Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii despre transportul electric versus autobuze

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tm



Data înscrierii: 11/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 8
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2007 20:05:24    Titlul subiectului: Discutii despre transportul electric versus autobuze 83844

Dezastru!!! In cat timp il extermina??? Ce e mai frumos pentru un oras decat cand vezi trecand pe strada un tramvai sau un troleibus dupa care sa intorci capul??? Dar cand vezi un autobuz imediat te gandesti ca d-astea poate avea orice sat, comuna, orasel. Transportul electric reprezinta oglinda orasusului!!! Din pacate oglinda Brasovului a ramas intr-o baie, sauna, aburindu-se incet-incet!!! Trist dar adevarat!
Ma refer la faptul ca Brasovul a avut tramvai, nu mai are, iar acuma si o parte din reteaua de troleibuz se pare ca va fi demontata. Orasul nu exista numai prin asta, dar transportul electric e mandria oricarui oras in care exista. Cand vizitezi un oras necunoscut si vezi un mijloc de transport precum tramvai, troleibuz nu iti pui intrebarea: Cate linii sunt? Cat de rarefiat este? Cat de modern este? De ce nu avem si noi asa ceva? Am fost de nenumarate ori in Brasov si am ramas profund impresionat dar din pacate e dezamagitor ca se extermina transportul electric dintr-un oras turistic si cu potential cum e Brasovul... cred ca se putea mentine transportul electric; si sper sa ramana liniile de troleibuz actuale si sa nu se desfiinteze si acestea in viitor! Chiar imi place Brasovul si am ramas socat si nu imi vine nici acuma sa cred ca sa desfiintat tramvaiul!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Dec/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2007 21:25:01    Titlul subiectului: 83849

Imi pare rau ca te contrazic dar exemplul cu Brasovul nu cred ca este bine ales. Eu am trait acolo primii 19 ani de viata asa ca stiu bine atat orasul cat si felul in care a evoluat IJTL (acum RATBv) sa zicem de la jumatatea anilor '80 pana astazi.

Chiar daca poate avem nostalgiile noastre dupa acele vremuri cand multe erau altfel, revenind in zilele noastre introducerea autobuzelor moderne acum aproape un an a fost un mare salt inainte. Crede-ma ca sub 5% din cei ce folosesc transportul in comun dau vreo importanta formei de transport (tramvai, autobuz, troleu, midibuz) in timp ce marea majoritate apreciaza comfortul interior, viteza si punctualitatea. Iar fara suparare intre troacele de trolee si autobuze DAC/Rocar, toate avand intre 10 si 15 ani de serviciu si autobuzele MAN proaspat aduse (putem include aici si MAN-urile mai vechi, Mercedes-urile Connecto sau MAZ-uri) e o diferenta ca de la cer la pamant.

Sunt sigur ca brasovenii care s-au trezit acum un an ca linia 1 nu mai e un troleu hodorogit fara incalzire si care abia se taraie ci un autobuz nou-noutz cu tot comfortul nu au varsat nici o lacrima. La fel si cei de pe restul de linii transformate in autobuz.

Se tot vorbeste de 'transport ecologic' in comparatiile troleu vs. autobuz. Pe langa faptul ca si troleul polueaza (mai putin, desigur, dar tot polueaza - in termocentrale de unde vine majoritatea energiei) comparatia nu este relevanta. Comparatia trebuie facuta intre transportul in comun si masina personala. Si daca inlocuirea rablelor de trolee cu autobuze noi (cu cresterea de confort si viteza de rigoare) a reusit sa convinga macar cativa oameni care inainte mergeau cu masina sa-si lase acum masina in garaj si sa mearga cu RATBv atunci poluarea a scazut, chiar daca in sine autobuzul este mai poluator decat un troleu.

Un posibil contraargument la ce-am zis eu mai sus ar fi: "Bine-bine, dar de ce sa nu se aduca TROLEE noi, astfel incat sa avem confort si vehicule noi dar pe electric?". Totusi eu in mesajul de mai sus m-am referit la situatia existenta, nu la 'ce s-ar fi intamplat daca'.

In concluzie eu nu cred ca e nimic trist in evolutia parcului RAT Brasov, ba chiar e printre cele mai moderne din tara. Mai trist e poate ca e scump biletul, dar asta e deja alta poveste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2007 23:23:15    Titlul subiectului: 83851

Treaba sta cam asa. Sunt unul care a regretat imens disparitia tramvaiului. Acum ca nu mai e incerc sa privesc inainte.
Dintr-un credit de 15 milioane de euro nu se putea lua altceva decat aceste 100 masini. Altfel nu s-ar fi luat decat ce? vreo 20 de trolee cat sa acoperi linia 5 la ora de varf. Ca sa nu mai zic ca a te umple de SH-uri este sinucidere curata. In afara de aceste troleibuze in rest ce sa fi facut?
Pentru linia de tramvai ar fi trebuit un partener viabil care ar fi trebuit sa preia mai toata regia de transport. Nu vine nimeni sa ia o singura linie de transport. Transportul brasovean era intr-un impas imens cu parcul auto.
Una din greselilie fatale a fost aducerea gioarselor de la Constanta care au grabit disparitia troleului. Mai bine S-ar fi conservat acele linii pana la investitii ulterioare. Dar asta trebuia facut a atunci.
Poate cu timpul se vor mai reinfiinta linii de troleu, dar cu costuri. Cat despre cresterea biletului: pai cu ce bani sa faci transport eficient? ca din taxe ai 1000 de servicii de platit.
Pe linga strategii pe termen lung (dupa mine o sintagma care mai nou a luat locul planului cincinal) mai trebuie si solutii rapide de salvare.
Mi-aduc aminte ca asteptam uneori sa vina un 6 cu o masina mai noua mai ales iarna unde nu ma puteam aseza pe scaun ca inghetam cu el cu tot. Asteptam sa apara un Connecto (era pe atunci numai) la cate 2-3 masini. Am si alte amintiri...
O linie de tramvai poate in urmatorii 5 ani 10 ani, dar pe un alt traseu decat cel care a fost pana la final. Poateun traseu tip centura... Darste-Saturn- Gara- A. Vlaicu - Bartolomeu... cine stie.
Deoacamdata insa trebuie sa luptam pentru imbunatatirea a ceea ce avem acum:
1. reinfiintarea de trasee de noapte cu midibuze;
2. repetarea analizei si ierarhizarea traseelor... 40 trasee pentru un oras de 400.000 locuitori e cam mult.
3. un sistem de tikete intrajudetean, valabil pe durate limitate de timp
4. infiintarea de trasee cu capete multiple.
5. transformarea capetelor importante in adevarate terminale
6. atragerea populatiei catre cumpararea de abonamente.
7. un sistem eficient de cumparare de bilete. crearea cator mai multe puncte/automate de bilete.
Si multe altele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tm



Data înscrierii: 11/Iun/2007
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 8
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 19 Oct 2007 21:25:43    Titlul subiectului: da! 83865

Da, domnule Ionescu ai mare draptate aici! Trebuie sa ne consolam cu adevarul ca nu putem inca sa ne comparam cu ceea ce se intampla in occident, desi am vrea si noi ceea ce au ei. Nu cred ca meritam acele mijloace ultra-moderne (investitia e peste limita bugetului pe care ni-l putem permite) pentru ca la noi inca nu exista mentalitatea cetateanului occidental de a pastra si aprecia un bun si un mare sacrificiu al regiilor locale. Deci ne putem declara multumiti de ceea ce avem in prezent. Degeaba o mana de oameni discuta pe un forum ca vor mijloace moderne si au/avem vise frumoase. Multa stima!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Oct 2007 20:03:24    Titlul subiectului: 84008

Ce stim noi despre Occident? Nu stim nik, crede-ma! Stii cate orase au renuntat de voie de nevoie la transportul electric?
Repet, am fost unul din cei mai vehementi impotriva scoaterii tramvaiului din Brasov. Acum ca s-a scos, ce este de facut? Cine vine in 2 luni sa se apuce de spart iar strazi sa puna linie de tramvai?
Astea nu se fac peste noapte. CE nu pricepi nici matale si nici majoritatea restului este ca pentru a reintroduce un astfel de mijloc de transport trebuie foarte multi bani, foarte mult timp si ceva studii de facut. Repet, trebui foarte, foarte multi bani si foarte multa rabdare. Acestea sunt lucrari de durata, nu jucarii de facut cu lego. Deci sa ne concentram pe ce este sa il facem cat mai eficient, in loc sa pierdem vremea cu capu sprijinit pe coate si sa tot visam. Trebuie sa vina un moment propice si o justificare puternica. Tramvai la Brasov poate peste 5-10 ani, pentru o zona metropolitana.
Si eu vreau ca in Occident... dar cu ce? La Brasov linia nu trebuia doar reparata ci refacuta lucrarea de la 0, ca si cum nu ar fi existat. In plus cred ca traseul pe care il avea trebuia modificat spre zona de nord a orasului ca un fel de axa. Viitorul este inainte, sa vedem ce ne rezerva.
Deocamdata, sa facem ok ceea ce avem.
Repet a suta oara, pana la strategia pe termen lung (plan cincinal) trebuia o solutie de urgenta! Acum cat timp functioneaza asta, let's make the best of it!
Remarca: nu stiu daca a observat cineva din pozele vechi postate, dar infrasturctura de tramvaie era foarte degradata deja din anii 70-80. Ei bine la Brasov era degradata din nastere si a rezistat cu stoicism 20 ani!
Mai bine erau mai putine linii si bine facute decat mult si prost!
Ca sa inchei, da ca in occident: acum la Bv pot sa aduc un turist si sa ii zic: bre, uite ca nu tre sa te duci numai cu taxiul ca ai autobuze cu ceva program in statii si noi, cam cum e pe la voi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7027
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 08:20:08    Titlul subiectului: 84034

Ionescu a scris:
Ca sa nu mai zic ca a te umple de SH-uri este sinucidere curata.
Depinde de SH-uri. FBW-urile mi s-au parut in stare foarte buna desi au 30 de ani vechime.
SH-urile din Constanta au fost intr-adevar sinucidere curata.
La un moment dat (cred ca pe TRANSIRA) se spunea ca Brasovul nu a vrut 70 de troleibuze Ikarus noi noute, oferite de americani. Care este motivul ??
Asta ca sa ne luminam si noi.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 299
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 17:42:57    Titlul subiectului: 84140

Azi s-au reintrodus troleibuzele pe linia 8. A cazut si prima zapada din an.
Mai mult pe linia 1B am vazut tot troleibuz (#922). Poate s-au rezgandit in privinta autobuzelor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 20:13:44    Titlul subiectului: 84145

Am trecut azi prin Brasov si am vazut doar autobuze pe 5B si 7 (doua pe 5B la Stadion si un 7 undeva pe traseu)... in weekend nu circula troleibuze pe liniile astea?
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Dec/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 20:40:21    Titlul subiectului: 84147

Incepand cu 1 decembrie anul trecut in weekend circula DOAR autobuze si pe liniile de troleibuz (nu mi-e clar daca include sau nu linia 8 dar sigur se aplica la toate celelalte). Deci e normal sa fie duminica autobuze pe 5b si 7. Tot din acest motiv se mira si FBW58 mai sus ca astazi (duminica) vazuse un troleibuz pe 1b.
guest a scris:
La un moment dat (cred ca pe TRANSIRA) se spunea ca Brasovul nu a vrut 70 de troleibuze Ikarus noi noute, oferite de americani.
Mesajul respectiv, intr-adevar de pe forumul Transira, este:
Citat:
Dar poate faptul cel mai revoltator s-a petrecut prin 1999 sau 2000, cand s-a terminat razboiul din fosta Iugoslavie. Atunci, Statul Roman a primit diverse despagubiri din partea americanilor. S-a oferit Brasovului
gratuit un lot de 70 troleibuze Ikarus noi-noute, in contul acestor despagubiri. Nu stiu daca era vorba despre vehicule originale maghiare sau despre achizitionarea unora pe bani americani de la fabrica din Arad.
Ziarele au comentat pe larg subiectul. In cele din urma, majoritatea din Consiliul Local a hotarat sa nu accepte oferta. Orice comentariu e de prisos.
Cel putin in modul cum este formulat mai sus suna total a science-fiction. De ce sa ofere guvernul SUA vreo despagubire Romaniei? Doar nici nu ne-au bombardat si nici nu i-am infrant in vreun razboi. Si chiar daca ar fi fost asa, doar nu cresc troleele Ikarus prin copacii din California! De unde sa aiba SUA asa ceva?

Probabil toata povestea are un sambure de adevar - poate USAid, Banca Mondiala sau alta organizatie americana s-a aratat dispusa sa finanteze fie vreun studiu fie chiar achizitionarea unor vehicule si dupa impresia buna lasata de troleele Ikarus la Bucuresti ar fi fost alegerea logica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 20:44:37    Titlul subiectului: 84148

guest a scris:
FBW-urile mi s-au parut in stare foarte buna desi au 30 de ani vechime.
Din pacate realitatea e ca sunt destul de "obosite", cei 30 de ani isi spun cuvantul, nu e zi in care sa nu pice macar 1 si daca nu ma crezi intreaba soferii, dispecerii sau pur si simplu circula cu ele.
Eu ma rog sa nu se distruga reteaua de troleibuz si sa achizitioneze noi trolebuze fie si MAZ/ LAZ/ ASTRA sau orice numai noi sa fie .
Inca o data vreau sa subliniez ca FBW-urile nu au viata lunga in Bv si nici nu sunt un factor care sa ne ofere o oarecare siguranta ca troleibuzele vor mai exista in 12. 2008.
Iarasi din pacate viitoarele alegeri nu vor schimba prea mult conducerea primariei Bv, trebuie sa recunoastem ca actualul primar a schimbat mult fata orasului si in consecinta tot el va castiga linistit alegerile, mai ramane sa vedem cine vor fi noii consilieri local, aici poate lucrurile se vor schimba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 20:47:49    Titlul subiectului: 84149

Da, am vazut si un troleibuz (FBW?) pe 1B si troleibuz pe 8... Despre retauau de troleibuz... pare a fi un bolnav cronic caruia i se prelungeste viata cu diverse "tratamente": "membre" taiate, prinse care cum pe unde, peticirile (aparute ca urmare a unor reconfigurari) par facute cu material luat din retea nefolosita/demontata, dar bucatile inca neafectate arata inca relativ ok...

In plus am vazut ca (unele linii, in speta 5B) au intervale de succedare demne doar de o linie preoreseneasca duminca: un vehicul la o ora (aduce a Sibiu sau mi se pare mie?)... Intr-un oras cu linii care circula (mai) des chiar asteapta cineva la aceste linii? Daca deservesc platforme industriale atunci nu s-ar justifica in weekend, si poate nici in timpul saptamanii in afara orelor de varf... De exemplu in troleibuzul 1B nu se vedeau decat 2-3 calatori prin geamurile aburite. Asemenea orare par a fi de exterminare a liniei din cauza de "lipsa de cerere"...

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Oct 2007 22:37:37    Titlul subiectului: 84152

In weekend nu circula trolee decat pe linia 8. Da FBW-urile au obosit, asa e cand iei SH-uri.
Despre poanta cu cele 70 de gratuitati....nu erau donatii... Erau pentru o viitoare licitatie si trebuiau PLATITE!!! Nu erau pomana!
Cat despre primar, io zic ca mai merita o sansa inca 4 ani... Nu ca a schimbat fatza orasului, ca afacut mai multe decat atit!
Da, poate ar trebui la nivel de consilieri sau conducere RAT... desi...
Dar de fapt ce vrem? Reintroducerea de troleu poate extinderea retelei cu 2-3 linii in partea noua a orasului. Cel putin pentru inceput. Trebuie gandit deasemenea la achizitionarea de parc auto... Nu faci o retea de troleibuz cu 10 trolee nearticulate...
Trebuie un plan bine documentat si argumentat de un studiu serios! Sa vedem ce merita si ce nu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 152
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 07 Iul 2008 19:37:04    Titlul subiectului: ytjktykt 95450

Ce ziceți de următoarea situație:
Ar fi făcut față RAT-ul cerințelor de transport până la începutul lui 2008, precum și un preț de 2,5 lei pt 2 călătorii, dacă schimbările majore din 1 decembrie 2006 s-ar fi rezumat doar la:
- cumpărarea doar a 10 autobuze (indiferent ce marcă, chiar Roman) și cele 10 trolee FBW și 10 autobuze mai mici (gen BMC)
- înlocuirea tramvaiului cu troleul 8
- păstrarea troleului 1 până pe Tocile, nu și 2 (sau 2 și nu 1)
- înlocuirea 5 sau 31 cu troleibuz (cum era mai demult)
- introducerea liniei 50 sau 51
- folosirea în continuare a troleelor care au stat degeaba

Autobuzele care au umblat pe liniile de trolee se poate spune că au umblat degeaba deoarece troleele au zăcut în garajele din Răcădău și Rulmentul, când puteau fi folosite. Cum putea arăta un troleu pe care a stat 4 luni zăpada de 1 metru pe el și când s-a topit a curs apa în interior?

Cele 100 de MAN -uri au fost aduse nu neapărat pt a înlocui vechile DAC- uri care oricum nu mai erau decât pe 17 și încă din când în când pe vreo 2 linii puțin folosite, ci pt înlocuirea transportului electric, care deranja de fapt. Dacă se țineau toate aceste vechi orânduieli cum se mai puteau face toate sensgirațiile și alte câte?
Autobuzele scoase de pe 5 sau 31 + cele noi + ceva DAC-uri puteau face față pe 17. Dacă se comsidera linia 17 nerentabilă putea fi dată altei firme.

Cu cele 100 MAN- uri s-a crescut prețul biletelor, s-a crescut poluarea, zgomotul, consumă mai mult combustibil și s-au cheltuit sume mari pt. cumpărare, chiar în rate.

În acest fel se putea face o economie mare de fonduri, care puteau fi folosite pt alte investiții. dacă sunt bani de la UE hai să me lăfăim, dar nu oricum, ci băgăm cât mai mult în buzunar prin firmele noastre care chiar dacă nu este de lucru tot facem noi să fie de lucru ca să luăm bani.

Am auzit multă lume care a spus că tranvaiul era mai rapid decât troleul, au dreptate pt că acesta chiar dacă rula cu o viteză mai mică, oprea în mai puține locuri, deoarece stațiile erau la semafoare. Era mai ușor și pt călători, ei treceau strada pe la semafor nefiind nevoiți să meargă pe jos câțiva zeci de matri până la o trecere. Cu toate aceste avantaje, (eu care stau pe strada pe care cândva trecea tramvaiul), consider că nu mai putea fi menținut în folosire.
Acum unii oameni regretă scoatere lui 1 barat căci nu mai au cu ce merge la servici și sunt nevoiți să meargă o bucată pe jos. Probabil în loc de 1 barat se va introduce un autobuz și oamenii vor fi iarăși mulțumiți și vor spune iată că s-a făcut încă ceva bun, de când e Scripcaru. În situația în care pensionarii au gratuitate nici nu ar mai fi nevoie de părerea lor, una e să mergi cu 2, sau 5 trolee până unde vrei gratis, și alta e să -ți iei abonament pe 2 linii sau 2 bilete ca să ajungi la lucru.

În fine cred că discuțiile ce troleu vechi se mai aduce și dacă mai merge o dată pe zi linia de troleu X (nu 8 că ăla merge) nici nu-și mai au sens, oricum cei ce iau decizii nu țin cont de ce se scrie pe aici. Probabil în 2 ani va rămâne doar linia de troleu 8.

În orice caz ecologizare acum nu se poate face și nici nu se vrea. O soluție ar fi modificarea autobuzelor pt funcționare cu gaz. Autobuzele acestea cred că vor rezista cel puțin 15 ani având în vedere că Merțanele sunt de 26 ani.

Ideea cu troleu la Hărman sau Tărlungeni și tranvai prin uzina Roman e o prostie extraordinară. Ce rost ar avea să curcule un vehicul nepoluant și cu unele dezavantaje pe câmp odată la 2 ore?
Iar în oraș sute de vehicole poluante la 3 minute? Poluarea produsă de un autobuz Codreanu care circulă la 2 ore e neglijabilă, comparativ cu cea a sutelor de vehicule care roiesc în interiorul orașului. Dar ideea ar face totuși cu ochiul și ar da bani și de lucru firmelor primăriei. În vest sunt trolee externe, dar tot așa sunt și trenuri care merg cu 450 km pe oră.

Dacă circuli pe jos ziua prin centru prin zona primăriei sau Liceului de muzică șimți nirosul înțepător al noxelor.

O altă soluție ieftină pt a face totuși ecologizare și a nu scăpa de trolee ar fi să se introducă trolee pe câteva trasee mai importante (cum e Cool și unele ajustări ale orarelor pt a nu apare disfuncții
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 152
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 26 Iul 2008 22:50:30    Titlul subiectului: 96277

Referitor la poluarea cu noxe se poate spune că o cotă parte aparține și autobuzelor. Probabil că troleibuze nu vom mai avea multă vreme (luându-se în seamă și exemplul negativ al unor orașe din vest care au renunțat complet la trolee, dar nu tot ce e din occident e bun, cine se plângea de smog, fum și poluare mare de la mașini acum câțiva ani, românii sau occidentalii)???

Probabil că în Romania s-a cam ajuns la ideea că troleibuzul este o chestie comunistă, nefolositoare și inutilă, de aceea populația nu mai vrea troleibuze. Aleșii, de altfel ca și populația nu are nici cele mai mici noțiuni despre ce înseamnă poluarea de orice fel și ce efecte negative are. Se spune că un troleibuz e mai scump și mai greu de folosit și întreținut, dar se uită faptul că acesta e mai rezistent și mai durabil decât un autobuz.

Bineînțeles că oamenii vor să aibă vehicule foarte rapide cu care să ajungă foarte repede unde vor, iar aleșii la rândul lor le îndeplinesc dorințele. (se vede din sondajele din 2005-2006 referitoare la transportul în comun). Dacă faci cam tot ce vrea populația poți sta primar și 10 mandate.

În aceste condiții este foarte greu să se mai introducă troleibuze pe vreo linie intens circulată, nu de alta dar rețeaua nu mai e , iar oamenii nu apreciază silențiozitatea și faptul că troleibuzul nu poluează, ei vor vedea doar că probabil merg mai încet ceea ce î-i va dezamăgi complet.

Iar referitor la asfaltare, s-a făcut pt că au existat bani acum , și probabil orice primar de la orice partid ar fi asfaltat și adus vehicule (dar depinde ce vehicule). Numai că ăștia de acum și probabil ca și alții, au cheltuit banii înteligent (pt ei inteligent)(adică oamenii să vadă că se face ceva, și se schimbă aspectul, altele nu contând) așa încât ei au putut avea și unele venituri și beneficii.

Iar ce se face pe Calea București iar nu înțeleg. La ce trebuie puși stâlpi noi pe mijlocul străzii? E cunva strada prea lată? Stâlpii vechi prezentau pericol public pt că se răsturau? Erau prea vechi?

Probabil că strada se va lăți cu 5 cm, pt asta se vor strica iar trotuarele pt a se face altele și în acest fel probabil vom fii încontinuu într-un șantier, pentru a fi ocupație și a se vedea că se lucrează. Omul care nu are de lucru își face de lucru, măcar de-ar fi pe banii lui. Pe Saturn ne-a ținut 1 an în șantier și acum e liniște, dar mă tem că omul care nu are ocupație (Scripcaru) peste ceva timp va gândi o trăsnaie cine știe (să pună ghivece cu flori în mijlocul străzii, să mute stâlpii în mijlocul străzii, să spargă iar trotuarele) -că vezi Doamne acestea sunt priorități extraordinare fără de care nu putem trăi. Alte probleme probabil că nici nu mai există. Și pe lângă astea mai stai iar 1 an cu zgomotul picamarelor în urechi, căci -se face ce trebuie-.

La ce e nevoie de ghivece cu flori pe mijlocul străzii? Ca să se plătească oameni care să le îngrijească? Ca să se ia și acestea în calculul spațiului verde, să se zică că în mandatul lui a crescut numarul dr metri pătrați de spațiu verde? Adevărul e că se fac 75 % lucruri inutile dar care aduc foloase celor care le fac. De lucruri de nimic sunt bani, dar când vine vorba de altceva bugetul este extrem de mic și nu sunt bani. Nu se puteau lua de banii ăștia câteva troleibuze noi de exemplu?

Măsurătorile de poluare s-au făcut în perioade cu vânturi și circulații mari ale maselor de aer, altă chestie ciudată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 14:08:54    Titlul subiectului: 96408

Parerea mea este ca a venit timpul sa ne indreptam atentia spre alte tehnologii decat cele cu fire. Ma refer aici la motoarele hibride atit electrice cat si cu combustibili.
Referitor la tehnologia pe fire, doar tramvaiul merita, dupa parerea mea. Acela intr-adevar isi justifica consumul de curent si implementarea greoaie, in principal datorita capacitatii sporite de transport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 152
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 15:24:20    Titlul subiectului: 96411

Referitor la atragerea populației pentru a folosi transportul în comun în locul autoturismelor se poate spune că o parte din populație nu folosește transportul în comun și din motive bine întemeiate. Transportul măturătorilor și gunoierilor din Gârcini (echipați cu găleți, mături etc)alături de călători (medici, profesori, ingineri, muncitori etc) este ceva aberant. Am fost martor la nenumărate însulte aduse de aceștia călătorilor pe traseul 6, mai ales că ei circulă la orele de vârf. Nu se putea pune la dispoziția acestora o cursă specială?
Problema hoților de buzunare și cerșetorilor nu e deloc soluționată (am fost martor la nenumărate tâlhării pe trasele 6 și 22 dea lungul anilor). De asemenea unii controlori sunt aroganți (culmea - unii dintre ei fiind foști blatiști, sau oameni care nu au alt loc de muncă din diferite cauze). Cum de nu se cere biletul unui hoț de buzunare sau unui cerșetor?

Alte probleme sunt tarifele prost concepute la bilete și abonamente. Este rentabil cheltuirea a 3 lei pe zi sau 50 lai lunar pt a merge doar 1, 2 sau 3 stații? Cu alte cuvinte se tarifează cu același preț 50 de metri cu 15 Km.

Oamenii care au umblat zeci de ani cu transportul în comun au ce spune. Acestea sunt probleme mai însemnate decât tipul de vehicul și chiar decât poluarea datorată unor vehicole.

Iar tranvai iar pe mijlocul străzii la Brașov chiar nu merită. O singură linie e nerentabilă ea nu poate avea o acoperile totală a cerinței de transport. Pt o acoperire bună sunt necesare 2 linii de tranvai eventual cu o porțiune comună.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 21:31:42    Titlul subiectului: 96419

Transport curat fara fire nu poate fi realizat decat de autobuze cu hidrogen, dar la cat costa e imposibil de realizat, mai toate autobuzele cu hidrogen care circula prin lume au fost oferite de producatori gratis spre testare-exploatare diferitilor operatori si doar foarte putini au cumparat aceasta tehnologie si doar limitat de ochii lumii.
Avand in vedere amploarea extinderii retelelor de troleibuz si a reactivarii retelelor acolo unde au fost inchise in urma cu 50-60 de ani in Europa e o dovada clara pe care numai un orb nu o poate vedea: viitorul transportului public este al troleibuzelor si tramvaielor.
Nu trebuie sa reinventam noi roata, au inventat-o altii pentru noi!
In noiembrie pe 18-19 in Zurich(CH) va avea loc un seminar pe aceasta tema. Din pacate eu nu pot sa merg, as fi fericit daca un reprezentant al unei regii de transport din tara ar fi prezent, ar vedea la fata locului cum se exploateza o retea de troleibuze sau utimile noutati din domeniul transportului public. Pentru mai multe detali:
http://www.mci-rms.com/TrolleyMotion2008

Se cunoaste acest site, daca nu deranjez il aduc din nou in atentie:
http://www.trolleymotion.com/de/ - Trolleybus Systems worldwide

Un lucru insa este cert, cine vrea autobuze pe motorina isi taie singur craca de sub picioare la preturile din zilele noastre (vezi vanzarile de autoturisme diesel care au scazut dramatic), cat despre curentul electric este si va ramane cel ieftin "combustibil" pentru ca nu se importa, se produce in hidrocentrale, termocentrale, centrale nucleare (sa nu uitam ca reactorul 2 de la Cernavoda este functional la capacitate maxima din octombrie 2007 si in aprox 2 ani se va incepe constructia simultana a inca 2 reactoare nucleare!)
Deci avem asigurata energie ieftina sufienta.
Dar pentru a avea energie ietina nu trebuie sa ne bazam doar pe cele sus amintite, municipalitatea Brasov are o bogatie care nu este deloc exloatata, suntem asezati intr-o zona geografica care faciliteaza crearea unor sisteme energetice eoliene - bani pentru asemenea proiecte -UE, guvern, Consiliul Judetean+Local.
Avem 2 munti de gunoaie pline cu metan, intr-un timp Scripcaru vorbea de construirea in parteneriat cu o firma privata o unei centrale care sa produca energie iefitina pentru Brasov, proiectul a murit, cam la fel ca toate marile proiecte atat de necesare Brasov, cu alte cuvinte daca municipalitatea vrea sa aiva curent ieftin pentru transportul public+iluminatul public se poate.
Cat despre mizerie, vandalism, blatisti, toate se pot rezolva in 2-3 luni, controale masive pe traseu, nu de angajati RAT, ci de Politia Comunitara sau de preferinta jandarmi (e nevoie doar de un protocol de colaborare).
Cat despre soferi care fumeaza, simplu intai trebuie sa le oferi conditii de munca bune, un salariu corect 1.700 RON, un program de lucru corect si atunci cei care vor mai incalca regulamentul dati afara imediat caci la 1.700 RON si conditii de lucru bune se vor gasi oameni care sa le ia locul celor cu probleme.
De toate aceste probleme sa stiti ca cei din conducerea RAT stiu, sunt si altele mult mai grave, angajati cu patima acoolului sau angajati care fac orice pentru cativa litri de motorina pe zi, probleme sunt destule insa pacat ca interesul politic primeaza, iar acesta nu e deloc in favoarea celor multi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 152
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 30 Iul 2008 01:02:25    Titlul subiectului: 96435

Exact cum am spus mai demult. Se fac lucruri inutile (mutat stâlpi în mijlocul străzii, se pun ghivece prin mijlocul străzilor), pentru a se vedea că se face ceva și a avea de lucru și pe ce încasa bani firmele PDL-iste. Iar unii chiar se pare că aprobă așa ceva, zicând -decât nimic mai bine să se facă totuși ceva, că e util sau nu nici nu mai contează.

Curentul care putea fi folosit pt troleibuze este risipit în alte scopuri (chir dacă nu mai sunt trolee cred că consumul de curent e același)

Chiar dacă deviem de la subiect trebuie să spun că sintagmele gen Brașovul să devină oraș turistic este o aberație. Cum să devină oraș turistic un fost puternic centru industrial? (chiar și în perioada interbelică)
Dacă se pune problema așa unde vor lucra viitorii specialiști (ingineri de tot soiul, profesori etc) pregătiți la Universitatea Transilvania? La hoteluri, restaurante? Faci o facultate de inginerie și lucrezi în altceva (camerist, chelner)? Probabil în altă parte, nu la Brasov. Parcurile din Brasov sunt niște nimicuri (ele nu reprezintă o industrie), sunt mult mai rentabile și mai puternice cele din Turcia sau China, țări fără tradiție in industrie.

Iar dacă ne întrebăm de ce nu se iau vehicole de la Roman SA e simplu, consiliul local nu se află în relații bune cu Nicolae și se dorește chiar falimentarea uzinei pentru a se lua terenul care este extrem de scump, cum s-a întâmplat și cu alte uzine (peste 4 ani în locul Hidromecanicii probabil vor fi niște magazine, de parcă n-ar fi destule)

Daca tot se mai iau 10 autobuze, se puteau lua de la Roman SA, mai ales că servicii și piese ar fi destule, și sunt și mult mai ieftine. Măcar Codreanu a luat un El car.

E și urât să ia 100 de mașini pe bani grei și să se audă că sunt probleme cu toate după 1,5 ani. Păi când vor fi de 10 ani ce probleme vor mai fi? probabil abia se vor mai învârti roțile. Vom avea atunci 200 de rable? Vom cheltui la fiecare 2 ani bani f mulți pt a aduce mașini? Uite exemplul nemților care au fost în stare să mențină și să întrețină acele Mercedesuri SH și după 18 ani să le mai și vândă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Iul 2008 13:00:38    Titlul subiectului: 96445

Mai apoi, nu stiu ce va racaie cu stalpii in mijlocul drumului. I-am prospectat si eu si nu vad cu ce incurca absolut deloc.
In al treilea rinda organizat cineva ceva referitor la discutii cu regia pe teme de transport in comun?
In al patrulea rind, nu am inteles cu abonamentul... cel de o zi. Ce e cu el? Cum ar trebui calculat? Ce mersul o statie nu se pune?
In al cincilea rind, transportul in comun este pentru IN COMUN! Doctori, profesori, studenti, muncitori, gunoieri, maturatori, taietori de frunze, oameni tineri si oameni in varsta etc. Acum ne trebuie si transport pe discriminari?
In al 6-lea rind daca considerati ca nu s-a facut nimic util, ce ar fi insemnat util?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 14/Dec/2018
Mesaje: 152
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 31 Iul 2008 16:27:49    Titlul subiectului: 96506

Cred că am spus ce trebuie și au fost și suficiente detalii, trebuie însă și citit cu atenție. Ca un rezumat mai spun că: problema cu stâlpii nu trebuie pusă în sensul -la ce deranjază stâlpii odată mutați- ci în felul - la ce e nevoie mutarea stâlpilor și cât costă- . Chiar și la prima întrebare e un răspuns: -aceste lucrări deranjază traficul în zonă-. Nu sunt numai opiniile mele. M-am înscris pe acest site pt că am vrut să văd un film cu tranvaiul de la Brașov, și totuși am încercat să sesizez unele aspecte. Am tratat problemele din punctul de vedere al navetiștilor (care folosesc transpotul pt a merge la lucru nu neapărat la plimbare). Deci în situația în care (am fost și eu) trebuie să urci în vehicol nefiind permis să aștepți altul.

Se vorbea de încurajarea oamenilor în folosirea transportului în comun, Se dădeau soluții hazardate fără a știi realitățile, și atunci am sesizat unele aspecte. Nu e vorba de discriminări, dar nu se poate așa. Eu am renunțat anul acesta la transportul în comun, (după ce l-am folosit ani de zile) cine știe pt cât timp, și sper să nu mai revin la el. La fel și alții. Cunosc și pensionari care nu folosesc transportul în comun. Cum î-ți explici blocajele de circulație care erau după-amiaza ?). Chiar nu consider că e important ce vehicule se aduc, (poate fi și Citaro), (pt mine erau bune și Dac-urile), dar în condițiile actuale eu nu mai folosesc transportul în comun pt că efectiv am o rută pe care nu se justifică 2 abonamente (sau 1 pe 2 linii) pt 5 stații. Și în acest fel pot folosi cu colegii taxiul, mașinile personale, mersul pe jos, etc. Sunt adept al ideilor ecologice dar în acest fel nu pot fi eu ecologic datorită situației. Sunt și alții la fel. Iar când vine vorba de plimbare transportul în comun nu are prioritate la mine. Nu-mi stric ziua cu controlorii, gunoierii, și alte chestii. Poate cineva să mă facă să revin la transportul în comun? S-a schimbat ceva în bine? Are omul chef și timp să se informeze toată ziua ce linie nouă a mai apărut și dacă oprește în anume stație. Dacă vine peste o oră sau când vine? Bineînțeles că nu. Am fost de vreo 2 ori cu 52 și am fost bulversat să văd că acesta nu oprea în toate stațiile iar oamenii strigau la șofer să oprească, bineînțeles că acesta nu oprea, Și ia mai dus încă 2 stații. Este normal așa ceva? Eu știam treaba, că m-am informat, dar alții ?

Unde e problema? Scripcaru ne ține în înființări și desființări de linii, trasee, stații? până când? Aceasta e o ineficiență totală. Dacă la acest capitol e aiureală rezultă că și la alte capitole e cam la fel sau mai rău.

Chiar nu e clar că o parte din locuitori s-au săturat de acest bâlci inutil? Și nici aceasta nu e părerea mea. Nu zic să nu se facă un lucru, dar fă-l bine de la început și trainic.

Dacă vine un turist la Brașov și întreabă de un transport și vede că lumea nu știe, ce spune? Bineînțeles ia taxiul, și adio transport ecologic.

Referitor la tarife nu am avut niciodată abonament pe o zi, m-am referit la tarifarea în general.

Cei din conducere (Primărie) să găsească soluții utile, pt că au mai multă informație și sunt plătiți pt asta. Nu propunem noi soluții utile. E ca și cum la o clasă de elevi, elevii ar spune profesorului ce trebuie să facă, ce să învețe și ce note să dea.
Nu critic de dragul criticii și nu dau replici că n-am ce face. Rog citirea corectă a mesajelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community