Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Calea de rulare mixta, o solutie pentru Iasi?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
robypedia



Data înscrierii: 29/Ian/2009
Ultima vizita: 04/Dec/2009
Mesaje: 19
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 14:29:53    Titlul subiectului: 110726

Un tren suburban(asemanator S-Bahn) ar fi o afacere F. RENTABILA:
a)se foloseste infrastructura existenta+mici cheltuieli legate de electrificare(sau automotoare diesel) si amplasarea de noi statii. RENTABIL

b)la inceput, se pot folosi in paralele cu CFR cateva rame Desiro, dupa care, dupa ce se obtine profit, se va trece la achizitioanarea de rame proprii. RENTABIL

c)cheltuielile sunt acoperite de populatie si din fonduri externe(Proiect cu perspectiva, rentabil, are sanse mari de a primi fonduri guvernamentale si non-guvernamentale).

In privinta extinderii retelei de tren suburban, aceasta se va putea face DOAR atunci cand regia va avea destule fonduri(eventual va colabora cu CFR, dar nu cred ca CFR va fi dispus unei asemenea colaborari, deoarece liniile nu ar avea rentabilitate pentru CFR).

Iar inelul de care vorbesti este intr-adevar un proiect necesar pentru o infrastructura moderna, dar, mai intai sa avem centura auto(mult mai usor realizabila) si dupa aceea mai vorbim(+ca mai sus).

Dar proiectele astea(INCLUSIV cel cu ecartamentul de 1435mm) ar putea deveni realizabile abia peste o perioada mai lunga sau mai scurta de timp, cand TOATA infrastructura ieseana va fi la un nivel MODERN, CIVILIZAT, EUROPEAN.

Later Edit:Vezi avatarul meu pentru un tramvai modern pe ecartament metric.Mai vezi CROTRAM TMK 2200.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 11 Mai 2009 15:50:35    Titlul subiectului: 110732

robypedia a scris:
Iar inelul de care vorbesti este intr-adevar un proiect necesar pentru o infrastructura moderna, dar, mai intai sa avem centura auto(mult mai usor realizabila) si dupa aceea mai vorbim. .


Nu e deloc mai ușor de realizat o șosea de centură decât o linie ferată. Dimpotrivă, lucrurile stau exact invers, linia ferată e mult mai ieftină, necesită mai puțin teren și nici nu ajunge deschisă circulației publice, poate fi exploatată în regim de monopol.

robypedia a scris:
Later Edit:Vezi avatarul meu pentru un tramvai modern pe ecartament metric.Mai vezi CROTRAM TMK 2200.


Am menționat Crotram într-un post precedent, le-am văzut la Zagreb, nu e nevoie să le văd în avatarul tău.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 13:09:23    Titlul subiectului: 111316

S-Bahn, daca nu ma insel, apartine cailor ferate germane (DB) sau unei societati care utilizeaza reteaua germana de cai ferate. Exista si societati de transport care au vehicule care ruleaza pe aceasta retea ca si pe reteaua lor proprie, avand evident acelasi ecartament (exemplu: Karlsruhe).

Dar, sa luam exemplu reteua care leaga Mannheim si Ludwigshafen si alte orase din regiune, adica cel putin 4 companii de transport: MVV (Mannheim), LVB (Ludwigshafen), RHB si OEG. Toata aceasta retea este pe 1000mm, nu pe 1435, desi este absolut sigur ca in zona reteaua nationala de cai ferate este la fel de dezvoltata ca si in alte parti ale Germaniei. Aceste orase au ales insa ecartamentul metric, pentru ca au inceput cu el si au ramas asa. Altele au ales solutii care i-au costat bani si timp, inlocuind ce au avut inainte.

Este adevarat ca un studiu tehnic ar demonstra ca ecartamentul mai mare prezinta anumite avantaje, dar pentru o retea locala, unde viteza maxima de rulare nu atinge 70 km/h, iar vehiculele sunt usoare comparativ cu cele feroviare, anuleaza sau face aceste avantaje neglijabile. Sa nu uitam si faptul ca ecartamentul de 1435 a fost introdus datorita englezilor care l-au folosit si care au construit cai ferate in toata lumea, iar in final a fost adoptat ca standard, desi exista inca exceptii destul de multe. La tramvaie, fiecare constructor mai mare si-a impus propriile standarde, iar germanii, care preferau cifrele rotunde, au folosit 1000 pentru ecartament.

A schimba acum ecartamentul la Iasi este o investitie uriasa pe care nimeni nu este dispus sa o accepte, decat daca urmareste scopul ascuns de a lasa lucrarea in paragina, rezultand astfel scurtarea sau chiar desfiintarea retelei de tramvai, lucru care stim ca este dorit de catre unii.
Exista producatori de vehicule pe 1000mm, exemplu fiind Elvetia, unde tramvaiele cele mai moderne au ramas tot pe ecartamentul metric. Iar tren sau metrou defiland printre masini in oras nu cred ca vom mai vedea vreodata. Mannheim si toata reteaua mentionata este o dovada ca metroul usor si conceptul de LRT sunt aplicabile si pe ecartament metric.

Si in final sa inchei cu un citat dintr'un mare candidat la primarie:
Citat:
Duceti-va in Europa ca se pun sine care formeaza un ecartament larg pentru adevarate metrouri de suprafata. Mi-e drag la Strasbourg, scara este atata, un copil de un an face pasul si intra in metrou.
Se refera la tramvaiul cu podea joasa din acel oras. Mannheim este tot in Europa, ca si alte orase germane dotate cu tramvaie cu podea joasa. Elvetia, desi nu este membra a uniunii, este tot in Europa. Totusi, pentru unii, modernizarea si confortul secolului XXI se Oprea in distanta intre cele doua sine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community