|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 23:40:40 Titlul subiectului: |
96932 |
|
In cursul saptamanii trecute, avand in vedere atat perioadele de concediu alocate soferilor de la Transurb cat si faptul ca o parte dintre DAB-uri au trecut pe la revizii, traseul 102 a fost suplinit - pe langa un numar relativ redus de DAB-uri - de midibuzele Cobra. Astfel, am avut ocazia sa remarc midibuze precum CIJ, UMN sau VOE revenind pe 102. Avand in vedere ca o parte dintre galateni se bucura de concediu iar elevii si studentii sunt in vacanta, midibuzele Cobra nu au circulat aglomerate.
In cursul zilei de 6 august am reusit sa economisesc putin timp pentru o sedinta foto al carei protagonist a fost midibuzul VOE.
Desi a fost intrebuintat frecvent in prima sa perioada de functionare pe traseul 102 iar mai apoi a primit "stresul" binecunoscut al traseelor 11 si 17, VOE se mentine in forma. Singurele perioade de absenta pe care le-a inregistrat pe traseele locale au fost cele in care a efectuat curse interjudetene in diverse localitati si cea in care a asteptat in curtea Transrub-ului sa primeasca parbriz nou (cel original fusese spart).
VOE promoveaza de ceva timp reclama celor de la Dedeman, in prezent evidentiata sub o noua prezentare. Afisajul portocaliu acopera 3/4 din suprafata exterioara a midibuzului. Ca prezentare estetica exterioara, VOE nu are semne de uzura: tablele nu sunt deformate si nici afectate de rugina, garniturile si ornamentele sunt in pozitiile initiale, sistemul de iluminare laterala este functional, la fel si cel de iluminare exterioara si cel de iluminare de balizare.
Din punct de vedere functional, VOE este unul dintre cele mai bune si mai sigure midibuze ale Transurbului. Sistemele raspund prompt la comenzi iar motorul functioneaza eficient. Avand in vedere ca VOE este unul dintre mijloacele de transport cu "sarcini suplementare", mecanicii de la Transurb au mereu grija ca el sa fie mereu intr-o forma optima de functionare.
Mai jos:
Poza 1: VOE - vedere frontala;
Poza 2: VOE - vedere laterala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
192.78 kb |
Vizualizat: |
de 17887 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
199.15 kb |
Vizualizat: |
de 17887 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 23:52:41 Titlul subiectului: |
96933 |
|
Din punct de vedere al interiorului, VOE se prezinta impecabil: podeaua, invelita in mocheta de culoare gri-verzuie nu arata semne de uzura, barele de sustinere sunt in pozitiile initiale, banchetele nu sunt rupte sau descusute, sistemul de iluminare interioara este functional integral, panourile laterale si superioare nu sunt deformate. In plus, deaspura geamurilor amplasate lateral am remarcat amplasarea unei sarme fixata cu elementi, a carui rol este de a permite utilizarea unor perdelute pe parcursul calatoriilor interjudetene.
Din pacate, in zona posterioara au aparut deja primele semne de grafitti, pe spatarele scaunelor si pe panourile laterale. Sa vedem si cateva poze din interior:
Poza 1: VOE - vedere interioara;
Poza 2: VOE - bordul;
Poza 3: VOE - aspect interior;
Poza 4: VOE - aspect din zona posterioara;
Poza 5: VOE - banchetele de pe partea stanga a salonului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
156.38 kb |
Vizualizat: |
de 18006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.06 kb |
Vizualizat: |
de 18006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137 kb |
Vizualizat: |
de 18006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.27 kb |
Vizualizat: |
de 18006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
237.17 kb |
Vizualizat: |
de 18006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 12 Aug 2008 00:01:26 Titlul subiectului: |
96934 |
|
Sistemul de iluminare pentru accesul la usi, amplasat in partea inferioara a panourilor de comanda este functional doar pentru cea de-a doua usa. In plus, in cadrul celei de-a doua usi, elementul de dirijare a articulatiei cu bratul care asigura cursa canatelor (prin procesul de pliere) a fost refacut prin sudarea unui profil metalic care ulterior a primit o vopsea asemanatoare cu cea a intregului sistem operativ exterior. Garniturile si elementele de etansaneitate caracteristice canantelor sunt toate in pozitiile initiale. Canatele sunt manevrate intr-un stil relativ impulsiv, insa nu in aceeasi masura ca cel corespunzator ISUZU-urilor. Treptele, invelite in table metalice zincate cu modele rombice nu prezinta semne de uzura.
Poza 1: VOE - usa I, vedere superioara;
Poza 2: VOE - usa I, vedere inferioara;
Poza 3: VOE - usa II, vedere superioara;
Poza 4: VOE - usa II, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.56 kb |
Vizualizat: |
de 18004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
183.43 kb |
Vizualizat: |
de 18004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.9 kb |
Vizualizat: |
de 18004 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.72 kb |
Vizualizat: |
de 18004 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 13 Aug 2008 21:57:58 Titlul subiectului: |
96977 |
|
Unul dintre PRESTIJ-urile pe care am reusit sa-l fotografiez in cursul zilelor trecute este cu numarul de parc MRO. Din lotul de provenienta mai fac parte: MRM, MRN, MRP, MRR si MRU, in prezent toate functionale.
Lotul de Prestij-uri mentionate anterior a fost achizitionat de Transurb Galati in jurul anilor 2000 si nu a creat pana acum probleme implicand defectiuni sau uzura excesiva, cu toate ca traseele pe care le-au deservit in primii ani de functionare au fost de trafic intens: 11 si 102.
Din cadrul acestui lot, MRO se mentine in conditii excelente din punct de vedere tehnic; pana in prezent nu a beneficiat decat de reparatii de ordin minor. Ca aspect exterior, MRO a avut parte de incidente nesemnificative in urma carora zona frontala a fost putin deteriorata. Acest aspect a fost insa corectat in cursul ultimelor reparatii efectuate iar bara de protectie revopsita intr-o nuanta de culoare similara cu cea originala.
Desi tablele laterale nu au fost supuse deformatiilor sau zgaraieturilor, nu au scapat de rugina. Zonele cele mai afectate sunt cele inferioare, anterioare aparatorilor.
In zona posterioara s-au efectuat intervenitii minore la aspectul exterior.
Sistemele de iluminare exterioara, de iluminare pe timp de ceata si de iluminare de balizare sunt functionale integral.
Sa vedem si doua poze cu midibuzul MRO:
Poza 1: MRO - vedere frontala;
Poza 2: MRO - vedere laterala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.71 kb |
Vizualizat: |
de 17978 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.56 kb |
Vizualizat: |
de 17978 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 13 Aug 2008 22:16:38 Titlul subiectului: |
96978 |
|
Ca dotari interioare, MRO beneficiaza de mocheta de culoare gri-albastruie care in prezent prezinta semne vagi de uzura in zonele de trafic intens, bachete din plastic de culoare gri, prevazute cu sezut si spatar imburetat, invelit in material textil rezistent, bare de sustinere de culoare gri deschis, in prezent toate existente in pozitiile originale, panouri laterale si posterioare de culoare crem deschis, o parte afectate de grafitti, o parte "pocnite" de regula in zonele de fixare. Sistemul de iluminare interioara si cel de ventilatie sunt functionale.
Operatiunile de modificare s-au desfasurat, ca la toate PRESTIJ-urile, in zona frontala, unde s-a separat prin bare de sustinere suplementare, spatiul dintre cabina soferului si cel destinat salonului. In primul rand s-a delimitat zona posterioara pentru cabina soferului prin bare de sustinere verticale, sarme cu inele (sau cleme) de care s-au prins perdelute "protectoare". De asemenea, primele doua banchete din partea dreapta a sensului de mers, de dinaintea usii I, au fost "separate" de cabina (spatiu improvizat) printr-un sistem de bare orizontale si verticale. Principala bara despartitoare este cea orizontala, prelucrata pentru a se potrivi in ambele capete de sustinere. In unele cazuri s-au atasat panouri de melamina sau "imbracaminte" din vinilin sau cauciuc intre aceasta bara si podea. In cazul MRO-ului, spatiul a ramas liber.
Poza 1: MRO - vedere interioara;
Poza 2: MRO - banchete posterioare;
Poza 3: MRO - cabina soferului;
Poza 4: MRO - aspect interior frontal;
Poza 5: MRO - bordul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.55 kb |
Vizualizat: |
de 17976 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151 kb |
Vizualizat: |
de 17976 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
288.32 kb |
Vizualizat: |
de 17976 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.2 kb |
Vizualizat: |
de 17976 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.67 kb |
Vizualizat: |
de 17976 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 13 Aug 2008 22:35:49 Titlul subiectului: |
96981 |
|
Sistemele de actionare ale usilor se manifesta in mod relativ brutal, trasatura de altfel comuna cu celelalte PRESTIJ-uri si ISUZU-uri. Dispozitivele de iluminare aferente accesului la usi sunt amplasate in zona inferioara, in lateralul opus zonei de pliere a canatelor. Ambele dispozitive sunt functionale.
De asemenea, pe capacele de vizitare a cutiilor de comanda pentru usi se afla amplasate butoanele de atentionare a soferului in cazul in care au ramas pasageri in salon care nu au apucat sa coboare (butoanele de stop) - in prezent neutilizabile iar in lateralul panourilor de comanda se gasesc manetele pentru deschiderea de urgenta a usilor.
Uzura nu a vizat treptele de acces intr-un mod semnificativ; deocamdata tablele nu s-au desprins din pozitiile initiale si prin urmare nu au necesitat tratamentul de "intarire" cu profile metalice. Tablele cele mai afectate sunt insa cele verticale, lovite de multe ori de pasageri datorita dimensiunilor reduse ale treptelor.
Elementele de etansaneitate si de actionare a canatelor sunt in pozitiile initiale si nu au fost deocamdata afectate de uzura.
In concluzie, despre MRO se poate spune ca va mai functiona pentru un numar de ani sub conducerea Transurb-ului; el nu se numara pe lista recenta a mijloacelor de transport propuse pentru casare.
Poza 1: MRO - usa I zona superioara;
Poza 2: MRO - usa I zona inferioara;
Poza 3: MRO - usa I vedere exterioara;
Poza 4: MRO - usa II zona superioara;
Poza 5: MRO - usa II zona inferioara;
Poza 6: MRO - usa II vedere exterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.28 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
327.8 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.42 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
182.05 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
334.49 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 28 Aug 2008 12:40:28 Titlul subiectului: |
97497 |
|
Unul dintre midibuzele frecvent intrebuintate pe traseele locale este Prestij-ul nu numarul de parc MAW. In cursul zilelor trecute am reusit sa realizez cateva poze cu acest mijloc de transport si totodata sa-mi fac o parere despre modul sau de functionare.
Din punct de vedere exterior, structura MAW-ului nu se prezinta prea grozav; desi tablele nu sunt indoite, o mare parte dintre acestea prezinta semne de rugina, rezultate, de obicei la schimbarea autocolantelor cu reclame. Indepartarea ultimelor autocolante (cele pentru Nalba) s-a realizat destul de greu, tablele exterioare au fost zgariate si au pierdut partial stratul de vopsea originala. In plus, aparatoarea frontala din partea dreapta este afectata de ochiuri de rugina, la fel si zona inferioara a capacului de vizitare posterior. Sistemul de iluminare exterioara este functional integral iar cel de iluminare de balizare este reprezentat doar de indicatorii frontali.
Poza 1: MAW – vedere frontala (27.08.2008);
Poza 2: MAW – vedere laterala (27.08.2008);
Poza 3: MAW – vedere posterioara (27.08.2008)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.39 kb |
Vizualizat: |
de 17849 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.34 kb |
Vizualizat: |
de 17849 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.55 kb |
Vizualizat: |
de 17849 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 28 Aug 2008 13:05:48 Titlul subiectului: |
97498 |
|
Din punct de vedere tehnic, MAW continua sa-si faca datoria pe trasele locale; l-am remarcat deseori pe linia 29. Suspensiile pe spate sunt lasate insa se mentin rigide. Motorul functioneaza in continuare la parametrii sai normali, schimbarea vitezelor se realizeaza cu usurinta iar sistemul de franare este prompt.
La interior, MAW-ul se prezinta in conditii relativ bune; de pe banchetele din salon s-a scos materialul imburetat, in plus, o parte din banchetele posterioare au sezutul spart. Mocheta prezinta semne de uzura insa, cu exceptia zonei posterioare (la extremitatea centrala a casei treptelor) nu este necesara intrebuintarea benzilor sau a profilelor metalice de intarire. De asemenea, o parte din barele longitudinale de sustinere si totodata de protejare a calatorilor in zonele usilor lipsesc.
Iluminatul in salon precum si sistemul de ventilatie este functional integral.
Poza 1: MAW – salonul, vedere frontala;
Poza 2: MAW – salonul, vedere posterioara;
Poza 3: MAW – cabina soferului;
Poza 4: MAW – banchete din zona frontala;
Poza 5: MAW – banchete si dispozitiv de incalzire.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.41 kb |
Vizualizat: |
de 17847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.97 kb |
Vizualizat: |
de 17847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.43 kb |
Vizualizat: |
de 17847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.83 kb |
Vizualizat: |
de 17847 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.7 kb |
Vizualizat: |
de 17847 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 28 Aug 2008 13:55:44 Titlul subiectului: |
97499 |
|
Usile MAW-ului sunt actionate in aceeasi maniera rapida ca si la celelalte midibuze. Indicatorii de avertizare pentru "STOP", montati in ambele panouri de comanda sunt functionali desi in prezent, avand in vedere ca midibuzul deschide ambele usi, acestia nu-si mai au nici un rost. Gumele si materialul textil de protectie sunt inca in pozitiile initiale iar iluminatul pentru accesul la usi - amplasat in zona inferioara, in partea opusa plierii canatelor - sunt functionale integral.
Pana in prezent, treptele MAW-ului nu au necesitat de procese de intarire cu profile metalice; doar in zona celei de-a doua usi, rama de fixare metalica frontala s-a desprins si a cazut din locul intial.
Poza 1: MAW - usa I, vedere exterioara,
Poza 2: MAW - usa I, vedere superioara;
Poza 3: MAW - usa I, vedere inferioara;
Poza 4: MAW - usa II, vedere exterioara;
Poza 5: MAW - usa II, vedere superioara;
Poza 6: MAW - usa II, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
695.26 kb |
Vizualizat: |
de 17842 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.87 kb |
Vizualizat: |
de 17842 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.9 kb |
Vizualizat: |
de 17842 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
665.04 kb |
Vizualizat: |
de 17842 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.42 kb |
Vizualizat: |
de 17842 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.49 kb |
Vizualizat: |
de 17842 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Terry Ronald Lawson
Data înscrierii: 18/Noi/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 120 Locație: Gosport (Marea Britanie)
|
Trimis: Lun 01 Sep 2008 15:51:13 Titlul subiectului: |
97653 |
|
Bus 'UEE' is seen in the following photograph carrying an advert for the Renault car dealers 'Apan'. It is seen loading at Piata Centrala on route 11 on 30.08.08.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.28 kb |
Vizualizat: |
de 17798 ori |
|
_________________ Terry Lawson
Public Transport Enthusiast |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 02 Sep 2008 22:35:56 Titlul subiectului: |
97744 |
|
Midibuzele MAO si JTD sunt singurele mijloace de transport defecte care nu au fost inca duse in atelierul de reparatii, desi, in prima faza, Transrub-ul se gandeste sa le pastreze pe amandoua pentru trasee locale. JTD are motorul defect iar de pe MAO a disparut deja o parte din instalatia de iluminare exterioara. Cu toate acestea, raportandu-ma la penultima mea vizita la atobaza (19.07.2008), demontarile nu au avansat. Un alt midibuz care se afla la reparatii este VOD. Acesta va reveni pe traseele locale cel mai probabil pe la jumatatea lunii septembrie.
Si fiindca tot am amintit de MAO, haideti sa vedem un articol publicat in cotidianul local "Viata Libera", la data de 11.11.2002:
"Mania persecutiei pe traseul Tiglina III si retur
Joi seara, ploaie, lume putina in statie. Microbuzele pentru Tiglina III, dinozauri ai transportului privat din Galati, o "rara avis" fie zi de lucru sau sarbatoare, intarzie ca de obicei sa apara. 9 salvator, la orizont - autobuz din acela nou, "City". E primul drum cu acest fel de mijloc de transport - binecuvantare a regiei locale de profil. Intreb soferul din usa daca are bilete - raspunde morocanos ca da; urc, platesc, ma asez, perforez biletul. "City"-ul spatios, nimic de zis, motorul mormaie armonios. Pe scaunul de langa sofer - o domnisoara - sa tot aiba vreo 17 ani. Conducatorul - cum il vad in oglinda mare retrovizoare - brunet, cu o figura de tip usor sictirit. Privirea imi aluneca pe geam - traseul e destul de lung...
"Alo, pustiu'! Tu ce ai: bilet sau abonament?!", se rasteste soferul inspre oglinda retrovizoare. "Pustiul" are vreo 19 "anisori", o mapa sub brat si un aer degajat. Scoate legitimatia de transport din buzunar, se penduleaza printre scaune din cauza vitezei masinii (omul de la volan se crede, probabil, Schumi!) si o arata spre oglinda. "Poftim abonamentul. Nu se mai vorbeste decat la persoana a doua? Va cunosc de undeva?!" Bravo! E tare "pustiul". 1-0, clar.
Omul cu volanul e vizibil enervat ca a fost facut de ras de fata cu prietena. E un adevarat stapan al soselei, in gestica si vorbe.
Ii explica fetei ca traseul e plin de tampiti fara pic de respect si civilizatie (!) Ea toarna gaz pe foc: "Si cum, cand i-ai cerut biletul, ala a zis ®Ce vrei, ma??!¯. Ce nesimtit!"
Statia urmatoare. Urca o domnisoara draguta si as paria tot salariul ca de ea nu se ia. Ti-ai gasit. "Alo, domnisoara, ce ai, abonament sau bilet?" Fata n-aude, e zgomotul motorului. Plus muzica. "Domnisoara, abonament sau bilet?!" Fata iar n-aude, dar o doamna in varsta, de pe scaunul din fata, "le potriveste". Femeia se ridica in picioare cu abonamentul in mana, ca la arest. "Nu dumneavoastra, fata aia!" Omu' cu volanul chiar s-a enervat. "Ce tampiti!", ii sopteste fetei de langa el. Intr-un final, domnisoara se prinde ca-i vorba de ea si soseste pendulandu-se printre scaune, cu abonamentul "in dinti". Tartorul il analizeaza cu atentie, mai o privire fatala la pasagera, mai un ochi la sosea, mai spre abonament. Fara sa vreau, ma gandesc la statistica Politiei Rutiere cu accidente produse din neglijenta. Sictirit, soferul ii returneaza hartia - se pare ca n-are noroc, n-are de cine sa se ia azi.
La statia urmatoare, visul i se implineste. Urca chiar un pusti - 13, hai 14 ani. Inchide usile fara un comentariu, ca sa nu sperie vanatul.
"Ba, ai bilet?!" Te umfla rasul, pur si simplu; e clar, omul n-are ce face acasa si se joaca la serviciu cu nervii pasagerilor. Pustiul tace.
"Ba, n-auzi, ai bilet? Opresc aici in intersectie si vin la tine!" Se umfla-n pene de nu mai am loc pe scaunul din spatele lui. Si mandra e in extaz - ce om important e langa ea! Omul pluseaza: "Te-arunc din mers, nu-mi pasa daca-ti rupi mainile si picioarele!". Filosofie: "Ba, mie nu-mi place omul care minte!" Dur: "Zi, ba, ai bilet?". Generos (opreste brusc inainte de statie si deschide o usa). "Mars! Sa nu te mai prind pe-aici."
Cobor si eu - am ajuns la destinatie. Ma mir ca nu m-a intrebat unde ma duc sau de ce am blugi si nu pantaloni de stofa. Ma uit la sigla - TRANSURB - transport local public (imi zic!). Adica, ai nostri. In cabina, omu' cu fata impasibila e iremediabil enervat in seara asta. Domnisoara - emotionata. Autobuzul City (sau country?!) pleaca din statie si mai vad pe cineva leganandu-se spre "punctul de control". O fi modul in care au fost gandite sistemul, autobuzul, atributiunile unui sofer, serviciile oferite galateanului de rand, nu stiu ce e, da' e al naibii de enervant si totodata amuzant. Ma uit la numar. GL... MAO. Al dracu' MAO asta!"
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 24 Sep 2008 12:38:35 Titlul subiectului: |
98699 |
|
Pe parcursul perioadei de functionare, de la achizitie si pana in prezent, tehnic vorbind, a rezultat ca midibuzele PRESTIJ sunt mult mai robuste si mai rezistente decat Isuzu-urile utilizate in transportul urban. Unul dintre mijloacele de transport care ar putea justifica aceasta "observatie" este MAY.
Din punct de vedere tehnic, MAY functioneaza la parametrii normali si din cate am inteles, alaturi de MAW a deservit si deserveste trasee cu flux mare de calatori. El este, totodata, unul dintre midibuzele care nu s-au "fandosit" prea mult pe la atelierele de reparatii ale Transurb-ului.
Aspectul exterior al MAY-ului a suferit, de-alungul timpului modificari minore (table indreptate, elementi inlocuiti si revopsiti...). In mod surprinzator, rugina nu a afectat decat in mica masura suprafetele metalice, in special in zonele inferioare si pe la imbinari. In prezent, cel mai "deteriorat" aspect se inregistreaza in zona frontala, unde profilul metalic exsitent intre parbriz si masca este deformat. Ca o scurta paranteza, majoritatea midibuzelor au acea portiune fie indoita, fie "valurita".
Ca aspect exterior, tablele si elementii care au suferit modificari (sau au fost schimbati) au fost vopsiti intr-o nuanta de culoare aproximativa cu cea originala, prin urmare, unele modificari sunt greu de remarcat.
Sistemul de iluminare exterioara este functional partial (in zona posterioara sunt cativa indicatori nefunctionali), la fel si sistemul de balizare (indicatorul din partea dreapta posterioara nu mai lumineaza).
POZA 1: MAY - vedere frontala;
POZA 2: MAY - vedere posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.51 kb |
Vizualizat: |
de 18191 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
182.73 kb |
Vizualizat: |
de 18191 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 24 Sep 2008 13:07:57 Titlul subiectului: |
98702 |
|
Printre aspectele care nu mi-au placut niciodata la midibuzele PRESTIJ se numara tipul de bancheta ales pentru echiparea salonului. Banchetele sunt cofectionate din plastic, au un strat subtire (ca si inexistent) de burete pe spatar si sezut, acoperit cu material textil. Produsul in sine s-a dovedit slab si casant. Am remarcat in interiorul mai multor midibuze PRESTIJ scaune "pocnite", "fisurate" si chiar absente. Si in interiorul MAY-ului se pot observa astfel de... exemple (in zona posterioara exista un scaun subred, cu plasticul spart, in zona mediana se inregistreaza un exemplu similar, una din cele doua banchete din zona frontala a fost schimbata cu una de la un alt PRESTIJ).
La polul opus, un echipament rezistent s-a dovedit planseul inferior mochetat. Se pare ca materialul din care a fost confectionata mocheta este mult mai rezistent ca mochetele traditionale din interioarele ROCAR-urilor autohtone. Zonele de uzura sunt in special la pragurile superioare ale treptelor aferente celor doua usi de acces, si pe "culoarul" dintre banchete, insa pana in prezent, materialul care inveleste planseul nu este nici rupt, nici gaurit. Cu putine exceptii (barele de protectie inferioare) elementele de sustinere sunt in pozitiile initiale. Panourile laterale nu sunt deformate insa, pe-alocuri au fost afectate de grafitti; in plus, unul dintre panourile din zona posterioara prezinta o fisura mediana. Materialul care acopera tablele laterale si de trecere superioara nu este afectat. Sistemul de iluminare in salon este functional pe ambele ramuri.
Cu timpul s-au operat schimbari si la cabina soferului; s-a realizat "peretele separator" format din barele de sustinere orizontale peste care s-a trecut un material cauciucat. Geamul din spatele soferului a fost inlaturat si in locul sau s-a preferat montarea unei perdelute de culoare visinie.
Per ansamblu, (facand exceptie de banchetele uzate si de barele inferioare de protectie) salonul MAY-ului s-a pastrat in conditii bune pentru trasportul pasagerilor.
POZA 1: MAY - salonul, vedere frontala;
POZA 2: MAY - salonul, vedere posterioara;
POZA 3: MAY - banchete in zona frontala (bancheta din dreapta este cea schimbata;
POZA 4: MAY - cabina soferului, vedere posterioara;
POZA 5: MAY - bordul, vedere inferioara;
POZA 6: MAY - bordul, vedere superioara;
POZA 7: MAY - cabina soferului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.37 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.06 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.85 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
256.04 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.66 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.79 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.85 kb |
Vizualizat: |
de 18184 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 24 Sep 2008 13:19:44 Titlul subiectului: |
98703 |
|
Sistemul de actionare al usilor este "energic" insa nu in aceeasi masura ca la midibuzele Isuzu. Tablele treptelor sunt rezistente si nu au necesitat pana acum intariri. In zona frontala (usa I), a fost necesara montarea unui profil metalic intrucat cel original care asigura fixarea mochetei si totodata trecerea dintre zona planseului si partea superioara a treptelor s-a desprins din suruburi si s-a rupt.
Elementele de etansaneitate sunt in pozitiile initiale. Canatele sunt centrate si asigura inchiderea fara a lasa spatii sau a avea joc.
POZA 1: MAY - usa I vedere exterioara;
POZA 2: MAY - usa I vedere superioara;
POZA 3: MAY - usa I vedere inferioara;
POZA 4: MAY - usa II vedere exterioara;
POZA 5: MAY - usa II vedere superioara;
POZA 6: MAY - usa II vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.58 kb |
Vizualizat: |
de 18183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.76 kb |
Vizualizat: |
de 18183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.32 kb |
Vizualizat: |
de 18183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
233.14 kb |
Vizualizat: |
de 18183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.65 kb |
Vizualizat: |
de 18183 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
178.45 kb |
Vizualizat: |
de 18183 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 27 Sep 2008 22:10:03 Titlul subiectului: |
98875 |
|
Desi in cursul urmatoarelor luni lotul YR este propus spre casare (al doilea dupa WZ), in prezent, acesta are doi reprezentanti activi, perfect functionali, care nu dau inca semne prea "acute" de oboseala; este vorba despre YRC, respectiv YRE.
Pe YRC am avut posibilitatea sa-l fotografiez la capatul de linie din cartierul Micro 19 si, conform primelor observatii, se prezinta intr-o conditie buna, atat ca aspect cat si ca mod de functionare.
Din punct de vedere tehnic, utilizarea acestui midibuz pe traseele cu flux mare de calatori nu a dus la uzura excesiva care caracterizeaza o mare parte din Isuzu-uri; motorul continua sa-si faca datoria fara a da semne prea mari de "slabiciune", cutia de viteze si placutele de frane au fost schimbate in cadrul unui RK anterior, vitezele se schimba cu usurinta, suspensiile au fost si ele inlocuite, la fel si unele componente ale sistemului de transmisie.
Exterior, YRC-ul a beneficiat de cateva inlocuiri, s-au indreptat unele table si s-au schimbat elementele deformate, afectate de rugina. Printre piesele inlocuite se numara spoilerul fata si spate (cu tot cu plasticurile pentru protejarea sistemului posterior de iluminare), masca si profilul metalic frontal.
Sistemul de iluminare exterioara este functional partial (cativa indicatori posteriori au cedat) iar cel de balizare nu mai este activ de multa vreme.
POZA 1: YRC - vedere frontala;
POZA 2: YRC - vedere laterala;
POZA 3: YRC - vedere posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.52 kb |
Vizualizat: |
de 18122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.31 kb |
Vizualizat: |
de 18122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.1 kb |
Vizualizat: |
de 18122 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 27 Sep 2008 22:28:24 Titlul subiectului: |
98878 |
|
Sistemul de actionare al usilor functioneaza in maniera tipica midibuzelor ISUZU: tare si cu intarziere, mai precis, de cand soferul da comanda si pana cand aceasta este executata trece putin timp (3-5 secunde), iar apoi, canatele sunt pliate cu rapiditate. Comanda de avertizare pentru deschiderea usii posterioare este functionala insa in prezent, intrucat soferul deschide ambele usi, aceasta nu mai este actionata de pasageri. Principalele elemente uzate:
-treptele, intarite si acoperite cu profile metalice;
-tablele de asamblare laterala, deformate in zona celei de-a doua usi;
-elementele de etansaneitate dintre canate, schimbate de cateva ori pe parcusul perioadei de activitate, in prezent deteriorate.
POZA 1: YRC - usa I, vedere exterioara;
POZA 2: YRC - usa I, vedere superioara;
POZA 3: YRC - usa I, vedere inferioara;
POZA 4: YRC - usa II, vedere exterioara;
POZA 5: YRC - usa II, vedere superioara;
POZA 6: YRC - usa II, vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.61 kb |
Vizualizat: |
de 18121 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.96 kb |
Vizualizat: |
de 18121 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.17 kb |
Vizualizat: |
de 18121 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.8 kb |
Vizualizat: |
de 18121 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.96 kb |
Vizualizat: |
de 18121 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.51 kb |
Vizualizat: |
de 18121 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 27 Sep 2008 22:51:03 Titlul subiectului: |
98880 |
|
Salonul se prezinta in conditii bune pentru pasageri: banchetele au fost reconditionate recent, majoritatea barelor de sustinere sunt in pozitiile initiale, geamurile rabatabile, sistemul de iluminare interioara, sistemul de ventilatie de la baza plafonului cat si trapele de aerisire sunt functionale. In plus, panourile laterale si cele superioare nu prezinta nici dupa 10 ani de functionare, semne de uzura excesiva. Singurul aspect deteriorat excesiv este mocheta, in special in zonele de trafic intens, corespunzatoare celor doua usi de acces. O parte din portiunile deteriorate au fost acoperite cu "petece" metalice. In zona puntii frontale, capacul de vizitare a fost schimbat (cel original era indoit iar stratul lemnos fisurat) si invelit cu mocheta rezistenta.
Cabina soferului este protejata cu bare de sustinere originale. Intre acestea, soferul a fixat un profil invelit in vinilin de culoare neagra iar in spatele scaunului, geamul de protectie a fost demontat si inlocuit cu o perdeluta confectionata din aceelasi material cu invelitorile scaunelor.
Invelitoarea bordului este cea originala.
POZA 1: YRC - salonul, vedere frontala;
POZA 2: YRC - salonul, vedere posterioara;
POZA 3: YRC - vedere posterioara cabina soferului;
POZA 4: YRC - bordul;
POZA 5: YRC - bordul, vedere superioara;
POZA 6: YRC - cabina soferului;
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.21 kb |
Vizualizat: |
de 18116 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.18 kb |
Vizualizat: |
de 18116 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.95 kb |
Vizualizat: |
de 18116 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.69 kb |
Vizualizat: |
de 18116 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.28 kb |
Vizualizat: |
de 18116 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.71 kb |
Vizualizat: |
de 18116 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 18 Dec 2008 20:48:55 Titlul subiectului: |
102704 |
|
Una din Cobre s-a stricat in dreptul localitatii Oprisenesti cand ma duceam cu echipa de rugby la meci, deseori primim Cobre pentru deplasari, am fost la Cluj, Iasi, Bucuresti, Suceava cu Cobre sau cu Isuzu de protocol!
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 665 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 20 Dec 2008 09:39:36 Titlul subiectului: |
102778 |
|
Nu stiu ce numar era, dar cu Cobre am fost in deplasari de multe ori si se comporta frumos, iar cu Isuzu de Protocol am fost in Franta si in mai multe deplasari interne.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 02 Ian 2009 00:24:13 Titlul subiectului: |
103503 |
|
Sa vedem acum unul dintre midibuzele Cobra apartinand celui de-al doilea lot adus in Galati. Am sa reamintesc ca primul lot de midibuze Cobra era format din cele cu usi dotate cu doua canate pliabile - usa I pozitionare frontala, usa II pozitionare posterioara - UEE, UMO, UMN, UUV, UXA, UXB, UXC, VOD, VOE (au fost inmatriculate succesiv, nu toate in aceeasi perioada datorita perioadelor de proba) cat si midibuzul WKC, prevazut cu usa cu doua canate pliabile in zona frontala si usa cu patru canate pliabile in zona mediana. Din cel de-al doilea lot faceau parte doar midibuze a caror constructie era identica cu cea a lui WKC: CIH, CIJ, CIK, CKW si CEY.
Sa vedem cateva poze cu midibuzul CEY; desi a debutat pe linia 102 si a rulat ani buni pe acest traseu (pana la achizitionarea DAB-urilor in 2007), uzura nu s-a facut deocamdata simtita. Midibuzul este utilizat in prezent pe cupla de trasee 21-31, dupa ce Transurb-ul a decis sa indeparteze treptat DAB-urile de pe liniile locale in favoarea Curselor Conventie. La exterior CEY se prezinta in conditii bune, nu a suferit accidente majore iar iluminarea exterioara este functionala integral. Iluminarea de orientare (cea laterala) este functionala partial (cateva pozitii au cedat), la fel si cea de balizare. S-a intervenit asupra aspectului exterior cu operatii de chituire si curatare a tablei ("punctata" superficial de rugina) si ulterior s-au aplicat "pete" de vopsea alba peste zonele corectate.
Poza 1: CEY - vedere lateral-frontala;
Poza 2: CEY - vedere lateral-posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.39 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.61 kb |
Vizualizat: |
de 17972 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 02 Ian 2009 00:48:15 Titlul subiectului: |
103504 |
|
Din punct de vedere al interiorului, CEY nu prezinta semne excesive de uzura: mocheta continua sa reziste dupa atatia ani de trafic intens pe traseele 102 si 11, barele de sustinere sunt in pozitiile initiale, o parte din banchete au fost taiate si cusute, altele marcate cu grafitti. De asemenea, o parte din panourile de vizitare au ramas fara ornamentele metalice de incadrare si fara inelele de actionare. Panourile laterale si cele superioare nu sunt afectate deocamdata de umiditate sau diferentele de temperatura. Sistemul de iluminare interioara este activ integral insa cel de iluminare la baza treptelor de acces interioare de la mijlocul midibuzului au fost decuplate si acoperite cu profile metalice. De asemenea, elementii de incalzire sunt functionali.
Cabina soferului beneficiaza de elemente de incadrare din pal presat si placi aglomerate, prelucrate dupa conturul de acoperire, probabil confectionate din panourile laterale din saloanele unor autobuze casate (asa s-ar explica aspectul uzat si portiunile deformate). In spatele cabinei soferului s-a montat o perdeluta iar pe schimbatorul de viteze, din comoditate, au fost amplasate butoanele de actionare pentru canatele usilor (fixate cu banda cauciucata), metoda intalnita si la alte midibuze Guleryuz Cobra.
Sa vedem cateva poze din interiorul lui CEY:
Poza 1: CEY - salonul, vedere frontala (27.12.2008)
Poza 2: CEY - salonul, vedere posterioara (27.12.2008)
Poza 3: CEY - cabina soferului (27.12.2008)
Poza 4: CEY - cabina, vedere superioara (27.12.2008)
Poza 5: CEY - bordul (27.12.2008)
Poza 6: CEY - bordul, vedere exterioara (27.12.2008)
Poza 7: CEY - plafonul (27.12.2008)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.42 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.27 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.64 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.98 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.82 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.69 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.84 kb |
Vizualizat: |
de 17971 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 02 Ian 2009 00:50:29 Titlul subiectului: |
103505 |
|
Constructia interioara a tipului de midibuz din care face parte si CEY a rezolvat una dintre problemele cu care se confruntau calatorii: accesul dificil la urcarea sau coborarea din mijlocul de transport. Si spun acest lucru cu gandul al treptele micute si cadrele de usa de dimensiuni reduse cu care au fost dotate midibuzele ISUZU, PRESTIJ cat si COBRELE din primul lot de provenienta (cu exceptia lui WKC), amintit anterior. Totusi, constructia podelei a ridicat alte inconveniente: impiedicarea de treptele interioare si aglomeratie excesiva pe portiunea LF corespunzatoare usii mediene. Modelul din care face parte CEY este dotat cu trapa pentru persoanele cu handicap locomotor insa nu am remarcat pana acum utilizarea acestei trape. Pana in prezent, canatele pliabile sunt centrate, elementele de etansaneitate sunt in pozitiile lor iar iluminarea de acces la usi este functionala.
Sa vedem si cateva fotografii justificatoare:
Poza 1: CEY - usa I vedere exterioara (27.12.2008)
Poza 2: CEY - usa I vedere superioara (27.12.2008)
Poza 3: CEY - usa I vedere inferioara (27.12.2008)
Poza 4: CEY - usa II vedere exterioara (27.12.2008)
Poza 5: CEY - usa II vedere superioara (27.12.2008)
Poza 6: CEY - usa II vedere inferioara (27.12.2008)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
176.52 kb |
Vizualizat: |
de 17970 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.51 kb |
Vizualizat: |
de 17970 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.77 kb |
Vizualizat: |
de 17970 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.7 kb |
Vizualizat: |
de 17970 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.89 kb |
Vizualizat: |
de 17970 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.85 kb |
Vizualizat: |
de 17970 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 20 Ian 2009 22:01:20 Titlul subiectului: |
104658 |
|
In urma lucrarilor la infrastructura intreprinse pe strada Portului, traseele 15 si 34 au fost deviate pe strada Dogariei. Capatul de linie al acestora a ramas rondoul de langa INTFOR, midibuzele avand de strabatut un labirint de stradute intortocheate pana sa revina pe strada Portului, in capatul superior, neafectat de lucrari. Nu cred ca aceasta portiune de traseu ar fi putut fi deservita de un autobuz; strada Dogariei are doar doua benzi de circulatie, la fel si stradutele inconjuratoare, unite prin bucle stramte, ce asigura un grad redus de vizibilitate... In plus, circulatia pe strada Dogariei are flux mediu si la o neatentie oricand se pot crea ambuteiaje; asta ca sa nu mai amintim de unii cetateni care-si parcheaza masinile de-aiurea...
Sunt variante conform carora, dupa ce lucrarile pe strada Portului vor fi finalizate, se vor introduce midibuze Cobra pe linia 34... Mai jos, o poza cu Prestij-ul MRM pe strada Dogariei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.59 kb |
Vizualizat: |
de 17899 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 09 Feb 2009 21:57:27 Titlul subiectului: MAO |
105852 |
|
La inceputul anului 2000 Transurb-ul introducea un nou model de midibuz pe strazile Galati-ului, model care de altfel se dorea adus in sprijinul micutelor ISUZU. Modelul la care fac referire se numeste PRESTIJ si are, atat ca organizare tehnica cat si ca dotari ale salonului o asamblare relativ similara cu cea a ISUZU-urilor. Desi midibuzele ISUZU au fost aduse cu un an inaintea PRESTIJ-urilor, utilizarea acestora pe trasee cu flux mare de calatori a grabit uzura excesiva a catorva dintre ele; un Prestij a fost deja refacut in proportie de 80% iar cel de-al doilea a fost salvat in ultimul moment de la casare: MAO.
Debutul lui MAO a avut loc pe traseul 11 barat, traseu pe care l-a deservit impreuna cu colegele de "clasa" ISUZU. Schema de culoare originala este reprezentata in schita de mai jos:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.86 kb |
Vizualizat: |
de 17816 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Vin 12 Iun 2009 20:45:01, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 09 Feb 2009 22:16:24 Titlul subiectului: |
105854 |
|
La scurt timp dupa ce conducerea Transurb-ului a decis deschiderea unor trasee "speciale" pentru aceste midibuze, MAO a deservit frecvent liniile care aveau capat in cartierul Tiglina III, mai precis 9 barat si 104. Pe o parte din trasee l-am remarcat mai rar (20 barat, 34) iar pe unele deloc (15).
Din punct de vedere tehnic, midibuzul s-a comportat ireprosabil in prima sa perioada de functionare. Din cate imi amintesc, el nu a fost implicat in accidente iar aspectul exterior s-a pastrat in conditii impecabile.
La interior MAO era dotat cu mocheta de culoare gri-verzuie, rezistenta, banchete din plastic de culoare gri, cu sezutul si spatarul partial imburetate, invelite in material textil, iluminare a salonului pe doua ramuri prin lampi pe baza de neoane, panouri laterale de culoare bej deschis si panouri de trecere intre zona laterala si cea superioara invelite in vinilin de culoare gri. Panourile superioare erau confectionate din aceelasi material cu cele laterale. Cabina, la inceput sumar delimitata de salon printr-un sistem de bare a fost mai tarziu "incadrata" cu o captuseala din vinilin de culoare inchisa si o perdeluta amplasata in spatele banchetei soferului. Semnele de uzura s-au manifestat partial, asupra treptelor celor doua usi si asupra mochetei, in zonele de trafic intens.
MAO a prezentat reclama pentru firma Gealan pe parcursul a aproximativ doi ani de functionare; mai jos, o poza din 2006:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.82 kb |
Vizualizat: |
de 17813 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|