Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Civilizatia calatorilor si soferilor bucuresteni
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Sâm 05 Apr 2008 22:51:16    Titlul subiectului: 91524

Din pacate aceste manifestari sunt doar refularea altor probleme. Oricum, faptul ca transportul este puternic perturbat in general iar intervalele de succedare si cele de parcurs nu se respecta din diferite motive accentueaza foarte mult incidenta acestor comportamente. Altfel, sunt destule ore in care pe linia 41 se asteapta cat de cat ordonat in statie mai ales in zone precum Bd. Timisoara si Piata Drumul Taberei.

Chiar daca vagonul va pleca din statie am vazut ca si la ora de varf (dimineata) oamenii sunt ceva mai intelegatori in a astepta urmatorul vagon mai ales daca acesta se intrezareste. La Crangasi nu prea se intampla asta. O posibila ipoteza ar fi ca stress-ul acumulat deja de pe alte rute sau in apropierea punctului de imbarcare creste "nerabdarea" calatorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2008 19:51:00    Titlul subiectului: Iata cat de civilizat e soferul lui #4707 92190

Iata ce am patit eu, impreuna cu alti pasageri care au mers cu autobuzul Mercedes Citaro 2 #4707 pe linia 105. Plecam din statia "Universitatea Romano-Americana" fara nicio problema, iar cand am ajuns in statia "Spitalul Universitar C.F.R. 2" soferul nici nu a oprit in statie, nici nu a deschis usile la semafor, cu toate ca nu a prins semnalul verde. Unii pasageri au inceput sa-i ceara soferului sa le deschid usile, iar soferul a stat ca si cum ar avea problema cu auzul. Unul i-a batut in geam si atunci, de abia s-a trezit soferul. "Corul" de la usa 2 a inceput iar sa "cante", cerand soferului sa le deschid usile, iar soferul a raspuns, intr-un ton necivilizat, ca s-a anuntat statia Piata Presei si ca (atentie Exclamation ) nu exista statia "Spitalul C.F.R. 2"! Da, intr-adevar, s-a anuntat statia "Piata Presei", dar acel sistem GPS a fost prost setat. Pe ecranul LCD apare un punct in locul statiei "Spitalul C.F.R. 2", unde este si capatul liniei rosii care indica traseul lui 105, dar scris "Piata Presei Libere". Pacat ca nu aveam la mine aparatul de fotografiat, ca sa va arat ce a aparut pe ecranul respectiv. Asadar, am facut si o reclamatie la adresa RATB-ului in privinta acestei erori. Deci, cu toate ca se spune ca soferii si/sau controlorii RATB si calatorii trebuie sa aiba un respect intre ei, unii au incalcat aceasta regula.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2008 22:07:13    Titlul subiectului: 92198

Cred ca soferul respectiv este o exceptie. De obicei cam toti soferii de pe 105 opresc la spitalul CFR 2. De fapt multa vreme autobuzele opreau la semafor in dreptul spitalului CFR 2, cand statia inca nu exista. Abia de vreun an jumate s-a facut efectiv statie acolo.
Nu vreau sa le iau apararea soferilor sau calatorilor recalcitranti, dar cred ca nebunia din trafic isi pune amprenta si asupra lor.

Iar legat de mazgaliturile de pe vehicule, in primul rand putem lua atitudine, daca vedem pe cineva care vrea sa "semneze" un tramvai, de exemplu putem sa incercam sa il oprim (prin mijloace pasnice).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mar 22 Apr 2008 15:00:19    Titlul subiectului: 92340

Stim cu totii ca exista soferi care, daca au ocazia, scurteaza traseele pe care trebuie sa le parcurga. De exemplu, aseara, l-am prins pe #737 pe linia 634, care a venit la 1 minut de cand a plecat un alt 634, #716. Dupa Perla, eu cu tatal meu eram singurii pasageri aflati in autobuz. Vazand ca noi nu avem nicio intentie de a cobori din autobuz, soferul a mers pe traseul lui 182, scurtand astfel traseul fara a mai ocoli prin fata Primariei Sectorului 1. Bine ca vroiam sa cobor la Gara de Nord, dar daca vroiam sa cobor la Primarie... Am sosit cu bine la Gara, iar soferul a ramas singur. Cand traversam bulevardul Dinicu Golescu, il vedeam pe #716, luand-o pe traseul lui 133... Evident, a ramas in spatele lui #737, iar aceasta "scurtare" va fi "de folos" pentru soferul lui #716...
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 15:51:18    Titlul subiectului: Soferul lui #4224 nu a oprit in statia Traian Vasile... 92744

guest a scris:
Cred ca soferul respectiv este o exceptie. [...]
Cred ca si soferul lui #4224 il putem adauga in lista de exceptie a soferilor care nu stiu unde sunt amplasate statiile liniei 105. Astazi, mergand cu autobuzul mentionat, am vrut sa cobor la statia "Traian Vasile". Soferul, ca si cum n-ar fi bucurestean si nu stie unde e statia respectiva, a mers fara sa se opreasca. Din fericire, unul care a vrut sa coboara acolo, si a observat ca soferul nu a oprit in statie, a cerut conducatorului auto sa se opreasca ca a trecut de statia. Si a oprit in fata caminului Agronomie A2 (intre statiile "Traian Vasile" si "Univ. Romano-Americana").

Se pare ca autobaza Alexandria au pus noile soferi pe linia 105...

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 19:14:27    Titlul subiectului: 92758

Poate din cauza ca nu era nici un calator la usa si autobuzul fiind foarte gol, soferul a crezut de cuviinta sa mearga mai departe si sa nu opreasca in statia respectiva, Traian Vasile, langa caminele de la Agronomie. Deci nu cred ca soferul poate fi acuzat de rea-cuviinta sau nestiinta, se stie ca soferi RATB in statiile mai putin aglomerate spre seara se mai sare un picut peste ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Joi 01 Mai 2008 16:05:56    Titlul subiectului: 92791

Sunt doua posibilitati, dupa cum a spus si itb 139: fie soferul nu a gasit de cuviinta sa opreasca in statia respectiva, autobuzul fiind gol, fie soferii de la autobaza Alexandria stiu traseul dar nu si locatia exacta a statiilor. Nu trebuie uitat faptul ca lina 105 a fost dintotdeauna al autobazei Militari, exceptie facand perioada de circa 6 luni cand s-au desfiintat liniile preorasenesti in anul 2005 si au circulat Dac-uri si Ikarus-uri. Asadar eu zic sa fim mai ingaduitori cu soferii RATB Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Mai 2008 07:26:06    Titlul subiectului: Re: Soferul lui #4224 nu a oprit in statia Traian Vasile... 92827

bogdanpopescu a scris:
Soferul, ca si cum nu stia unde e statia respectiva, a mers fara sa se opreasca.
As face o recomandare. In zonele unde stiti ca statiile sunt mici si ascunse, daca stati in statie faceti cu mana.
In Olanda, daca vrei sa opreasca autobuzul, iei biletul in mana si fluturi cu el. Mai ales pe timp de seara, pentru ca altfel nu opreste. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Mai 2008 22:17:39    Titlul subiectului: 93865

Noile aparate de taxat sufera de pe urma calatorilor "cleptomani". Astazi, in tramvaiul 16 (vagonul #247) doua aparate din patru erau vandalizate.


Captured 2008-5-27 00004.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.62 kb
 Vizualizat:  de 10548 ori

Captured 2008-5-27 00004.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 18:09:22    Titlul subiectului: 95448

Un individ fuma si bea ca intr-o "bodega" intr-un Citaro de pe linia 381 Evil or Very Mad !


Picture 280.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.93 kb
 Vizualizat:  de 10383 ori

Picture 280.jpg



Picture 281.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.88 kb
 Vizualizat:  de 10383 ori

Picture 281.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 15:13:01    Titlul subiectului: 95581

"Recomadarile pentru calatori" si "Indatoririle personalului de miscare", extrase din Ghidul ITB pe anul 1984.

Desi era in plin comunism, tin minte ca multe dintre aceste "reguli" erau de umplutura, ca si acum, multi, fie calatori, fie vatmani/soferi, "neobosindu-se" sa le si respecte... Evil or Very Mad

Ghidul ITB 1984, integral, este disponibil la http://carti.tramclub.org



133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  175.26 kb
 Vizualizat:  de 10314 ori

133.jpg



134.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.59 kb
 Vizualizat:  de 10314 ori

134.jpg



135.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.96 kb
 Vizualizat:  de 10314 ori

135.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 09:24:32    Titlul subiectului: 96222

Recomandările pentru călători și Îndatoririle personalului de mișcare ITB, așa cum apar ele în Ghidul traseelor de transport in comun (1973) , disponibil integral la http://carti.tramclub.org/11


78.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.91 kb
 Vizualizat:  de 10200 ori

78.jpg



79.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  199.03 kb
 Vizualizat:  de 10200 ori

79.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Iul 2008 15:09:05    Titlul subiectului: 96364

Recomandările pentru călători și Îndatoririle personalului de mișcare ITB, așa cum apar ele în Ghidul traseelor de transport in comun (1982) , disponibil integral la http://carti.tramclub.org/10


118.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  251.06 kb
 Vizualizat:  de 10118 ori

118.jpg



119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  195.02 kb
 Vizualizat:  de 10118 ori

119.jpg



120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.55 kb
 Vizualizat:  de 10118 ori

120.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 13 Aug 2008 20:24:04    Titlul subiectului: 96974

Uitati ce afis am gasit in autobuzul #4704, azi pe 168:
AERUL CONDITIONAT PORNESTE AUTOMAT NUMAI CAND TEMPERATURA EXTERIOARA ESTE DE CEL PUTIN 30C.

_________________


Ultima modificare efectuată bogdanpopescu la Mie 13 Aug 2008 22:33:29, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 13 Aug 2008 22:19:30    Titlul subiectului: 96979

Autobuzele Mecedes Citaro 2 au sistemul de climatizare automata si probabil ca sub 30 grade Celsius acestea nu functioanaza.
Si inca ceva, AC porneste automat la pornirea motorului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 13 Aug 2008 22:35:38    Titlul subiectului: 96980

CRAZY BOY a scris:
Autobuzele Mecedes Citaro 2 au sistemul de climatizare automata si probabil ca sub 30 grade Celsius acestea nu functioanaza. [...]
Bun. Dar, de exemplu, chiar si pe la orele 20 AC-urile autobuzelor de la Obregia functioneaza, chiar daca temperatura exterioara nu atinge nivelul de 30 de grade Celsius. Deci, nu cred in acest afis. O fi acest sofer mai "zgarcit" in privinta consumului de carburant... Ca in ultimele doua luni am observat ca soferii de la Alexandria (de unde provine si acest autobuz cu numarul #4704) s-au schimbat. Inainte dadeau drumul mereu la A/C, iar acum doar datorita faptului ca revine canicula. Cand afara e 27, nu mai dadeau drumul la A/C. Poate de aceea soferul lui #4704 a pus acest afis...
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 14 Aug 2008 15:13:43    Titlul subiectului: 96989

Daca soferul acestui autobuz a pus acel afis in autobuz, stie ce spune, intamplator il cunosc pe acest sofer, un om de caracter, care nu a minti asa, de dragul minciuni!
Citaro 2 au un senzor pe plafon si atunci cand temperatura o cere acest senzor porneste A/C!
Apropo de carburant, sa stii ca din Citaro nu se mai poate "fura" motorina ca pe vremea DAC, deci soferul nu mai are niciun interes sa faca economie la carburant!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 14 Aug 2008 16:27:17    Titlul subiectului: 96990

Bun, dar eu am simtit pe pielea mea cum ca, intr-o noapte in care temperatura exterioara era de 27 de grade (cum am mentionat si in mesajul anterior), A/C-ul intr-un autobuz de la Obregia functioneaza.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Aug/2018
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 08:55:48    Titlul subiectului: 97015

Temperatura exterioară, dar probabil că AC pleacă în funcție de temperatura interioară (cum e normal). De exemplu, dimineața la ora 9 afară nu sunt 30C, dar din cauza soarelui și a aglomerației în autobuze temperatura este deja mare - mi se pare normal să funcționeze AC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citarito



Data înscrierii: 21/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Noi/2008
Mesaje: 22
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 15:53:07    Titlul subiectului: Mda... 97029

Inclin sa dau dreptate instalatiei de pe Mercedes deoarece ea nu a fost proiectata pentru un grad de aglomeratie mai mare de x% asa ca acest factor generator de caldura - aglomeratia se exclude in tara unde a fost proiectat autobuzul. Legat de temperatura externa, nu stiu sigur, dar cert e ca aerul conditionat pleaca la "cheie" atunci cand se da drumul motorului, deci nu cred ca soferul poate face multe reglari decat poate pentru aerul din cabina sa in legatura cu care au auzit pe unii soferi ca e atat de puternic de le ingheata uneori picioarele Laughing
_________________
Jerysor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costel_Vijeliosu



Data înscrierii: 16/Apr/2008
Ultima vizita: 29/Iun/2012
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Aug 2008 14:12:54    Titlul subiectului: 97074

La Citaro2 a/c porneste imediat ce motorul masinii este pornit. El este setat sa asigure in salon o temperatura de 27-28 de grade; la temperaturi mai ridicate ventilatoarele din salon au o intensitate mai mare pe masura ce se ajunge la temperatura setata ventilatoarele scad in intensitate. Totul este controlat de senzori electronici aflati in masina si pe acoperisul acesteia; la temperaturi exterioare mai mici de 30 de grade a/c nu porneste. Pentru confirmare vedeti ce a spus d-l Mihai Vladarau, purtatorul de cuvant al RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2008 14:01:16    Titlul subiectului: 97129

A/C-ul nu functioneaza, si este normal sa nu functioneze cand in masina sunt geamurile deschise. Din nefericire sunt multi calatori care nu inteleg acest lucru, mai ales dupa ce autobuzele stationeaza la capat in soare si salonul este foarte fierbinte, iar aerul conditionat are nevoie de cateva minute sa regleze temperatura din interior.

De asemenea, temperatura exterioara este cea masurata de senzorul autobuzului, deci, daca in statia meteo sunt 27 de grade nu e obligatoriu ca AC-ul sa fie oprit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Chagall



Data înscrierii: 11/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Aug/2011
Mesaje: 40
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 12:46:32    Titlul subiectului: 97221

Soferul poate oricand sa inchida la capat de linie geamurile deschise de pasageri sau sa-l atentioneze pe calator in caz ca doreste sa deschida vreun geam. Din pacate foarte multi soferi fac astfel de magarii (economie la motorina) pe "transpiratia" calatorilor.
_________________
Timisoara
1869 - primul tramvai tras de cai din Europa de Est
1889 - primul tramvai electric din România
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 18:58:36    Titlul subiectului: 97252

De ce trebuie sa soferul sa raspunda pentru iresponsabilitetea calatorilor. Pana cand pasagerii trebuie atentionati sa calatoreasca civilizat, spre binele lor, sa nu tina geamurile deschise cand urca in autobuz la fel ca si acasa? Pana acum ne plangeam ca e cald, acum ne batem joc de aerul conditionat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Aug 2008 08:24:47    Titlul subiectului: 97273

Cel mai bine ar fi sa se blocheze definitiv geamurile, sa nu se mai deschida, iar aerul conditionat sa functioneze in perioada primavara-toamna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 5 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community