Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele din Targu Mures
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 27 Apr 2008 20:43:34    Titlul subiectului: 92605

Raspunsul e simplu. Se vorbea de asta cand inca era vorba ca se aduc 10 Roman-uri, dar cum s-au adus numai 3, n-au mai ajuns pe liniile acelea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 28 Apr 2008 08:31:13    Titlul subiectului: 92666

Dar atunci de ce s-a facut asa mare forfota la televiziune ca se vor aduce 10 autobuze Roman Elcar si nu numai atat, s-a zis ca se vor aduce in minim 20 de zile, iar dupa aceia s-a spus ca nu se mai aduc de loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Apr 2008 23:31:30    Titlul subiectului: 4873 92713

Câteva observații efectuate în 29.04.2008
1. MAZ. cele galbene prezintă, frecvent, un fel de hârâit (deși, poate, termenul potrivit ar fi horcăit) care nu cred că vine de la diferențial, ci de la angrenajele planetare situate în butucii roților. În plus, la turații mari, apar niște vibrații care, în exterior, nu se percep foarte bine; trebuie să fii atent ca să le auzi. Însă lucrul care din punctul meu de vedere, denotă o totală lipsă de respect față de călător este ortografierea numărului de linie și al traseului. Eu, ca trecător care se uită la autobuzul respectiv, am impresia că bucata de sticlă de deasupra parbrizului, în spatele căreia ar trebui să fie pusă tabla sau afișajul digital cu numărul de linie este substituit de o bucată de plastic pe care se scrie numărul de traseu cu autocolant. Că este vorba de o bucată de plastic sau de vopsirea sticlei cu vopsea albă și scrierea numărului de linie peste ea, contează mai puțin. Impresia este de placaj pe care se pune un autocolant cu numărul de linie și traseul aferent. Și ce se întâmplă dacă autobuzul care are scris un număr de traseu este trimis pe altul? Se fircălește numărul. E ceva oribil, aspect asupra căruia am mai atras atenția
2. Există un MAN articulat (modelul SG 240), gri deschis care este o raritate: motorul este în spate, dar puntea motoare este cea din mijloc. L-am văzut venind de pe strada Cuza Vodă, cotind-o pe Gheorghe Doja, lângă Mureș-Mall. Am observat că avea număr de traseu, dar nu mai țin minte dacă era 8 sau alt număr
3. Deja la unele O 305 G verzi bate ceva la motor.
4. Am remarcat un Ikarus 280 care:
-are niște mici bucăți de tablă în partea de sus a ușilor; bucățile de tablă sunt prinse pe cadrul ușii, acestea nu ating elemenții (în număr de 4, ușa fiind de tip "armonică"
-nu are cutia de viteze originală, cutia pare luată de pe un DAC/Rocar
Autobuzul circula pe linia 15
5. Ruta cu nr.12 nu numai că e dubizată, ci pe unele dube scrie textual Maxi Taxi. Chiar nu observă nimeni că se încalcă legea în mod grosolan legea 92/2007?
6. Ceea ce circulă pe linia 23 sunt autocare Irisbus Iveco. Sunt foarte elegante, dar folosirea lor pe rute urbane / periurbane (suburbane) nu e legală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 29 Apr 2008 23:40:26    Titlul subiectului: 92715

6. Legală e... că normele UE impun ca doar 1/4 din parc să fie low-floor, iar autobuze cu 2 uși... e plină Europa de așa ceva. Dar e vorba de o bătaie de joc legală Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 08:39:29    Titlul subiectului: 92722

Maz-urile au lipit deasupra parbrizului un autocolant cu numarul pe care circula, dar daca se schimba traseul peste acel numar este lipit ceva leocoplast, dar eu niciodata nu am inteles de ce nu se pune afisaj digital ca la Maz-urile din Iasi.
Totusi nu cred ca Maz-urile din Tg Mures nu au asa ceva, chiar si Irisbus-urile sau Elcar-urile au afisaj digital.
Dar in Tg Mures transportul este aproape pe ultimul loc in tara, nu se compara cu Brasov, Iasi, Cluj.
__________________________________________________________________________________
Autobuzele cumparate in leasing de SC "Transport Local" SA Targu-Mures de la o firma irlandeza au ramas din data de 1 august in garaj. Aceasta, deoarece contractul de cumparare in rate nu a fost finalizat intrucat societatea straina a disparut intre timp.

Mai mult, de la inceputul acestei spatamani cele 27 de autobuze nu mai au nici numere de circulatie, iar conducerea firmei asteapta o solutie salvatoare de la Ministerul Finantelor.

"Autobuzele nu circula, pentru ca le-au expirat numerele. Singura solutie ar fi ca Finantele de la nivel central sa le confiste, prin Politie, dupa care acestea sa fie ori scoase la licitatie publica, ori sa le doneze Societatii de Transport Local cu titlu gratuit", a declarat consilierul local Claudiu Maior.

El a mai spus ca exista promisiuni in acest sens, dar ca inca nu s-a facut nimic concret pentru ca autobuzele in cauza sa poata reintra in circulatie. Maior a mai spus ca CL a aprobat o cerere a SC "Transport Local" SA de trecere a acestor autovehicule in proprietatea publica a statului.

Cele 27 de autobuze ramase in parcul auto al firmei de transport local reprezinta o treime din numarul autobuzelor aflate in proprietatea societatii. Autovehiculele au fost cumparate in leasing de la firma irlandeza "Reliable Market Consultants Ltd." din Irlanda, care a fost radiata, insa, intre timp, fapt ce a determinat neefectuarea transferului dreptului de proprietate a autobuzelor.
(NO COMMENT)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 10:01:54    Titlul subiectului: 92724

OAB a scris:
2. Există un MAN articulat (modelul SG 240), gri deschis care este o raritate: motorul este în spate, dar puntea motoare este cea din mijloc. L-am văzut venind de pe strada Cuza Vodă, cotind-o pe Gheorghe Doja, lângă Mureș-Mall. Am observat că avea număr de traseu, dar nu mai țin minte dacă era 8 sau alt număr
Da, cel mai frecvent se vede pe cursa speciala, duce muncitorii la o fabrica de tricotaje din Santana de Mures, dar cand nu are treaba acolo, mai intra pe preorasenesti (8, 9 sau 13)
OAB a scris:
3. Deja la unele O 305 G verzi bate ceva la motor.
"Aceste" O305G nu mai sunt "acele" O305G care au fost aduse cu ani in urma. Au acelasi numar de parc, si deseori si acelasi numar de inmatriculare, dar de fapt au fost schimbate ... oficial sunt "recarosate". Acum fiecare intelege termenul asta cum vrea. Cert e ca pentru aproape fiecare numar de parc exista doua autobuze de acest tip in garaj, unul in circulatie si altul casat. (a se vedea topicul dedicat lor). Deci piese noi nu prea se aduc (nici nu stiu daca s-ar gasi) ci se repara cum se poate cu piese din cele taiate. Asa se explica faptul ca nu merg mereu ca la carte. Dar fata de acum ceva timp, pot sa zic ca sunt intretinute mai bine. In prezent cel mai urat suna 74, cel alb, dar poate ca e dus numai esapamentul.
OAB a scris:
4. Am remarcat un Ikarus 280 care:
-are niște mici bucăți de tablă în partea de sus a ușilor; bucățile de tablă sunt prinse pe cadrul ușii, acestea nu ating elemenții (în număr de 4, ușa fiind de tip "armonică"
-nu are cutia de viteze originală, cutia pare luată de pe un DAC/Rocar
Autobuzul circula pe linia 15
Este Ikarusul cu 3 usi, inca nu am reusit sa clarificam daca e vechiul 76 sau nu. Din cate am vazut eu, e vorba mai degraba de bucati de cauciuc gros, nu tabla, dar e posibil si asta. Daca va uitati pe pagina anterioara (4) veti gasi o poza si ceva discutii despre acest autobuz, poate ca reusim combinand cunostintele dvs despre Ikarus cu cele scrise acolo, sa aflam mai multe despre el.
OAB a scris:
5. Ruta cu nr.12 nu numai că e dubizată, ci pe unele dube scrie textual Maxi Taxi. Chiar nu observă nimeni că se încalcă legea în mod grosolan legea 92/2007?
Cu vreo 2 ani in urma primaria a dat o dispozitie ca toate maxi-taxiurile trebuie sa aiba o dunga cu patratele, ca cea de taxi, cu inscriptia maxi-taxi atat pe dunga aceasta cat si pe capota si pe spate. Si tot atunci au primit dubele care apartin direct de Transport Local si Siletina, numere de parc, care se mai vad pe ele, desi nu mai sunt valabile, deoarece coincid cu numere de autobuz. Deci dubele pe care le-ati vazut, sunt supravietuitoarele acelei perioade.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 15:27:50    Titlul subiectului: 92741

La Ikarusul 280 cu 2 uși, în locul celei de-a doua uși se găsește, dacă bine știu, o "ladă" cu scule. Poate mai corect ar fi să spun "compartiment" cu scule. În plus, spre deosebire de DAC, nivelul primei trepte se află exact la nivelul părții de jos a caroseriei (a fustei); la DAC prima treaptă e mai jos. Deci, nu e imposibil de amenajat o a doua ușă.
Un aspect care ar putea elucida dacă acel Ikarus este vechiul 76 sau nu. În anul 1986, îmi aduc aminte de un Ikarus 280 roșu, cu 4 uși "armonice" care avea cutie de DAC. Este o raritate având în vedere că, în majoritatea covârșitoare a cazurilor se proceda invers: cutia de Ikarus se monta pe DAC, având în vedere fiabilitatea mai ridicată a celei ungurești. Ikarusul de care zic - cel cu 3 uși de pe linia 15 - pare a avea tot o cutie de DAC/Rocar. Să funcționeze o cutie de DAC / Rocar vreme de peste 22 de ani e greu de crezut, dar nu imposibil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 19:04:33    Titlul subiectului: 4873 92756

Nu mi-a venit sa cred MAZ #57 nici nu a "iesit" din leasing si cei de la Tg-Mures au ales sa-l caseze, deci ca urmare niste bani aruncati pe fereastra.
De ce spun asta, pai ganditi-va, autobuzul este casat, dar rata trebuie platita si de aici iese in castig firma de leasing, cred ca DUNAREA LEASING, oare nu se putea repara motorul?
Ce a patit asa grav la motor de nu se putea repara? Cred ca MAZ si-a aratat adevarata "valoare" niste autobuze putin peste DACurile anilor 88-91 si asta doar datorita motorizari decat atat Exclamation Chiar imi pare bine ca aceste autobuze au inceput sa de-a bluf Twisted Evil dar imi pare rau ca in ele s-au bagat bani publici, adica bani nostri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 22:39:52    Titlul subiectului: 92769

Din pacate MAZ-urile nu sunt niste campioane de fiabilitate, azi in timp ce fotografiam autobuze, am fost martor la defectarea lui 64, care probabil va lipsi cateva zile de pe traseu (23). Eram la parcul Eroilor si am vazut cum vin doua autobuze de pe 22 Decembrie si incep sa urce, m-am dus in statie si nu a ajuns decat unul Laughing. Celalalt a venit dupa mai mult timp, foarte incet si de la distanta se auzea un sunet de parca ar tari ceva dupa el. S-a dat jos soferul, dar nu a gasit nimic, asa ca a mai mers o statie, dar acolo a transferat calatorii pe masina urmatoare, si a pornit spre garaj incet, in treapta 1. Eu l-am insotit o bucata de drum cu bicicleta si am vazut ca dupa inca o inspectie a ajuns la concluzia ca problema e la o roata din fata, cel mai probabil la frana. Nu zic ca exact acelasi lucru nu se putea intampla la orice alt tip de autobuz, dar...
_____________
OAB a scris:
Un aspect care ar putea elucida dacă acel Ikarus este vechiul 76 sau nu. În anul 1986, îmi aduc aminte de un Ikarus 280 roșu, cu 4 uși "armonice" care avea cutie de DAC. Este o raritate având în vedere că, în majoritatea covârșitoare a cazurilor se proceda invers: cutia de Ikarus se monta pe DAC, având în vedere fiabilitatea mai ridicată a celei ungurești. Ikarusul de care zic - cel cu 3 uși de pe linia 15 - pare a avea tot o cutie de DAC/Rocar. Să funcționeze o cutie de DAC / Rocar vreme de peste 22 de ani e greu de crezut, dar nu imposibil.
Avand in vedere numarul mare de Ikarus-uri si DAC-uri casate in ultimii 5 ani, daca n-au vandut piesele la kilogram la Remat, atunci in depozit exista o cantitate mare de piese, deci e putin probabil sa fie exact aceeasi masina cu exact aceeasi cutie. Si oricum, autobuzul cu 3 usi are sanse mai mari sa provina din unul cu 2 usi decat din unul cu 4.
Pana la urma, daca vreau sa aflu exact, va trebui sa incerc sa stau de vorba cu soferul Confused
Legat de usi: toate Ikarus-urile din Tg Mures (280-uri cu 2 si cu 4 usi, si un singur 260 ) aveau usi tip armonica, n-am avut nici unul cu batanti mari (cel putin din 1990 incoace).
Si ca sa invat si eu Wink : cum se manifesta diferenta dintre cutia de DAC si cea de Ikarus?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Apr 2008 23:05:13    Titlul subiectului: 92773

Citat:
Si ca sa invat si eu : cum se manifesta diferenta dintre cutia de DAC si cea de Ikarus?
După sunet. Pentru asta, însă, e nevoie de un auz exersat. Având în vedere că autobuzul respectiv a plecat de pe Cuza Vodă și a cotit-o pe Doja, nu am auzit și a treia treaptă de viteză, ca să mă conving dacă este, într-adevăr, cutie de DAC sau e una de Ikarus cu 6 trepte. Cutia de viteze cu 6 trepte de generație mai nouă ar putea fi confundată (din punct de vedere sonor) cu cea de DAC. De aceea am spus că respectiva cutie pare a fi de DAC spre deosebire de Ikarusul văzut de mine în 1986 ,despre care pot spune sigur că avea cutie românească, ori de DAC, ori de Roman Diesel.

Unul din autobuzele care mi-a atras atenția - în mod neplăcut - este un Volvo cu aspect de FBW. Sună mizerabil iar aspectul lasă serios de dorit.
Acesta e
http://tramclub.org/files/volvo23_149.jpg
sau e unul care arată identic cu MS 69 SIL? Țin minte doar că deservea linia 23.
Citat:
Legală e... că normele UE impun ca doar 1/4 din parc să fie low-floor, iar autobuze cu 2 uși... e plină Europa de așa ceva. Dar e vorba de o bătaie de joc legală
Legea 92/2007 scrie că serviciul de transport (local) regulat se efectuează cu [url]autobuze[/url], troleibuze, tramvaie și rame de metrou. Evident, în cazul municipiului Târgu Mureș intră în discuție doar prima categorie, deși intenții de introducere a troleibuzului există cel puțin din 1987. Irisbusurile Iveco mureșene sunt ceea ce în limba maghiară se numește:
-tavolsagi autobusz
sau
-turista busz
adică autobuz turistic sau, mai corect, autocar. Autocarul, prin definiție, este un vehicul care asigură un confort sporit, cu locuri numai pe scaune, care asigură servicii de transport ocazional.
Dacă lucrurile vor merge în continuare așa, se poate alege praful. Depinde cât este de mare gradul de încărcare al liniei 23
Legat de dubele de pe linia 12, am observat dunga cu carouri alb-negre, tipică taxiurilor și chiar m-am mirat până unde poate merge tupeul unora. Tot legea 92/2007 prevede că serviciul de transport local la cerere se efectuează cu autoturisme, pe un traseu care, din câte am înțeles, este ales de client. În principiu, dunga cu carouri și inscripția maxi taxi ar trebui să dispară la următoarea RK (dacă nu cumva vor fi casate, că nu par a fi noi deloc)
Ideea achiziționării Igero-urilor nu e rea deloc, dar... sunt mult prea zgomotoase pentru cât sunt de mici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 01 Mai 2008 18:28:14    Titlul subiectului: 4873 92794

Eu inca nu am avut placerea sa merg cu Ikarus-ul MS-77-WET, dar in fiecare zi il vad pe traseu, desigur aferent liniei 15, dar se aude un sasait, merge si se aude, e la fel ca la DAC-urile de mai de mult, parca ar avea probleme cu cutia de viteze sau asa ceva ,dar cum bunicii mei stau in Sancrai voi incerca sa il astept in statie si sa merg cu el.
itb 139 a scris:
Nu mi-a venit sa cred MAZ #57 nici nu a "iesit" din leasing si cei de la Tg-Mures au ales sa-l caseze, deci ca urmare niste bani aruncati pe fereastra.
Pai cam asa se intampla la noi, dar Maz-ul tot a tinut 2 ani...
Cate un mercedes tinea o luna si il casau Sad .
Noi vrem troleibuze, dar si autobuzele le caseaza...

Garajul trans-sil in poza se vad doua Ssteyr, un Setra, doua Volvo, un Mercedes, un FBW si acela cu usile deschise cred ca este Man-ul articulat
Nu am mai vazut acel DAC. Mai circula?
Steyr-ele arata super dupa 5 ani de cand stau in garaj ,mai bine ca unele Mercedes-uri de exemplu. S-ar putea introduce in circulatie cu putin noroc.
Pozele sunt facute de catre managertransport.



Volvo 9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.67 kb
 Vizualizat:  de 11346 ori

Volvo 9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 01 Mai 2008 18:48:49    Titlul subiectului: 92795

@bus_andrei, nu, acela cu usile deschise e un DAC articulat, daca imi amintesc bine de pe o poza, e # 103.

@OAB
Aceste Volvo-uri sunt incredibil de rezistente, sunt singurele masini care au rezistat fara a fi schimbate (si s-a casat una singura din 10) de la momentul intrarii Siletinei in transportul cu autobuze mari pana in prezent. Dupa o scurta perioada petrecuta la Ludus, au ajuns pe liniile preorasenesti, si in situatii exceptionale mai ajung pe cele din oras.
Intr-adevar unuia ii cam bate motorul, dar nu e #4, cu el am mers saptamana trecuta si mergea bine. Ca aspect... cam toate au reclame vechi, care incep sa se desprinda, si mai au si revopsiri partiale din cauza unor mici accidente sau din cauza ruginii.
(adaugat mai tarziu: ) Linia 23 e una din cele mai solicitate, de obicei, cu exceptia zonei dintre Dambu si garaj, pe MAZ-uri sunt mereu calatori in picioare, iar la orele de varf masinile sunt aglomerate. Dupa cum s-a mai mentionat, directorul Claudiu Maior a spus ca odata cu sosirea Irisbus-urilor, numarul masinilor de pe 23 a crescut de la 5 la 7. Timpul alocat parcurgerii traseului e de 50 de minute, urmat probabil de 10 minute de pauza, astfel ca fiecarei masini ii vine randul odata pe ora. Acum, cu 7 autobuze asta inseamna ca frecventa intra sub 10 minute la orele de varf, deci aglomeratia din masini ar trebui sa scada, dar cu toate acestea nu sunt convins ca 23 e linia potrivita pentru Irisbus-urile acestea.

Nu mai circula niciun DAC articulat in Tg Mures, ultimul a fost retras cu cateva luni in urma, iar acesta din imagine a fost retras aproximativ in aceeasi perioada ca si Setrele. Daca imi amintesc corect, acest autobuz a primit o reparatie capitala foarte serioasa prin 1995 la Iseco, de aceea arata inca bine. De cand e poza asta? S-ar putea sa-l fi dezmembrat baietii intre timp.
Sincer, sansa ca Steyr-ele si Setrele sa se mai intoarca pe drumuri, o vad foarte aproape de zero, daca totusi s-ar intampla o minune si s-ar rezolva actele, ar avea nevoie de reparatii, pentru ca din punct de vedere mecanic nu stau la fel de bine ca si la aspect, aveau deja ceva defecte cand s-au retras. Probabil s-ar putea face 2-3 Steyr si 5-6 Setra bune din toate care exista in garaj. Autobuzele sunt pastrate intregi, pentru ca s-a intrerupt derularea contractului de leasing, deci oficial ele nu se afla in proprietatea asocierii, deci nu au dreptul sa le descompleteze.


Ultima modificare efectuată de către tomi_ms la Joi 01 Mai 2008 22:16:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mureseanu_976



Data înscrierii: 01/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 73
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 01 Mai 2008 22:55:54    Titlul subiectului: 4873 92819

Pot sa afirm ca Steyr-ele erau foarte bune autobuze. De fiecare data cand calatoream, autobuzul pornea rapid si nu dadea semne ca va opri Laughing Setrele cam la fel...Daca exista posibilul ca toate sa intre in servici (cu mai multe sacrificii), cu atat mai bine, numai sa nu se caseze prea multe pentru piese...

Imi pare rau pentru toata mizeria ce s-a ales din transportul in comun din oras, sa speram ca se vor remedia problemele.
Si eu sunt impotriva "troacelor" (dubelor) deoarece nu sunt deloc potrivite pentru a servi drept "autobuze".
Conditii aproape zero fata de orice autobuz, indiferent de vechime. Pesemne ca celelalte DAC-uri care au circulat la noi erau acceptabile, dar nu s-a mai dorit prezenta lor... Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 03 Mai 2008 15:08:26    Titlul subiectului: 92880

Acele dube putin mai aratoase, Mercedes 814D si autobuzele( autocarele) Irisbus Arway, toate inscriptionate cu "Primaria Tg.Mures", care circula pe traseele din oras, impreuna cu cateva Iveco Daily sunt ultima achizitie a asocierii.
Daca am inteles bine, le-a cumparat Siletina, dar intra in proprietatea comuna a Asocierii, de aceea sunt inscriptionate cu primaria. (desi, daca masinile n-au fost cumparate pe banii publici, reclama primariei n-ar avea ce sa caute pe ele, dar totul se explica prin alegerile locale care se apropie, si prin faptul ca directorul Siletina e consilier local si colega de partid cu primaru .
Achizitionarea Irisbus-urilor e motivata oficial cu faptul ca Asocierea Transport Local S.A. - Siletina Impex S.R.L. a vrut sa castige din nou la licitatie liniile care leaga orasul de localitatile din apropiere, si o conditie importanta e sa aiba masini potrivite. Participand cu autobuzele urbane la licitatie, ar fi pierdut multe puncte.
Pana aici ar fi in ordine. Dar de ce le pune in circulatie pe cea mai aglomerata linie din oras si continua sa foloseasca articulate urbane pe curse de 30-40 km in afara orasului (spre Iernut si Ludus)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 04 Mai 2008 00:59:26    Titlul subiectului: 92912

Citat:
Dar de ce le pune in circulatie pe cea mai aglomerata linie din oras si continua sa foloseasca articulate urbane pe curse de 30-40 km in afara orasului (spre Iernut si Ludus)?
Treaba asta se întâmplă și la Cluj, unde articulatele - în număr de 3 , dar care sunt interurbane, cu două uși - sunt trimise pe preorășenești. Treaba asta are, cel mai probabil, o motivație estetică. Nici eu, care sunt fan al autobuzelor articulate, nu mă dau în vânt după O 305 G, tocmai din cauza designului mai puțin reușit care caracterizează autobuzul respectiv. Dacă aș putea să aleg între un:
-O 305 G
-varianta articulată a lui GX 44
aș alege-o pe cea de-a doua deoarece, șasiul, motorul și transmisia sunt de Mercedes iar designul ar fi, incomparabil, mai elegant; a se vedea diferența dintre O 305 și GX 44
Atenție: există diferență între Heuliez O 305 G (care este un O 305 G carosat într-o manieră, oarecum, asemănătoare cu originalul) și modelul ipotetic care ar deriva din GX 44

Pentru unii (iar acei unii sunt mai mulți decât credem) un Irisbus arată mai bine decât un FBW sau un O 305 G. Pentru ei nu contează că bătrânul FBW încă își face datoria cu succes și că Irisbusul, când va avea vârsta FBW-ului sau a O 305 G-ului va fi, în cel mai bun caz, exponat de muzeu.
Oricum, e mare lucru că aveți destul de multe autobuze articulate care, la vremea lor, au fost de calitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 04 Mai 2008 13:36:09    Titlul subiectului: 92921

Eu nu am absolut nicio problema cu liniile preorasenesti, sunt importante, iar daca au calatori, sa foloseasca articulate, ca orasul se descurca intr-un fel sau altul si cu scurte. Nu pot sa inteleg in schimb logica dupa care se face o cursa de 50 km pe sens (Tg Mures - Ludus) cu O305G, iar Tg Mures - Ungheni - Cristesti, vreo 10-12 km aproape exclusiv in localitati, deci fara parti lungi de drum national "in afara", se face cu Setra 215 HD. Mentionez, asa, in paranteza, ca cealalta firma care face Tg Mures - Ludus, foloseste Ottokar Navigo Laughing ... este o oarecare diferenta de capacitate Smile .
___
Cat despre motorul MAZ-ului 57, am auzit ca s-a gripat un piston.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mureseanu_976



Data înscrierii: 01/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 73
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 04 Mai 2008 18:23:09    Titlul subiectului: 92934

Si mai sunt 2 DAC 112, care circula tot timpul pe ruta Tg Mures-Cristesti-Ungheni.
Unul era vopsit intr-o schema alb-galben si celalalt in alb-portocaliu.
Numerele de inmatriculare erau MS-91-LUK si MS-93-LUK.
Nu stiti ale cui sunt?

In legatura cu cele 7 midi-buze care nu au mai fost aduse...Se vor achizitiona alte autobuze sau banii vor sta in birourile de la Siletina? Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 04 Mai 2008 20:58:03    Titlul subiectului: 92944

1. Acele DAC-uri cu LUK la numar (probabil foste masini Transport Calatori S.A, dar s-ar putea sa ma insel) apartin de o firma si nu stiu daca efectueaza transport public sau duc doar angajatii acelei firme.
Una din ele (cand una, cand cealalta) se poate vedea parcata intr-o curte unde se mai tin camioane si utilaje, intre Tg Mures si Cristesti, intre RAR si Materom, cam in aceeasi zona ca si sediul Geiger, numai nu sus pe deal, ci jos langa drum. Proprietatea respectiva are un gard inalt, asa ca nu se vede ce e inauntru decat din autocare sau alte vehicule inalte.

2. Probabil fondurile destinate achizitionarii ElCar-urilor (conform unor zvonuri initial s-ar fi planuit cumpararea unui alt lot de MAZ,si acestea ar fi fost refuzate cand se aflau deja in tara, dar nu e nimic oficial) s-au redirectionat spre Iveco, Irisbus, si Mercedes 814 (Cibro) care au fost cumparate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mureseanu_976



Data înscrierii: 01/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 73
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Lun 05 Mai 2008 11:13:27    Titlul subiectului: 92956

Exista posibilitatea ca autobuzele sa fie parcate in 2 locuri:cel amintit de tine si inca unul,in Ungheni, langa gara Gen. Nicolae Dascalescu.
Mereu vedeam autobuzul galben din tren, mai ales in week-end.

Oricum, pacat ca s-au adus autocarele Irisbus, mie personal nu-mi plac pe rute de autobuz. Poate erau bune pe ceva curse spre Tarnaveni, Reghin, Ludus...

Apropo, am o veste buna pentru toti: in Cristesti, pe propietatea unde sunt tinute TIR-uri si camioane (Georgia Grup), am vazut de la gard 2 autobuze Renault albe. Nu aveau numar de inmatriculare, dar sper sa le vedem cu totii pe trasee. Smile
Pacat c-au fost aduse mai demult si nu sunt folosite...Eu zic c-am mai fi rezolvat putin treburile in oras cu cel putin 10 autobuze Renault. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 17:41:18    Titlul subiectului: 93079

Acele autobuze albe cu ceva dungi rosii si gri sunt doua Renault R312, ca cele din Cluj. Unul dintre ele a circulat cateva zile pe linia 12 (eu n-am fost in oras atunci, dar am citit pe forum). Celalalt a venit la scurt timp dupa aceea, dar nu a circulat, dupa cateva zile de stat in curtea de la Transport Local s-au mutat ambele acolo langa vama, nu stiu ce e cu ele. La fel ar fi interesant de aflat care e situatia acelor midibuze DAB care stau in diverse locuri din oras (unul sau doua sunt acolo unde sunt si Renaulturile, un altul e la President si unul asteapta la service-ul de la TAM).
Desi ar fi frumos, nu cred sa aiba ceva legatura cu transportul local.

Se pare ca Irisbus-urile au fost distribuite pe mai multe linii (am vazut pe 4, 18, 23), ceea ce inseamna ca sansele sa nimeresti pe unul exact pe linia pe care o astepti, sunt mai mici (adica e mai bine asa). Luni dimineata inainte de ora 8 am vazut un O305G (SMX, nu stiu ce numar de parc are) pe 23, si era plin, chiar nu putem accepta povestea ca pe linia aceea sunt suficiente 50 de locuri. Ma bucur ca si-au dat seama si cei responsabili.

Pot sa-i dau dreptate lui "bus_andrei" in ceea ce priveste autobuzele Neoplan, nu e unul singur, ci 2 (chiar 3, dar pe cel care are traseul 23 pus cu autocolant nu l-am mai vazut pe strada de mult timp), in afara de 07TNS mai circula si 07TNW (sau TNV, nu sunt sigur, l-am vazut doar pentru cateva momente).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mureseanu_976



Data înscrierii: 01/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Feb/2018
Mesaje: 73
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 23:22:06    Titlul subiectului: 93096

Mai nou am gasit Irisbus pe linia 43 (desi nu era atat de plin), dar erau locuri destule Smile . Tot astazi am zarit FBW-ul 121 pe linia 17 (care era plin in proportie de 50-60%).

Din cate am vazut, sunt 2 Neoplane care circula mereu pe 9, dupa ce au fost retrase de pe 23. Tocmai ieri (8 Mai), vazusem un Neoplan albastru, care putea sa fi fost cel ce avea autocolant care afisa traseul pentru 23, insa nu am mai apucat sa ii vad numarul de inmatriculare Sad .
Si mai era inca un Neoplan, care purta reclama cu "Mures Online"...Nu stiu nimic de el, doar ca in ultimele lui zile de circulatie pe 23 fusese revopsit pe alocuri.

Marti am vazut MAZ-ul 58 care circula pe 17 c-avea numarul de pe autocolant "jeguit" de lipici, iar o bucata de ziar flutura in timpul mersului. Asta zic eu afisare de traseu in 2008 (tratament necinstit pentru MAZ-uri)...Pana si bulgarii aveau afisaje mai "civilizate". Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 09 Mai 2008 08:10:19    Titlul subiectului: 93098

Neoplanul cu autocolant de care ziceam, se vede pe fundalul pozei http://tramclub.org/files/mercedes_1_698.jpg
Mai demult circula pe 23 (la orele de varf era plin de nu puteai urca) si avea o culoare albastra destul de urata, parea un strat gros de vopsea ca si cum ar fi fost vopsit cu pensula.
Celalalt, care a avut reclama dealerului Vaillant:
http://tgmures.stfp.net/DataH/A/n/MS07TNS-9-D_T:1.jpg
Iar cu al treilea nu am poza (acum ca zici parca imi amintesc ca are reclama muresonline) dar din cate am vazut, acela arata cel mai ingrijit, e cel mai apropiat de schema de vopsire pe care o aveau cand au venit, si reclama are dimensiuni decente.

Ieri am vazut din nou DAC-ul "LUK" portocaliu, si avea traseul afisat, deci face transport public. Cam ciudata linia Tg.Mures-Ungheni, sunt multe firme pe ea. Circula si Tr.Local-Siletina, si Graef&Stift-ul de la TAM, si "LUK"-urile Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 16 Mai 2008 13:17:39    Titlul subiectului: 93453

Dac-urile cu "LUK" la numar fac legatura intre Tg Mures si alta localitate, nu stiu sigur daca Ungheni, dar stiu ca duc copii de la liceul Miu intr-o comuna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 05/Mar/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 22 Mai 2008 16:37:03    Titlul subiectului: 93645

Very Happy Linia Tg Mures - Cristesti - Ungheni (cel putin in cazul anumitor firme) are statia de plecare la Grupul Scolar Avram Iancu (M.I.U.), nu cred sa fie vreo alta legatura intre autobuze si scoala.

Am o intrebare in legatura cu autobuzele FBW, modelul de care avem si la Tg Mures (nu stiu cum se numeste Sad ). Unde este amplasat motorul? Radiatorul stiu ca e chiar in fata, se vede partea de jos sub bara, iar motorul credeam ca e intre puntile A si B. Intr-una din zile insa am vazut unul prin geamul unui autocar, si de la inaltimea aceea, in spatele rotii din fata stanga am intrevazut o articulatie de ax cardanic, care se rotea destul de repede, desi autobuzul mergea foarte incet (facea manevre in garaj). Oare intre ce elemente face legatura? Totusi mi se pare foarte putin porbabil ca motorul sa fie sub sofer, ca la Renault/Saviem SC 10 si sa fie legat de cutie prin cardan intermediar; cred ca motorul trebuie sa fie intre puntile A si B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 22 Mai 2008 17:55:32    Titlul subiectului: 93648

E în spate.
Motorul de FBW este tranversal, amplasat ÎN SPATE. De aceea axa 3 este fixă și tot de aceea este montată țeava de eșapament după axa 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24  Următoare
Pagina 5 din 24

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community