|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 26 Mar 2016 23:52:19 Titlul subiectului: |
184314 |
|
As fi surprins(si dezamagit) sa fie altfel; Articulate s-au operat pe 101 pe perioada rabilitarii caii tramvaielor, cand erau 25 in total in oras...
Acum, cu aprox. 80, ar fi ciudat (si condamnabil) sa apara vreun autobuz scurt pe 101, avand in vedere incarcarea traseului... _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 27 Mar 2016 21:41:01 Titlul subiectului: |
184335 |
|
476, 519, 523, 819, 823 si 831. Acestea au fost autobuzele de pe 101. |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 04 Apr 2016 22:02:34 Titlul subiectului: |
184428 |
|
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/vin-primele-troleibuze-noi-mai-multe-in-2016-decat-era-anticipat--146294.html
" Conform calendarului negociat, în luna mai vor sosi la Cluj primele troleibuze din contractul semnat de CTP cu Astra Vagoane Călători Arad (AVCA). „Nu știm dacă va fi un singur troleibuz sau mai multe, dar am primit asigurări că prima livrare se va face până la jumătatea lunii mai", a spus directorul CTP, Liviu Neag. Potrivit caietului se sarcini, troleibuzele urmează să aibă toate caracteristicile mijloacelor de transport moderne: capacitate mare de încărcare, consum redus de energie, sistem de numărare a călătorilor, podea joasă, camere de luat vederi interiore și exterioare, computer de bord, facilități pentru persoane cu dizabilități, motoare cu fiabilitate ridicată în exploatare (aproape 1 milion km). " |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 06 Apr 2016 19:49:58 Titlul subiectului: |
184460 |
|
macicasan a scris: | As fi surprins(si dezamagit) sa fie altfel; Articulate s-au operat pe 101 pe perioada rabilitarii caii tramvaielor, cand erau 25 in total in oras...
Acum, cu aprox. 80, ar fi ciudat (si condamnabil) sa apara vreun autobuz scurt pe 101, avand in vedere incarcarea traseului... |
Scurte au si fost. |
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 07 Apr 2016 16:25:32 Titlul subiectului: |
184471 |
|
http://www.ziardecluj.ro/liviu-neag-directorul-companiei-de-transport-public-cluj-spune-ca-nemultumirile-soferilor-ctp-sunt-niste-prostii
Raspunsul domnului Neag,referitor la protestele soferilor.
"Ati scris prostii acolo. Ati scris ca 60% din personalul CTP este TESA. Cum puteti sa ganditi asa ceva? Ati scris ca nu se dau concediile. Povesti! La ora actuala, concediile soferilor, daca mai sunt 200 de ore pe toata compania de 350 de soferi. Asta inseamna, sa zic, cate o zi, doua de concediu mai au restanta. Ce sa va raspund la intrebare? Nu va pot raspunde ca n-am cum sa va raspund. Imi pare rau, asta e viata. Eu am punctul meu de vedere, in orice companie sunt si niste oameni care nu inteleg niste lucruri", a completat Liviu Neag. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 14 Apr 2016 17:55:28 Titlul subiectului: |
184615 |
|
Incep sa se miste lucrurile. Incet, dar se pare ca se misca. CTP vrea sa cumpere autobuze si tramvaie si va apela pentru asta la un credit de la BERD. Din fericire, e vorba de autobuze si tramvaie noi, nu de rable second hand aruncate de altii. E adevarat, ma asteptam sa se apeleze la fonduri europene pentru tramvaie, dar pana la urma important e ca se face ceva pentru reinnoirea parcului auto al CTP.
http://actualdecluj.ro/orasul-isi-creste-datoriile-compania-de-transport-vrea-sa-se-imprumute-de-la-berd-pentru-a-cumpara-autobuze-si-tramvaie-noi/
Orașul își crește datoriile: compania de transport vrea să se împrumute de la BERD pentru a cumpăra autobuze și tramvaie noi
20 de milioane de euro vrea să împrumute Compania de Transport Local din subordinea Consiliului Local de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare ca să-și modenrizeze parcul auto. Adică să mai cumpere 43 de autobuze nearticulate și încă 7 tramvaie. Iar ca să poată face negocierile și să contracteze banii are nevoie de au acord ferm că i se prelungeste contractul prin care operează pentru primărie servicii de transport local în Cluj-Napoca. Acum contractul, încheiat în 2014 e valabil 6 ani, iar conducerea companiei cere, pe lângă permisiune de a se împrumuta și prelungirea cu încă 10 ani, perioada de rambursare a împrumutului pe care intenționează să-l contracteze.
Consilierii locali vor dezbate la ședința ordinară de vineri un proiect de hotărâre prin care să-și dea acordul pentru ca cei de la Compania de Transport (CTP) să semneze un acord de prefinanțare cu BERD pentru un împrumut de 20 de milioane de euro, urmând ca cele două entități să demareze fomalitățile și să negocieze condițiile împrumutului.
Estimativ, creditul se ia pe 10 ani, cu perioadă de grație de un an pentru începerea rambursării. Comisioanele sunt și ele estimate. Termenul preconizat pentru contractarea împrumutului e mijlocul lunii iunie 2016.
În respectivul acord de prefinanțare aflat pe masa Consiliului Local, BERD se angajează să ofere asitență tehnică Companiei pentru contractarea împrumutului și alegerea celor mai bune autobuze și tramvaie, de cei 20 de milioane de euro.
Condiția băncii este însă ca CTP să aibă contract cu primăria pentru a asigura transportul public în zona metropolitană și după 2020. În prezent, contractul de delegare a gestiunii pentru asigurarea transportului local s-a încheiat în 2014, pe o perioadă de 6 ani. Conducerea CTP cere prelungirea contractului pentru încă 10 ani (termenul de rambursare a împrumutului pe care intenționează să-l ia de la BERD).
Compania susține că trebuie să majoreze tarifele dacă nu i se prelungește contractul
Potrivit directorului CTP, Liviu Neag, contractarea împrumutului de la BERD este foarte avantajos deoarece se acordă fără granții și creșterea datoriei publice a municipiului, dar și cu acordarea de asistență din partea băncii chiar și la partea de derularea a achizițiilor și licitațiilor, proceduri care se derulează mult mai rapid. Singura condiție e legată de asigurarea continuității contractului de delegarea a gestiunii pentru asigurarea transportului de persoane pe raza municipiului Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 14 Apr 2016 19:09:54 Titlul subiectului: |
184617 |
|
Pentru tramvaie se va apela si la fonduri europene. Domnul primar Boc a declarat ca in urmatorii ani se vor achizitiona 10-12 tramvaie noi din fonduri europene. Probabil se doreste inlocuirea tuturor tramvaielor vechi si de aceea se apeleaza si la acest imprumut. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 14 Apr 2016 19:31:32 Titlul subiectului: |
184619 |
|
Probabil ca atunci cand vor sosi noile autobuze despre care se vorbeste (daca va fi cazul) vor incepe sa taie din R312-uri. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 14 Apr 2016 19:42:07 Titlul subiectului: |
184620 |
|
Volvo a scris: | Probabil se doreste inlocuirea tuturor tramvaielor vechi si de aceea se apeleaza si la acest imprumut. |
Sau cel putin a celor cu actionare reosatica, ineficiente energetic si fara franare recuperativa(KT-urile fara chopper, mai ales cele oranj). _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 15 Apr 2016 13:07:57 Titlul subiectului: |
184625 |
|
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/liber-pentru-imprumut-ctp-vrea-inca-50-de-autobuze-dar-si-tramvaie-noi--146598.html
Liber pentru împrumut. CTP vrea încă 50 de autobuze, dar și tramvaie noi
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca intenționează să contracteze un împrumut de la BERD. Consiliul Local s-a pus garant.
Compania de Transport Public caută să își înnoiască parcul auto pe "repede înainte". După ce a adus patru garnituri de tramvai și 50 de autobuze noi, iar acum este în plin proces de achiziție a 20 de troleibuze și 10 autobuze electrice, CTP este gata să pornească din nou la cumpărături.
De data aceasta, compania intenționează să contracteze un credit de 20 de milioane de euro pe 10 ani, de la BERD, bani pe care să îi cheltuie pe alte 50 de autobuze și 5-7 garnituri de tramvai.
Vineri, în Consiliul Local, s-a pus în dezbatere și votat favorabil proiectul prin care primăria devine garantul acestui împrumut.
"Acest împrumut nu afectează gradul de îndatorare al municipalității. Este un pre-acord de finanțare între CTP și BERD, care urmează să facă o verificare minuțioasă. Dacă CTP rezistă acestei verificări, atunci va primi împrumutul și va putea cumpăra autobuzele și tramvaiele", a spus primarul Emil Boc.
În acest moment, parcul auto al CTP cuprinde peste 300 de mijloace de transport în comun. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 15 Apr 2016 21:32:16 Titlul subiectului: |
184633 |
|
Ed a scris: |
Liber pentru împrumut. CTP vrea încă 50 de autobuze
Compania de Transport Public caută să își înnoiască parcul auto pe "repede înainte". |
Ca doar vin alegerile...
Pragmatic vorbind, e nevoie mare de tramvaie accesibile, si poate de 15-20 de autobuze solo, dar nu mai multe, cel putin pentru urmatorii 5 ani! Da' ce stiu eu?
R312-urile sunt(mai ales cele din lot-urile 4xx) in stare absolut rezonabila, avand multa viata comericala inainte. _________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 16 Apr 2016 10:55:11 Titlul subiectului: |
184642 |
|
R312 sunt fabricate intre 1991 si 1995 adica au intre intre 21 si 25 de ani . Cata viata comerciala vrei sa mai aiba ? Si mai si polueaza destul de mult . |
|
Sus |
|
|
Sergiu.9
Data înscrierii: 26/Sep/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2021 Mesaje: 181 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 16 Apr 2016 14:16:50 Titlul subiectului: |
184646 |
|
De fapt,au fost fabricate intre anii 1987 si 1996.
Ce avem noi in Cluj cred ca au fost fabricate in 1992-1995. |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 16 Apr 2016 16:19:49 Titlul subiectului: |
184647 |
|
criser a scris: | De fapt,au fost fabricate intre anii 1987 si 1996.
Ce avem noi in Cluj cred ca au fost fabricate in 1992-1995. |
Pai la cele de la Cluj ma refeream si eu dar 347 e din 1990 deci avem intre 1990 si 1995 |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 16 Apr 2016 17:56:23 Titlul subiectului: |
184648 |
|
Carligu a scris: | R312 sunt fabricate intre 1991 si 1995 adica au intre intre 21 si 25 de ani . Cata viata comerciala vrei sa mai aiba ? |
Din pacate ii dau dreptate lui macicasan. Mai au viata comerciala. Sa nu uitam ca autobuzele Saviem/Renault SC10 au circulat unele chiar si 30 de ani fara sa aiba defectiuni majore. Dupa retragerea acestora, R312 au ramas cele mai rezistente autobuze ale CTP. Sunt similare Agorelor, insa mult mai rezistente datorita faptului ca nu sunt atat de "electronizate" si nu au atatia senzori. Cred ca ai observat ca R312 se defecteaza mult mai rar decat autobuze mult mai noi precum Irisbus sau Solaris. Mai este un aspect. Odata cu aducerea Solaris-urilor Si Iveco-urilor, multe R312 au ramas cu un singur titular. Deci nu mai duc ele greul. Luam un exemplu, coloana Gheorgheni pentru ca o cunosc mai bine (macicasan ma poate corecta daca gresesc). In afara de 490, 381 si 384 care fac orare pe verde mereu si de 365, 374 si 452 care au doi titulari, 362, 364, 373, 451 si 456 au un singur titular si circula la un singur schimb. De asemenea in prezent Irisbusele 690 si 693 sunt defecte, titulari de pe 693 lucrand pe 710 iar cei de pe 690 pe 709 respectiv 680. Odata cu revenirea lui 690 si 693, 710 va ramane fara titulari, iar 680 si 709 alaturi de 719 vor ramane cu un singur titular (719 si in prezent are un singur titular). Nu cred ca vor ramane toate acestea cu un singur titular sau fara titulari, probabil ca o parte din soferii de pe R312 vor trece pe aceste Irisbuse pentru a circula la ambele schimburi, iar 365, 374 si 452 e posibil sa ramana si ele cu un singur titular si sa circule la un singur schimb. In concluzie, daca CTP le va intretine si le va exploata corespunzator (adica sa le utilizeze pe linii usoare fara a le mai forta pe linii precum 24, 30 sau 35), R312 ar putea avea viata lunga inca la Cluj. Acum mai intervine un aspect. In prezent majoritatea autobuzelor SC10 care au circulat pana anul trecut nu sunt casate, ci sunt tinute pe post de rezerva, o parte din ele avand si asigurare la zi. Probabil daca vor mai veni 50 de autobuze, R312 vor trece pe post de rezerva, iar SC 10, Rocar 412 si ce mai sunt in autobaza de pe Plevnei care nu mai circula vor fi casate. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 18:31:54 Titlul subiectului: |
184659 |
|
Totuși trebuie să evoluăm. Marele minus al autobuzelor vechi din Paris este lipsa aerului condiționat. La tramvaie nici nu mai este cazul să discutăm. Să circuli vara cu ele este un chin, iar pentru a crește atractivitatea transportului în comun este nevoie de a crește confortul. Eu unul vara refuz să călătoresc cu autobuzul în Cluj pentru a nu risca să fac un duș gratuit.
Să nu uităm că un parc auto nou înseamnă per general mai puține defecțiuni chiar dacă au o electronică mai complicată, iar asta se rezumă la bani economisiți de CTP. |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 19:23:56 Titlul subiectului: |
184661 |
|
Robert a scris: | Totuși trebuie să evoluăm. |
Tot mai multe companii de transport public din Romania au inceput sa inteleaga asta si si-au reinnoit parul auto inca de acum cativa ani. Asta se poate vedea si in apropiere, in orase ca Alba Iulia si chiar Turda, unde toate autobuzele sunt noi. Nu zic ca CTP ar trebui acum sa taie toate autobuzele R312, insa nici nu putem tinde spre un transport public de calitate cu atatea autobuze vechi de 20-25 de ani. Sa nu uitam ca unele dintre ele au fost luate de CTP inca de acum vreo 10 ani avand (la momentul respectiv) "varsta" de 10-15 ani. Altfel spus, francezii au considerat ca sunt prea vechi si ca nu mai corespund inca de acum un deceniu, iar noi am continuat de atunci sa le folosim si o vom face in continuare cine stie cat timp. E totusi timpul pentru o schimbare, e timpul pentru modernizarea transportului public in Cluj si vad ca cei de la CTP au inteles asta in sfarsit, dupa ce le-au fost deschisi ochii de catre cei care au realizat Planul de Mobilitate Urbana Durabila. |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 23:33:20 Titlul subiectului: |
184710 |
|
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/clujenii-au-inceput-sa-renunte-la-masinile-personale-cum-a-evoluat-transportul-public--146695.html
"Potrivit statisticilor, CTP a avut, în 2013, 145 de milioane de călători, în 2014, 173 de milioane (cifra a crescut spectaculos o dată cu intrarea autobuzelor în zona metropolitană), iar în 2015, 182 de milioane. Estimarea pentru 2016 este rezervată, 183,5 milioane de călători.
„Ne-am preocupat să îmbunătățim condițiile de transport, să aducem orarele la un nivel cât mai apropiat nevoilor călătorilor. Suntem conștienți că îmbunătățirea transportului public înseamnă descongestionarea străzilor din zona centrală și un nivel mai redus al poluării. UE și-a propus ca, până în 2030, să dubleze utilizarea transportului public urban. E un ideal frumos", a declarat Neag." |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 16 Mai 2016 15:59:05 Titlul subiectului: |
185188 |
|
Se simte tot mai mult campania electorala, iar minciunile unora sfideaza deja nu numai bunul simt, ci si matematica. Pentru ca da, ne cred prosti. Cel putin asta reiese de aici:
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/117-mijloace-de-transport-noi-la-cluj-in-patru-ani-schimbam-toata-flota--147347.html
117 mijloace de transport noi, la Cluj, în patru ani. "Schimbăm toată flota"
Într-o emisiune de promovare electorală, candidatul PNL la primărie, Emil Boc, a promis că va schimba complet parcul de vehicule al Companiei de Transport Public. Unde scârțâie aritmetica edilului.
Emil Boc a declarat, luni, la REALITATEA FM, că intenționează să schimbe în totalitate parcul de vehicule al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. „Nu putem să le cerem clujenilor să folosească mijloacele de transport, dacă nu schimbăm toată flota", a spus Boc.
Primarul în funcție a explicat că, până în 2020, municipalitatea și CTP au în plan cumpărarea a 50 de autobuze pe motorină și 30 electrice, 20 de troleibuze și 17 tramvaie, toate noi. O parte dintre acestea urmează să ajungă la Cluj încă din 2016.
„Avem un plan pe patru ani, care prevede cumpărarea a 50 de autobuze noi, 20 de troleibuze, 17 tramvaie și 30 de autobuze electrice. Licitațiile pentru o parte dintre acestea sunt deja în pregătire", a spus Boc.
S-o luăm pe rând, pentru că fotografia mare este formată din mai multe poze mici. Cele 20 de troleibuze noi urmează să fie livrate de Astra Arad pe baza unui acord-cadru semnat anul trecut. Primele sunt așteptate chiar de luna viitoare. Consiliul Local a aprobat în bugetul pe 2016 fonduri pentru primele 10, iar anul viitor va oferi banii pentru celelalte.
De asemenea, la 1 iulie se depun ofertele pentru cumpărarea de autobuze electrice, minimum 10, proiect în care primăria beneficiază de fonduri elvețiene prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. Apoi, 50 de autobuze și 7 tramvaie ar urma să fie cumpărate de CTP cu bani împrumutați de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Compania intenționează să contracteze un credit de 20 de milioane de euro pe 13 ani pentru dotarea parcului. În luna aprilie, Consiliul Local a votat favorabil proiectul prin care municipalitatea devine garantul acestui împrumut, iar specialiștii băncii vor veni să facă o evaluare a CTP înainte să aprobe viramentul.
Mai rămân în suspans 20 de autobuze electrice și 10 tramvaie, despre care primarul nu a oferit explicații. „Pentru acestea dorim să obținem finanțare de la Uniunea Europeană, pentru că necesitatea cumpărării lor apare în studiul de mobilitate", a explicat Liviu Neag, directorul CTP.
Acum să adunăm: 50 de autobuze (cumpărate în 2014) și patru tramvaie noi (sosite începând din 2012), toate mov, se află deja în exploatare; lor li se adaugă 117: 50 de autobuze pe motorină și 30 electrice, 20 de troleibuze și 17 tramvai, așa cum a afirmat Emil Boc la REALITATEA FM. Total: 171 de mijloace de transport de generație nouă.
Numai că, zilnic, în Cluj-Napoca și zona metropolitană circulă în jur de 270 de mijloace de transport în comun. La orele de vârf, potrivit conducerii CTP, sunt pe traseu 170-180 de autobuze, 67-70 de troleibuze și 20-22 de garnituri de tramvai. Aceasta înseamnă că flotei complet nouă, anunțată de primar, îi lipsesc cam 100 de mijloace de transport.
„Noi mai avem circa 60 de troleibuze de 2-3 ani vechime, cumpărate de la Arad, așa că parcul va fi aproape în întregime de generație nouă. Să știți că o analiză a calității serviciilor publice de transport ne dă deja pe locul 1 în România, fără dotările viitoare de care vorbim", a subliniat Neag, venind în ajutorul lui Boc.
Probabil că, pe viitor, cei care vor circula cu vehicule noi sunt locuitorii zonei metropolitane. În Florești, autobuzele mov nu au voie să circule printr-o decizie internă, așa că CTP a cumpărat special 10 autobuze articulate second-hand din Franța.
La REALITATEA FM, primarul în funcție a mai subliniat că mijloacele de transport în comun vor avea benzi dedicate (deja se lucrează pentru implementarea unei asemenea benzi în Piața Cipariu, pe sensul spre Piața Avram Iancu), iar semafoarele vor fi sincronizate în așa fel încât mașinile CTP să aibă prioritate.
DECLARAȚIE
„Pentru fluidizarea traficului, în centru vom pune în aplicare o politică specială de parcare, ca în toate marile orașe, și punem accent pe transportul în comun. Pe benzile speciale pentru autobuze și troleibuze vor avea voie să circule și mașinile electrice, ca să dăm un semnal pentru toată țara, taximetrele, că și ele fac transport de persoane, și bicicletele".
Emil Boc, candidatul PNL la Primăria Cluj-Napoca |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 16 Mai 2016 17:58:23 Titlul subiectului: |
185192 |
|
Ed a scris: |
Mai rămân în suspans 20 de autobuze electrice și 10 tramvaie, despre care primarul nu a oferit explicații. „Pentru acestea dorim să obținem finanțare de la Uniunea Europeană, pentru că necesitatea cumpărării lor apare în studiul de mobilitate", a explicat Liviu Neag, directorul CTP.
|
Acum, sa fim onesti, PMUD nu prevede finantare pentru niciun autobuz electric. Prevede, insa, extinderea retelei de troleibuze...
Sau sa fie vorba de alt studiu de mobilitate? |
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 16 Mai 2016 19:23:40 Titlul subiectului: |
185197 |
|
macicasan a scris: |
Acum, sa fim onesti, PMUD nu prevede finantare pentru niciun autobuz electric. Prevede, insa, extinderea retelei de troleibuze...
Sau sa fie vorba de alt studiu de mobilitate? |
Chiar asa, acum cativa ani, cei de la CTP (pe atunci RATUC) au sustinut ca vor extinde reteaua de troleibuze. Au spus atunci despre extinderea pe strazile Rebreanu si Brancusi, dupa care au vorbit despre Apahida si Floresti. Se vorbea despre studii serioase in acest sens si despre finantari europene. PMUD, la fel, recomanda extinderea retelei de troleibuze. Acum s-a ajuns la autobuze electrice. Si mai amuzant e ca directorul CTP nu stie nici acum ce durata de viata vor avea bateriile autobuzelor electrice. Si ca sa fie mai si mai si, spunea ca autobuzele electrice vor circula ulterior pe liniile de troleibuz, cu ajutorul unui telescop.
Aici e articolul in care facea afirmatia asta, chiar in final
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/cand-va-avea-loc-licitatia-pentru-autobuzele-electrice--147180.html
„Nu știm exact câte cicluri de încărcare suportă aceste baterii, dar ne așteptăm ca durata de viață a primului set de baterii să fie de 4-5 ani. După ce nu vor mai funcționa, ne-am gândit la o soluție de avarie: autobuzele să aibă posibilitatea să circule pe liniile de troleibuz, cu ajutorul unui telescop", a subliniat Liviu Neag.
Revenind la ultimul articol, cel de azi. Tot directorul CTP a spus ceva ce mie mi-a dat cu virgula. Asadar, o noua declaratie buclucasa:
„Noi mai avem circa 60 de troleibuze de 2-3 ani vechime, cumpărate de la Arad, așa că parcul va fi aproape în întregime de generație nouă. Să știți că o analiză a calității serviciilor publice de transport ne dă deja pe locul 1 în România, fără dotările viitoare de care vorbim", a subliniat Neag, venind în ajutorul lui Boc.
Acum... stie cineva de 60 de troleibuze cumparate in ultimii 2-3 ani? Eu stiu de 15 troleibuze luate in 2011, provenite din transformarea unor autobuze Agora L, plus 10 troleibuze Irisbus Citelis scurte si 10 troleibuze Irisbus Citelis articulate, acestea sosite la Cluj in intervalul 2010-2013. In total, 35, din care doar 20 noi in adevaratul sens al cuvantului. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 17 Mai 2016 09:43:41 Titlul subiectului: |
185209 |
|
„Nu știm exact câte cicluri de încărcare suportă aceste baterii, dar ne așteptăm ca durata de viață a primului set de baterii să fie de 4-5 ani. După ce nu vor mai funcționa, ne-am gândit la o soluție de avarie: autobuzele să aibă posibilitatea să circule pe liniile de troleibuz, cu ajutorul unui telescop", a subliniat Liviu Neag.
Poate se va intampla ca in ceva oras din China, Shanghai daca bine tin minte, unde dupa un timp autobuzele electrice au fost transformate in troleibuze. Adica li se vor inlatura bateriile si vor primi captatoare, pentru ca altfel nu vad cum sa circule pe linile de troleibuze daca nu vor avea captatoare ca un troleibuz clasic. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|