Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Japonia, Nagoya

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Asia
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 14:18:32    Titlul subiectului: Japonia, Nagoya 93068

Nagoya, este unul din marile orase dezvoltate ale Japoniei (4 mil. locuitori). Capitala a prefecturii Aichi, orasul se remarca printr-o puternica industrializare, precum si printr-un mediu de afaceri prosper. Aici este "casa" Toyota, dar mai sunt prezenti si alti jucatori, precum Mitsubishi Ind, Hitachi, etc.
Transportul in comun este compus din 7-8 linii de metrou, definite pe culori, dintre care una este circulara si cu coada, asemanatoare oarecum cu M1 din Bucuresti. Deasemenea exista si un sistem de autobuze, cam greu de dibuit, fiind nevorbitor de limba japoneza.
Serivcii: perfectiune, este cuvintul care le caracterizeaza. Metroul vine la intervalele stabilite, cam 3-4 minute la orele de varf pe liniile importante si cam la 10-15 minute in rest. Functioneaza pana la 0.30. Exista o armata de oameni si de voci la difuzor care te indruma si te dirijeaza. Altii se ocupa de dirijarea traficului. Soferii, controlorii si conductorii sunt imbracati in uniforme cu chipiu si manusi albe.
Tichete: in general un bilet se plateste in functie de distanta. La metrou, daca vrei sa ajungi din punctul A in punctul B, te uiti pe un tabel sau pe o harta si vezi tariful scris in dreptul statiei respective. Apoi platesti la masinaria de dat bilete, care iti vorbeste si afiseaza pana te innebuneste de cap. Se pot cumpara si abonamente de mai multe feluri, de exemplu, eu folosesc ceea ce se cheama Yurikka Prepaid de 5000 yeni (~ 25E) care imi ajunge 2 saptamini.
Va invit la poze din transportul in comun dintr-o alta lume.



IMG_0765.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.81 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0765.JPG



IMG_0769.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.42 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0769.JPG



IMG_0772.JPG
 Descriere:
Statie, pe unul din marile bulevarde. Se afiseaza programul si traseul. Ce e inedit, anuntul
 Mărime fișier:  75.17 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0772.JPG



IMG_0779.JPG
 Descriere:
Statia de metrou Fushimi, liniile Higashiyama (galbena) si Tsurumai (albastra), cod H9, T7
 Mărime fișier:  79.96 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0779.JPG



IMG_0786.JPG
 Descriere:
Masinile de bilete.
 Mărime fișier:  69.68 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0786.JPG



IMG_0787.JPG
 Descriere:
Programul liniei Higashiyama in statia Fushimi
 Mărime fișier:  66.63 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0787.JPG



IMG_0788.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.88 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0788.JPG



IMG_0791.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.05 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0791.JPG



IMG_0792.JPG
 Descriere:
Harta liniilor de metrou.
 Mărime fișier:  48.45 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0792.JPG



IMG_0793.JPG
 Descriere:
Daca nu ai tariful corespunzator si barierele nu te lasa sa treci, poti introduce tichetul in aceasta masina care calculeaza diferenta. Platesti, se inscrie noul tarif si totul e in regula.
 Mărime fișier:  44.08 kb
 Vizualizat:  de 16663 ori

IMG_0793.JPG



_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 14:31:22    Titlul subiectului: 93069

Continuare...


IMG_0794.JPG
 Descriere:
Corespondenta intre linia Higashiyama si linia circulara Meijo (mov).
 Mărime fișier:  53.99 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0794.JPG



IMG_0796.JPG
 Descriere:
Linia Meijo, sensul invers acelor de ceasornic.
 Mărime fișier:  40.79 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0796.JPG



IMG_0798.JPG
 Descriere:
Capatul de la Nagoya-Daigaku (Universitate).
 Mărime fișier:  68.43 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0798.JPG



IMG_0806.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.75 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0806.JPG



IMG_0818.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.07 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0818.JPG



IMG_0820.JPG
 Descriere:
Programul liniei expres turistice, care este tot o linie circulara intre Castelul din Nagoya si Nagoya-eki (gara).
 Mărime fișier:  67.23 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0820.JPG



IMG_0852.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.13 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0852.JPG



IMG_0856.JPG
 Descriere:
Interiorul autobuzului turistic. Din pacate, in afara de informatia cu numele statiei, restul textului era in japoneza. La fel si ghidul din fata, tot in japoneza explica.
 Mărime fișier:  67.23 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0856.JPG



IMG_0861.JPG
 Descriere:
Autobuzul turistic.
 Mărime fișier:  73.63 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_0861.JPG



IMG_1081.JPG
 Descriere:
Metroul pe linia Meijo. Atit am putu poza pe ascuns. Nu prea e voie, iar gardienii sunt foarte rai.
 Mărime fișier:  63.73 kb
 Vizualizat:  de 16662 ori

IMG_1081.JPG



_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 14:36:47    Titlul subiectului: 93070

Continuare...


IMG_1170.JPG
 Descriere:
Terminalul de autobuze, Sakae, care este centrul orasului.
 Mărime fișier:  57.45 kb
 Vizualizat:  de 16659 ori

IMG_1170.JPG



IMG_1171.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.03 kb
 Vizualizat:  de 16659 ori

IMG_1171.JPG



IMG_1172.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.48 kb
 Vizualizat:  de 16659 ori

IMG_1172.JPG



IMG_1173.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.93 kb
 Vizualizat:  de 16659 ori

IMG_1173.JPG



IMG_1174.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.81 kb
 Vizualizat:  de 16659 ori

IMG_1174.JPG



IMG_1184.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.64 kb
 Vizualizat:  de 16659 ori

IMG_1184.JPG



IMG_1186.JPG
 Descriere:
Interiorul autobuzului 16 de la Sakae spre Nagoya-eki.
 Mărime fișier:  69.68 kb
 Vizualizat:  de 16660 ori

IMG_1186.JPG



IMG_1205.JPG
 Descriere:
Terminalul de autobuze/autocare intra si interurbane de la Nagoya-eki.
 Mărime fișier:  50.07 kb
 Vizualizat:  de 16660 ori

IMG_1205.JPG



_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 08 Mai 2008 15:41:43    Titlul subiectului: 93074

Din cate vad din poze cam putina lume pe strazi si dupa cate vad ora la care ai facut pozele ar fi trebuit sa fie puhoi de lume proverbiala la japonezi!
Ma intreb, dupa amiaza mijloacele de transport sunt tot asa de libere sau sunt mai aglomerate.

M-ar mai interesa daca ai observat care este coportamentul calatorului japonez este civilizat, respectand regulile tipice de calatorie cu mijloacele in comun adica circula cu bilet, abonament sau fac blatul, respecta persoanele in varsta cedand locul atunci cand se impune sau din contra sunt mai badarani?
Mijloacele de transport vin cu punctualitate sau mai sunt si intarzieri si ultimul aspect care ma mai intereseaza autobuzele sunt de productie locala sau mai sunt si autobuze de fabricatie europeana si daca sunt preponderente autobuzele scurte sau cele articulate?

Oricum super pozele si iti multumim pentru aceasta portie dintr-o alta lume, o alta civilizatie atat de indepartata dar as mai avea o curiozitate pe unde ai calatorit prin Japonia ai observat daca mijloacele de transport in comun au banda separata asa numitul la noi "management de fluidizarea traficului"? Exista vreun oras pe unde ai fost care sa aiba si tramvai/troleibuz ca din poze vad numai autobuze?

Felicitari pentru poze mi-a facut o reala placere sa le privesc pentru ca poporul si cultura japoneza m-au fascinat intotdeauna. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2008 20:05:06    Titlul subiectului: 93177

Da, am uitat sa precizez ca ora este cea a Romaniei Laughing . Am uitat sa setez aparatul. In plus pozele sunt in week-end si am incercat sa le fac cu cat mai putina lume in zona (chestie de gust). In general e multa lume, insa aici totusi nu e Tokyo. Acolo puhoiul este intr-adevar urias! Si m-am dus tot in perioada de vacanta.
Urmeaza sa pun poze din Kyoto si cateva din Tokyo. Asa ca mai vine o portie de placere Smile.
Daca mai aveti intrebari, le astept.
itb 139 a scris:
care este coportamentul calatorului japonez este civilizat, respectand regulile tipice de calatorie cu mijloacele in comun adica circula cu bilet, abonament sau fac blatul,respecta persoanele in varsta cedand locul atunci cand se impune sau din contra sunt mai badarani?
Nici nu se poate circula altfel, deoarece, intrarea se face pe la usa soferului, se plateste, apoi se merge in interior. Aici este ca in majoritatea tarilor europene. Referitor la atitudinea in timpul mersului, aceasta e tipic japoneza, adica tacuta si preocupata cu telefonul mobil (parca sunt toti conectati unul la altul), muzica din urechi, sau cartea de citit. Despre locul cedat celor in varsta, e aleatoriu. Asa se pare ca e cultura. Daca vrei sa dai locul il dai, daca nu nu. Nimeni nu zice nimic, cel mult iti arunca o privire si atit. In alta ordine de idei "badaranismul" de care zici e specific nordicilor europeni. In Kyoto, in schimb sistemul e invers, se intra prin spate, liber si se iese pe la sofer, numai dupa ce ai introdus banii, sau cardul in aparat. Deoarece calatoria se plateste in monede, exista un compartiment al masinariei unde introduci o bancnota si ti se da restul in monede. Nu ai cum sa faci blatul, pentru ca nu ai pe unde iesi. Civilizatia, facuta cu lege si supraveghere serioasa, asa cum e normal, este la ea acasa. Caci altfel, e cu amenda...
Citat:
Mijloacele de transport vin cu punctualitate sau mai sunt si intarzieri si ultimul aspect care ma mai intereseaza autobuzele sunt de productie locala sau mai sunt si autobuze de fabricatie europeana si daca sunt preponderente autobuzele scurte sau cele articulate.
Depinde. Metroul, desigur, vine cu puctualitate desavirsita. Autobuzele in schimb, depind, desigur de trafic. Daca la Nagoya, traficul intens nu prea afecteaza traseul autobuzelor, acestea avind intervale de 10-15 minute, in Kyoto situatia se schimba radical. Deoarece sunt foarte aglomerate si dureaza mult operatiunile de imbarcare, plata si debarcare ale calatorilor, autobuzele au intarzieri de 2-10 minute. Se mai formeaza uneori si mici trenulete de autobuze. Dar lumea nu este nici isterica, nici nu injura de la mama soferului pana la tot neamul imparatului. Isi vede de treaba si asteapta si spera sa prinda un loc.
Autobuzele sunt eclusiv scurte si mult mai mici, dupa mine decat cele de productie europeana. Raspunsul la intrebarea cu productia de autobuze cred ca e evident. Sunt doar de productie japoneza. Am remarcat Isuzu si Mitsubishi, mai vechi sau mai noi, cu cutie manuala, semiautomata sau automata. Sa nu uitam ca atit Nagoya, cat si Kyoto sunt orase muntoase.
itb 139 a scris:
...ai observat daca mijloacele de transport in comun au banda separata asa numitul la noi "management de fluidizarea traficului"?
In Japonia am calatorit numai in locurile de unde am facut poze plus inca un loc, din care trebuie sa sortez si sa mai pun cateva imagini. Nu exista acea banda de separare a traficului, dar ca regula, ca si la noi, mijloacele de transport in comun circula pe banda 1 (linga trotuar). Totusi, mai ales in Kyoto, cand situatia o impune, si o impune destul de des, se circula si pe banda 2, se mai depasesc. Lipsa benzii de circulatie, evident duce la situatii, gen cineva parcat in statie sau pe banda 1, chiar si pentru cateva minute, care trebuie depasit, etc. Problemele sunt in special in Kyoto, care nu are retea extinsa de metrou, din motivele mai sus amintite.
itb 139 a scris:
Exista vreun oras pe unde ai fost care sa aiba si tramvai/troleibuz ca din poze vad numai autobuze?
Nu. Poate exista in alte locuri (Japonia e foarte mare) dar eu, personal nu am intalnit. Si am sa explic si de ce. Pentru ca principala componenta in transportul in comun in orase, municipii, sau metropole este metroul. Reteaua de autobuze e menita sa ajute metroul pentru distantele dintre statii, sau dincolo de limitele retelei subterane. Metroul, in general, este subteran in centrele oraselor si in zonele rezidentiale si la suprafata, sub forma de centura, diverse trenuri. Nu inseamna, insa, ca unele linii de tren nu trec si prin cartiere. Ba da.
Aici as vrea sa fac, daca se poate o remarca: foarte multi se pling de acel pasaj de la Basarab, deoarece creeaza disconfort. Am vazut si aici pasaje rutiere si de cale ferata care trec pe la nasul blocului (chiar Shinkansenul Exclamation ) sau peste case, creeaza disconfort, dar panourile de protectie sunt menite sa reduca din zgomot si din curentii de aer provocati. Deci, se poate.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 11 Mai 2008 11:21:26    Titlul subiectului: 93229

Autogara din Nagoya. De aici pleaca diverse curse operate de mai multe companii, intre care este o mare concurenta. Printre ele si JR (Japan Railways = CF Japonia) care este principalul rival, dar si... participant. Aceste linii au tot felul de nume, pe care nu le-am retinut. Diferenta este clara: confortul mai scazut, precum si intervalul mai mare de timp al calatoriei. Avantajul? Pretul foarte, foarte scazut. Daca un Shinkansen face 45 minute pana la Kyoto, de la Nagoya, costa 10.000 yeni (60E) un bilet dus-intors. Cu aotucarul este 4000 yeni (25E), cu posibilitatea de a utiliza calatoria de intors in termen de 10 zile. V-ati zice, ca astfel e un dezastru pentru JR. Nici vorba. Doua motive: trenurile sunt pline ochi, iar cei care nu merg cu trenul iau autocarul, care de multe ori este tot al CF, dupa cum am zis.
Daca trenurile merg pana pe la ora 11, aceste curse cu autocarul pot fi si noaptea, cum e cazul rutei Nagoya/Kyoto - Tokyo (566/366km). Fac mult dar sunt ieftine. Cei care le utilizeaza cel mai des sunt studentii.

Multe informatii suplimentare gasiti la:
- sistemul de autobuze din Japonia:
http://www.japan-guide.com/e/e2015.html
- transportul in comun din Nagoya: http://www.kotsu.city.nagoya.jp/english/index.html



IMG_2062.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.61 kb
 Vizualizat:  de 16557 ori

IMG_2062.JPG



IMG_2063.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.77 kb
 Vizualizat:  de 16557 ori

IMG_2063.JPG



IMG_2064.JPG
 Descriere:
Acesta este autocarul care merge spre Kyoto. Face in jur de 3 ore.
 Mărime fișier:  54.9 kb
 Vizualizat:  de 16557 ori

IMG_2064.JPG



IMG_2066.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.06 kb
 Vizualizat:  de 16557 ori

IMG_2066.JPG



IMG_2068.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.33 kb
 Vizualizat:  de 16557 ori

IMG_2068.JPG



_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Asia Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community