Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Sâm 09 Sep 2006 17:11:39    Titlul subiectului: 64293

Si totusi resturile depistate langa academie trebuie sa apartina unei cai ferate. Spun asta pentru ca am clar in memorie urmele unei excursii facute in zona la inceputul anilor 90. Liniile de pe Uranus se vedeau clar mergand spre fundatia unui bloc. Chiar am fost socat sa vad ca aproape intrau in fundatia blocului, gandindu-ma la ritmul alert de distrugere a unui nucleu vechi de dezvoltare urbana al orasului. In plus, peste Uranus trecea, la o cota superioara strazii, o cale ferata, cu un caracter provizoriu care se termina in zona pozata. Acum aproximativ o luna am mers din nou in zona. Linia ferata a disparut fara urma (mai putin bucata pozata). Mergand pe strada strajuita de gardul fostelor antrepozite se poate observa un soi de spartura in zid (cam pe unde e si textul cu Viva la Revolucion, folosit in reclama la Kamarad parca). Dupa urmele existente, s-ar parea ca pe acolo iesea in strada linia ferata, ce continua asezata chiar peste stada. Dar orice urma e acum disparuta. Niste informatii in plus chiar n-ar strica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 10 Sep 2006 00:43:59    Titlul subiectului: 00000 64313

mrM a scris:
La evoluția traseelor spune că 5 ar fi circulat o perioadă (asta înainte de desființarea liniilor de tramvai pe Axa Nord-Sud) pe la P-ța Rosetti și Str. vasile Lascăr; chiar așa a fost sau au greșit ei?
Chiar și în 1986 tramvaiele liniilor 5 și 16 veneau pe Bd. Hristo Botev - Piața Rosetti - Strada Galați. Străpungerea de la Armenească-Italiană s-a făcut mai tîrziu (prin demolarea a jumătate din strada Italiană), probabil prin 1987 sau 1988, cînd s-a prelungit linia 5.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Sep 2006 09:08:41    Titlul subiectului: 64316

Eu mă refeream la faptul că în cartea "Istoria transportului în orașul București" scrisă de Alexandru Cebuc, la evoluția traseelor spune că până în 1958 tramvaiul mergea Sf. Gheorghe - Cal. Moșilor - Bd. Hristo Botev - Str. Vasile Lascăr - Șos. Ștefan cel Mare - Cal. Dorobanților - ... și începând cu 1958 a mers din nou Sf. Ghoerghe - Bd. 1848 - Universitate - Bd. N. Bălcescu - Bd. G-ral Gh. Magheru - Str. V. Kuibîșev - Cal. Dorobanților - ... Dacă este așa de ce a fost deviat de pe Axa Nord - Sud 2-4 ani ani (în 1954 mergea pe Axa Nord - Sud).
Eu cred că a mai prins 5 pe la P-ța Rosetti.
Trole Man a scris:
Si totusi resturile depistate langa academie trebuie sa apartina unei cai ferate.
Dacă nu era fololsită de vreo fabrică e posibil să fi folosit la șantierele de pe Dealul Uranus, în anii '80.

Pe unde era Dep. Teilor, apare într-o hartă din 1895-1898 și "Noua societate a tramvaielor".
S.T.B. a obțiut exclusivitatea transportului în comun în București la 20 apr. 1935.
Ceva tare interesant aici (paginile 80-85) :
http://www.isha-international.org/carnival/revista_erasmus/nr14_2003-2005.pdf#search=%22fabrica%20de%20bere%20bragadiru%22

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 09:22:14    Titlul subiectului: 64548

mrM a scris:
Dacă nu era fololsită de vreo fabrică e posibil să fi folosit la șantierele de pe Dealul Uranus, în anii '80.
Linia aceea CF chiar a existat in anii 80. A fost construita ca extensie la CF de la Antrepozite si aproviziona cu ciment si agregate statia de betoane construita acolo pentru casa poporului si celelalte santiere din zona.
nokia2010 a scris:
Linia 5 a fost extisnă până la Șos. Pipera în 1957, iar de pe Dorobanților s-a desfințat în 1973.
Linia de pe Dorobanți și de pe străzile dintre Dorobanți și Floreasca s-a scos în 1978; a fost mutată pe Cal. Floreasca prin fața Spitalului de Urgență. Pe locul actualului Spring Time a fost montat un semafor acționat de tramvai care permitea tramvaiului să se înscrie în axul căii Floreasca spre Ștefan cel Mare. Linia de pe Vasile Lascăr (Galați) a fost scoasă abia în 1987, când s-a mutat linia pe traseul actual.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
busilica



Data înscrierii: 22/Iun/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2014
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Sep 2006 00:15:29    Titlul subiectului: y5y45y 64695

M-a napadit asa o nostalgie...Vreau sa va fac atenti asupra achemei de vopsire a unor DAC-uri articulate, care in plus fata de schema clasica a acelor timpuri - rosu cu dunga bej orizontala - mai au o banda neagra "presarata" cu un soi de "picatele" albe (se vad doua astfel de DAC intr-un filmulet pe topicul despre statii, unul chiar in ultimele secunde cand schimba banda la coloanele de la Romana). Acel autobuz ere sigur 134! (sau 34, pe vremea aceea). Dealtfel, din ce tin eu minte, aceasta usor diferita schema am vazut-o numai la liniile 134 si 175! (o, tempora!, ambele linii devenind victime ale "noului" Bucuresti din anii '80!)
Acel filmulet TVR mi se pare valoros si pentru acest aspect!
Ati remarcat in acel filmulet una din statii pe care pentru linia 31R, ora ultimului autobuz era 0.59 ? Ce vremuri... Intotdeauna mi s-a parut 331 (31R), o linie "smechera", cu IK-4 atat de dragi mie, care facea 15 min. de la Metalurgiei (Obregia) pana la P-ta Unirii, avand numai 2 statii pe acest tronson, la Nitu Vasile si Timpuri Noi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 00:04:13    Titlul subiectului: 65182

Mă întreb dacă modelul de stâlp din dreapta era folosit și la susținerea rețelei de tramvai.
Imagine preluată din: "Istoria Energeticii si Electrotehnicii în Romania" - Vol. 1 "Electrificarea Romaniei de la primele inceputuri pina in anul 1950", coordonare generala Prof. Emerit. Ing. Constantin Dinulescu, Ed. Tehnică (1981):

Scuze de mărimea imaginii, dar altfel nu se observă detaliile Rolling Eyes



RF_H0005_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.08 kb
 Vizualizat:  de 15054 ori

RF_H0005_resize.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 20/Mai/2024
Mesaje: 367
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 08:46:18    Titlul subiectului: 65183

Stalpii de retea metalici folositi de STB au fost de 6 feluri, functie de diametre si lungimi, denumirea lor fiind "stalpi tronsonati de tip Mannesmann". Au avut cea mai lunga viata in exploatare, multi fiind inca la datorie. primele loturi s'au adus probabil din Austria sau Germania, pana in primul razboi mondial, apoi de la uzinele "Manfred Weiss" (dupa nationalizare "Csepel") din Ungaria. Romania nu a avut niciodata tehnologia de realizare a stalpilor tronsonati dintr'o bucata, cei realizati in tara fiind asamblati prin sudare.
Dupa al doilea razboi mondial lipsa acuta de materiale si valuta a determinat STB/ITB sa introduca stalpii din beton armat tip grinda cu zabrele (in 1948). Acesti stalpi inca mai sunt in exploatare, in zona stad. 23 August, Sura Mare, uzinele Faur etc. Din 1965 s'au introdus stalpii de beton armat cilindrici.
In ceea ce priveste stalpul de 10m din poza de mai sus, e posibil sa fi sustinut si reteaua de tramvai, dar numai in piete sau pe bulevarde, stalpii STB avand o medie de 7m inaltime.
Oricum, cand s'au achizitionat s'a stabilit de la bun inceput ca vor fi folositi in comun de STB si societatea de electricitate, cel mai probabil proprietarul lor de drept fiind cea din urma.
Ultimii stalpi completi, si cei mai vechi, se afla pe un scuar triunghiular in zona Antrepozite - F-ca de bere Rahova. Postamentele din fonta si suportul de bec fac toti banii Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 09:05:03    Titlul subiectului: 66154

Cei care sunt interesați de mici "amănunte" legate de trecutul transportului în comun bucureștean, iată niște stâlpi de susținere a rețelei, foarte vechi, n-ar fi exclus să fie primii stâlpi folosiți pentru acea rețea. Stâlpii se găsesc pe traseul liniei 97. Cel pe care l-am fotografiat eu se găsește în zona stației Cimitirul Străulești. Remarcați inscripția STB... Rolling Eyes


RF_RETEA-0067.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.23 kb
 Vizualizat:  de 15696 ori

RF_RETEA-0067.jpg



RF_RETEA-0068.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.16 kb
 Vizualizat:  de 15696 ori

RF_RETEA-0068.jpg



RF_RETEA-0069.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.12 kb
 Vizualizat:  de 15696 ori

RF_RETEA-0069.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 10:11:27    Titlul subiectului: 66156

Deși troleibuzul 97 a circulat abia în anii '80 spre Străulești, există acei stâlpi vechi deoarece în anii '50 tramvaiul urma a fi prelungit spre Străulești (am citit într "Muncitorul I.T.B." asta, așa că nu știu de ce nu l-au mai prelungit).

Alta istorie interesanta: Tramvaiul pe Bd. Iuliu Maniu s-a desfintat in 1987. Cică a venit Ceaușescu în vizită pe acolo și a dat cu mâinile (obiceiul lui) vrând să spună să pună flori pe linia de tramvai. Laughing

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 10:13:57    Titlul subiectului: 66157

Din cate stiu eu capatul tramvaiului in Militari a fost in zona industriala, acolo unde este si acum - practic de pe Preciziei continua pe Valea Cascadelor (in sens invers fata de cum se intampla acum) si apoi pe "Pacii" in linie dreapta pana langa Palatul Cotroceni unde se intersecta cu linia care mergea pe Sos. Grozavesti - Geniului - Panduri. Mai exista si o linie care pleca din zona Armata Poporului spre Crangasi, pe traseul lui 41 de astazi - nu stiu ce tramvaie circulau acolo si pana unde.

Oricum Ceausescu a dat de multe ori cu mana si zona Dr. Taberei - Militari a suferit multe schimbari de trasee ca urmare a diverselor proiecte de "sistematizare" gen constructia pasajului Lujerului, refacerea podului de la Opera, deschiderea segmentului din Vasile Milea dintre Apaca si Grozavesti / inchiderea Sos. Grozavesti etc.

_________________
... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 13:45:02    Titlul subiectului: 66161

Cand eram eu foarte mic (inceputul anilor 80), tramvaiul 8 care circula Dr. Taberei - Ghencea avea capatul pe str. Lujerului chiar inainte de calea ferata. Legatura dr. Taberei - Armata Poporului se facea cu autobuzul 318.
Pe Timisoara era troleibuzul 90 care mergea apoi pe Romancierilor si ajungea la Valea Ialomitei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 15:17:51    Titlul subiectului: 66165

DanCld a scris:
Din cate stiu eu capatul tramvaiului in Militari a fost in zona industriala, acolo unde este si acum - practic de pe Preciziei continua pe Valea Cascadelor (in sens invers fata de cum se intampla acum) si apoi pe "Pacii" in linie dreapta pana langa Palatul Cotroceni unde se intersecta cu linia care mergea pe Sos. Grozavesti - Geniului - Panduri.
Confirm.
Citat:
Mai exista si o linie care pleca din zona Armata Poporului spre Crangasi, pe traseul lui 41 de astazi - nu stiu ce tramvaie circulau acolo si pana unde.
NU a existat aceasta linie dar a existat linia de pe str. Brasov care continua prin fata Electrotehnicii pana aproape de intersectia cu calea ferata unde intorcea. Acolo intorcea 8.
Linia 41 pe traseul actual (tronsonul P-ta Crangasi-intersectia B-dul Timisoara cu str. Brasov inclusiv pasajul Lujerului) a fost data in functiune in iunie 1987, era dotata cu cupluri de Tatre si facea cam 30-35 min de la un capat la altul, mai putin decat autobuzul 305 care circula inainte pe acest traseu si care era prins in ambuteiaje (nu chiar ca cele de azi dar ambuteiaje existau si in anii 80).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 16:44:44    Titlul subiectului: 66170

Treaba asta cu stalpii care afiseaza STB ma face sa intreb in ce an s-a schimbat denumirea Societatii de Tramvaie Bucuresti in ITB?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 18:33:12    Titlul subiectului: 66184

STB a devenit ITB in 1948 moment in care acoperea Capitala cu 51 de trasee
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 18:53:41    Titlul subiectului: 66186

ciordescu a scris:
STB a devenit ITB in 1948 moment in care acoperea Capitala cu 51 de trasee
Da, ai uitat insa sa specifici sursa www.ratb.ro . In cazul asta, povestea dubioasa a lui Nokia cu stalpii montati in anii '50 de STB, dar care au ajuns sa fie folositi pt linia de troleibuz abia in anii '80 cade. Mai degraba au fost luati din alta parte a orasului si remontati pe Sos Bucurestii Noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 20/Mai/2024
Mesaje: 367
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 10:58:37    Titlul subiectului: 66355

STB s'a denumit ITC (Intreprinderea de Transport a Capitalei) in 49-50 si dupa un an s'a redenumit ITB.
Povestea lui mrM nu este dubioasa deloc. Lasand la o parte faptul ca omul a citat o sursa, pot sa va garantez si sa va demonstrez ca ITB-ul NU a mutat/carat/plimbat stalpi niciodata din locatii vechi. Ce s'a instalat a fost bun instalat si cu asta basta. Daca aveti rabdarea si placerea sa va preumblati pe trasee desfiintate de zeci de ani, veti vedea ca stalpii au ramas acolo bine mersi!

Iata coperta Monografiei RATB, o postez aici ca proba in numeroasele polemici iscate de existenta sa si subiectele istorice. Desi are 360 de pagini, este departe de a fi completa iar acuratetea anumitor date este discutabila, dar asta nu inseamna ca obiectivitatea intregii lucrari trebuie pusa sub semnul intrebarii. din pacate prezentarea grafica si executia cartii sunt de o calitate slaba, multiplicarea sa fiind facuta la xerox si apoi lipita la cotor (brosata). Doar coperta este tiparita.
Nu merge scanata pentru ca se dezlipesc foile, asa ca nu'mi cereti asa ceva, poate cel mult fotografiata.
Daca aveti intrebari, sunt aici.



coveriq8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.63 kb
 Vizualizat:  de 14198 ori

coveriq8.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 22:42:43    Titlul subiectului: amint 66410

Imi amintesc ca am vazut odata un tren format dintr'un vagon V56 si vreo 2 vagoane EP din care am vazut doar 6013. Erau in schema de culoare rosie, desi de mult nu mai erau rosii la strada. Nu mai avea faruri si o mare parte din geamuri, ca sa nu mai vorbim ca era ruginit tot. Nu stiu daca a mai iesit intreg de la URAC sau pachet. Altadata l-am vazut pe 154 (V56) tragand un V3A care nu mai avea lampi dar parea intreg.
In schimb, pe 206 si pe 6009+6209 le-am vazut mergand singure la URAC. Erau chituite si asteptau vopsirea. Pardon, 206 venea la depoul Victoria. L-or fi vopsit acolo ? Pe internet am vazut asemenea manevre la Budapesta, cum trageau niste vagoane Stuka de care iti era frica sa nu se dezmembreze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 00:17:57    Titlul subiectului: 66425

Acier a scris:
Este departe de a fi completa iar acuratetea anumitor date este discutabila, dar asta nu inseamna ca obiectivitatea intregii lucrari trebuie pusa sub semnul intrebarii.
În ce măsură ne lămurește monografia privitor la modelele nenumărate de tramvaie care au circulat de-a lungul timpului prin București ? Adică, poți fi 100% sigur care e V54 și care e V56 sau V58 ? Ce spune despre LHB ? Sau este V3A prezentat ca "o realizare integrală a societății socialiste multilateral dezvoltate" ? Nu în ultimul rînd, cum se argumentează casarea în 1991 a 41 de vagoane V3A urmată de demararea refacerii celor rămase ?

Citesc zilele astea memoriile unui primar al Capitalei din ultimii ani ai "epocii de aur". Dacă vă era dor de limbarița de lemn de atunci, vă recomand lectura. Ar fi însă de dorit ca o monografie serioasă să nu escamoteze gunoiul sub preș - păcat în care domnul ex-primar cade destul de frecvent. Una peste alta, și în cartea domniei sale se găsesc și date destul de interesante.

Pe harta ITB din august 1982(completare la Ghidul ITB 1982), apare și o hartă a liniilor de agrement din Capitală. Iată care erau:

653 Gara Obor - Pădurea Băneasa
663 Gara Obor - Ștrand Cernica
660 Granitul - Ștrand Cernica
661 Bd. Muncii - Ștrand Cernica
651 Bd. Muncii - Pădurea Băneasa
671 Bd. Muncii - Ștrand Mogoșoaia
665 Bd. Metalurgiei - Ștrand Cernica
655 Bd. Metalurgiei - Pădurea Băneasa
675 Bd. Metalurgiei - Ștrand Mogoșoaia
672 Piața Moghioroș - Ștrand Mogoșoaia
652 Piața Moghioroș - Pădurea Băneasa
674 Piața Gorjului - Ștrand Mogoșoaia
654 Piața Gorjului - Pădurea Băneasa
656 Piața Crîngași - Pădurea Băneasa
672 Cartier Pajura - Ștrand Mogoșoaia
657 Cartier Pajura - Pădurea Băneasa
670 Laromet - Ștrand Mogoșoaia

Destinațiile erau trei la număr:
66X spre Cernica
65X spre Băneasa
67X spre Mogoșoaia

Harta nu menționează nimic altceva despre aceste linii: frecvența, traseul sau sezonul.

Noi, bucureștenii anului 2006, am descoperit noi zone de agrement. Bunăoară Gara Obor, la care ajungem cu 682 Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 00:45:35    Titlul subiectului: 66426

A vazut vreodata cineva acele 655, 665 si 675 ? Eu unul nu, desi am locuit in zona la vremea respectiva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Fanu



Data înscrierii: 30/Iul/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2007
Mesaje: 17
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 08:47:45    Titlul subiectului: 66432

Parca era si 648 pana la Padurea Baneasa?!
Imi amintesc de aceste linii, dar erau "fantoma", cred ca era doar cate un DAC pe traseu si existau doar ca sa nu se spuna ca nu sunt. A, si circulau doar duminica.

Apropo de amintiri, mi-am adus aminte ca pana la mutarea sa pe Barbu Vacarescu, tramvaiul 5 cotea pe Floreasca la Spitalul de Urgenta si intorcea unde este azi statia Aurel Vlaicu (rondul era pe locul actualei cladiri Oracle).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 13:29:46    Titlul subiectului: 66635

Pe Bd. Bucureștii Noi tramvaiul avea cale de rulare separată? Shocked
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Noi 2006 09:30:31    Titlul subiectului: 66678

Da, era linie de "tren", nu puteai sa o traversezi cu masina.
In linie erau din 50 in 50 m. rosturi de dilatatie transversale care au fost inlocuite mai tarziu cu rosturi diagonale.
Tin minte ca pe Cal.Grivitei prin 1980 cand s-au pus dale de beton
cripto-silentioase liniile aveau din loc in loc rosturi de dilatatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 21:47:42    Titlul subiectului: 67339

Pentru cei interesati de istoria transportului in comun din Bucuresti, azi am frunzarit la Biblioteca Muzeului Municipiului Bucuresti o serie de carti extrem de interesante de care pana acuma nimeni nu a pomenit nimic, desi sunt convins ca le-au mai vazut si altii. O sa le enumar aici:

- Raportul Societatii de Tramvaie Bucuresti pe 1937, adresat in special actionarilor, dar si cu informatii relevante privind evolutia traseelor, a parcului de vehicule, a incasarilor si a numarului de calatori

-Estetica Bucurestiului- o carte din 1932 despre tot felul de proiecte urbanistice, foarte asemanatoare cu cele de azi, privind largiri de bulevarde, regandiri de intersectii si piete (Universitate, Victoria) dar si proiecte fanteziste cum ar fi o linie de tren pe sub Dambovita cu o Gara Centrala subterana sub P-ta Unirii, sau un alt proiect ce urmarea distrugerea cartierului Uranus si construirea pe locul lui al unui Palat urias al Patriarhiei (te pomenesti ca de aici s-a inspirat Ceausescu Laughing )

-Chestiunea tramvaielor din Bucuresti - o serie de documente din 1911 privind luarile de pozitie ale unor politicieni privind scandalul din epoca al infintarii STB. Este vorba de contractul de concesiune prin care STB primea pe 40 de ani monopolul asupra transportului in comun pe 40 de ani, in niste conditii extrem de avantajoase (parca ar fi vorba de privatizarile noastre de acum: Petrom, Distrigaz Sud etc. Mad )

-Un document din 1905 despre tipuri de vehicule si solutii privind alimentarea cu energie electrica a tramvaielor: prin fir aerian sau la nivelul solului Question Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 00:04:19    Titlul subiectului: 67427

Citeva spicuiri din unele note din trecut (autobuze):

8 Ian '88

Noutati: tot Bucurestiul e plin de noile autobuze intrate in dotarea ITB-ului: DAC 112-UDM. N-arata prea grozav, dar SINT NOI. Se pare ca sint destul de multe (dupa nr. de inmatriculare (n.n. nr. de parc) intre 2100 si 2350, ar trebui sa fie vreo 250!!).
Deocamdata f. multe sint inca in rodaj. Liniile pe care au aparut sint dotate integral cu acelasi tip si functioneaza, se pare, f. bine !
Linii: 131 (prima aparuta), 331 (!!! (n.n. 331 fusese integral IK 4, chiar si dupa inchiderea circulatiei pe axa Nord-Sud)), 323

10 Ian '88

Astazi, o prima calatorie cu un DAC 112 UDM. Concluzii: sint puternice, destul de silentioase, bord f. simplu, deocamdata destul de aspectuos.
O mare calitate a liniilor pe care apar: o ritmicitate ce te baga in sperieti. Cred ca pe 323 trebuie sa fie vreo 25 de masini !!
Intr-adevar, apartin de autobaza Ferentari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 02 Dec 2006 01:38:54    Titlul subiectului: ththt 67474

Am ajuns să mă uit pe o hartă a Bucureștiului din 1938.
Pe hartă apare o ciudățenie: linia 16, pe același traseu din 1936, cu excepția faptului că merge pe Bd. Ferdinand până la Gara de Est (Obor) unde are capăt comun cu linia 24! Shocked
Deși 8 întorcea tot la Stadionul O.N.E.F., pe Str. Puișor între capătul lui 8 și Cal. 13 Septembrie apăruse șină de tramvai, deși nu circula nici o linie pe acea porțiune!

Sper să pot posta liniile de autobuz din 1938. Menționez că în 1938 exista linia de autobuze 50 care mergea de la Bariera Vergului/P-ța Eudoxiu Hurmuzachi (fostă Muncii) la Uz. "Nicolae Malaxa" ("23 August", azi "Faur"), deservind și satul Titan din Comuna Dudești-Cioplea.

Cum de după remodelarea zonei Sf. Vineri mai rămâseseră vechile macaze și încrucișări în mijlocul P-ța Sf. Vineri?
Ceașcă cumva nu vroia ca tramvaiul să traverseze Bd. Victoria Socialismului?

Ce e pe aici: Shocked Cool Cool
http://www.beyondtheforest.com/Pages/CFR7.html

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 13 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community