Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 07 Mai 2021 07:26:30 Titlul subiectului: |
210353 |
|
Numerotarea nu se face de frumusete, ca sa fie pe placul pasionatilor, ci cu un scop, pentru a fi utila la ceva!
In decembrie 2016, cand s-a adoptat numerotarea cu 4 cifre, am explicat clar motivul (era evident ca decizia a pornit dintr-o necesitate, deci ca se simtea nevoia imbunatatirii unor proceduri interne): buna desfasurare a activitatii de exploatare, astfel incat intregul personal de exploatare sa vorbeasca aceeasi limba, care sa fie usor de inteles si aplicat de oricine, care sa creeze usor automatisme, astfel incat sa se lucreze fara sa existe confuzii, sa se ia decizii rapide, etc., etc. Activitatea de exploatare inseamna actiuni locale, la fiecare sectie (care si ele au propria componenta de intretinere/reparatii si propria componenta de exploatare)/in dispeceratul central/in centrul de monitorizare/in biroul central de exploatare/revizorii de trafic/inspectorii de exploatare/biroul de siguranta a circulatiei/conexiunile intre aceste structuri. Toti oamenii implicati trebuie sa comunice eficient.
Asadar, ca si atunci, la autobuze, prima cifra reprezinta numarul sectiei (in cazul tramvaielor noi, sectia 2, depoul Dacia), iar urmatoarele incadrarea intr-o serie si numarul de ordine al vehiculului. De ce a doua cifra 2? Pur psihologic, pentru a nu se incalci in cifre mintile tuturor oamenilor de mai sus atunci cand se aplica graful comunicarii rapide si eficiente intre ei. Trecerea de la o serie la alta de vehicule (deci acea a doua cifra) se intampla doar atunci cand trebuie facuta o distinctie clara intre caracteristicile a doua sau mai multe tipuri de vehicule. In cazul de fata... nu e cazul, caci ambele tipuri de tramvaie au caracteristici similare dpdv al exploatarii, deci, logic, pentru a nu complica lucrurile, toate 32 vor face parte dintr-o singura serie, compacta. Veti spune ca *2*** exista deja si ca, mai mult, e posibil ca *221 - *232 sa genereze confuzii intre tramvaiele noi si autobuzele Den Oudsten, cate or mai fi active din intervalul asta. Raspunsul e simplu: autobuzele respective sunt pe punctul de a-si incheia serviciul, iar cu tramvaiele din capatul seriei 2** actuale nu va fi nici o problema, caci in exploatare se va sti ca astea si cele noi sunt in capetele opuse ale seriei, iar pana se va ajunge cu tramvaie noi la 2269 mai e. Asadar, am rezolvat si misterul celei de-a doua cifre. Ultimele doua cifre, e clar deja, reprezinta numarul de ordine in serie.
Cam asta-i...
Sigur, vine automat intrebarea ce e cu vehiculele existente care au ramas cu 3 cifre. Decizia din 2016 venea intr-un moment al transformarii masive a parcului de autobuze, deci cand abia urmau sa se creeze noi automatisme, care sa respecte ceea ce am explicat mai sus, iar refacerea actelor se intampla oricum intr-o mare masura. La tramvaie ar fi fost vorba de niste operatiuni complexe cu actele si nu-si avea rostul schimbarea, caci adoptarea noii scheme de numerotare la autobuze rezolva problema initiala, iar o schimbare la tramvaie ar fi bulversat activitatea (nu doar pe cea de exploatare). Asadar, a fost nevoie de aplicarea echilibrata a noii numerotari. CTP se afla intr-un amplu proces de refacere a flotei, de aceea, privim spre viitor, la ce intra in parc, acele vehicule primind numere conform noii scheme, celelalte ramanand cum sunt, ca numere de parc, pana la retragere, cata vreme nu apare nevoia stringenta de modificare.
Dincolo de schema logica prezentata, pe care unii dintre voi veti incepe sa o analizati si sa o aplicati asupra realitatii, si veti gasi hibe in aplicare (caci lumea reala nu este o secventa de instructiuni informatice), si veti fi tentati sa spuneti "dar de ce...", ca idee generala, lasand copacii in pace si privind padurea in ansamblu, ganditi-va ca gestionarea tuturor acestor vehicule trebuie sa se faca oarecum ca in cazul controlorilor de trafic aerian! Aveti in minte acele placute pe care ei le muta cu rost de ici-colo si care-i ajuta sa faca lucrurile sa mearga brici! Pastrand proportiile, cam despre asta este vorba.
|
|
Sus |
|
|
BVB09
Data înscrierii: 07/Iun/2020 Ultima vizita: 12/Sep/2023 Mesaje: 219
|
Trimis: Vin 07 Mai 2021 13:45:54 Titlul subiectului: |
210356 |
|
catalind18 a scris: | Multe orase din Vest au obiceiul sa le numeroteze pe modele. E mai normal sa fie in ordine. |
Ia gandeste-te cum e la Arad. Acolo e mix si cu anul sosirii.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Vin 14 Mai 2021 22:08:29 Titlul subiectului: |
210421 |
|
2202 a intrat in teste de omologare in Bydgoszcz.
Extras de pe TransInfo.pl, tradus in Romana:
Citat: | Au început testele primei mașini Pesa Swing 122NaJ-001 (T837BNA001) pentru orașul românesc Iași. Am primit informații și fotografii de la Reader.
Testele au fost efectuate în Bydgoszcz lângă Depoul de tramvaie de pe strada Toruńska, în noaptea de 13-14 mai 2021, între orele 23-4.
Așa cum am raportat deja pe InfoTram.pl, au început testele de omologare și, așa cum a fost anunțat de producător, se efectuează și teste pe liniile de tramvai Bydgoszcz.
Trei astfel de vehicule urmează să fie livrate în România în august 2021. În 2020, Pesa a câștigat licitația pentru livrarea a 16 astfel de vagoane. Vehiculele produse pentru Iași sunt tramvaie cu cinci secțiuni construite pe baza modelului 122 NaŁ-10, dar adaptate specificului local. Pot transporta simultan 239 de pasageri și pot avea 58 de locuri. |
https://transinfo.pl/infotram/swing-dla-iasi-jezdzi-po-bydgoszczy-testowo-zdjecia/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
735.17 kb |
Vizualizat: |
de 5086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
354.19 kb |
Vizualizat: |
de 5086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
518.35 kb |
Vizualizat: |
de 5086 ori |
|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Spike
Data înscrierii: 02/Apr/2021 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 59 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mai 2021 22:22:14 Titlul subiectului: |
210422 |
|
Afisajul ăla e super tare.Sperăm să le vedem la traseu din toamnă.
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 18/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mai 2021 22:44:58 Titlul subiectului: |
210423 |
|
S-ar putea să fie de la Radcom afișajul. Inclusiv validatoarele (sunt identice ca pe ISUZU Citiport).
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mai 2021 23:11:59 Titlul subiectului: |
210424 |
|
De ce tot o lungesc cu luna septembrie cand tramvaiul acela e finalizat si cel mai devreme in luna Iulie ar trebui sa ajunga?
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mai 2021 23:14:19 Titlul subiectului: |
210425 |
|
Afisaj de tipul acela l-am vazut pe unele autobuze la Brasov,Sibiu si Constanta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Mai 2021 23:17:41 Titlul subiectului: |
210426 |
|
Ei isi fac omologarea, fac teste (avem sansa asta, orasul fiind pe 1000 mm si compania de transport acceptand gazduirea), se instruieste personal de exploatare si intretinere, transportul il face Pesa prin forte proprii, atunci cand este planificat, avand in vedere si alte livrari... Apoi, la Iasi, unde anume sa fie adapostite pana la finalizarea halei provizorii de la Gara?! Iar cu iesitul pe trasee... si la Iasi se vor face intai teste...
Asadar, sunt diverse motive care nu permit ca tramvaiele astea, desi sunt gata, sa faca hop-top la Iasi...
Car IS a scris: | Afisaj de tipul acela l-am vazut pe unele autobuze la Brasov,Sibiu si Constanta. |
In toate cazurile respective sunt de la Radcom. Pentru tramvaiele noastre era normal sa se mearga tot cu ei, pentru integrarea in sistemul de management al flotei deja existent.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Mai 2021 10:15:10 Titlul subiectului: |
210430 |
|
Ruta selectata din OBC-ul Radcomului care se vede in fotografia de la intrarea in depou este din Zalau (de la autobuzele electrice SOR de acolo) - traseul 12, Bradet - Fundatia Acasa.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
406.17 kb |
Vizualizat: |
de 4971 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 15 Mai 2021 10:28:27 Titlul subiectului: |
210431 |
|
Programarile display-urilor le va face Pesa, sau CTP?
Nu ar strica sa faca ca la Bucuresti, sa zicem pt 1:
Copou
Baza 3
urmat de
Baza 3
via Podu Ros
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Mai 2021 10:31:27 Titlul subiectului: |
210432 |
|
Le definim noi, CTP (compartimentul din cadrul Serviciului Exploatare care se ocupa cu monitorizarea), centralizat pe serverul Radcom si apoi ei le incarca local in OBC-urile vehiculelor (in 2016 generasem doar rutele autobuzelor, acum se vor adauga si restul).
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Sâm 15 Mai 2021 10:38:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 15 Mai 2021 10:37:49 Titlul subiectului: |
210433 |
|
Si anunturi pt statii, ca la batranele MAZ-uri, oare se vor pune?
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 15 Mai 2021 10:47:27 Titlul subiectului: |
210434 |
|
Anunturile vocale exista si acum (fara vreo legatura cu cele care au fost la MAZ-uri) si sunt fisiere mp3 incarcate pe serverul Radcom si atasate statiilor definite acolo. In 2016 s-au facut (100% in cadrul CTP) inregistrarile audio doar pentru statiile traseelor de autobuz, deci unde sunt comune si se fac corespunzator asocierile la definirea rutelor, se aud si anunturi vocale. Va trebui sa inregistram si cele cateva denumiri de statii care au legatura doar cu tramvaiele (plus ce s-a mai modificat ulterior realizarii celor existente).
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Iul 2021 10:45:26 Titlul subiectului: |
210891 |
|
Sunt tare curios cum se vor comporta aceste tramvaie la strada. Sper sa ne tina la fel de mult cat ne-au tinut GT4-urile.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Iul 2021 12:07:16 Titlul subiectului: |
210894 |
|
Judecand dupa ce se intampla in industria auto, sunt slabe sanse sa tina precum GT4-urile.
Plus de asta e si normal, avand atat de multa electronica pe ele, fiind facute intr-un numar relativ mare intr-un timp relativ scurt, intr-un buget care sa permita firmei producatoare sa scoata profit gras, nu are cum sa iasa un produs la fel de rezistent precum unul facut in vremea cand lucrurile se faceau sa tina nu neaparat sa aduca profit. Plus ca GT4-urile au niste idei de design foarte bune, cum sunt motoarele asezate la un nivel superior (deci probleme mai mici la ploi, zapada, umezeala), samd.
In fine, vom vedea. Mie oricum GT4-urile astea modernizate inca mi se par ok. Bun, daca ar avea AC si ar fi o idee mai lungi, ar fi perfecte inca.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Iul 2021 18:31:16 Titlul subiectului: |
210896 |
|
Tare sant curios cum se vor comporta la minus 15.17 grade iarna
|
|
Sus |
|
|
Car IS
Data înscrierii: 03/Oct/2020 Ultima vizita: 05/Apr/2023 Mesaje: 401 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Iul 2021 23:54:00 Titlul subiectului: |
210898 |
|
Crezi ca le vor scoate la temperaturi cu minus - ?
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Joi 22 Iul 2021 05:06:39 Titlul subiectului: |
210899 |
|
Da voi chiar credeti ca o sa mai avem ierni asa geroase? Anu asta abia daca a nins, si cand a nins, nu a scazut mai mult de -5 grade. Uitati-va la topicul cu Incidente, sa vedeti cum relatau prin 2006 ce bocna erau geamurile de la GT4 la -31 de grade.
Ultima iarna sanatoasa a fost in Ianuarie 2017, cand au fost -19 grade.
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 22 Iul 2021 21:39:46 Titlul subiectului: |
210905 |
|
Uitati-va cum arata cele de la Cluj. 3, ca unul e stricat de mult timp Merg si la minus 20.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 31 Iul 2021 11:49:38 Titlul subiectului: |
210951 |
|
Nici daca ar vrea nu ar putea circula in Cluj acele Pese , datorita ecartamentului diferit. Jurnalism de calitate...
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Sâm 31 Iul 2021 11:56:31 Titlul subiectului: |
210952 |
|
Or fi fost indusi in eroare de camioanele de interventii ale CTP Cluj
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 31 Iul 2021 12:25:38 Titlul subiectului: |
210953 |
|
Camioanele CTP-ului cred ca erau acolo pentru a se asigura ca nu agata tramvaiele reteaua de troleibuz. "Jurnalistii" se puteau informa la CTP Cluj in legatura cu acele tramvaie , si ar fi aflat ca nu sunt destinate pentru ei ci pentru Iasi. Probabil convoiul doar a innoptat intr-unul din garajele sau depourile Clujului. Apropo , ma mir ca nu a fost anuntat transportul agabaritic pe pagina CNADR.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
|