|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 05 Aug 2008 21:52:52 Titlul subiectului: |
96689 |
|
Dupa cum se poate observa din pozele de mai sus, interventiile exterioare s-au manifestat in special asupra zonelor supuse excesiv zonelor de uzura. In plus, in zona posterioara, tabla de exterior a necesitat operatii de sudura recenta in partea inferioara, deasupra barei de protectie iar frontal, pe langa faptul ca bara a fost usor deformata in urma unui incident, profilele pentru faruri sunt diferite (cel din dreapta e original).
La interior, TZF-ul se prezinta in conditii bune: mocheta prezinta semne partiale de uzura, acoperite cu portiuni cauciucate si profile metalice, insa de remarcat e faptul ca uzura mochetei nu s-a manifesta in zonele de trafic intens ci... intre scaune si la unele imbinari, banchetele sunt cele originale, model ROCAR, de culoare gri, panourile laterale si superioare nu prezinta grad de deformare semnificativ, exceptia fiind insa reprezentata de cele posterioare, inlocuite cu unele similare si fixate suplementar, cu un profil metalic pentru a preveni deformarea excesiva. Izolatia pare buna. Sistemul de iluminare (constatare anterioara vizitei) este functional integral, panourile de protectie pentru calatori in zonele usilor II si III sunt cele originale si se afla in pozitiile initiale. Din pacate, cel din zona usii I a cedat cu tot cu bara de sustinere orizontala si nu a mai fost inlocuit. Capsatoarele sunt model vechi (profil cilindric).
Cu exceptia barei de sustinere orizontale din partea posterioara a salonului si a catorva becuri pentru iluminare interioara, toate echipamentele din salon sunt originale.
Poza 1: TZF interiorul (vedere frontala);
Poza 2: TZF interiorul (vedere posterioara);
Poza 3: TZF peretele de la cabina soferului;
Poza 4: TZF ladita cu scule(zona frontala);
Poza 5: TZF banchetele dintre usile I si II;
Poza 6: TZF aspect zona usii III;
Pozele 7, 8: TZF aspect mocheta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.32 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
173.53 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.9 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.63 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.44 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.11 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.93 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.88 kb |
Vizualizat: |
de 15044 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 05 Aug 2008 22:04:07 Titlul subiectului: |
96691 |
|
Sistemele de actionare ale usilor sunt functionale si regalte corespunzator. Cursele canatelor sunt sincronizate si la inchidere nu prezinta/formeaza spatiu diferential. Sistemul de iluminare superioara pentru accesul la usi este functional integral; cel inferior nu a fost folosit pana in prezent. Tablele treptelor sunt rezistente si datorita utilizarii mai putin intense, nu au necesitat intariri cu profile metalice. Singura zona afectata este insa cea corespunzatoare primei trepte, in zona centrala. Pentru intarire, s-a utilizat un profil de dimensiuni reduse, care nu provoaca discrepanta si nici nu stanjeneste traficul calatorilor.
Poza 1: TZF - usa I zona superioara;
Poza 2: TZF - usa I zona inferioara;
Poza 3: TZF - usa II zona superioara;
Poza 4: TZF - usa II zona inferioara;
Poza 5: TZF - usa III zona superioara;
Poza 6: TZF - usa III zona inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.69 kb |
Vizualizat: |
de 15043 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.19 kb |
Vizualizat: |
de 15043 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.74 kb |
Vizualizat: |
de 15043 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
193.08 kb |
Vizualizat: |
de 15043 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.47 kb |
Vizualizat: |
de 15043 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.26 kb |
Vizualizat: |
de 15043 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 22:13:10 Titlul subiectului: |
96925 |
|
Lotul de autobuze YGG-YGK a reprezentat sfarsitul achizitonarii de autobuze ROCAR 112 la Galati. Se intampla in a doua jumatate a anilor '90 (mai precis anul 1996, daca nu ma insel). Din acest lot, YGI a fost deja casat, YGH a fost retras in curtea Transurb-ului in cursul saptamanii trecute, YGG deserveste Curse Conventie pentru Combinatul Siderurgic, YGJ e utilizat rareori tot pe Curse Conventie iar YGK e singurul care, rareori, mai ruleaza pe traseele locale (linia 31 si rareori linia 22). MKB, TZH si TZG au renuntat la reclamele pentru Cosmote in favoarea YGG-ului si YGK-ului.
In cursul zilelor trecute am reusit sa realizez un set de fotografii ROCAR-ului YGK si totodata sa aflu mai multe amanunte despre acesta.
In prima sa perioada de functionare, YGK a rulat cel mai des pe traseele locale, in special pe 9, 22 si 29. Imi amintesc ca in primii ani doar YGJ si YGI au fost "parteneri de locale" cu YGK: YGH si YGG rulau mai mult pe Cursele Conventie. La inceputul anilor 2000 a avut loc si primul R.K. in urma caruia YGK a beneficiat de un set de reparatii de ordin tehnic. Nu s-a lucrat prea mult atunci la aspectul exterior (nici macar nu s-a aplicat un strat de vopsea peste cea originala cu toate ca tablele erau indoite, zgaraiate si "ciupite" de rugina in unele locuri) iar in salon s-a reparat sistemul de iluminare si s-au consolidat banchetele pentru calatori. Pentru o scurta perioada de timp, YGK a avut active sistemele de iluminare (inferioara si superioara) pentru accesul la usi. S-a renuntat insa repede la ele. Prima retusare exterioara s-a produs la jumatatea anilor 2000. YGK a fost, de fapt, ultimul autobuz din lot care a beneficiat de primele interventii exterioare, cu toate ca infatisarea sa arata mult mai rau ca cea a YGG-ului sau a YGI-ului. S-au indreptat table si s-au efectuat primele corectii in zonele aparatorilor si in special ale zonelor inferioare (praguri usi, imbinari, ...). Tot in aceasta perioada de timp, una din ramele ornamentale de deasupra geamurilor s-a desprins si nu a mai fost pusa inapoi. Sistemul de balizare cedase in zona posterioara iar cel de iluminare era partial functional (un stop, un indicator de frana si doi semnalizatori arsi). Toba de esapament, sparta, a fost schimbata cu o alta care insa nu a rezistat prea mult si a cazut prada ruginii.
Dupa RK-ul amintit anterior, YGK a inceput sa deserveasca atat Curse Conventie cat si trasee locale. Prin 2007 a urmat un nou set de reparatii. Au fost necesare atat reparatii tehnice (sistem de franare, motor, cutie de viteze, reglare sistem de actionare pentru usi,...) cat si refacerea salonului (sudarea unei portiuni metalice in zona celei de-a treia usi, peticirea mochetei cu benzi si profile metalice, operatii de inlocuire a panourilor laterale si superioare...). Dupa aceste reparatii si pana in prezent, YGK si-a pierdut "suprematia" pe traseele locale: a fost frecvent utilizat pe Curse Conventie si foarte rar pe liniile 22 (dimineata, la orele de varf) si 31 (suplinitor pentru TGO). De asemenea, inainte de a capata reclama celor de la Cosmote, dunga albastra din zona inferioara a fost revopsita insa intr-o nuanta mai deschisa decat cea anterioara.
Pozele postate mai jos au fost realizate in autobaza Transurb la data de 19.07.2008:
Poza 1: YGK - vedere frontala;
Poza 2: YGK - vedere laterala;
Poza 3: YGK - vedere posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.38 kb |
Vizualizat: |
de 14987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
191.45 kb |
Vizualizat: |
de 14987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.83 kb |
Vizualizat: |
de 14987 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 22:32:09 Titlul subiectului: |
96928 |
|
Ca aspect interior, YGK nu se prezinta in conditii prea optime: mocheta este uzata in zona de trafic intens, o mare parte din suprafata deteriorata a fost "tratata" cu profile metalice insa au mai ramas portiuni afectate, scaunele, de tip ROCAR, de culoare gri se afla in pozitiile initiale cu exceptia unuia dublu, din zona celei de-a treia usi, o parte din barele de sustinere au cedat de-alungul timpului insa au fost inlocuite, la fel si panourile laterale si superioare, deformate in special de factorii termici si climatici. Panourile de protectie in zona usilor, cu o singura exceptie (cel din zona frontala) nu se mai gasesc in locasurile lor. Sistemul de iluminare in salon a fost utilizat initial doar pe ramura dreapta a sensului de rulare; dupa penultimul RK, si cel de pe ramura stanga a inceput sa fie utilizat.
Sa vedem si cateva asepecte din salonul YGK-ului:
Poza 1: YGK - interiorul, vedere frontala;
Poza 2: YGK - peretele despartitor dintre cabina si salon;
Poza 3: YGK - interiorul, vedere posterioara;
Poza 4: YGK - aspect din zona usii III;
Poza 5: YGK - aspect podea refacuta in zona usii III;
Poza 6: YGK - aspect podea uzata in zona de trafic intens.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.94 kb |
Vizualizat: |
de 14984 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.17 kb |
Vizualizat: |
de 14984 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.43 kb |
Vizualizat: |
de 14984 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
237.55 kb |
Vizualizat: |
de 14984 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.74 kb |
Vizualizat: |
de 14984 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
261.79 kb |
Vizualizat: |
de 14984 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 22:51:51 Titlul subiectului: |
96930 |
|
De asemenea, treptele usilor de acces au fost intarite cu profile metalice, in special in zonele de fixare. A fost necesara si intarirea zonelor inferioare ale unor canate, aflate intr-o stare avansata de rugina. Actionarea canatelor a fost reglata in urma unui RK iar in prezent, regaljul se mentine stabil: canatele se deschid corespunzator.
Sistemul de iluminare superioara pentru accesul la usi este functional integral insa becurile nu dezvolta o intensitate corespunzatoare scopului deservit.
Poza 1: YGK - usa I vedere superioara;
Poza 2: YGK - usa I vedere inferioara;
Poza 3: YGK - usa II vedere superioara;
Poza 4: YGK - usa II vedere inferioara;
Poza 5: YGK - usa III vedere superioara;
Poza 6: YGK - usa III vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.75 kb |
Vizualizat: |
de 14980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.67 kb |
Vizualizat: |
de 14980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.41 kb |
Vizualizat: |
de 14980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.14 kb |
Vizualizat: |
de 14980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.01 kb |
Vizualizat: |
de 14980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
173.12 kb |
Vizualizat: |
de 14980 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 11 Aug 2008 23:01:08 Titlul subiectului: |
96931 |
|
Sistemul de iluminare inferioara pentru accesul la usi nu mai este functional. In plus, datorita traficului intens (lovituri accidentale cauzate de pasageri, vibratii cauzate de suprafata de rulare), o parte din soclii cilindrici s-au desprins si au cazut din pozitiile initiale. In locurile ramase libere s-au sudat profile metalice.
Poza 1: YGK - usa I, vedere exterioara;
Poza 2: YGK - usa II, vedere exterioara;
Poza 3: YGK - usa III, vedere exterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
308.87 kb |
Vizualizat: |
de 14978 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
291.11 kb |
Vizualizat: |
de 14978 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
261.82 kb |
Vizualizat: |
de 14978 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 14 Aug 2008 22:04:05 Titlul subiectului: |
97004 |
|
In toamna anului 1996, Transurb-ul achizitiona un lot de doua ROCAR-uri U 312 B, care ulterior au primit numerele de parc BWV respectiv BWW. In prezent, BWV nu este functional (probleme grave la arborele de transmisie) si desi initial se hotarase ca acesta sa fie pastrat, “incapatanarea” de a nu accepta reparatiile necesare inclina situatia spre alte solutii… Pe de alta parte, BWW nu mai aparuse de multa vreme pe traseele locale… asta pana ieri, cand am avut marea ocazie sa-l surprind pe traseul 31 si sa reusesc sa realizez si cateva poze semnificative.
Inca de la inceput, BWW s-a remarcat pe traseele locale de frecventa mare si medie, precum 9, 22 si 29. In primii ani de functionare nu a creat probleme mecanicilor si si-a facut datoria in mod corespunzator. Primele semne de uzura tehnica au inceput insa sa apara si sa se dezvolte rapid in prima jumatate a anilor 2000. Spre deosebire de colegul sau de lot, BWW a inceput sa petreaca mai mult timp prin atelierele Transurb-ului decat pe traseele locale… Initial au fost defectiuni la motor care s-au remediat, insa la putin timp a cedat sistemul de transmisie si pe urma au aparut si cateva probleme de natura electrica… Spre sfarsitul unui RK ce a avut loc mai mult in “etape”, BWW revenea pe traseele locale. In cursul RK-ului amintit s-au efectuat reparatii in salon (in special peticiri ale mochetei, refacerea instalatiei de iluminat si reglaje ale sistemului de actionare usilor, devenit intre timp tot mai obosit) iar exterior s-a dat un strat de vopsea nou care a respectat schema de culoare originala. S-au efectuat, de asemenea, cateva reparatii minore, in special asupra tablelor deformate si afectate de rugina.
Dupa acest RK, BWW a fost utilizat doar pe trasee cu flux mediu si redus de calatori, precum 20, 34 sau 26. Rareori l-am vazut pe traseul 9, ca inlocuitor pentru “titularele” trimise sa deserveasca Cursele Conventie. Traseul pe care a rulat cel mai des in acea perioada a fost 34. Totodata, BWW incepuse sa efectueze si Curse Conventie pentru Combinatul Siderurgic.
La ceva timp dupa RK-ul efectuat in prima jumatate a anilor 2000, toba de esapament a BWW-ului a cedat facand astfel facila recunoasterea acestuia de la distante mari. Defectiunea avea sa fie remediata cateva saptamani mai tarziu.
In cursul lunilor care au urmat, BWW a devenit “unul dintre autobuzele pentru Conventie”, el fiind tot mai putin intrebuintat pe trasee, si atunci doar ca suplinitor. A venit si RK-ul din 2007. S-a discutat inainte de soarta BWW-ului si s-a considerat rentabila refacerea sa. Dupa iesirea din acest nou RK si pana in vara anului 2008, BWW a rulat numai pe Curse Conventie.
In a doua jumatate a anului 2008, ROCAR-ul BWW trece din nou printr-un “face-lift” in urma caruia isi pastreaza schema de culoare originala.
In ceea ce priveste viitorul BWW-ului conducerea Transurb-ului a decis sa-l pastreze doar pentru deservirea Curselor Conventie. Drept urmare, numarul de parc nu a mai fost inscriptionat deasupra cabinei soferului, masura respectata de obicei doar pentru mijloacele de transport care deservesc trasee locale. In aceeasi situatie se afla deocamdata TGR-ul si YUD-ul.
Sa vedem si cateva poze cu BWW:
Poza 1: BWW – vedere frontala;
Poza 2: BWW – vedere laterala;
Poza 3: BWW – vedere posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.82 kb |
Vizualizat: |
de 14940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
159.38 kb |
Vizualizat: |
de 14940 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.04 kb |
Vizualizat: |
de 14940 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 14 Aug 2008 22:38:44 Titlul subiectului: |
97006 |
|
Din punct de vedere tehnic, BWW este caracterizat de “moleseala” tipica ROCAR-urilor U 312 B. Motorul functioneaza la parametrii sai normali iar sistemele si dispozitivele tehnice au fost reglate corespunzator. Schimbarea vitezelor se realizeaza cu mai multa usurinta decat la celelalte “generatii” de U 312 B-uri. BWW este, totodata, unul dintre autobuzele nepoluante produse de fostele uzine ROCAR.
Din punct de vedere exterior, pe langa corectarea tablelor laterale, s-au verificat indicatorii exteriori si s-au inlocuit cei nefunctionali. Semnalizatoarele laterale au devenit din nou functionale iar plasticurile protectoare pentru indicatorii posteriori au fost curatate.
De la ultimul RK si pana in prezent, interiorul se prezinta intr-o stare relativ buna. Mocheta este peticita in special in zonele de trafic intens cu profile si benzi metalice, mai mult, am descoperit in zona centrala un patrat metalic decupat cel mai probabil dintr-o tabla laterala a YWD-ului iar in zona celei de-a treia usi, casa scarii era intarita cu o portiune dintr-un… indicator de traseu. Barele de sustinere sunt, cu o singura exceptie (in zona frontala) in poziitile stabilite initial de fabrica. O parte din panourile laterale si superioare au fost schimbate datorita gradului avansat de deformare. Panourile inlocuitoare nu difera de cele originale si banuiesc ca au fost preluate de la colegii casati, SHR si EFP.
Banchetele cu care a fost dotat BWW-ul sunt din plastic de culoare gri si poarta “semnatura” celor de la ROCAR. Toate au rezistat in pozitiile initiale.
Din pacate, cu o singura exceptie, panourile de protectie in zonele de acces la usi au cedat cu mult timp in urma si nu au mai fost inlocuite. Singurul panou supravietuitor este amplasat in zona usii II.
Sistemul de iluminare in salon este functional pe ambele ramuri insa intensitatea produsa este relativ scazuta.
Sa vedem si cateva poze din salonul BWW-ului:
Poza 1:BWW – vedere interioara zona frontala;
Poza 2: BWW – vedere interioara zona posterioara;
Poza 3: BWW – peretele despartitor dintre salon si cabina soferului;
Poza 4: BWW – cabina soferului, vedere exterioara;
Poza 5: BWW – aspect din zona usii II;
Poza 6: BWW – aspect din zona usii III;
Poza 7: BWW – aspect mocheta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.58 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.33 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.36 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
264.12 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
245.98 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
228.28 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227 kb |
Vizualizat: |
de 14932 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 14 Aug 2008 22:55:18 Titlul subiectului: |
97007 |
|
Sistemele de actionare pentru usi au fost reglate si in prezent functioneaza corespunzator. O parte din tablele care imbraca treptele de acces in salon au fost intarite cu profile metalice. Sistemul de iluminare superioara pentru accesul in salon este functional iar cel de iluminare inferioara a fost rareori intrebuintat in cursul carierei BWW-ului.
Avand in vedere aspectul si parametrii tehnici de rulare, pot afirma ca BWW este unul dintre cele mai bune ROCAR-uri U 312 B detinute de Transurb. Sper sa reziste cat mai mult pe Cursele Conventie.
Poza 1: BWW - usa I vedere superioara;
Poza 2: BWW - usa I vedere inferioara;
Poza 3: BWW - usa II vedere superioara;
Poza 4: BWW - usa II vedere inferioara;
Poza 5: BWW - usa III vedere superioara;
Poza 6: BWW - usa III vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.9 kb |
Vizualizat: |
de 14928 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.66 kb |
Vizualizat: |
de 14928 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.71 kb |
Vizualizat: |
de 14928 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
189.99 kb |
Vizualizat: |
de 14928 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.51 kb |
Vizualizat: |
de 14928 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.35 kb |
Vizualizat: |
de 14928 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 22 Aug 2008 08:59:55 Titlul subiectului: |
97279 |
|
Constat cu tristete ca in unele orase din Romania s-a renuntat la serviciile autobuzelor de provenienta autohtona. Se pare ca Transurb-ul galatean are insa ceva "stofa patriotica" si a decis ca din vechea configuratie a parcului auto sa pastreze ROCAR-urile U 312 B precum si o parte din DAC-urile 112. In prezent, din lotul cel mai varstic (lotul MK-urilor), MKF ruleaza pe trasee iar MKA, dupa o scurta revizie, s-a intors pe Cursele Conventie. Desigur, YUE a beneficiat de un set de reparatii la partea electrica si in prezent este intrebuintat tot pe Curse Conventie iar YGG si-a gasit putin timp pentru a reveni pe traseele locale intre doua "runde" de C.C.-uri. Tendinta Transurb-ului este ca majoritatea vehiculelor vechi din parcul pe care il detine, sa fie trimise pe Curse Conventie. Aceste autobuze au fost reparate iar interiorul lor renovat. Pe langa mijloacele de transport autohtone se va distribui pe Curse si o mare parte dintre DAB-urile care, in prezent, ruleaza pe traseul 102.
In ultima vreme am tot surprins discutii despre autobuzele care ruleaza pe astfel de Curse; se spune ca sunt uzate, ca sunt zgaraiate, ca au gauri in podele, ca merg prea greu si miros a motorina si gaze de esapament. Recunosc, astfel de cazuri am vazut si eu, insa nu la autobuzele Transurb-ului.
Si sa nu fim chiar atat de malitiosi: in jurul anilor 2000, Transurb-ul a reconditionat un numar de articulate pe care le-a folosit doar pe Curse Conventie. Cand aceste articulate s-au uzat, au fost retrase si casate in tarc. Am avut ocazia sa vad interioarele lui ZOZ (ex-8143), ZOX (ex-8135) si AKS (ex-1251) la putin timp inainte de casare si pot spune ca aratau cu mult mai bine decat cele ale autobuzelor utilizate pe traseele locale.
Din punct de vedere al “posesiilor” inchiriate de Transurb, majoritatea au trecut prin RK-uri inainte de a fi utilizate pe Curse Conventie. Cand au cedat si nu au mai trecut de revizia tehnica, s-a renuntat la ele.
Pe de alta parte, in parcul auto al Atlas-ului am sesizat autobuze foarte vechi, unele datand chiar de la jumatatea anilor 80. Au rezistat fiindca nu au fost la fel de intrebuintate ca cele de la Transurb iar o parte dintre ele au trecut prin RK-uri majore la inceputul anilor 2000. Din punctul meu de vedere, ele par a fi sursa de nemultumire a angajatilor de la combinat. Din punct de vedere al achizitiilor, nici ATLAS-ul nu a stat cu mainile la spate: in prezent, firma a cumparat un set de autobuze Scania, moderne, cu care efectueaza o parte din cursele catre combinat. Una dintre aceste bijuterii poate fi admirata in zona restaurantului Neacsu, la orele amiezei.
In principiu, revendicarile angajatilor care lucreaza la Combinatul Siderurgic implica doua cerinte d.p.d.v. al transportului catre locul de munca:
-conditii mai bune de transport (exista, intr-adevar, unele autobuze din dotarea Atlas-ului care sunt foarte uzate);
-utilizarea abonamentelor de pe Speciale si pe traseele locale ale Transurb-ului (punct de vedere discutabil ca pret si orientare).
Mai jos am sa postez un articol din “Monitorul de Galati”, editia din 22.08.2008:
"Demers sindical fara ecou
Reprezentantii sindicatelor din Combinat au facut o serie de propuneri administratiei, cerand conditii mai bune de transport pe drumul dintre casa si serviciu, dar demersurile au ramas deocamdata fara rezultat.
Nu mai este nicio noutate faptul ca de cativa ani transportul angajatilor Combinatului cu mijloacele de transport ale Transurb si Atlas, societati cu care conducerea ArcelorMittal Galati a incheiat in acest scop contracte, a dat nastere unor nemultimiri din partea angajatilor. Astfel, acestia s-au plans de faptul ca in cursele conventie este inghesuiala, deoarece in mijloacele de transport se urca si angajatii firmelor de prestari servicii care nu platesc niciun leu pentru transport. Siderurgistii s-au mai plans si de conditiile de transport, respectiv de faptul ca starea unor autobuze nu este corespunzatoare. Liderul sindicatului Forum, Costica Harnagea, ne-a declarat ca sindicatele au identificat niste solutii care ar putea rezolva problemele celor peste 10.000 de siderurgisti al caror transport este asigurat cu ajutorul curselor tip conventie. “Am prezentat conducerii Combinatului propunerile noastre, principala fiind aceea ca fiecare angajat al Combinatului sa primeasca un abonament pe baza caruia sa circule cu aceste curse tip conventie, si sa nu mai mearga pe baza legitimatiei de serviciu. Acest lucru ar insemna ca fiecare dintre operatorii de transport sa incheie un contract cu fiecare dintre angajati, si nu cu administratia Combinatului, cum este acum, ceea ce ar permite ca in cazul in care un angajat nu este multumit de conditiile de transport, sa poata rezilia contractul si sa aleaga un alt mod de transport. De asemenea, am mai cerut ca angajatii care vin la serviciu cu mijloacele de transport ale Transurb sa poata circula si in oras in mod gratuit pe una din liniile societatii, tinand cont de suma pe care o platesc pentru a folosi cursele tip conventie. Am prezentat aceste propuneri conducerii Combinatului, dar pana in prezent nu am primit niciun raspuns la solicitarile noastre. Contractul privind transportul angajatilor este incheiat de administratie cu fiecare din cele 2 societati. Cred ca daca propunerile ar fi acceptate, problemele legate de transportul salariatilor ar putea fi rezolvate“, ne-a mai declarat liderul sindicatului Forum, Costica Harnagea. Valoarea unui abonament lunar este de 552.000 lei vechi, din care doar 276.000 lei sunt platiti de catre angajati, diferenta fiind suportata de societate."
Poza de mai jos apartine cotidianului "Monitorul de Galati".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.4 kb |
Vizualizat: |
de 14832 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 31 Aug 2008 16:07:44 Titlul subiectului: |
97589 |
|
1. S-a spus pe forum ca autobuzele care nu trec de revizia periodica intra la casare. Acea revizie nu este, de fapt, ITP-ul, adica inspectia tehnica periodica?
2. Observ ca sunt retrase si autobuze care au o vechime de doar 12 ani - generatia 1996 de Rocar. Altele au functionat 15, chiar 16 ani au mai mult...
Situatia se prezinta ca si cum Transurbul ar vrea cu orice pret sa scape de Rocarurile 112 UDM pana la o anumita data. Cum apare o ocazie de a scapa de un astfel de autobuz, acesta intra in "tarc" unde incepe sa fie demontat. MKB si MKF ar fi meritat sa ajunga intr-un muzeu, dar societatea romaneasca nu a ajuns la maturitatea de a intelege rolul unor astfel de muzee. Data fiind frenezia casarilor, se pune doua care, aparent, nu are legatura cu topicul, prima fiind o reiterare a unei intrebari puse mai demult:
A. Ce se intampla cu soferii autobuzelor casate? Am mai pus aceasta intrebare, dar casarile se produceau intr-un ritm mai scazut. In plus, autobuzele noi promise au sosit, dar nu toate iar pana la intrarea lor in circulatie mai trece ceva timp
B. Ce se intampla cu cei care repara mijloacele de transport in comun?
-MAZ-urile, fiind in garantie, nu vor putea fi reparate decat de producator
-casarea masiva a autobuzelor fabricate inainte si in 1996 (afara de DAB-uri) va face ca numarul vehiculelor care trebuiesc intretinute sa scada simtitor; teoretic, asta duce la concediere, dar orice desfacere a contractului de munca se efectueaza dupa o procedura bine stabilita in codul muncii. Doamne fereste sa se puna problema concedierilor. Orice concediere inseamna o familie distrusa.
|
|
Sus |
|
|
raven84
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2013 Mesaje: 124 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 31 Aug 2008 16:31:52 Titlul subiectului: |
97592 |
|
In general, cei mai buni soferi ai Transurb vor ajunge sa conduca noile MAZ-uri, apoi mai sunt 18 DAB-uri care si ele vor avea nevoie de soferi si mai raman inca Prestij-urile si Cobrele precum si cele 10 noi trolee care trebuie sa vina, deci repartizarea personalului nu va fi neaparat cea mai mare problema.
In ceea ce priveste personalul de intretinere, el nu va avea probleme, pentru ca, MAZ-urile sunt in numar de 30 (40 daca numaram si troleele) ceea ce nu reprezinta nici jumatate din efectivul de autobuze al Transurb, restul fiind iesite din garantie demult si necesitand intretinere periodica
Nu in ultimul rand, soferii cu experienta, in eventualitatea disponibilizarii se pot orienta spre alte firme de transport din oras, cum ar fi SC Atlas.
Cred ca trebuie tinut cont de faptul ca, cel mai probabil, pe DAB-uri va ramane un singur schimb de soferi, poate cu exceptia situatiilor in care un MAZ se defecteaza si trebuie inlocuit in traseu cu un DAB, ceea ce oricum este destul de putin probabil.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 31 Aug 2008 21:40:23 Titlul subiectului: |
97613 |
|
In Galati, majoritatea ROCAR-urilor 112 vor fi casate. Cele care vor ramane vor iesi la Curse Conventie. Achizitia MAZ-urilor a "permis" casarea unui numar de autobuze si midibuze a caror perioada de rulare este mai mare de 10 ani. Cine urmeaza la casare? Raspunsul "tine cont" in general de ordinea cronologica de fabricatie a vehiculului respectiv si in particular, de starea tehnica a acestuia. In cel de-al doilea caz, factorul decisiv este ITP-ul. Pana pe data de 8 septembrie, cand MAZ-urile vor intra in circuitul urban, batranele ROCAR-uri 112 sunt utilizate la maxim. Este limpede ca dupa 8 septembrie, o parte dintre acestea vor fi retrase in parcul autobazei unde vor deveni donoare de piese pentru autobuzele ROCAR care vor ramane in serviciu. Din cate am fost informat, la casare urmeaza ultimele doua ROCAR-uri din seria MK (MKA si MKG), ultimele doua din seria BZ (BZE si BZF) precum si ultimele doua din seria JE (JEU si JEV). La midibuze, seriile vizate sunt WZ si YR. Raportul intre numarul de vehicule care vor fi casate si cel de vehicule achizitionate este subunitar; Transurb-ul nu intentioneaza sa caseze 40 de vehicule, asa ca soferii nu vor fi disponibilizati. Deisgur, la selectarea soferilor care vor conduce MAZ-urile se va tine cont de experienta precum si de unii factori esentiali (prundenta, numar de defectiuni si accidente produse din cauza soferului, numar de reclamatii, conduita,...).
Cei care se ocupa cu intretinerea vehiculelor nu vor fi concediati. In aceasta privinta nu se anunta deocamdata nimic ingrijorator pentru angajati. Ei vor avea oricum de lucru intrucat vor ramane in serviciu o mare parte din vechile mijloacele de transport (un numar relativ redus de ISUZU-uri si ROCAR-uri 112, majoritatea ROCAR-urilor U 312 B, PRESTIJ-uri, COBRE, DAB-uri).
Soferii care au lucrat pe autobuzele casate primesc alte masini pe care sa-si desfasoare activitatea. Doresc sa spun ca nu toate autobuzele Transurb-ului sunt utilizate zilnic pe trasee sau Conventii; o parte din ele raman in parc iar in cazul in care un sofer are masina in service sau la casare, el primeste, fie una dintre masinile "libere", fie intra pe un schimb liber (la Transurb se lucreaza in doua schimburi). In prezent, la Transurb sunt vehicule care au un singur sofer sau doi soferi, functie de numarul de schimburi. De obicei, masinile care lucreaza pe un singur schimb sunt utilizate si pe Conventiile practicate in afara timpului respectiv, altele sunt utilizate doar pentru Curse Conventie. Desigur, exista si a treia categorie de masini, care fie ca nu au sofer, fie ca soferul/soferii acestora au fost repartizati pe alte masini sau sunt in concediu.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 02 Sep 2008 14:26:29 Titlul subiectului: |
97710 |
|
Anul acesta in luna mai, cele doua Rocar-uri de Simon pe care le detine Transurb-ul au implinit 11 ani de serviciu. Nici unul dintre ele nu-si arata insa adevarata varsta; PNO si PNN au un aspect ingrijit iar din punct de vedere tehnic functioneaza exceptional. Trebuie mentionat insa faptul ca aceste doua mijloace de transport au beneficiat de toata atentia mecanicilor de la autobaza iar soferii le-au manipulat cu grija.
In prima jumatate a anilor 2000, PNO a suferit o “cadere tehnica”, fapt ce l-a tinut departe de circuitul urban pentru o perioada relativ mare de timp. Nu a fost casat, asa cum s-a crezut initial, ci reconditionat din punct de vedere tehnic. In acea perioada, cele doua Rocar-uri de Simon deserveau traseul 11 (cu capat de linie la Gradina Publica). Locul PNO-ului in acea perioada a fost luat de Rocar-ul 112 cu numarul de parc JET, insa, cand acesta rula pe Conventii, titular de linie ramanea singur, PNN.
La putin timp dupa revenirea PNO-ului, traseul 11 a fost desfiintat iar cele doua Rocar-uri de Simon au fost trecute pe traseele 22 si 102 si rareori pe linia 9.
Atat PNO cat si PNN si-au pastrat schemele originale de vopsea (alb cu dunga portocalie si neagra in partea inferioara). Ambele autobuze au fost vopsite o singura data, in scheme de culoare originale.
La exterior, PNO arata ca nou. Tablele nu sunt deformate si nici afectate de rugina, sistemul de iluminare exterioara este functional integral, la fel si cel de iluminare de balizare (in cadrul acestuia din urma, indicatorii posteriori au fost inlocuiti cu unii a caror intensitate luminoasa este mult mai redusa). In prezent, PNO promoveaza reclama pentru Europa FM. Ma gandesc totusi, ce aspect vor avea tablele PNO-ului dupa ce aceste autocolante vor fi indepartate...
Poza 1: PNO - vedere frontala;
Poza 2: PNO - vedere posterioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.2 kb |
Vizualizat: |
de 14655 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.18 kb |
Vizualizat: |
de 14655 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 02 Sep 2008 14:35:00 Titlul subiectului: |
97711 |
|
La interior, singurele semne de uzura s-au manifestat asupra mochetei; in zona centrala si cea cuprinsa intre usile II si III, mocheta a fost intarita cu profile metalice transversale. Mentionez ca mocheta utilizata pentru cele doua Rocar-uri de Simon era de culoare gri verzuie si s-a dovedit a fi mult mai rezistenta decat celelalte tipuri de mochete amplasate la modelele de autobuze mai vechi, produse de Rocar.
Banchetele au fost confectionate din plastic dur, de culoare verde. Toate sunt amplasate in pozitiile initiale. Barele de sustinere pentru pasageri sunt in pozitiile stabilite din fabrica; diametrul acestora este mult mai mare ca cel al barelor utilizate pentru modelul 112 si nu prezinta semne de deformare. Panourile laterale cat si cele superioare, de culoare vernil, nu sunt deformate, semn ca izolatia autobuzului este buna. Se pare ca pentru acest model de Rocar, proiectantii au tinut cont de posibilitatea ruperii tablelor care invelesc treptele de acces; marginile acestora au fost intarite din fabrica cu profile metalice, fixate cu suruburi.
Tablele mediene si superioare sunt invelite in vinilin de culoare gri. In dreptul cabinei soferului s-au montat bare de sustinere adiacente, care au separat zona existenta intre bordul autovehiculului si bara de sustinere dintre primele doua canate. Initial, intre bara transversala separatoare si podea se montase vinilin de culoare maron, insa dupa reparatia tehnica majora s-a renuntat la el.
Sistemul de iluminare interioara este functional integral, la fel si afisajul electronic care, in prezent, nu mai este utilizat, in locul sau preferandu-se placuta traditionala pe care este trecut numarul traseului respectiv.
Poza 1: PNO - vedere interioara;
Poza 2: PNO - bordul;
Poza 3: PNO - zona usii I;
Poza 4: PNO - zona intre usile II si III;
Poza 5: PNO - aspect podea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
215.92 kb |
Vizualizat: |
de 14625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
207.58 kb |
Vizualizat: |
de 14625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
207.38 kb |
Vizualizat: |
de 14625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
204.66 kb |
Vizualizat: |
de 14625 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.81 kb |
Vizualizat: |
de 14625 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 02 Sep 2008 14:47:13 Titlul subiectului: |
97713 |
|
Sistemele de actionare ale usilor au fost reglate corespunzator in cursul ultimului RK. Modul de actionare al canatelor se realizeaza intr-o maniera relativ brutala, ca si in cazul midibuzelor Isuzu sau Prestij. Atat iluminarea superioara cat si cea inferioara pentru accesul la usi sunt functionale integral. Sistemul de iluminare superioara este activ doar atunci cand canatele sunt deschise, pe cand cel de iluminare inferioara functioneaza pe tot parcursul calatoriei.
Poza 1: PNO - usa I vedere superioara;
Poza 2: PNO - usa I vedere inferioara;
Poza 3: PNO - usa II vedere superioara;
Poza 4: PNO - usa II vedere inferioara;
Poza 5: PNO - usa III vedere superioara;
Poza 6: PNO - usa III vedere inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.01 kb |
Vizualizat: |
de 14622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.94 kb |
Vizualizat: |
de 14622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.83 kb |
Vizualizat: |
de 14622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.71 kb |
Vizualizat: |
de 14622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.2 kb |
Vizualizat: |
de 14622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.06 kb |
Vizualizat: |
de 14622 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 14 Sep 2008 00:08:42 Titlul subiectului: |
98275 |
|
Zilele trecute am dat peste un articol din cotidianul local "Viata Libera" care mi-a amintit de un incident mai vechi la care am avut ocazia sa asist: este vorba despre deraparea - datorita poleiului - a autobuzului CHF in zona "Bancilor", fapt ce a dus la blocarea circulatiei pentru cateva minute. In urma franarii rotile derapeaza iar autobuzul devine greu de controlat, existand la un moment dat riscul de a se lovi de un autoturism aflat in trafic. Nu stiu daca rotirea autobuzului si patrunderea acestuia cu partea frontala in arbustii ornamentali din scuar s-a produs aleator sau a fost o manevra intentionata a soferului pentru a evita un posibil carambol.
"Eroul" acestui incident are numarul de parc CHF si, in prima jumatate a anilor 2000 era frecvent utilizat pe traseele cu flux mare de calatori (22, 29) datorita conditiei sale tehnice exceptionale. Acest ROCAR exista si in prezent in curtea Transurb-ului insa este utilizat deseori pe Cursele Conventie si mai rar pe traseele locale.
Mai jos, articolul apartinand cotidianului local "Viata Libera", editia din 11.02.2004. Poza postata dupa acest articol apartine aceluiasi cotidian.
"Atentie!
Autobuz pe... patine!
Bruma de ninsoare cazuta ieri a creat, in jurul orei 18,30, in circa 10 minute, un "patinoar" pe strada Brailei, in dreptul Bancilor. Coloanele de masini i-au obligat pe soferi sa circule cu dificultate in acea zona. Un autobuz, apartinand TRANSURB, de pe traseul 29, ce se indrepta spre Centru, avand la bord destui calatori, a derapat si a incalecat scuarul despartitor. Soferul ne-a declarat ca, fortat sa bage frana de motor din cauza traficului incetinit, autobuzul nu a mai raspuns la comenzi, acesta barand de-a curmezisul soseaua in dreptul BRD. Politia Rutiera a intervenit cu promptitudine, deviind traseul intre statia de la "Telefoane" si "Trei Star", supraveghind perimetrul pana la deblocarea strazii.
Intre timp a aparut si masina de interventii a primariei, imprastiind... nisip!!! Din fericire, nu au existat victime, ci doar spaima."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.9 kb |
Vizualizat: |
de 14504 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Terry Ronald Lawson
Data înscrierii: 18/Noi/2007 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 120 Locație: Gosport (Marea Britanie)
|
Trimis: Dum 28 Sep 2008 10:57:03 Titlul subiectului: |
98883 |
|
With the arrival of the 30 new MAZ buses one assumes that the sight of the older Rocar buses in service with Transurb will soon be history.
A green & cream example 'MKG' is seen working on route 26, and 'JEU' works on a contract service.
The photographer had actually gone out to record the new MAZ buses in service (on 27/09/2008), but was pleased to record these two 'old timers' in the autumn of their working lives.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.71 kb |
Vizualizat: |
de 14393 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.71 kb |
Vizualizat: |
de 14393 ori |
|
_________________ Terry Lawson
Public Transport Enthusiast |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 28 Oct 2008 00:02:33 Titlul subiectului: |
100135 |
|
O mare parte dintre persoanele interesate in realizarea si dezvoltarea transportului urban a crezut ca odata cu introducerea autobuzelor MAZ pe principalele trasee locale, "tarcul" de casare al TRANSURB-ului se va umple de midibuze si autobuze. Ei bine, iata ca deocamdata s-au inselat.
In urma vizitei pe care am realizat-o sambata, 30 octombrie, impreuna cu colegul nostru, Terry Lawson la autobaza TRANSURB, am descoperit ca de la introducerea MAZ-urilor si pana in prezent, nici un autobuz nu a fost casat. Fiind un mare pasionat de autobuze romanesti m-am bucurat ca am avut ocazia sa revad si sa fotografiez din nou vechiul parc auto.
Majoritatea DAC-urilor 112 erau in autobaza, pregatite sa deserveasca Cursele Conventie spre Combinat. Toate aceste autobuze cat si cele model U 312 B fusesera mutate la peroanele din zona posterioara a autobazei, cedand astfel "locurile fruntase" autobuzelor MAZ precum si midibuzelor COBRA, ISUZU si PRESTIJ.
M-am bucurat ca printre autobuzele active se numara si cele doua veterane ale lotului MK, si anume MKA si MKG. MKA era pregatit de C.C. iar MKG plecase deja pe traseu cand am ajuns la autobaza.
Mentionez ca niciunul dintre autobuzele supravietuitoare din lotul YG nu a fost casat: YGG, YGJ si YGK continua sa se mentina departe de zona de casare. Ceva probleme pare sa aiba ROCAR-ul TZI la partea electrica. Acesta isi pastreaza conditia estetica si cea tehnica imbunatatite dupa ultimul RK.
Celelalte autobuze nu au suferit modificari majore (cel putin nu s-a lucrat la aspectul exterior).
Mai jos, o parte din pozele pe care le-am realizat in cursul zilei de 25 octombrie 2008:
POZA 1: MKA, vedere frontala;
POZA 2: MKA, vedere laterala;
POZA 3: YGG;
POZA 4: YGJ;
POZA 5: YGK;
POZA 6: TZI, vedere frontala;
POZA 7: TZI, vedere posterioara;
POZA 8: BZF.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.07 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.6 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.95 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.57 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.84 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
195.55 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.11 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.06 kb |
Vizualizat: |
de 14243 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 28 Oct 2008 00:18:15 Titlul subiectului: |
100137 |
|
Nici ROCAR-urile U 312 B nu au suferit pana in prezent pierderi. Ce-i drept, exista un nominalizat pentru parcul de casare insa deocamdata acesta este folosit ca donor de piese. Numarul de parc al acestuia este GGF. Din cate am constatat, GGF nu a mai fost folosit de ceva vreme nici pe traseele locale si nici pe Cursele Conventie, dovada sta placuta cu traseul pe care obisinuia sa-l deserveasca inainte de "titularizarea" lui TGO (vara lui 2008).
Mai jos, cateva poze justificatoare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.8 kb |
Vizualizat: |
de 14240 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
207.29 kb |
Vizualizat: |
de 14240 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.76 kb |
Vizualizat: |
de 14240 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 28 Oct 2008 00:29:57 Titlul subiectului: |
100138 |
|
In randul celorlalte ROCAR-uri U 312 B a revenit si cel cu numarul de parc BWV, dupa un set complex de reparatii printre care amintesc schimbarea arborelui de transmisie. In mod paradoxal, primul lot de ROCAR-uri U 312 B pare mult mai robust din punct de vedere tehnic decat loturile achzitionate ulterior. Atat SHO cat si SHS se aflau in curte, SHO pregatit pentru C.C. iar SHS in zona atelierului electric, pentru reparatii minore, iar PNY si SHP erau deja plecate din autobaza. Printre cele ramase se numarau YUD, YUE, EFO, GGI (tras tot langa atelierul de electrica pentru interventii), GGE, CHF, (...)
Sa vedem si cateva poze:
POZA 1: BWV, vedere frontala;
POZA 2: BWV, vedere posterioara;
POZA 3: SHS;
POZA 4: GGE, vedere frontala;
POZA 5: GGE, vedere laterala;
POZA 6: GGE cabina, vedere interioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.35 kb |
Vizualizat: |
de 14237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.59 kb |
Vizualizat: |
de 14237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.21 kb |
Vizualizat: |
de 14237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
179.99 kb |
Vizualizat: |
de 14237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.16 kb |
Vizualizat: |
de 14237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
191.72 kb |
Vizualizat: |
de 14237 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 05 Dec 2008 22:47:28 Titlul subiectului: |
102204 |
|
In cursul vizitei efectuate la autobaza Transurb in data de 29.11.2008 am observat ca veteranele parcului auto continua sa se mentina in forma; in vreme ce mijloace de transport cu date mai recente de achizitie (1996-1999) au intrat deja in tarcul de casare, cele doua membre ale lotului MK, achizitionat in 1993, continua sa se afle in "parcul activ", functionale si intrebuintate deseori pe Cursele Conventie. Desigur, ma refer la cele doua "alb-verzui", MKA si MKG. Cum toti ochii sunt indreptati asupra lor iar intrebarile pe care le primesc vizeaza in mare parte starea lor tehnica si aspectul exterior, am sa postez cateva fotografii cu aceste doua autobuze.
Am remarcat, pe langa curatenia exemplara care domnea in curtea autobazei, un nou mod de repartizare a autobuzelor la peroane, mod pe care l-am mai remarcat doar in Prahova; deasupra fiecarui loc din dreptul peronului exista o placuta pe care este trecut numarul unui autobuz, astfel ca fiecare mijloc de transport isi are propriul sau spatiu de garare. Primele peroane sunt rezervate MAZ-urilor, DAB-urilor, midibuzelor ISUZU, COBRA si PRESTIJ iar ultimele dinspre capatul nordic sunt pentru autobuzele vechi autohtone (ROCAR-urile 112 si U 312 B). Ca "membri legendari", MKA si MKG au primit locuri la unul dintre peroanele mediene.
In prezent, MKA nu are probleme de natura tehnica. Exteriorul se prezinta in conditii bune iar salonul are un aspect ingrijit, desi o parte din banchete si panouri au fost inlocuite. Barele de sustinere si panourile de protectie in zonele de acces ale usilor sunt in pozitiile initiale (panourile sunt originale).
Peretele separator dintre cabina soferului si salon a fost vopsit; sistemul de iluminare interioara este functional partial.
In prezent, MKG are ceva probleme la ambreiaj. Probabil defectiunea va fi remediata in cursul acestei saptamani... MKG a primit recent un nou strat de vopsea, fapt ce anunta prelungirea contractului cu Transurb pentru inca o perioada de timp (probabil pana in primavara lui 2009). Interiorul se prezinta in conditii bune de transport, si aici s-au inlocuit o serie de banchete si panouri.
Saloanele ambelor autobuze sunt curate iar banchetele, panourile si tablele laterale din interior nu sunt afectate de grafitti (din cate am remarcat eu).
In primele poze se pot observa autobuzele MKA si MKG; in ultima poza am surprins autobuzele vechi, garate la unul dintre peroane (capatul nordic al autobazei).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.48 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.86 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.44 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.94 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
176.41 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.16 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.91 kb |
Vizualizat: |
de 14854 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 31 Dec 2008 00:40:09 Titlul subiectului: |
103418 |
|
Foarte rar, probabil in cazuri de forta majora, Transurb-ul mai trimite cate un ROCAR pe traseele locale. Dupa patru luni de absenta a autobuzelor autohtone de pe trasee, remarcarea unui ROCAR pe liniile locale poate fi considerata un eveniment. Conform observatiilor mele, traseele care primesc cate "o amintire de natura patriotica" sunt 26 si 31. In cursul zilei de ieri am remarcat ROCAR-ul TZH efectuand cateva curse pe traseul 31 iar cu cateva saptamani in urma unul dintre ROCAR-urile U 312 B se retragea de pe traseul 26 (nu am apucat sa ii vad numarul insa banuiesc ca era SHP).
O mare parte din autobuzele vechi nu mai ies din autobaza, desi sunt functionale. Principalele ROCAR-uri intrebuintate (in special pentru cartierele Micro 18, 19, 20, 21) sunt TGR, TZH, YGK, SHP, BWW, YUD, GGE (...) Atat SHP cat si GGE au fost revopsite. SHP are deasupra aparatorii stanga spate o portiune de tabla sudata (imposibil de mascat prin finisare sau acoperire cu vopsea). In poza de mai jos este GGE, fotografiat in cursul zilei de 30.12.2008:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.81 kb |
Vizualizat: |
de 14715 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 12:47:24 Titlul subiectului: |
104264 |
|
Eu m-am plimbat chiar alaltaieri pe traseele 26 si 22 cu Rocar sau DAC ce-or fi fost. In afara de mine doar cate 3-4 persoane. La capat in Micro 13 2 autobuze DAC sau Rocar aliniate (linia 22 si linia 26 cu care am venit)
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2009 20:56:35 Titlul subiectului: |
104448 |
|
Uneori, pe linia 26 ruleaza DAC-uri si ROCAR-uri, insa pentru o perioada scurta de timp, pe post de "suplinitoare". Din randul DAC-urilor 112, cele mai active "suplinitoare" pe linia 26 sunt MKG, TZG, TZH si TGP. Rareori mai sunt utilizate BZE, BZF sau TGO. Din randul ROCAR-urilor U 312 B amintesc pe SHP, PNY, GGE (mai rar CHF). In schimb, pe linia 22 nu mai ruleaza din septembrie 2008 nici ROCAR-uri si nici DAC-uri. Este foarte posibil ca la capatul de linie aferent cartierului Micro 13 sa se fi aflat un 'autohton" care si-a pastrat ca suport pentru Cursa Conventie o veche placuta cu traseul 22. De multe ori, destinatiile Curselor Conventie (UAF, UCC...) sunt scrise pe hartii A4 sau pe formate subtiri de carton ce necesita "sprijinul" vechilor placute metalice pe care erau scrise traseele.
Pe de alta parte, e posibil sa fi fost o exceptie cu toate ca pana acum, pe linia 22 nu am remarcat astfel de exceptii...
Revenind la parcul auto romanesc, am observat ca autobaza Transurb s-a "dispensat" de o parte din autobuzele ROCAR; este vorba de JEU, JEV, YGG care sunt in prezent "repatriate" la RT4, in cadrul depoului de tramvaie de langa Piata Energiei. Mai sunt si alte absente despre care nu am reusit sa aflu nimic. Cert este ca din luna noiembrie a anului trecut si pana in prezent nu a mai intrat nici un mijloc de transport in tarcul de casare.
Sa vedem cateva autohtone functionale, inca intrebuintate pe Curse Conventie:
Poza 1: TZG (iesit de la spalatorie), BZE si FPY. BZE urma sa plece pe Cursa Conventie;
Poza 2: YGK pregatit de Cursa Conventie. O veste imbucuratoare: YGK are "contract" cu Transurb-ul cel putin pana in vara acestui an;
Poza 3: MKA (intors de pe Cursa Conventie);
Poza 4: TGP;
Poza 5: YUD in hala de reparatii;
Poza 6: GGG in hala de reparatii;
Poza 7: BZF in hala de reparatii;
Poza 8: GGG, TZH, BZF si FPX in hala.
Nu exclud varianta potrivit careia cele trei autobuze ROCAR (GGG, BZF si TZH) sa fie propuse pentru casare; este posibil ca ele sa se afle in hala pentru operatiile de descompletare a echipamentelor si dispozitivelor. In fond, asa s-a inceput si cu GGF, SHS, TZI si GGI…
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
240.05 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
255.86 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.73 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
276.77 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.6 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.58 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
195.79 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
245.63 kb |
Vizualizat: |
de 14574 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|