Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele IVA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Oct/2019
Mesaje: 256
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 00:59:44    Titlul subiectului: 90788

De asemenea la un moment dat exista cel putin o rama IVA care avea un afisaj interior asemanator cu cel de la BM. Stie cineva ce numar avea, ca eu nu am retinut Sad
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Mar 2008 22:03:07    Titlul subiectului: 90824

Verde? esti 100% sigur? Am intrebat mai multe persoane care lucreaza de cel putin 20 de ani la Metrorex si nu au vazut o asemenea rama. Cel mai probabil era vreuna albastra si din viteza ti s-a parut verde.
Cea cu afisaj in interior am inteles ca nu mai este. A fost casata. O singura data am mers cu ea. Si atunci au franat-o indusii si eram exact langa usa de la cabina si eliberarea aerului a fost puternica si m-am speriat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mar 01 Apr 2008 15:05:12    Titlul subiectului: 91229

Referitor la rama IVA cu afisaj in interior, stiu ca mergea destul de bine, iar afisajul era tot cu led-uri galbene si cu dimensiuni aproximativ egale cu cel montat in ramele Movia. Era o imbunatatire binevenita mai ales ca schimba putin aspectul si impresia vagoanelor de metrou. Pacat ca nu au modernizat niciodata ramele de metrou IVA, renuntand la convertorul rotativ pentru tensiunea joasa, folosind balasturi electronice pentru lampile din salon si usi actionate electric. Pacat este ca se puteau face mult cu IVA, dar nu s-a vrut.
Bataia de joc cu reviziile si preluarea de catre Alstom a fost de un cinism puternic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Apr 2008 15:59:45    Titlul subiectului: 91235

Acel convertizor face mai multa treaba, nu numai aprinde tuburile, incarca bateriile, asigura ventilatia la rezistentele de demaraj si ajuta in procesul de frinare electrica, era un proiect de modernizare, dar nu a fost aprobat. Iar cele cu afisaj interior nu stiu daca sint mai multe de 2, exista la o singura rama (daca nu ma insel) 177 sau 178, care sint un pic modernizate, cu alte tipuri de contactoare, iar una din ele are invertor, (sursa statica) in locul convertizorului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2008 21:47:47    Titlul subiectului: 91307

Nu e problema de ansamblu, cat de separatia functiilor.
La ROCAR 317 si 312 se putea foarte bine actiona compresorul cu un motor electric dar functiile de convertire a tensiunii electrice de la 750 V la 24 V sau alte tensiuni erau cu sursa statica. La fel e cazul si la vagoanele V3A modernizate sau chiar la un Tatra. Nu are importanta cate functii are instalatia electrica auxiliara ci cum sunt ele realizate.

Referitor la dotarile IVA, franarea electrica nu prea este. Cel putin la modelele vechi de IVA (si mai sunt in circulatie) din ce stiu nu exista asa ceva. In acea perioada nici macar locomotivele diesel-electrice fabricate la Electroputere nu aveau asa ceva si cam nici un vehicul de transport urban (anii 1978). Frana la ramele IVA e clasica, pneumatica.

Oricum se puteau face modernizari serioase la IVA dar nu am vazut nici una facuta de la cap la coada (IGBT sau invertor, franare recuperativa, usi cu actionare electrica, panouri de informare, automatizari la standard ridicat, ventilatie, pasaj de trecere intre vagoane, iluminat eficientizat). Toate modernizarile au fost mai mult sau mai mult fusareli gandite cu un minim de buget.

La fel stau lucrurile si la locomotivele diesel-electrice clasa 63 (fosta LDE 2100) care nici pana in ziua de azi nu au o amarata de frana dinamica electrica sau suspensie modernizata desi au modernizari in alte puncte importante. Acestea fiind spuse, nu ma mira ca lucrurile au fost facute doar pe jumatate la IVA si asta cu multa reclama, fusareala si rezultate slabe. Daca erau bine intretinute ramele IVA, asa veche cum era platforma se descurca mult mai bine. Dar de ce sa se complice si sa faca treaba bine daca iau salariile oricum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2008 00:07:07    Titlul subiectului: 91314

fider a scris:
Referitor la dotarile IVA, franarea electrica nu prea este. Cel putin la modelele vechi de IVA (si mai sunt in circulatie) din ce stiu nu exista asa ceva. In acea perioada nici macar locomotivele diesel-electrice fabricate la Electroputere nu aveau asa ceva si cam nici un vehicul de transport urban (anii 1978). Frana la ramele IVA e clasica, pneumatica.
IVA are 3 sisteme independente de frinare si al 4-lea este frina de stationare sau cu resort.
1: Frina electrica (a nu se amesteca frina electrica cu frina electrica recuperativa) care functioneaza de la viteza maxima pina la viteza de 10 Km/h dupa care intra frina electropneumatica
2: Frina electropneumatica intra de la 10Km/h pina la oprire, sau in cazul in care apar diferite defectiuni ale subansamblelor care deservesc frina electrica ( se aprinde un bec in bord pe care scrie FEI ca sa avertizeze ca in situatia data nu se poate frina electric) frineaza electropneumatic de la viteza maxima pina la 0 km/h
3: Frina pneumatica care lucreaza independent de cele doua si care este identica cu cea de la CFR (tip Knorr KD2)
4: Frina cu resort este o frina de stationare (formata dintr-un piston cu arc) pe un cilindru separat (are 2 cilindri de frina pe osie , frina este cu disc) care in cazul in care nu are presiune in instalatie mai mare de 4,5 Atm nu defrineaza
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2008 20:52:13    Titlul subiectului: ryreeyryeery 91380

Este posibil sa existe frana electrica la IVA, desi nu sunt convins de asta. Oricum, la IVA frana cea mai puternica este cea pneumatica, asa ca si daca am avea de face cu cea electrica, ea nu prea conteaza semnificativ la franare in raport cu cea pneumatica. Spre exemplu si Rocar 117 avea frana electrica si totusi era ineficienta datorita economiei la aparatajul electric (trepte de variere a franei reostatice).

Oricum frana electrica reostatica este slaba la orice vehicul neechipat cu chopper sau invertor pentru ca nu se poate face in mod eficient varierea consumului motoarelor de tractiune aflate pe timpul franarii in postura de generator.

La IVA exista si frana de stationare dar pe ea nu o luam in calcul pentru ca nu este folosita decat la viteza aproape de 0 km/h.

Desi toata discutia a pornit de la convertizor, oricum nu cred ca e corecta definirea lui ca un ansamblu pentru ca e vorba de instalatii si actionari electrice cu functii diferite aflate doar intamplator unele langa altele intr-o "cutie" ce pare a fi comuna tuturor. Convertizorul rotativ este doar cel care face transformarea de la 750V curent continuu la 24 V sau alte tensiuni. Despre el era vorba. Pana si la vagoanele V3A s-a renuntat la sursa rotativa pentru toate modernizarile vagoanelor incepand cu 1993, la IVA nu s-a luat in calcul nici pana acum serios realizarea ei in mod obligatoriu la toate modernizarile ramelor. Sunt multe de spus despre cat de bine puteau sa fie facute si cat de prost s-a lucrat in final, chiar daca perspectiva si tehnologia era buna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Apr 2008 03:07:23    Titlul subiectului: 91536

Stiu ceea ce spun despre frina deoarece cunosc foarte bine despre ce este vorba sint 4 trepte de frinare electrica F1, F2, F3, F4
Frinarea electrica se face in felul urmator : cele 4 statoare se inseriaza si se alimenteaza printr-o dioda de 1000A si o rezistenta care regleaza curentul, la un curent de 50-60A pe F1, 60-100A pe F2, 100-150A pe F3 si 150-200A pe F4. Tensiunea de alimentare se ia in felul urmator 50% din baterii si 50% din convertizor printr-un transformator, acelasi care incarca si bateriile. Motoarele sint puse pe 2 grupe, grupa 1 motoarele 1 si 3 si grupa 2 motoarele 2 si 4 in ordinea asta: stator 1, rotor 1, rotor 2, stator 2, stator 3, rotor 3, rotor 4, stator 4 pe capetele rotor 1 si 3 se leaga prin controlerul de frina la rezistenta 1 de frinare, iar 2 si 4 se leaga la rezistenta 2 prin acelasi controler curentii masurati prin rotor sint intre 300- 360A pe F3 si intre 425 - 435A pe F4 acesti curenti sint supravegheati de un dispozitiv electronic de comanda cind ajunge la nivelul maxim opreste controlerul pe pozitie pina scade sub o anumita valoare dupa care mai inainteaza o treapta.
Treptele F1 sint numai frina electrica la F2, F3 si F4 se adauga si electro pneumatica.
O secventa de frinare de la 60 Km/h ar fi asa: mecanicul trage maneta de frina pe F3 trenul frineaza electric pe treapta corespunzatoare F3 pina la 10 Km/h dupa care intra electropneumatica care baga presiune de aer corespunzatoare treptei F3 pina la 0.



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.23 kb
 Vizualizat:  de 18379 ori

untitled.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 11 Apr 2008 22:58:13    Titlul subiectului: I.V.A./Astra REM 177 91793

177, una dintre ramele I.V.A. care circula ca pe M2.


I.V.A. Astra REM 177 (1) 800x600.JPG
 Descriere:
I.V.A./Astra REM 177
 Mărime fișier:  58.85 kb
 Vizualizat:  de 18289 ori

I.V.A. Astra REM 177 (1) 800x600.JPG



I.V.A. Astra REM 177 (2) 800x600.JPG
 Descriere:
I.V.A./Astra REM 177
 Mărime fișier:  50.36 kb
 Vizualizat:  de 18289 ori

I.V.A. Astra REM 177 (2) 800x600.JPG



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Lun 14 Apr 2008 17:58:16    Titlul subiectului: 91920

Un prieten din Timisoara mi-a dat niste poze cu niste garnituri IVA pe care lea pozat el cand a fost in Bucuresti, in noiembrie 2006. Stie cineva despre aceasta garnitura. Aveau o schema interesanta de vopsire.


P1040833.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  394.92 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040833.JPG



P1040835.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  418.1 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040835.JPG



P1040837.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  422.29 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040837.JPG



P1040844.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  441.15 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040844.JPG



P1040845.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  426.56 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040845.JPG



P1040846.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  436.36 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040846.JPG



P1040847.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  410.08 kb
 Vizualizat:  de 18234 ori

P1040847.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Apr 2008 18:31:11    Titlul subiectului: ththtrr 91922

A fost mai mult de o garnitura cu schema asta de vopsire. Din cate stiu eu era opera celor de la Alstom.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 21/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Lun 14 Apr 2008 22:02:02    Titlul subiectului: 91949

Se afla la Brancoveanu in remiza Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 15 Apr 2008 20:38:05    Titlul subiectului: 91992

Am vorbit cu mai multi mecanici despre aceste garnituri dar nimeni nu si-au adus aminte de ele. Numai 2 mecanici si-au amintit de ele dupa ce au studiat pozele cu ele, spunand " Pe mine nu ma prea intereseaza ce garnitura conduc, dar ultima data cand condus si le-am vazut sa intamplat pe la sfarsitul verii 2007. De ele nu mai stiu nimica, dar sper sa nu fi fost casate" .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 17 Apr 2008 20:37:36    Titlul subiectului: 92128

Astazi am vazut pe M4 o rama nou vopsita, este vorba despre rama 117A-117B, am o vaga impresie ca ar fi fost rama 109, care pe dinauntru era perfect curatata.
Si aceasta rama avea usile rosii si cu barele portocalii, dar mi s-a parut Era cuplata cu 039A-039B, deci avea patru vagoane in total, dar aceasta 039 avea decat retusari minore la vopsea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 17 Apr 2008 20:56:08    Titlul subiectului: Rama este REM 117 92132

Pot sa va confirm ca este vorba de REM 117, cea cu bare portocalii si interior alb. Ea, impreuna cu REM 039, au format garnitura care a fost implicata in incidentul povestit de mine (mesajul le gasiti aici) pe data de 14 aprilie (acum 3 zile) in subiectul "Incidente/accidente la metrou"!
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Matei Voineag



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 05/Iun/2008
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 25 Apr 2008 22:25:34    Titlul subiectului: 92513

Azi in jurul orei 19:55 in statia Eroilor, la linia 3 (cea catre Pantelimon) era o garnitura IVA care nu avea pasageri inauntru. Confused Dupa ceva timp a pornit, dar in sensul invers (catre Industriilor/Dristor 2). Shocked Cand a ajuns la macaz a luat-o spre Industriilor. Exclamation La parbriz era pusa o hartie pe care scria "Eroilor", deci era de pe M3 (Eroilor-Industriilor). Exclamation Probabil se ducea la Depoul Industriilor.

Ma intreb ce s-o fi intamplat cu acea garnitura, mai ales ca pleca de la linia 3 care apartine Magistralei 1 (Pantelimon-Dristor 2)? Question

Probabil s-a defectat pe drum si a trebuit dusa in depou pentru reparatii sau au mutat-o dintr-un/o depou/remiza de pe M1 in alt/a depou/remiza de pe M3. Poate se defectase si au reparat-o in Depoul Ciurel si acum au mutat-o pe M3.

PS: Aproape in fiecare weekend vad o IVA care circula fara pasageri pe M1. Probabil o muta dintr-un depou in altul.
De cele mai multe ori o vad intre Piata Unirii-Eroilor, dar am vazut-o si pe la Semanatoarea. Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 21/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Sâm 26 Apr 2008 11:26:04    Titlul subiectului: 92528

De ce Piata Unirii - Eroilor?

Rama care stationa pe linia 5 pana acum cateva zile, daca vroia sa intre pe M3 trebuia sa o duca tocmai pana la Unirii pt a o intoarce la macazul de acolo deoarece macazul de la Eroilor era inchis. Circuitul era urmatorul:

Trenul pleca de la linia 5 spre Unirii, intra pe linia 1. Ajuns in statia de la Unirii 1 se schimba postul de conducere si trenul pleca pe la Y1. Trecea peste macaz si schimba firul de circulatie, apoi se ducea gol pana la Eroilor de unde lua calatorii spre Industriilor.

Mereu circula la interval in jur de un minut in spatele trenului spre Dristor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flame



Data înscrierii: 23/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Noi/2008
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Apr 2008 23:28:21    Titlul subiectului: 92656

Interesting. Cu cateva luni in urma, am observat periodic (la 2-3 zile) trecand pe la Linia 1 a statiei Crangasi cate o IVA cu un anunt "trenul circula in directia Eroilor fara calatori". Exact de tipul descris mai inainte in acest topic, insa vopsit total in dark red (dar n-am cum sa stiu daca era "vopsit" sau "pictat", speculez doar), fara grafitti pe ferestre. Cel mai sigur interiorul era tip "portocaliu".

Probabil trecea in remiza pe undeva. Problema este ca era in jur de ora 7:15 dimineata, deci era pe vreun orar - insa doar in caz ca rolling stock-ul de IVE modernizate are cel putin 4 trenuri (probabil asta este numarul).
freyutz a scris:
Rama care stationa pe linia 5 pana acum cateva zile...
Nu pot sa deduc din context care este aceasta linie 5, mai ales cu aceasta abureala de linii la Eroilor.

Imi dau seama ca nu prea este in subiectul "IVA", dar mi s-ar parea eficienta, de exemplu, o legatura Dristor 1-2 (pt. trenuri), ca de ex. la Piata Victoriei (dpdv al trenurilor care se intorc la depouri pe parcurs, ar fi si o "descongestionare"). Adica este o diferenta de 16 statii, sa fim seriosi. In cazul in care nu am fost "dezinformat" si chiar exista Cool

_________________
"Television is something the Russians invented to destroy American education"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
freyutz



Data înscrierii: 04/Oct/2007
Ultima vizita: 21/Ian/2010
Mesaje: 63
Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)

MesajTrimis: Lun 28 Apr 2008 05:54:43    Titlul subiectului: 92664


Asta cumva?
-----
Linia 5 este langa linia 3...
Eu le tin minte asa:
Par langa par (4 langa 2)
Impar langa impar (5 langa 3 langa 1)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flame



Data înscrierii: 23/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Noi/2008
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 22:13:04    Titlul subiectului: 93091

Nu era aia (era si un pic "pictata" pe jos).
Astazi la orele 7:18 dimineata la Linia 1 trece la statia Crangasi trenul 097 si 104, insa pe schema de vopsire galben-obisnuita (fara calatori). Mergea în marsalier si se putea simti un miros de ars (insa nu foarte puternic). Deci sa înteleg ca defectiunile se petrec la ora fixa Very Happy , sau este o manevra programata?

PS. Mai intreb o data - care este numarul de IVE modernizate pentru M4? Ar fi logic sa mai existe doua rezerve fata de cele 3-4 de pe traseu. Mai ales ca daca s-au aprobat fondurile, in cativa ani sau chiar mai repede ar fi necesara o crestere a parcului sau eventual chiar si o noua comanda de BM-uri.

_________________
"Television is something the Russians invented to destroy American education"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 01 Iun 2008 19:24:33    Titlul subiectului: 94048

Rame "concave" mai sunt in viata cele de pe M4 004-006, care il mai au cuplat si pe 058. Aceste rame arata inca foarte bine si circula zi de zi pe aceasta magistrala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Dum 01 Iun 2008 20:24:48    Titlul subiectului: 94053

Mai erau inca 2 rame "concave" pe M1, nu stiu daca mai circula, poate sunt chiar cele mentionate de itb 139 (fiindca eu, personal, nu am vazut vreodata rame "concave" pe M4), cert este ca au anunturi foarte, foarte vechi, iar rama care se afla intre cele 2 rame "clasice" are schema galbena.

I.V.A. #010, una dintre putinele rame concave care au ramas "intregi"...



garnitura_iva_010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.43 kb
 Vizualizat:  de 18095 ori

garnitura_iva_010.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 04 Iun 2008 01:45:23    Titlul subiectului: 94132

Din cite stiu eu IVE-le sint folosite doar ca rezerve, trag mai mult de BM, iar IVA este de completare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vicenac



Data înscrierii: 31/Mai/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 4
Locație: (SUA)

MesajTrimis: Joi 05 Iun 2008 20:10:26    Titlul subiectului: trhtrhr 94172

Rama romaneasca de metrou a fost copiata din punct de vedere al aspectului exterior dupa metroul din Washington DC. Iata niste poze cu metroul din Washington DC. Cand l-am vazut m-a izbit asemanarea cu metroul din Bucuresti (cu exceptia statiilor care sunt toate la fel si fara nici-o aspiratie artistica).

Cred ca practica e comuna in industrie. Tramvaiele Timis arata exact ca niste vagoane folosite in metroul din Boston si in transportul de suprafata din San Francisco.
Multe metrouri "moderne" folosesc acelasi design general menit sa foloseasca tuneluiri cu sectiune circulara. Retelele mai vechi au tuneluri cu sectiune recangulara (ineficienta) si folosesc vagoane de tramvai.
A fost normal sau "in practica" ca proiectantii sa se inspire dupa un model existent. De fapt sunt multe parti in Washington DC care arata foarte asemanator cu Bucurestiul modern.

Metroul din Bucuresti seamana cu cel din DC aproape ca doua picaturi de apa, la exterior. Singura diferenta mare este ca in DC ramele au o usa de serviciu pozitionata central in fata vagonului, impartind parbrizul in trei segmente egale. Postul de conducere se muta lateral (in loc de centru).



dc_metro-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.63 kb
 Vizualizat:  de 17471 ori

dc_metro-1.jpg



dc_metro_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.2 kb
 Vizualizat:  de 17471 ori

dc_metro_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Iun 2008 23:21:51    Titlul subiectului: 94178

In cazul nostru, eu am considerat ca nu e vorba de nici un furt sau plagiat de idei, ci pur si simplu de solutii tehnologice adaptate de mai multi producatori/exploatatori.

Profilul asta a fost solutia gasita de mai multi proiectanti pentru metrourile din tunele cilindrice ca sa nu se creeze efectul de piston... Daca asta e unica asemanare pe care o gasesti, in mod sigur nu e vorba de un furt de idei Razz

Metroul newyorkez n`are in comun cu ramele IVA decat profilul trapezoidal.
In rest e asa:
- 3 usi in loc de 4;
- se deschid in interior in loc de exterior la IVA;
- cate 3 geamuri intre usi, in loc de 2;
- lungimea de 23 metri in loc de 20;
N-am reusit sa aflu daca au punct de comanda la fiecare vagon, ca ramele IVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 3 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community