Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tehnic - discutii si lamuriri de ordin tehnic
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 13:21:52    Titlul subiectului: 25801

Motor long si cutie trans insemna o folosire nejudicioasa a spatiului (manca din lungime si latimea era nefolosita). Randamentul cu 2 angrenaje in unghi nu cred ca e pre bun , vreo 0,7-0,75 pentru toata transmisia.
Cutia se termina in dreptul pneurilor, deci mutarea diferentialului in stanga ar fi complicat situatia.
Chestia care antreneaza ventilatorul e un arbore, nu un ax. Si nu are articulatii cardanice pentru ca piesele conectate de el nu au miscare relativa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 29 Sep 2006 01:10:52    Titlul subiectului: 64829

O punte AB:



Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TsE



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Oct/2019
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 09 Dec 2006 10:24:15    Titlul subiectului: 5500 67783

Tot ce este serie mica este mai scump. Cu cit seria creste scad costurile.
Suplimentar, consumul si consumabilele la un troleibuz sunt sensibil mai ieftine... In timp un troleibuz este mai eficient decat un autobuz. Avantajul autobuzului este versatilitatea (importanta cand sunt devieri-lucrari-blocaje).

_________________
TsE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Oct 2007 08:52:02    Titlul subiectului: iiiiiii 83749

Chopperul, alias variator de tensiune continua, scoate la iesire curent continuu, nu alternativ. Deci nu va putea comanda niciodata motoare de curent alternativ; chopperul este doar un variator electronic de tensiune continua in locul celui mecanic, cu rezistente.

Dispozitivul care comanda motoare de curent alternativ se cheama invertor si functioneaza prin varierea frecventei tensiunii alternative aplicate motorului. E cu totul altceva. Troleibuzul ROCAR 7459 are invertor, la fel si 7460.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 16 Oct 2007 12:57:08    Titlul subiectului: 83780

La http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_Frequency_Drive se explica cum se poate obtine un pseudo-curent alternativ cu pulsuri de curent continuu (obtinute din curent continuu "chopp-at")
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 23:49:55    Titlul subiectului: Consumul la tramvaie si troleibuze 90786

Sunt curioasa in ce se masoara consumul tramvaielor si troleibuzelor? Oare KW/h sau pe distanta in KW/100 Km parcursi sau cum? si cam cat consuma in medie un tramvai si cat consuma in medie un troleibuz. Stiu ca au un consum diferit in functie de marca, dar daca se vrea am putea face si un Top.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dannyblondu1



Data înscrierii: 24/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Mai/2012
Mesaje: 134
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Sâm 14 Iun 2008 12:41:29    Titlul subiectului: O poza 94560

O poza cu ramasitele unu autobuz Ikarus 280 din Pitesti si o osie de pe axa B.


Imag.1200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  351.48 kb
 Vizualizat:  de 24118 ori

Imag.1200.jpg



Imag.1201.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  367.08 kb
 Vizualizat:  de 24118 ori

Imag.1201.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 31 Aug 2008 17:33:11    Titlul subiectului: Despre macazuri 97597

Am si eu o curiozitate legata de macazuri. Cum isi da un vatman seama ca trebuie sa schimbe macazul? Se opinteste tramvaiul sau stie dupa program ca inaintea lui a trecut un tramvai care a schimbat macazul iar el trebuie sa il schimbe la loc?
Am intrebat o vatmanita astazi si ea mi-a spus ca vatmanul isi da seama daca se uita la macaz. Insa eu una daca ma uit la macaz nu imi dau seama de diferenta. E vreun vatman pe aici sau cineva care se pricepe la tramvaie, sa imi explice?
Sunteti draguti sa imi puneti si 2 poze cu macaze de troleibuz ca sa vad cu o iau captatorii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
miki07



Data înscrierii: 06/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2023
Mesaje: 29
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 31 Aug 2008 18:27:28    Titlul subiectului: 97602

Macazul are o limba care este pozitionata in functie de cum a luat- o ultimul tramvai care a trecut prin macaz. (Fig. 1). Daca ea este dezlipita (fig. 1) atunci tramvaiul o ia inainte.
Daca este lipita (Fig. 2), tramvaiul o ia la stanga sau la dreapta, dupa caz.



Fig 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.64 kb
 Vizualizat:  de 24548 ori

Fig 1.JPG



Fig 2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.53 kb
 Vizualizat:  de 24548 ori

Fig 2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2008 21:42:07    Titlul subiectului: 97787

Iata:
1. tramvaiul va merge inainte.
2. tramvaiul vireaza la stanga.



DSC00006 (Small).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.37 kb
 Vizualizat:  de 24443 ori

DSC00006 (Small).JPG



DSC00005 (Small).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.51 kb
 Vizualizat:  de 24443 ori

DSC00005 (Small).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 06 Sep 2008 21:30:50    Titlul subiectului: 97976

Profit si eu de acest topic Smile
Am inteles ca exista macazuri care sunt schimbate in functie de modul in care tramvaiul parcurge o anumita portiune inainte de macaz: cu motoarele in functiune sau din inertie. (si parca la fel functioneaza si "macazurile" troleibuzelor).
Pana aici e clar. Dar ce se intampla, daca tramvaiul sau troleul vrea sa mearga pe directia pentru care ar trebui sa mearga din inertie, dar din cauza traficului trebuie sa opreasca si este nevoit sa plece exact in zona "sensibila"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 20:36:05    Titlul subiectului: 98197

La troleibuze, in situatia descrisa de tine, captatorii o iau pe directia gresita si trebuie pusi manual pe directia buna. Situatii de acest gen se evita prin plasarea patinei de comanda si a macazului in zone unde troleibuzul poate merge atat din inertie, cat si accelerat. De exemplu, patina de comanda dupa statie nu prea poti pune, pentru ca plecand de pe loc, masina va accelera oricum.

La tramvaie, macazele automate au semafor si vatmanul vede din timp pe ce directie s'a schimbat macazul. Daca directia e gresita, probabil pune macazul pe directia buna cu ranga.

Macazele electrice au doua directii (inainte si dreapta / stanga). Acestea au o patina de comanta (un segment de 30-40cm de fir izolat de retea ce este legat de electromagnetul macazului) peste care troleibuzul accelereaza sau nu, rezultand un circuit electric (prin captatorul de pe patina si patina in sine, in legatura cu motorul troleibuzului si cu celalalt captator, aflat pe firul fara patina) care comanda macazul pe una din directii. Explicatia e simpla, in functie de acceleratie sau frana / mers din inertie, poate rezulta un circuit electric, caz in care electromagnet schimba macazul pe o directie (mangnetul "atrage" limba macazului, o pune pe directia dorita, troleibuzul trece, apoi revine la pozitia initiala) sau, respectiv, electromagnetul ramane izolat electric si macazul ramane pe directia lui standard, de obicei "inainte". Asta e principiul, nu stiu cat de bine m'am exprimat, poate ne ajuta cineva mai in domeniu, macar cu o exprimare mai clara. Avand in vedere ca domeniul meu de activitate n'are nici o legatura nici cu transportul, nici cu electricitatea, nici cu fizica si nici cu ingineria in general, sper ca m'am exprimat cat de cat clar Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 21:45:31    Titlul subiectului: 98201

La trenuri sistemul de macaz e asemanator cu al tramvaielor? E manual sau e automat? Daca e manual, cine baga ranga? nu am vazut vreun mecanic sa coboare. Cand mecanicul se apropie de macaz, directia e deja setata. Oare cu asta se ocupa agentii de cale ferata sau cum se mai numesc CFR-istii astia? Sau aca e automat, de unde se schimba macazul? un buton de la bordul locomotivei sau de la un centru de comanda de prin apropiere?

A, si am mai vazut ceva. Sa zice ca este o portiune de 2 linii. Acestea se intalnesc intr-un macaz apoi se despart in 5 linii sa zicem, dar toate liniile chiar dupa despartire tot inainte o iau, iar mai tarziu liniile din margine o iau una stanga, alta dreapta, iar cele 3 ramase o iau inainte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei_jimmy



Data înscrierii: 08/Iul/2008
Ultima vizita: 11/Feb/2013
Mesaje: 2
Locație: Drobeta Turnu Severin

MesajTrimis: Vin 12 Sep 2008 01:12:50    Titlul subiectului: 98211

In cazul trenurilor macazul se schimba automat de la centru de comanda de care apartine segmentul respectiv de cale ferata, este cineva responsabil care se ocupa de asta Wink Very Happy
_________________
Jimmy`s !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 12 Sep 2008 12:39:01    Titlul subiectului: 98217

Macazurile manuale de la calea ferata au un maner cu o contragreutate, nu e nevoie de ranga Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iana2008



Data înscrierii: 17/Oct/2008
Ultima vizita: 22/Oct/2008
Mesaje: 2
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 22 Oct 2008 21:44:46    Titlul subiectului: 99908

La Timisoara macazele de tramvai sunt actionate cu un sistem bazat pe unde radio, un transponder emite un cod (de 19 biti), o antena il capteaza si comanda instalatia electro-hidraulica a macazului. Super, nu?
_________________
iubesc Romania
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 23 Oct 2008 17:31:50    Titlul subiectului: 99939

Dar macazul de troleibuz cum functioneaza?Nu prea am inteles din mesajul de mai sus in care se specifica de el.
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MagnuM4WD



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Mar/2012
Mesaje: 31
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Noi 2008 23:35:29    Titlul subiectului: 100836

Citaro_2 a scris:
Dar macazul de troleibuz cum functioneaza?Nu prea am inteles din mesajul de mai sus in care se specifica de el.



Macazul pentru troleibuz are 2 pozitii:
- "decuplat" - pe directia inainte, pozitie care nu necesita comanda macazului si la care, macazul revine automat, dupa fiecare trecere, comandata sau nu. Aceasta pozitie are tensiune pe fir, permanent.
- "cuplat" - pe directia pe care schimba, pozitie comandata de patina de comanda, de unde, dupa trecerea troleibuzului, macazul revine intotdeauna la prima pozitie. Aceasta pozitie este izolata de suprafata macazului.
Patina de comanda se monteaza cu 1 - 2 stalpi inaintea macazului, si comanda macazul doar pentru schimbarea directiei. Comanda se face cu ajutorul acceleratiei - se accelereaza pe patina si se schimba macazul; trecerea pe liber, nu actioneaza macazul.

Soferul nu stie ce a trecut inaintea lui, el stie doar ca, liniile "A", "B", "C", nu comanda macazul, in timp ce liniiile "X", "Y", "Z", comanda macazul. Stie aceste aspecte, pentru ca, la scoala i se predau toate liniile din oras cu toate piesele de pe traseu: macaze de separare - se comanda, macaze de intalnire - nu se comanda, incrucisari - neizolate pentru "A","B", "C" si izolate pentru "X", "Y", "Z", separatori de sectiune, inele de intoarcere, s.a.m.d. pentru a stii pe unde sa treaca cu acceleratie si pe unde sa treaca prin inertie.

In cazul in care esti pe una din liniile care nu comanda macazul, nu te intereseaza ce a trecut inaintea ta, la ce distanta esti de cel din fata sau daca ce din fata comanda sau nu, macazul. Asta pentru ca, indiferent ce face cel din fata, macazul revine pe directia "inainte", directie pe care mergi si tu. Te apropii de patina de comanda, lasi troleibuzul sa treaca din inertie peste patina si poti sa intrii spre macaz, impreuna cu cel din fata ta. Daca cel din fata nu comanda, macazul va ramane pe "inainte" pentru amandoi; daca cel din fata comanda, macazul va revenii automat pe directia pe care ai nevoie.

Cand esti pe una din liniile care comanda macazul, nu te intereseaza ce a trecut inaintea ta, dar, NU vei intra pe patina de comanda, inainte ca cel care este inaintea ta, sa treaca de macaz!!! Daca nu astepti ca cel din fata sa treaca de macaz si comanzi macazul in acest timp, macazul va schimba directia, pentru troleibuzul din fata - daca nu a comandat el macazul, inainte - si va revenii pe "inainte" pentru tine! Situatie in care, la ambele troleibuze, se vor schimba firele manual - daca cel din fata nu a comandat macazul, sau doar tu vei schimba firele manual, daca cel din fata a comandat macazul!
Dupa ce troleibuzul din fata, a trecut de macaz, te apropii de patina de comanda, accelerezi usor pe patina, pentru a schimba macazul si treci macazul prin inertie, pentru ca, firul tau e izolat la incrucisarea cu celelalte. Dupa ce ai trecut, macazul va revenii automat la pozitia "inainte", iar cel care este dupa tine, in functie de directia pe care merge, va intra dupa patina odata cu tine sau va astepta sa treci de macaz, inainte de patina, pentru a comanda macazul.

tomi_ms a scris:
... Dar ce se intampla, daca tramvaiul sau troleul vrea sa mearga pe directia pentru care ar trebui sa mearga din inertie, dar din cauza traficului trebuie sa opreasca si este nevoit sa plece exact in zona "sensibila"?


Asta e unul din motivele pentru care, la scoala, i se predau toate traseele, complete; cu piesele de pe traseu.
In zonele unde stie ca are segment izolat - fara curent, care trebuie trecut din inertie, va face in asa fel, incat sa nu opreasca pe acele segmente, indiferent de conditiile de trafic.
Asta e unul din motivele pentru care, trebuie sa urmaresti si firul/firele; la troleibuz, atat in fata, cat si-n spate, in oglinzi!

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2023
Mesaje: 144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Dec 2008 11:14:44    Titlul subiectului: 102667

iana2008 a scris:
La Timisoara macazele de tramvai sunt actionate cu un sistem bazat pe unde radio, un transponder emite un cod (de 19 biti), o antena il capteaza si comanda instalatia electro-hidraulica a macazului. Super, nu?


Foarte interesant, mai ales ca cei din RATT nu prea vor sa puna in functiune asa cum ar trebui toate macazele sau sa doteze tramvaiele cu dispozivele necesare. Macazele de la Piata Traian, de unde tramvaiul poate pleca in 3 directii au fost schimbate cu ranga de fiecare data cand am fost pe acolo. Cele mai bune sunt tot cele care au SI sistemul de actionare prin patina de comanda pe fir (a se vedea statia de la Bd. Regele Carol I).

_________________
We are just a small, lonely piece in the world of computers.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 16 Apr 2009 20:47:55    Titlul subiectului: 109672

stfp a scris:
- Desi nominal conform cartilor tehnice vehiculele pot functiona la tensiuni de alimentare intre 400 si 900V o incecare de a le lega la reteaua de troleu a RATB a esuat - troleibuzele se decuplau singure imediat ce captatorii atingeau reteaua.


Logic... în general, în rețeaua RATB sunt peste 1000 V (mai ales noaptea când sunt puțini consumatori).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Apr 2009 21:12:33    Titlul subiectului: 109675

Tensiunea nu este constanta pe toata lungimea retelei ? Laughing
Adica la 10 seara de exemplu, troleibuzele merg cu 1000 de volti ? Very Happy

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 16 Apr 2009 22:39:43    Titlul subiectului: 109688

Tensiunea nu prea poate fi constantă aici... de fapt, vorbim de pierderi de putere (P=U*I). Între 2 puncte de alimentare apar oricum pierderi tip Joule (chiar dacă nu sunt consumatori conectați) - cablurile se încălzesc. Și chiar dacă reușești să asiguri o tensiune și o intensitate cât de cât constantă... dacă pui mai multe trolee pe o porțiune (deci, practic, legi în paralel n consumatori) e clar că tensiunea și intensitatea din rețea vor varia, ținând cont de tipul troleibuzelor (dacă sunt acționate reostatic, prin alimentarea motoarelor la U=ct și varierea I, ori cu chopper prin varierea U la I=ct) și acțiunile lor.

Tensiunea la ieșirea din stația de redresare e ~1000 V. La orele de vârf coboară și pe la 600 - 650V, în afara lor poate ajunge și la 1100. Ca fapt divers, în stația de redresare curentul vine ca și c.a. din rețeaua națională (cred că la 15.000 V dar nu bag mâna în foc), după care trece printr-un transformator care-l coboară la ~1000 V, apoi printr-un redresor care-l transformă în c.c.. La majoritatea transformatoarelor se poate varia cu +/- 5-10% tensiunea ,,scoasă" tocmai pentru ca la ore de vârf să poată funcționa în condiții bune mai mulți consumatori. Desigur, asta înseamnă că cineva trebuie să tragă de pârghia respectivă sau să apese pe buton (la modelele mai noi) când e necesar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2009 17:05:16    Titlul subiectului: 109717

Dar troleibuzele nu functioneaza la 750V?
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 11:42:46    Titlul subiectului: 113744

Ce anume reprezinta aceasta "ciuperca" prezenta in salonul troleibuzelor tip Rocar?


P1240984.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.07 kb
 Vizualizat:  de 23415 ori

P1240984.jpg



P1240983.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.55 kb
 Vizualizat:  de 23415 ori

P1240983.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 11:56:39    Titlul subiectului: 113747

Daca nu ma insel, este un element de la instalatia de racire a motorului. Am vazut elementul postat mai sus si la unele autobuze DAC.
In timpul unei calatorii cu unul dintre autobuzele vechi am vazut - cu putin timp inainte ca acesta sa se defecteze - cum prin acea instalatie iesea apa fierbinte, prin urmare, banuiesc ca ar fi supapa de prea-plin...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community