Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Jubileu - 25 de ani de troleibuz la Sibiu

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 17 Aug 2008 11:28:14    Titlul subiectului: Jubileu - 25 de ani de troleibuz la Sibiu 97067

Precum titlul topicului, asa as fi vrut sa scrie si pe troleibuzele din Sibiu, insa din pacate, toti factorii din Sibiu nu au ajutat la implinirea unui astfel de proiect. Simtindu-ma singur m-am lasat pagubas, impacandu-ma cu gandul ca inca suntem intr-o tara in care inca nu se pune valoare pe astfel de evenimente (pentru unii doar statistice).

Sa vedem cam ce s a intamplat in acesti 25 de ani:
- la 17 august 1983 se introducea troleibuzul in Sibiu, primele troleibuze fiind 20 de DACuri articulate folosite pt scurt timp in Bucuresti.
- reteaua de troleibuz a fost construita pe modelul celei din Brasov-asemanariile fiind foarte vizibile in mod special la clemele de prindere cu izolatori de portelan si console indoite la prinderea lantului.
- existau 2 masini de interventie-un ROMAN Diesel nou rosu modificat in IJTLS cu o platforma fixa si un ROMAN mai vechi adus din Bucuresti cu platforma mobila. Acestea sunt suplinite de inca un ROMAN albastru cu placa fixa confectionat tot in IJTL si de un alt "gogosar" adus tot din Bucuresti. Platformele mobile au creat mereu probleme, acestea ramanand blocate sau nu puteau fi ridicate, astfel ca in anii 87-88 ele au fost casate si inlocuite cu alte 3 turnuri noi-utilitare ROMAN DIESEL (130,131 si 132) modificate in IJTLS cu acea placa fixa cu balustrade. Din 1990 raman doar cele 3 "turnuri" noi restul fiind casat. Din aceste "turnuri" si astazi mai exista 2 ca vai de ele.
- numarul maxim de troleibuze era undeva prin anii 1988 - 1991 cand se casau troleibuze inca bune doar datorita lipsei spatiului din depou, acesta avand o capacitate maxima de 55 troleibuze

1983: 20 DAC 117E albastre (228-247)
1985-1986: 35 DAC 117E albe cu o dunga rosie si jos albastru (250-255,258-260,270-289,300-305)
1987: 10 DAC 117E din Bucuresti cu precadere rosii, dar si albastre (307-316)
1987: Marirea spatiului in depou prin mutarea sectiei "Basculante" in alta parte a orasului. In mare parte troleibuzele albastre erau garate in parcul rece de pe str. Preot Bacca.
1988: 12 DAC 117EA maron (320-331)
1989: 3 DAC 117E din Bucuresti (336-albastru,337+338 rosii)
1990: 3 DACuri 117E (356-358)
1991: 2 DACuri 117E (361,362 trimise la Medias)
1991: 1 FBW (Marele Alb primit ca donatie)
1991: 4 Skoda din Weimar + una ca donator de piese
1992: 4 FBWuri din Lausanne primite ca donatie (681-684)
1994: 4 ROCAR 217E (228-231)
1994: 3 ROCAR 212E (232-234)
1995: 5 ROCAR 212E (235-239)
1997: 8 FBWuri din Biel (685-692)
1997: 7 FBWuri din Biel (693-699)
2003: 11 FBWuri din Lausanne (236-246)

Cele mai multe macaze electrice:aprox 13 in anul 1990 (3 dintre ele nefiind folosite niciodata, in intersectia de la McDonalds)
Macaze mecanice: aprox 14
Cruci: aprox 14

In anul 1998 Tursib modifica majoritatea macazelor de tip -cu pod- in macaze productie proprie

In anul 2003 reteaua de troleibuz pe principalele linii T1 si T2 este modificata cu elemente Kummler Matter aduse din Austria

Cel mai longeviv troleibuz din primele 20 de DACuri albastre: 243 (1983-1992)
Cel mai longeviv troleibuz fara RK din generatia 250-305: 301 (1986-1998)
Cele mai longevive DAC care au circulat doar in Sibiu: 213,214,215 (din 1988 pana in 2002)
Cel mai longeviv DAC din Sibiu: 330 (din 1988 pana in 2006 - 18ani)
Cel mai longeviv troleibuz din Sibiu FBW 219 fost 682 care din 1992 circula pana in prezent, adica de 16 ani plus inca vreo 20 prin Elvetia

Cele mai multe trasee de troleibuz au fost in anii 1990-1991 mai exact T1, T2, T3, T4, T4b, T5, T6, T6b, T7, T7b-aprox 10 trasee.

In prezent mai sunt doar 4 trasee T1, T2, T3 si T5 iar numarul troleibuzelor este intr-o scadere dramatica (19 troleibuze active, unul in conservare si un ungator, restul de 6 fiind propuse pt casare).

Nu as putea sa inchei decat prin a spune "La multi ani!"

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/sibiul-are-de-25-de-ani-de-troleibuz-25048.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 05/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2008 01:19:48    Titlul subiectului: o.ooi.oi 97114

Sibiul are de 25 de ani de troleibuz

S-au împlinit 25 de ani de când în municipiul Sibiu a fost introdus, pentru prima oară, troleibuzul, iar primele trasee au fost date în folosință pe 19 august 1983, se arată într-un comunicat remis presei de Asociația Transira. Președintele organizației nonguvernamentale, Silviu Sîntea, atrage atenția asupra regresului accentuat al rutelor deservite de troleibuze în Sibiu, parcul activ cifrându-se acum în jurul a 20 de unități. El a arătat că, deși au fost achiziționate autobuze noi, acestea sunt dotate cu motoare Euro 3 și nu dispun de platformă de acces pentru persoanele cu handicap. "Prin grija exclusivă a primarului Klaus Johannis, Sibiul devine primul oraș din România ce beneficiază de o rețea de troleibuz de mare viteză, cu componentele cele mai avansate din punct de vedere tehnic de pe piața mondială", se precizează în comunicat. Reprezentanții asociației au explicat, bazându-se pe un studiu realizat în localitatea germană Solingen, că este mai ieftin transportul cu troleibuzul decât cel cu autobuzul. În plus, troleibuzele au un grad de poluare fizico-chimic zero. "Costurile pe kilometru pentru un autobuz sunt de 1,46 euro. Costurile pentru troleibuz - incluzând sistemul de captare a curentului - sunt de 1,49 euro. Însă, troleibuzele moderne au un sistem recuperativ de energie, <<arunc>> în rețea curentul electric produs atunci când rulează la relanti. Cu acest sistem implementat, troleibuzul consumă doar 1,39 de euro/km", explică Silviu Sîntea, președintele Asociației Transira.
Primele trasee au fost date în folosință în 19 august 1983: T1 - Cimitir-Gară - și T2 - Bulevardul Mihai Viteazul - Gară. La acea vreme, parcul de troleibuze era compus din 20 de unități. Asociația TRANSIRA este o organizație non-guvernamentală, non-profit, de interes general, constituită în scopul promovării și implementării conceptului de transport urban durabil, militând pentru introducerea, păstrarea sau dezvoltarea sistemelor de transport ecologic (troleibuze și tramvaie etc).

Popa: S-au schimbat prioritățile orașului
Directorul general al Tursib, Adrian Popa, a declarat că prioritățile orașului s-au modificat continuu în ultimii ani, fiind nevoie de introducerea unor trasee noi pentru autobuze. El a menționat că troleibuzele vor circula în continuare. "Autobuzele au devenit principalul mijloc de transport în comun deoarece s-au schimbat prioritățile orașului. Autobuzele sunt dotate cu motoare Euro 3, poluarea fiind redusă. Principala cauză a poluării din oraș este lipsa centurii ocolitoare. Noi vrem să îmbunătățim transportul în comun. Troleibuzele vor circula în continuare pe direcția nord-sud a orașului și vor fi amplificate ca frecvență", a declarat Popa. Mai mult, directorul Tursib a menționat că se dorește, printr-o frecvență mai mare a mijloacelor de transport în comun, renunțarea la mașina personală. "Scopul final al anului 2009 este să determinăm cât mai mulți dintre sibieni să renunțe la mașina personală și să folosească transportul în comun. Asta înseamnă și o mai mare frecvență a autobuzelor și troleibuzelor. De exemplu, din 15 septembrie, pe traseul autobuzului 5 vom introduce mai multe mașini care să circule din 20 în 20 de minute, față de 40 în 40 de minute cât este acum. Acest lucru îl vom face și pe alte trasee", a explicat Popa.


Cred ca este o eroare in articol! Cred ca se pomeneste de traseul 10.

sursa: www.tribuna.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Mar 19 Aug 2008 21:24:26    Titlul subiectului: Re: o.ooi.oi 97137

bogdan17 a scris:
"Autobuzele au devenit principalul mijloc de transport în comun deoarece s-au schimbat prioritățile orașului. Autobuzele sunt dotate cu motoare Euro 3, poluarea fiind redusă.
Mr. Popa ar trebui sa stie ca Euro3 e un standard depasit si ca MAZurile lui cam ard ulei.
bogdan17 a scris:
Troleibuzele vor circula în continuare pe direcția nord-sud a orașului și vor fi amplificate ca frecvență", a declarat Popa.
Cum? Si T4 circula pe aceasta directie, dar... bye bye T4, hello A9 Evil or Very Mad
bogdan17 a scris:
"Scopul final al anului 2009 este să determinăm cât mai mulți dintre sibieni să renunțe la mașina personală și să folosească transportul în comun. Asta înseamnă și o mai mare frecvență a autobuzelor și troleibuzelor.
Se sta la coada pe Podul Grand ore in sir timp in care trec tramvaie 41 la un interval de 3 minute. Chiar fiind vorba de alte conditii de trafic, un interval de 6 ori mai mare nu va fi niciodata atractiv in nici un oras, intr-atat incat sa vrea omul sa-si lase masina acasa pentru MAZul popesc.
bogdan17 a scris:
De exemplu, din 15 septembrie, pe traseul autobuzului 5 vom introduce mai multe mașini care să circule din 20 în 20 de minute, față de 40 în 40 de minute cât este acum. Acest lucru îl vom face și pe alte trasee", a explicat Popa.Cred ca este o eroare in articol! Cred ca se pomeneste de traseul 10.
Probabil e vorba de 10. Oricum de la 15 septembrie se micsoreaza toate intervalele, fiind traditionala crestere de parc cu ocazia inceperii scolii. Mr. Popa minte prin omisiune si se lauda ca a inventat apa calda Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Sep/2017
Mesaje: 1033
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 20 Aug 2008 19:16:34    Titlul subiectului: 97169

Pe postul local Antena 1 a aparut ieri un reportaj destul de critic la adresa Tursib! Ce va fi, nu vom stii!

Puteti vedea stirea la adresa (este cea de-a treia stire):

http://www.antena1sibiu.ro/index.php?id=146
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2017
Mesaje: 540

MesajTrimis: Joi 21 Aug 2008 13:59:25    Titlul subiectului: 97223

Am pus stirea respectiva (ilustrata si cu cateva imagini vechi preluate de pe forumul nostru) in pagina orasului Sibiu din cadrul arhivei video, la sectiunea Stiri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community