Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Rentabilitate autobuze vs rentabilitate Maxi-Taxi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 11:00:10    Titlul subiectului: Rentabilitate autobuze vs rentabilitate Maxi-Taxi 95739

Pentru ca tot mai multe regii de transport din tara se doteaza cu Maxi-Taxi m-am decis sa deschid acest subiect. Unul din motivele pe care il presupun ca le determina pe regii sa achizitioneze Maxi-Taxi este rentabilitatea. Motivele:
1. In Maxi-Taxi, fiind mic, nimeni nu isi permite sa circule pe blat.
2. Nimeni nu isi permite sa distruga.
Acum doresc sa spun o situatie care am vazut-o pe linia de Maxi-Taxi 1 a lui Braicar. In Maxi-Taxi mai era un mos care s-a pus sa isi stearga nasul de perdeua microbuzului iar soferul l-a dat imediat jos. Soferul s-a rastit la el ceva in genul: "Credeti ca daca aveti abonamente gratuite, va puteti permite sa faceti orice?" si l-a dat jos.
Atunci a fost singura data cand am vazut un astfel de caz. Ce pot sa zic e ca in Maxi-Taxi nu vezi nici un scaun distrus.
Deci se elimina pierderile datorate circularii pe blat sau distrugerilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 9888
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 14:26:44    Titlul subiectului: 95742

Am circulat de vreo doua ori cand am fost in Braila cu microbuzele si aratau ca dupa un razboi Laughing
Microbuzele de pe ruta Braila-Stancuta-Polizesti, desi erau noi, nu erau nici ele intr-o stare mai buna. Sunt curios daca soferul de pe microbuzul respectiv ar fi la fel de "viteaz" si in fata "minoritarilor".

Acum ce sa intelegem prin rentabilitatea microbuzelor? Pai sa facem un calcul sumar. Un microbuz de 16 locuri in care inghesuim 40 de calatori intr-adevar este mult mai rentabil decat un autobuz nou, de capacitate mare sau medie Laughing Dar mai avem conditii civilizate de calatorie?
Sa spunem ca pe un traseu, pentru a se circula in conditii decente, ar fi necesare 10 autobuze. Daca inlocuim cele 10 autobuze cu 20 de microbuze, se mai circula in conditii decente? Ar trebui 40 de microbuze in loc de 10 autobuze (asta daca este flux mare de calatori) pentru a se circula in conditii cat de cat decente pe traseul respectiv, dar ar mai renta pentru firma respectiva?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 14:51:39    Titlul subiectului: Re: Rentabilitate autobuze vs rentabilitate Maxi-Taxi 95746

Sheena a scris:
Pentru ca tot mai multe regii de transport din tara se doteaza cu Maxi-Taxi

Oare asa sa fie? Ce regii de transport local (atentie, nu vorbim de firme particulare!) au cumparat dube in ultimii doi ani? Cei de la Targoviste au cumparat cateva; alt caz nu mai stiu.

In plus, la nivel national duba este mai degraba o exceptie in dotarea parcurilor regiilor. Doar in doua orase mari (Craiova, Iasi) si alte patru orase medii (Alba Iulia, Focsani, Ramnicu Valcea, Targoviste) duba reprezinta un procent important din parc; in celelalte orase unde mai exista dube in dotarea regiilor (Bacau, Braila, Suceava...) acestea reprezinta putin de 25% din oferta de transport.

-----------------------------------

In plus nu conteaza DOAR aspectul economic; mai conteaza si confortul si siguranta! In plus duba este ceva profund discriminatoriu, aceste mijloace de transport neputand fi folosite de catre persoanele cu carucioare de copii sau cele in scaune cu rotile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 15:36:06    Titlul subiectului: Re: Rentabilitate autobuze vs rentabilitate Maxi-Taxi 95749

stfp a scris:
Ce regii de transport local (atentie, nu vorbim de firme particulare!) au cumparat dube in ultimii doi ani?
Cluj, Timișoara, Craiova și Iași. Restul sunt societăți pe acțiuni, chiar dacă sunt de stat. Dintre astea: Craiova s-a fript cu ele și abia așteaptă să scape de ele, Iașiul le-a preluat de la Autobuzul S.A. (deci o S.A.), Timișoara le-a adaptat pentru transportul persoanelor în scaun cu rotile, Clujul la fel (au păstrat și câteva ,,normale" însă nu prea au ce face cu ele).

TP Târgoviște e societate pe acțiuni, la fel STP ALba-Iulia, ETA Bus Rm. Vâlcea, TP Focșani, Braicar Brăila, TP Suceava. Bacăul nu cred că trebuie inclus în această categorie, operatorul de transport local din oraș având capital 100% privat.

În Târgoviște nu mai există regie autonomă de transport de câțiva ani. Operatorul de transport este organizat ca societate pe acțiuni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 15:53:10    Titlul subiectului: Re: Rentabilitate autobuze vs rentabilitate Maxi-Taxi 95750

Dr2006 a scris:
Cluj, Timișoara, Craiova și Iași

Toate aceste contraexemple sunt prost alese. In Craiova si Iasi dubele sunt mai vechi de 2 ani - vezi poze din martie 2006 in Iasi respectiv decembrie 2005 in Craiova; in ceea ce priveste Clujul si Timisoara, acolo e vorba de operarea unor servicii speciale si nu linii regulate.

In continuare deci nu am un alt exemplu (in afara de Targoviste) valid de regie care sa fi cumparat dube in ultimii 2 ani (deci mai incoace de iulie 2006) pentru a opera trasee urbane regulate destinate publicului larg - nu conventii, linii la cerere ptr. persoane cu dizabilitati sau alte tipuri de curse speciale. Poate o mai fi si Targu Mures.

In ceea ce priveste organizarea juridica, prin 'regie' inteleg firma dominanta de transport urban din fiecare oras; ca e RA, SA, SRL mi se pare mai putin important pentru aceasta discutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 17:18:19    Titlul subiectului: 95753

Microbuzele TP Bacau sunt aduse inainte de achizitionarea primului lot de Conecto (deci inainte de 2003) si nu au fost folosite decat pe linii preorasenesti (4, 5, 6, 7). Pe linia 4 in orele de varf se introduce un autobuz, poate ca si pe celelalte s-ar putea introduce autobuze dar din cauza podului peste Bistrita (care este in constructie) nu pot trece decat masini de capacitate mica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 19:03:00    Titlul subiectului: 95765

La Iasi cele 50 de microbuze care acum sunt in parcul regiei de transport au fost achizitionate in 2003 si au sosit in 2003 si la inceputul lui 2004. Ele au aparut in contextul unei crize profunde a sistemului de transport de la acea vreme (nu insist, cei care au citit monografia pe care am redactat-o in acest an au aflat exact imprejurarile in care si-au facut aparitia in Iasi aceste 50 de vehicule). Existenta lor in parcul actual al RATP Iasi nu reprezinta deloc o bucurie, insa realitatea este ca ele exista si, pana a le gasi o alta intrebuintare, suntem nevoiti (economic, dar si ca necesar de vehicule) sa le mentinem pe trasee.

Tot cine a avut ocazia sa citeasca monografia a putut afla ca, intr-o anumita conjunctura, aceste 50 de vehicule au putut fi profitabile. Insa in acele conditii nu se putea vorbi de normalitate in transportul public local.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 14/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 13 Iul 2008 20:18:41    Titlul subiectului: 95773

Microbuzele din Craiova nu circula prea mult prin oras! Circula pe linia 2, 25 si 29.Toate aceste linii sunt cu un capat de linie in afara orasului.
Iata si harta fiecarui traseu populat de microbuze:
http://www.rat-craiova.ro/index.php?id_autobuz=2
http://www.rat-craiova.ro/index.php?id_autobuz=14
http://www.rat-craiova.ro/index.php?id_autobuz=15
Mai sunt si alte linii care ies din oras dar pe acelea mai mult circula DAC-uri si cateva Ikarus.
In Craiova mai e si o firma privata, Fratii Bacriz, care are in dotare numai microbuze si toate spun un singur lucru: casare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community