada 1906-1994 (Siemens, Electroputere, ITB, Timiș) nu mai există aici, nici un exemplar. Ar fi de dorit, ca acum măcar, în al douăzecișipatrulea ceas, să se acționeze în această direcție, prin prezervarea pentru posteritate a câte unui exemplar din modelele ce vor fi retrase din circulație de-acum încolo, cu atât mai mult cu cât R.A.O.T.L urmează să se privatizeze.
În incinta R.A.O.T.L. există trei tramvaie utilizate odinioară pentru transport marfă, pe liniile industriale din Oradea, exemplare care ar trebui să constituie nucleul unui Muzeu al Tramvaiului și al Transportului Local.
În calitatea de expert am solicitat clasarea acestor tramvaie în patrimoniul cultural național, la Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Bihor (instituția este pârghia legală pentru declanșarea din oficiu a unor asemenea proceduri) și la Ministerul Culturii (instituția a înștiințat R.A.O.T.L. de a clasa cele trei bunuri culturale tehnice). Au trecut de atunci circa trei luni. Nu cunosc faza în care se află procedura. Rugămintea mea ar fi, ca Primăria Oradea în calitate de administrator al R.A.O.T.L. să realizeze demersurile în acest scop.

În încheiere, îmi permit să mai vin cu o sugestie, anume înființarea unui ”mini - muzeu mobil”, realizabil prin afișarea în interiorul unuia din tramvaie a unor extrase din istoria scrisă a tramvaiului orădean și a unor fotografii de epocă cu acele tramvaie care au circulat de-a lungul timpului în Oradea. Același lucru se poate realiza și prin proiecție, dată fiind existența ecranelor publicitare în tramvai. În exterior, pe partile laterale ale tramvaiului ar putea fi afișate reproduceri ale unor vederi de epocă.

În speranța că v-am reținut interesul, în calitate de om de cultură, rămân cu considerație,


ing. Ronald Otto Hochhauser
muzeolog

Oradea, la 4 februarie 2008"

________________________________________________________

Raspunsul primit din partea Primariei Oradea:

"Raspunsul primarului
05 Martie 2008



Stimate domnule Ronald Hochhauser

In intelegerea parafata intre Primaria municipiului Oradea si compania Siemens este stipulata mentenanta acestor garnituri si in acelasi timp pregatirea unui personal specializat care sa manipuleze cele 10 tramvaie care urmeaza sa soseasca.

Mentinerea permanenta, odata cu infiintarea Politiei Comunitare, a reprezentantilor legii pe mijloacele de transport in comun pentru a preveni si diminua actele de vandalism este un punct primordial pe agenda municipalitatii.

In ceea ce priveste aspectul exterior al tramvaielor, la solicitarea partii romane acestea vor fi ros/albastre, culorile municipiului nostru.

Propunerile dvs. referitoare la infiintarea unui Muzeu al Tramvaiului sau al unui mini muzeu mobil au fost transmise OTL RA, regia care se ocupa de transportul in comun pe raza municipiului Oradea."

Ma asteptam la o altfel de abordare din partea Primariei Oradea si la o invitatie la colaborare, stiindu-se foarte bine cine este domnul Hochhauser. Pacat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 30 Mar 2008 14:04:46    Titlul subiectului: 91064

stfp a scris:
Un muzeograf local se lupta pentru salvarea acestor locomotive:...
Eu ma mir, ca dl Lupau totusi acum 2 ani a aprobat reconditionarea (inautentica din lipsa de piese originale) al exteriorului locomotivei #5 (WEITZER1906 ex #2). Oare faptul ca le preda muzeului inseamna, ca astfel nu OTL va trebui finanteze restaurarea lor, eventual OTL va primi bani pentru a le restaura ceea ce implica deja si un castig...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 08/Noi/2021
Mesaje: 117
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Lun 01 Sep 2008 23:53:12    Titlul subiectului: 97687

Va propun ceva...

In alte tari semicivilizate din vestul Europei donatia este un obicei frumos, practicat destul de des. Sa fim sinceri, OTLul nu are ce sa faca cu aceste lovomotive. Ce ar fi daca un grup de entuziasti (ex. membrii oradeni al acestui forum) s-ar apuca ei (noi) de reabilitarea unora din acestea, convingand cumva conducerea OTLul sa-l doneze pentru acest scop.

Nu cred ca l-am putea reabilita total, ca sa fie operational, insa consider ca din punct de vedere al aspectului cu cateva kilograme de vopsea si o investitie minora macar una dintre aceste locomotive ar putea fi salvata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2008 12:21:44    Titlul subiectului: 97758

Idee buna, dar cine va fi care va convinge conducerea OTL-ului, cine organizeaza etc...
Eu in scopul asta am vorbit cu multi, dar nimeni n-a ajutat pana acum.
Clar ca muzeul in conditiile de acuma nu are posibilitate de a se ocupa cu asa ceva si aceste locomotive nu vor suporta 10 de ani fara reconditionare.
Locomotiva Nr 2 e OK acuma (se pot discuta si despre asta...) dar locomotivele nr. 1 (4) si nr. 3 sunt in conditii foarte proaste.
Sper ca o data se va recunoaste importanta monumentelor industriale si tehnice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 05 Noi 2008 22:00:51    Titlul subiectului: 100634

Azi, locomotiva #2 era tot in curtea depoului, cam in aceeasi pozitie in care a fost pozata de zsizsi in 2006.


Picture 398.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.75 kb
 Vizualizat:  de 44390 ori

Picture 398.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 12 Feb 2009 22:03:15    Titlul subiectului: 105987

OTL va incepe sa reconditioneze celelalte doua locomotive (nr 3 si nr 4 (fostul 1)) speram cat mai autentic.
Azi au dus la curtea depoului de tramvaie de la autobuze.
Speram ca o sa primeasca aspect asemanator cum au aratat in 1978.



Locomotive_3_5_4_1978.jpg
 Descriere:
Poza facuta in 1978 de la poarta 3 a depoului pe langa cetate.
 Mărime fișier:  187.65 kb
 Vizualizat:  de 43832 ori

Locomotive_3_5_4_1978.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 13 Feb 2009 03:22:00    Titlul subiectului: 106005

Asta e o veste buna, ca toate 3 sa fie macar expuse daca nu si functionale(le tin minte de acum cativa ani cand erau intr-o stare jalnica, cum de altfel se afla cele doua ce vor fi refacute), la noi la Arad am auzit ca vor sa treaca pe lista de tramvaie casate si sageata verde Shocked dar ne luptam sa ramana inmatriculata si functionala, nu doar expusa la muzeu
_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 14 Feb 2009 17:12:35    Titlul subiectului: 106085

Locomotiva nr. 3 si nr. 1 (4) transportat in depoul de tramvaie asteptand renovarea lor.


loco.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.81 kb
 Vizualizat:  de 43751 ori

loco.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
herry2000



Data înscrierii: 20/Dec/2008
Ultima vizita: 19/Noi/2023
Mesaje: 35
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 16 Feb 2009 23:02:45    Titlul subiectului: Buna 106209

Cu privire la tramvaiele antice care au fost aduse de la autobaz la tramvaie o sa fac niste poze
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sytrus



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2021
Mesaje: 46
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 21 Feb 2009 13:55:01    Titlul subiectului: 106483

Primul de la stanga e tractor cumva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 22 Feb 2009 13:54:23    Titlul subiectului: 106546

Sytrus a scris:
Primul de la stanga e tractor cumva?

Da, acela e un tractor, celelalte doua din dreapta lui sunt locomotivele 3 si 4 care speram ca vor fi reconditionate curand Wink

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sytrus



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2021
Mesaje: 46
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 23 Feb 2009 15:57:34    Titlul subiectului: 106604

Nu stie cineva cum le-au adus? Pe trailere sau tractate? Si unde credeti ca vor fi expuse, impreuna cu cea galbena din spate sau undeva intr-un loc mai vizibil?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
istvan_eloc



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Aug/2021
Mesaje: 60
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 23 Feb 2009 22:02:46    Titlul subiectului: 106610

Au fost duse pe trailer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community