Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Propuneri de infiintari / desfiintari / modificari trasee
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 35, 36, 37  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 24/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Mai 2008 19:36:16    Titlul subiectului: 93381

Cu 24 clar nu ai ce sa faci. O linie amarata...cred ca cea mai amarata si nu gresesc.
Este singura linie din Bucuresti care are piatra cubica pe portiunea Laromet SA si Cartier Damaroaia. In fond nu are nici un rost aceasta linie care dubleaza pe 20 si 45 pana la 90% din traseu. Nu e logic...Bd.Gloriei (cica bulevard)...un sens, linie de tramvai cubica...
Intr-adevar eu as avea o propunere pt.linia 41...de ce sa intoarca la Presei Libere, iar oamenii care vin din Crangasi si Turda sa schimbe si sa mearga pe jos pana la autobuzele ce duc la Aero.Baneasa sau Aero.Otopeni. Mai bine ar face linia 41 pana la Aeroportul Otopeni si atunci chiar ar deveni ceva de lux...mai ales ca un asa metrou usor ar prinde bine pe Sos.Bucuresti-Ploiesti, DN1, Centura Otopeni, pana la aeroport.Niste drumuri moderne,o zona moderna,un tramvai modern.
Vehicule sunt...si fonduri sunt...
Si desigur marea mea dorinta, unirea liniei 21 cu 32 intr-un metrou usor...si 32 sa porneasca de la Depoul Alexandria, iar 21 de la Lizeanu...Tronsonul Depoul Alexandria - Sf.Vineri sa fie metrou usor. Apoi pana la Mosilor...sfarsitul Cavafii vechi sa fie linie normala...logic pe acele stradute...iar apoi de la Cavafii Vechi, Foisorul de Foc...pana la Helitube (Pasajul Colentina) sa fie din nou metrou usor. Si ca sa nu fie linii identice, 32 ar putea merge traseul Depoul Alexandria - Pasaj Colentina, iar 21 sa mearga Pasaj Colentina - Zetarilor...jumatate din Ferentari (zona de nord spre Rahova) este in sistem de metrou usor. Si totul ar fi in ordine...iar vehicule sunt...21 si 32 fiind unele din cele mai populate trasee din Bucuresti, chiar din tara...nu stai mai mult de 3-5 minute in statie.
Desfiintarea liniei 1. Nici cu aceste modificari nici fara ele, tot nu avea vreun rost, toate zonele pe unde circula fiind populate de o alta linie de tramvai mai importanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Mai 2008 08:59:49    Titlul subiectului: 93405

Teoretic linia 24 asigura o legatura rapida si directa intre Cartierul Damaroaia si Piata Victoriei (unde sunt si doua magistrale de metrou)-Gara de Nord. La ce frecventa este, 24 este o linie mai mult fantoma.
As propune reducerea experimentala a intervalului dintre doua vagoane pe linia 24, la 10 minute in zilele lucratoare, pentru doua trei luni pentru a se vedea ce flux de calatori ar fi pe acest traseu. Nu se poate vedea cu adevarat utilitatea acestei linii, daca vine un tramvai la trei sferturi de ora..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2020
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Mai 2008 12:30:11    Titlul subiectului: 93411

Eu as propune prelungirea liniilor 300 si 331 pana la Teatrul Masca, unde s-ar putea crea un terminal de cap de linie.
Ar suplini fosta linie 177 (377) desfiintata fara motiv.
Autobuze ar fi destule sa acopere si portiunea mica suplimentara de traseu, mai ales ca la Clabucet este pensiune de odihna pentru soferii de pe linia 300; sunt momente cand stau cate noua autobuze la capat pe care le voi fotografia odata pentru a le posta pe forum.Ma intreb cate mai raman pe traseu deoarece acum cateva luni erau nu mai putin de treisprezece autobuze 300 la Clabucet...

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 21 Mai 2008 13:19:32    Titlul subiectului: Propunere in privinta viitoarea retea Unirii-Sudului 93611

Acum ne aflam in zilele cand se desfasoara constructia (sau re-constructia) prelungirii retelei de troleibuze din zona Berceni, astfel troleibuzele vor ajunge la Piata Unirii. Erau si cativa care aratau nemultumiti ca reteaua va fi prelungita numai pana la Piata Unirii. Eu as propune ca viitoarea retea de troleibuze sa ajunga la Piata Presei, ca rondul din fata Casei Presei Libere ar putea fi un loc bun de intoarcere. Iar soseaua Kiseleff sa aiba o schema asemanatoare bulevardelor M. Kogalniceanu-Regina Elisabeta, un culoar unic pentru linia/liniile de troleibuze si 3 benzi pentru transportul in comun si masini. Ba mai mult, s-ar putea sa fie aplicate culoare unice pentru troleibuze, unul pe banda a 4-a (pentru sensul spre Casa Presei), si celalalt pe banda intai (sens spre Piata Victoriei). Dupa care o ia pe traseul lui 381 pana la Sudului, dupa care se ramifica in doua la intersectia unde 313 o ia stanga, iar 381, pe dreapta.

Cu alte cuvinte, asta ar insemna prelungirea liniilor 73/74 si 76 pana la Casa Presei Libere.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Mai 2008 19:40:41    Titlul subiectului: 93620

Noua ruta de troleibuze Piata Sudului-Piata Unirii este o prima etapa, dintr-un proiect mai mare al primariei ce are in vedere refacerea axei nord-sud. Se urmareste prelungirea rutei troleibuzului de la Piata Unirii la Piata Romana, apoi pe Lascar Catargiu pana la Piata Victoriei, si mai departe pana la Aeroportul Baneasa via Piata Presei Libere.

Acum sa vedem daca se va continua acest proiect, sau troleibuzul va fi prelungit doar pana la Piata Unirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 1160
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 21 Mai 2008 22:53:55    Titlul subiectului: 93628

Daca proiectul va continua, vor exista ramuri pe Aviatorilor catre Parcul Herastrau, cum era odata linia 83, care ajungea (in orele de varf la Romaero - ex-IRMA)?
Legaturile care se pot realiza sunt multiple:
Berceni - Gara de Nord/Pajura/Straulesti (nu cred ca mai este indicata introducerea liniei de troleibuz pe bd. Expozitiei - poate ca vreodata va exista din nou cerere care sa justifice prezenta ei pe acolo, acum trec 42 si 105)
Berceni - Aeroportul Baneasa
Berceni - Nordului/Baneasa
(plus interconectarile cu celelalte zone ale orasului - Pajura-Titan si Baneasa-Titan, etc). Sa vedem insa ce va aparea in practica.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adiroman



Data înscrierii: 22/Mai/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2018
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Iun 2008 18:28:50    Titlul subiectului: Propunere modificare linie 117 94667

In momentul de fata linia 117 in directia Piata Unirii trece pe str. Nasaud, face stanga pe str. Odoarei (statie marcata cu litera "A" in fata unei benzinarii) si apoi face dreapta la intersectia cu Calea Rahovei pe Bd. George Cosbuc (statie marcata cu litera "B" in fata unei covrigarii). Problema este ca semaforul de la intersectia str. Odoarei cu Calea Rahovei tine foarte putin (cam vreo 12 secunde) si abia daca pot trece 4 masini. Astfel se creeaza coada de masini pe str. Odoarei si poti sa stai si 10 minute pana treci. Dimineata e foarte enervant. Lumea coboara si urca cel mai mult in statia A pt ca e o gradinita in apropiere.
Ar fi mult mai simplu ca autobuzul sa mearga de pe Nasaud direct inainte pe Viilor (traseul cu verde) si sa faca statia in "C". De fapt aceasta ruta a fost folosita in perioada in care s-a lucrat la linia 32.
Asa s-ar catiga timp pretios, mai ales dimineata. Autobuzul face cam 10 minute de pe Nasaud pana la Piata Unirii daca o ia pe Viilor. Daca face stanga pe Odoarei, timpul se dubleaza inutil



117.jpg
 Descriere:
cu rosu traseul actual
 Mărime fișier:  345.43 kb
 Vizualizat:  de 9677 ori

117.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 24/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iun 2008 21:54:18    Titlul subiectului: 7i766i76 94980

As dori in primul rand creearea unei linii 326 cu relatia Carrefour Orhideea - Bucur Obor, care sa mearga pe CARREFOUR ORHIDEEA, Calea Giulesti, Crangasi, Virtutii, Lujerului, Brasov, Bd.Drumul Taberei, Razoare.Eroilor, Str.Sf.Elefterie, Bd.Mihail Kogalniceanu, Bd.Regina Elisabeta, Universitate, Bd.Carol I,Piata Rosetti, Calea Mosilor, OBOR.
HORIA a scris:
Eu as propune prelungirea liniilor 300 si 331 pana la Teatrul Masca, unde s-ar putea crea un terminal de cap de linie.
Din pacate, mai multi au cerut ca linia 300 sa se prelungeasca dar, din pacate, raspunsul RATB a fost nu, deoarece si-ar pierde titlul de linie amiral si de legatura rapida intre Centru si Clabucet. Eu as propune, daca ar fi, o prelungire pana la Laromet S.A, prin Sos.Chitilei - Mezes - Bd.Laminorului - Laromet. In fond nu e un ocol asa mare, pe Sos.Chitilei sunt 5 statii incluzand Mezes, iar pe Bd.Laminorului,3 statii incluzand "capatul" Laromet S.A (Mihai Eminescu, Facultativa, LAROMET S.A).
In fond practic nu este un ocol prea mare deoarece prelungindu-se prin artera Podul Constanta - Bucurestii Noi - Laromet S.A, ar dubla inutil trasee deja existente. S-ar lua aceasta masura prin prisma faptului ca 45 nu mai vine ca inainte la 5 minute, acum il poti astepta si 20 de minute, iar pe Laminorului, 112 este ca o fantoma uneori. Asa ca aceasta prelungire ar fi binevenita, dar va asigur ca in viitorul apropiat cel putin traseul lui 300 va fi BD.NICOLAE BALCESCU - via.Piata Victoriei - CLABUCET!
mihai565 a scris:
...eu circul zilnic si nu am vazut nicioadata 2 tramvaie pe acea linie (adica 42) indeferent de ora, iar pe linia lui 24 sunt doar 3 tramvaie...
Corect! Am fost odata cu o treaba si am stat in statie la Miciurin (sensul spre Clabucet) vreo 30 minute ca sa vina...un tramvai. Noroc ca acela a fost 24,cel care imi trebuia. E frumos si liniste acolo in Damaroaia. Pacat de linie...
alch3mist a scris:
221 e o linie aproape inutila, dupa parerea mea. Desfiintarea ei, coroborata cu introducerea a 6-7 vagoane Tatra pe linia 47 ar rezolva problema transportului intre Ghencea si CET Vest.
Iata cum ajungi usor de la Ghencea la CET Vest: De la Ghencea iei 41 4 statii si apoi il astepti pe 47. Stai 10 minute. Daca nu vine, iei 8/25 pana la Valea Cascadelor si de acolo iei 136! Rapid!

Ultima modificare efectuată de către V3nt0R la Mie 25 Iun 2008 18:31:11, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Iasmin



Data înscrierii: 26/Ian/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2010
Mesaje: 81
Locație: Bucuresti 5 (Rahova)

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2008 08:14:47    Titlul subiectului: Re: Propunere modificare linie 117 95052

adiroman a scris:
In momentul de fata linia 117 in directia Piata Unirii trece pe str. Nasaud, face stanga pe str. Odoarei si apoi face dreapta la intersectia cu Calea Rahovei pe Bd. George Cosbuc. Problema este ca semaforul de la intersectia str. Odoarei cu Calea Rahovei tine foarte putin (cam vreo 12 secunde) si abia daca pot trece 4 masini. Ar fi mult mai simplu ca autobuzul sa mearga de pe Nasaud direct inainte pe Viilor. De fapt aceasta ruta a fost folosita in perioada in care s-a lucrat la linia 32.
Iti zic eu de ce nu micsoreaza traseul Embarassed . Stii cat timp ii trebuie ca sa faca stanga de pe strada Regina Maria ca sa intre pe strada cu Politia? Vreo 5 minute. Se vor bloca si tramvaiele si curba este foarte stransa, avand in vedere ca in curand vor circula Citaro care sunt mai lungi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
adiroman



Data înscrierii: 22/Mai/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2018
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Iun 2008 20:09:52    Titlul subiectului: Re: Propunere modificare linie 117 95082

La fel se intampla si cand incearca sa intre de pe calea Rahovei pe Odoarei; poate ca e chiar mai rau pt ca niciodata nu poate sa treaca pe verde; trebuie sa dea prioritate tramvaielor (de cele mai multe ori insa se opreste chiar pe sine) si mai vine si un puhoi de masini din fata, dintre care multe vor sa o ia pe Vladimirescu
Si peste toate astea mai e si starea carosabilululi, sunt cratere acolo si trecerile peste sine sunt varza si masinile merg foarte incet. Dupa cum spuneam, cand circula deviat pe Viilor (prin fata politiei) era foarte bine; e un dezastru acum cand trebuie sa faca un ocol despre care inca sustin ca e inutil; merg in fiecare zi cu 117, stiu cum e.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Lun 28 Iul 2008 21:39:16    Titlul subiectului: 96387

Propun:

- 220 prelungita pana la Alexandria
- 41 prelungita pana la Alexandria pe Antiaeriana
- sa se faca ceva cu 116 si 141 ca stai 30 de minute sa vina unul din ele si vin amandoua odata
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
aly_106



Data înscrierii: 25/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Oct/2012
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 20:23:50    Titlul subiectului: Strada Liniei. Posibile rute? 96414

Primaria Bucuresti si Primaria Sectorului 6 au ajung la un acord in privinta Strazii Liniei. Dupa ce vor fi ridicate caile ferate care duc la Gara CFR Cotroceni, se va construi o noua artera Strada Liniei.

Primul tren pe care l-am vazut in viata mea a trecut pe acolo. Dar, traim in Romania si asta .... cum spunea cineva.
Daca nu se vor introduce tramvaie pe Str. Liniei, atunci macar troleibuze, pentru ca si asa sunt foarte multe autobuze poluante la ora actuala in Bucuresti.

In hartile Bucurestiului figureaza drept o artera de la Str. Valea cascadelor pana la Strada Lujerului.

Nu ar fi mai bine, daca tramvaiul 35 ar circula pe acolo (din moment ce i se va prelungi ruta, ar ocolo daca ar trece pe Bd. Timisoara.

Care este parerea voastra?



HARTASTTRLINEI.jpg
 Descriere:
Harta aproximativa.
 Mărime fișier:  1.63 MB
 Vizualizat:  de 9303 ori

HARTASTTRLINEI.jpg



_________________
Ruslana rules!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 23:00:37    Titlul subiectului: 96428

Personal mi se pare o prostie desfiintarea Garii Cotroceni, aceasta fiind din doua, sau chiar trei, motive.
Primul este ca Gara Cotroceni inca are un trafic de marfa destul de bun, ceva la genul unul sau doua trenuri pe zi sau la doua zile. Rampa de incarcare a aceste statii este destul de des folosita pentru descarcari de marfa in apropiere. O informatie neconfirmata spune ca pana si Cora isi aduce anumite produse pe calea ferata.
Al doilea ar fi ca aceasta linie, cu putine modernizari ar putea deservi visul de trenuri urbane pe care tot il vehiculeaza edilii nostrii, dat fiind faptul ca are racord cu centura si ajunge destul de in interiorul orasului.
Iar al treilea motiv este acela ca aceasta linie are o valoare istorica. Statia ar putea, daca s-ar dori sa deserveasca un muzeu, atat unul C.F. cat si unul al transportului in comun. Dar pentru asta trebuie vointa...
Oricum desfiintarea mi se pare defectuoasa iar daca aceasta va avea loc nu cred ca se va introduce tramvai pe aceasta linie. Din pacate...

Daca aceasta desfiintare va avea loc, va asigur tot ce va ramane din acea linie va fi fie un morman de gunoi si fier vechi numai bun de furat, fie va avea loc o rasarire subita de cladiri tip P+2 (adica vilute).
Parerea mea este ca Strada Liniei nu va vedea transport in comun pentru ca este marginita de doua artere importante la distanta egala, asa ca nu se vor obosi sa dubleze nimic pe acest aliniament.
Totusi, eu sper sa se pastreze.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiuc



Data înscrierii: 10/Iul/2007
Ultima vizita: 29/Oct/2009
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Lun 04 Aug 2008 04:18:45    Titlul subiectului: 96615

Bucurestiul are probleme mari la alcatuirea traseelor. Multe sunt facute de mantuiala, altele sunt improvizatii din vremea "fostului regim", cand fostul ITB, cu resurse tot mai putine, si cu linie dupa linie cazand sub buldozere, incerca sa carpeasca, prin ocoluri si devieri, reteaua de transport. Vremea asta a trecut de mult, dar, cu exceptia studiului englezesc, nimeni nu s-a chinuit sa aranjeze liniile prin Bucuresti. O gramada de rute urbane ocolesc, unele distante mari, ajungand sa nu faca un traseu in ore intregi (105, 226), altele se suprapun inutil (61+336). Pentru Bucuresti, data fiind aglomeratia, cred ca e necesara o structura radiara de trasee, cu vehicule rapide si incapatoare (tramvaie, trolee mari) servind legaturile intre noduri, celelalte rute legand diversele puncte de noduri. Nu o sa propun aici o refacere completa a traseelor, ci doar cateva lucruri mici care ar imbunatati viata dintr-un singur cartier (desigur, extensibil la multe alte cartiere). Este vorba de Rahova/13 Septembrie/Ghencea.

Sistemul nervos al transportului in Rahova/13 septembrie este format din trei linii: 32, 139 si 385. 32 este singurul care functioneaza excelent - tramvaie la 1-2 minute, calatori multumiti si transportati in centru rapid. Problema este ca deserveste numai o jumatate de cartier - jumatatea de est, restul fiind condamnati la 385 - o sursa de nervi, care se blocheaza in trafic mereu. Solutia e simpla si la vedere - fostul temporar 33, dar intr-o forma scurtata: Ghencea-13 Septembrie -Trafic Greu - Chirigiu - Cosbuc - Unirii, cu tramvaie care sa vina la maximum 5-7 minute. Ar costa extrem de putin un macaz nou la intersectia Rahova/Trafic Greu. 385 ar putea fi pus sa faca, in conditiile astea, naveta in interiorul zonei panduri (mai putin aglomerata si neservita de tramvaie), iar autobuzele eliberate puse pe alte rute.
139, celebra linie paria a orasului, si una din putinele nealterate din anii '70, astazi nu mai duce muncitorii la Apaca, ci serveste la transportul "ferentarienilor" la 32 (la Piata Rahova), locuitorilor de pe "Margeanului" la 385, si tuturor la legaturile spre Universitate, Romana si Carrefour de la intersectia cu Drumul Taberei si Iuliu Maniu. In conditiile astea e foarte utila, dar arata un alt lucru - lipsa unui transport eficient Rahova - Universitate/Romana. Singurul serviciu pe aceasta ruta, 226, este un ocol aproape constant, plin de blocaje, determinand pe foarte multi sa apeleze ori la combinatia 32+metrou, ori la 139+69/90/91/126/168... Propun 3 autobuze noi Rahova - Centru : (226) Alexandriei - Rahova - Rahovei colt cu Ferentari - Sebastian - Razoare - Eroilor - Stirbei Voda - Romana; (204) Alexandriei - Rahova - Margeanului - 13 Septembrie - Arsenalului - Izvor - Primaria Capitalei - Universitate - Rosetti (toate astea impreuna cu mutarea lui 122 de la Universitate la Romana). S-ar reduce consistent blocajele in trafic, si dublarea facuta de 122 lui 226 ar fi pusa la ceva util, dand celor de pe 13 Septembrie acces si la Romana si la Universitate, mult mai repede decat se intampla acum. De altfel, 204 este deja testat, fiind fostul traseu al dubei 504, care, inainte de desfiintare, venea la 3-5 minute, si era plina ochi.
Al treilea punct spinos al legaturii Rahova - oras este legatura cu gara, care este facuta acum de anemicul 96, care mai si ocoleste cartierul integral, servind doar marginea sa externa. Solutia ideala ar fi tramvaiul - un 37 ca in anii '70 ar fi ceva superb (azi ar fi Alexandriei-Rahova-Cosbuc-Bd. Libertatii-Pod Izvor - Cismigiu - Gara de Nord - Gara Basarab), dar, in conditiile in care nu se poate, si un 37 (reinviat, cu o frecventa buna, nu tramvaiul si ora) care sa foloseasca infrastructura existenta + podul Basarab ar ajuta mult, sau un 237, pe ruta prezentata mai sus. Este inadmisibil sa ceri locuitorilor a 90% dintr-un cartier, daca doresc sa ajunga la gara, sa schimbe 3 mijloace de transport...
In rest, o legatura Est-Vest ar fi excelenta, prin refacerea legaturii intre terminalelor de tramvaie Unirii si Sf. Vineri, dar, dupa cum s-a mai discutat, asa ceva este destul de dificil (dar nu imposibil).
Deci, daca doar pentru un cartier ar fi atatea de facut, pentru tot orasul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Aug 2008 14:40:26    Titlul subiectului: 96639

Nu sunt de acord cu userul de mai sus. Faptul ca traseele "ocolesc", de fapt cuprind mai multe zone este un lucur de evolutie in gandirea transportului in comun. Din contra, faptul ca gandirea traseelor, in special de autobuz, este liniara, creeaza o deservire precara a multor zone, nu mai buna. Sistemul GPS implementat ar permite, refgacerea unor trasee, poate usor in tortocheate, dar cu deservire buna. Exemplu: un 133, care ar putea sa treaca in ambele sensuri pe strada de la CCI, apoi cu revenire in Nerva Traian.
Deasemenea, cred ca s-a mai discutat, dar reiterez, ideea asa-zisei dublari. Mereu se da acelasi exemplu, cu 61 si 336, care dupa mine este un exemplu pozitiv. pentru ca o linie o degreveaza pe cealalta in anumite momente.
Intr-adevar, aveti dreptate, legaturile supraterane cu gara sunt destul de slabute. Acolo, dupa mine, ar trebui cumva construit un megaterminal RATB pentru toate zonele, atit cu linii normale, cat si cu curse expres (mai mult sau mai putin directe) intre marile zone si acest loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 24/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Aug 2008 19:29:59    Titlul subiectului: 96658

Ionescu a scris:
Mereu se da acelasi exemplu, cu 61 si 336, care dupa mine este un exemplu pozitiv. pentru ca o linie o degreveaza pe cealalta in anumite momente.
Diferenta este poate ca linia 61 nu mai are frecventa de alta data si este mai comod sa iei un 336 care are majoritatea parcului liniei Citaro 2, adica AC, care pentru bucuresteni devine un lux in calatoria lor. Iar 61 si 336 nu au decat 80% acelasi traseu. 336 opreste in statii mai bine deservite decat 61 (unele statii, cele de pe Soseaua Cotroceni). Plus ca la Complex Comercial, linia 336 se umple pana la refuz. Practic este singura legatura a celor din Apusului si din Cartierul Rosu (aflat in vecinatate) cu centrul. Este mult mai usor sa mergi 5 minute pe jos si sa te urci intr-o masina care sa te lase in buricul orasului.
Ce ati vrea sa se desfiinteze, linia 61 sau linia 336. Caci in locul lui 61 ai putea improviza o alta linie de troleibuz, dar in locul lui 336, ce facem, ramane si Militari cu autobuze libere, ca si Ferentari-ul.
Apoi un alt exemplu, liniile 73/74/76. Ele sunt cel mai bun exemplu de dublare. O singura statie face diferenta intre ele si 312/313/381. Cea in care se umplu pana la refuz, anume Piata Sudului. Deci nu se pot desfiinta nici ele. Cu prelungirea la Unirii, iar nu se vor desfiinta. Si se va creea la fel ca si cu liniile din Militari, acelasi gen de dublare troleibuz/autobuz, exceptand cazul 76/381 care se vor dubla mai putin (76 s-ar face plin la Unirii, pentru ca multi oameni iau 312/313 pana in Piata Sudului si de acolo 76 ori 381).
Un alt caz este cel al Garii de Nord. Intr-adevar, legaturile unui loc asa de important cu zonele periferice si cartierele Bucurestiului este extrem de destabilizat.Exemplu:Drumul Taberei are 71/93. Linia 71 are 5 troleibuze pe traseu, linia 93 are 6 troleibuze pe traseu. Apoi Berceni: nici o legatura. Ferenari: nici o legatura. Titan: nici o legatura directa. Pantelimon: o legatura directa, linia 85, care este si singura legatura a centrului cu Gara de Nord. Colentina: nici o legatura directa. Vitan: linia 123, destul de decenta, dar se putea si mai bine. Baneasa: nici o legatura directa sau civilizata. Este inadmisibil ca o zona de comert si de agrement, cu doua aeroporturi sa aiba doar o singura legatura cu Gara de Nord, prin linia 205, cu 4-5 autobuze pe traseu, mai mult goale. Militari: legatura decenta si buna, liniile 62 si 178, una din liniile de Gara cu care eu ma mandresc mult cand calatoresc. Rahova: nici o legatura directa. Linia 96 trece prin 13 Septembrie si zona Antiaeriana. Cartierul Rahova este departe de acea zona. Ghencea: nici o legatura directa. Cei de aici isi pun sperantele tot in linia 96. Vatra Luminoasa: linia 86. Destul de decent. Si acum vine un alt cartier (de fapt sunt mai multe). Grivita, Bucurestii Noi, Chitila, Clabucet, Damaroaia: 7 legaturi directe si indirecte: Liniile de tramvai 20 (indirecta), 24 (directa), 45 (directa). Liniile de troleibuz: 65 (directa), 86 (directa), 97 (directa). Cam multe "directe" pentru niste cartiere mult mai putin populate decat altele fara nici o legatura directa sau chiar legaturi slabe si indirecte.
In legatura cu punctul de creere al unui terminal urias la Gara de Nord pentru mijloacele RATB ce patrund si speram ca vor incepe sa patrunda acolo (din ce in ce mai multe, exemple liniile: 66, 70, 92) care ar putea deveni legaturi directe intre cartierele lor si Gara de Nord.
In alte tari, in fiecare gara, autogara sau aeroport sunt terminale uriase unde intorc toate mijloacele de transport ce ajung acolo. Ele sunt impartite astfel. Tramvaie zona de est - un terminal. Tramvaie zona de vest - un terminal. Tramvaie zona de sud - un terminal. Tramvaie zona de nord - un terminal. Acelasi lucru la autobuze si troleibuze (separat autobuzele de troleibuze, in alte tari un autobuz si un troleibuz nu au loc intr-un terminal de la aeroport, oamenii sunt mult prea multi, dar si destul de ordonati, si spre deosebire de noi, ei au si articulate Embarassed Intrebarea vine acum logic. Unde ar putea fi amplasat acest terminal? Caci in Piata Garii de Nord nu se poate (trafic infernal). Iar in locul fostei gari Basarab (daca nu se va reinfiinta), va fi pasajul Basarab. Nu ar fi posibil, pentru ca un terminal cu un pasaj deasupra capului...doamne fereste.La Baneasa sunt locuri, iar la Otopeni, sunt si locuri, este si 783, care se dovedeste cea mai ordonata linie RATB la ora actuala (nu au toti rromii bani de cartela Laughing ). Deci intrebarea vine clar. Unde?


Ultima modificare efectuată V3nt0R la Mar 05 Aug 2008 12:18:13, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 11:14:37    Titlul subiectului: 96675

Titan are legatura cu Gara prin linia 79 si metrou.
Si nici Gara nu mai e ce a fost, deja mult trafic de calatori a fost preluat de autobuze/microbuze. (Nu e neaparat mai bine, dar grija fata de calatori a CFR lasa de multe ori de dorit).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3nt0R



Data înscrierii: 06/Mai/2008
Ultima vizita: 24/Mai/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 12:25:30    Titlul subiectului: 96676

Gara este un nod principal in Bucuresti si trebuie amenajata de rigoare. Cand vine trenul in Gara de Nord, oamenii asteapta si 20 minute dupa un amarat de 71 sau 93, uneori si 85. Plus ca mai este problema cu liniile 66, 70, 92. Daca s-ar prelungi cu 2 statii, ar deveni legaturi directe intre cartierele lor si Gara.Pentru Colentina va deveni 66, pentru Titan va deveni 70, iar 79 cu interval mult mai mare, ar putea fi scoasa, suplimentat 70-ul, iar 92 cu toate ca va dubla destul 70, va ajunge in zona Barajul Dunarii, daca s-ar vrea si o extindere pana la Faur ar deveni perfect, mai ales ca in zona Faur - 1 Decembrie sunt destule blocuri pentru a genera un anumit numar de calatori. Deci posibilitati sunt multiple. Singura problema este amenajarea unui terminal de gara (ca in toate tarile civilizate) si cu tot riscul, singurul loc posibil de construit ar fi in locul Garii Basarab. Plus cateva autobuze in plus pe 205 pentru a facilita transportul intre Gara de Nord si zona Baneasa.

Tot trebuiesc infiintate niste linii de gara, macar prelungirea 66/92 pana acolo si poftim...70 desfiintat suplimentat 79.Poate tu cunosti mai bine traseele, desi acum 70 doar la Universitate si Armeneasca se mai poate bloca singur, apoi se reuneste cu 79.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 12:36:10    Titlul subiectului: 96677

Cu 79 se ajunge mai rapid in apropiere de Titan (Liviu Rebreanu) decat cu 70, din simplul motiv ca evita centrul aglomerat al capitalei (aici ma refer la Bulevardul Regina Elisabeta-Bulevardul Kokalniceanu-Bulevardul Carol). E drept ca si 79 are de trecut unele hopuri, cum ar fi intersectia dintre str. Buzesti si str. Occidentului, si mai ales Bulevardul Dacia in orele de varf (intre Piata Romana si Mihai Eminescu), dar una peste alta este o ruta ma scurta decat 70. Acum cu problema frecventelor troleibuzelor 70 si 79. Pai majoritatea troleelor nu le veti gasi pe traseu, ci la ... capatul de la Costin Georgian Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BOGDABUS



Data înscrierii: 22/Sep/2006
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 20:54:31    Titlul subiectului: 96686

Eu zic ca nu ar fi o solutie desfintarea unor linii de troleibuze care si asa sunt destul de putine in comparatie cu cele de tramvai si autobuz. O solutie cred ar fi sa se micsorarea intervalului dintre troleibuze si sa nu mai stationeze asa mult la capat. Chiar daca linia 70 are un parc circulant mai mic decat 79 si 92,el ajuta aceste doua linii pe portiunea comuna: pe 79 il ajuta pe traseul Bd. Basarabia pana la Foisorul de Foc, iar de acolo pana la Vasile Parvan il suplimenteaza pe 92. Ideea cu construirea unui nou terminal la Gara de Nord mi se pare buna, dar nu cred ca se va face prea curand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Mar 05 Aug 2008 21:42:52    Titlul subiectului: 96688

Pentru un terminal la Gara de Nord cred ca exista o solutie, dar nu cred ca e posibila din punct de vedere ecologic, desfintarea parcului din fata garii.

1. Pantelimon:
- il are pe 46 care cred ca e de ajuns
- mai este si 86

2. Titan:
- il are pe 79
- prelungirea lui 70 pana la gara

3. Vitan:
- il are pe 123
- prelungirea lui 124 pana la gara

4. Berceni:
- prelungirea lui 133 pana la Turnu Magurele pe traseul lui 313
- readucerea lui 74 pe vechiul traseu pana la gara
- 232: Gara Progresul - Strada Garii Progresul - Soseaua Giurgiului - Strada Ghimpati - Strada Alunisului - Bulevardul Constantin Brancoveanu - Strada Turnu Magurele (apoi traseul de baza pana la Unirii si prelungirea pana la gara pe traseul lui 123)

5. Progresul:
- noul 232
- revenirea lui 12 si prelungirea lui pana la Gara de Nord

6. Ferentari:
- ramanerea lui 141 pe Toporasi
- 323 dus pe Pieptanari, apoi traseul de baza pana la Timpuri Noi, apoi prelungit pana la gara pe Mircea Voda si apoi traseul lui 123

7. Rahova, 13 Septembrie, Ghencea:
- il are pe 96
- 396: Alexandria - Soseaua Alexandriei - Calea Rahovei - Strada Sebastian - Calea 13 Septembrie - Bulevardul Ghencea - Prelungirea Ghencea - Strada Valea Oltului - Bulevardul Timisoara - Bulevardul g-ral Vasilea Milea - Soseaua Orhideelor - Bulevardul Dinicu Golescu - Gara de Nord

8. Drumul Taberei:
- suplimentarea lui 71 si a lui 93

9. Militari:
- le are pe 62 si pe 174

10. Giulesti:
- 44 e de ajuns
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 03:02:46    Titlul subiectului: 96703

Am văzut că ați amintit de Gara de Nord și de faptul că ,,mare parte din trafic a fost preluat de autobuze și microbuze"... păi majoritatea dubelor și autocarelor pleacă... din zona Gării de Nord, fie că e vorba de Cal. Griviței, Cal. Plevnei, Baldovin Pârcălabul, Șos. Polizu sau alte micro-autogări din zonă. Chestia este că, la cum s-a contruit în Bucureștiul nostru, e cam greu să faci un terminal ,,ca lumea" în zonă Gării, terminal care să se compare măcar cu cel din Innsbruck (Austria), cu 4 linii de tramvai și 2 benzi pentru autobuze sau din Graz (2 linii de tramvai și 2 benzi pentru autobuz), ca să nu mai fac comparație cu Salzburg (4 benzi de troleibuze+autobuze și 2 numai pentru autobuze + SLB în subteran) ori Viena (numai la Gara de Sud ai 4 linii de tramvai, 5-6 de S-Bahn (2 în subteran) și metrou, ca să nu mai zic de zona Gării de Vest, dar și a altor gări mai mici din Viena, gen Wien Praterstern, care are și ea 2 peroane pentru tramvai și autobuz). Am ales comparația cu Austria pentru că tocmai m-am întors din vacanța petrecută acolo. Inutil să mai spun că în fiecare ,,land" (sau cum s-o numi echivalentul ,,județului" austriac), biletele au același preț la toți operatorii (auto, tramvai, troleu, tren, metrou etc.), biletul luat de la automatele/magazinele/unitățile de vânzare ale unui operator e valabil la toți operatorii (mai puțin în Graz unde biletele și abonamentele de o zi se cumpără de la șofer/vatman sau, după caz, de la ghișeele gării), iar landurile sunt împățite în zone de taxare, zona centrală fiind orașul-reședință.

Revenind la traseele bucureștene... despre Ghencea s-a mai tot scris... practic, toate legăturile zonei se bazează pe principiul ,,mers pe jos + 41 + altceva (metrou, 368/168, 25 etc)", nu neapărat în această ordine. Linia 33 pe ruta Ghencea-Unirii ar ajuta mult supra-aglomerata linie 385 care, pe lângă faptul că vine rar, mai trece și prin n'șpe mii de ambuteiaje. Astfel, 385 ar rămâne să deservească doar Prel. Ghencea (arteră deservită până în iulie și de rarelel linii preorășenești, care rareori opreau în stațiile de acolo pe motiv că ,,asta-i mașină de țară, nu taxi", urmată de replica mai mult sau mai puțin prietenoasă (în funcție de șofer) de ,,așteaptă 385-ul!") ) și legătura 13 Septembrie - Izvor, astfel că numărul actual de autobuze ar putea face față satisfăcător. O altă problemă a zonei Ghencea (de fapt, cam a întregului Cartier Drumul Taberei) este legătura cu cartierele învecinate, adică Rahova, Militari și Panduri. Practic, spre Militari există doar 41 + 137, asta dacă ai nervii tari să aștepți un 137 și să te mai și urci în el, în vreme ce linia 8 a fost mutată în 2002 pe la Răzoare, pe unde nu prea mai servește nimic. Spre Panduri (diverse laturi) ar exista ceva mijloace de transport, care însă se blochează ori în 13 Sept., ori la Răzoare, în vreme ce linia de pe 13 Septembrie mai e lustruită de praf ocazional de câte un 47 cu 3 călători în el, din care 2 au gratuitate și nu au ce face acasă, iar al 3lea s-a nimerit să fie în stație când a venit tramvaiul. Cu Rahova lucrurile sunt și mai ,,nasoale". Deși distanța e relativ mică între Ghencea și Rahova, nu există niciun mijloc de transport direct (existau liniile preorășenești de Măgurele, acum desființate... dar nu se putea pune bază în ele), cu excepția dubelor (valabil și pentru legătura Dr. Taberei - Berceni, legătură pe care RATB refuză să o asigure, jucându-se cu capătul sudic al lui 173 când la Eroii Revoluției, când la Șura Mare, în loc să îl prelungească măcar până la Piața Sudului, dacă nu chiar până la Apărătorii Patriei).

Rezolvări la aceste probleme s-ar găsi dacă nu s-ar mai merge pe principiul ,,e... nu fac față autobuzele, las' că mai cumpărăm un lot" și tot așa... s-ar putea readuce linia 8 prin Ghencea, s-ar putea înființa fostele linii ,,temporare" 33 (Ghencea-Unirii) și 52 (Ghencea-Șura Mare). Numai să se vrea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 07:58:30    Titlul subiectului: 96710

Intr-un articol din ziarul Libertatea actualul primar Sorin Oprescu a criticat si RATB spunand ca autobuzele regiei vin la intervale mari in statii si sunt aglomerate. Poate reuseste si ii mai trezeasca si pe domnii de acolo sa treaca la treaba si sa nu o mai lalaie atat cu lucrarile si cu extinderea transportului in comun. Daca ar vedea actualul primar cate autobuze stau la ora asta degeaba in garaje cred ca s-ar lasa cu furtuna mare pe la RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andreiro18



Data înscrierii: 17/Noi/2006
Ultima vizita: 03/Dec/2020
Mesaje: 11
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 08:43:49    Titlul subiectului: 96712

Lucrez la Realitatea tv si am posibilitatea sa vad casetele neprelucrate si netaiate, asa ca pot sa va mai spun ca Oprescu a mai afirmat ca incurajeaza transportul "nepoluant" si ca "viitorul apartine tramvaielor". De altfel dl. primar a mai spus ca se gandeste la extinderea retelei de tramvaie si in cartierele marginase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 06 Aug 2008 12:02:50    Titlul subiectului: 96717

Referitor la legaturile Estului Capitalei cu Gara de Nord.

1) Cartierele Pantelimon-Iancului au "beneficiat" intr-adevar de serviciile inutilei linii 46. Zic inutila pentru ca nimeni in realitate nu sta sa mearga cu 46 din Pantelimon la Gara, pe motiv ca dureaza enorm. La ora de virf, chiar plecind cu 2 ore inainte de acasa, nu se stie daca prinzi trenul. Solutia corecta este Pantelimon - Piata Iancului via 13 (indicativul corect si non-temporar al liniei Granitul-Iancului-Sf. Vineri) si de acolo metroul la Gara. Eu unul sper ca 46 sa nu mai apara niciodata. E cel mai evident exemplu de folosire a tramvaielor unde nu e nevoie de ele.
2) Colentina-Gara de Nord. Exista metrou la Obor. 66 face uneori 30 de minute numai intre intersectia Mosilor-Carol si Universitate. Prelungirea lui la Gara nu ar aduce niciun avantaj.
3) Titan-Gara de Nord. Exista metrou direct de la Costin Georgian, Titan, Grigorescu si Dristor, plus troleibuzul 79. 70 si 92 stau foarte mult intre Scoala Iancului si Universitate.
4) Mihai Bravu+Stefan cel Mare - Gara de Nord. Exista statii de metrou la Mihai Bravu, Dristor, Iancului, Obor, Dinamo. De la Perla, exista autobuzul 182. In concluzie, utilitatea lui 34 pe tronsonul Dinamo - Gara de Nord este redusa. Sustin mai degraba o linie 5 Baneasa - Dinamo - Obor - Romprim in locul lui 34. Iar intre Dinamo si Piata Victoriei ar urma sa vina viitorul 35 care va ajunge in Pipera, plus o linie dinspre Bd. Mihalache(il prefer pe 24, chiar daca i se va muta capatul in Chitila sau Bucurestii Noi).

_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 35, 36, 37  Următoare
Pagina 19 din 37

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community