Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 21:20:59    Titlul subiectului: y4554y45 90571

Nu este prima oara cand se intampla asa ceva. In decembrie 2006, eram intr-o rama IVA, si intre Izvor si Eroilor a circulat cu o usa pe jumatate deschisa. La Eroilor mecanicul a venit cu un fel de cheie, a vrut sa mestereasca ceva la usa, dar tot nu se mai inchidea, pana la urma unul din mecanici a ramas in vagonul cu usa defecta si, din ce comunicau intre ei, trenul urma sa se retraga din circulatie.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 11:17:07    Titlul subiectului: 92733

Citat:
In data de 1.05.2008 metroul bucurestean va circula dupa programul unei zile de duminica.

Sursa News fm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CezarMad



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 21:36:27    Titlul subiectului: 92764

Metrorex primeste de la buget fonduri suplimentare de 100 de milioane de euro, anunta The Money Channel.

Cu acesti bani Metrorex va cumpara sase trenuri si va realiza proiectul preliminar pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon si tronsonul 2 Universitate - Pantelimon. Investitia va acoperi si costul studiului de fezabilitate pentru modernizarea statiilor de metrou. De asemenea, statiile de metrou vor avea si lifturi.

Programul de investitii pe 2008 vizeaza finalizarea lucrarii la racordul Nicolae Grigorescu- Linia de Centura si a lucrarilor de structura la racordul 1 Mai- Laromet pe zona cuprinsa intre statiile 1 Mai si Zarea. Se vor finaliza, de asemenea, lucrarile de compatibilizare a instalatiilor de autorizare si siguranta traficului pe Magistralele 1 si 3.

Fondurile au fost alocate in urma rectificarii bugetare din luna martie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Mai 2008 15:09:44    Titlul subiectului: 93664

Un articol din ziarul Ring de ieri sau azi (nu mai stiu sigur) spune ca angajatii Romprest au aruncat la gunoi fotografiile din cadrul expozitiei foto din statia Dristor. Ei zic ca nu au fost anuntati si au crezut ca sunt postere aiurea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 24 Mai 2008 21:38:49    Titlul subiectului: 93747

Acesta este articolul www.jurnalul.ro/articole/125413/mai-bucurest...hai-sa-traiesti! din pacate asta este realitatea din Romania in privinta artei Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hyper.



Data înscrierii: 01/Iul/2008
Ultima vizita: 10/Iul/2008
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 20:30:50    Titlul subiectului: 95545

Așa e, nu s-a mai auzit nimic, s-a uitat totul cum se întâmplă mereu.

In altă ordine de idei: pe 2 iulie a apărut în ziarul Ring un interviu cu prima femeie conductor din București, l-a mai citit cineva? Simpatic articol, nu știam că e o singură femeie conductor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Sâm 02 Aug 2008 01:18:21    Titlul subiectului: 96558

Metrorex cumpara aparatura de 5,2 mil. euro de la UTI Systems SA

Compania Metrorex va achizitiona echipamente de hardware, de comunicatii, monitoare pentru afisaj precum si aplicatii software in valoare de 5,2 milioane de euro, fara TVA, de la UTI Systems SA pentru sistemul de informare dinamica a calatorilor, au declarat oficialii Metrorex pentru DailyBusiness.ro.
Licitatia pentru achizitia unui sistem de informare dinamica a calatorilor a fost castigata de UTI Systems SA si valoarea contractului este de 5,2 milioane de euro fara TVA (18.221.101 lei).

Sistemul va fi instalat pe tronsonul Linia de Centura - N.Grigorescu - Industriilor - care va fi dat in folosinta la sfarsitul lui 2008 - si statiile de corespondenta de pe acest tronson, iar termenul de realizare a contractului este de 13 luni.

Ulterior, printr-un program de modernizare, sistemul va fi extins si in restul statiilor de metrou.

"Sistemul este destinat informarii calatorilor despre timpul ramas pana la sosirea trenului urmator dar si despre anumite evenimente care afecteaza circulatia pe un anumit tronson, precum deranjamente, incidente, intarzieri sau anulari de trenuri", au explicat oficialii Metrorex.

Totodata, monitoarele vor fi utilizate si pentru transmiterea de informatii utile calatorilor privind statii inchise sau redeschise, pretul legitimatiilor de calatorie, puncte de vanzare, reguli de calatorie cu metroul.
(dailybusiness.ro)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MTROE



Data înscrierii: 07/Aug/2008
Ultima vizita: 07/Aug/2012
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2008 22:16:14    Titlul subiectului: 97511

Metroul e intr-o stare deplorabila; daca a ajuns Alstom sa faca figuri e grav. Dar totusi intreb, nu se poate rezilia contractul? Pentru ca Metrorex facea bine partea de reparatie etc...nu inteleg aceasta miscare din moment ce Metrorex nu avea nevoie de asa ceva...probabil banii...
_________________
MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2008 20:43:48    Titlul subiectului: Metroul bucurestean va trece sub ordinea Primariei 97782

Metroul bucurestean va trece din administratia Ministerului Transporturilor in cea a Primariei Capitalei. De asemenea, potrivit unei hotarari de Guvern adoptata astazi, in termen de pana la 5 ani METROREX va trece sub ordinea Consiliului General a Municipiului Bucuresti (CGMB). Transferul METROREX la Primaria ar aduce, in opinia unor specialisti, la imbunatatirea serviciului oferite cetatenilor Capitalei.

Sursa: Europa FM

Stirea a fost difuzata la ora 20. Va prezint, mai jos, si inregistrarea audio.



Metroul bucureÂștean va trece Ăźn subordinea PrimĂŁriei Capitalei.zip
 Descriere:
Metroul bucurestean va trece sub ordinea Primariei

Descărcare
 Nume fișier:  Metroul bucureÂștean va trece Ăźn subordinea PrimĂŁriei Capitalei.zip
 Mărime fișier:  166.07 kb
 Descărcat:  de 710 ori


_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Sep 2008 23:09:43    Titlul subiectului: 97868

MTROE a scris:
Metroul e intr-o stare deplorabila; daca a ajuns Alstom sa faca figuri e grav. Dar totusi intreb, nu se poate rezilia contractul? Pentru ca Metrorex facea bine partea de reparatie etc...nu inteleg aceasta miscare din moment ce Metrorex nu avea nevoie de asa ceva...probabil banii...
Ca idee, tie iti convine sa faci un lucru si sa primesti banii peste 1 an?
Daca vrei mai multe detalii iti pot spune mai multe in particular Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Oct 2008 17:01:53    Titlul subiectului: 99805

In ziarul Compact de azi scria ca din noiembrie o sa inceapa sa vopseasca si statia Piata Victoriei 1 dupa modelul Garii de Nord. Proiectele artistilor sunt expuse la subsolul librariei Carturesti incepand de maine. Operele care vor ajunge pe pereti vor fi alese prin vot (online, cred).

Desi sunt reusite desenele de la Gara de Nord, mi se pare ca sunt cam nepotrivit de colorate pentru peisaj... Daca alegeau ori culori in acelasi ton ori culori sobre era altceva, dar asa sunt prea tipatoare. Voi ce parere aveti despre proiectul asta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Noi 2008 18:39:35    Titlul subiectului: 100498

Ministerul Transporturilor a anuntat licitatia pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate
de A.V. HotNews.ro
Luni, 3 noiembrie 2008, 14:57

Citat:
Ministerul Transporturilor a anuntat lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, care va costa aproape 330 milioane euro, suma ce include si costurile aferente contractului de consultanta, a declarat luni secretarul de stat, Antonel Tanase, citat de NewsIn. Lucrarile urmeaza sa fie finalizate intr-o perioada de 42 de luni.

"Aceasta lucrare este noua, nu este o lucrare care a fost inceputa si apoi abandonata. Din cauza faptului ca traficul din Bucuresti este foarte aglomerat, este o lucrare vitala pentru cartierul Drumul Taberei", a spus secretarul de stat in Ministerul Transporturilor (MT), Antonel Tanase.

Tronsonul Drumul Taberei-Universitate, parte din magistrala 5, are o lungime de 6,1 kilometri. In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii, respectiv Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor.

Valoarea executiei lucrarilor este de 320 milioane euro, avand termen 42 de luni. Costul total al proiectului include si zece milioane de euro pentru contractul de consultanta.

Antonel Tanase spera sa fie incheiat contractul pana la finele anului. Potrivit acestuia, perioada de garantie va fi de cinci ani.

"Pentru Magistrala 5, tronsonul Drumul Taberei Universitate, se va face licitatie separata pentru rame si instalatii. Sursa de finantare pentru acest tronson este de la bugetul de stat" a spus directorul de comunicare Metrorex, Mariana Petre.

Potrivit secretarului de stat in Ministerul Transporturilor, tronsonul 1 Mai- Laromet va fi finalizat in 2010, iar pentru Magistrala 4, Nicolae Grigorescu-Policolor, se vor desfasura probele pana pe 15 noiembrie


Ar fi bine daca s-ar mai si face ceva pe acest subiect , ca de cat se vorbeste ne-am cam saturat .Nu cred ca au trecut 2 luni de la informatia de presa anterioara pe acelasi subiect in care termenul de finalizare era estimat la 120 luni (!!!) . Se vede treaba ca este campanie electorala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 03 Noi 2008 22:12:41    Titlul subiectului: 100520

In planul initial, Magistrala 5 trebuia sa mearga pana la Ghencea, iar de la Eroilor II, trebuia sa continue pana la Universitate. Vad ca acum iar s-a schimbat planul. Pe TVR 1, cand au difuzat stirea se puteau vedea cateva imagini cu noile statii de pe tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura.
Tot la stirile TVR s-a spus ca aceasta magistrala era in plan inca din anul 1990, dar nu s-au gasit decat acum sursele de finantare. Pana se va concretiza aceasta noua linie de metrou, vom avea in continuare blocajele de la Razoare, Academia Militara si alte puncte fierbinti intre Eroilor si Drumul Taberei

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Noi 2008 17:53:47    Titlul subiectului: 100694

Metroul va merge până la Centură
Autor: Alexandru Saulea

http://www.adevarul.ro/articole/metroul-va-merge-pana-la-centura.html

Noul tronson are o lungime de 4,8 kilometri, iar cele patru stații de metrou se vor numi Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie, Policolor și Linia de Centură.

“Am amânat inaugurarea ca să prindem și împlinirea a 29 de ani de la primul metrou pus în circulație”, a declarat pentru “Adevărul” Ion Rădoi, președintele sindicatului Metrorex.

Construcția noii linii de metrou a demarat înainte de 1989 și trebuia finalizată la sfârșitul anului trecut.

Stații verzi, galbene și oranj

Toate stațiile de pe noua rută vor avea lifturi și toalete (și pentru persoane cu ­dizabilități), scări rulante și afișaje electronice cu informațiile legate de trafic. În plus, conținutul pereților permite curățarea rapidă a graffitiurilor.

Nuanțele de galben și albastru, amestecate cu bleu și oranj de pe zidurile stației Policolor te fac să asociezi imediat decorul cu numele fabricii de vopseluri din zonă. Stațiile Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie și Linia de Centură sunt vopsite în verde, galben cu oranj și, respectiv, verde închis, galben și alb.

Noua rută va deservi zonele Titan, Grigorescu, Sălăjan, Ozana, platforma industrială Policolor, comuna Glina și Șoseaua de Centură. Gura de metrou 1 Decembrie se află la intersecția străzilor Theodor Pallady și 1 Decembrie, iar Policolor și Linia de Centură dau în Theodor Pallady.

Singurul tronson pus în funcțiune după anul 1989 a fost Gara de Nord – 1 Mai, care are doar trei stații. Inaugurarea a avut loc acum opt ani. Autoritățile au promis atunci că următorul tronson, 1 Mai – Zarea, are ca termen de finalizare ultimul trimestru al anului trecut.

Gara de Nord-Laromet, în șantier

Tronsonul 1 Mai - Laromet va fi finalizat în 2010, după aproape 20 de ani de șantier, a anunțat săptămâna aceasta secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Antonel Tănase.

Ruta Drumul Taberei - Universitate va intra însă în lucru mai devreme. “Cel mai probabil, lucrările la acest tronson vor demara undeva la mijlocul anului viitor”, a spus președintele sindicatului Metrorex, Ion Rădoi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 22 Noi 2008 14:48:03    Titlul subiectului: 101502

Metrorex, investitii de 100 milioane lei in 2009 in tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon de Adrian Vasilache HotNews.ro
Vineri, 21 noiembrie 2008

Metrorex prognozeaza ca va avea buget de 1,289 miliarde lei anul viitor, din care va aloca 727 milioane lei pentru activitatea de exploatare, a declarat vineri directorul general al companiei, Gabriel Mocanu, citat de NewsIn. Potrivit acestuia, pentru anul viitor compania si-a propus sa investeasca intre 90-100 milioane lei pentru Magistrala 5, Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon.

"Dintre cele 727 milioane lei care vor fi alocate pentru activitatea de exploatare, 250 milioane lei provin din surse proprii si restul de la bugetul de stat", a declarat Gabriel Mocanu.

Metrorex estimeaza pentru finele lui 2008 investitii de 523 milioane lei, din care 200 milioane lei vor fi acoperiti din surse proprii. Bugetul de investitii pentru 2008 al Metrorex a fost de 336 milioane lei, din care 120 milioane lei a fost obtinut prin credite externe.

Potrivit directorului general Metrorex, pentru anul viitor compania si-a propus sa investeasca intre 90-100 milioane lei pentru Magistrala 5, Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon.

La inceputul lunii noiembrie, reprezentantii Ministerului Transporturilor au anuntat lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, care va costa aproape 330 milioane euro, suma ce include si costurile aferente contractului de consultanta. Tronsonul Drumul Taberei-Universitate, parte din magistrala 5, are o lungime de 6,1 kilometri. In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii, respectiv Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor.

Valoarea executiei lucrarilor este de 320 milioane euro, avand termen 42 de luni. Costul total al proiectului include si zece milioane de euro pentru contractul de consultanta.

In aceasta saptamana a fost inaugurat tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu-Linia de centura, amplasat in sectorul 3 al Capitalei. Tronsonul are o lungime de 4,75 km si patru statii: Nicolae Grigorescu 2, 1 Decembrie 1918, Policolor si Linia de Centura, iar investitia s-a ridicat la 145 milioane euro.


Din nou se vorbeste de tronsonul Dr-Taberei-Universitate si in realitate textul se refera doar la Dr-Taberei-Eroilor (8 statii , 6.1km) . Sa intelegem ca Eroilor-Universitate mai incolo ? Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 19:25:14    Titlul subiectului: 105640

Viață de noapte la metrou
Autor: Mariana Bechir
http://www.adevarul.ro/articole/viata-de-noapte-la-metrou.html

În 1989, pentru o călătorie cu metroul aveai nevoie de fise. Cartela magnetică de la metrou s-a introdus abia în 1995. „Scînteia“ din 5 februarie 1989 publica un reportaj de noapte - „Călătoria cu metroul... înainte de a o începe“, care le arăta cititorilor ce se întâmpla în orele când se întrerupea circulația din subteran.
Reportajul era construit pe ideea „O călătorie cu metroul... Cine sunt oamenii din umbra ei?“. Ghid și interlocutor era Tiberiu Moldovan, pe atunci „șeful biroului plan-dezvoltare al Întreprinderii de exploatare a metroului“.
„Inginerul Moldovan“ a fost după ‘90 directorul Metrorex (timp de nouă ani), iar acum se ocupă de proiectele cu finanțare internațională ale aceleiași societăți.
Lucrează de 30 de ani la metrou, și era deja acolo pe 16 noiembrie 1979, când a plecat primul tren cu călători pe ruta Semănătoarea - Timpuri Noi.

Comisia fiselor
Reportajul descrie una dintre operațiunile care au dispărut demult: strângerea banilor din aparatele de taxare. Echipe speciale adunau sacii cu bani din „turnicheți“ (aparatele de taxare), pornind de la stațiile finale. Aceștia se aduceau în fața unei comisii, se desigilau și apoi începea numărarea lor.
Foloseau mașini speciale, fabricate la Sibiu, altfel ar fi avut nevoie de zile întregi pentru cele 3,5 tone de monede care se strângeau într-o zi. În bani, asta însemna cam două milioane de lei de la vremea respectivă.
Calculul este făcut aproximativ, de Tiberiu Moldovan, pornind de la numărul mediu de călători pe care-i transporta metroul într-o zi obișnuită: un milion de persoane.
Cu mult mai mult decât azi, când există un flux de circa 600.000 - 650.000 de persoane pe zi. Scăderea numărului de clienți este explicată prin numărul de autoturisme. În 1989, când erau circa un milion de călători la metrou, în București existau aproape 130.000 de autovehicule. În noiembrie 2008, în Capitală erau înregistrate 1.228.000 autoturisme.
Sistemul a dispărut abia în 1995, când s-au introdus cartelele magnetice. Tiberiu Moldovan a fost chiar șeful proiectului de introducere a sistemului de control acces și taxare prin cartelă magnetică.

Tunele moștenite
La 20 de ani după reportajul apărut în „Scînteia“ din 5 februarie, Tiberiu Moldovan se grăbește să ajungă la Londra. Se ocupă de proiectele metroului cu finanțare internațională și este convins că rețeaua se va extinde.
„Există tunele rămase de dinainte de 1989, de exemplu cel care va lega Drumul Taberei de Eroilor și Universitate. Numai că investițiile necesare sunt foarte mari. Un kilometru de metrou costă aproximativ 60 milioane de euro“, explică Moldovan.
Pe de altă parte, spune inginerul, din punct de vedere tehnologic, acum este mult mai ușor de construit metroul, spre deosebire de vremurile când Ceaușescu se gândea să lege cartierele de marile platforme industriale.
Există utilaje ce permit rezolvarea problemelor ridicate de solul Capitalei, care până la 300 de metri este doar nisip și apă. Tiberiu Moldovan își amintește că pentru stația de la Titan a fost nevoie să se înghețe solul ca să construiască tunelul.

"Există tunele rămase de dinainte de 1989, de exemplu cel care va lega Drumul Taberei de Eroilor și Universitate" . Oare asa este ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 22:11:19    Titlul subiectului: 105650

"Există tunele rămase de dinainte de 1989, de exemplu cel care va lega Drumul Taberei de Eroilor și Universitate"

Si eu m-am mirat cand am vazut asta... e posibil mai ales daca te uiti la aspectul statiei Universitate care are un etaj in plus care momentan nu foloseste la nimic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
budam03



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 14/Mai/2014
Mesaje: 19
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 06:11:24    Titlul subiectului: 105658

La Aparatorii patriei este o scara care se duce in jos. Oare o fi un tunel pe acolo?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 09:40:19    Titlul subiectului: 105661

Statiile au fost construite din prima cu variante de conectare cu alte magistrale, pentru a evita prostia care se numeste pasajul Unirii 1 - Unirii 2. Totusi nu cred ca sunt deja excavate tunelele pentru M5. Ar fi culmea prostiei, dupa ce ca abia au terminat Nicolae Grigorescu - Linia de Centura si muncesc de 20 de ani la 1 Mai - Laromet...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 18:15:52    Titlul subiectului: 105681

Scara de la Aparatorii patriei duce la un pasaj de subtraversare, ca la izvor - data fiind pozitia acestuia, la capatul peronului, unde ar fi trebuit sa fie o iesire (care din considerente de flux a fost scoasa din proiect) nu a functionat prea mult fiind inchis pentru public. Insa, la mijlocul peronului spre centru se afla o usa in spatele careia se afla o sala mare, pe doua etaje - exista un fel de balcon cu scara - o fi spatiu pentru adapost in caz de necesitate. Pana la aparitia vreunui eveniment major, aceste spatii au si folosinta tehnica.


aparatori.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  978.34 kb
 Vizualizat:  de 14942 ori

aparatori.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 18:55:00    Titlul subiectului: 105682

Catalin Grigorie a scris:
e posibil mai ales daca te uiti la aspectul statiei Universitate care are un etaj in plus care momentan nu foloseste la nimic...
Intr-adevar, etajul de la Universitate este o enigma si nu are nicio intrebuintare momentan, dar daca a fost proiectat pentru o viitoare conexiune cu alta statie, atunci cred ca amplasamentul statiei Universitate1 nu este cel mai bun. Asa cum am mai spus cu alte ocazii datorita pasajului pietonal si a cladirii Universitatii va fi dificil de realizat o conexiune cu o statie Universitate 2 construita in zona statuilor asa cum se preconizeaza si acest caz cred ca va fi cam acelasi lucru cu "prostia de pasaj de la Unirea" asa cum spune Flo.
Si ar mai fi un lucru..eu nu am vazut pe niciun plan de dinainte de 89 vreo alta magistrala care sa fie planificata sa treaca pe la Universitate.

Totusi omul asta este un oficial de la Metrorex si ar trebui sa stie ce spune, desi si eu ma indoiesc ca este real. El insa se refera la tunele, nu la statii, ceea ce este si mai interesant.
Cat despre faptul ca statiile au fost construite din prima cu variante de conectare la alte statii am dubii (a se vedea ceea ce s-a facut la Gara de Nord2 si mai nou la ciudatenia N Grigorescu 2 la care in treacat fie spus in 1993 cand s-au abandonat lucrarile la acel tronson nici macar nu era inceputa constructia...). . Singura interconexiune mai buna mi se pare cea de la Basarab, dar asa cum se stie statia nu a fost proiectata de la bun inceput ci construita ulterior dupa ce s-a inceput M4.Asta ce ma face sa cred ca mai degraba s-a improvizat pe masura ce se construia decat ca existau planuri asa de detaliate privind interconexiunile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 19:45:25    Titlul subiectului: 105687

Se pare ca Gheorghe Udriste, fostul sef al directiei "Infrastructura si servicii" a Primariei Capitalei a fost numit in functia de director general la Metrorex, post care l-a mai ocupat in perioada 1997-2001.
http://www.ziare.com/Gheorghe_Udriste_este_noul_director_general_al_Metrorex-661900.html

Citat:
Gheorghe Udriste este noul director general al Metrorex

Gheorghe Udriste este noul director general al Metrorex, dupa ce Gabriel Mocanu a fost revocat din functie in luna decembrie de catre ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
"Gheorghe Udriste a fost numit director general al Metrorex printr-o sedinta extraordinara a Adunarii Generale a Actionarilor (AGA) de vineri, acesta fiind desemnat de Ministerul Transporturilor.
Gheorghe Udriste a mai fost director general al Metrorex in perioada1997-2001", a anuntat directorul de comunicare al Metrorex, Mariana Petre, informeaza NewsIn.
Pana la numirea lui Udriste, interimatul la conducerea societatii a fost asigurat de catre directorul de exploatare de la Metrorex, Gabriel Sburlan, care urmeaza sa-si pastreze postul la conducerea directiei de exploatare de la Metrorex.
Noul director general al Metrorex, Gheorghe Udriste a fost seful celei mai importante directii din Primaria Capitalei - Infrastructura si Servicii Publice, el depunandu-si demisia din functie, la inceputul lunii iulie a anului trecut.
In ultimii ani, Udriste a girat sau a coordonat majoritatea proiectelor importante legate de infrastructura si de circulatia in Bucuresti, cum ar fi constructiile si reabilitarile. Acesta a candidat la alegerile parlamentare din 30 noiembrie, pentru un loc de senator din partea PD-L, insa nu a castigat.
Inainte de a veni in primarie, el a fost director general al Metrorex, institutie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2009 18:28:08    Titlul subiectului: 106373

Nici nu a venit bine pe post ca Udriste are probleme cu firma de mentenanta Alstom in speta http://www.antena3.ro/stiri/romania/metrorex-are-datorii-de-55-de-milioane-de-lei-la-firma-de-mentenanta_65120.html
Cei 650.000 de călători care folosesc zilnic metroul ar putea rămâne... la suprafață. Metrorex are din nou datorii la firma care îi întreține trenurile. Reprezentanții Alstom nu au făcut scandal ca să-și recupereze datoria de milioane de euro. Se gândesc însă să apeleze la instanță daca nu primesc banii.

Când nu sunt pe linie, trenurile de metrou sunt la verificări, indiferent dacă sunt vechi sau mai noi. Este vorba de siguranța a sute de mii de oameni, în fiecare zi.

Firma Alstom repară și curăță garniturile, iar Metrorex, plătește. Când are bani! De ceva timp, însă, nu prea mai are. Mai exact, facturile nu au mai fost plătite din iulie, datoria fiind acum de 55 de milioane de lei. Nu e prima dată când se întâmplă acest lucru. În urmă cu doi ani, Metrorex n-a plătit facturile timp de 13 luni.

380 de trenuri circula zilnic pe sub București. Firma de metenanță refuză să se mai ocupe gratis de ele, iar angajații Metrorex nu au cum să facă ei treaba firmei Alstom. În cazul în care situția nu se rezolvă, călătorii ar simți imediat asta. Trenurile ar fi murdare și întârziate, iar călătoria plină de riscuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Joi 19 Feb 2009 21:13:50    Titlul subiectului: 106387

Astia de la Antena 3 au o problema...
380 de trenuri? Ce inteleg ei prin trenuri?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 10:42:55    Titlul subiectului: 106806

Un articol foarte interesant aparut in ziarul "Gandul" in urma cu o saptamana. Sunt informatii destul de interesante referitor la istoria metroului bucurestean http://www.gandul.info/reportaj/epoca-aur-metroului.html?3931;853426

Citat:
„Epoca de Aur“ a metroului
Visul conducatorului suprem era să vadă șarpele subteran cum zburdă prin labirintul de beton. Nici cel mai mare accident care a avut loc vreodată la metrou, în 1 mai 1987, n-a reușit să oprească mai mult de câteva zile funcționarea ramelor cu călători. Era duminică seara. Eram acasă, stăteam relaxat pe canapea și priveam "Dulce și Amar" la bulgari, când am primit un telefon: "Domn inginer, e inundație la Piața Unirii 1. "; "Cât de mare? ", l-am întrebat. "Păi, curge, da să vedeți cum curge, da; să vedeți cum... s-a umplut stația domn inginer! Veniți!", își amintește Constantin Ionescu, directorul de infrastructură al Metrorex. S-a spart o canalizare foarte mare a Bucureștiului și a venit toată apa direct de la wc-urile oamenilor peste noi, în metrou.
A umplut-o de la Izvor și până la Timpuri Noi. Eu cu directorul general la vremea aia am fost nebuni. Am fost cu barca pneumatică prin metrou însoțiți de un militar care vâslea, ca să vedem amploarea accidentului. Ne-am dus vreo doi kilometri și ceva până ne-am înțepenit cu barca, pentru că apa ajunsese până sus. Avea 4 metri adâncime în acel loc. Ne-am lăsat jos în barcă, ca să nu dăm cu capul de tavan. Noi crezusem că vom trece, dar n-am reușit. Am venit înapoi în Piața Unirii, unde apa avea numai un metru jumate peste nivelul peronului. Și-acum se vede urma la Piața Unirii până unde a fost apa. Au lucrat câteva mii de oameni în ture, toți au fost vaccinați și trimiși în împuțiciune cu furtunurile să soarbă apa din tuneluri. După ce s-a evacuat apa, zece zile a durat, am început să frecăm și să scoatem noroaiele, ca salahorii.
Curățam cu dero și cu peria. Totul manual, inclusiv nămolul ăla puturos. A duhnit multă vreme după aia. Cazul de atunci a fost tratat la cel mai înalt nivel, coordonatorul lucrărilor fiind Ilie Ceaușescu, fratele lui Ceaușescu, un tip deosebit, general de carieră. Ne duceam la el și-i spuneam: "Domnule, cum putem să facem asta? Nu ne-ajunge aia, ne mai trebuie ailalta". Și Nicolae Ceaușescu a fost atunci de treabă, că a venit atunci în vizită, acolo jos, între noi. N-a comentat, n-a înjurat pe nimeni. Din primul moment a venit să vadă despre ce e vorba, a stat vreo jumate de oră, o oră. Vorbea cu toată lumea. Eu am fost lângă el. De mai multe ori. L-am auzit. Nu era prost deloc, deși un pic bâlbâit. Avea un simț organizatoric extraordinar. Știa să vorbească cu ăla care trebuie și să-i dea sarcinile. Lui frate-su Ilie, i-a zis: "Faci tot ce trebuie. Ce vă trebuie îmi ziceți mie&raquo", își amintește directorul Ionescu. Încă un personaj a încercat să se facă util în criza canalizării sparte.
E vorba de tatăl șefului PSD Mircea Geoană, generalul Geoană, responsabil la vremea respectivă în cadrul armatei cu apărarea civilă, un bătrânel tare de treabă, simpatic, un tip din ăsta moale, cu tabieturi, militar de carieră&. Generalul Geoană era responsabil cu lucrările de apărare antiaeriană de la metrou, de fapt niște porți uriașe de metal, montate la capetele fiecărei stații și care, în cazul unui război, urmau să se închidă ermetic, transformând stațiile și tunelurile într-un buncăr capabil să adăpostească întreaga populație a Capitalei. El venise ca să închidem poarta de la Timpuri Noi și să oprim pătrunderea apei mai departe, prin tunele. Am participat și eu de vreo două ori cu el la niște teste cu lumânarea, să vedem dacă sunt pierderi de aer pe poarta asta care se-nchidea ermetic.
Până la urmă, ideea blocării tunelului s-a dovedit a fi proastă și s-a renunțat la ea. Porțile generalului Geoană, niște mastodonți metalici cu grosimea de 40 cm, umpluți cu plumb, au costat o avere pe atunci, dar n-au fost niciodată funcționale.
Nici măcar ușița roșie de fier din stația Izvor, ce dădea într-un tunel proiectat special pentru Nicolae Ceaușescu, care lega metroul de subteranele Palatului Parlamentului, n-a fost folosită vreodată, pentru că Revoluția i-a prins pe muncitori încă săpând la tunel, așa că a fost abandonat și intrarea de 2 m sigilată de o firmă ulterior. Superficial bineînțeles, fiindcă în 2006 apele din subteranele Palatului Parlamentului au trecut prin beton ca prin burete, inundând stația Izvor. Dacă incidentul s-ar fi petrecut în Epoca de Aur, responsabilul era legat. Alea erau alte vremuri.
Atunci, un metru de tunel se executa într-o zi, deși tehnologia era rudimentară și oamenii mușcau hălci de pământ cu târnăcopul zi-lumină. Ceaușescu doar a strâmbat din nas și muncitorii au devenit cârtițe, ajungând să facă un metru de galerie într-un schimb. Se lucra non-stop, în ture de 12 ore. Schimbul se făcea la locul de muncă.
Au primit chiar și mijloace de mică mecanizare ca să scurme țărâna mai cu spor. În ritmul ăsta, s-a reușit ca, din 1976, când au început lucrările la metrou, până în 1989, să se facă 60 de kilometri de cale dublă, aducându-le românilor faima de mincinoși. Toate delegațiile occidentale care au vizitat metroul în anii 1990-1995, au zis că la noi comuniștii au ascuns, ca și în alte țări, că metroul e început din cincizeci și ceva. Nu le venea să creadă, pentru că nicăieri n-au găsit ritmul ăsta de execuție pe care l-a avut Ceaușescu, spune directorul de infrastructură al Metrorex. De când cu democrația, picamerele au tăcut, finalizându-se sau fiind încă în curs de finalizare cei 11 kilometri de tunele deja săpate în Epoca de Aur.


Metroul în democrație

În lipsa unor proiecte majore de investiții în noi linii, Metrorex se luptă cu provocări mai soft, cum ar fi grafferii, care amenință noile rame de inox cu spray-urile lor în multe culori. Au o mafie foarte bine organizată ăștia cu graffiti. Sunt concursuri. Când a apărut prima ramă nouă să circule, unul dintre directorii noștri a găsit pe net oferea unul nu știu ce sumă pentru cel care va mâzgăli primul tren nou. Deși trenurile noi erau păzite, ca să nu le vopsească, ca pe celelalte, la 2-3 zile după ce-a apărut anunțul ăsta bineînțeles că ne-a vopsit primul tren la Piața Romană.
Acolo, ajutorul mecanic se dă jos din tren și se duce până la jumătatea trenului, fiind stație în curbă, să urmărească în momentul în care închide ușile, să nu rămână în coada trenului călători și de-abia după aia pornește rama. Cum a plecat mecanicul ajutor, în 10 secunde, că mecanicul plin nici n-a avut timp să se scoale de pe scaun, ăla cu spray-ul a răsărit din senin și i-a făcut parbrizul sub nasul lui. Iar altul îl filma cu camera pe ăsta ca să aibă dovada că a făcut chestia asta, să câștige pariul. După aia au dispărut cum au venit.
Azi, oamenii de la Metrorex au în fișa postului inclusiv urmărirea meciurilor echipelor Dinamo și Rapid, pentru că în apropiere sunt stațiile de metrou Ștefan cel Mare și Crângași. Când e meci, cei de la dispecerat știu ce echipă pierde și care-s câștigători privind pe ecranul monitoarelor de supraveghere ce scrie pe tricourile celor care vandalizează stațiile de metrou. Atunci, trimit poliția să-i consoleze pe respectivii tineri pentru amarul lor.


Am subliniat cu rosu niste pasaje interesante. Primul face referire la inundatia din anul 1987 de la Unirii 1, de care nu stiam, si al doilea pasaj face referire la portile de fier montate la capetele statiilor la care s-a facut referire la alt topic.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 2 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community