|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 14:18:32 Titlul subiectului: Japonia, Nagoya |
93068 |
|
Nagoya, este unul din marile orase dezvoltate ale Japoniei (4 mil. locuitori). Capitala a prefecturii Aichi, orasul se remarca printr-o puternica industrializare, precum si printr-un mediu de afaceri prosper. Aici este "casa" Toyota, dar mai sunt prezenti si alti jucatori, precum Mitsubishi Ind, Hitachi, etc.
Transportul in comun este compus din 7-8 linii de metrou, definite pe culori, dintre care una este circulara si cu coada, asemanatoare oarecum cu M1 din Bucuresti. Deasemenea exista si un sistem de autobuze, cam greu de dibuit, fiind nevorbitor de limba japoneza.
Serivcii: perfectiune, este cuvintul care le caracterizeaza. Metroul vine la intervalele stabilite, cam 3-4 minute la orele de varf pe liniile importante si cam la 10-15 minute in rest. Functioneaza pana la 0.30. Exista o armata de oameni si de voci la difuzor care te indruma si te dirijeaza. Altii se ocupa de dirijarea traficului. Soferii, controlorii si conductorii sunt imbracati in uniforme cu chipiu si manusi albe.
Tichete: in general un bilet se plateste in functie de distanta. La metrou, daca vrei sa ajungi din punctul A in punctul B, te uiti pe un tabel sau pe o harta si vezi tariful scris in dreptul statiei respective. Apoi platesti la masinaria de dat bilete, care iti vorbeste si afiseaza pana te innebuneste de cap. Se pot cumpara si abonamente de mai multe feluri, de exemplu, eu folosesc ceea ce se cheama Yurikka Prepaid de 5000 yeni (~ 25E) care imi ajunge 2 saptamini.
Va invit la poze din transportul in comun dintr-o alta lume.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.81 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.42 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
Statie, pe unul din marile bulevarde. Se afiseaza programul si traseul. Ce e inedit, anuntul |
|
Mărime fișier: |
75.17 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
Statia de metrou Fushimi, liniile Higashiyama (galbena) si Tsurumai (albastra), cod H9, T7 |
|
Mărime fișier: |
79.96 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.68 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
Programul liniei Higashiyama in statia Fushimi |
|
Mărime fișier: |
66.63 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.88 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.05 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
Harta liniilor de metrou. |
|
Mărime fișier: |
48.45 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
Descriere: |
Daca nu ai tariful corespunzator si barierele nu te lasa sa treci, poti introduce tichetul in aceasta masina care calculeaza diferenta. Platesti, se inscrie noul tarif si totul e in regula. |
|
Mărime fișier: |
44.08 kb |
Vizualizat: |
de 16848 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 14:31:22 Titlul subiectului: |
93069 |
|
Continuare...
Descriere: |
Corespondenta intre linia Higashiyama si linia circulara Meijo (mov). |
|
Mărime fișier: |
53.99 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
Linia Meijo, sensul invers acelor de ceasornic. |
|
Mărime fișier: |
40.79 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
Capatul de la Nagoya-Daigaku (Universitate). |
|
Mărime fișier: |
68.43 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.75 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.07 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
Programul liniei expres turistice, care este tot o linie circulara intre Castelul din Nagoya si Nagoya-eki (gara). |
|
Mărime fișier: |
67.23 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.13 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
Interiorul autobuzului turistic. Din pacate, in afara de informatia cu numele statiei, restul textului era in japoneza. La fel si ghidul din fata, tot in japoneza explica. |
|
Mărime fișier: |
67.23 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.63 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
Descriere: |
Metroul pe linia Meijo. Atit am putu poza pe ascuns. Nu prea e voie, iar gardienii sunt foarte rai. |
|
Mărime fișier: |
63.73 kb |
Vizualizat: |
de 16847 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 14:36:47 Titlul subiectului: |
93070 |
|
Continuare...
Descriere: |
Terminalul de autobuze, Sakae, care este centrul orasului. |
|
Mărime fișier: |
57.45 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.03 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.48 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.93 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.81 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.64 kb |
Vizualizat: |
de 16844 ori |
|
Descriere: |
Interiorul autobuzului 16 de la Sakae spre Nagoya-eki. |
|
Mărime fișier: |
69.68 kb |
Vizualizat: |
de 16845 ori |
|
Descriere: |
Terminalul de autobuze/autocare intra si interurbane de la Nagoya-eki. |
|
Mărime fișier: |
50.07 kb |
Vizualizat: |
de 16845 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 15:41:43 Titlul subiectului: |
93074 |
|
Din cate vad din poze cam putina lume pe strazi si dupa cate vad ora la care ai facut pozele ar fi trebuit sa fie puhoi de lume proverbiala la japonezi!
Ma intreb, dupa amiaza mijloacele de transport sunt tot asa de libere sau sunt mai aglomerate.
M-ar mai interesa daca ai observat care este coportamentul calatorului japonez este civilizat, respectand regulile tipice de calatorie cu mijloacele in comun adica circula cu bilet, abonament sau fac blatul, respecta persoanele in varsta cedand locul atunci cand se impune sau din contra sunt mai badarani?
Mijloacele de transport vin cu punctualitate sau mai sunt si intarzieri si ultimul aspect care ma mai intereseaza autobuzele sunt de productie locala sau mai sunt si autobuze de fabricatie europeana si daca sunt preponderente autobuzele scurte sau cele articulate?
Oricum super pozele si iti multumim pentru aceasta portie dintr-o alta lume, o alta civilizatie atat de indepartata dar as mai avea o curiozitate pe unde ai calatorit prin Japonia ai observat daca mijloacele de transport in comun au banda separata asa numitul la noi "management de fluidizarea traficului"? Exista vreun oras pe unde ai fost care sa aiba si tramvai/troleibuz ca din poze vad numai autobuze?
Felicitari pentru poze mi-a facut o reala placere sa le privesc pentru ca poporul si cultura japoneza m-au fascinat intotdeauna.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 10 Mai 2008 20:05:06 Titlul subiectului: |
93177 |
|
Da, am uitat sa precizez ca ora este cea a Romaniei . Am uitat sa setez aparatul. In plus pozele sunt in week-end si am incercat sa le fac cu cat mai putina lume in zona (chestie de gust). In general e multa lume, insa aici totusi nu e Tokyo. Acolo puhoiul este intr-adevar urias! Si m-am dus tot in perioada de vacanta.
Urmeaza sa pun poze din Kyoto si cateva din Tokyo. Asa ca mai vine o portie de placere .
Daca mai aveti intrebari, le astept. itb 139 a scris: | care este coportamentul calatorului japonez este civilizat, respectand regulile tipice de calatorie cu mijloacele in comun adica circula cu bilet, abonament sau fac blatul,respecta persoanele in varsta cedand locul atunci cand se impune sau din contra sunt mai badarani? | Nici nu se poate circula altfel, deoarece, intrarea se face pe la usa soferului, se plateste, apoi se merge in interior. Aici este ca in majoritatea tarilor europene. Referitor la atitudinea in timpul mersului, aceasta e tipic japoneza, adica tacuta si preocupata cu telefonul mobil (parca sunt toti conectati unul la altul), muzica din urechi, sau cartea de citit. Despre locul cedat celor in varsta, e aleatoriu. Asa se pare ca e cultura. Daca vrei sa dai locul il dai, daca nu nu. Nimeni nu zice nimic, cel mult iti arunca o privire si atit. In alta ordine de idei "badaranismul" de care zici e specific nordicilor europeni. In Kyoto, in schimb sistemul e invers, se intra prin spate, liber si se iese pe la sofer, numai dupa ce ai introdus banii, sau cardul in aparat. Deoarece calatoria se plateste in monede, exista un compartiment al masinariei unde introduci o bancnota si ti se da restul in monede. Nu ai cum sa faci blatul, pentru ca nu ai pe unde iesi. Civilizatia, facuta cu lege si supraveghere serioasa, asa cum e normal, este la ea acasa. Caci altfel, e cu amenda... Citat: | Mijloacele de transport vin cu punctualitate sau mai sunt si intarzieri si ultimul aspect care ma mai intereseaza autobuzele sunt de productie locala sau mai sunt si autobuze de fabricatie europeana si daca sunt preponderente autobuzele scurte sau cele articulate. | Depinde. Metroul, desigur, vine cu puctualitate desavirsita. Autobuzele in schimb, depind, desigur de trafic. Daca la Nagoya, traficul intens nu prea afecteaza traseul autobuzelor, acestea avind intervale de 10-15 minute, in Kyoto situatia se schimba radical. Deoarece sunt foarte aglomerate si dureaza mult operatiunile de imbarcare, plata si debarcare ale calatorilor, autobuzele au intarzieri de 2-10 minute. Se mai formeaza uneori si mici trenulete de autobuze. Dar lumea nu este nici isterica, nici nu injura de la mama soferului pana la tot neamul imparatului. Isi vede de treaba si asteapta si spera sa prinda un loc.
Autobuzele sunt eclusiv scurte si mult mai mici, dupa mine decat cele de productie europeana. Raspunsul la intrebarea cu productia de autobuze cred ca e evident. Sunt doar de productie japoneza. Am remarcat Isuzu si Mitsubishi, mai vechi sau mai noi, cu cutie manuala, semiautomata sau automata. Sa nu uitam ca atit Nagoya, cat si Kyoto sunt orase muntoase. itb 139 a scris: | ...ai observat daca mijloacele de transport in comun au banda separata asa numitul la noi "management de fluidizarea traficului"?
| In Japonia am calatorit numai in locurile de unde am facut poze plus inca un loc, din care trebuie sa sortez si sa mai pun cateva imagini. Nu exista acea banda de separare a traficului, dar ca regula, ca si la noi, mijloacele de transport in comun circula pe banda 1 (linga trotuar). Totusi, mai ales in Kyoto, cand situatia o impune, si o impune destul de des, se circula si pe banda 2, se mai depasesc. Lipsa benzii de circulatie, evident duce la situatii, gen cineva parcat in statie sau pe banda 1, chiar si pentru cateva minute, care trebuie depasit, etc. Problemele sunt in special in Kyoto, care nu are retea extinsa de metrou, din motivele mai sus amintite. itb 139 a scris: | Exista vreun oras pe unde ai fost care sa aiba si tramvai/troleibuz ca din poze vad numai autobuze? | Nu. Poate exista in alte locuri (Japonia e foarte mare) dar eu, personal nu am intalnit. Si am sa explic si de ce. Pentru ca principala componenta in transportul in comun in orase, municipii, sau metropole este metroul. Reteaua de autobuze e menita sa ajute metroul pentru distantele dintre statii, sau dincolo de limitele retelei subterane. Metroul, in general, este subteran in centrele oraselor si in zonele rezidentiale si la suprafata, sub forma de centura, diverse trenuri. Nu inseamna, insa, ca unele linii de tren nu trec si prin cartiere. Ba da.
Aici as vrea sa fac, daca se poate o remarca: foarte multi se pling de acel pasaj de la Basarab, deoarece creeaza disconfort. Am vazut si aici pasaje rutiere si de cale ferata care trec pe la nasul blocului (chiar Shinkansenul ) sau peste case, creeaza disconfort, dar panourile de protectie sunt menite sa reduca din zgomot si din curentii de aer provocati. Deci, se poate.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 11 Mai 2008 11:21:26 Titlul subiectului: |
93229 |
|
Autogara din Nagoya. De aici pleaca diverse curse operate de mai multe companii, intre care este o mare concurenta. Printre ele si JR (Japan Railways = CF Japonia) care este principalul rival, dar si... participant. Aceste linii au tot felul de nume, pe care nu le-am retinut. Diferenta este clara: confortul mai scazut, precum si intervalul mai mare de timp al calatoriei. Avantajul? Pretul foarte, foarte scazut. Daca un Shinkansen face 45 minute pana la Kyoto, de la Nagoya, costa 10.000 yeni (60E) un bilet dus-intors. Cu aotucarul este 4000 yeni (25E), cu posibilitatea de a utiliza calatoria de intors in termen de 10 zile. V-ati zice, ca astfel e un dezastru pentru JR. Nici vorba. Doua motive: trenurile sunt pline ochi, iar cei care nu merg cu trenul iau autocarul, care de multe ori este tot al CF, dupa cum am zis.
Daca trenurile merg pana pe la ora 11, aceste curse cu autocarul pot fi si noaptea, cum e cazul rutei Nagoya/Kyoto - Tokyo (566/366km). Fac mult dar sunt ieftine. Cei care le utilizeaza cel mai des sunt studentii.
Multe informatii suplimentare gasiti la:
- sistemul de autobuze din Japonia:
http://www.japan-guide.com/e/e2015.html
- transportul in comun din Nagoya: http://www.kotsu.city.nagoya.jp/english/index.html
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.61 kb |
Vizualizat: |
de 16742 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.77 kb |
Vizualizat: |
de 16742 ori |
|
Descriere: |
Acesta este autocarul care merge spre Kyoto. Face in jur de 3 ore. |
|
Mărime fișier: |
54.9 kb |
Vizualizat: |
de 16742 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.06 kb |
Vizualizat: |
de 16742 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.33 kb |
Vizualizat: |
de 16742 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|