Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele vechi ale transportului local din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 20:45:15    Titlul subiectului: 85045

Multumim pentru informatii, George. Autobuzul JEU l-am vazut din nou azi, pe Cursa Conventie.
Am primit mai multe intrebari referitoare la autobuzul cu numarul de parc MKA; va raspund ca acesta functioneaza ZILNIC, doar pe CURSA CONVENTIE. Il vad in fiecare dimineata cand plec la munca.

Referitor la autobuzele noi va pot confirma ca vor fi introduse pe traseul 102. Majoritatea ultimelor achizitii realizate de Transurb au fost introduse pe acest traseu. Mai concret, ma refer la primele loturi de ISUZU si PRESTIJ, la midibuzele GULERYUZ COBRA, la troleibuzele ASTRA IKARUS 415T... In anumite perioade ale zilei traseul 102 este frecventat si de cele 2 ROCAR-uri de SIMON - PNO si PNN.
Intentia celor de la TRANSURB este de a asigura mijloace de transport noi si confortabile pe traseul 102. Multi dintre galateni considera aceasta linie drept una dintre cele mai importante ale orasului. Din punctul meu de vedere, mijloacele de transport care functioneaza in prezent pe acest traseu (102) nu reprezinta o solutie satisfacatoare pentru fluxul de calatori. O informatie neoficiala sustine faptul ca dupa ce va trece o anumita perioada de timp de la introducerea noilor autobuze, midibuzele ISUZU si PRESTIJ nu vor mai functiona pe 102. Acest traseu va fi deservit de COBRE si de noile autobuze. Mi s-a mai spus ca o alta solutie ar fi introducerea unui numar de COBRE pe traseele care duc la Gara C.F.R. iar PRESTIJ-urile si ISUZU-urile vor fi folosite pe trasee cu trafic redus (15, 10, 12,...). Autobuzele DAC si ROCAR vor ramane pe trasee cu numar mediu de calatori (9, 20,...) pana cand vor putea fi inlocuite cu noi mijloace de transport in comun.
Mi s-a spus totodata ca sunt multe mijloace de transport care ar trebui casate si ca odata cu introducerea pe trasee a noilor autobuze, o parte din cele vechi vor intra la dezmembrari. Alte autobuze vechi vor fi insa "fortate" pana se vor opera noi achizitii; termenul "fortate" exprima ideea ca la o mare parte din mijloacele de transport care ar trebui casate i se va prelungi perioada de functionare, fie prin "imprumut de identitate", fie prin utilizarea pieselor ce vor putea fi recuperate de la autobuzele casate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 27 Noi 2007 23:06:24    Titlul subiectului: 85054

Confirm cele spuse de Amiralul Byrd, referitoare la MKA: il vad zilnic, mai exact, la ora 07:25 vine dinspre Faleza, pe langa Romtelecom, si se duce catre Centru ( e folosit doar pe Cursa Conventie).Am incercat si o poza, cu mobilul, dar, fiind lumina slaba la acea ora, nu a iesit mare lucru.
De asemenea, le-am revazut din nou pe trasee pe JET , SHO si MKB.
Si eu sunt curios de noile achizitii ale Transurb; sper sa le vedem cat de curand pe trasee.
Din cate am citit mai sus, se pare ca s-a incheiat si "epoca" DAC-urilor articulate la Galati; mai ramane doar Ikarus-ul CUC, dar e obosit, il vad aproape in fiecare dimineata, retragandu-se pe Bd. Cosbuc, catre garaj.
Saptamana trecuta am mers cu MKC, pe traseul 20; per ansamblu, arata mai bine la exterior, insa nici interiorul nu e atat de deplorabil; referitor la iluminarea interioara: pe partea dreapta se pare ca au ramas toate becurile, insa, pe stanga, mai sunt doar doua: unul in fata, altul in spate.
De miscat, se misca inca bine, a prins chiar ceva viteza intre Trei Star si Potcoava; sper ca va mai rezista ceva timp pe trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 28 Noi 2007 01:02:35    Titlul subiectului: 85058

Intervin si eu cu o rugaminte: Vad ca sunteti cel putin 4 galateni care ati postat in ultimele zile la obiect si in cunostinta de cauza in acest subiect. Dupa cum spuneti si voi odata cu iesirea (poate la 1 decembrie?) a noilor autobuze pe trasee unele din autobuzele vechi vor fi trase pe dreapta, fie ascunse prin depouri fie direct taiate.

Nu puteti incerca sa gasiti niste timp sa faceti pentru http://galati.stfp.net/ niste fotografii cu aceste autobuze inainte de a le veni sorocul? Este cumva straniu faptul ca din cele 350 de poze de acolo doar 10 au fost facute de un galatean, Sergiu Onofrei; restul au fost facute de doi bucuresteni (Cata Ghita si cu mine), un oradean (!), un englez (!!) si un iesean...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 28 Noi 2007 01:03:53    Titlul subiectului: 85059

Referitor la afirmatia lui cg2005: cred ca te referi la MKB sau MKF...
MKC-ul e casat de cativa ani.
Autobuzul MKF e cel mai activ din lotul de MK-uri (cele care au mai ramas); il vad pe o multime de trasee locale: 21, 31, 9, 20, 22... In urma cu aproximativ o luna am mers cu el pe traseul 21. Se misca bine, are motorul inca bun... Sincer sa fiu, daca ar fi sa fac un clasament d.p.d.v. tehnic in randul celor mai "veterane" autobuze, as situa MKF-ul pe primul loc. Urmatoarele doua pozitii le-as acorda autobuzelor BZF si MKB...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 06/Iun/2024
Mesaje: 825
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 28 Noi 2007 12:53:53    Titlul subiectului: 85063

Din surse oficiale am aflat marca autobuzelor noi, sunt DAF. Am fost si in Autobaza si m-am dus langa unul. Mai multe n-am putut sa observ ca a venit gardianul si m-a luat la intrebari, bineinteles dupa ce s-a mirat ca vreau sa le vad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 29 Noi 2007 10:34:40    Titlul subiectului: 85093

Scuze pt greseala de mai sus; era vorba de MKF si nu de MKC.
Referitor la casari: am trecut ieri pe langa garajul Transurb, in tarcul de care se vorbea in post-urile anterioare se afla 4 autobuze: YWD,ZPA,JEW si probabil SHR (nu i se vede numarul din cauza remorcii lui YWD). Nu pare insa sa fi inceput casarea lor.
YWD avea 2 usi deschise si un capac , al remorcii deschis.
La JEW pareau sa lipseasca masca si farurile.
YGJ nu e acolo, e undeva in spatele garajului, am reusit sa-l pozez.
Totodata, nu am vazut nici un autobuz nou, absolut nimic, desi era ora 15:00 si garajul era destul de gol; stie cineva unde au fost mutate?



YGJ_r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  452.21 kb
 Vizualizat:  de 13868 ori

YGJ_r.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 01 Dec 2007 21:14:38    Titlul subiectului: 85229

Desi cei de la TRANSURB au promis ca incepand cu data de 1 decembrie vor "scoate la strada" noile autobuze, acest fapt nu s-a intamplat. Traseele locale au fost suplinite doar de "veteranele" autobzei. Poate ca incepand cu ziua de luni, 03 decembrie, vom vedea noutatile. Inca nu am avut ocazia sa lamuresc absenta noilor achizitii cu persoane din cadrul TRANSURB-ului.
Ieri seara (30.11.2007) Galatiul si-a sustinut Sarbatorile. Strada Brailei si o portiune din Faleza superioara au fost blocate pentru a se asigura desfasurarea evenimentelor caracteristice. Majoritatea intersectiilor care implicau strada Brailei si strada Falezei au fost 'barate" cu midibuzele TRANSURB-ului. Nu este primul an in care TRANSURB-ul se implica in astfel de activitati. Un alt exemplu il constituie Slujba de Craciun cand autobaza pune la dispozitia credinciosilor mijloace de transport care asigura calatoria de la diferite biserici spre principalele cartiere ale orasului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
George_GL



Data înscrierii: 09/Iul/2006
Ultima vizita: 06/Feb/2017
Mesaje: 81
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2007 12:01:09    Titlul subiectului: 85382

Apropo de Ikarusul articulat de la Transurb...a ajuns si el in tarcul in care se caseaza autobuzele...gata si cu ultimul autobuz articulat din Galati...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2007 21:13:54    Titlul subiectului: 85410

Conform afirmatiilor unui sofer al TRANSURB-ului, ZPA-ul si YWD-ul nu sunt propuse pentru casare. Autobaza le pastreaza pentru Cursele Conventie. Este posibil ca cele doua autobuze sa necesite o serie de reparatii si din acest motiv ele sunt momentan absente din "panorama" transportului in comun.

Asistenta Tehnica cu numarul de parc ZOV (se spune despre aceasta ca este cea mai longeviva Asistenta Tehnica pe care a avut-o TRANSURB-ul) este functionala. Zilele trecute am remarcat-o pe strada Brailei, indreptandu-se probabil spre vre-un autobuz avariat...

Un alt mijloc de transport proaspat iesit de la RK este Rocar-ul U312B cu numarul de parc CHG. Am avut ocazia sa remarc acest autobuz in cursul dupa-amiezei de ieri (04.12.2007), "prins" in traficul infernal de pe strada Brailei. Nu va pot oferi - deocamdata - detalii despre interiorul acestui autobuz. Am remarcat insa modul ingrijit in care a fost vopsit - si-a pastrat culorile initiale - functionalitatea integrala a becurilor de balizare cat si inlocuirea plasticurilor de la stopuri cu altele noi. Din punct de vedere tehnic pot afirma ca motorul CHG-ului s-a comportat excelent pe dealul dintre TreiStar si Palatul Telefoanelor.

Astazi dimineata am avut bucuria de a observa doua autobuze utilizate destul de rar pe traseele locale. Este vorba despre JET si MKG. Daca pe JET l-am mai vazut zilele trecute pe traseul 9, MKG-ul (cunoscut ca "autobuz de week-end") a reprezentat o veritabila surpriza. Am sa va spun ca "ocazia" producerii unei astfel de surprize il reprezinta numarul tot mai mic de autobuze functionale ale TRANSURB-ului. De exemplu, s-a vehiculat intr-o perioada de timp zvonul conform caruia autobuzul JEU ar fi trebuit casat... S-a hotarat insa amanarea termenului (datorita numarului tot mai redus de mijloace de transport in comun functionale) si drept urmare, JEU-ul functioneaza si astazi (a suferit insa cateva "interventii" si a fost revopsit in culorile originale). Intr-una din fotografiile existente pe Forum se poate observa acest autobuz (JEU) la putin timp dupa ce a iesit din "atelierul de pictura". Un alt autobuz aflat - deocamdata - in "perioada de gratie" este YGJ-ul. Si acesta a fost propus pentru casare insa s-a preferat deocamdata pastrarea lui. Am inteles ca are probleme tehnice (din surse neoficiale) insa nu stiu nimic despre gravitatea acestora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2007 22:00:29    Titlul subiectului: 85412

Am sa dedic o postare noua si integrala (tip "remember") pentru autobuzul JEW, despre care am aflat in mod oficial ca a intrat la casare. Mentionez ca in prezent nu cunosc gradul de "descompunere" in care se afla JEW-ul. Am sa prezint insa un set de informatii pe care le-am strans despre acest autobuz de-alungul timpului si in special, in ultima sa perioada de functionare:
-dupa cum a afirmat si Cg2005 intr-una din postarile anterioare in cadrul unui topic corespunzator orasului Galati, autobuzul JEW facea parte dintr-un lot de patru autobuze ROCAR, achizitionate in aprilie 1995. "Fratii" sai sunt JET, JEU si JEV; ei functioneaza si astazi pe traseele locale din Galati;
-autobuzul si-a pastrat schema de culoare pana in urma cu cateva luni, cand, in urma unui RK s-a adoptat o schema de culoare mai simplista: galben pai cu o dunga galbena in partea inferioara a caroseriei. Ultimul RK prin care a trecut JEW-ul a avut scop prelungirea perioadei de functionare a acestuia pentru un timp relativ scurt (probabil s-a luat in consideratie achizitia autobuzelor din Danemarca);
-interiorul autobuzului - ultima oara am avut ocazia sa calatoresc cu JEW-ul pe traseul 9 - arata dezastruos: podele roase si gaurite, panouri deformate de umiditate, iluminare partiala a habitaclului... De asemenea, in dreptul celei de-a treia usi fusese sudata o placa metalica iar bara de sprijin pentru urcarea si coborarea pasagerilor lipsea (peste suportul de fixare inferior fusese sudata o "forma" metalica);
-motorul dadea semne de uzura;
-surprinzator, majoritatea scaunelor cu care autobuzul fusese echipat din fabrica, de tip ROCAR de culoare albastru-inchis, au rezistat pe intreaga perioada de activitate a autobuzului. Exceptie fac doua scaune duble, care au necesitat puncte de intarire prin sudura si un alt scaun, simplu, caruia i s-a schimbat suportul;
-ultimul traseu pe care a functionat JEW-ul - din surse neoficiale: 22;
-ultima zi in care a functionat JEW-ul - din surse neoficiale: vineri, 16.11.2007.
-schema de culoare initiala - realizata personal - este prezentata mai jos:



02 JEW.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.75 kb
 Vizualizat:  de 13669 ori

02 JEW.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 00:52:09    Titlul subiectului: 85425

1. Din desenul postat mai sus, rezultă că schema de culoare nu diferă prea mult de cea originală; acele două linii oblice de lângă osia B au existat și în schema de culoare originală, având cam aceeași mărime și aceeași înclinare, dar, inițial, alături de roșu și galben mai era și ceva albastru.
2. Nu înțeleg (și nu cred că voi putea să înțeleg vreodată) raționamentul casării unui autobuz la câteva luni după RK. Reparația capitală costă mult și e păcat să arunci banii pe ceva care, în câteva luni, ajunge pe mâna autogenului.
Descrierea interiorului arată că în repetate rânduri autobuzul nu a fost reparat, ci doar cârpit. Altfel nu îmi explic aspectul relatat mai sus. Dacă ar fi fost vorba de un DAC scund (1987-1990) nu m-aș fi mirat să arate interiorul așa. Și vorbesc în cunoștință de cauză, personal având ocazia să călătoresc cu mai multe exemplare la care puteai vedea ventilatorul, motorul, cutia de viteze și alte elemente. Dar podeaua seriei din 1995 era de calitate relativ bună. Să ajungă într-un asemenea hal e ceva cel puțin ciudat. A circulat mult timp supraaglomerat, cu pasagerii pe scări, ca înainte de 1990? A deservit o linie cu mulți pasageri necivilizați, care au distrus interiorul? Sau se știa de ceva vreme că se va împrospăta parcul auto și atunci nu le-a mai păsat de unele DAC-uri? Oricum, s-au aruncat bani pe apa Sâmbetei (banii contribuabililor dacă regia gălățeană e de stat)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Dec 2007 21:00:50    Titlul subiectului: 85470

O mare parte din autobuzele TRANSURB-ului sunt vechi si au podelele distruse. S-a preferat "carpirea" acestora in cele mai multe cazuri. S-au aplicat tot felul de table, panouri imprumutate de la mijloace de transport casate sau in curs de casare, benzi din tabla, suprafete metalice... Podele noi n-am prea vazut in cazul autobuzelor. Recunosc ca schimbari integrale am remarcat la troleibuzele articulate (pe vremea cand circulau 212 si 206...) si la midibuze dar nu si la autobuze.
ROCAR-ul JEW a fost cel mai activ din lot:
-JET-ul a functionat timp indelungat pe traseul 11 si apoi doar pe Curse Conventii;
-JEU-ul a fost utilizat multi ani pe traseele locale, a avut apoi o perioada cand a activat mai mult pe Cursele Conventie si apoi a revenit cu regularitate pe liniile 22 si 20. Podeaua acestuia nu este insa la fel de uzata ca a JEW-ului;
-JEV-ul a fost utilizat cel mai des pe Cursele Conventie in primii ani de dupa achizitionare. In prezent este cel mai activ si nu prezinta urme majore de uzura la interior.
Ceea ce doresc sa afirm este ca JET-ul si JEV-ul au fost in anumite perioade de timp protejate de fluxul intens de pasageri, pe cand JEW-ul si JEU-ul au fost mult mai expuse la uzura. De asemenea, doresc sa afirm ca nici unul din autobuzele din acest lot NU A AVUT DUNGI ALBASTRE. Observatia lui OAB este valabila pentru lotul de autobuze format din 04, 05 si 06 RPM, lot care nu apartine Transurb-ului. Schema pe care am redat-o pentru autobuzul JEW este cea originala.
RK-ul prin care a trecut JEW-ul a fost mai mult o "pospaiala" prin care s-a incercat - dupa cum am mai afirmat - amanarea termenului de casare. Prin urmare, nu s-a acordat prea multa atentie pentru acel RK...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 10 Dec 2007 11:34:33    Titlul subiectului: 85597

În timpul ultimei excursii la Galați am fost luat prin surprindere de apariția neașteptată a unui autobuz DAC, așa că l-am fotografiat după ce deja mă depășise. Ulterior nu l-am putut identifica în nici un fel.
Bănuiesc că e vorba de GL01MKG, pe care l-am găsit pe site-ul lui Ștefan, la http://galati.stfp.net/DataG/A/d/MKG-0:1.jpg , totuși nu sunt pe deplin convins că ăsta este, pozele surprind lateralele opuse, iar culorile, deși asemănătoare, nu par identice.
A mai fost revopsit acest autobuz în intervalul dintre cele 2 poze? Și care e ideea de unele autobuze nu au numărul de înmatriculare/parc inscripționat în locația "standard" pentru Galați, deasupra geamului șoferului?
A mai existat, generalizat, un alt amplasament al acestui număr de parc?



GL00AAA-27258.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.06 kb
 Vizualizat:  de 14150 ori

GL00AAA-27258.jpg



MKG-0_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.21 kb
 Vizualizat:  de 14150 ori

MKG-0_1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Iun/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Dec 2007 17:15:56    Titlul subiectului: 85615

Acel autobuz apartine celeilalte societati de transport in comun: SC,,Atlas"-SA. Aceasta societate se axeaza pe traseele conventie si traseul exterior 14! Nu se poate spune ca este concurenta deoarece fiecare din societati are alt profil care le diferentiaza (,,Atlas"-ul in mare parte detine un parc enorm de vehicule de santier si constructii: excavatoare, automacarale, gredere, basculante, autocamiane, buldozere, tractoare, remorci, autoutilitare, diverse!)
Iata autobuzul in cauza.



HPIM0350.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  192.59 kb
 Vizualizat:  de 14133 ori

HPIM0350.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 11 Dec 2007 21:25:57    Titlul subiectului: 85664

In primul rand, GL-01-MKG nu mai este vopsit ca in poza prezentata mai sus; dunga verde din partea inferioara s-a mentinut (insa vopseaua verde care a fost intrebuintata are o nuanta mai intensa fata de cea originala) iar sub geamuri a mai fost trasata o dunga - tot verde - mai subtire comparativ cu cea din partea inferioara. Culoarea predominanta este galben-pai, intr-o nuanta diferita fata de vopseaua initiala. De asemenea, numarul de parc vechi - 01 MKG - scris cu vopsea rosie la mijlocul autobuzului a fost "transferat" deasupa primei usi, cu caractere mai mici, de culoare verde. S-a renuntat totodata la cele doua cifre de la inceputul numarului de parc.
MKG-ul a trecut printr-un RK in urma cu aproximativ un an si jumatate. De atunci functioneaza foarte rar - de obicei in week-end-uri - pe traseele locale.
Referitor la modul de amplasare pot afirma ca toate autobuzele care apartin TRANSURB-ului au in prezent cele trei litere care compun numarul de parc trecute deasupra primei usi. Inainte de adoptarea acestui stil de notificare, numerele erau trecute la jumatatea autobuzului (ca in imaginea in care este surprins autobuzul MKG).

Astazi dimineata (in jurul orei 5) am revazut autobuzul ROCAR cu numarul de parc TGO oprit in fata localului Tahiti. Din cate am inteles, acesta functioneaza doar pe Cursele Conventie care asigura legatura intre Micro 19, Micro 20, Micro 21 si Combinatul Siderurgic. TGO-ul efectueaza doua astfel de curse, una dimineata si una seara. Starea sa este relativ buna, la exterior se prezinta acceptabil iar motorul pare sa functioneze corespunzator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 21 Dec 2007 22:26:51    Titlul subiectului: 85964

Astazi - 21.12.2007 - am avut ocazia sa remarc, la orele amiezei, cand are loc schimbul de ture la combinatul siderurgic, o multitudine de autobuze si tramvaie. In randul autobuzelor am observat pe "veteranele" MKA, SHP, PNY, YUD si JEV precum si Cobra cu numarul de parc CIJ. Autobuzele ajung aproape simultan la inelul de rocada de la General de unde pleaca, de obicei grupate, spre combinat.

Anumite autobuze sunt retrase de pe traseele locale pentru aceste Curse Conventie, semn ca Transurb-ul inca nu reuseste sa acopere deficitul de mijloace de transport. De exemplu, inainte de "turele speciale", JEV-ul a functionat pe traseul 9 iar CIJ-ul pe traseul 102.

Desi initial s-a anuntat ca toate Cobrele vor fi mutate pe traseul 11, necesitatea de mijloace de transport a determinat revenirea si modificarea ulterioara a deciziei adoptate. Astfel, sunt anumite Cobre care functioneaza pe traseul 11 si altele care au ramas fidele traseului 102:
-COBRE pe traseul 11: WKC, CIK, UXC,...
-COBRE pe traseul 102: CIJ, CEY, UMO,...
In mod surprinzator, din cele 10 DAB-uri achizitionate am putut observa doar 8 pana in prezent. Doua dintre acestea nu le-am vazut pana acum pe trasee si nici nu am reusit sa aflu numerele lor. Surse neoficiale sustin insa ca toate cele 10 "portocalii" functioneaza... eu nu am vazut inca intregul lot.

Prezenta autobuzelor DAC si ROCAR a scazut simtitor pe traseele locale.
Cel mai vechi autobuz utilizat in prezent pe trasee a ramas - dupa retragerea lui MKF, BZE si BZF - Rocar-ul cu numarul de parc JEV care are un aspect ingrijit si functioneaza corespunzator.

Alte autobuze care au functionat astazi pe Curse Conventie: YGG si YGI. Cel din urma se pare ca a luat locul IKARUS-ului articulat cu numarul de parc CUC (zona de langa restaurantul Neacsu din Micro 19), aflat - din cate am fost informat - la casare.

Se continua utilizarea midibuzelor pe traseul 21. Astazi a fost randul PRESTIJ-ului MRM sa suplineasca acest traseu. Am remarcat ca majoritatea ISUZU-urilor au fost trimise pe trasee cu flux mai scazut de calatori: 10, 12, 15, 34, 20, 104... pe cand pe traseele cu flux mediu si ridicat predomina PRESTIJ-urile: 11, 17, 29,...

In ultimele zile am primit mai multe intrebari referitoare la soarta celor doua DAC-uri articulate cu numerele de parc YWD si ZPA: surse neoficiale afirma ca acestea sunt deocamdata in "stand-by", intreaga atentie a celor de la Transurb fiind focalizata asupra DAB-urilor si a modificarilor de grafic corespunzatoare distribuirii autobuzelor pe trasee si Curse Conventii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 23 Dec 2007 21:13:17    Titlul subiectului: 86018

Astazi am aflat, din surse oficiale, ca cele doua DAC-uri articulate - ZPA si YWD - sunt la casare. JEW-ul e descompus in proportie de 40%. In plus, cele doua Rocar-uri de Simon au primit reclame pe laterale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 24 Dec 2007 20:36:28    Titlul subiectului: 86052

In ultima vreme am remarcat ca Isuzu-urile galatene sunt folosite tot mai des pe Curse Conventie, alaturi de batranele DAC-uri si ROCAR-uri.

Am observat totodata astazi (24.12.2007) ca pentru scurte perioade de timp (numar redus de ture) se utilizeaza si ROCAR-urile BZE si YGK; BZE-ul si TGO-ul erau la orele amiezei pregatite pentru Cursa Conventie spre combinat in statia de langa Spitalul Judetean (cea din fata stadionului Dunarea) in timp ce YGI-ul se indrepta spre cealalta statie, existenta in zona restaurantului Neacsu. BZE-ul a revenit spre dupa-amiaza pe traseul 9, alaturi de un alt veteran, JEV. YGK-ul a functionat "sporadic" pe traseul 20.

Referitor la reclamele de pe mijloacele de transport in comun pot afirma ca unele sunt destul de dragute insa altele confera mijlocului de transport in comun pe care sunt atasate, aspecte caraghioase si chiar deranjante d.p.d.v. vizual. Unul dintre soferi spunea ca una dintre partile pozitive pe care o aduce reclama amplasata pe autobuzul sau este ca... acopera rugina tablelor pe care a fost lipita. Un aspect negativ insa se inregistreaza la... dezlipire: de cele mai multe ori autocolantele se "razuiesc" sau se "indeparteaza" de pe mijloacele de transport cu tot cu stratul de vopsea al tablei pe care fusesera amplasate. Sa ne aducem aminte cat de jalnic arata MKB-ul dupa ce s-a renuntat la reclama aia cu Cosmote... Arata de parca fusese stropit cu acid... In aceeasi situatie s-au aflat si alte autobuze care au prezentat diverse alte reclame... JEV-ul si YUD-ul sunt doar doua astfel de exemple...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 06/Iun/2024
Mesaje: 825
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 25 Dec 2007 02:00:18    Titlul subiectului: 86055

Referitor la reclame, cea mai deranjanta (dupa parerea mea) este cea de pe LXD cu WINMARKT. Nici pana acum nu stiu daca reclama se afla oficial pe LXD sau cei de la Transurb au "uitat-o" pe Prestij. Reclama s-a decolorat in asa hal incat a ajuns sa se confunde cu culoarea Prestij-ului. Ori ii schimba autocolantul, ori il dau jos;pentru ca acel Prestij arata in ultimul hal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2007 03:28:58    Titlul subiectului: 86134

Isi mai aduce cineva aminte prin '85-'90 aparuse un DAC cu burduf cu schema de culoare gri-alb-rosu-albastru?
Era gri pe partea geamurilor, alb cu o dunga rosie sub geamuri si albastru in partea joasa.

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 28 Dec 2007 22:39:39    Titlul subiectului: 86204

Schema de culoare pe care ai prezentat-o se apropie foarte mult de cea corespunzatoare reclamelor la tigarile Assos International si Assos Lights, promovata de mijloacele de transport undeva in jurul anilor '90. Faptul ca nu ai amintit nimic de reclama denota faptul ca autobuzul respectiv renuntase la ea dar nu si la culorile specifice. Fac aici o scurta paranteza: cam in aceeasi situatie au fost si autobuzele care au facut reclama la tigarile Camel; dupa ce s-a renuntat la sigla reclamei, autobuzele si-au pastrat culoarea corespunzatoare acesteia (in acel caz era vorba de o nuanta de galben-ocru). Reclama la Assos International si Assos Lights a fost promovata des pe troleibuze (de exemplu troleibuzele 205, 206, 212,...). Din pacate, nu mai retin si numerele autobuzelor care au prezentat reclama respectiva.
Pe de alta parte, imboldit de curiozitate, am efectuat un nou sondaj in materialele pe care le am si am descoperit ca autobuzul cu numarul de parc 5001 a avut intr-o perioada de timp schema de culoare cea mai apropiata de cea recent prezentata de tine.
In concluzie, este vorba fie de unul dintre autobuzele articulate care a prezentat reclama la tigarile Assos (varianta de la inceputul anilor '90), fie de autobuzul 31-GL-5001.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 02:10:35    Titlul subiectului: 86217

Citat:
In mai 1986 s-au achizitionat DAC-urile articulate 3879 si 3881. Ambele erau vopsite in galben, cu o dunga alba,lata, sub geamuri.
Ca element distinctiv, ambele aveau toate barele interioare imbracate intr-un plastic verde deschis.
Treptele scărilor cum arătau:
-acoperite cu mușama?
-cu modele alcătuite din liniuțe paralele?
În anul 1986 au apărut singurele DAC-uri articulate ale căror scări erau acoperite cu mușama. La exterior, acestea aveau:
-culoarea gri cu o dungă albastră sub ferestre, deci, o schemă de culoare asemănătoare seriei din 1983
-gemuleț oval între ulile a III-a și a IV-a, dar, atenție: gemulețul avea dimensiuni considerabil mai mici decât cel similar troleibuzelor 217 E
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 14:28:59    Titlul subiectului: 86220

Referitor la intrebarea lui Bonekamp, cred ca imi aduc aminte: autobuzul respectiv, care avea o dunga albastra in partea de jos, era 8908 ( practic, adaugarea acestei dungi la schema de culoare originala a reprezentat RK-ul...).
Insa , autobuzul care a avut la un moment dat burduful in culorile alb-rosu a fost 8907, dupa RK, pe atunci fiind insa vopsit in rosu complet.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 14:42:32    Titlul subiectului: 86221

Revin cu o prezentare a autobuzelor articulate Ikarus 280 care au circulat in Galati in anii '70 - '80. Dupa parerea mea au fost cele mai bune autobuze care au existat in Galati (n-am calatorit inca cu DAB-urile).
Nu-mi amintesc anul achizitionarii, probabil 1977-1978 ( poate stie cineva...).
In total, au existat 14 autobuze Ikarus 280. Toate erau vopsite in rosu, ca in schema prezentata de Amiralul Byrd la topicul "Autobuzele din Galati".
Numerele de inmatriculare au fost: 7750,7751,7752,7753,7754,7755,7756,7757,7758,7759,7973,7974,7975,7976.
In anii '80 au fost folosite foarte des pe traseul 24 (Micro 40-Gara Fluviala, prelungit in 1985 pana la ILTG,actualul INTFOR).In perioada 1984-1989, pe placutele care afisau traseul 24 era trecut in partea de sus, "TRASEUL TINERETULUI" ( nu cunosc motivatia...).
Initial toate aveau scaunele imburetate, imbracate intr-un vinilin rosu.
Prin 1982-1983, toate au trecut printr-un RK, dar si-au pastrat schema de culoare. Doar scaunele au fost refacute, dar invelite in vinilin negru.
In 1984, aproape toate au fost "echipate" cu acele tuburi de gaze ( 3 tuburi plasate deasupra partii din fata a autobuzului, pana la burduf). Singurul care a scapat a fost 7974, care nu a fost niciodata "echipat" cu acele tuburi( nu cunosc cauza).
Am circulat foarte des cu ele in perioada 1983-1987. Se comportau foarte bine, chiar si pe zapada.Majoritatea erau intretinute foarte bine.
Dintre toate, doar 7756 arata ceva mai rau, in sensul ca avea mai mereu burduful rupt si ceva zgarieturi...De asemenea, 7974, in ultimii ani de functionare avea toba sparta si putea fi recunoscut de la distanta, dupa zgomotul produs.
Majoritatea au fost casate in 1987. Au supravietuit doar 7753,7754 si 7759, care au mai circulat, mai mult pe Cursele Conventie, pana prin 1989.
Tot in 1987, 7757 a fost scurtat si transformat in Asistenta Tehnica. Partea din spate nu a ramas cea originala, ci a fost inlocuita cu una ,probabil, confectionata la Transurb ( era galbena cu dungi negre ). La scurt timp, lui 7757 i-a fost schimbat si numarul de inmatriculare in 4145 ( acest numar aprtinuse unui ROMAN 112). A fost folosit ca Asistenta Tehnica pana prin 1989-1990.
O soarta asemanatoare a avut-o si 7976, care a fost scurtat si transferat la clubul local de karting ( cu aceasta ocazie s-au demontat si tuburile de gaze) .Prin 1988, i s-a mai facut o modificare: usa a -II-a a fost mutata la spatetele autobuzului ( ca la autobuzele cu 2 usi) , iar in locul ei s-a montat un geam. A fost vopsit in alb, cu 2 dungi maron , una mai subtire, sub geamuri, alta mai lata, in partea inferioara.
Prin 1991, a fost preluat de o firma particulara si folosit ca autobuz particular pe traseele Gara CFR-Micro 19 si Parc CFR-Micro 19 ( pe atunci erau cateva "vechituri" particulare care faceau aceste trasee). Din cate imi amintesc, tot atunci a fost reinmatriculat cu un numar de genul 4-GL-xxxx (nu-mi mai amintesc numarul). A fost folosit pana prin 1993.
Dupa parerea mea, cred ca majoritatea acestor autobuze au fost casate prea repede: in 1987, inca functionau bine si aratau bine, chiar mult mai bine decat unele DAC-uri articulate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 29 Dec 2007 22:12:52    Titlul subiectului: 86236

Am si eu o rugaminte referitoare la autobuzele Roman 112 care au circulat la Galati. Exceptand lotul BTR-BUA, ce alte Roman-uri 112 a mai avut I.J.T.L.-ul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 5 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community