|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 14:05:14 Titlul subiectului: Petitii / reclamatii privind transportatorii |
96097 |
|
Având de călătorit destul de mult, atât cu transportul local buzoian, cât și cu transportul județean și interjudețean, am de suportat, pe propria de piele, bătaia de joc la adresa călătorului din partea acestor "operatori de transport" care ne cară ca pe vite în condiții deplorabile, în dube înghesuite, prost sau deloc ventilate, cu mulți călători în picioare, deși aceste microbuze nu au prevăzute locuri în picioare etc.
În primul rând trebuie căutat cu orice preț să obligăm autoritățile să respecte legea 92/2007 și să impună folosirea de AUTOBUZE, așa cum prevede legea, și nu MICROBUZE, cum se folosesc mai peste tot.
Trebuie să luăm atitudine, dacă stăm și doar ne căinăm reciproc, nimeni nu va face nimic, vom fi transportați în continuare în același hal, iar dubarii vor prospera pe banii, nervii și sănătatea noastră.
Vă îndemn ca, ori de câte ori constatați că drepturile și demnitatea dumneavoastră sunt încălcate, să luați atitudine, să cereți șoferilor să vă asigure condițiile pentru care plătiți, iar dacă aceștia refuză, înaintați memorii, reclamații și petiții către autoritățile care ar trebui să reglementeze acest domeniu sensibil, al serviciilor de trasnport.
Ideea e însă să filmați/înregistrați aceste nereguli, pentru a vă argumenta reclamațiile cu probe solide.
Puteți face aceste reclamații atât în nume propriu, dar e mai recomandabil să vă asociați mai mulți, eventual sub tutela unui ONG.
De-a lungul timpului s-au făcut diverse demersuri de către oameni care au luat atitudine față de bătaia de joc la adresa călătorilor și a investițiilor făcute în transportul electric, ecologic, demersuri făcute de către mai mulți dintre noi, e vorba de Silviu Sintea, de Radu Czech, de Radu Coica, de către Kappa și alții; din păcate demersurile au fost destul de disparate și puțin sau deloc susținute de către noi, ceilalți. A venit timpul să facem o revoluție, hai să-i bombardăm cu reclamații și petiții pe cei care își bat joc de noi, pe banii noștrii, poate sub avalanșa de sesizări vor lua o atitudine, vor înțelege că nu li se cere nimic mai mult decât să respecte legea și să ne respecte demnitatea.
Dacă va fi de acord Silviu Sintea, multe demersuri ar putea fi făcute sub cupola O.N.G.-ului Transira, așa că vă îndemn să-l contactați și pe el în prealabil, poate vă ajută măcar cu un sfat avizat; am speranța că totuși un O.N.G. va fi tratat cu mai multă considerație decât o persoană fizică oarecare.
Să începem, concret.
Duminica trecută am călătorit de la Slobozia la Buzău cu o janghină de dubă, ale cărei geamuri erau din acelea lipite, fără nici o parte mobilă; cum duba stătuse ceva timp în soare, în interior era saună.
Dubei, cu numărul IL99BLG, îi fusese improvizat un fel de aparat de aer condiționat sau ventilator, însă firește că nu era pornit, că doar se face economie, călătorii pot sta în saună, nu contează, banu' să iasă.
La plecare a pornit totuși acel aparat, însă cred că era sub-dimensionat, că nici nu făcea față, până la urmă au deshis geamurile de la șofer și cel de la ușa dreapta-față, răcindu-se un pic atmosfera, dar creându-se un curent de nedescris.
De menționat că la plecare erau și persoane cu copii mici, în acele condiții, se saună de curgea apa după tine, combinată cu curent puternic de aer.
Cine le permite ăstora să ne pună sănătatea în pericol?!?
Deși la plecare mai erau locuri libere, pe traseu șoferul a oprit și a îndesat în dubă oamni cât cuprinde, pe sistemul "Hai, mergeți mai în spate, că mai e loc", aproximativ 10 persoane peste numărul de locuri pe scaune. Vă închipuiți ce "condiții" am avut, înghesuiți în așa hal cu tot felul de indivizi veniți de la plajă și puțind a transpirație?!? (Amara e o stațiune zisă balneoclimaterică, situată la aproximativ 8 km de Slobozia)
Poza nu înfățișează momentul înghesuielii maxime, că atunci nici măcar nu puteam face poze, eram om lângă om; celor de la OPC și poliție le-am trimis și un filmuleț cu călătorii străduindu-se să-și mențină echilibrul, atârnați de portbagaje, pentru că duba nici măcar bare de susținere nu avea.
Vă închipuiți ce se poate întâmpal cu o astfel de dubă supra-aglomerată în cazul unui accident? Nu, nu trebuie să vă închipuiți, aduceți-vă doar aminte de carnagiul din apropiere de Slobozia, în care au murit acele femei...
Se toacă banii pe campanii de 3 lei, gen "Viteza ucide", dar nimeni nu spune că de fapt și nepăsarea și neaplicarea la sânge a legii pentru transportul în comun ucide și poate ucide...
Evident, șoferul oprea oriunde era "cerere", chiar dacă nu era stație, de câteva ori a încasat banii și a "omis" să mai elibereze și bilet, de, chestiile "banale" și cunoscute de noi toți, dar pe care autoritățile nu se prea omoară să le stârpească, mai ales acum în an electoral, că de, nu se face...
Duba o bănuiesc a fi o improvizație, transformată dintr-o dubă de marfă, cu suspensiile foarte rigide, pentru că pe drumurile proaste pe care a mers ne-a zdruncinat de ne-au ieșit ochii din cap.
În fine, am scris Oficiului pentru Protecția consumatorului Ialomița.
Vă prezint și vouă felul cum decurg demersurile. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mar 22 Iul 2008 14:43:42, modificat de 5 ori în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 14:18:43 Titlul subiectului: |
96099 |
|
1. Răspunsul O.J.P.C. Ialomița care mă informează că nu e treaba lor, dar că totuși pot înainta demersul meu către O.J.P.C. Constanța.
2. Evident că eu nu căutam la ei un serviciu de intermediere, așa că le-am comunicat că voi înainta demersul pe cont propriu, dar le-am explicat că mă tem că voi fi pasat de la unii la alții, adică ăia de la Constanța să zică că nu e treaba lor, că duba făcea cursa Slobozia - Buzău și voi fi trmis fie la Slobozia, fie la Buzău, și tot așa.
3. Alt răspuns al O.J.P.C. Ialomița, care îmi comunică, pe un ton politicos, că nu e treaba lor și că de fapt nu m-au "pasat" etc.
4. Am înaintat o reclamație similară către O.J.P.C. Constanța, încă nu am fost contactat de ei. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 15:02:45 Titlul subiectului: |
96103 |
|
Hai să le arătăm ce scrie în lege, că poate nu au timp sau chef sau răbdare sau... să citească
Legea nr. 102/ 2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului
nr.109/2005 privind transporturile rutiere
30. Articolul 32 va avea următorul cuprins:
„Art. 32. – (1) Transportul public de persoane se efectuează de către operatorii de transport rutier numai cu autobuze la bordul cărora se află, pe toată durata transportului, o copie conformă a licenței de transport, precum și licența de traseu ori autorizația de transport internațional sau documentul de transport corespunzător serviciilor ocazionale, după caz.
. . .
33. După articolul 34 se introduc articolele 341 și 342, cu următorul cuprins:
Art. 342. (2) Pentru transportul de persoane pe trasee județene și interjudețene se utilizează autobuze interurbane și autocare, iar pentru traseele internaționale se utilizează numai autocare. Autoritatea competentă va corela gradul de confort al acestora cu lungimea traseului.
(3) În transportul rutier de persoane în trafic județean, interjudețean sau internațional se interzice transportul mai multor persoane decât numărul de locuri pe scaune prevăzut în certificatul de înmatriculare al autobuzului.”
Se aude? SE INTERZICE TRANSPORTUL MAI MULTOR PERSOANE DECÂT NUMăRUL DE LOCURI PE SCAUNE PREVăZUT ÎN CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE AL AUTOBUZULUI.
Mai e un aspect interesant, e bine de știut, deși nu are legătură cu cazul de față, dar parcurgând legea, mi-a atras atenția:
"După articolul 35 se introduc articolele 351 și 352, cu
următorul cuprins:
„Art. 351. – Pe traseele paralele cu calea feratã, graficele de
circulație se armonizeaza pentru a nu se suprapune cu graficele de
circulație ale trenurilor de persoane." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 15:32:41 Titlul subiectului: |
96108 |
|
Nu vreau sa cobesc dar in opinia mea OPC-ul va raspunde ca nu are competenta legala sa verifice permise de conducere si certificate de inmatriculare, si iti vor recomanda sa iei legatura cu Politia Rutiera si RAR. Politia iti va spune ca nu ea face legea, iar RAR iti va spune ca ei fac ce le spune ministerul. Care minister stii bine ca e implicat direct in afacerile de genul asta.
In cel mai bun caz, OPC-ul va face un control asupra firmei si ii va da o amenda pentru conditiile mizerabile de transport.
In alta ordine de idei, desi dubele inca sunt majoritare, au inceput sa fie inlocuite pe ici-colo de midibuze turcesti sau asiatice si chiar cu autobuze. Trecem printr-o perioada de tranzitie si in cazul transportului rutier de persoane dar incet-incet gasim calea cea buna. _________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
ciordescu
Data înscrierii: 02/Noi/2005 Ultima vizita: 07/Iul/2009 Mesaje: 143 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 15:39:01 Titlul subiectului: |
96110 |
|
Observ ca pe relatia Bucuresti-Focsani de vreo doua saptamani firma Acomar si-a schimbat toate microbuzele cu autobuze/autocare noi.
Daca se vrea, se poate ! |
|
Sus |
|
|
3mil
Data înscrierii: 06/Sep/2007 Ultima vizita: 08/Aug/2010 Mesaje: 148 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Iul 2008 11:31:51 Titlul subiectului: |
96172 |
|
Catalin Ghita a scris: | Daca totusi sunt considerate autobuze,soferii lor pot face dovata ca au permise de conducere valabile pentru autobuze? | Nu cumva maxi-taxi-urile si autobuzele se incadreaza la transport persoane respectiv categoria D a permisului de conducere? Din cate stiu la peste 7 locuri in masina este necesara aceasta categorie...
Ma tem ca nu putem sa ,,ii prindem" la aceasta faza cu permisul... |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 24 Iul 2008 15:02:30 Titlul subiectului: |
96185 |
|
3mil a scris: | Nu cumva maxi-taxi-urile si autobuzele se incadreaza la transport persoane respectiv categoria D a permisului de conducere? Din cate stiu la peste 7 locuri in masina este necesara aceasta categorie... | Decât să ne întrebăm retoric, mai bine punem mâna și ne documentăm, ca să vorbim pe caz concret.
Pentru că mi-ai atras atenția asupra acestui aspect, am făcut rost de un permis de conducere pentru a verifica concret modul de separare a categoriilor de pe permis în funcție de tipul vehiculului.
După cum vedeți în imaginea atașată, constatăm că:
- vehiculele de transport călători având cel mult 16 + 1 locuri (16 pasageri + șoferul) se încadrează la categoria D1;
- autobuzele (sau microbuzele având mai mult de 16 locuri pe scaune) se încadrează la categoria D.
Rezultă că:
1. Microbuzele având maxim 16 locuri pot fi conduse cu D1, pentru cele cu mai mult de 16 locuri e necesar permis categoria D;
2. Categoria B permite conducerea vehiculelor având cel mult 8 + 1 locuri (8 pasageri + șoferul)
Concluzia: Dubarii trebuie să dețină OBLIGATORIU ! permis valabil cel puțin la categoria D1, dacă duba are cel mult 16 locuri pentru pasageri sau permis valabil la categoria D dacă dubele au mai mult de 16 locuri pe scaune, cazul cel mai răspândit.
Să vedem, pot face dovada deținerii permiselor la categoriile D1, respectiv D? _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 10:45:31 Titlul subiectului: Alte petitii |
105051 |
|
Am inaintat o varianta prescurtata si catre doamna Elena Udrea, rugand-o sa-si spuna punctul de vedere.
Am prezentat problema maxi-taxi in contextul functiei pe care o detine, de Ministru al Turismului, prin prisma situatiei rusinoase a transportului public din Romania vazut prin ochii turistului strain, nevoit sa se descurce cu servicii de transport execrabile, in care nu de multe ori viata ii este pusa in pericol, cu o lipsa a oricaror informatii in majoritatea localitatilor s.a.m.d.
Sunt curios daca raspunde si care ii va fi opinia. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 28 Ian 2009 13:46:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 11:10:29 Titlul subiectului: |
105052 |
|
De unde ai informatii asupra a ceea ce vede turistul? Ai vreun sondaj, vreun studiu care sa sustina aceste informatii? Te intreb pentru ca sunt membru a doua forumuri de turism si nimeni nu s-a plins de nimic in ceea ce priveste transportul. Plingeri au fost doar de ce ceva hotie prin trenuri.
In rest, orice turist care viziteaza fara masina tara, are posibilitati de transport ieftin destul de multiple. In mai toate orasele mari, unde ajuge, are macar o legatura de la aeroport in centru, iar de acolo de obicei se ia trenul. Cred ca din punct de vedere turistic, transportul public local din Romania este relativ ok.
Cati turisti ai remarcat in microbuzele la care se refera petitia?
Nu confunda zonele turistice cu transportul local din orase. Cu tot respectul pentru municipiul unde activezi, dar ce turist vine acolo si pentru ce? Vin turistii in zona Buzaului care ste extrem de turistica si rurala si frumoasa. Pentru aceea, vin cu autocare, sau cu ce se gaseste. Turistul nu merge in Popesti-Leordeni si nici in cine site ce sat uitat de Dzeu. Cred ca faci o confuzie intre scopul petitiei tale si motivele turistice, care sunt minimale.
Pentru Bucuresti si marile orase care sunt vizitate, problemele nu sunt mari, in ceea ce priveste transportul pentru turisti.
Nu cred ca turistii sunt motivul principal al acestei petitii, ci marea majoritate a oamenilor care folosesc transportul pentru viata activa, iar nu pentru cea recreativa. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 13:20:55 Titlul subiectului: |
105059 |
|
Nu e chiar asa...
Daca ma duc in Retezat cu rucsacul in spate. iau trenul pana in Petrosani si de acolo microbuz. Te asigur ca se vor gasi destui sa te injure dc te sui cu rucsacul in microbuz...
Probabil nu se plange nimeni de transport pe forumurile de turism pentru ca:
- ne-am obisnuit cu anormalul
- multi merg cu masina personala.
Catalin, eu stiu ca esti bineintentionat si te zbati in aceasta problema, dar tocmai ei te-ai gasit sa-i scrii? Te-ai gandit ca poate nu stie sa citeasca? _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 13:30:58 Titlul subiectului: |
105062 |
|
Lasa, e bine sa le prezentam problemele, e posibil ca majoritatea politicienilor astia de la noi sa traiasca cu adevarat intr-o "altă Românie", e posibil ca daca umblă mereu cu mașini cu girofar să nu aibă habar de ce se întâmplă în România noastră...
Or cum ăștia par mai preocupați de imagine decât de problemele esențiale, sper să fie interesați să rezolve pompieristic "problema" care le-ar putea strica imaginea domeniului de activitate...
Ia uite:
http://tramways-romania1982.blogspot.com/
Cateva consideratii ale autorului blogului:
" Rather surprisingly there was a timetable at Ronat and as I recall it said first tram 5:30 or similar and then every 29 minutes until late evening - not exactly user friendly."
Textul subliniat confirma parerea mea ca unui turist strain i se pare "ciudata" situatia, e surprins ca a gasit, totusi, un orar... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Mar 30 Iun 2009 05:51:32 Titlul subiectului: |
113165 |
|
Unde pot depune o petitie in care sa reclam proastele servicii a unor firme de maxi-taxi care nici bilet nu stiu sa elibereze? Am depus la Primaria Municipiului Bucuresti o petitie in acest sens, iar ei ce au facut? Au trimis-o la RATB spre solutionare! |
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 30 Iun 2009 08:06:28 Titlul subiectului: |
113169 |
|
Ai putea incerca la Finante. In acest caz deja ai face o reclamatie de evaziune fiscala... _________________ Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 12:16:32 Titlul subiectului: |
127516 |
|
O chestie care mi s-a intamplat acum cateva zile: am calatorit cu o duba/maxi-taxi pe ruta Berca (Satuc) - Buzau, eram 2 persoane.
Biletul costa 3,5 lei/persoana.
Soferul a incasat cei 7 lei cuveniti pentru 2 persoane, dar mi-a eliberat 1 singur bilet, taiat insa la valoarea de 7 lei.
Aceasta modalitate pare aparent corecta, in sensul ca am platit 7 lei, am primit bilet de 7 lei, firma isi plateste taxele pentru cei 7 lei incasati etc.
Problema e alta insa: in cazul unui control, inspectorii din trafic ar fi gasit 2 persoane, din care numai una avea bilet!
Ma credea ala pe cuvant ca mi s-a taiat doar un bilet pentru 2 persoane?!? De unde stia ca nu veneam mai de departe si ca unul dintre noi nu platise bilet sau platise si nu primise bilet?!?
In al doilea rand, dat fiind faptul ca s-a taiat un singur bilet in loc de doua, duba respectiva apare scriptic ca transportand un numar mai mic de calatori, ceea ce poate determina mentinerea in caietul de sarcini a solicitarii de dotare cu microbuze, in loc sa se ceara autobuze, ma gandesc eu, acest fapt reflectandu-se in calitatea si siguranta serviciului de transport ... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 13:16:32 Titlul subiectului: |
127521 |
|
Cine sunt acei inspectori din trafic? Eu nu i-am vazut niciodata, de fapt nu stiu nici daca exista. Soferul stie ce stie cand nu elibereaza bilete _________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 25 Mai 2010 13:23:05 Titlul subiectului: |
127522 |
|
Eu am prins un astfel de control intre Satu Mare si Baia Mare. Datorita lipsei de informatii privind orare, puncte de plecare s.a.m.d. ale curselor dintre aceste orase, am iesit la "ocazie"; la un moment dat ne-am suit intr-o duba.
Undeva prin traseu am dat de un filtru al A.R.R., pe sofer l-au luat la intrebari si au filmat microbuzul din toate unghiurile, cu tot cu noi si ceilalti calatori inauntru.
Probabil soferul era recidivist, asa am inteles din discutiile incinse care au urmat.
Pe noi ne-au lasat in pace, desi cred ca ar fi corect sa fie amendati si calatorii, doar asa ii dezveti de acest hal de transport si-i "inveti" sa caste ochii unde se urca, sa ceara bilete, sa nu mai accepte sa fie carati ca sardelele s.a.m.d. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 13:28:37 Titlul subiectului: |
133376 |
|
Intr-o sambata am vrut sa calatoresc de la Buzau spre Berca; m-am deplasat la Autogara XXL, am verificat orarul afisat, chipurile era microbuz la 13:30.
S-a facut 13:30, s-a facut 13:45, microbuzul ... din parti sa mai vina...
Enervat la culme, am sunat la A.R.R. Buzau unde, fiind sambata, nu a raspuns nimeni.
Luni am trimis o petitie A.R.R. solicitand verificari si masuri impotriva acestor practici ale transportatorilor privati care mai "sar" peste cursele nerentabile, mai "indeasa" in dube calatori pana la refuz s.a.m.d.
Raspunsul lor a fost ca nu se confirma cele semnalate de mine.
Numai ca, dupa cateva zile, primsc un raspuns de la Consiliul Judetean Buzau in care insa se afirma EXPLICIT ca sesizarea mea este reala!
Evident, ce dovada mai buna ca "autoritatili" statului (degeaba) sunt atat de "eficiente" si "utile" incat nu sunt in stare ca macar sa se puna de acord sa minta la fel... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 06 Oct 2010 15:43:33 Titlul subiectului: |
134467 |
|
Am retransmis raspunsul de la C.J. Buzau la A.R.R., intrebandu-i care e motivul "neconcordantei" dintre raspunsul Consiliului Judetean si raspunsul A.R.R.
Evident, s-au facut de cacao, spunand ca e vorba de ... o greseala
Astea-s pseudo-autoritatile statului roman, isi dau cu stangu-n-dreptu' si daca stii sa pui lucrurile cap la cap le poti dovedi gradul profesional si de competenta...
Totusi, cat de penibili pot fi?!? Ei, uite atat! _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 12:54:54 Titlul subiectului: |
138591 |
|
Fireste, o noua calatorie cu maxi-taxi se transforma intr-un nou prilej de disconfort si nervi pe banii mei. Pentru ca cei care reglementeaza transportul judetean au avut "grija" sa nu mai existe alternativa civilizata, a autobuzului, permitand acestor epave de microbuze sa acapareze trasee intregi, lasandu-te practic in imposibilitatea de a "alege" altceva decat conditiile jalnice oferite de cate o duba de marfa transformata de cate un Gigel in "microbuz"...
Din pacate, pentru situatia actuala suntem vinovati CU TOTII pentru ca, desi multi dintre noi ne pretindem a avea demnitate si a fi cat de cat inteligenti, acceptam sa fim tratati ca niste vite si sa fim inghesuiti in niste microbuze infecte si, culmea!, sa mai si platim pentru asta.
Haideti sa-i bombardam cu petitii, in lipsa lor vor pretinde ca "totu-i in regula"!
"Subsemnatul Catalin Ghita, ... [datele] ... , va semnalez urmatoarele:
Pe data de 07.01.2011 am calatorit pe ruta Buzau (Autogara XXL) - Sapoca - Berca - Joseni cu microbuzul BV-10-TFL de pe ruta Buzau-Chiliile cu plecare din Buzau la ora 12:00.
Cu cateva minute inainte de plecarea din Autogara XXL microbuzul avea deja toate locurile pe scaune ocupate. In ciuda acestui fapt, soferul a permis urcarea in continuare a altor calatori, in picioare, desi acest lucru este interzis, in loc sa solicite prezenta unui microbuz suplimentar/de rezerva, incalcand astfel CU BUNA STIINTA reglementarile legale privind respectarea capacitatii de incarcare a vehiculului.
Asadar microbuzul a plecat supra-incarcat inca din autogara de plecare.
Pe traseu soferul a permis in continuare urcarea altor si altor calatori, desi nu mai erau locuri pe scaune, astfel ca microbuzul s-a supraaglomerat, estimez ca erau aproximativ 15 persoane IN plus (!!!) pe culoar.
Acest lucru s-a reflectat in conditii execrabile de transport deoarece la orice curba calatorii de pe culoar se balansau si-i presau pe cei de pe scaune.
Mai mult decat atat, datorita calatorilor care stateau in picioare inclusiv in dreptul usii fata-dreapta, soferul nu mai avea vizibilitate la oglinda retrovizoare dreapta, solicitand cate unui calator sa-i spuna daca vine vreo masina din acea parte atunci cand dorea "sa se asigure" la vreun viraj!
Acesti soferi sunt un real pericol public, din dorinta de imbogatire a lor si/sau a patronilor ignora cele mai elementare reguli de siguranta rutiera, punand in pericol viata calatorilor!
Va rog sa luati masuri urgente intrucat astfel de situatii nu sunt singulare, mai ales la orele de varf, dimineata si dupa-amiaza, multe dintre microbuzele si autobuzele judetene pleaca arhipline inca din autogara de expediere. Va propun sa detasati permanent cate un angajat ARR la fiecare autogara din Buzau, ca sa va convingeti de gravele incalcari ale legislatiei rutiere.
Detalii despre pozele atasate:
01-04: Poze din interiorul microbuzului implicat ca sa va faceti o idee despre halul in care se desfasoara transportul judetean buzoian.
05: Ca sa pot cobori din microbuz a trebuit sa rog o parte din calatorii de pe culoar, din fata mea, sa coboare ca sa am loc sa pot cobori si eu, dupa care sa se urce la loc. In poza vedeti exact ael moment, cand calatorii se urcau inapoi in microbuz. Asta ca sa va faceti idee mai buna despre ce "conditii" au fost in acel microbuz.
06: Detaliu cu parbrizul microbuzului, se vede un calator care sta cocosat peste sofer pentru a permite celorlalti sa mearga "mai in spate", asa cum ii "indemna" soferul.
07: copie a biletului folosit pe aceasta ruta. Pretul biletelor stiu sa-l mareasca, dar conditiile sunt execrabile.
Unii calatori insinuau ca din cauza coruptiei autoritatile de control abilitate nu-si vor face datoria, va solicit sa tratati cu responsabilitate problema semnalata si sa faceti dovada masurilor luate impotriva celor vinovati in acest caz concret.
Solicit raspunsul prin e-mail la adresa *****@gmail.com
Transmis la: buzau@arr.ro; buzau@opc.ro" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Ian 2011 19:54:39 Titlul subiectului: |
138822 |
|
Probabil urmarile reclamatiei de mai sus..
http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=39572
"Zeci de milioane amenzi
```
Polițiștii de la Mărăcineni au oprit pe DJ 203K, pentru control, peste 20 de autovehicule, dintre care 6 aparțineau unor firme de transport de persoane în regim maxi-taxi. Șoferilor le-au fost cerute atît documentele personale, cît și actele privind activitatea pe care o desfășurau. Nu toți au ieșit basma curată. Drept dovadă, cele șapte sancțiuni contravenționale aplicate de polițiști. Majoritatea șoferilor au încălcat aceeași regulă: nu au respectat capacitatea de încărcare a autovehiculului, permițînd urcarea în mașini a unui număr mai mare de călători decît le permite legea, prin cifra menționată în certificatul de înmatriculare.
(A.V.)" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 07 Feb 2011 13:01:11 Titlul subiectului: |
139616 |
|
Raspunsul la petitia de mai sus:
"MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
AUTORITATEA RUTIERÃ ROMÂNÃ - A.R.R.
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1 Bucuresti,
Tel. 021 / 318.21.00,
Fax 021 / 318.21.05,
AGENTIA ARR BUZAU
Str.Transilvaniei nr.163; Buzau; tel/fax.0238 722 309; mobil: 0721 275
293; buzau@arr.ro
Nr. 692/07.02.2011
Domnului Ghita Catalin,
Referitor la sesizarea Dumneavoastra, prin care ne informati asupra conditiilor de transport de pe traseul Buzau – Chiliile, va comunicam masurile luate de Agentia ARR Buzau.
Au fost executate controlale pe traseu si in autogara in scopul verificarii aspectelor sesizate. A fost solicitata nota explicativa operatorului de transport pentru a afla daca acesta cunoaste prevederile legale privind transportul de persoane in limita locurilor prevazute in certificatul de clasificare pe stele sau categorii. Operatorul de transport a admis ca exista zile, cum a fost si cea de 07.01.2011 (Sf.Ion) cand ati calatorit Dumneavoastra, cand fluxul de calatori este mai mare pe prima portiune a traseului.
Am stabilit cu operatorul de transport sa puna la dispozitie microbuzul de rezerva la orele si datele cand anticipeaza ca numarul de calatori depaseste capacitatea microbuzului titular.
Din verificarile nostre in jurnalul de plecari-sosiri al autogarii, pentru luna ianuarie, exista zile cand operatorul de transport a pus la dispozitie microbuzul de rezerva pana la Berca, pentru a prelua fluxul suplimentar de calatori.
Va multumim pentru aspectele constatate si sesizate avand in vedere, in primul rand, pericolul pentru siguranta circulatiei pe care il reprezinta supraincarcarea mijloacelor de transport si in al doilea rand faptul ca se creaza un disconfort pasagerilor.
Pe viitor, a fost transmisa ca sarcina inspectorilor de trafic, verificarea gradului de incarcare al mijloacelor de transport persoane in trafic si in autogari.
SEF AGENTIE,
COSMIN MARINESCU" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 21 Feb 2011 11:29:08 Titlul subiectului: |
140249 |
|
Raspunsul la aceeasi petitie, dar din partea Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor.
Nu stiam ca Protectia Consumatorilor are si abilitati de a propune retragerea licentelor de transport ... Hm, imi da niste idei...
Remarcati insa faptul ca "scriitorul" raspunsului pare sa nu cunoasca prea bine "limba gramatica"... Rusinos ca asta sa se intample la o "institutie" a statului... arata decaderea si nivelul de pregatire a cetatenilor acestei tari, conduse spre ruina de toate guvernarile din '89 incoace... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Sep/2020 Mesaje: 931
|
Trimis: Vin 29 Iul 2011 12:49:01 Titlul subiectului: 2004-09-04 |
146829 |
|
http://www.evenimentul.ro/articol/o-botosaneanca-a-fost.html
"04-09-2004
Pentru că nu și-a putut ocupa locul rezervat
O botoșăneancă a fost despăgubită de o firmă de transporturi
O botoșăneancă a fost despăgubită de o firmă de transporturi după ce a fost nevoită să stea în picioare pe toată durata călătoriei de la Botoșani la Cluj, deși își rezervase loc în autobuz. Cazul este fără precedent la Botoșani și se pare că va atrage și altele, mai ales că firmele locale de transport nu iau niciodată în considerare faptul că oamenii care cumpără bilete de călătorie vor să aibă și un loc asigurat. Inspectorii OJPC au analizat acest caz și au forțat societatea să returneze contravaloarea biletului, 250.000 de lei. În plus, au amendat societatea cu două milioane de lei! (T.C.)" |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 08 Aug 2011 13:48:16 Titlul subiectului: |
147442 |
|
Avand in vedere faptul ca pe la Buzau continua sa nu se aplice reglementarile legale aplicabile transportului public, am continuat sa presez pentru a incerca sa obtin intrarea in normalitate, respectiv afisarea orarelor/frecventelor corecte in statiile de autobuz/maxi-taxi>
Iata textul petitiei adresate A.N.P.C. (Protectia Consumatorului):
"Subsemnatul Ghita Catalin, domiciliat in Buzau, str., bl., sc., ap., e-mail @,
in calitate de beneficiar (calator) al serviciului de transport public local din Buzau,
Va solicit sa cercetati si sa luati masuri intrucat la Buzau nu se aplica obligatiile in vigoare privind informarea calatorilor prin afisarea in statiile de transport a orelor efective de trecere a autobuzelor si mmicrobuzelor prin statii.
Temei legal 1: Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor, art. 3, pct. 13.
Text vizat: "statie publica - punctul de pe traseul unui serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si care SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOBUZELE pentru urcarea si coborarea persoanelor transportate"
Temei legal 2: Legea 102/2006.
Text vizat: ''statie publica – punct de pe traseul unui serviciu regulat de transport persoane, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, pentru urcarea si coborarea persoanelor transportate''
Temei legal 3: Ordinul 353/2007 al Ministrului internelor si reformei administrative, art. 63
Text vizat: ''In cazul serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate, operatorul de transport rutier va edita, in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale din comune, orase si municipii sau cu autoritatile administratiei publice de la nivel judetean, dupa caz, harti si pliante cu traseele mijloacelor de transport de persoane prin curse regulate si speciale, VA AFISA IN FIECARE STATIE ORELE DE CIRCULATIE A MIJLOACELOR DE TRANSPORT RUTIER CARE TREC PRIN STATIA RESPECTIVA.''
La Buzau ORARELE CONCRETE conform carora opresc autobuzele si microbuzele (deci orele de trecere EFECTIVE prin fiecare statie) lipsesc cu desavarsire.
Pentru autobuze exista afisate niste frecvente, inutile atat prin prisma valorilor de zeci (!) de minute ale intervalelor intre vehicule, cat si prin prisma faptului ca multe din ele sunt false, astfel incat calatorii sunt nevoiti sa stea aiurea in statii in loc sa vina doar cu cateva minute inainte de ora de trecere, daca ar fi afisate orarele, conform reglementarilor legale.
Iar pentru maxi-taxi-uri nu exista afisat NIMIC, nici orare, nici frecvente!
Prejudiciul suferit: Din cauza lipsei afisarii orarelor, de nenumarate ori a trebuit sa astept aiurea autobuzele in statii descoperite, in ploaie, ninsoare sau canicula, pe cand daca orarele ar fi fost afisate conform reglementarilor legale as fi putut sa vin in statie cu doar cateva minute inainte de ora de trecere a autobuzului, deci am pierdut si timp.
Ca sa va faceti o idee, prevederea legala mai sus citata este respectata INTOCMAI in alte orase, va prezint cateva exemple (Pitesti, Brasov, Arad, Ploiesti) ca sa intelegeti la ce anume fel de afisare concreta a orarelor ma refer. Daca doriti, va pot pune la dispozitie poze cu orare si din alte orase.
Am solicitat de nenumarate ori autoritatilor locale, inca de acum peste 2 ani, sa ia masuri pentru conformare, insa nu au facut-o pana acum.
Va rog sa nu "pasati" rezolvarea problemei, ci sa o tratati din punctul de vedere al relatiei prestator de servicii/beneficiar (transportator/calator), respectiv autoritate locala de reglementare si control-prestator de servicii (autoritati locale/transportator)
Modalitatea de solutionare propusa: somarea operatorilor de transport si a autoritatilor locale sa afiseze orarele intr-un termen de timp rezonabil, dar FIX si CLAR STABILIT, sa zicem 2 luni.
Solicit raspunsul in format electronic.
Cu stima,
Catalin Ghita"
Iata si raspunsul primit, scanat.
Atrag atentia cateva formulari cel putin bizare:
"-in caietele de sarcini(si anexele la caietele de sarcini) elaborate pentru transportatori nu s-a regasit obligativitatea dotarilor cu informatiile precizate de dv; conform prevederilor din Anexa nr.2,cap.III,art.11 ale Ordinului nr.972/2007, se pot impune si ,,eventuale dotari”ale statiilor in sarcina transportatorilor."
Tare, nu? Ce legi "bune" avem noi, in loc sa scrie "se impun/trebuie impuse", scrie "pot fi impuse"... adica fix zero barat!
Iar aia cu "-reprezentantii Serviciului pentru Transporturi Locale din cadrul Primariei Municipiului Buzau declara ca la prima operatiune de licitare a traseelor se vor impune si sarcinile privind afisarea tuturor informatiilor in statiile publice." e chiar amuzanta, adica si-au luat angajamentul? Perfect, se cheama ca s-a "rezolvat" problema... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Aug 2011 15:51:58 Titlul subiectului: |
147444 |
|
Nu se respecta la Bucuresti orarele de circulatie, vrei sa se respecte in alte parti? Bucuresti inca mai are linii fantoma de maxi-taxi, e adevarat - la periferia orasului, dar totusi exista. Un mijloc de transport TREBUIE controlat prin GPS, de la un dispecerat, pentru a ajunge la timp in statii. Exista asa ceva in capitala? M-as simti jignit, ca bucurestean, ca la Buzau sa existe inaintea capitalei acest sistem. Ar insemna ca trebuie sa mutam capitala la Buzau, nu? Pentru ca la Buzau este elita tarii, si nu la Bucuresti. Metroul bucurestean, care nu depinde de traficul rutier, NU respecta orarele intotdeauna (am pierdut tren de la gara care pleca la 5.10, timp care se poate parcurge incepand cu ora 5.00 de la Dristor 2; primul tren a venit la 5.10 in statia Iancului). Concluziile le trageti singuri. _________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|