Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Taxarea in transportul public din municipiul Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Mar 2013 20:15:43    Titlul subiectului: 163565

Afisul cu plata prin SMS, actualizat, continand si modalitatea de achizitionare a noului "bilet" valabil 90 de minute pe toate liniile:


SMS Update.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.51 kb
 Vizualizat:  de 13781 ori

SMS Update.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 22 Mar 2013 10:43:21    Titlul subiectului: 163576

"Trimite", "iti platesti"...
Politetea a disparut cu desavarsire din limba romana, gratie unor IT-isti "cool". Cool, dar din pacate multi, vorba lui Lapusneanu Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2013 20:12:47    Titlul subiectului: 163601

Nu vad care e problema cu lipsa "politetii". Formatul unui asftel de afis e normal sa fie unul informal si prietenos. Nu e un comunicat PCR.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 23 Mar 2013 21:49:17    Titlul subiectului: 163602

Poti fi prietenos si cu politete. Arata-mi o reclama, informare sau orice altceva adresat publicului larg, in orice limba europeana, in care nu se foloseste pronumele de politete (daca exista) sau persoana a II-a plural.
Problema cu lipsa politetii este ca poate fi ofensatoare.
Transportul public nu este un forum, o comunitate restransa (oricat de mare), ci un serviciu public, utilizat de toata lumea. Adresarea catre public si a publicului catre prestatorul acestui serviciu este oficiala. Poate fi prietenoasa, dar oficiala.

Si daca tot zici de comunicate PCR, atunci sa refacem reclama de mai sus astfel:
Citat:
IJTL IASI
Bilet de calatorie direct de pe telefonul mobil

In lumina directivelor congresului al xxx-lea al Partidului, urmand indicatiile pretioase ale Tovarasului xxxxescu, cu privire la transportul in comun in societatea socialista multilateral dezvoltata, Intreprinderea de transport a pus in functiune un nou si modern serviciu prin care publicul calator isi poate procura bilete de calatorie trimitand un SMS la numarul 7494, accesibil din retelele de telefonie mobila VaDauFone si Portocala.
...
Pentru o calatorie simpla, trimiteti numarul liniei...
...
Pentru a veni in sprijinul publicului calator, intreprinderile de telecomunicatii VaDauFone si Portocala nu percep tarife suplimentare fata de costul biletului sau abonamentului solicitat.

Pentru a nu-si pierde locurile in intrecerea socialista, intreprinderile de telecomunicatii RomTelefon, CosmoTel si IRSD (Intreprinderea Romana de Sisteme si Date, numita eRDeeSh pe vremea capitalismului burghez) vor lua toate masurile pentru ca in cel mai scurt timp publicul calator care utilizeaza serviciile acestor intreprinderi de telecomunicatii sa beneficieze si el de acest nou sistem introdus de IJTL Iasi.

Multumim Partidului, tovarasului si statului nostru pentru eforturile depuse pentru a asigura poporului conditii optime de transport si de a asigura oamenilor muncii toate conditiile pentru a se deplasa la locurile de munca.
Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 00:30:09    Titlul subiectului: 163604

Singura greseala cu anuntul PCR-ist e ca nu ar exista VaDauFone si Portocola, ci numai Departament de Comunicatii Mobile a Ministerului Poștelor și Telecomunicațiilor Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 13:18:12    Titlul subiectului: 163606

Tovarase, Partidul a invatat din greselile trecutului si a inteles ca intrecerea socialista, numita de burghezi "concurenta", este necesara pentru a incuraja competitia dintre oamenii muncii, realizand astfel progresul societatii noastre Smile))

Si revenind la subiect si la reclama aceea, daca tot avem aici un cunoscator al limbii vecinilor nostri, ne-ai putea spune daca de exemplu BKV se adreseaza calatorilor cu ti sau cu Önök in anunturile lor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Apr/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 15:26:19    Titlul subiectului: 163609

La BKV de obicei anunturile sunt facute la pers. a 3-a. Insa daca se vrea la persoana a 2-a, numai cu politete, de ex. la inchiderea usilor din metrou se anunta:
"Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak." in loc de "Vigyázz, az ajtók záródnak."

Tradus ar fi: "Va rog aveti grija, se inchid usile" si "Ai grija, se inchid usile."

In plus pe toate afisele de atentionare sunt minim in 2 limbi (maghiara si engleza), vezi afisul de mai jos:



Si eu cred ca nicaieri nu se abordeaza un calator cu "hei tu, ia vezi aici". Peste tot se respecta clientul calator. A nu se intelege din engleza, ca "You can buy the ticket" inseamna ca nu se vorbeste cu politete, avand in vedere ca in lb. engleza nu se face diferentiere, se poate traduce ca si "Poti sa cumperi biletul" si "Puteti sa cumparati biletul".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Iun/2024
Mesaje: 643

MesajTrimis: Dum 24 Mar 2013 19:18:46    Titlul subiectului: 163612

Deja discutiile au alunecat intr-un mod care nu mai are nici o legatura cu subiectul initial.

Va rugam ca de acum incolo mesajele scrise aici sa fie strict in legatura cu subiectul topicului.

Multumim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 20:57:33    Titlul subiectului: 165887

A aparut o mare porcarie la automatele de bilete si anume acele "bonuri valorice" care sunt o mare tampenie. Daca n-ai ochelarii la tine poti gresi usor codul care si asa e prost tiparit de multe ori; Ce rost au bonurile valorice de 1 RON daca scrie clar ca nu poti cumpara decat cu valoarea minima inscrisa pe bilet si n-am gasit posibilitatea de a cumpara un bilet cu 2 bonuri valorice de 1 RON. Nu poti cumpara un bilet dublu (cu 2 calatorii) avand un bon de 3RON plus 1 RON numerar, oricum nu in ordinea intai plata numerar apoi plata cu bonul. Plus multe alte chestii (un amarat care are la el doar 5RON si vrea sa-i mai ramana de o paine ce face cu bonul ala de 3RON pe care il primeste rest?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 22:00:43    Titlul subiectului: 165892

Mai exista posibilitatea de a cumpara abonament pe o zi din acela clasic?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2013 22:48:20    Titlul subiectului: 165893

S-o luam metodic:

1. bonurile valorice nu "au aparut", ci exista din primul moment al functionarii automatelor;
2. am dorit ca automatele sa poata da rest (banal pentru cine nu cunoaste, extrem de dificil in realitate);
3. dispensoarele de bancnote exista, insa sunt crancen de scumpe si au iesit din start din calcul, deci ramanea numai varianta de a da rest cu monede (de altfel, pe unde am fost in Vest, nu am gasit automate de bilete care sa dea rest bancnote);
4. sistemul monetar din Romania necesita o cu totul alta abordare fata de situatia din zona euro. De exemplu, pentru un bilet de 1,70 euro sistemul imi permite sa introduc maxim bancnota de - sa zicem - 20 de euro. Restul de la aceasta bancnota mi-l va da cu cat mai multe monede de 2 euro, care este moneda de valoarea cea mai mare, deci numarul minim de monede pe care mi-l va da va fi de 11. In Romania, presupunand ca ar exista bilete de 1,70 lei si bancnote de 20 de lei, daca s-ar cumpara un bilet, numarul minim de monede date ca rest ar fi de 39. Nasol, nu?
5. pentru a nu transforma automatele in masini de schimbat bani sau de dat rest un sac de monede (deci pentru a nu irosi aiurea monedele pentru rest, de altfel greu de procurat pentru alimentare) erau necesare masuri de protectie - 5a. daca se fac cumparaturi pe bune, la fiecare pas al platii pot fi introduse bancnote ale caror valori nu depasesc un maxim care reprezinta valoarea ramasa de introdus plus valoarea maxima setata pentru restul care poate fi dat; 5b. daca se pun in cosul virtual produse (bilete si/sau abonamente) iar la etapa platii se introduc bancnote doar pana la un moment dat, dupa care se asteapta sa treaca timpul setat pentru mentinerea aparatului in asteptarea continuarii platii (timp in care este ignorat mesajul de avertizare) cu scopul reprimirii banilor introdusi sub forma de monede, aparatul nu se va transforma in masina de schimbat bani, ci va da un bon valoric, cu care fie se poate relua plata (dupa cum ai remarcat, intr-o ordine bine stabilita) daca era vorba despre o procedura normala de cumparare (cu plata intrerupta din cine stie ce motiv - clientul cauta bani potriviti si nu gaseste, este intrerupt de vreun telefon, s.a.m.d.), fie se va face o achizitie ulterioara sau se va merge la casieria centrala a RATP pentru inapoierea banilor (daca se razgandeste cumparatorul sau daca persoana s-a folosit de aparat cu alte scopuri decat cel corect);
6. am dorit sa oferim protectie pentru cumparator si in situatiile speciale, cand vreo componenta se defecteaza, aparatul nu este alimentat cu bani pentru rest in timp util, s.a.m.d.
7. cardul a devenit o banalitate. Am prevazut si aceasta forma de plata (costurile au fost, de asemenea, uriase). Folositi-va de ea!
8. daca aparatele nu tiparesc suficient de clar datele pe legitimatiile de calatorie, semnalati acest lucru la telverde! Daca un lucru nu se rezolva de la sine in timp util, spiritul civic trebuie sa ne faca sa folosim si trasul de maneca.

EEG a scris:
n-am gasit posibilitatea de a cumpara un bilet cu 2 bonuri valorice de 1 RON

Dar de ce sa ajungi in situatia de a detine 2 bonuri la un moment dat? Bonul este rezultatul unei situatii exceptionale si, atat clientul, cat si regia, doresc sa scape cat mai repede de el, sa-l scoata cat mai repede din circuit, astfel incat balanta sa fie clara pentru ambele parti. Bonul a fost introdus pentru a da posibilitatea de a iesi repede, fara complicatii, dintr-o situatie exceptionala, nu de a genera alte si alte complicatii.

EEG a scris:
un amarat care are la el doar 5RON si vrea sa-i mai ramana de o paine ce face cu bonul ala de 3RON pe care il primeste rest?

Bonul de 3 lei l-a primit din cauza unei defectiuni a unei componente a aparatului, altfel nu exista motiv de a nu primi cei 3 lei ca rest normal. Cred ca este bine ca-si poate recupera, cumva, acei 3 lei (fie cumparand legitimatii de calatorie, fie solicitand returnarea banilor) fara un milion de discutii in contradictoriu.

Insist asupra faptului ca a oferi clientilor posibilitatea ca automatul sa dea rest inseamna sa generezi un milion de variante ca lucrurile sa nu functioneze bine. O cautare pe Google dupa "automat de bilete" + "rest" iti va da dimensiunea problemei la alte aparate din aceeasi gama instalate in tara. CFR, spre exemplu, a gasit de cuviinta sa scape de orice bataie de cap, permitand doar plata cu cardul. Noi am vrut sa oferim o gama larga de posibilitati de plata, sa dam rest si sa minimizam efectele neplacute ale situatiilor exceptionale (generate fie de utilizatori, fie de defectarea unor componente hardware, fie de buguri pana la un moment dat nedescoperite ale produsului software, fie de buguri ale sistemului de operare, fie de buguri ale aplicatiilor care gestioneaza diverse componente si sunt livrate impreuna cu acestea) inerente utilizarii unor astfel de aparate.

Fiind direct implicat in conceperea sistemului, te asigur ca in fiecare moment am (noi) cautat solutii pentru ca acesta sa fie cat mai flexibil cu putinta si sa ofere, in limita unor restrictii necesare, maximul de sanse clientilor ca utilizarea lui sa se soldeze cu succes. Este total nedrept sa numesti ceva ce tine de acest produs "porcarie", cata vreme nu cunosti absolut nimic despre subiect dpdv tehnic. Cu un buget extrem de limitat, am reusit sa oferim un produs care la momentul actual este peste orice alt sistem similar din tara (si, cunoscand subiectul sub toate aspectele sale, spun chiar mai mult decat atat: este peste solutiile oferite chiar de producatori mari din domeniu - sunt dispus sa argumentez in fata oricui aceasta afirmatie). Daca este sa regret ceva, motivul ar fi lipsa banilor necesari pentru componente care sa asigure o mai buna interactiune intre ele si o mai mare protectie la utilizarea incorecta fizic (aceste tipuri de aparate, indiferent de cine sunt realizate, contin componente extrem, extrem de scumpe).

Cu oricine are nelamuriri putem discuta si eventual stabili o intalnire cu scop instructiv. Scuza-ma ca am luat-o atat de personal, insa te rog sa ma crezi ca nimic din ce tine de conceperea si realizarea solutiei software nu este o porcarie si ca tot acest proiect a insemnat aproape un an de munca, nu de putine ori pana la epuizare fizica, pentru echipele de la Iasi si Cluj care s-au ocupat de el. Raspund cu placere la orice intrebare pe tema asta, dar as vrea sa nu mai existe catalogari in necunostinta de cauza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 08:30:50    Titlul subiectului: 165910

Trix a scris:
Mai exista posibilitatea de a cumpara abonament pe o zi din acela clasic?

Nu a fost retras nici un titlu de calatorie eliberat clasic dupa introducerea modalitatilor alternative de plata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 11:49:16    Titlul subiectului: 165924

Imi cer scuze pentru eventuala duritate in exprimare dar situatia ce o prezinti aici cu multe amanunte utile si interesante e putin "idilica".
Citat:
Dar de ce sa ajungi in situatia de a detine 2 bonuri la un moment dat? Bonul este rezultatul unei situatii exceptionale si...

Situatiile exceptionale sunt mult mai frcvente acolo in fata automatului decat pe hartie. De exemplu ecran luminat puternic de soare( la automatul de la Moldova) si multi nu vad ce trebuie sa faca mai departe(contrast si luminozitate mica la display) si se trezesc cu bonul valoric.
Nu contest munca depusa atat in proiectarea softului cat si in studiul si realizarea practica a echipamentelor dar a afirma ca ceea ce s-o obtinut nu poate fi imbunatatit nu mi se pare corect.
Cateva sugestii simple:
1.Sa existe o avertizare luminoasa (simpla ,printr-o lumina rosie de atentionare - nu pe display) daca automatul are o problema ,sau nu mai are monezi( sa se specifice asta) ,sau sa se inchida automat cand are o problema.
2.Posibilitatea ca cei de la tonete sa poata verifica codul de pe bon( un mic terminal-varianta scumpa ,telefonic-varianta mai ieftina) si sa poata elibera bilete in schimb. Stiu ca e o alta gestiune dar nu cred ca asta e principala problema.
3. Posibilitatea de a a face plata mixt(bon plus numerar) si specificarea pe pagina de "help" a aparatului a procedurii de urmat. Nu cred ca trebuie facute mari modificari in soft.
4. Alegerea altor caractere la tiparirea seriei de pe bon incat sa nu aopara confuzii. Exemplu B se confinda cu cifra 8 ,o cu 0(zero).
5. Posibilitate de folosi mai multe bonuri valorice pentru o plata. Apropo' de bonurile de 1 RON..

In rest multumesc de explicatii ,dorinta noastra ,a tuturor este de a face ca lucrurile sa mearga bine. Nu de da in cap la cineva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 14:24:31    Titlul subiectului: 165925

Stimate domn, tocmai situatiile exceptionale au dat complexitatea proiectului si au determinat timpul indelungat de lucru la el. Nu acuzati fara sa stiti despre ce vorbiti, pentru ca o faceti cu foarte mare pacat! Nu e nimic idilic in mesajul meu anterior, sunt doar realitati. Cum le percepeti dvs. nu e problema mea, eu stiu ce si cum s-a lucrat, stiu ca exista persoane care se descurca mai bine sau mai putin bine in a utiliza astfel de aparate, observatiile noastre de dupa inaugurare (atat de la fata locului, cat si din loguri) ne-au ajutat sa ne facem o idee despre modul in care sunt utilizate automatele la Iasi. Cum am spus mai sus, am toata disponibilitatea de a ajuta pe oricine doreste sa cunoasca in detaliu mecanismul de functionare, atat cat e posibil pentru un client. Nu stiu de unde ati tras concluzia ca imbunatatirile sunt excluse (eu am spus ca proiectarea sistemului a tinut cont de o multime de elemente, cu mult peste ce este acum pe piata si nu aveti motive sa afirmati ca vreo componenta a sistemului este o "porcarie"). Propunerile trebuie sa fie, insa, rezonabile, in deplina cunostinta de cauza si in acord cu principiile de functionare a sistemului. Soft de la 0 nu scrie nimeni, iar ceea ce dvs. va poate parea un fleac, in realitate poate fi un cosmar pentru programatori.

Sa o luam din nou metodic:

- monitoarele: discutam despre ecrane tactile de exterior, ale caror preturi, oricum uriase, cresc in functie de caracteristici. Pentru bugetul avut la dispozitie in momentul implementarii proiectului, monitoare cu performante mai bune decat ale celor care au fost la inceput nu se puteau achizitiona. Un monitor precum cele initiale costa x mii (multe) de lei. Pentru unele automate (nu voi intra in detalii) unde se cunoaste ca exista probleme cu lumina s-au comandat recent monitoare cu luminozitate mai mare (de 4 ori mai mare ca valoare) si cu pret pe masura (cca. 1,5*x mii de lei). La unul dintre aceste automate fusese deja montat un monitor cu luminozitate mai mare, care a fost distrus (mai exact, spart) si inlocuit cu cel initial, urmand a fi pus din nou monitor cu luminozitate mare cand va fi onorata comanda. Daca va imaginati ca sumele de mai sus sunt fleac, fiti convins ca va inselati rau de tot! Deci, e usor de spus "Schimbati!" cand nu se stie despre ce e vorba!

- mesaje de avertizare cu privire la functionarea unor componente: aplicatia de administrare care ruleaza pe server ofera aceste informatii, insa doar operatorilor care se ocupa de intretinere. Clientilor le sunt afisate anumite informatii cu privire la starea unor componente doar atunci cand este momentul.

- oprirea automata a unui aparat: cata vreme exista macar o posibilitate ca automatul sa realizeze in siguranta tranzactii, fie si cu anumite restrictii privitoare la metodele de plata sau de eliberare a restului, automatul nu are de ce sa fie oprit. Personalul de intretinere va reactiona la avertizarile transmise de aplicatia de administrare de pe server si, daca este posibil, va remedia problemele. Daca nu este posibil pe loc, dar automatul poate efectua tranzactii in siguranta cu posibilitati limitate de plata, masina va continua sa ramana activa. Scopul masinii este sa vanda legitimatii de calatorie, nu sa stea oprita. Exista doar anumite situatii care genereaza mesajul "Automat indisponibil", dar motivele nu-i privesc pe clienti, asa ca nu intru in detalii.

- legatura cu toneta: prima varianta enuntata va imaginati si singur ca pica, din motive usor de intuit. A doua sa zicem ca ar fi posibila, dar... care e utilitatea, cata vreme ideea e ca aceste masini sa fie independente?! In plus, oricum tonetele alaturate, unde exista, si-au redus semnificativ programul de functionare. Iar cand va veni vremea ca acestea sa nu mai existe deloc?!

- plata cu bon (mixta, desigur): puteti plati cu un bon si in completare cu numerar sau card, exclusiv in aceasta ordine. Bonul nu a fost creat ca moneda de schimb, ci pentru situatia unei plati care nu s-a finalizat corespunzator (din cauza utilizatorului sau a aparatului). Voi discuta intern daca se impune modificarea "help"-ului sau daca e cazul unei alte formule de instruire, avansata, pentru folosirea bonurilor.

- imprimanta si fonturile: discutia e complicata aici, asa ca nu intru in detalii. Atasez, insa, o mostra cu "B"-uri si "8"-uri. Oricum, bonul se considera utilizat doar atunci cand a fost validat, altfel, daca gresiti codul, primiti un mesaj in acest sens si puteti relua introducerea sa. Daca aveti probleme cu vederea, solicitati ajutorul altei persoane, pentru ca nu e nimic rusinos! Am ajutat in Vest locuitori ai unor orase (in unele cazuri, chiar tineri) care nu stiau sa utilizeze aparatele si n-au avut nici o retinere in a solicita ajutorul.



bon.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.03 kb
 Vizualizat:  de 13684 ori

bon.jpg




Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 24 Iul 2013 14:54:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 14:53:17    Titlul subiectului: 165927

1.N-am pomenit de schinbarea display-urilor! Nu stiu de unde s-a inteles asta. Stiu ca toate touch-screen-urile ,mai ales cele pt. uz in exterior ,sunt foarte scumpe. Vorbeam doar de o "situatie neprevazuta" concreta. Nici macar contrastul cateodata insuficient nu poate fi asa o mare problema ,eventual se poate incerca pe cat posibil orientarea corespunzatoare a apatatului( daca e posibil)
3. In "help" nu e specificata ordinea platii mixte(bon-numerar) ,asta chiar e simplu de modificat.
4. Din postul de mai inainte razbate putina rezistenta la anumite criticii/observatii. Asta e un lucru normal si de inteles cand prestezi un volum mare de munca si vine unu' si-ti face reprosuri. Eu personal as fi ceva mai "elastic' in acest sens(la sugestii). Lucrez cu proiecte ce necesita o migala si precizie nebuneasca , rezultatul final trebuind a satisface un public foarte avizat cat si o persoana necunoscatoare. Am primit diverse critici/reprosuri/sugestii ,cateodata imi muscam limba dar in final a trebuit sa dau curs unora.
5. Bonul ala scanat e foarte bun .eu am unul inundat de toner si altul destul de sters cu linii albe orizontale.

Edit: Mi-am cerut scuze cu "porcaria" si alte cuvinte si mi-am spus parerile aici ,nu stiu de ce mai insisti. Probabil ca multi ar fi dat cu pumnii sau ar fi vandalizat saracile aparate, ca asa e pe la noi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 14:59:50    Titlul subiectului: 165928

O varianta ar mai fi utilizarea unor fonturi speciale, de tipul celor utilizate in inscriptionarea placutelor de inmatriculare la masini, de exemplu in Germania si Olanda. Exista doua fonturi, FE-Mittelschrift, utilizat in Germania si unul intitulat Kenteken, utilizat in Olanda. Mai exista inca un font asemanator cu cel german, numit Euro Regular. Primele nu sunt gratuite, iar pe celalalt l-am luat de pe un sait specializat in placute de inmatriculare, dar nu stiu daca e gratuit sau nu. Oricum ideea acestor fonturi e ca nicio litera nu poate fi confundata sau modificata sa arate ca alta litera, iar cifrele, in special 0 si 1, nu pot sa arate sau sa fie modificate sa arate ca literele similare, I si O.
Ar fi o idee sa se utilizeze aceste fonturi sau altele similare pentru coduri, evitandu-se astfel confuziile. Deja in exemplul din imaginea de mai sus, litera B pare sa aiba doua forme, prima in stil stencil si a doua cu graful neintrerupt (scuze daca exprimarea nu e corecta, nu ma pricep la detalii grafice ale fonturilor).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 15:03:51    Titlul subiectului: 165929

EEG a scris:
Din postul de mai inainte razbate putina rezistenta la anumite criticii/observatii. Asta e un lucru normal si de inteles cand prestezi un volum mare de munca si vine unu' si-ti face reprosuri.

Cum am zis mai sus, nu e vorba de rezistenta la propuneri de imbunatatire, ci de refuzul de a accepta reprosuri facute in necunostinta de cauza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 15:20:15    Titlul subiectului: 165930

Pai reprosurile in 99% vin in necunostinta de cauza! Gigel din Canta da telefon la televerde sau scrie aici fiind zidar la o firma ce pune scartz pe bloc. Ce stie el de soft-uri si alte device-uri ,el e nemultumit de ceva in legatura cu aparatul. Bine ca nu da cu capul in ecran si doar semnaleaza. Eu m-am obisnuit la greu cu chestii din astea(reprosuri facute de "n-am-habarnisti"). Trebuie privite lucrurile si prin prisma celui ce nu se pricepe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 16:00:49    Titlul subiectului: 165931

Bonul valoric vine dupa: 1 minut de "idle" dupa introducerea unei bancote/monede + mesaj de avertizare cu posibilitate de selectie (raspunsul afirmativ determina reluarea numararii si primirea din nou, dupa inca 1 minut de inactivitate, a mesajului de avertizare cu selectie, samd) + 1 minut de asteptare a unui raspuns (la sfarsitul caruia, daca nu s-a actionat pentru continuarea platii sau pentru reluarea ciclului de numarare, se considera implicit raspunsul negativ (pentru a face din nou automatul disponibil), apare un mesaj de avertizare ca urmeaza sa se tipareasca un bon, se tipareste bonul si se revine in ecranul de stand-by).

In legatura cu monitoarele, m-am gandit ca ai presupus ca s-au facut de la inceput setari pentru contrastul si luminozitatea ideale si ca exista motive pentru care automatele au fost amplasate in modul in care sunt. De aici rezulta ca solutia pe care o propuneai este inlocuirea lor.

Citat din "help": " Plata în numerar în combinație cu un cod de pe un bon valoric RATP este posibilă doar dacă aveți un bon valoric RATP cu o valoare mai mică decât totalul de plată și dacă începeți plata introducând codul de pe acel bon."

Daca ceea ce se tipareste pe bon nu este lizibil, pe automat scrie "Deranjamente" si e un numar de telefon gratuit la care se poate semnala problema.

Din activitatea ta de pe forum am tras concluzia ca nu esti din categoria habarnistilor (intr-un domeniu) care vin sa faca reprosuri fara sa doreasca intai sa inteleaga. De aceea am si spus ca sunt dispus la explicatii pe viu, pentru ca acest lucru conteaza pentru cei care vor si sa stie, nu doar sa reproseze. Nu am vrut sa las sa se inteleaga ca nu accept sugestii (in general orice produs poate fi imbunatatit, in special cand este vorba de un produs complex), am vrut sa spun doar ca sugestiile, pentru a fi constructive, cel mai bine este sa fie facute in cunostinta de cauza, iar cunostinta de cauza vine dupa ce intreprinzi ceva in acest sens. Cum am spus, la acest proiect au lucrat doua echipe: una la Iasi si una la Cluj. Cred ca iti imaginezi ca aceasta colaborare n-ar fi putut exista si ca produsul n-ar fi iesit niciodata din obtuzitate in gandire. De asemenea, cred ca iti imaginezi ca au fost suficiente divergente de opinie si ca s-a ajuns la un numitor comun. Si ne intelegem bine in continuare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 9943
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 15:11:49    Titlul subiectului: 168447

Un bilet clasic, de doua calatorii.


Bilet 2 calatorii (fata).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.1 kb
 Vizualizat:  de 13163 ori

Bilet 2 calatorii (fata).jpg



Bilet 2 calatorii (verso).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  6.55 kb
 Vizualizat:  de 13163 ori

Bilet 2 calatorii (verso).jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 9943
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Oct 2013 15:15:59    Titlul subiectului: 168448

Am incercat si eu automatul de bilete. Este foarte usor de folosit, interfata cu calatorii este bine facuta. Cred ca este primul oras din tara, unde automatele elibereaza atat bilete cat si abonamente de o zi. Ar trebui si Bucurestiul sa ia exemplul Iasiului.
Calatorind destul de des, in zilele cat am stat la Iasi, am folosit abonamentul de o zi.
Foto 1, abonamentul de o zi "clasic".
Foto 2, abonamentul eliberat la automat.
Foto 3, chitanta abonamentului de o zi de la automat.



Abonament o zi (fata).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.08 kb
 Vizualizat:  de 13161 ori

Abonament o zi (fata).jpg



Abonament o zi (automat).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.56 kb
 Vizualizat:  de 13161 ori

Abonament o zi (automat).jpg



Chitanta abonament o zi (automat).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.32 kb
 Vizualizat:  de 13161 ori

Chitanta abonament o zi (automat).jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Noi 2013 17:34:01    Titlul subiectului: 169274

Automatul de bilete/abonamente de la Gara a fost mutat langa toneta RATP (fost dispecerat) pentru a fi in egala masura accesibil calatorilor din statiile de tramvai si autobuz, data fiind diminuarea programului de functionare al tonetei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Mai 2014 21:26:03    Titlul subiectului: 172779

La sfarsitul lunii aprilie, in MAZ-ul cu numarul de parc 23, in locul validatorului obisnuit din dreptul usii de la mijloc, a fost instalat pentru a fi testat un validator realizat de firma Opendev Software Development din Bucuresti.
Pentru ca exista deja obisnuinta creata de la validatoarele existente, trebuie sa stiti ca la acest validator imprimarea se face prin partea de jos, deci e de preferat sa puneti biletul cu partea alba in jos, nu in sus, ca la celelalte. De asemenea, pe masura ce este imprimat (doar cu data si ora deocamdata, dar in curand va fi tiparit si numarul de parc al vehiculului), biletul este tras in aparat, deci nu trebuie sa va impacientati daca observati acest comportament diferit fata de al celorlalte validatoare. Cand se termina tiparirea, biletul ramane nemiscat in aparat, nu este impins in afara, deci trebuie sa-l trageti.
Daca aveti ocazia sa folositi acest validator, reactiile sunt binevenite, exprimati-va aici!



IMG_2777.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.96 kb
 Vizualizat:  de 13728 ori

IMG_2777.JPG



IMG_2776.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.03 kb
 Vizualizat:  de 13728 ori

IMG_2776.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Mai 2014 22:03:09    Titlul subiectului: 172780

O demonstratie pentru a vedea cum functioneaza acest validator: https://www.youtube.com/watch?v=7avlkMo40w0
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2023
Mesaje: 316
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2014 15:18:14    Titlul subiectului: 172789

Pare neperformant ! La Constanta, toate validatoarele ,dupa ce au imprimat ora, traseul si numarul autobuzului, elibereaza biletul , si-l imping spre exterior pt. a fi luat de calatorul respectiv ! Nu e mai normal asa ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Următoare
Pagina 7 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community