Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Joi 27 Mar 2008 20:17:39 Titlul subiectului: bbbbb |
90894 |
|
Astazi, in intervalul orelor 15-16 Riga 1124-2124, ultimul BM intrat in probe, a umblat pe Magistrala 2!
Desi probele se fac, de obicei, pe M1, azi Riga 1124-2124 era pe M2! Asta poate insemna ca va intra ea si va veni urmatorul si penultimul BM care trebuie sa soseasca, Vilnius 1125-2125.
Cat despre exteriorul garniturii, ea nu avea inca numele "Riga" colantate pe cele 2 boturi, chiar daca s-a pus numerele tot pe acolo si, totodata, pe deasupra fiecarei usi cabinelor pentru mecanici apare deja atat numele, cat si numerele de parc.
Violeta 1005-2005 a revenit la munca, circuland pe M2 Pipera-Depoul I.M.G.B.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Matei Voineag
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 05/Iun/2008 Mesaje: 33 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 04 Apr 2008 21:01:26 Titlul subiectului: |
91464 |
|
In legatura cu iluminarea garniturilor Bombardier.Azi am mers cu Margareta (1006/2006) si am observat ca un bec era ars. De asemenea vad de multe ori becuri care palpaie,in garniturile Bombardier.
Becurile din garniturile Bombardier se ard prea repede.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 05 Apr 2008 00:22:48 Titlul subiectului: |
91494 |
|
Unele invertoare de la lampi la trenurile 10xx- 20xx iesite din garantie s-au ars si banuiesc ca dureaza ceva pina le aduc, din cite stiu sint cam scumpe piesele.
Producatorul te obliga sa iei ce iti spun ei nu ce vrei tu, exact ca la masinile noi, te oblga sa ii pui anumite tipuri de ulei, antigel etc.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 05 Apr 2008 22:58:22 Titlul subiectului: |
91525 |
|
Balasturile electronice pentru lampi fluorescente nu sunt neaparat scumpe sau greu de gasit, mai ales ca oferta este bogata. Oricum Metrorex a improvizat mult in general la reparatii si s-ar putea sa nu aiba aprobarea de a monta altele componente decat cele recomandate de producator. Totusi, de obicei balasturile electronice nu prea se ard. Au durate de viata de peste 60.000 de ore ceea ce inseamna mult si bine peste 8 ani de functionare. Lampile insa au cel mult durata de viata de 20.000-24.000 ore asa ca cel mai probabil ele cedeaza in 3-4 ani.
Lampile slabe si ieftine cum sunt cele achizitionate de obicei de Metrorex (standard 18-36W/765 sau 18-36W/65) au durate de viata mai scurte de maxim 10.000-15.000 de ore si sunt cateva rame Movia la care s-au schimbat cel putin 4-5 lampi cu cele din acest tip si probabil ca acestea sunt deja uzate acum.
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Lun 07 Apr 2008 13:58:11 Titlul subiectului: Riga 1124-2124 pe M2 |
91600 |
|
Astazi am zarit pe Riga 1124-2124 pe M2. Am facut si cateva poze (atat exterior, cat si interior) pe care le puteti savura.
Dar am o intrebare in privinta acestei garnituri. Cu toate ca, pe pozele mele, se vede ca ea avea lampile galbene, mie mi se pare ca ea avea neoane albe! Oare ea avea lampile galbene, numai ca par albe doar fiindca e garnitura noua sau, pur si simplu, avea neoane albe?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.5 kb |
Vizualizat: |
de 23625 ori |
|
Descriere: |
Riga asteapta sa intra in statie. |
|
Mărime fișier: |
23.38 kb |
Vizualizat: |
de 23625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.63 kb |
Vizualizat: |
de 23625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.83 kb |
Vizualizat: |
de 23625 ori |
|
Descriere: |
Riga 1124-2124 are manere galbene, tipice garniturilor cu numele capitalelor UE. |
|
Mărime fișier: |
63.73 kb |
Vizualizat: |
de 23625 ori |
|
Descriere: |
Afisajul din interior al lui Riga 1124-2124. |
|
Mărime fișier: |
43.02 kb |
Vizualizat: |
de 23625 ori |
|
Descriere: |
O panorama cu primul vagon (Riga 1124-2124). |
|
Mărime fișier: |
72.2 kb |
Vizualizat: |
de 23628 ori |
|
_________________
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Vin 11 Apr 2008 21:47:45 Titlul subiectului: bbbbbb |
91791 |
|
Iata-l si pe Paris 1106-2106 inapoi pe M1
In fine, astazi am mers iar cu metroul spre Dristor 2 si am luat pe Europa 1101-2101 (poza 2). Deodata, fara niciun anunt, usile s-au inchis. Ce mirare... Asa s-a intamplat de-a lungul traseului pana la Dristor 2. Ba mai mult, de la Piata Muncii afisajele din interiorul garniturii nu functionau.
Am coborat, l-am sunat colegul meu care sta in zona, mi-a spus ca a ajuns la Romana dintr-un motiv si mi-a spus sa vin acolo. Mergeam inapoi spre Romana cu Europa, fiindca Stockholm 1103-2103 (garnitura de dinaintea Europei) a plecat. Deodata, in statia Piata Muncii, auzeam dintr-odata anuntul "Atentie, se inchid usile!"! Iar de atunci pana la Piata Victoriei anuntasera, cu exceptia "Stefan Cel Mare, cu peronul pe partea stanga", toate statiile. Asta e chiar o mirare! Cum a putut sa fie asa, odata anuntul functioneaza, odata ba... Am inregistrat si doua videoclipuri, odata la plecarea fara anunt din statia Piata Muncii spre Dristor 2, odata dupa ce am coborat in statia Piata Victoriei si auzeam ca se anunta inchiderea usilor. fider a scris: | Ramele Movia (Bombardier) care circula in Bucuresti puteau sa aiba mai multa ventilatie decat au acum. Priviti cu atentie la partea de sus a ramelor si se observa ca la capetele fiecarui vagon exista un spatiu pentru ventilatie doar ca el este folosit doar la unul din capete. Deasupra partii nefolosite se afla un fel de capac prins cu suruburi pe exteriorul vagonului. [...] | Adica acele capace incercuite pe poze cu galben?
Descriere: |
Iata-l si pe Paris 1106-2106 inapoi pe M1. |
|
Mărime fișier: |
58.8 kb |
Vizualizat: |
de 23526 ori |
|
Descriere: |
Iata-l si pe Europa 1101-2101, care, odata, ii merge anunturi, odata ba... |
|
Mărime fișier: |
49.26 kb |
Vizualizat: |
de 23513 ori |
|
Descriere: |
Gura de aerisire la BM (1). |
|
Mărime fișier: |
56.82 kb |
Vizualizat: |
de 23345 ori |
|
Descriere: |
Gura de aerisire la BM (2). |
|
Mărime fișier: |
56.29 kb |
Vizualizat: |
de 23345 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către bogdanpopescu la Vin 11 Apr 2008 23:08:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 11 Apr 2008 23:07:59 Titlul subiectului: |
91802 |
|
Din cite stiu eu, pe M1 vor circula trenurite de la 1101 -2101 pina la 1122 - 2122, cele 4 trenuri au fost doar imprumutate 1105 - 1108 pina la punerea in circulatie a numerelor 1123-1126, respectiv perechilor 2000.
Acela este agregatul de aer conditionat si este pentru mecanici gura de ventilatie pentru pasageri este in celalalt capat al vagonului (este vorba de cel din poza, linga burduf).
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Joi 17 Apr 2008 17:13:21 Titlul subiectului: Ieri Vilnius era in probe pe M2 |
92111 |
|
Ieri Vilnius 1125-2125 era in probe pe M2. Daca ne ducem inapoi la mesajele postate de mine (27 martie), cand Riga 1124-2124 era in probe tot pe magistrala a doua din cele patru existente, si Metrou Bombardier (31 martie), cand Vilnius era in probe pe M1, asta inseamna ca, in cateva zile, Vilnius va iesi pe traseu, evident pe M2, iar Sofia 1126-2126, ultimul BM care ar trebui sa soseasca in Bucuresti, va iesi la probe pe M1. Iata-l pe Vilnius ieri in probe in statia Pipera, afisand "FARA CALATORI", nu "PROBE" (poza 1). bygy007 a scris: | [...] Acela este agregatul de aer conditionat si este pentru mecanici gura de ventilatie pentru pasageri este in celalalt capat al vagonului (este vorba de cel din poza, linga burduf). | Adica aceea "cutie" neagra de la poza 2?
Cand Vilnius (1125/2125) o sa circule cu pasageri pe M2,Roma (1107/2107) o sa paraseasca M2 si o sa se intoarca pe M1.
M1:Roma (1107/2107) in loc de Vilnius (1125/2125)
M2:Vilnius (1125/2125) in loc de Roma (1107/2107)
Descriere: |
Ieri Vilnius 1125-2125 era in probe pe M2. |
|
Mărime fișier: |
57.18 kb |
Vizualizat: |
de 23291 ori |
|
Descriere: |
Gura de ventilatie la BM. |
|
Mărime fișier: |
55.49 kb |
Vizualizat: |
de 23291 ori |
|
_________________
Ultima modificare efectuată de către bogdanpopescu la Joi 17 Apr 2008 19:35:34, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
freyutz
Data înscrierii: 04/Oct/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2010 Mesaje: 63 Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)
|
Trimis: Joi 17 Apr 2008 23:07:07 Titlul subiectului: |
92148 |
|
La Vilnius vor dura probele ceva mai mult...si la Sofia la fel...se realizeaza scoala pe cele 2...
Referitor la gurile de ventiliatie: Da, acelea sunt gurile prin care aerul intra inauntru...iar la fiecare vagon in partea opusa ai sa vezi tot un astfel de lacas, dar acoperit cu tabla..
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Apr 2008 00:14:40 Titlul subiectului: |
92156 |
|
Da, aceea este doar gura de aspiratie a aerului, restul agregatului este in vagon sub acea gura de aerisire.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 16:37:28 Titlul subiectului: |
92235 |
|
freyutz a scris: | La Vilnius vor dura probele ceva mai mult...si la Sofia la fel...se realizeaza scoala pe cele 2...
Referitor la gurile de ventiliatie: Da, acelea sunt gurile prin care aerul intra inauntru...iar la fiecare vagon in partea opusa ai sa vezi tot un astfel de lacas, dar acoperit cu tabla.. | Din acest motiv si spuneam ca ramele Movia puteau fi comandate cu o ventilatie mai eficienta si care sa asigure un volum mai mare de aer circulat. Dar, dupa cum bine stim acest lucru nu s-a considerat important. Parca aduce aminte de idei geniale venite de aceasta data de la fratele mare CFR care a modernizat vagoanele etajate de provenienta est-germana cu instalatii de aer conditionat prost dimensionate (prea mici) si nici acolo nu s-au sinchisit sa faca un proiect ca lumea.
Oare de ce nu mira ca de fiecare data cand se gandesc ai nostri la confortul pasagerilor el poate fi oricum numai bun nu: scaune incomode, inghesuite, aerisire proasta, iluminat prea puternic sau prea slab, insonorizare si izolatie termica proasta. Iata si raspunsul: pentru ca nu ii intereseaza de calatori. Conteaza doar sa arate bine, sa se ia banii dupa cum stim si sa fie multumiti cei cu firmulitele care impart comisioane grase si sa apara in presa ce "da bine".
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Apr 2008 18:57:57 Titlul subiectului: |
92274 |
|
Inainte de a intra in circulatie cu calatori se fac probe pentru a adapta softul si a vedea daca apar probleme de ordin tehnic, cam 2000 km.
2000 daca nu sint probleme si mai mult daca sint problmele, importante sau defectiuni mari si repetitive.
|
|
Sus |
|
|
freyutz
Data înscrierii: 04/Oct/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2010 Mesaje: 63 Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)
|
Trimis: Lun 21 Apr 2008 22:09:08 Titlul subiectului: |
92324 |
|
Ceva mai mult de 2000 sunt parcursi in probe:P
Mi se pare putin avand in vedere ca un tren se "zbate" zilnic in jur de 450-500km..si asta doar pe M2...cum probele se fac pe un traseu prelungit, mi se pare si mai infima acea suma...
Ma refer la valori medii ...se poate merge si o trasa pe zi...se poate sta si de dimineata pana seara...dar valorile medii se incadreaza intre 450-500km pe zi/tren pe M2...
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 18:32:45 Titlul subiectului: Vilnius 1125-2125 pe Magistrala 2 |
92431 |
|
Adevarat. De astazi Vilnius 1125-2125 (primele 3 poze) i-a luat locul lui Roma 1107-2107, astfel Roma s-a intors pe M1, iar Vilnius circula pe M2.
Tot legat de ramele Bombardier, Irisul 1013-2013 avea manere fara reclame/regulament, cu toate ca celelalte garnituri (in afara de Vilnius, proaspat iesit pe traseu) aveau deja pe acele manere ori regulamentul de calatorie, ori niste reclame (poza 4).
Iar am o intrebare: ce inseamna acel semn din poza 5 pe care l-am gasit in garnitura Nicosia 1122-2122? Este cumva una dintre iesirile de urgenta din garnitura?
Descriere: |
Vilnius 1125-2125 pe Magistrala 2. |
|
Mărime fișier: |
53.23 kb |
Vizualizat: |
de 22826 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.85 kb |
Vizualizat: |
de 22826 ori |
|
Descriere: |
Vilnius are, ca Talin si Riga, manere galbene. |
|
Mărime fișier: |
55.34 kb |
Vizualizat: |
de 22826 ori |
|
Descriere: |
Irisul 1013-2013 aveau manere fara reclame si/sau regulamentul de calatorie. |
|
Mărime fișier: |
67.61 kb |
Vizualizat: |
de 22826 ori |
|
Descriere: |
Semnul care, probabil, indica iesirea de urgenta dintr-o garnitura BM. |
|
Mărime fișier: |
44.32 kb |
Vizualizat: |
de 22826 ori |
|
_________________
|
|
Sus |
|
|
ldh_sniper
Data înscrierii: 13/Apr/2008 Ultima vizita: 05/Iun/2010 Mesaje: 12 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 18:54:21 Titlul subiectului: Referitor la acel semn de iesire |
92435 |
|
Am impresia ca sub acele scaune se gasesc scarile sau scara cu care sa poti cobori in cazul unei opriri in tunel.
_________________ Salvati metrourile care ne-au transportat in siguranta atatia ani de zile!!!!! Salvati Metrourile IVA!! |
|
Sus |
|
|
freyutz
Data înscrierii: 04/Oct/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2010 Mesaje: 63 Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)
|
Trimis: Joi 24 Apr 2008 21:57:12 Titlul subiectului: |
92449 |
|
Da. Sub acele scaune stau scarile de urgenta
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Apr 2008 17:11:45 Titlul subiectului: |
92750 |
|
Matei Voineag a scris: | Riga (1124/2124) are o problema serioasa la boghiurile de la vagoanele din centru (3 si 4). Se aude mereu un zdranganit. | Daca nu se stia pina acum, exista diferente majore intre boghiurile ramelor BM fata de IVA (osiile BM sint auto orientabile, incrierea in curbe se face in alt mod), ar mai fi teoria osiei montate, dar tine de partea tehnica
|
|
Sus |
|
|
vicenac
Data înscrierii: 31/Mai/2008 Ultima vizita: 01/Mar/2011 Mesaje: 4 Locație: (SUA)
|
Trimis: Mar 10 Iun 2008 21:07:08 Titlul subiectului: |
94338 |
|
S-a rezolvat problema cu uzura prematura a sinelor?
Daca nu, am eu o soulutie
Din raportul din ziarul Ziua (lasand la o parte insinuarile politice), reiese (parerea mea) ca sinele sufera deteriorari datorate expunerii la arc electric sau electroliza. Daca ar face testul de care vorbesc, cu o camera video, probabil ar vedea arcuri electrice intre roti si cale, tot timpul. Se pare ca exista o rezistenta electrica mai mare decat cea scontata intre roata si cale. Asta duce la incalzirea bandourilor si la arderea vaselinei din curbe.
Scuze, daca tema s-a mai discutat.
Fabricarea speciala de bandouri pentru BM din acelasi material folosit la IVA.
Conectara unui cablu de scurgere la boghiurile fara motoare pentru utilizarea acelor roti pentru contact electric (in plus fata de boghiurile motoare) pentru cresterea suprafetei de contact - astfel scade intensitatea pe suprafata.
Acuma ziceti, ca mi-am pus casca!
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Iun 2008 21:59:29 Titlul subiectului: |
94347 |
|
Nu cred ca are importanta, pe roti nu se vad urme de arc electric si oricum curentul absorbit de IVA este mult mai mare decit la BM
|
|
Sus |
|
|
BIGRED1984
Data înscrierii: 27/Iun/2007 Ultima vizita: 07/Sep/2016 Mesaje: 67 Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)
|
Trimis: Dum 22 Iun 2008 18:10:03 Titlul subiectului: |
94882 |
|
Am vazut ieri (sambata 21 iunie) BM Sofia in probe la Unirii pe M2, pleca spre statia Tineretului pe la 10:40. Cat de curand probabil va fi in traseu.
_________________ In me the WishMaster |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 22 Iun 2008 18:13:51 Titlul subiectului: |
94884 |
|
Aceasta rama este in probe de o saptamana, luni am vazut-o in statia Basarab.
Cred ca la traseu o sa o vedem, cel mai devreme, la jumatatea lunii iulie!
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Dum 22 Iun 2008 23:43:19 Titlul subiectului: |
94900 |
|
BIGRED1984 a scris: | Am vazut ieri (sambata 21 iunie) BM Sofia in probe la Unirii pe M2, pleca spre statia Tineretului pe la 10:40. Cat de curand probabil va fi in traseu. | Si azi in jur de ora 17.30 era in probe pe M2 la Pta Victoriei. Stie cineva de ce la toate BM in probe, in ultimul vagon al trenului e intotdeauna un tip care urmareste ceva pe un laptop?
_________________
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iun 2008 15:48:30 Titlul subiectului: |
94926 |
|
E ca la masinile noi. Nu mai stai cu cheia franceza in mana sa reglezi suruburile, totul se face din soft. Tipul ala se asigura ca toti indicatorii sunt ok si ca trenul ruleaza ca lumea. Si eventual daca e vreo problema, rezolva totul din laptop
|
|
Sus |
|
|
Melkcool
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 13/Mar/2012 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iun 2008 16:16:58 Titlul subiectului: "Caldura de jos" |
94928 |
|
pmp a scris: | Caldura vine clar de jos - nu trebuie sa fii expert; mai grav este ca aerul conditionat nu face fata. Se intampla ca metroul sa fie relativ gol, stai pe scaun, se deschide usa si te izbeste valul de caldura. Se inchid usile, caldura ramane inauntru. Articolul din pacate nu este o exagerare. | Caldura respectiva vine de la ventilatia motoarelor de tractiune, de la electronica de putere si de la aerul exhaustat din interiorul ramei de metrou.
_________________ Melkcool |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iun 2008 23:46:45 Titlul subiectului: Re: "Caldura de jos" |
94953 |
|
Melkcool a scris: | pmp a scris: | Caldura vine clar de jos - nu trebuie sa fii expert; mai grav este ca aerul conditionat nu face fata. Se intampla ca metroul sa fie relativ gol, stai pe scaun, se deschide usa si te izbeste valul de caldura. Se inchid usile, caldura ramane inauntru. Articolul din pacate nu este o exagerare. | Caldura respectiva vine de la ventilatia motoarelor de tractiune, de la electronica de putere si de la aerul exhaustat din interiorul ramei de metrou. | Acea caldura vine de la rezistentele de frinare care sint situate la una din usi, sint ventilate natural (nu au ventilatoare ca la IVA care sa dea in lateral)
BM NU ARE AER CONDITIONAT pentru calatori, ci numai VENTILATIE care trage aer din tunel, il baga prin niste filtre, apoi in salon.
|
|
Sus |
|
|
|