Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze MAZ din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 07:45:35    Titlul subiectului: 98297

Din pacate, numerele de parc atribuite MAZ-urilor nu au fost corelate cu numerele de inmatriculare alese. Mai precis, conform pozei pe care a postat-o colegul nostru, Terry Lawson, MAZ-ul 56 PMG are numarul de parc 618 pe cand MAZ-ul 54 PMG pe care l-am vazut in cursul acestei dimineti are numarul de parc 619. Mi s-ar fi parut o idee buna ca fiecare MAZ sa primeasca numarul de parc in ordinea crescatoare stabilita de cele doua cifre din componenta numarului de inmatriculare.
Pe de alta parte, este pentru prima oara cand la Galati numerele de parc difera de cele de inmatriculare, intrucat toate MAZ-urile au cele trei litere care intra in componenta numarului de inmatriculare identice. Probabil ca numerele de parc pornesc de la numarul 600 si, in cazul in care am dreptate, ramane sa aflam de ce s-a inceput numaratoarea tocmai de la aceasta valoare si nu de la 1 (001) sau 100.


Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Lun 15 Sep 2008 12:05:53, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 12:02:17    Titlul subiectului: 98305

Este bine ca s'a decis acordarea numerelor de parc, este o solutie europeana ce permite identificarea mai usoara a masinii. Si mai bine e ca nu s'au pus cu sablonul pe ele ci au ales un autocolant elegant.
De asemenea, sunt aproape sigur ca firmele sunt Hannover Displays, veti putea observa astfel pe rutele care trec pe la gara afisat acel simbol al trenului ce apare si in Bucuresti la Citaro sau Citelis (daca cei de la Transurb vor dori afisarea lui). As vrea, va rog, confirmarea ca sunt, totusi, Hannover Displays, daca se poate. Fontul folosit este specific lor, dar cineva poate are ocazia sa afle mai multe Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 15:42:32    Titlul subiectului: 98312

Inca o data ma declar "anti MAZ" aceste autobuze care sunt copii de suflet al lui MAZ are,si cum in Romania efectul de turma este in plina actiune uite asa si cei de la Galati au considerat oportun sa cumpere autobuze MAZ si chiar dupa ce am citit cele spuse de colegii raven 84 si Amiralul Byrd se vor cumpara chiar si troleibuze marca MAZ daca ma insel o premiera pentru Romania!Cum ma mai intrebam oare in afara pretului mic la ce altceva se mai uita reprezentantii regiilor autonome din tara?Mai exista vreun aspect la care acestia tin cont?Ati mers vreunul dintre voi cu noile autobuze,cum vi se pare comportamentul lor la drum?Motoarele se "descurca",sunt zgomotoase sau silentioase?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 16:15:26    Titlul subiectului: Parerea mea 98313

Azi au intrat pe traseu noile MAZ-uri. Din exterior sunt destul de aratoase iar afisajele din lateral si spatele masinii au instalatii de dezaburire, insa aspectele pozitive se opresc aici.
Chiar si privit de la exterior, MAZ 203 prezinta anumite elemente care ii tradeaza proasta conceptie si manopera. In partea din spate a masinii, daca va uitati pe pozele postate pe forum, puteti observa ca teava de esapament se afla pe acoperisul vehiculului si se termina cu un capac in stilul celor de la camioanele de marfa. De asemenea zonele de fixare a geamurilor cu silicon sunt prost realizate si lasa impresia de munca realizata in pripa.
In interior, bordul soferului este realizat din cel mai execrabil plastic pe care l-am vazut pana acum, plastic ce aminteste oarecum de cel de la vechile dacii 1310 (insa acela era mai bun). Chederele de la interior sunt prost fixate iar zonele unde s-a folosit silicon arata la fel de oribil ca si cele de la exterior.
Barele de sustinere precum si intreaga compartimentare interioara amintesc de Mercedes Citaro din Bucuresti, insa tavanul este exagerat de inalt si acoperit cu placaj melaminat cu gaurele, in stilul celor folosite la tramvaiele din anii 60-70.
Corpurile de iluminat sunt asezate in lateralul placajului ce acopera tavanul si sunt si ele destul de prost realizate.
Nu in ultimul rand, usile creeaza situatii de-a dreptul comice deoarece se blocheaza in ghidajele de la baza usii (fixate in podea) si refuza sa se deschida, motiv pentru care, azi am asistat la o cursa spre usa din fata in conditiile in care celelalte doua usi refuzau sa se deschida, de ziceai ca au urcat toti controlorii Transurb in autobuz Laughing Laughing Laughing

Concluzia mea? Transurb a achizitionat 30 de "jucarii" extrem de scumpe si extrem de prost lucrate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 21:32:07    Titlul subiectului: 98329

Daca te uiti atent la Maz-urile din Galati, cred ca au incercat sa copieze multe amanunte de la Citaro (luneta care se prelungeste pana pe acoperis, semnalizatoarele din spate sus, barele de sustinere, pana si culoarea s-a pastrat); depinde cat de bine sunt finisate. Motorul este silentios sau la fel de zgomotos ca BMC-urile din Pitesti? Una peste alta, la prima vedere e un pas inainte fata de modelul anterior (Constanta, Brasov, Pitesti etc) din punct de vedere al desigm-ului, despre performantele autobuzului ar trebui sa ne spuna mai multe cei din Galati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 22:47:54    Titlul subiectului: 98330

Astazi am avut ocazia sa efectuez o scurta calatorie cu unul dintre aceste MAZ-uri. Concluzia la care am ajuns:
- din punct de vedere tehnic, autobuzele sunt silentioase, au suspensii mult mai "moi" in comparatie cu midibuzele ISUZU sau PRESTIJ si totodata mult mai "ferme" decat cele montate pe ROCAR-urile U 312 B;
- din punct de vedere al exteriorului, toate observatiile prezentate deja de raven84 si kristake74 sunt valabile;
- din punct de vedere al interiorului, dotarile nu sunt de cea mai buna calitate, si, cu exceptia aerisirii, inclin sa cred ca DAB-urile sunt net superioare noilor achizitii.
Am sesizat deja probleme la sistemul de dezaburire a parbrizului, la afisajul interior (nefunctional la autobuzele pe care le-am vizitat), la oglinzi (pozitionate nu tocmai corect si oarecum greu de reglat), precum si la cablatura (atarna in unele locuri din suporti), geamuri (finisarea si garniturile nu par prea grozave) sau usi (la unele masini se actioneaza greu).
Pentru inceput, sa vedem cateva din noile autobuze:
POZELE 1,2 : GL-41-PMG (617), vederi frontale;
POZA 3: GL-41-PMG (617), vedere posterioara;
POZA 4: GL-54-PMG (619), vedere frontala;
POZA 5: GL-54-PMG (619), vedere posterioara;
POZA 6: GL-60-PMG (613), vedere frontala;
POZA 7: GL-60-PMG (613), vedere posterioara.



2072 GL-41-PMG vedere frontala (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.79 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2072 GL-41-PMG vedere frontala (15.09.2008).jpg



2074 GL-41-PMG vedere frontala (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.45 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2074 GL-41-PMG vedere frontala (15.09.2008).jpg



2075 GL-41-PMG vedere posterioara (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.79 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2075 GL-41-PMG vedere posterioara (15.09.2008).jpg



2082 GL-54-PMG frontal (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.29 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2082 GL-54-PMG frontal (15.09.2008).jpg



2083 GL-54-PMG posteriorul (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  159.95 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2083 GL-54-PMG posteriorul (15.09.2008).jpg



2077 - GL-60-PMG vedere frontala (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.26 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2077 - GL-60-PMG vedere frontala (15.09.2008).jpg



2076 GL-60-PMG posteriorul (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.29 kb
 Vizualizat:  de 14177 ori

2076 GL-60-PMG posteriorul (15.09.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 23:07:27    Titlul subiectului: 98331

Alte aspecte legate de exterior:
Toba de esapament - dupa cum a afirmat deja raven84 - este dispusa in partea stanga superioara a caroseriei si este prevazuta cu un capacel similar cu cel de la camioane, fixat de capatul tobei de esapament printr-o articulatie care, in momentul turarii motorului, sub presiunea gazelor, permite deschiderea capacelului. Consider ca s-ar fi putut opta la o solutie mult mai buna, intrucat pierderea sau dezaxarea capacelului ar putea duce la infundarea tobei de esapament (aceasta e amplasata in plan vertical). De asemenea, in partea stanga a lunetei se afla "aripioarele" pe unde se evacueaza aerul cald de la motor. Aripioarele sunt reglabile (unii soferi le-au intitulat flapsuri). Prin urmare, aerul rece este absorbit prin partea lateral stanga posterioara si evacuat prin partea stanga a posteriorului.
In partea laterala dreapta (a sensului de mers), dupa prima usa, se afla amplasat un buson pentru actionarea manuala a usii frontale. Soferul poate deschide sau inchide canatul de la cabina prin actionarea acelui buson. De asemenea, si celelalte canate sunt prevazute cu dispozitive de siguranta.
Poza 1: GL-54-PMG - toba de esapament prevazuta cu capacel;
Poza 2: GL-60-PMG - panou cu buson pentru actionarea de urgenta a primei usi;
Poza 3: GL-60-PMG - usa I, vedere exterioara;
Poza 4: GL-60-PMG - usa II, vedere exterioara (prevazuta si cu trapa pentru accesul persoanelor cu dezabilitati locomotoare);
Poza 5: GL-60-PMG - usa III, vedere exterioara.



2084 GL-54-PMG esapamentul (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  177.5 kb
 Vizualizat:  de 14173 ori

2084 GL-54-PMG esapamentul (15.09.2008).jpg



2080 GL-60-PMG dispozitiv comanda de urgenta (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.14 kb
 Vizualizat:  de 14173 ori

2080 GL-60-PMG dispozitiv comanda de urgenta (15.09.2008).jpg



2078 GL-60-PMG usa I vedere exterioara (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  243.58 kb
 Vizualizat:  de 14173 ori

2078 GL-60-PMG usa I vedere exterioara (15.09.2008).jpg



2079 GL-60-PMG usa II vedere exterioara (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.24 kb
 Vizualizat:  de 14173 ori

2079 GL-60-PMG usa II vedere exterioara (15.09.2008).jpg



2081 GL-60-PMG usa III vedere exterioara (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  209.41 kb
 Vizualizat:  de 14173 ori

2081 GL-60-PMG usa III vedere exterioara (15.09.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Sep 2008 23:23:39    Titlul subiectului: 98332

Iata si cateva aspecte legate de interior:
-scaune imburetate, cu spatare din plastic;
-bare de sustinere pozitionate intr-un stil "futuristic", prevazute cu dispozitive moderne de perforare a biletelor;
-materialele utilizate frecvent pentru profilele laterale si superioare sunt masele plastice rezistente, de culoare gri;
-aerisirile sunt prevazute cu manere pentru actionare (tavanul pare destul de inalt in raport cu podeaua LF);
-sistemul de iluminare in salon este dispus pe doua ramuri (majoritatea MAZ-urilor utilizeaza doar ramura dreapta de iluminare);
-profilele lateral-superioare sunt prevazute cu difuzoare si ciocanele pentru spargerea geamurilor in caz de incendiu;
-cabina este separata de salon printr-un perete despartitor;
-bordul cu comenzi are un aspect "aerodinamic", restul cabinei urmand linii simple, clasice, si elemente de fixare din mase plastice.
Sa vedem si cateva fotografii justiifcatoare:
Poza 1: GL-51-PMG bordul;
Poza 2: GL-51-PMG perete separator intre cabina soferului si salon;
Poza 3: GL-46-PMG vedere interioara;
Poza 4: GL-46-PMG vedere posterioara.



2086 GL-51-PMG bordul (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.31 kb
 Vizualizat:  de 14170 ori

2086 GL-51-PMG bordul (15.09.2008).jpg



2085 GL-51-PMG perete separator (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.36 kb
 Vizualizat:  de 14170 ori

2085 GL-51-PMG perete separator (15.09.2008).jpg



2069 GL-46-PMG vedere interioara (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.92 kb
 Vizualizat:  de 14170 ori

2069 GL-46-PMG vedere interioara (15.09.2008).jpg



2071 GL-46-PMG vedere posterioara (15.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  211.69 kb
 Vizualizat:  de 14170 ori

2071 GL-46-PMG vedere posterioara (15.09.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
kristake74



Data înscrierii: 12/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Feb/2010
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 16 Sep 2008 00:38:03    Titlul subiectului: 98336

Interiorul pare dragut dar e clar ca s-au inspirat de la alte modele . pana si geamul despartitor intre randul de scaune si usi seamana cu cel de la Citaro, atat culoarea cat si modelul spatarului si pozitionarea scaunelor. Daca ma uit la poza facuta din spate spre cabina, interiorul parca are ceva si din Citelis ma refer la liniile curbate. Oricum daca ar fi rezistente macar pe jumatate pe cat sunt Mercedesurile din Bucuresti , care in doi ani se prezinta aproape ca si cand ar fi noi, cu mici exceptii provocate de calatorii ''civilizati'', eu zic ca e un castig pentru galateni. Sa nu se inteleaga ca sunt adeptul Maz-urilor,dar in comparatie cu primul model care a invadat orasele din Romania, e superior din punct de vedere estetic. Eu vorbesc doar din ce-am vazut in poze asa ca nu ma deranjeaza argumente contradictorii. Calatorie placuta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 16 Sep 2008 07:43:11    Titlul subiectului: 98337

Astazi, cotidianul "Viata Libera" anunta introducerea primelor 19 autobuze marca MAZ pe traseele din Galati. Pentru inceput, traseul de rulare a fost ales 102, urmand ca pe viitor, aceste autobuze sa deserveasca si alte linii precum 9 sau 20.

"19 AUTOBUZE NOI


De ieri, pe străzile municipiului Galați au început să‑și facă apariția noile autobuze. Potrivit contractului încheiat, în parcul auto al SC Transurb SA Galați au ajuns toate cele 30 de autovehicule. „Am introdus în circuit doar 19 autobuze noi, ne‑a spus doamna Genica Totolici, director al SC Transurb SA Galați. Celelalte vor intra pe traseu după ce vor fi înmatriculate, urmând ca troleibuzele să sosească în țară spre sfârșitul lunii septembrie, începutul lunii octombrie, potrivit contractului încheiat cu SC Maztruc@Buz”.
Fiind și începutul anului școlar, echipa amintitei societăți a schimbat și îmbunătățit ‑ cu aprobarea Consiliului Local Galați ‑ orarul autobuzelor, în special, pe traseul 102. În viitorul nu prea îndepărtat, introducerea celorlalte 11 autobuze și a viitoarelor 10 troleibuze va mai întineri puțin parcul auto al SC Transurb SA, acum, destul de îmbătrânit. Noile achiziții sunt de proveniență germană și doar asamblate în Belarus.
Deși au fost trimise la casat 20 de autobuze vechi, în prezent, parcul auto Transurb numără 128 de autovehicule, însă doamna Genica Totolici ne‑a spus c㠄aproximativ 50 la sută dintre ele au termenul de folosință depășit, nu cu un an sau doi, ci cu cinci ani în cele mai multe situații. Sperăm ca, în continuare, Primăria și Consiliul Local Galați să aibă în vedere aceste aspecte și să continue planul de întinerire a parcului Transurb, implicit de îmbunătățire a condițiilor de călătorie cu mijloacele de transport în comun în municipiul Galați.”
Doamna Genica Totolici face apel la beneficiarii serviciilor de transport urban ‑ călătorii gălățeni - să dea dovadă de educație, de civilizație, de mai mult simț civic și să nu distrugă noile autovehicule. Pentru că și aici sunt banii noștri, ai contribuabililor.
"


Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Mar 16 Sep 2008 13:58:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Mar 16 Sep 2008 08:57:29    Titlul subiectului: 98340

Intr'adevar se observa ca la designul interiorului s'au "inspirat" (cel putin) de la Citaro. Problema e ca exact partea mai proasta a MAZurilor a ramas: Trapele de aerisire din tavan. Manerele acestora se defecteaza foarte repede si la multe masini din Sibiu am vazut cum aceste manere fie lipsesc, fie atarna si sunt de nefolosit. Ce ma mira e ca mai multa lume a spus ca finisarea lipiturii geamurilor nu e de calitate... La MAZ 103 din Sibiu cred ca e unul din putinele lucruri de calitate din autobuz. Ba chiar e un autobuz care a avut un geam spart si lipitura facuta in depou este si ea de calitate. De asemenea se pare ca s'a optat la alt fel de fixare a peretilor laterali superiori, in spatele carora se afla mai multe instalatii ale masinii si chiar afisajul lateral. E un lucru bun, pentru ca aceste capace mereu se deschid si de multe ori le'am vazut lipite cu scoci intre ele. Se intampla chiar sa se deschida in timpul mersului, in capul vreunui calator care statea pe scaunele mai inalte din spatele soferului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 16 Sep 2008 15:46:25    Titlul subiectului: 98352

Din nefericire, inspiratia nu tine loc de calitate si aici MAZ-urile sunt un dezastru. De altfel daca o sa comparati pozele cu MAZ-urile din Galati cu cele de pe pagina de autobuze MAZ a forumului, veti vedea ca cele galatene sunt net inferioare din toate punctele de vedere si ar putea, poate, fi considerate moderne pentru mijlocul anilor 90 dar sub nici o forma pentru anul 2008.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 16 Sep 2008 22:25:46    Titlul subiectului: 98367

Revin cu noi aspecte referitoare la dotarile interioare ale MAZ-urilor 203 achizitionate de Transurb Galati:
POZA 1: Perforatorul de bilete modern - are afisaj electronic pe care este prezentata data si ora. Biletul se introduce in fanta de sub ecran si este perforat automat. Rezultatul operatiunii: doua perforari simetrice si imprimarea pe biletul de calatorie a unui text - cu tus albastru - care cuprinde: numele societatii, numarul de ordine pentru calatorie, numarul autobuzului si ora la care s-a compostat biletul. Sa dau si un exemplu: TRANSURB16092150
-TRANSURB - numele societatii de transport urban;
-1 - numarul de ordine al calatoriei;
-609 - numarul de parc al autobuzului (GL-51-PMG);
-2150 <=> 21:50 - ora la care s-a compostat biletul.
Metoda de perforare a biletului este similara cu cea adoptata pentru compostoarele amplasate in 1997 la primul lot de ISUZU (WZF-WZR).
POZA 2: Segment din sistemul de incalzire, din zona usii II - ca si DAB-urile, MAZ-urile au sistem de incalzire amplasat in plan orizontal, pe ambele extremitati laterale ale salonului. In aceasta poza, involuntar, am surprins un alt aspect nefavorabil in ceea ce priveste barele de sustinere pentru calatori: cordonul de sudura la imbinarea dintre bare este grosier si nefinisat. Barele de la DAB-uri precum si cele de la troleibuzele ASTRA/IKARUS aveau un "guler" fin iar la ROCAR-uri metoda de imbinare a barelor se realiza prin elementi de legatura, prevazuti din doua profile cu strangere/fixare pe baza de suruburi.
POZA 3: aspect din zona usii II;
POZA 4: prim-plan bacheta: desi are brat de sustinere (aspect relativ nou in ceea ce priveste mijloacele de transport care au circulat pana acum la Galati) modul de realizare nu difera prea mult de scaunele cu care au fost echipate midibuzele PRESTIJ. Spre deosebire de banchetele din interioarele midibuzelor amintite, cele cu care au fost dotate MAZ-urile au un strat imburetat mai gros. In rest, aceelasi spatar din plastic dur, terminat cu suport pentru sustinerea pasagerilor. In mod intersant, banchetele nu beneficiaza de suporti de fixare drepti (ca la majoritatea autobuzelor) ci inclinati si fixati in vecinatatea extremitatilor salonului, fapt ce duce la scaderea rezistentei banchetelor (in special a celor duble);
POZA 5: plafonul - dupa cum a afirmat si raven84, acesta este perforat intr-un stil retro care nu-si prea are locul in modul de organizare si echipare a salonului.
POZA 6: placa pentru accesul persoanelor cu dezabilitati locomotoare, marcata cu vopsea galbena (culoare de avertizare);
POZA 7: usa III, vedere inferioara;
Dupa cum am afirmat deja, usile se deschid destul de lent si consider acest aspect drept benefic intrucat se evita riscul accidentarii unor calatori aflati in zona de actiune a canatelor. Mai mult, cursa fiecarui canat este "limitata" de cate un opritor. Sistemul de iluminare la usi este realizat dintr-un singur dispozitiv, amplasat central;
POZA 8: indicator de avertizare.



2091 GL-41-PMG perforator de bilete (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.2 kb
 Vizualizat:  de 14044 ori

2091 GL-41-PMG perforator de bilete (16.09.2008).jpg



2094 - GL-41-PMG segment din instalatia de incalzire (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.27 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2094 - GL-41-PMG segment din instalatia de incalzire (16.09.2008).jpg



2092 - GL-41-PMG aspect zona usii II (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  276.92 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2092 - GL-41-PMG aspect zona usii II (16.09.2008).jpg



2095 - GL-41-PMG prim-plan bancheta (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.91 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2095 - GL-41-PMG prim-plan bancheta (16.09.2008).jpg



2097 - GL-60-PMG plafonul (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.82 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2097 - GL-60-PMG plafonul (16.09.2008).jpg



2093 - GL-41-PMG usa II placa pentru persoanele cu dezabilitati locomotoare(16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.19 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2093 - GL-41-PMG usa II placa pentru persoanele cu dezabilitati locomotoare(16.09.2008).jpg



2096 - GL-60-PMG usa III vedere inferioara (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.43 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2096 - GL-60-PMG usa III vedere inferioara (16.09.2008).jpg



2102 - GL-60-PMG indicator (16.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.89 kb
 Vizualizat:  de 14040 ori

2102 - GL-60-PMG indicator (16.09.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 17 Sep 2008 08:56:25    Titlul subiectului: 98372

Mai jos, date constructive si tehnice despre MAZ-urile 203 aduse in Galati: dotari minime la un pret relativ modest. Recunosc ca aceste MAZ-uri nu sunt cea mai buna solutie pentru traseele galatene, desigur ca se putea opta pentru alte mijloace de transport insa "evaluarea" pe axa "posibilitati(fonduri) financiare - optiuni - numar necesar de mijloace de transport" a scos principal "favorit" acest model de autobuz. Sa nu uitam ce jale era in parcul auto al Transurb-ului pana la achizitiile din acest an (ma refer atat la MAZ-uri cat si la DAB-uri). Trebuia un numar mare de autobuze noi, incapatoare, la un pret "accesibil" si poate din acest motiv ne-am orientat spre uzinele de la Minsk.

MAZ 203 – Dimensiuni si date tehnice:

 L/l/h : 12000/2550/2920 [mm] (3040 [mm] cu aer conditionat);
 Baza: 5900 [mm];
 Distanta intre rotile puntii A: 2101 [mm];
 Distanta intre rotile puntii B: 1888 [mm];
 Raza de intoarcere: nu mai mare de 12500 [mm];
 Inaltime prag usa (acces pasageri): 340 [mm];
 Inaltimea podelei interioare de la usa a II-a : 330 [mm];
 Incarcarea maxima pe osia A: 6500 [kg];
 Incarcarea maxima pe osia B: 11500 [kg];
 Greutatea totala: 18000 [kg];
 Numar de locuri: 33;
 Capacitate maxima: 103;
 Viteza maxima: 106 [km/h];
 Motor: Mercedes Benz OM 906 LA;
 Putere: 170 kW (230 cp);
 Transmisie: automata;
 Suspensia: dependenta, pneumatica, dubla perna;
 Roti 8.25x 22.5;
 Anvelope: 11/70 R 22.5;
 Sistem de franare: disc.

Ca dotari suplementare: sistem de aer conditionat in cabina soferului precum si mijloace pentru facilitarea accesului persoanelor cu hadicap locomotor.

Poza postata mai jos poate fi gasita la http://www.maz.ru



MAZ 203 details.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.97 kb
 Vizualizat:  de 14012 ori

MAZ 203 details.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2008 00:14:18    Titlul subiectului: 98437

Citat:
Raza de intoarcere: nu mai mare de 12500 [mm]
Conform legislației în vigoare, orice vehicul trebuie să poată întoarce în interiorul unei coroane circulare având:
-diametrul exterior de 12500 mm (caracteristica pe care MAZ-ul o respectă)
-diametrul interior de 5300 mm; aici nu se zice nimic

Altfel spus, când volanul e rotit la maxim, niciun element al autobuzului nu are voie să se îndepărteze la mai mult de 12,5m (în condițiile în care majoritatea autobuzelor pot întoarce într-un cerc cu diametrul de 12m, nu de 12,5) și, de asemenea, niciun element nu are voie să se apropie la mai puțin de 5,3 m de centrul coroanei circulare. Teoretic, MAZ-urile gălățene nu ar trebui să aibă probleme la respectarea diametrului respectiv, dar totuși, caracteristica respectivă trebuia precizată.
Poate că cerința de cel puțin 5,3m privind diametrul interior al coroanei circulare constituie piedica în achiziționarea modelului de MAZ 105 (roțile din spate, nefiind viratoare, determină "intrarea" semiremorcii în interior; asta înseamnă că, la o curbă la dreapta, roțile axei C au toate șansele să urce pe trotuar).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 250
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2008 09:03:39    Titlul subiectului: 98439

In poza cu titlul 2081 GL-60-PMG usa III vedere exterioara (15.09.2008).jpg spatiul dintre usi si aprtea de sus nu este cam mare? Nu va intra aer rece iarna pe acolo?
_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2008 10:12:12    Titlul subiectului: 98442

Spatiul existent intre canatele usii si tabla laterala de deasupra acestora nu este izolat, si prin urmare, in interiorul salonului patrund curenti de aer rece. Izolatia, din cate am remarcat, nu este finisata corespunzator. Izolatie buna este:
-intre cele doua canate care intra in componenta usii (gume rezistente cu profil specific);
-intre canate si tablele laterale mediane;
-intre canate si podea.
Din pacate suprafata libera din partea superioara de care a amintit colegul nostru, pmp, este "variabila" functie de "centrarea" canatului in plan vertical (pe axa z).
Atat ROCAR-urile cat si DAB-urile au acea portiune superioara protejata, indiferent de gradul centrarii; MAZ-urile nu au asa ceva si este posibil ca mecanicii de la Transurb sa adauge materiale specifice pentru a remedia aceasta inconvenienta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 18 Sep 2008 12:49:08    Titlul subiectului: 98455

Putin probabil sa se intample asa ceva deoarece conditiile contractelor de leasing nu prea permit modificari la vehiculele cumparate cu aceasta forma de creditare.
Cel mai probabil situatia va ramane asa cum este, cu atat mai mult cu cat se pare ca incalzirea salonului este destul de buna, avand rezistente de incalzire pe partea stanga a salonului si aeroterme pe partea opusa.
De asemenea as vrea sa va aduc in atentie un aspect care nu s-a mai intalnit la nici un autobuz din Galati pana acum: butoanele de STOP sunt scrise si in limbajul Braille adica au puncte in relief care informeaza persoanele nevazatoare despre insemnatatea butonului. Very Happy Asta da progres...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 17:35:13    Titlul subiectului: 98640

Ma ingrijoreaza un aspect: zona de dupa rotile din spate este destul de mare la MAZ-uri și relativ grea, având în vedere că acolo se află și motorul. Personal nu ma pricep la rezistența metalelor dar nu este posibil ca șasiul să cedeze acolo, asa cum s-a mai intamplat si la Rocar-urile DeSimon din Bucuresti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 25 Sep 2008 08:45:56    Titlul subiectului: 98737

Constat cu tristete ca deja o parte din autobuzele MAZ au inceput sa fie distruse; iata si exemplul concludent: GL-54-PMG, cu numarul de parc 619.
POZA 1: 619 - geam spart, vedere exterioara;
POZA 2: 619 - geam spart, vedere interioara.



2300 - 619- geam lateral spart (23.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.68 kb
 Vizualizat:  de 13640 ori

2300 - 619- geam lateral spart (23.09.2008).jpg



2299 - 619- geam lateral spart (23.09.2008).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.16 kb
 Vizualizat:  de 13640 ori

2299 - 619- geam lateral spart (23.09.2008).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 27 Sep 2008 17:34:52    Titlul subiectului: 98862

Am calatorit astazi cu un MAZ pe 102. Mi-a placut faptul ca este dotat cu sistem GPS care anunta statiile. BRAVO TRANSURB!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 27 Sep 2008 20:50:37    Titlul subiectului: 98871

Pe anumite zone ale traseului 102, unde statiile sunt foarte apropiate, anuntarea lor este chiar putin hilara: in statia de la Universitate se aude "urmeaza statia parfumul teilor...(5-10 secunde) ...parfumul teilor" asta deoarece autobuzele parcurg foarte repede distantele dintre cele doua opriri iar GPS-ul are oricum o eroare de cativa metri Razz.
Un alt aspect pe care l-am remarcat este ca MAZ-urile nu au nici un fel de marcaje pe laterale, astfel incat daca nu il privesti din fata sau din spate, nu ai de unde sa stii cu ce masina ai calatorit.
In ceea ce priveste arhitectura interioara, am remarcat, ca cei de la fabrica MAZ nu au reusit sa conceapa o masina 100% low floor, fara probleme. Dovada sta denivelarea din dreptul axei B, zona in care si linoleumul este facut din bucatele, pe partile laterale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Dum 28 Sep 2008 11:06:05    Titlul subiectului: 98884

Four photographs follow of the new MAZ buses in service on route 102 on 27/09/2008.


270908 016r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.04 kb
 Vizualizat:  de 13622 ori

270908 016r.jpg



270908 017r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.52 kb
 Vizualizat:  de 13622 ori

270908 017r.jpg



270908 031r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.78 kb
 Vizualizat:  de 13622 ori

270908 031r.jpg



270908 036r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.06 kb
 Vizualizat:  de 13622 ori

270908 036r.jpg



_________________
Terry Lawson

Public Transport Enthusiast
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dannyblondu1



Data înscrierii: 24/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Mai/2012
Mesaje: 134
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2008 14:06:32    Titlul subiectului: Constatare si intrebare 98975

Frumoase autobuze, din toate punctele de vedere mai putin bordul, nu imi place bordul autobuzelor - este cam ciudat, butoanele sunt aranjate aiurea, cat despre celelalte aspecte, este OK; imi place foarte mult exteriorul, scaunele, tot imi place in afara de bord; sunt niste autobuze frumoase.

Am o intrebare: Se apleaca in statie? adica sa se lase autobuzul pe partea dreapta, la nivelul bordurii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 01 Oct 2008 08:13:23    Titlul subiectului: 99030

Autobuzele sunt elegante insa sunt unele aspecte pe care cei de la uzinele din Minsk au uitat sa le... finiseze.
In rest, MAZ-urile sunt intretinute si se intervine imediat, la cea mai mica defectiune sau nesincronizare intre echipamente, au un aspect placut si se comporta excelent din punct de vedere tehnic. Bordul nu mi s-a parut nici mie prea grozav in comparatie cu DAB-urile. Aspectul pozitiv consta intr-o mai buna pozitionare a butoanelor si indicatorilor operationali. Portiunea dreapta a bordului este practic un paralelipiped prevazut cu dispozitiv de incalzire in zona inferioara. Din nou, o finisare, ceva ornamente, un material din vinilin sau mocheta protectoare ar fi fost mult mai indicate.
In fine, pornind de la ideea ca un autobuz nu e o "masina de fite" precum si de la stilul "traditional estic" pot afirma ca in cazul MAZ-urilor s-a pus mai mult accent pe partea tehnica si mai putin pe anumite elemente de "face-lift".
Autobuzul se poate inclina in statii pentru a facilita accesul calatorilor insa revin anevoios in pozitia de drum. Aceasta este, cel putin, informatia pe care am primit-o.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 2 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community