|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Iun 2022 21:30:46 Titlul subiectului: |
213739 |
|
In perioada aceea erau probleme mari cu datoriile la Renel. Pe 10 fusesera puse autobuze Saviem (unul sau doua), care ba au circulat doar la orele de varf, ba toata ziua. Erau vremuri dificile, cu actiuni pe moment care sa rezolve crize punctuale. E dificil de analizat pas cu pas ce si cum s-a decis si facut intr-un moment sau altul.
Intr-o poza din '95 apare retea doar pe sensul CUG - Pd. de Piatra, folosit pentru retrageri. Pe sensul celalalt fusese scos firul pt. ca separatorul tram-troleu era fix peste macaz si erau probleme cu pantografele din cauza firului care pornea spre CUG.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 14 Iun 2022 21:46:12 Titlul subiectului: |
213740 |
|
Uite, ca de poza asta nu stiam.
Ce am vazut eu, prin 2004, era faptul ca macazurile spre/dinspre CUG erau pe pozitie si se duceau spre rond, unde mai exista linia. Chiar si incrucisarile erau tot acolo, doar macazele spre Centru fusesera scoase.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 10:07:22 Titlul subiectului: |
213742 |
|
Nu stiu unde sa semnalizez ,macazul din dreapta ,portiunea de 1-2m de dupa ,e muci. S-a ridicat sina si s-a si deplasat spre lateral
https://www.google.com/maps/@47.1634749,27.5934828,3a,74.2y,276.43h,98.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1sIjj2fiAkBWqcyuysMt1BAQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DIjj2fiAkBWqcyuysMt1BAQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D182.05067%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=ro
Evidentiati cu cursorul intregul link ,va duce la poza.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 10:32:07 Titlul subiectului: |
213743 |
|
Referitor la 29 scurtat pana la Tutora si in general la toate rutele metropolitane viitoare, cred ca succesul lor depinde foarte mult de sincronizarea intre acestea si transportul local.
Daca un tramvai este mereu in capat, pregatit sa preia calatori spre oras, cand vine 29 si invers, daca 29 este pregatit la capat sa preia calatori de pe rutele ce ajung la Tutora, atunci cred ca nemultumirea nu va mai fi atat de puternica.
Insa cum e acum...ajungi cu busul la Tutora si staaaai, pana vine nea Gicu de pe traseu, mai fumeaza si el o tigara, mai sta la taclale cu controlorul de trafic si uite asa, o calatorie de 20 de minute de la Tomesti in Pod Ros se transforma in una de 45.
Cam asta e problema.
Inteleg ca CTP are nevoie sa isi eficientizeze traseele, sa mai scada din costuri, samd, insa consider ca trebuie tinut cont si de experienta calatorului. Fiindca si asa cetatenii nu vor fi dispusi sa isi paraseasca masinile prea curand (am vazut in CUG, unde multi prefera sa stea la coada o ora, decat sa ia tramvaiul), nu vrem sa ii mai determinam si pe altii sa renunte la transport in comun pentru masini, ca traseele se fragmenteaza.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 11:04:09 Titlul subiectului: |
213744 |
|
yeeeeman a scris: | Daca un tramvai este mereu in capat, pregatit sa preia calatori spre oras, cand vine 29 si invers, daca 29 este pregatit la capat sa preia calatori de pe rutele ce ajung la Tutora, atunci cred ca nemultumirea nu va mai fi atat de puternica. |
Pentru asta sunt necesare:
- actiuni concrete de favorizare a serviciului de transport public in trafic;
- fonduri si investitii locale pentru imbunatatirea serviciului, astfel incat pe trasee sa existe in permanenta numarul necesar de vehicule;
- constientizare publica.
yeeeeman a scris: | Insa cum e acum...ajungi cu busul la Tutora si staaaai, pana vine nea Gicu de pe traseu |
Vine cand ii permite traficul.
yeeeeman a scris: | mai fumeaza si el o tigara, mai sta la taclale cu controlorul de trafic |
Doua aspecte:
- personalul de bord are dreptul legal la pauze, pe care de cele mai multe ori nu mai reuseste sa le prinda, din cauza intarzierilor provocate de trafic;
- daca stau la taclale, cafea, tigara, mancare, nu o fac de capul lor, ci conform intervalelor de urmarire si punctului anterior.
Exista online nenumarate filmari de la bord, facute chiar de vatmani/soferi. Incercati sa priviti si din perspectiva lor. Un semafor pierdut din cauza unui bou care tine cu tot dinadinsul sa treaca inaintea tramvaiului/autobuzului poate duce, adunandu-se cu altele de pe parcurs, la terminarea cu intarziere a cursei, la anularea pauzei de la capat si la intarzieri la plecarile in cursa.
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mie 15 Iun 2022 11:10:54, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 11:06:25 Titlul subiectului: |
213745 |
|
EEG a scris: | Nu stiu unde sa semnalizez ,macazul din dreapta ,portiunea de 1-2m de dupa ,e muci. S-a ridicat sina si s-a si deplasat spre lateral
https://www.google.com/maps/@47.1634749,27.5934828,3a,74.2y,276.43h,98.31t/data=!3m7!1e1!3m5!1sIjj2fiAkBWqcyuysMt1BAQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DIjj2fiAkBWqcyuysMt1BAQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D182.05067%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=ro
Evidentiati cu cursorul intregul link ,va duce la poza. |
La sesizari@sctpiasi.ro si pe pagina de Facebook.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 11:17:51 Titlul subiectului: |
213746 |
|
Stiu situatia fiindca si eu circul destul de des cu transportul in comun, insa daca vrem sa avem un transport in comun competitiv, o sa trebuiasca sa punem in aplicare toate aspectele de care spui.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 11:30:58 Titlul subiectului: |
213747 |
|
29 până în Podu Roș, distruge esența intermodalului. Sunt 3 trasee de tramvai care vor merge până la Țuțora și vor plimba aer. 8 și 5 fac asta deja cu succes. Ce mai scoate 7 capul. Am văzut azi un tramvai noi în Baza 3, am crezut că face probe. Nu, nu făcea.
Eu, dacă aș fi în locul PMI, aș face câteva modificări de rețea la tramvaie, ca s-o mai flexibilizez un pic și mă mai pot juca cu traseele. Se pot face destul de rapid, în vara asta, dacă se vrea.
- Aș face racord Țuțora - Tătărași și aș asigura legătura între intermodal și Tătărași, destul de cerută. Întâi aș duce tramvaiul până la Tătărași Nord și în funcție de solicitări l-aș duce mai încolo.
- Aș face racord Țesătura - Podu Roș, pentru a testa legătura dintre centrul Civic și zona Pieței Nicolina. Sunt mulți elevi care coboară la Țesătura și așteaptă 11 pe sensul invers.
- Aș face racord Țesătura - Podu Roș - CUG, pentru un traseul Tătărași Nord - CUG. Așa aș putea renunța la inelul 1/13. 1 ar fi dus prin Iorga, spre Podu de Piatră, iar 13 prin Tătărași Nord, la intermodal.
Prioritatea nr. 1, trebuie să fie flexibilizarea rețelei de tramvai, de care este atât de multă nevoie.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 14:56:35 Titlul subiectului: |
213750 |
|
- Banuiesc ca stati in Tatarasi, ca vad ca v-ati focusat pe Tatarasi. Nu toate traseele trebuie sa duca spre Tatarasi, asta nu inseamna eficientizare;
- Problema fragmentarii, a inelelor si a racordurilor si a cum s-or mai chema, este timpul pierdut intre schimburi. De fapt, dpmdv, asta este provocarea cea mai mare, ca traseele sa fie sincronizate intre ele. Daca se face asta, faptul ca nu exista trasee directe intre toate zonele din Iasi, nu o sa fie o problema.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1096 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 15:08:04 Titlul subiectului: |
213752 |
|
Nu pentru că stau în Tătărași, m-am focusat pe Tătărași. Sunt doar cereri ale celor din Tomești, care vor legătură directă cu acest cartier. Și ar fi bine să fie astfel de legături.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Iun 2022 23:38:02 Titlul subiectului: |
213794 |
|
@Radu
Ceva surprize cu 302 ne asteapta?
Am vazut ca ai pus undeva o intrebare.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Iun 2022 07:36:23 Titlul subiectului: |
213796 |
|
Momentan, nu.
Intrebarea o pusesem la subforumul pentru Timisoara, cu privire la Bozanci si problema lor cu blocarea sub separatoare, care-mi suna a ce se intampla la inceputuri cu 302 modernizat la trecerea in sarcina pe sub astfel de piese de retea. La fel cum, la tramvaiele mai vechi, automatul "da afara" (exact ca o siguranta automata de la tabloul electric al casei), pentru a proteja instalatia electrica la aparitia unui soc puternic, la astea noi exista mecanismele de protectie pentru instalatia electrica si pentru echipamentele electronice, extrem de sensibile si de scumpe. Vazand comportamentul de la Timisoara, am intuit ca despre un astfel de sistem de protectie trebuie sa fie vorba, care se activeaza la trecerea inadecvata pe sub separatoare (tram-troleu sau de tronson) - de aceea si discutia cu bateriile ulterior aparitiei incidentului e lipsita de noima, caci sistemul de protectie nu mai permite deloc alimentarea, fiind necesara repornirea manuala completa a vehiculului (posibil chiar cu o anumita procedura). Pentru 302 s-a gasit solutia, iar ceva asemanator se pare ca a fost aplicat si de turci (nu stiu daca din start sau dupa primul incident, cand tramvaiul nu a mai circulat vreme indelungata) - iar daca specialistul de baza de la ICPE-SAERP care s-a ocupat de proiectul cu 302 ar urmari in continuare forumul, il rugam sa spuna cate ceva despre acea experienta si urmarile sale pentru alte proiecte, caci poate ar ajuta si in povestea asta (doar ca, iata, intre timp s-a confirmat presupunerea mea si, mai mult, exista si o solutie aplicata). Se pare, insa, ca vatmanii de la Timisoara nu au mereu grija sa faca ce au de facut la trecerea pe sub separatoare si de aceea se tot repeta povestea (STPT isi asuma oficial lucrul asta intr-un reportaj TV). Dar, suplimentar, zic cei de la STPT, ar mai exista o problema tehnica ce tine de turci (nu au precizat ce anume).
Sigur, s-ar pune intrebarea de ce abia acum au descoperit turcii problema asta si am doua posibile explicatii: daca au descoperit-o abia odata cu primul incident de la Timisoara, nu aveau habar ca se vor confrunta cu separatoare de tronson care nu permit alimentarea continua (ma intreb daca au mai vazut in viata lor sau daca au auzit vreodata de piese de genul celor din Romania, date fiind retelele lor moderne LRV, dar si varsta tanara a echipei turce, cum am remarcat in toate pozele de pana acum), iar la Kayseri, unde au livrat tramvaie inaintea Romaniei, nici nu exista troleibuze (desi, cred ca exista si in acest caz piese moderne de incrucisare cu tramvaiul, care sa permita trecerea fara intreruperea alimentarii sau alt gen de incident, electric sau mecanic, insa in Romanistan...).
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Iun 2022 09:01:30 Titlul subiectului: |
213797 |
|
La Iasi ,vatmenii de pe Bozankaya sau Pesa trebuie sa facaceva anume cand trec pe sub separatoare?
Mai am o nedumerire ,la reteaua elastica de tip nou unde firele de retea contact nu sunt innadite , trecerea de pe un fir pe altul nu e de fapt un fel de separator?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Iun 2022 09:14:46 Titlul subiectului: |
213798 |
|
1. Trebuie sa apese pe un buton (presupun ca preventiv, pentru contactul cu piesele de retea mai vechi, caci trecerea in mers lansat, cu mansa pe pozitia neutra, ar trebui sa nu genereze probleme). Poate ne da mai multe detalii MYSU.
2. Firul care incepe vine dinspre stalp de la inaltime, se aliniaza la retea si coboara pana la nivelul ei normal, iar cel care se termina incepe sa urce fata de nivelul normal al retelei si apoi se departeaza de aceasta catre al patrulea stalp. Intre stalpii 2 si 3 se face transferul, cand cele doua fire se afla la aceeasi inaltime, fara sa existe atingere intre ele si aflandu-se la acelasi nivel pe o distanta suficient de mare cat trecerea paletelor sa se faca lin si sa nu se intrerupa vreo clipa alimentarea tramvaiului de la retea.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Iun 2022 10:35:22 Titlul subiectului: |
213799 |
|
2. Cam ca la CFR ,la reteaua electificata
Si separatoarele nu pot fi facute cu acelasi principiu? Bineinteles cu toata smecheria pe o lungime mult mai mica. 30-50cm. Sau acolo e problema ca sunt alimentari diferite pe tronsoanele separate? Si se creeaza vreo suprasarcina ceva cand pantograful ar atinge ambele fire? Intreb si eu , nu-s chiar de specialitate. La TCM am facut si din astea electro dar mai sumar.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 20 Iun 2022 11:06:21 Titlul subiectului: |
213800 |
|
Da, difera doar punerea in aplicare, dar esenta e aceeasi.
Nici eu nu am studii in domeniu, dar, tot asa, caut explicatii. Se creeaza o diferenta de potential mare atunci cand tramvaiul absoarbe energie din retea necesara accelerarii. Exista, si nu de ieri, de azi, separatoare care permit trecerea de la un tronson la altul fara intreruperea alimentarii (cum spuneam mai sus, presupun ca si pentru intersectile tram-troleu exista solutii). La CFR poti vedea asa ceva, iar piesele sunt mari si se observa usor principiul constructiv, dar exista si pentru tramvaie (nu stiu sa spun acum daca s-au folosit si la noi pe tronsoanele de retea modernizate, dar presupun ca da).
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 27/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Iun 2022 13:04:05 Titlul subiectului: |
213806 |
|
La trecerea pe sub separatoare nu se creaza probleme la Bozankaya
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Iun 2022 16:34:59 Titlul subiectului: |
213809 |
|
Intr-o imagine cu bordul variantei de Imperio pentru Bucuresti se vede butonul pentru trecerea pe sub separatoare (cand voi putea, am sa caut de curiozitate printre poze sa vad de cand exista acesta pe tramvaiele AVC - daca exista sau nu anterior colaborarii cu ICPE-SAERP).
sursa foto: forumul MU (am evidentiat butonul pe poza si am extras la dimensiunea initiala zona care-l contine, pentru a se vedea inscriptia)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
344.94 kb |
Vizualizat: |
de 2352 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.47 kb |
Vizualizat: |
de 2352 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 23 Iun 2022 00:35:33 Titlul subiectului: |
213814 |
|
Cel putin varianta BH nu are un asemenea buton. Posibil ca varianta CJ sa aibe , deoarece imi amintesc ca am vazut o poza cu bordul si avea mai multe butoane.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
592.91 kb |
Vizualizat: |
de 2310 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.85 kb |
Vizualizat: |
de 2310 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iun 2022 09:32:29 Titlul subiectului: |
213827 |
|
Nu am inca imagini in care sa se vada clar butoanele de pe plansele de la Arad (Imperio transa a doua si Civitas), Cluj si Oradea, dar se pare ca acolo unde tractiunea e asigurata de ICPE-SAERP s-a folosit solutia identificata si aplicata in timpul testelor cu 302 de la Iasi - am vazut asta cert la prototipul Autentic, la vagoanele Autentic de la Galati si la Imperio Metropolitan de la Bucuresti. Nu am verificat, dar sunt convins ca si Armoniile beneficiaza de solutia respectiva. Iata, asadar, adevarata mostenire a lui 302: a deschis niste drumuri! Imi amintesc cu foarte mare placere de toate acele zile ale construirii si testarii acestui vagon, momente de admiratie pentru creativitatea umana dedicata unor cauze bune.
Ma intreb care este comportamentul vagoanelor de la AVC care au controlul tractiunii asigurat de alt/alti producatori (Siemens?!) la trecerea in sarcina pe sub separatoare.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iun 2022 10:10:32 Titlul subiectului: |
213828 |
|
Sa inteleg ca Imperio Metropolitan e cu echipare ICPE SAERP? Nu Siemens?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iun 2022 10:18:10 Titlul subiectului: |
213829 |
|
Da.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Iun 2022 11:03:43 Titlul subiectului: |
213830 |
|
Aha. Bun asa.
Deci de fapt China made.
Si la flinticurile alea de 18 m ,Civitas, tot la fel?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|